محل ثبت اعتراضات به کلید اولیه آزمون ارشد معماری 93

وضعیت
موضوع بسته شده است.

imah

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
دوستان با توجه ب اینکه کلید اولیه سنجش غلط دارو و سرنوشت اکثرمون ب این جوابها وابسته شده... و با اجازه مدیر محترم
:redface:... من این تاپیکو میزنم ک همه ی سوالایی ک بهشون اعتراض داریم اینجا یکی کنیم و شسته رفته مشخص بشن و بعدش تو سایت سنجش ثبت کنیم
مثه دوتا پست من شماهم مشخص کنید ک قاطی پاتی نشه... مرسی
با تشکر از همکاری همه ی شما دوستان گلم
:gol:

پ.ن :اینم لینک ثبت اعتراض سنجش
http://request.sanjesh.org/NOETRequest/Request.aspx
 
آخرین ویرایش:

imah

عضو جدید
کاربر ممتاز
با اجازه ی نیکی جان
زبان :

سوال 16
در کلید گزینه 2 اورده شده. جواب درست 4 می باشد.
در این سوال در مورد منظر توضیحاتی داده شده و وظیفه ی معمار منظر را به دنبال آورده.
در کلید گفته شده که متن phenomenon است. در واقع این کلمه برای متن های علمی به کار می رود و به معنای نظریه است.


سوال 17
در کلید گزینه 3 اورده شده. جواب درست 1 می باشد.
در سوال خواسته شده که گزینه ای که از وظایف معمار منظر نمی باشد را انتخاب کنیم.
گزینه 3 به وضوح کامل در جمله اول وجود دارد.
گزینه درست 1 است که اصلا در متن وجود ندارد و از وظایف معمار منظر نمی باشد.


سوال 22
در کلید گزینه 2 اورده شده. جواب درست 4 می باشد.
خواسته شده که کدام گزینه از بدی های ترسیمات کامپیوتری است
در اخر متن گفته on the other hand ( آن طرف قضیه) جزییات در این برنامه زیاد شده و این باعث کند شدن ترسیمات می شود و این جزو بدی های ان است.
در کلید یکی از گزینه های خوب ترسیمات را نام برده. در واقع گزینه 4 که همان جزییات است و در 2 خط اخر متن است گزینه درست است.


سوال 26
در کلید گزینه 1 اورده شده. جواب درست 2 می باشد.
در متن عین جمله درست را ذکر کرده و گزینه 1 به هیچ عنوان به این جمله نمی خورد.
متن جمله درست را اورده است.
 

eng.anita

عضو جدید
من سواله ۳۱-۷۹-۱۰۹ رو اعتراض دارم ولی منبع رو از کجا بیارم نمی دونم؟
 

hsnbzz007

عضو جدید
با اجازه ی نیکی جان زبان : سوال 16 در کلید گزینه 2 اورده شده. جواب درست 4 می باشد. در این سوال در مورد منظر توضیحاتی داده شده و وظیفه ی معمار منظر را به دنبال آورده. در کلید گفته شده که متن phenomenon است. در واقع این کلمه برای متن های علمی به کار می رود و به معنای نظریه است. سوال 17 در کلید گزینه 3 اورده شده. جواب درست 1 می باشد. در سوال خواسته شده که گزینه ای که از وظایف معمار منظر نمی باشد را انتخاب کنیم. گزینه 3 به وضوح کامل در جمله اول وجود دارد. گزینه درست 1 است که اصلا در متن وجود ندارد و از وظایف معمار منظر نمی باشد. سوال 22 در کلید گزینه 2 اورده شده. جواب درست 4 می باشد. خواسته شده که کدام گزینه از بدی های ترسیمات کامپیوتری است در اخر متن گفته on the other hand ( آن طرف قضیه) جزییات در این برنامه زیاد شده و این باعث کند شدن ترسیمات می شود و این جزو بدی های ان است. در کلید یکی از گزینه های خوب ترسیمات را نام برده. در واقع گزینه 4 که همان جزییات است و در 2 خط اخر متن است گزینه درست است. سوال 26 در کلید گزینه 1 اورده شده. جواب درست 2 می باشد. در متن عین جمله درست را ذکر کرده و گزینه 1 به هیچ عنوان به این جمله نمی خورد. متن جمله درست را اورده است.
با سوال 26 مخالفم...با سوال 17 موافقم
 

mahyarSAMSUNG

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
به نظر من تنها سوالی ک میشه اعتراص کرد همون 79 هستش و بس.. همون میدونیم ک مدرسه چهار باع موزه کاشی کاری هستش و توش از تنوع رنگی کاشیه زیاد استفاده شده و دیگر بناهای صفوی . ظهور طیف رنگی کاشی چه دلیلی داره تو قاجار باشه . یا صفوی یا تیموری
 

imah

عضو جدید
کاربر ممتاز
عااااقوووووووو

بحثارو اینجابررسی سوالات آزمون معمــــاری ارشد 93 ب سرانجام برسونیم بعد اینجا فقط بگیم کدوم سوال
میخوام ک قاطی پاطی نشه و سوالی از قلم نیفته
خوب نیس اینجوری؟
 

farzaneh*memary

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
عااااقوووووووو

بحثارو اینجابررسی سوالات آزمون معمــــاری ارشد 93 ب سرانجام برسونیم بعد اینجا فقط بگیم کدوم سوال
میخوام ک قاطی پاطی نشه و سوالی از قلم نیفته
خوب نیس اینجوری؟
خب آخه وقتی یه سوالی تکلیفش اون ور تقریبا معلوم شده بعد یکی میاد میگه این سوالم اعتراض کنیم! ما تا بهش نگیم نه این درسته که نمی شه!!
 
  • Like
واکنش ها: imah

imah

عضو جدید
کاربر ممتاز
خب آخه وقتی یه سوالی تکلیفش اون ور تقریبا معلوم شده بعد یکی میاد میگه این سوالم اعتراض کنیم! ما تا بهش نگیم نه این درسته که نمی شه!!
چرا اونو بگیم خب... اتفاقا مرسی ک گفتی ... من اینو گفتم ک از قبل از اسپم بارون شدن اینجا پیش گیری کرده باشم :redface:
 

omid0000

عضو جدید
به نظر من تنها سوالی ک میشه اعتراص کرد همون 79 هستش و بس.. همون میدونیم ک مدرسه چهار باع موزه کاشی کاری هستش و توش از تنوع رنگی کاشیه زیاد استفاده شده و دیگر بناهای صفوی . ظهور طیف رنگی کاشی چه دلیلی داره تو قاجار باشه . یا صفوی یا تیموری


میگم صفحه 283 و 284 سبک شناسی رو یه نگاه بندار اگه دم دستت هست... به نظر صفوی نمیاد؟ چون همش میگه قاجارا رنگای خوب رو کنار گذاشتن... نمی دونم واللا! به نظرت این می تونه صفوی بودن جواب رو اثبات کنه؟ و چون تو کتابم هست به عنوان منبع اعتراض ازش استفاده کنیم؟
 

f.a.k

عضو جدید
با اجازه ی نیکی جان
زبان :

سوال 16
در کلید گزینه 2 اورده شده. جواب درست 4 می باشد.
در این سوال در مورد منظر توضیحاتی داده شده و وظیفه ی معمار منظر را به دنبال آورده.
در کلید گفته شده که متن phenomenon است. در واقع این کلمه برای متن های علمی به کار می رود و به معنای نظریه است.


سوال 17
در کلید گزینه 3 اورده شده. جواب درست 1 می باشد.
در سوال خواسته شده که گزینه ای که از وظایف معمار منظر نمی باشد را انتخاب کنیم.
گزینه 3 به وضوح کامل در جمله اول وجود دارد.
گزینه درست 1 است که اصلا در متن وجود ندارد و از وظایف معمار منظر نمی باشد.


سوال 22
در کلید گزینه 2 اورده شده. جواب درست 4 می باشد.
خواسته شده که کدام گزینه از بدی های ترسیمات کامپیوتری است
در اخر متن گفته on the other hand ( آن طرف قضیه) جزییات در این برنامه زیاد شده و این باعث کند شدن ترسیمات می شود و این جزو بدی های ان است.
در کلید یکی از گزینه های خوب ترسیمات را نام برده. در واقع گزینه 4 که همان جزییات است و در 2 خط اخر متن است گزینه درست است.


سوال 26
در کلید گزینه 1 اورده شده. جواب درست 2 می باشد.
در متن عین جمله درست را ذکر کرده و گزینه 1 به هیچ عنوان به این جمله نمی خورد.
متن جمله درست را اورده است.

سلام.ببخشید در مورد اظهار نظر شما قضاوت می کنم.فقط چون کمی از knowledge زبان می دونم میگم.
از این سوالهایی که ذکر کردید بغیر از سوال 16 بقیه کلیدها درسته!!!
پس بهتره دسته جمعی به این سوال اعتراض کنیم با دلیل، وگرنه درخواستمون رد میشه!
 

f.a.k

عضو جدید
دوستان سوال 86 تاریخ مطمئنا پاسخ اشتباهه
لوکوربوزیه به گسست از معماری گذشته اعتقاد داشت
دسته جمعی به این سوال اعتراض کنیم
 

arc_saba

عضو جدید
سلام.ببخشید در مورد اظهار نظر شما قضاوت می کنم.فقط چون کمی از knowledge زبان می دونم میگم.
از این سوالهایی که ذکر کردید بغیر از سوال 16 بقیه کلیدها درسته!!!
پس بهتره دسته جمعی به این سوال اعتراض کنیم با دلیل، وگرنه درخواستمون رد میشه!
بنظرمن هم سوال 16 دوگزینه ای هست و هر دو گزینه 2 و 4 درستن. سوال 17 گزینه 1 درسته . اما اون 2 سوال دیگه کلیدشون درسته
 

coleopatra

عضو جدید
بچه ها به نظر من این سوالا مشکل داشتن:

سوال 15:
وقتی یک جایی از not only استفاده می شه باید بعدش از also استفاده بشه. هم توی یکی از سوالای زبان سال های قبل دیدم، هم به نظرم به مفهوم جمله می خوره. اگر چه as هم می خوره ولی not only این طوری نیمه کاره می مونه.

سوال 16:
گزینه 4 درسته چون داره درباره یک حرفه و چیزهای مورد نیازش صحبت می کنه اما گزینه یک phenomenon به معتای یک واقعه است که تشریح می شه!

سوال 22:
گزینه 2 درسته، آخه توش درباره کمتر شدن کارهای غیرضروری چیزی نگفته!!!

سوال26:
گزینه 3 درسته، عین جمله است توی متن!

سوال 31:
آخه آدم اسکل هم می فهمه 3 و 4 با هم فرقی ندارن خب! :(( زلزله از طرف بالا و پایین بیاد روی یکیشون اثر می ذاره، از چپ و راست هم بیاد روی اون یکی. گاهی به گاگول بودن طراحا ایمان میارم!
من زدم گزینه 1

سوال 79:
منم با این که کاشی کاری رنگی مال دوره صفویه است موافقم!
 

imah

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام.ببخشید در مورد اظهار نظر شما قضاوت می کنم.فقط چون کمی از knowledge زبان می دونم میگم.
از این سوالهایی که ذکر کردید بغیر از سوال 16 بقیه کلیدها درسته!!!
پس بهتره دسته جمعی به این سوال اعتراض کنیم با دلیل، وگرنه درخواستمون رد میشه!
سلام
من اون پست رو از نیکی جان ک همیشه زبانشون بالای 90 بوده نقل قول کردم...من خودم نظری ندادم:redface:
و دگ اینکه ..بله... این تاپیک برای همین منظوره ک اعتراضاتمون یکی بشه و شسته رفته ک چیزی از قلم نیفته:smile:
 

nikky321

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام.ببخشید در مورد اظهار نظر شما قضاوت می کنم.فقط چون کمی از knowledge زبان می دونم میگم.
از این سوالهایی که ذکر کردید بغیر از سوال 16 بقیه کلیدها درسته!!!
پس بهتره دسته جمعی به این سوال اعتراض کنیم با دلیل، وگرنه درخواستمون رد میشه!
افرين به تو كه knowledge داري. منم بر اساس knowledge خودم و knowledge مادرم و knowledge همكاراش اينارو در اوردم. اكه knowledge تو اينارو قبول نداره خب اعتراض نكن. خيليا با اينا موافقن و اعتراض كردن. اكهمي خواي رو اين بحث كني برو توي بررسي كنكور ارشد. اينجا جاش نيست.
 

maryamdeypir

عضو جدید
سلام
بچه ها قائدتاً تا الان فهمیدن سوالای هنرهای ساخت مخصوصا تکنولوژی خیلی مورد داشته...من و دوستام توی انجمن تخصصی تکنولوژی ایران
http://www.civil-architecture.com
سوالا رو دونه به دونه بررسی کردیم و سوالای مورد دار رو دراوردیم و متن اعتراض براشون تنظیم کردیم با سند و مدرک کامل... بچه ها باید دست به دست هم بدیم تا میزان اعتراضا بالا بره تا به اعتراضاتمون رسیدگی کنند. از بچه های با معرفت معماری که هنرهای ساخت رو هم شرکت کردن می خوام که اونا هم کمکون کنند.
http://www.civil-architecture.com/sh...3071#post13071
این آدرس اون تاپیکه فقط بی زحمت یه توکه پا قدم روی چشم ما بذارید بیاید متن ها و عکسها رو بردارید و برای اعتراض بذارید...اونجا به طور کامل راهنمایی کردم که چجوری باید برای اعتراض اقدام کنید.ممنون
 

nima-sd

عضو جدید
کاربر ممتاز
دوستان سلام این سوال 97 درک معماری که اشتباه بودنش کامل ثابت شده رو با متن و عکس زیر از طریق سیستم پاسخگویی سنجش (اول باید ثبت نام کنید ) از قسمت درخواست جدید وارد کنید حتما عکس رو هم بذارید
http://request.sanjesh.org/noetrequest/
نام رشته امتحانی :مجموعه معماری
کد رشته امتحانی : 1352
نام درس : درک عمومی معماری
شماره سوال 97
نوع دفترچه A

دلیل -راه حل :
در متن سوال اشاره شده که در صورتی که جهت میدان روبه قبله نباشد کدام گزینه درست است نمونه مشابه در معماری ایران که چنین شرایطی داشته باشد میدان نقش جهان در اصفهان است که جهت آن حدودا روبه جنوب(رون اصفهانی) و مسجد امام اصفهان (که جهت آن رو به جنوب غرب) میباشد با توجه به تصویر پلان این مجموعه مشاهده میکنیم که میدان باجلو خان در یک راستا و حیاط با گنبد خانه در یک راستا میباشند پس گزینه یک اشتباه و گزینه 4 (1و2 همراستا 3و4 همراستا) گزینه صحیح میباشد
رجوع شود به کتاب : سبک شناسی معماری ایرانی
صفحه :291
نوشته : دکتر محمد کریم پیرنیا
1111.jpg

لطفا از متن و عکس بالا استفاده کنید تا اعتراضاتمون بیشتر دیده شه
 

omid0000

عضو جدید
"اعتراض ارسال شده من به سوال 60 به سایت سنجش "


پاسخ صحیح 5 دسی بل هست . منبع: کتاب مبانی فیزیک ساختمان 1 آکوستیک دکتر زهرا قیابکلوصفحه 110 - خط ششم: نواری به ضخامت 30 متر از این گونه پوشش کاهشی معادل 5 دسی بل ایجاد می نماید. پس گزینه 1 صحیح است

عکس صفحه110 کتاب رو هم گذاشتم.
 

omid0000

عضو جدید
" اعتراض ارسال شده من به سوال 66 به سایت سنجش "


در کلید پاسخ صحیح گزینه 4 درج گردیده که اشتباه می باشد و گزینه صحیح گزینه 3 یعنی "یک استادیوم رومی برگرفته از استادیوم های یونانی" می باشد.دلایل به شرح زیر:دلیل اول ؛ در پاراگراف آخر صفحه 255 کتاب آشنایی با معماری جهان چاپ ششم 1385 به صراحت نوشته شده "این ساختمان از نظر شیوه های معماری ویژگی های ساختمانهای رومی را دارد." و در ادامه همین پاراگراف نوشته شده "بنای سرگشاده ای برای انواع ورزشها و مسابقات بوده است" .... بنابراین واضح است که این بنا یک استادیوم رومی است و نه سیرک رومی و در نتیجه گزینه 4 غلط است و گزینه صحیح 3 می باشد.دلیل دوم ؛در جزوه آشنایی با معماری جهان دپارتمان آموزش مرکز معماری ایران، دکتر مهیار دادخواه در صفحه 104 به صراحت عین عبارت زیر نوشته شده است:"کولوسئوم نمایشخانه سرگشاده عظیمی برای انواع ورزشها و مسابقات پهلوانی در مرکز شهر رم بود." بنابراین از اینجا نیز اثبات می شود که کولوسئوم یا کلیزه یک استادیوم رومی است و گزینه 3 صحیح می باشد.
( عکس صفحه 255 کتاب زارعی رو هم فرستادم)
 

omid0000

عضو جدید
" اعتراض ارسال شده من به سوال 79 به سایت سنجش
"


در کلید گزینه 4 یعنی قاجار آمده که غلط است و پاسخ صحیح گزینه 3 یعنی صفوی می باشد. به دلایل زیر:دلیل اول:در صفحات 283 کتاب سبک شناسی معماری ایرانی دکتر پیرنیا عنوان شده که در شیوه ی صفوی "رنگ کاشی را از لاجورد می گرفتند که دارای رنگ های خانواده آبی بود یعنی لاجوردی، سرمه ای، ماستی و آسمانی".... در مورد رنگ زرد نیز در ادامه به طیف رنگی اینچنینی در دوران صفوی اشاره می شود و در پی آن اشاره میشود که "هنگامی که این کار کنار گذاشته شد رنگ زرد زشتی را کار می کردند که در ساختمان های قاجاری مانند کاخ گلستان و دیگر ساختمان ها یافت می شود و دیگر آن زرد لیمویی زمان صفویان از کنار رفت." و در صفحه 284 نیز توضیحات در پی همین مطلب ارائه شده است پس بنابرتوضیحات ارائه شده کاملا واضح است که طیف رنگی در ترکیب رنگ کاشی کاری در زمان صفوی بوده است نه قاجار و جواب گزینه 3 صحیح است. دلیل دوم: در جزوه ی معماری اسلامی دکتر متدین صفحه 30 در ویژگی شماره 10 شیوه ی صفوی عبارت مقابل آمده است: " تولید انبوه به خصوص در مورد کاشی هفت رنگ " و واضح است که رواج استفاده از کاشی هفت رنگ در زمان صفوی بوده است و کاشی هفت رنگ دارای طیف رنگی بسیار است و تمام اینها به وضوح نشان می دهد که کلید این تست اشتباه است و پاسخ صحیح گزینه 3 یعنی صفوی می باشد.
(عکس صفحه 283 و 284 سبک شناسی رو هم فرستادم)
 

omid0000

عضو جدید
" اعتراض ارسال شده من به سوال 81 به سایت سنجش
"



طبق توضیحات جزوه معماری اسلامی دکتر متدین پاسخ صحیح گزینه 3 و مسجد جامع ورامین می باشد.
 

omid0000

عضو جدید
" اعتراض ارسال شده من به سوال 86 به سایت سنجش
"
کلید گزینه 3 غلط است و پاسخ صحیح گزینه 1 "گسست از معماری گذشته " می باشد و با توجه به توضیحات زیر انتخاب گزینه 3 به عنوان کلید این سوال بسیار عجیب و نادرست می نماید
!
دلیل اول؛ صفحات 61 و 63 کتاب مبانی و مفاهیم در معماری معاصر غرب دکتر وحید قبادیان.....صفحه 61: "وی در این کتاب توحه معماران را به فن آوری مدرن جلب می کند." صفحه 63: " وی در این کتاب نیز سعی نمود که توجه معماران و شهرسازان را از گذشته به سمت آینده معطوف کند."توضیحات متن کتاب و جملات ذکر شده از آن کاملاً نشان می دهد که لوکوربوزه به "گسست از معماری گذشته" اعتقاد داشت و گزینه 1 صحیح است
.
دلیل دوم: مطالعه نوشته های زیر نیز دلیلی دیگر بر اثبات صحیح بودن گزینه 1 از دفترچه A می باشد.سبک معماری لوکوربوزیه، معماری مدرن متعالی است. ولی بهتر است ابتدا در رابطه با سبک کلی معماری مدرن توضیحاتی داده شود.معماری مدرن که سبکی غالب و جهانگیر در قرن 20 میلادی بوده، ریشه در تحولاتی دارد که خاستگاه آن شهر فلورانس در شمال ایتالیا، در حدود چهار صد سال پیش از ظهور معماری مدرن بوده است، ولی باید توجه داشت که معماری مدرن بصورت یک مکتب معماری با مبانی نظری مدون و ساختمان های ساخته شده بر اساس اندیشه های مدرن از اواخر قرن 19 میلادی شکل گرفت. خاستگاه این معماری در شهر شیکاگو، و در اروپا، شهرهای پاریس، برلین و وین بود. همچنین قابل ذکر است که معماری مدرن، نقطه ی عطفی در تاریخ معماری غرب و یا به عبارت دیگر در تاریخ معماری جهان بود. زیرا برای اولین بار، نگرش از سنت و تاریخ و گذشته به عنوان منبع الهام معماری تغییر جهت داد و آینده و پیشرفت به عنوان موضوع و هدف اصلی معماری مطرح شد معماران و نظریه پردازان مدرن سعی کردند معماری را با علم، تکنولوژی و جهان در حال تحول همگون سازند. به هر حال اگر بخواهیم اعضای خانواده معماری مدرن را نام ببریم شامل سه دوره ی اصلی، معماری مدرن اولیه/ معماری مدرن متعالی/ معماری مدرن متاخر خواهد بود که هر کدام از آنها دارای زیر مجموعه هایی هستند (قبادیان، 1382: 30) معماری مدرن اولیه: (مکتب شیکاگو، نهضت هنر نو، جنبش فوتوریسم)اگر چه عمر مکتب شیکاگو از دو دهه فراتر نرفت ولی این مکتب از چند جهت حائز اهمیت است. آنکه پیشرفت تکنولوژی و استفاده از تکنیک ها و مصالح جدید ساختمانی مانند اسکلت فلزی ، شیشه ای وسیع، انرژی برق، تاسیسات مرکزی، ... مقتضیات جدیدی را در معماری ایجاد کرد که برای اولین بار در مکتب شیکاگو این مقتضیات تدوین و به مورد اجرا گزارده شده. احداث ساختمان های مرتفع با اسکلت تمام فولادی برای اولین بار در شهر شیکاگو صورت گرفت. تا قبل از آن در مکتب شیکاگو از چدن به عنوان ستون در ساختمان استفاده می شد. چدن در مقابل کشش، برش و تنش مقاومت فولاد را ندارد. این اولین سبک با گستره ی جهانی بود که در آمریکا آغاز شد. برای اولین بار معماران امریکایی به جای پیروی از اروپاییان، خود بانی سبک جدیدی درمعماری بودند. معماران اروپایی همچون آدولف لوس و لوکوربوزیه و همچنین جنبش فوتوریست ها به تحسین این نوع معماری پرداختند و تحت تاثیر آن قرار داشتند. (قبادیان، 1382: 34)پیتر بهرنز در آلمان یکی از معمارانی بود که برای نزدیک نمودن حرفه ی معماری و صنعت مدرن تاثیر زیادی در اروپا گذاشت. وی جزو یکی از بنیانگذاران مهم معماری مدرن در غرب می باشد. سه تن از نامدارترین معماران مدرن اروپا یعنی والترگروپیوس، لودویک میس وندروهه و لوکوربوزیه بین سال های 1911 -1907 هر یک به مدت یک الی 3 سال در دفتر بهرنز کار کردند. بهرنز نخستین معمار نامدار در اروپاست که طراحی کارخانه و تولیدات صنعتی را به صورت گسترده انجام داد. او در نزدیک کردن حرفه ی معماری با مقتضیات عصر مدرن و شرایط ویژه آن تاثیر به سزایی در غرب داشت. (قبادیان ، 1382: صص 45و 44)مطالب نظری معماری فوتوریسم همچون توجه به علم و تکنولوژی و جهان آینده، حمل و نقل سریع السیر، گسست از گذشته، حذف تزئینات، بلند مرتبه سازی، و نمایان کردن اجزای عملکردی و تکنولوژیک یک ساختمان، مواردی بودند که بعدها تاثیر بسیار زیادی بر افکار و طرح های معماران مدرن متعالی، همچون لوکوربوزیه و گروپیوس و همچنین سبک هایی چون کانستراکتیویسم (ساختار گرایی) و های- تک داشتند. (قبادیان، 1382: 48) معماری مدرن متعالی :معماری مدرن متعالی و یا به عبارتی اوج معماری مدرن در بین دو جنگ جهانی اول و دوم یعنی عمدتاً در دهه های 20 و 30 میلادی در اروپا و امریکا مطرح شده بود. در دوره ی معماری مدرن اولیه، کماکان سبک های تاریخ گرایی همچون نئوکلاسیک، رمانتیک و بالاخص التقاطی به عنوان سبک های مهم و رایج در غرب حائز اهمیت بودند. ولی با پایان جنگ جهانی اول و نیاز شدید به ترمیم خرابی های جنگ و تولید انبوه ساختمان، گرایش به سمت معماری مدرن افزایش یافت. لذا با استفاده از تکنولوژی روز، مصالح مدرن، پیش ساختگی، عملکرد گرایی و دوری از سبک های پر زرق و برق تاریخی مورد توجه قرار گرفت. در این دوره معماری مدرن به عنوان تنها سبک مهم و آوانگارد در غرب مطرح شد و دامنه ی نفوذ آن به صورت یک سبک جهانی، در اقصا نقاط گیتی گسترش یافت. یکی از موضوعات کلیدی و بسیار مهم در دوره مدرن متعالی مساله صنعت و تولیدات صنعتی و تکنولوژی بود. تمامی معماران صاحب نام در این دوره به نوعی با مساله ی تکنولوژی درگیر بودند. عده ای مانند والترگروپیوس، میس وندروهه و لوکوربوزیه سعی در قطع کردن وابستگی های معماری مدرن در گذشته و تاریخ گرایی داشتند. به جای آن، آنها خواهان جایگزینی تکنولوژی و عملکرد به عنوان منبع الهام معماری شدند. (قبادیان، 1382: 50)بطور کلی نهضت معماری مدرن در پی نسخه ای می گشت تا به کمک آن بتواند در بهبود بخشیدن به شرایط زیستی محیط شهری، امیدوار بماند. نقطه ی حرکت تلاشی که با نهضت مدرن آغاز شد و تا به امروز ادامه دارد، قصد بوجود آوردن فضای ساخته شده به گونه ای است که انسان ها بتوانند چه آنگاه که به تنهایی زندگی می کنند و چه آنگاه که گردهم آمده و نوعی زندگی مشترک را ادامه می دهند، نه تنها محبوسش نباشند بلکه به خاطر تابع بودن آن از اندازه ها، رابطه ها، سلیقه ها و سنت های زنده ی محیط خود و موثر بودن کیفیت این فضا در توسعه ی مثبت ارتباطات فرهنگی و معنوی در سطح زندگی همجواری شهری، به شکلی فعال در آن جایگزین شوند. (لوکوربوزیه ،1382: صص 19-18)نهضت معماری مدرن دو شخصیت را بسیار بیش از دیگران پرورانده است : یکی: والترگروپیوس، در رابطه با تلاش هایش در اعتلای فونکسیونالیسم در معماری و دیگری: لوکوربوزیه در رابطه با تثبیت و ترویج اندیشه ی نوی رسیونالیسم درمعماری .«رسیونالیسم» با مفهومی از آن که بیشتر بین معمارها و شهرسازها رایج است نقاشی را از طراحی شهری و معماری را از طراحی صنعتی .... جدا نمی داند و جوابگویی به نیازهای خود را تنها از راه همکاری علمی- فنی و دانش های کاربسته وعلوم خالص مربوطه به فضای ساخته شده _ با همه ضابطه های روان شناختی _ میسر می داند. این راه تا آنجا دنبال می شود که از زبان لوکوربوزیه _ بارزترین و پیشگام ترین فردی که معرف و سازنده تفکر رسیونالیستی در معماری است_، «خانه» ماشینی برای سکونت تعریف می شود. (لوکوربوزیه، 1382: 21)
با این تفاسیری که عرض کردم باید گزینه 1 یعنی "گسست از معماری" گذشته صحیح باشد!
( عکس صفحه 61 و 63 معاری معاصر غرب قبادیان رو هم فرستادم)
 

omid0000

عضو جدید
" اعتراض ارسال شده من به سوال 91 به سایت سنجش "

با توجه به توضیحاتی که در ادامه می آورم گزینه 4 یعنی حمل و نقل جاده ای قطعاً غلط می باشد و گزینه 3 یعنی " گردشگری و محیط زیست " پاسخ صحیح می باشد.با اندکی تامل در صورت سوال به کلیدواژه های مقابل بر می خوریم: روستا ، اقتصاد ، محصولات چوبی توجه به اقتصاد و محصولات چوبی می تواند هم گزینه 3 و هم گزینه 4 صحیح باشد، ولی نکته این تست در این است که مورد سوال روستا است و باز هم تاکید می کنم روستا است و نه شهر! و اگر شهر می بود گزینه 4 یعنی حمل و نقل جاده ای می توانست صحیح باشد. ولی با مطرح شدن روستا در این سوال به عنوان یک عامل بسیار تعیین کننده متوجه می شویم که جهت توسعه باید ضمن توجیه پذیری اقتصادی و تولید محصولات چوبی در جهت حفظ محیط زیست بوده و علاوه بر آن به گونه ای برخورد صورت گیرد تا با ایجاد صنعت گردشگری به رونق اقتصادی روستا و احیای آن و تامین روح زندگی در آن کمک نمود.... وگرنه حمل و نقل جاده ای که برای شهر یا شهر صنعتی یا شهر صنعتی یا شهر بندری یا اسکله تجاری نیز مهم خواهد بود و حتی خیلی بیشتر از روستا مهم خواهد بود.با توجه به این توضیحات بنده با اطمینان کامل کلید این تست را نادرست می دانم و گزینه 3 پاسخ صحیح تست می باشد. امیدوارم با توجه به اعتراضات و کسب نظر از اساتید ذیصلاح این مورد اصلاح گردد.
 

omid0000

عضو جدید
" اعتراض ارسال شده من به سوال 97 به سایت سنجش "


کلید سوال یعنی گزینه 1 غلط است و پاسخ صحیح گزینه 4 یعنی " 1و2 هم راستا و 3 و 4 هم راستا " می باشد.شکل داده شده بارها و بارها در کتابای مختلف آورده شده و دقیقاً دیاگرام مسجد امام اصفهان می باشد. که به دلیل هم راستا نبودن میدان شاه با قبله این چرخش را داریم.
و توضیحات زیر عیناً از صفحه 291 کتاب سبک شناسی معماری ایرانی دکتر محمد پیرنیا در اثبات ادعای اینجانب:" میان محور سردر و که رو به میدان نقش جهان ساخته شده و محور مسجد که رو به قبله هست زاویه ای پدید آمده که معمار آنرا به بهترین گونه پاسخ داده است. میدان نقش جهان رون اصفهانی دارد، یعنی حدوداً رو به جنوب است. اما مسجد رو به جنوب غربی است. معمار، ایوان شمالی مسجد در پشت هشتی را بگونه ای چرخانده که از هشتی می توان میانسرای مسجد را دید، ولی نمی توان یکراست به آن وارد شد، بلکه باید از یکی از دو دالان گرداگرد ایوان به میانسرا رسید. "
و حتی اگر فرض کنیم این دیاگرام مربوط به مسجد امام اصفهان نباشد و مربوط به جای دیگری است، جلوخان بایستی هم راستا با میدان باشد تا ارتباط فضایی و ارتباط بصری مناسبی در فضای میدان ایجاد گردد و با توجه به در جهت قبله نبودن میدان، مسجد کنار میدان باید به سمت قبله چرخش داشته باشد و حیاط مسجد در معماری اسلامی ایران همواره هم جهت با گنبد خانه بوده و در الگوی معماری اسلامی این امتداد محوری حیاط و ایوان و گنبدخانه است که الگوی تقارن محوری در معماری مساجد ایران در دوران اسلامی ایجاد می گردد. ( الگوی تقارن محوری در معماری اسلامی ایران در جزوه ی معماری اسلامی دکتر متدین ) آمده است.
و باز هم دلیل دیگر اینه که در صورت اقامه نماز در مواقع ازدحام و زیادی جمعیت، اگر فضای گنبد خانه و ایوان از جمعیت پر شود با هم راستا بودن حیاط و گنبدخانه و با رعایت فواصل لازم بین صفوف نمازگزاران در فصولی از سال که شزایط آسایش اقلیمی اجازه دهد، می توان از حیاط نیز جهت استفاده تعداد بیشتری از نمازگزازان و کمک اقامه نماز جماعت استفاده نمود
.

با توجه به تمام توضیحات ارائه شده امیدوارم با اخذ نظر از اساتید مجرب همچون جناب آقای دکتر متدین و سایرین، اینگونه اشتباه فجیعی در تصحیح پاسخبرگها رخ ندهد و حق من و بسیاری از دوستان دیگر تضییع نگردد
.
و باز هم تاکید می نمایم که گزینه 4 یعنی 1 و 2 هم راستا و 3 و 4 هم راستا گزینه صحیح می باشد.
منابع:
صفحه 290 و 291 کتاب سبک شناسی معماری ایرانی تالیف دکتر محمد کریم پیرنیا

صفحه 72 کتاب آشنایی با معماری اسلامی ایران تالیف استاد محمد کریم پیرنیا

صفحه 237 کتاب بررسی اقلیمی ابنیه سنتی ایران تالیف دکتر وحید قبادیان


( عکس 290 و 291 سبک شناسی و شکل 237 قبادیان هم فرستادم)
 

omid0000

عضو جدید
" اعتراض ارسال شده من به سوال 106 به سایت سنجش "


درکلید گزینه 2 آمده است، در صورتی که پاسخ صحیح گزینه 3 " میز مستطیل شکل است و در بخش جلویی اتاق قرار دارد" می باشد.با رسم نقطه گریز اتاق و میز و با توجه به مستطیل بودن اتاق با توجه به ابعاد صورت سوال مشخص می شود که میز مستطیل شکل است و نه مربع و بنابراین پاسخ صحیح گزینه 3 می باشد.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا