ماجراي رويارويي دريايي آمريكا و اسپانيا

mehdipesse

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
این مکالمه واقعی است.
گفتگوي آمريكايي ها و اسپانيايي ها روي فركانس اضطراري كشتيراني






گفتگويي كه واقعاً روي فركانس اضطراري كشتيراني، روي كانال ۱۰۶ سواحل (Finisterra(Galicia ميان اسپانيايي‌ها و آمريكايي‌ها در ۱۶ اكتبر ۱۹۹۷ضبط شده‌است.

اسپانيايي‌ها (با سر و صداي متن) : A-853 با شما صحبت مي‌كند. لطفاً ۱۵درجه به جنوب بچرخيد تا از تصادف اجتناب كنيد. شما داريد مستقيماً به طرفما مي‌آييد. فاصله ۲۵ گره دريايي.

آمريكايي‌ها (با سر و صداي متن): ما به شما پيشنهاد مي‌كنيم ۱۵ درجه به شمال بچرخيد تا با ما تصادف نكنيد.

اسپانيايي‌ها: منفي. تكرار مي‌كنيم ۱۵ درجه به جنوب بچرخيد تا تصادف نكنيد.

آمريكايي‌ها (يك صداي ديگر): كاپيتان يك كشتي ايالات متحده آمريكا با شما صحبت مي‌كند. به شما اخطار مي‌كنيم ۱۵ درجه بشمال بچرخيد تا تصادف نشود.

اسپانيايي‌ها: اين پيشنهاد نه عملي است و نه مقرون به صرفه. به شما پيشنهاد مي‌كنيم ۱۵ درجه به جنوب بچرخيد تا با ما تصادف نكنيد.

آمريكايي‌ها (با صداي عصباني): كاپيتان ريچارد جيمس هاوارد، فرمانده ناو هواپيمابر يو اس اس لينكلن با شما صحبت مي‌كند. ۲ رزم ناو، ۵ ناو منهدم كننده، ۴ ناوشكن، ۶ زيردريايي و تعداد زيادي كشتي‌هاي پشتيباني ما را اسكورت مي‌كنند. به شما پيشنهاد نمي‌كنم، به شما دستور مي‌دهم راهتان را ۱۵ درجه به شمال عوض كنيد. در غير اينصورت مجبور هستيم اقدامات لازمي براي تضمين امنيت اين ناو اتخاذ كنيم. لطفاً بلافاصله اطاعت كنيد و از سر راه ما كنار رويد !!!

اسپانيايي‌ها: خو آن مانوئل سالاس آلكانتارا با شما صحبت مي‌كند. ما دو نفر هستيم و يك سگ، ۲ وعده غذا، ۲ قوطي آبجو و يك قناري كه فعلاً خوابيده ما را اسكورت مي‌كنند. پشتيباني ما ايستگاه راديويي زنجيره ديال ده لاكورونيا و كانال ۱۰۶ اضطراري دريايي است. ما به هيچ طرفي نمي‌رويم زيرا ما روي زمين قرار داريم و در ساختمان فانوس دريايي A-853 Finisterra روي سواحل سنگي گاليسيا هستيم و هيچ تصوري هم نداريم كه اين چراغ دريايي در كدام سلسله مراتب از چراغ‌هاي دريايي اسپانيا قرار دارد. شما مي‌توانيد هر اقدامي كه به صلاحتان باشد را اتخاذ كنيد و هر غلطي كه مي‌خواهيد بكنيد تا امنيت كشتي كثافتتان را كه بزودي روي صخره‌ها متلاشي مي‌شود تضمين كنيد. بنابراين بازهم اصرار مي‌كنيم و به شما پيشنهاد مي‌كنيم عاقلانه‌ترين كار را بكنيد و راه خودتان را ۱۵ درجه جنوبي تغييردهيد تا از تصادف اجتناب كنيد.

آمريكايي‌ها: آها. باشه. گرفتيم. ممنون.

 

parandi2

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
این مکالمه واقعی است.
گفتگوي آمريكايي ها و اسپانيايي ها روي فركانس اضطراري كشتيراني






گفتگويي كه واقعاً روي فركانس اضطراري كشتيراني، روي كانال ۱۰۶ سواحل (Finisterra(Galicia ميان اسپانيايي‌ها و آمريكايي‌ها در ۱۶ اكتبر ۱۹۹۷ضبط شده‌است.

اسپانيايي‌ها (با سر و صداي متن) : A-853 با شما صحبت مي‌كند. لطفاً ۱۵درجه به جنوب بچرخيد تا از تصادف اجتناب كنيد. شما داريد مستقيماً به طرفما مي‌آييد. فاصله ۲۵ گره دريايي.

آمريكايي‌ها (با سر و صداي متن): ما به شما پيشنهاد مي‌كنيم ۱۵ درجه به شمال بچرخيد تا با ما تصادف نكنيد.

اسپانيايي‌ها: منفي. تكرار مي‌كنيم ۱۵ درجه به جنوب بچرخيد تا تصادف نكنيد.

آمريكايي‌ها (يك صداي ديگر): كاپيتان يك كشتي ايالات متحده آمريكا با شما صحبت مي‌كند. به شما اخطار مي‌كنيم ۱۵ درجه بشمال بچرخيد تا تصادف نشود.

اسپانيايي‌ها: اين پيشنهاد نه عملي است و نه مقرون به صرفه. به شما پيشنهاد مي‌كنيم ۱۵ درجه به جنوب بچرخيد تا با ما تصادف نكنيد.

آمريكايي‌ها (با صداي عصباني): كاپيتان ريچارد جيمس هاوارد، فرمانده ناو هواپيمابر يو اس اس لينكلن با شما صحبت مي‌كند. ۲ رزم ناو، ۵ ناو منهدم كننده، ۴ ناوشكن، ۶ زيردريايي و تعداد زيادي كشتي‌هاي پشتيباني ما را اسكورت مي‌كنند. به شما پيشنهاد نمي‌كنم، به شما دستور مي‌دهم راهتان را ۱۵ درجه به شمال عوض كنيد. در غير اينصورت مجبور هستيم اقدامات لازمي براي تضمين امنيت اين ناو اتخاذ كنيم. لطفاً بلافاصله اطاعت كنيد و از سر راه ما كنار رويد !!!

اسپانيايي‌ها: خو آن مانوئل سالاس آلكانتارا با شما صحبت مي‌كند. ما دو نفر هستيم و يك سگ، ۲ وعده غذا، ۲ قوطي آبجو و يك قناري كه فعلاً خوابيده ما را اسكورت مي‌كنند. پشتيباني ما ايستگاه راديويي زنجيره ديال ده لاكورونيا و كانال ۱۰۶ اضطراري دريايي است. ما به هيچ طرفي نمي‌رويم زيرا ما روي زمين قرار داريم و در ساختمان فانوس دريايي A-853 Finisterra روي سواحل سنگي گاليسيا هستيم و هيچ تصوري هم نداريم كه اين چراغ دريايي در كدام سلسله مراتب از چراغ‌هاي دريايي اسپانيا قرار دارد. شما مي‌توانيد هر اقدامي كه به صلاحتان باشد را اتخاذ كنيد و هر غلطي كه مي‌خواهيد بكنيد تا امنيت كشتي كثافتتان را كه بزودي روي صخره‌ها متلاشي مي‌شود تضمين كنيد. بنابراين بازهم اصرار مي‌كنيم و به شما پيشنهاد مي‌كنيم عاقلانه‌ترين كار را بكنيد و راه خودتان را ۱۵ درجه جنوبي تغييردهيد تا از تصادف اجتناب كنيد.

آمريكايي‌ها: آها. باشه. گرفتيم. ممنون.

خیلی خیلی بامزه بودش
 

mehdipesse

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
من این رو مدت ها پیش تو سایت میلیتاری خونده بودم.
خیلی جالبه.این رو هنوز در دانشگاه های نظامی آمریکا پخش میکنند تا ببینند که چه اشتباهات وحشتناکی ممکنه رخ بده.
يعني واقعا اتفاق افتاده؟:eek::eek::eek:
 

mehdipesse

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بله عزیز.
این مسئله واقعا اتفاق افتاده. این ناوها با اینکه به صدها سیستم رصد و جست و جو مجهز هستند با این حال گاها این اتفاقات میافته. همین چند وقت پیش بود که دوتا زیر دریایی زیر آب با هم برخورد کرده بودند.
تا حالا صدها بار اتفاق افتاده که با وجود اینهمه سیستم ها ماهواره ای و ردیابی بمباران های اشتباهی رخ داده و نیروهای خودی کشته شدند. در همین ارتش آمریکا در حمله به عراق موشک های پاتریوت آمریکا 17 بار هواپیماهای آمریکایی رو با هواپیماهای دشمن اتشباه گرفتند.
ممنون بنظر ميرسه خيلي به نظاميگري علاقه داريد;)
 

mike2

عضو جدید
این داستان حداقل با این جزئیاتی که اینجا گفته شد نمی تونه واقعی باشه به قول انگلیسیا :

It's too good to be real
دلایلشم ساده است:

1-گیریم تمامی سیستم های مسیر یابی از کار افتاده باشند مگه این ناوگان آمریکایی دیده بان نداشته که به شیوه 200 سال پیش از روی دکل داد بزنن خشکی ... !!!

2-تو یه ناوگانی با این همه کشتی ، ناو هواپیمابر معمولا در میان کاروان قرار می گیره و در
جلوی کاروان ناوشکن ها و ناوچه ها قرار دارن ، و فاصله بین کشتی ها ممکنه تا چندین کیلومتر باشه ، خوب این کشتی های جلویی باید این قضیه رو تشخیص بدن نه فرمانده ناو هواپیمابر

3-چطوری ممکنه رادارهای کشتی نتونه فرق یه هدف ثابت مثل فانوس دریایی رو که تو خشکی هست با یه کشتی در حال حرکت که موقعیتش همیشه در حال تغییره تشخیص بده؟

4-وظیفه فانوس دریایی مگه چبزی جز اینه که موقعیت خشکی و وضعیت منطقه رو به کشتیهایی که اونجا هستن اطلاع بده خب طبیعی ترین کار اینه که اونها به ناوگان آمریکایی اطلاع بدن که به خشکی داره نزدیک میشه (با معرفی کامل خودشون و دادن اطلاعات جغرافیایی صحیح مثل همون کاری که برج مراقبت پرواز انجام میده که یه استاندارد جهانی داره نه به این شیوه ای که اینجا اومده که بیشتر شبیه جکه)
 

vahid321

عضو جدید
کاربر ممتاز
آره این واقعیت داره منم مدتها قیل درموردش خوندم
 

mehdipesse

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
خواهش میکنم. :smile:
بله. من واقعا به مسائل نظامی خیلی خیلی علاقه دارم. البته تخصصم جنگ جهانی دوم هست :redface:
پس مزاحم میشیم:redface:
آره این واقعیت داره منم مدتها قیل درموردش خوندم
آدم این چیزا رو که میبینه میفهمه امدادهای غیبی یعنی چی:surprised:
 

mehdipesse

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
این داستان حداقل با این جزئیاتی که اینجا گفته شد نمی تونه واقعی باشه به قول انگلیسیا :

It's too good to be real
دلایلشم ساده است:

1-گیریم تمامی سیستم های مسیر یابی از کار افتاده باشند مگه این ناوگان آمریکایی دیده بان نداشته که به شیوه 200 سال پیش از روی دکل داد بزنن خشکی ... !!!

2-تو یه ناوگانی با این همه کشتی ، ناو هواپیمابر معمولا در میان کاروان قرار می گیره و در
جلوی کاروان ناوشکن ها و ناوچه ها قرار دارن ، و فاصله بین کشتی ها ممکنه تا چندین کیلومتر باشه ، خوب این کشتی های جلویی باید این قضیه رو تشخیص بدن نه فرمانده ناو هواپیمابر

3-چطوری ممکنه رادارهای کشتی نتونه فرق یه هدف ثابت مثل فانوس دریایی رو که تو خشکی هست با یه کشتی در حال حرکت که موقعیتش همیشه در حال تغییره تشخیص بده؟

4-وظیفه فانوس دریایی مگه چبزی جز اینه که موقعیت خشکی و وضعیت منطقه رو به کشتیهایی که اونجا هستن اطلاع بده خب طبیعی ترین کار اینه که اونها به ناوگان آمریکایی اطلاع بدن که به خشکی داره نزدیک میشه (با معرفی کامل خودشون و دادن اطلاعات جغرافیایی صحیح مثل همون کاری که برج مراقبت پرواز انجام میده که یه استاندارد جهانی داره نه به این شیوه ای که اینجا اومده که بیشتر شبیه جکه)
ممنون بابت آناليزتون:)
 

Similar threads

بالا