لعنت به زلزله که انگار فقط از ما می کشد

tatu_lover1366

عضو جدید
تلویزیون ایران هم جوشن کبیر رو نشااان میداد.... آیا خون آزربایجان کم رنگتر از خون حزب الله لبنان و بهار عربی هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
واقعا حق دارید
تازه وقتی هم که اطلاع رسانی کرد
تو اخبار ساعت 7 بود اونم بعد از مسائل سوریه
بحث همه ایرانه , نه تنها آذربایجان
اینقدر که اس ام اس میاد بای جلب مشارکت در بازسازی حرم حضرت فاطمه(س)
کاشکی یه اس میدادند برای جلب مشارکت مردمی در کمک به هموطنان آذربایجانی
دردش فراتر از اون چیزیه که بشه تصورش کرد
 

ipak-1391

عضو جدید
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس گفت: روستاهای شهرستان هریس پراکنده هستند و هنوز به 10 تا 20 روستا سرکشی نشده است. به گزارش ایلنا، عباس فلاحی باباجان اظهار داشت: همچنین 8 روستا در اهر هنوز نیازمند امدادگران هستند و نیروهای امدادرسان در حال تلاشند تا به کمک آنها نیز بشتابند. وی افزود: استان اردبیل که خود نیز تکانهای زلزله را احساس کرده و همجوار استان آذربایجان شرقی است تنها استانی است که تاکنون معین مناطق زلزله زده شده و برخی امکانات را به منطقه اعزام کرده است. به گفته وی نیاز اساسی مناطق زلزله زده چادر اسکان و آمبولانس برای انتقال مجروحان است و سایر نیازهای اولیه نظیر پتو، آب معدنی، دارو و کمکهای اولیه به گفته فرماندار هریس فراهم شده است. در حوزه انتخابیه این نماینده مجلس بیش از 50 درصد روستاها بین 50 تا 100 درصد خسارت دیده اند. همچنین در شهرستان اهر 60 روستا آسیب کلی دیده اند. بر اساس گزارش شبکه های لرزه نگاری وابسته به مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران وقوع این زلزله ها با شدت 6 و 6.2 ریشتر در ساعات 17 و 4 دقیقه و 16 و 53 دقیقه به ثبت رسیده است
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
تسلیت مهدی رحمتی به همشهریانش


حوادث - دروازه بان تیم ملی در پیامی به همشهریانش در اهر به آنان تسلیت گفت.


همشهريان عزيز خبر زلزله را شنيدم و خيلي ناراحت شدم. احساسم را از اين فاجعه با هيچ دل و زباني نميتوانم بيان كنم اما وظيفه خود ميدانم كه اين فاجعه عميق را به همزبانان عزيزم تسليت بگويم و خود را در اين مصيبت بزرگ شريك ميدانم و از خداوند براي مردم آذربايجان صبر و تحمل ميخواهم.
عزيز همشهري لر، زلزله خبرين اشيديم و چوخ ناراحت اولدوم. بوفاجعني هچ ديلينن و هچ احساسينن بيان الماخ اولماز. اما اوزومه وظيفه بيليرم كه بُو عميق فاجعه اني عزيز همزمان لاريمه تسليت ديورم و اوزومي بو بيوك مصيبت ده شريك بيليرم و الله دان آذربايجاني لره صبر و تحمل ايستروم.

 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
آزردگي خاطر زلزلهزدگان از نحوه انعكاس اخبار زلزله در صداوسيما


نماينده مردم تبريز در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به آزردگي خاطر مردم و نمايندگان آنها از نحوه انعكاس اخبار مربوط به زلزله روز گذشته در اهر، هريس و ورزقان گفت كه اين موضوع احساسات عمومي را جريحهدار كرده است.


عليرضا منادي سفيدان در گفتوگو با ايسنا، اظهار كرد: مردم از انعكاس خبري صداوسيما در خصوص زلزله ديروز بسيار گلهمند بودند و عليرغم اينكه ديشب صدها نفر زير آوار بودند، در برنامههاي تلويزيوني و سحرگاهي اشارهاي به وقوع اين فاجعه نشد و از مردم خواسته نشد كه در دعاهاي خود، زلزلهزدگان را مدنظر داشته باشند.


اين عضو هيات رييسه مجلس اضافه كرد: شبكههاي مختلف صداوسيما پوشش خوبي به اخبار مربوط به زلزله ندادند و اين موضوع مردم را بسيار ناراحت كرده است. به نظر ميرسد بايد بيش از اين به وقوع زلزله و كشته و زخمي شدن تعدادي از هموطنانمان در اين حادثه توجه ميشد.


وي با اشاره به كشته شدن 54 نفر در اهر بر اثر زلزله، اضافه كرد: طبق آماري كه به تازگي دريافت كردم در اهر 1521 خانه آسيب ديدند كه از اين تعداد امكاناتي مثل پتو و چادر به هزار و 300 خانوار اختصاص يافته و در حال حاضر نيز مواد غذاي بين زلزلهزدگان در حال توزيع است. همچنين شش هليكوپتر هلالاحمر براي امدادرساني به زلزلهزدگان مشغول فعاليت هستند.


منادي سفيدان با بيان اينكه كار امدادرساني به زلزله زدگان رو به اتمام است، يادآور شد: تاكنون به همه روستاهاي زلزلهزده سركشي شده و اوضاع در حال سامان پيدا كردن است. مسئولين استان، تشكيلات و ادارهجات مختلف و همچنين گروههاي امدادي از شهرستانها و استانهاي مختلف از جمله اردبيل نيز با تمام امكانات براي كمك به مردم بسيج شدهاند.


نماينده مردم تبريز در مجلس با اشاره به آمادهباش بيمارستانهاي تبريز براي رسيدگي و مداواي مجروحين زلزله روز گذشته خاطر نشان كرد: وزير بهداشت، وزير كشور و مسئولان حضور خوب و به موقعي در ميان زلزلهزدگان داشتند.

 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
ملت دارن در زیر اوار جون میدن بعد کسانی دارن از اب گل الود ماهی میگیرن خدا بداد زلزله زده ها برسه که خونشون خشک نشده تبدیل به ابزار سی..سی شدن
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
کاور دختری تهرانی در فیسبوک که عوض کرد کاورش رو




متاسفم برات صدا و سیمای به اصطلاح ملی !
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز

پیام رهبر معظم انقلاب در پی حادثه زلزله در شمال غرب کشور
خبرگزاری فارس: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی حادثه تلخ زلزله در منطقه شمال غرب کشور با صدور پیامی برای خسارت دیدگان و بازماندگان این حادثه صبر و اجر مسالت کردند.







به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
حادثه ی تلخ زلزله ی آذربایجان مایه ی اندوه عمیق گردید. رحمت خداوند بر درگذشتگان و شفای عاجل برای مصدومان و صبر و اجر برای بازماندگان و خسارت دیدگان را از خداوند متعال مسألت میکنم.
لازم است مسئولان محترم و عموم ملت عزیز مساعی خود را برای کاهش آلام این عزیزان به کار برند.

والسلام علیکم و رحمه الله
سیّدعلی خامنه ای

زمان
91/05/22 - 23:06

یعنی حدود 30 ساعت بعد از فاجعه

 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
زمان
91/05/22 - 23:06

یعنی حدود 30 ساعت بعد از فاجعه


اویون اولدوق


شهریار » گزیدهٔ اشعار ترکی

ایتیمیز قورد اولالی، بیزده قاییتدیق قویون اولدوق

ایت ایله قول- بویون اولدوق


ایت الیندن قاییدیب، قوردادا بیرزاد بویون اولدوق

ایت ایله قول- بویون اولدوق


قوردوموز دیشلرینی هی قارا داشلاردا ایتیلتدی

قویونون دا ایشی بیتدی


سون، سوخولدی سورویه، بیر سورونی سؤکدی- داغیتدی

اکیلیب، ایت گئدیب ایتدی


بیزده باخدیق ایت ایله قورد آراسیندا اویون اولدوق

ایت ایله قول- بویون اولدوق
 

etnn

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام اول تسلیت میگم به همه هم وطنای عزیزم. بچه ها زشته ما همه مال ایرانیم همه خون آریایی داریم. پس ترکو و فارس و لرو.... معنا نداره.الان همه عزاداره هم وطنامون هستن. دوم این که من زمان زلزله بم اونجا دانشگاه میرفتم شب زلزله اونجا بودم. واقعا وحشناک بود. الان عکسارو دیدم اون صحنه ها برام تکرار شد. شاید باور نکنین ولی اونجا مردم وضعشون هزار برابر بدتر بود. شهر با خاک یکسان شده بود. هیچ کس آمادگی نداشت به زخمیای امداد برسونه. چون باورشون نمیشد عمق فاجعه این قد زیاد باشه. خیلی سخته کنارت مردم جون بدن ولی ندونی باید چکار کنی. خیلی سخته روز قبلش با همکلاسیات سر یه کلاس باشی فردا بری دانشگاه ببینی جسد همشونو اوردن که تحویل خانوادهاشون بدن.تا ظهر که من بم بودم همه شوکه بودن فقط آمده بودن تماشا اجسادی که تو بلوارای شهر گذاشته بودن. من همش میگفتم انگار هیچ کس دیگه تو شهر نیست. خلاصه کنم اجسادو جمع کردن حالا بماند که چقد از مردم بی نامو و نشان دفن شدن. زخمیای رفتن بیمارستان. قرار شد شهرو دوباره بسازن. گذشته تا این که سال پیش رفتم بم شاید باور نکنین فقط اونجاهایی که تو دید بود بازسازی شده بود. تعجب کردم اون همه حرف.......... حالا این نتیجه. تنها چیزی که اصولی ساخته شده بود بازار شهر بم بود. بچه ها برید خدا رو شکر کنید بعد از دو تا زلزله بد 1ـ بم2ـ زرند حالا تجربه پیدا کردن چه جوری به مردم کمک کنن. خدا رو شکر کنین تعداد کشتها بیشتر از این نبوده. باور کنین از پس جمع کردن مردم بر نمیومدن. میشد عین بم شبا حیوانات اجساد درمیاوردن. امیدوارم تعداد کشتاها همین قد باشه. به خانوادهاشون خدا صبر بده.
کاملا موافقم...
اول تسلیت میگم به همگی مخصوصا اذربایجانی های عزیز.
منم کرمانیم ... تجربه زلزله رو داشتم (تازه خفیفشو) واقعا وحشتناکه ...زلزله بم خیلی خیلی بدتر و وحشتناکتر از زلزله اذربایجان بود...
منم واقعا ناراحت شدم و دلیلی هم نمیبینم که صدا و سیما انقدر بی تفاوت برخورد کنه...واقعا براشون متاسفم.
ولی اصلا فکر نمیکنم این به ترک بودن و فارس بودنو اینا ربط داشته باشه....
من به شخصه هیچ فرقی بین ترک -لر- فارس و.. نمیبینم و فکر میکنم خیلیها مثل من فکر میکنن...
بازم تسلیت میگم...امیدوارم امار کشته ها ازین بالاتر نره...
 

#MaHDi#

عضو جدید
کاربر ممتاز
شهادت دکتر چمران میشه، 10 خط آقای ادمین این بالا نوشته میزارن، شهادت میشه باشگاه مشکی میشه، پس چی شده یه روبان کوچیک مشکی این بالا نمیزارن؟ کم مصیبتیه؟

از آقای پیرجو درخواست کردم واسه اینکه ایشونم از دید ما مثل بقیه مسئولین نباشن ولی انگار نه انگار!

انقدر حواسم پرته که اینو میخواستم اون ور بفرستم اینجا فرستادم :(
 

mah*

عضو جدید
فارس نزاد پرست نیست (مگه کوروش نزاد پرست بود؟) رشتی بی غیرت نیست(مگر میرزا کوچک خان بی غیرت بود؟) مازندرانی کله ماهی خور نیست(مگر نیما کله ماهی خور بود؟) لر هالو نیست(مگه لطف علی خان هالو بود؟) ترک زبان عر عر نمی کنه(مگه شهریار عر عر می کرد؟) قزوینی هـمـجـنـس باز نیست(مگر علامه دهخدا هـمـجـنـس باز بود؟) خراسانی بادیه نشین و بدوی نیست(مگر دکترشریعتی بادیه نشین بود؟)
بلکه اینان ستونهای ایرانند‎. وقتی داریم از داخل ستونها رو خراب میکنیم دیگه نیازی به دشمن خارجی نیست


این امضا یکی از دوستام بود گذاشتم تا بدونید اصلا ترک و لر و فارس... مهم نیستن مهم اینه که ما همگی توی یه کشور زندگی میکنیم و باید بهم کمک کنیم
به همه ی ایران تسلیت میگم این فاجعه بزرگ رو...
 

تیکا

عضو جدید
کاربر ممتاز
درسته
خوبه چشمامون رو باز کنیم
کم کاری هست ولی ربطی به قومیت و ... نداره
هموطنیم
چه تلاشی دارن بینمون تفرقه بندازن
یادم میاد وقتی بم زلزله اومده بود همینجوری بازی دراورده بودن
چقدر بدگمانی ها بود
چه حرفا که پشت سر اونا و همچنین کمک رسانی نمی گفتن
هر ثانیه فقط دعام اینه که خدا بهشون صبر بده
که زودتر ارامش بهشون برگرده
هیچ کدوممون نمی تونیم درکشون کنیم با این حال هر بار که خبرش پخش میشه نمی تونیم گریه مون رو کنترل کنیم
توی محل زندگی من هم احساس شد
با این همه فاصله واقعا وحشتناک بود
وقتی فکر میکنم توی اون لجظه این تعداد عزیز چه ترس و دردی رو تجربه کردن داغون می شم
خدا به هممون صبر بده


نمک پاشی به زخم زلزله زدگان مظلوم آذربایجان
محمد حسین زاده، 22 مرداد 91

تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۳۱
وقوع زلزله و کشته شدن جمعی از هم وطنان آذربایجانی در شب قدر، داغی بود بر دل مردم ایران اسلامی، اما داغ دیگر، نمک پاشی منافقین و عده ای از فریب خوردگان داخلی در شبکه های اجتماعی بر زخم های تازه ی زلزله زدگان و مردم کشور بود. دروغ پراکنی، تهمت زنی اتفاقی است که از همان ساعت اول بعد از زلزله در شبکه های اجتماعی از سوی این افراد کلید زده شد از جمله ی این شگردها می توان به این چند مورد اشاره کرد:

ایجاد بد بینی به نهاد های تامین امنیت نظام:
در حالی که بعد از وقوع زلزله وظیفه ی نیروی انتظامی به دلیل خروج مردم از خانه ها و پرداختن به امور کشته شدگان و مجروحان در جهت تامین امنیت منازل شهروندان سنگین تر می شود ، فردی از قول رفیق اش که در تبریز زندگی می کند نوشته است در حالی که مردم از ترس زلزله در پارک ها شب را به صبح رساندند، گشت ارشاد زنان بد حجاب زلزله زده را بازداشت می کرده است.

کوبیدن بر طبل انگلیسی تفرقه
با اینکه مردم مسلمان ایران اسلامی که اگر برای مردمی غیر همکیش و هم قوم خودشان اتفاقی پیش آید تا کنون از کمکی مضایقه نکرده اند عده ای به دنبال سو استفاده از احساسات مردم آذربایجان و پیاده کردن شگرد انگلیسی ها در تفرقه ی قومی در این حادثه اند. برای مثال فردی در گوگل پلاس پست گذاشته است که: «مطمئنا اگر در یک شهر فارس زبان چنین فاجعه ای رخ می داد، تلویزیونها جور دیگر پوشش می دادند»

مقایسه ی نابجای مباحث داخلی و خارجی برای زیر سئوال بردن سیاست های خارجی جمهوری اسلامی:
کاریکاتور نیک آهنگ کوثر، کاریکاتوریست ضد انقلاب هم که جمهوری اسلامی را متهم به فراموشی زلزله زدگان و پرداختن به موضوع سوریه کرده بود نیز یکی دیگر از مطالبی بود که در شبکه های اجتماعی توسط این طیف فکری بازنشر داده شده بود. یکی از مطالبی که در گوگل پلاس بارها بازنشر شده بود مطلبی توهین آمیز به مسئولین کشور بود که آنها را در حال پایکوبی و شادی معرفی کرده بود:« شما کماکان به پایکوبیهایتان برسید. مردم آذربایجان، نه مثل مردم فلسطیناند و نه سوریه و نه میانمار، اینها از کرهی دیگری آمدهاند و قطعا نیازهای اولیهشان را از جای دیگری تامین میکنند. شما نگران نباشید.»
آنچه از بعد از زلزله در شبکه های اجتماعی می گذرد تمام ماجرا نبود و گروهی از کاربران با بیان پاسخ هایی قاطع به توهمات شایعه پراکنان پاسخ دادند از جمله:
یکی از کاربران گوگل پلاس در جواب شایعه پراکنی های عده ای در مورد عملکرد صدا و سیما در مورد ابعاد زلزله و تلفات آن این چنین واکنش نشان می دهد که :

- عدم سرقت اموال / قطع دست بانوان فوت شده به دلیل داشتن زیورآلات / تملک اراضی خانوادههای کامل فوت شده و ...
- به دلیل تخریب زیرساختهای ارتباطی و عدم اطلاع دقیق از کمیت قطعی حادثه که سبب بروز نگرانی مضاعف میشود و ممکن از برخی خانواده ها را روانه محل کند
- بخش گسترده ای مردم در مراسم احیاء هستند و امکان دریافت اطلاعرسانی را ندارند. این امر باعث بروز شایعات میشود و نگرانیها را مضاعف میکند لذا احتمالا اولین اطلاع رسانی سحر خواهد بود
- عدم تثبیت موقعیت زلزلهها و امکان رخ دادن پسلرزههای بیشتر و عمیقتر و همزمانی آن با حضور عموم مردم و امکان افزایش تلفات
- عدم استقرار کامل نیروهای امنیتی / امدادی و مدیرتی»

کاربر دیگری هم در جواب توهم پراکنی عده ای دیگر نوشته است:
- امداد رسانیاش به عهده کیه؟ بسیج و هلال احمر
- غُرش واسه کیه؟ [...]
- تأمین امنیتاش با کیه؟ سپاه و بسیج و ناجا
- غُرش واسه کیه؟ [...]
- جمعآوری کمکهای مردمیاش با کیه؟ کمیته امداد و بسیج و هلال احمر
- غُرش واسه کیه؟ [...]
- بازسازی و نوسازیاش با کیه؟ بسیج سازندگی و اردوهای جهادی و تا حدودی دولت
- پُزش واسه کیه؟ [...]

این گزارش کوتاه از وضعیت شبکه های اجتماعی بیانگر این است که عده ای حاضرند با هر چیز و دست آویزی به هدف خود برسند، فرقی نمی کند آن خون هم وطنان اش باشد یا دل های داغ دیده ی مادران گریان.
به هر حال نباید هم از این موضوع گذشت که علاوه بر این سیاه نمایی ها و دروغ پردازی ها، عده ای دیگر در این مدت در فضای مجازی به عنوان یک رسانه استفاده کرده اند و بنا بر نیاز سازمان خون به تشویق و ترغیت هم وطنان به خون دادن کرده اند، آزمونی که ملت ایران باز هم سربلند از آن بیرون خواهد آمد چه دشمنان و فریب خوردگان داخلی اشان را خوش بیاید یا نه؟!!

 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز

کاخ سفید هم حادثه زلزله آذربایجان را تسلیت گفت
خبرگزاری فارس: کاخ سفید با انتشار بیانیهای، حادثه زمینلرزه در شمال غرب ایران را تسلیت گفته و آمادگی خود برای کمک به آسیبدیدگان را اعلام کرد.



به گزارش فارس به نقل از
خبرگزاری فرانسه
، کاخ سفید با انتشار بیانیهای وقوع زمینلرزه اخیر در ایران را تسلیت گفت."جی کارنی" سخنگوی کاخ سفید در این بیانیه آورده است: مردم آمریکا عمیقترین مراتب تاثر خود از کشته شدن افراد در زلزله غمانگیز شمال شرق ایران [در بیانیه کاخ سفید شمال غرب اشتباها شمال شرق ذکر شده است]، را برای مردم ایران میفرستند.وی ادامه داده است: ذهن ما پیش خانوادههای کسانی است که جان خود را از دست دادهاند و برای مجروحان بهبودی سریع آرزومندیم. ما برای ارائه کمک در این لحظات دشوار آمادهایم.تاکنون کشورهای مختلفی ضمن ارسال تسلیت، آمادگی خود برای ارسال کمک به مناطق آسیبدیده را اعلام کردهاند.

 

تیکا

عضو جدید
کاربر ممتاز
فارس نزاد پرست نیست (مگه کوروش نزاد پرست بود؟) رشتی بی غیرت نیست(مگر میرزا کوچک خان بی غیرت بود؟) مازندرانی کله ماهی خور نیست(مگر نیما کله ماهی خور بود؟) لر هالو نیست(مگه لطف علی خان هالو بود؟) ترک زبان عر عر نمی کنه(مگه شهریار عر عر می کرد؟) قزوینی هـمـجـنـس باز نیست(مگر علامه دهخدا هـمـجـنـس باز بود؟) خراسانی بادیه نشین و بدوی نیست(مگر دکترشریعتی بادیه نشین بود؟)
بلکه اینان ستونهای ایرانند‎. وقتی داریم از داخل ستونها رو خراب میکنیم دیگه نیازی به دشمن خارجی نیست


این امضا یکی از دوستام بود گذاشتم تا بدونید اصلا ترک و لر و فارس... مهم نیستن مهم اینه که ما همگی توی یه کشور زندگی میکنیم و باید بهم کمک کنیم
به همه ی ایران تسلیت میگم این فاجعه بزرگ رو...

دقیقا همینطوره
توروخدا با بد گمانی نمک به زخم اسیب دیده ها نپاشین
خیلی ناراحت میشن اگه فکر کنن بقیه هواشون رو ندارن
داریم همدیگه رو کم می بینیم
مگه توی چیزای دیگه کم کاری نمی شده ؟
اگه هر کدوم بخوایم کم کاری های شهر خودمون رو بگیم چند تا تاپیک میشه
پس همه باید بگن به ما کم لطفی شده

من فکر کنم اگه خون و پتو و نان و آب معدنی و خرما براشون بفرستیم خیلی به کارشون میاد
 

tracer

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
شماره حساب ۹۹۹۹۹ برای کمک نقدی زلزله زدگان


مدیر روابط عمومی سازمان امداد و نجات هلال احمر
اظهار داشت: بار دیگر هموطنان نوع دوستی خود را نشان داده و از سراسر کشور برای امدادرسانی و کمک اعلام آمادگی کرده اند. البته هلال احمر برای تامین کمکهای غیر نقدی و لوازم امدادی و اسکان مشکلی ندارد و به خوبی تجهیزات در اختیار زلزله زدگان قرار گرفته است.
وی ادامه داد: هموطنان که مایل به کمک به زلزله زدگان استان آذربایجان شرقی هستند، می توانند کمک های نقدی خود را به حساب 99999 به نام جمعیت هلال احمر نزد بانک ملی ایران واریز کنند.
مدیر روابط عمومی سازمان امداد و نجات هلال احمر تاکید کرد: از هموطنان می خواهیم اجازه دهند امدادگران کار خود را انجام دهند و مسیر را برای امدادگران بازگذارند.
 

yare66

عضو جدید
خدا به همه ی هموطنای آذربایجانیمون صبر بده.... خدا رفتگانشون رو بیامرزه....
چرا زلزله اینقد زیاد اتفاق میفته..؟؟؟
 

yare66

عضو جدید
آمار جان‌باختگان زلزله به ۳۰۰ نفر رسید/دو روز عزای عمومی در آذربایجان شرقی:cry:
خدا رحمتشون کنه و به بازماندگان هم صبر بده...
بازم خدارو شکر تعداد از دست رفته ها کمه... مثلا زلزله بم رو یادتون هست؟؟؟ بیشتر از 45000 نفر....
 

تیکا

عضو جدید
کاربر ممتاز
ایرانیان مقیم لندن با زلزله زدگان آذربایجان شرقی ابراز همدردی كردند
تاریخ انتشار 1391/5/22 -6:22 PM آمار بازدیدکننده 12



به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، عده ای از ایرانیان با ابراز ناراحتی از كشته و مجروح شدن تعدادی از هموطنان ما در زلزله عصر دیروز، گفتند: اینجا دور از وطن با شنیدن اینگونه اخبار واقعا شوكه می شویم خصوصا اینكه به واسطه دوری از كشورمان كمك مستقیمی از دست ما بر نمی آید.
كرمی از ایرانیانی كه در لندن دوره كارشناسی رایانه را می گذراند در این خصوص گفت: ما در اینجا و در دیار غربت مشكلات زیادی داریم، اما شنیدن خبر درگذشت صدها نفر از عزیزان هموطن بر اثر زلزله بسیار ناراحت كننده است .
وی افزود : ما در انتظار اعلام راه های ارسال كمك برای هموطنان خسارت دیده ناشی از زلزله هستیم و در صورتی كه مسوولان بتوانند چاره ای برای این كار پیدا كننند مطمئنا خیلی از ایرانیان مقیم انگلیس در كمك مالی به زلزله زدگان مشاركت خواهند كرد.
سعید بیگی از هموطنان آذری مقیم لندن نیز گفت: امیدوارم مسوولان بتوانند هرچه سریعتر به وضعیت همه مجروحان و آسیب دیدگان رسیدگی كنند.
وی افزود : در اوج مدال آوری ورزشكاران المپیكی ما خبر زلزله همه چیز را تحت الشعاع قرار داد و ما الان بیش از هر چیزی اخبار زلزله را دنبال می كنیم.
امید محمدی از پزشكان مقیم لندن نیز در گفت و گویی اعلام كرد : امیدوارم كه ابعاد مساله از این كه اعلام شده بیشتر نشود و سریعا به مصدومیت ها رسیدگی شود.
وی افزود : بسیاری از مسایل زلزله به زمان پس از آن برمی گردد و مدیریت پس از زلزله می تواند بسیار اثر گذار باشد البته من می دانم كه ایران از نظر پزشكی و امدادی دارای تجربیات ارزنده و تجهیزات پیشرفته ای است و مشكلی از نظر تخصصی ندارد.
محمدی گفت: تحریمها مانع از آن می شود كه بتوانیم كمكهای خود را اعم از مالی و تجهیزاتی به ایران ارسال كنیم اما تمام ایرانیان خارج از كشور در این گونه موارد آماده مشاركت هستند.
 
بالا