مدیریت دانش

abdolmaleki

عضو جدید
با سلام خدمت دوستان محترم
آیا کسی در زمینه مدیریت دانش و اجرای آن در سازمان سابقه و تجربه ای دارد؟ منابع و مراجع ان را اگر می شناسید به من معرفی بکنید
متشکرم
bi.abdolmaleki@yahoo.com
 

ram33

عضو جدید
نقش و اثرات مدیریت دانش در تولید چابک

نقش و اثرات مدیریت دانش در تولید چابک

در جهان صنعتی امروز، به تولید به عنوان یک سلاح رقابتی نگریسته می شود و سازمانهاي تولیدي در محیطی قرار گرفته اند که از ویژگیهاي آن می توان به افزایش فشارهاي رقابتی، تنوع در محصولات، تغییر در انتظارات اجتماعی و افزایش سطح توقع مشتریان اشاره کرد. محصولات در حالی که باید بسیار کیفی باشند، تنها زمان کوتاهی در بازار می مانند و باید جاي خود را به محصولاتی بدهند که با آخرین ذائقه، سلیقه و یا نیاز مشتریان سازگار هستند. بی توجهی به خواست مشتري و یا قصور در تحویل به موقع ممکن است بسیار گران تمام شود. تولید چابک از ابزارهاي بسیار قدرتمند در این زمینه می باشد . در این مقاله ابتدا با تعریف تغییرات تاریخی تولید به معرفی چابکی وتولید چابک و مدل شریفی و ژانگ پرداخته و سپس مدیریت دانش و اجزاء آن و هرم دانش و چرخه دانش و کارکنان دانشی پرداخته و در نهایت به بررسی اثرات مدیریت دانش در چابکی سازمان می پردازیم .

منبع : www.tak11.tk

با عرض پوزش:
ارسال فایل از طریق ضمیمه امکان پذیر نبود (به دلیل پایین بودن سرعت اینترنت) و من آدرس را به طور مستقیم درج کردم

دانلود

مشخصات :
سایز فایل : 255 کیلوبایت
فایل زیپ وپی دی اف 2010
 

ram33

عضو جدید
مدیریت دانش در سازمان های دولتی

مدیریت دانش در سازمان های دولتی

مدیریت دانش در سازمان های دولتی


در این مقاله ژس از تبیین مفهوم مدیریت دانش، سعی گردیده ابتدا به اهمیت نهادینه شدن مدیریت دانش در سازمان های دولتی پرداخته شود و مزایای سازمانهای دانش محور بیان گردد. در ادامه بطور مختصر به موانع اجرائی نظام مدیریت دانش در سازمانها اشاره شده و راهکارهایی برای نهادینه کردن آن در سازمان پیشنهاد گردیده است.
برای مطالعه کل مقاله به دلیل زیاد بودن مقاله به صفحه اصلی مقاله رجوع کنید یعنی اینجا
 
آخرین ویرایش:

ram33

عضو جدید
دستیابی به تعالی در کیفیت و بهره‌وری

دستیابی به تعالی در کیفیت و بهره‌وری

هر سال واژه‌های جدیدی در عرصه کیفیت و بهره‌وری متولد می‌شوند واژه‌هایی که برخی اشاره به بنیان‌های این علم داشته و برخی صرفا پرطمطراق و دهان پرکن، جنبه تبلیغاتی برای شرکتهای مشاوره مدیریت دارند. در این بین اغلب مدیران ایرانی، غافل از تقدم/تاخر و چیستی این سیستم‌های مدیریتی، یکی را برای دستیابی به کیفیت و بهره‌وری برتر بر می‌گزینند تا شاید وصال مقصود حاصل شود! در این مقاله سعی خواهد شد اولین و مهم‌ترین گام در این مسیر از نظر اساتید مدیریت معرفی گردد.
برای مطالعه کل مقاله به دلیل فراوانی تعداد خطوط مقاله به صفحه اصلی سایت مقاله ( منبع) بروید یعنی اینجا
 

ram33

عضو جدید
ارائه مدل بومی مستندسازی تجربیات خبرگان

ارائه مدل بومی مستندسازی تجربیات خبرگان

به منظور جمع آوری، مستندسازی، توزیع و استفاده موثر از تجربه های سازمانی در صنعت نفت که در ذهن مدیران و کارشناسان خبره و یا به صورت پراکنده وجود دارد، نیاز به نظام و مدل مناسب ضروری می باشد. در همین راستا در این مقاله، مدل بومی مستندسازی تجربیات خبرگان برای صنعت نفت با روش کمی و پیمایشی و با رویکرد کاربردی ارائه شده است. به منظور تایید اعتبار، این مدل به صورت آزمایشی برای مستندسازی تجربیات 45 نفر از مدیران ارشد صنعت نفت توسط موسسه مطالعات بین المللی انرژی انجام شده و با استفاده از نتایج و دستاوردهای آن اصلاحات لازم در مدل اعمال شده است. در نتیجه این مدل شامل پنج مرحله اصلی می باشد که عبارتند از: 1- مرحله شناخت،2- مرحله آموزش، 3- مرحله اکتساب دانش، 4- مرحله ویرایش دانش، و 5- طراحی بانک دانش و بسته سازی الکترونیکی از دانش. اجرا و تکمیل این طرح در تمامی بخش های صنعت نفت، می تواند به عنوان گنجینه دانشی ارزش آفرین برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایفای نقش نماید و در همین زمینه صنعت نفت می تواند به عنوان صنعت داخلی پیشرو در زمینه مدیریت دانش الگوی مناسبی برای دیگر سازمان ها باشد.


برای مطالعه کل مقاله به دلیل فراوانی تعداد خطوط مقاله به صفحه اصلی سایت مقاله ( منبع) بروید یعنی اینجا

منبع: tak11.tk
 

ram33

عضو جدید
ارائه مدل تدوین استراتژی دانش در صنعت نفت

ارائه مدل تدوین استراتژی دانش در صنعت نفت

در مطالعات مدیریت دانش، مفهوم استراتژی دانش مفهومی جدید و ابداعی می باشد که اغلب در پروژه های داخل کشور چندان مورد توجه قرار نگرفته است. از همین رو تحقیق حاضر با هدف بررسی مطالعات انجام شده در زمینه تدوین استراتژی دانش و ارائه مدل مناسب جهت تدوین استراتژی دانش در صنعت نفت جمهوری اسلامی ایران انجام شده است. تحقیق حاضر بر اساس نوع هدف کاربردی است و از نظر شیوه مداخله متغیرها به طور کلی به روش ترکیبی یا آمیخته (Mixed Method) شامل روش های کمی (توصیفی-پیمایشی) و کیفی (تحلیل محتوا) می باشد. جامعه آماری این تحقیق مدیران و کارشناسان واحد ستادی شرکت ملّی نفت ایران و 5 شرکت تابعه آن می باشد.در این مقاله پس از تبیین مسئله تحقیق، به منظور طراحی و یا انتخاب مدل مناسب جهت تدوین استراتژی دانش در صنعت نفت، مهمترین تحقیقات و مطالعات انجام شده در سطح بین المللی در خصوص استراتژی دانش بررسی شده است. سپس به وسیله پرسشنامه و مصاحبه های عمقی سوابق و ویژگی های موضوع در شرکت ملی نفت و 5 شرکت تابعه آن مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج تحقیق حاضر نشان می دهد که در چند سال اخیر تحقیقات خوبی در شرکت ملی نفت ایران و شرکت های تابعه آن در خصوص مدیریت دانش صورت پذیرفته، اما با وجود آشنایی مدیران با این موضوع، هنوز در هیچ بخشی استراتژی دانش به صورت مدون وجود ندارد. همچنین نتایج تحقیق حاضر نشان می دهد که چارچوب ارائه شده توسط آقای زاک (Zack, 1999) مدل مناسبی جهت تدوین استراتژی دانش در صنعت نفت می باشد. این مدل چارچوبی را برای کمک به مدیران اجرایی در ارزیابی به تشریح استراتژی دانش شرکت خود ارائه می کند.

برای مطالعه کل مقاله به دلیل فراوانی تعداد خطوط مقاله به صفحه اصلی سایت مقاله ( منبع) بروید یعنی اینجا

منبع: tak11.tk
 

ram33

عضو جدید
بررسی الگوهای استراتژی مدیریت دانش

بررسی الگوهای استراتژی مدیریت دانش

در مطالعات مدیریت دانش، استراتژی مدیریت دانش و استراتژی دانش مفاهیمی جدید و ابداعی می باشند که اغلب در پروژه های داخل کشور چندان مورد توجه قرار نگرفته است. از همین رو تحقیق حاضر با هدف بررسی و تبیین ضرورت ها، کارکردها و الگوهای مربوط به این دو مفهوم و بیان تفاوت های آن ها در سازمان ها انجام شده است. این تحقیق با روش مطالعات کتابخانه ای انجام شده و ابزار گردآوری اطلاعات در آن فیش برداری از منابع پایگاه های اطلاعاتی شبکه جهانی اینترنت، کتب و مقالات علمی فارسی و لاتین و پایان نامه های مرتبط با موضوع تحقیق بوده است. در این مقاله پس از بیان مسئله و اهمیت آن، الگوهای استراتژی مدیریت دانش و الگوهای استراتژی دانش با استفاده از منابع دست اول بررسی شده است. نتایج تحقیق حاضر نشان می دهد با توجه به تفاوت ماهیت و کارکرد این دو مفهوم، سازمان ها برای انجام پروژه های مدیریت دانش نیازمند تدوین استراتژی مدیریت دانش و استراتژی دانش خود به صورت جداگانه می باشند. استراتژی مدیریت دانش بر مبنای دسته بندی دانش به انواع دانش آشکار (صریح) و دانش پنهان (ضمنی) تعریف می شود و استراتژی دانش بیان می کند که سازمان چه دانشی را، با چه عمقی، از چه منبعی و از چه طریقی برای پشتیبانی از برنامه استراتژیک خود بایستی کسب نماید.
واژه های کلیدی: دانش، مدیریت دانش، استراتژی مدیریت دانش، استراتژی دانش.

برای مطالعه کل مقاله به دلیل فراوانی تعداد خطوط مقاله به صفحه اصلی سایت مقاله ( منبع) بروید یعنی اینجا

منبع: tak11.tk
 
بالا