لعنت بر تو ای ابلیس..

Maenad

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دقیقا..........اما این دو فقط دعوت میکنن واین ماییم که تصمیم میگیریم که به دعوتشون پاسخ مثبت بدیم یا منفی

به نظر من نه
2 تا شیطان نه
یک شیطان داریم که از طریق هوای نفس بر ما چیره میشه
هوای نفسم که یعنی چیزایی که خوشحالت میکنه اما به صلاحت نیست و شیطان با زیبا نشون دادن اونا میخواد که به اون سمت بری

هوای نفس که بی شیطان معنی نمیگیره...
 

y.h.m.b

عضو جدید
تو واقعا شیطان را در شهر نمی بینی؟
اینجا! لای كم فروشی های بقال محل! توی فحش های ركیك مرد همسایه؟ بین دست های گره خورده ی نامزدهای بی شناسنامه؟ روی روسری های بادبرده ی دختركان بالا شهر!
تو واقعا صدای خنده هایش را نمی شنوی؟

لای موسیقی های تند ماشین های شاسی بلند؟ توی دعواهای بی انتهای پدر و پسر گوشه ی خیابان؟ بین جیغ های پیرزن مال باخته!
تو واقعا جولان دادنش را میان زمین و آسمان نمی بینی؟
نمی بینی دنیا را چقدر قشنگ رنگ آمیزی كرده و بی آنكه من و تو بفهمیم"جاهلیت مدرن" را برایمان سوغات آورده است؟
نمی بینی توی مدرنیته ی بی سرو ته مان چقدرهمه دیوارها را پر از شعارهای جور واجور كرده؟ توی وجود من و تو چقدر شك و شبهه انداخته است؟
قلقلك دادن هایش را حس نمی كنی؟
توی رخت خواب گرم و نرمت موقع نماز صبح؟ وقت گاز دادن های پشت چراغ قرمز؟ زمان قایم كردن اسكناس هایت وقت دیدن صندوق صدقات؟ موقع باز كردن سایت های ناجور اینترنت؟
نفوذش را نمی بینی؟
میان آیین های شیطان پرستان روشنفكر؟ روی تیزی چاقوهایشان موقع مكیدن خون های همدیگر؟
او همین جاست. هرجا كه حق نباشد. هرجا كه خدا نباشد. هرجا كه یادمان می رود برای آمدن منجی مان و استقبالش كاری بكنیم!


وای! منجی ما چه حالی دارد وقتی به شیطان نخ می دهیم...!؟


* ای مردم بدنبال گامهای شیطان گام ننهید چه آنکه او برای شما دشمنی است آشکار (بقره: 168)


man matneto taze khondam khili qashang bod ama jaye chanta if dare ....
age khob nega koni hanuz chanta done adame khob mibini k age man o toi k be in matn eteqad darim me3 un amal konim kam kam vaz behtar mishe
albate AGE amal konim
 

abolfaZZzl

عضو جدید
کاربر ممتاز
(الإسراء/65)
65 - (اما بدان ) تو هرگز سلطه اى بر بندگان من پيدا نخواهى كرد (و آنها هيچگاه به دام تو گرفتار نمى شوند همين قدر كافى است پروردگارت حافظ آنها باشد.

 

abolfaZZzl

عضو جدید
کاربر ممتاز
اینو تا آخرش بخونید لطفا.آیات 61 تا 65 سوره اسراء-ترجمه و تفسیر.

تفسير نمونه جلد 12 صفحه 179
ترجمه :61 - به ياد آوريد زمانى را كه به فرشتگان گفتيم براى آدم سجده كنيد، آنها همگى سجده كردند جز ابليس كه گفت آيا براى كسى سجده كنم كه او را از خاك آفريده اى ؟!
62 - (سپس ) گفت اين كسى را كه بر من ترجيح داده اى اگر تا روز قيامت مرا زنده بگذارى همه فرزندانش را جز عده كمى گمراه و ريشه كن خواهم ساخت !!
63 - فرمود: برو! هر كس از آنان از تو تبعيت كند جهنم كيفر آنها است ، كيفرى است فراوان !
64 - هر كدام از آنها را مى توانى با صداى خودت تحريك كن ، و لشكر سواره و پياده ات را بر آنها گسيل دار، و در ثروت و فرزندانشان شركت جوى ، و آنها را با وعده ها سرگرم كن ولى شيطان جز فريب و دروغ وعده اى نمى دهد.
65 - (اما بدان ) تو هرگز سلطه اى بر بندگان من پيدا نخواهى كرد (و آنها هيچگاه به دام تو گرفتار نمى شوند همين قدر كافى است پروردگارت حافظ آنها باشد.
تفسير: دامهاى ابليس
اين آيات به مساله سرپيچى ابليس از فرمان خدا به سجده براى آدم و سرنوشت شوم او به دنبال اين ماجرا اشاره مى كند.
مطرح كردن اين ماجرا به دنبال بحثهاى گذشته پيرامون مشركان لجوج ، در واقع اشاره به اين است كه نمونه كامل استكبار و كفر و عصيان ، شيطان بود، ببينيد سرنوشتش به كجا رسيد، شما پيروان او نيز همان سرنوشت را خواهيد داشت .
به علاوه اگر اين كوردلان اينهمه در مسير مخالف حق پافشارى مى كنند جاى تعجب نيست چرا كه شيطان طبق اين آيات از چندين طريق به اغوا و گمراهى آنها برخاسته ، و در واقع گفتار او كه مى گفت : ((من اكثر فرزندان آدم را جز مخلصان و مؤ منان راستين منحرف خواهم ساخت )) به تحقق پيوسته است .

تفسير نمونه جلد 12 صفحه 180
نخست مى گويد: ((ياد آور هنگامى را كه به فرشتگان گفتيم براى آدم سجده كنيد و همگى جز ابليس سجده كردند)) (و اذ قلنا للملائكة اسجدوا لادم فسجدوا الا ابليس ).
همانگونه كه در گذشته نيز ذيل آيات مربوط به آفرينش آدم گفته ايم اين سجده يكنوع خضوع و تواضع به خاطر عظمت خلقت آدم و امتياز او بر ساير موجودات و يا سجده اى بوده است به عنوان پرستش در برابر خداوند به خاطر آفرينش چنين مخلوق شگرفى .
و نيز گفتيم گر چه ابليس در اينجا به عنوان استثناء از فرشتگان آمده ، اما او به شهادت قرآن هرگز جزء فرشتگان نبوده ، بلكه بر اثر بندگى خدا در صف آنها قرار داشت او از جن بود و خلقت مادى داشت .
به هر حال ابليس كه باد كبر و غرور در سر داشت و خودخواهى و خودبينى بر عقل و هوشش پرده افكنده بود، به گمان اينكه خاك و گل ، كه منبع همه بركات و سرچشمه حيات است كم اهميتتر از آتش است به عنوان اعتراض به پيشگاه خدا ((چنين گفت : آيا من براى موجودى سجده كنم كه او را از گل آفريده اى )) (قال اءاءسجد لمن خلقت طينا).
ولى هنگامى كه ديد بر اثر اين استكبار و سركشى در برابر فرمان خدا از درگاه مقدسش براى هميشه طرد شد: ((عرض كرد هر گاه به من تا روز قيامت مهلت دهى ، اين موجودى را كه بر من مقدم و گرامى داشتى تمام فرزندانش را گمراه خواهم ساخت و آنها را از بيخ و بن بر مى كنم ، و به گمراهى مى كشانم ، بجز عده كمى ))! (قال اءراءيتك هذا الذى كرمت على لئن اءخرتن الى يوم القيامة

تفسير نمونه جلد 12 صفحه 181
لاحتنكن ذريته الا قليلا)
((احتنكن )) از ماده ((احتناك )) به معنى از ريشه كندن چيزى است ، لذا هنگامى كه ملخ زراعت را به كلى بخورد عرب مى گويد: احتنك الجراد الزرع ، بنابراين گفتار مزبور اشاره به اين است كه من كل بنى آدم را جز عده كمى از جاده اطاعت تو برمى كنم .
اين احتمال نيز وجود دارد كه ((احتنكن )) از ماده ((حنك )) به معنى زير گلو بوده باشد، هنگامى كه طناب و افسار به گردن حيوان مى افكنند عرب تعبير به ((حنتك الدابه )) مى كند در واقع شيطان مى خواهد بگويد من به گردن همه آنها ريسمان وسوسه مى افكنم و به جاده خطا مى كشانم .
در اين هنگام براى اينكه ميدان آزمايشى براى همگان تحقق يابد، و وسيله اى براى پرورش مؤ منان راستين فراهم شود كه انسان همواره در كوره حوادث پخته مى شود، و در برابر دشمن نيرومند، قوى و قهرمان مى گردد، به شيطان امكان بقاء و فعاليت داده شده : ((فرمود: برو، كسانى از آنها كه از تو پيروى كنند جهنم كيفرشان خواهد بود، كيفرى است كافى و وافر))! (قال اذهب فمن تبعك منهم فان جهنم جزاؤ كم جزاء موفورا).

تفسير نمونه جلد 12 صفحه 182
به اين وسيله اعلام آزمايش كرد و سرانجام پيروزى و شكست در اين آزمايش بزرگ الهى را بيان فرموده .
سپس طرق نفوذ شيطان و اسباب و وسائلى را كه در وسوسه هاى خود به آن متوسل مى شود به شكل جالب و گويائى چنين شرح مى دهد:
((هر كدام از آنها را مى توانى با صداى خودت تحريك و وسوسه كن )) (و استفزز من استطعت منهم بصوتك ).
((و لشگر سواره و پياده ات را به سوى آنها با فريادت گسيل دار))! (و اجلب عليهم بخيلك و رجلك ).
((و در اموال و فرزندان آنها شركت جوى ))! (و شاركهم فى الاموال و الاولاد).
((و با وعده هاى دروغينت آنها را بفريب ))! (وعدهم ).
سپس هشدار مى دهد كه ((شيطان جز فريب و نيرنگ و غرور، وعده اى نمى دهد)) (و ما يعدهم الشيطان الا غرورا).
ولى بدان كه ((سلطه اى بر بندگان من نخواهى داشت )) (ان عبادى ليس لك عليهم سلطان ).
((همين قدر كافى است كه پروردگارت ولى و حافظ اين بندگان است )) (و كفى بربك وكيلا).
 

abolfaZZzl

عضو جدید
کاربر ممتاز
تفسير نمونه جلد 12 صفحه 183
نكته ها: 1 - معنى چند لغت
((استفزز)) از ماده ((استفزاز)) به معنى تحريك و برانگيختن است ، تحريكى سريع و ساده ، ولى در اصل به معنى قطع و بريدن چيزى است ، لذا هر گاه پارچه يا لباسى پاره شود، عرب مى گويد ((تفزز الثوب )).
و استعمال اين لغت در معنى تحريك و برانگيختن به خاطر بريدن كسى از حق و كشاندن او به سوى باطل است .
((اجلب )) از ماده ((اجلاب )) در اصل از ((جلبه )) به معنى فرياد شديد است ، و اجلاب به معنى راندن و حركت دادن با نهيب و فرياد مى باشد، و اينكه در بعضى از روايات از ((جلب )) نهى شده يا به معنى آن است كه مامور جمع آورى زكات به هنگامى كه براى گرفتن حق شرعى به چراگاهها مى آيد. نبايد فرياد بزند و چهارپايان را در چراگاهشان وحشتزده كند، و يا اشاره به مسابقه اسب سوارى است كه هيچيك از شركت كنندگان در مسابقه نبايد به مركب ديگرى فرياد زند تا خودش پيشروى كند.
((خيل )) به دو معنى آمده است به معنى ((اسبها)) و به معنى ((اسب سواران )) اما در اينجا به معنى دوم است و اشاره به لشكر سواره مى كند.
و ((رجل )) به عكس آن به معنى لشكر پياده است ، البته شيطان لشكر سواره و پياده اى به آن معنى كه در ارتش است ندارد، ولى مى دانيم دستياران فراوانى از جنس خود و از جنس آدميان دارد كه براى اغواى مردم به او كمك مى دهند، بعضى سريعتر و نيرومندتر همچون لشكر سواره اند، و بعضى آرامتر و ضعيفتر همچون لشكر پياده !
 

abolfaZZzl

عضو جدید
کاربر ممتاز
تفسير نمونه جلد 12 صفحه 184
2 - وسائل متنوع وسوسه گرى شيطان
گر چه در آيات فوق ، مخاطب شيطان است و خداوند به عنوان يك فرمان تهديدآميز به او مى گويد هر چه از دستت ساخته است بكن و با وسائل گوناگون به اغواى بنى آدم برخيز، ولى در واقع هشدارى است به همه انسانها كه طرق نفوذ شيطان را دريابند و از تنوع وسائل وسوسه هاى او آگاه شوند.
جالب اينكه قرآن در آيه فوق به چهار بخش مهم و اصولى از اين وسائل ، اشاره مى كند و به انسانها مى گويد كه از چهار طرف مراقب خويش باشند:
الف : برنامه هاى تبليغاتى - جمله و استفزز من استطعت منهم بصوتك كه بعضى از مفسران آن را تنها به معنى نغمه هاى هوس انگيز موسيقى و خوانندگى تفسير كرده اند معنى وسيعى دارد كه هر گونه تبليغات گمراه كننده را كه در آن از وسائل صوتى و سمعى استفاده مى شود شامل مى گردد.
به اين ترتيب نخستين برنامه شيطان ، استفاده از اين وسائل است .
اين مساله مخصوصا در دنياى امروز كه دنياى فرستنده هاى راديوئى و دنياى تبليغات گسترده سمعى و بصرى است ، از هر زمانى روشنتر و آشكارتر است ، چرا كه شياطين و احزاب آنها در شرق و غرب جهان بر اين وسيله موثر تكيه دارند، و بخش عظيمى از سرمايه هاى خود را در اين راه مصرف مى كنند، تا بندگان خدا را استعمار كنند و از راه حق كه راه آزادى و استقلال و ايمان و تقوى است منحرف سازند و به صورت بردگانى بى اراده و ناتوان درآورند.
ب : استفاده از نيروى نظامى - اين منحصر به عصر و زمان ما نيست كه شياطين براى يافتن منطقه هاى نفوذ به قدرت نظامى متوسل مى شوند، هميشه بازوى نظامى يكى از بازوهاى مهم و خطرناك همه جباران و ستمگران جهان بوده است ، آنها ناگهان در يك لحظه به نيروهاى مسلح خود فرياد مى زنند و به مناطقى كه ممكن است با مقاومت سرسختانه ، آزادى و استقلال خويش را بازيابند گسيل

تفسير نمونه جلد 12 صفحه 185
مى دارند، و حتى در عصر خود مى بينيم برنامه گسيل سريع كه درست همان مفهوم ((اجلاب )) را دارد تنظيم كرده اند، به اين ترتيب كه پاره اى از قدرتهاى جهانخوار غرب نيروى ويژه اى ، آماده ساخته اند كه بتوانند آن را در كوتاهترين مدت در هر منطقه اى از جهان كه منافع نامشروع شيطانيشان به خطر بيفتد اعزام كنند و هر جنبش حق طلبانه اى را در نطفه خفه نمايند.
و قبل از وصول اين لشكر سريع ، زمينه را با جاسوسان ماهر خود كه در واقع لشكر پياده اند آماده مى سازند.
غافل از اينكه خداوند به بندگان راستينش در همين آيات وعده داده است كه شيطان و لشكر او هرگز بر آنها سلطه نخواهند يافت !
ج : برنامه هاى اقتصادى و ظاهرا انسانى - يكى ديگر از وسائل موثر نفوذ شيطان از طريق شركت در اموال و نفوس است ، باز در اينجا مى بينيم بعضى از مفسران شركت در اموال را منحصرا به معنى ((ربا))، و شركت در اولاد را فقط به معنى فرزندان نامشروع دانسته اند در حالى كه اين دو كلمه معنى بسيار وسيعترى دارد كه همه اموال حرام و فرزندان نامشروع و غير آن را شامل مى شود.
مثلا در عصر و زمان خود مى بينيم كه شياطين جهانخوار، مرتبا پيشنهاد سرمايه گذارى و تاسيس شركتها و ايجاد انواع كارخانه ها و مراكز توليدى در كشورهاى ضعيف مى كنند، و زير پوشش اين شركتها انواع فعاليتهاى خطرناك و مضر را انجام مى دهند، جاسوسهاى خود را به نام كارشناس فنى يا مشاور

تفسير نمونه جلد 12 صفحه 186
اقتصادى و مهندس و تكنيسين به اين كشورها اعزام مى دارند، و با لطائف الحيل آخرين رمق آنها را مى مكند و از رشد و نمو و استقلال اقتصادى آنها جلوگيرى مى كنند.
و نيز از طريق تاسيس مدارس ، دانشگاهها، كتابخانه ها، بيمارستانها، و جهانگردى در فرزندان آنها شركت مى جويند، جمعى را از آنها به سوى خود متمايل مى سازند، حتى گاهى با كمكهاى سخاوتمندانه از طريق بورس تحصيلى كه در اختيار جوانان مى گذارند آنها را به طور كامل به فرهنگ و برنامه خود جلب مى كنند، و در افكار آنها شريك مى شوند.
ايجاد مراكز فساد تحت پوشش ساختن هتلهاى بين المللى و كلوپهاى تفريحات سالم و سينماها و فيلمهاى گمراه كننده و مانند آن يكى از رايجترين برنامه هاى مخرب اين شياطين است كه نه تنها فحشاء را از اين طريق ترويج مى كنند و عامل فزونى فرزندان نامشروع مى شوند، بلكه نسلى منحرف سست و بى اراده ، بى خيال و هوسباز از اين طريق پرورش مى دهند، هر اندازه ما در برنامه هاى آنها باريكتر و دقيقتر شويم به عمق خطرات اين وسوسه هاى شيطانى آشناتر خواهيم شد.
د: برنامه هاى مخرب روانى - استفاده از وعده هاى مغرور كننده و انواع فريبها و نيرنگها يكى ديگر از برنامه هاى شيطانها است ، آنها روانشناسان و روانكاوان ماهرى را براى اغفال و فريب مردم ساده دل و حتى هوشيار تربيت كرده اند، گاهى به نام اينكه دروازه تمدن بزرگ در چند قدمى آنها است ، و يا اينكه در آينده نزديكى در رديف اولين كشورهاى متمدن و پيشرو قرار خواهند گرفت ، و يا اينكه نسل آنها نسل نمونه و بى نظيرى است كه مى تواند در پرتو برنامه هاى آنان به اوج عظمت برسد و امثال اين خيالات و پندارها، آنها را سرگرم مى سازند كه همه در جمله ((وعدهم )) خلاصه مى شود!

تفسير نمونه جلد 12 صفحه 187
و گاهى به عكس از طريق تحقير و تضعيف روحيه و اينكه آنها هرگز توانائى مبارزه با قدرتهاى عظيم جهانى را ندارند و ميان تمدنشان با تمدن كشورهاى پيشرفته صدها سال فاصله است آنان را از هر گونه تلاش و كوششى باز مى دارند.
اين قصه سر دراز دارد، و طرق نفوذ شيطان و لشكريان او يك راه و دو راه نيست ، اينجا است كه عباد الله و بندگان راستين خدا با دلگرمى كه از وعده قطعى او در اين آيات به دست مى آورند به جنگ با اين شياطين برمى خيزند و كمترين وحشتى به خود راه نمى دهند و مى دانند سر و صداى شياطين هر قدر زياد باشد بى محتوا و تو خالى است و با قدرت ايمان و توكل بر خدا بر همه آنها مى توان پيروز شد و نقشه هاشان را نقش بر آب كرد چنانكه قرآن مى گويد و كفى بربك وكيلا: ((خداوند بهترين حافظ و نگاهبان و يار و ياور آنها است )).
 
این مطلب از دکتر محید کریمیه
به نظر من ابلیس گنهکار نیست باید من انسان توبیخ شوم
خدای رب جلیل از روز ازل به ابلیس مهلت داد میدانست که ابلیس سد نردبان معرفت انسان به حق میشود ولی باز مهلت داد حکمت ازلی از این کار فقط نافرمانی ابلیس نبود بلکه سنجیدن نوع انسان از نوع بیخردش بوده چون من خلیفه ی اویم پس باید لایقش باشم نه لایق فوت ابلیس که در جهنم شمالیان بیافتم
ابلیس فقط وسوسه کننده منه انسان میباشد
نفس شیطانی و سرکش من بستر اغوای اوست که من انسان باید بستر اغوای او را تهی از عشق ویرانگر او نمایم که سوزاننده محبت خدای منست
از همه اینها گذشته خداوند با ربوبیت ونظارت بی بدیل خودش مدیریت اکمل کائنات روبه رخ همه وهمه میکشد تا همه بدانند که هیچند وهمه اوست
اکنون باز باید بگویم که ابلیس بازیچه ای بیش برای رب جلیل و جلال من نیست ولی برای نوع انسان آتشیست سوزاننده که آن هم تحت ربوبیت اوست
و حالا با پر روئی زیاد میگویم خدا هم دوزخی دارد که در آن میسوزد و آن عشق الهیست به انسان و اگر نبود مرا بعنوان دوست و خلیفه خودش نمیگزید
در خاتمه میگویم خدایا من گستاخ و پر رو ببخش گر چه میدانم که از عاشق پر رو خوشت می آید/یاحق
قسمتی که زیر آنرا خط کشیدم قبول ندارم
حالا نویسنده هر کی می خواد باشه
مگه خدا خودش نمی دونه که می خواد بسنجه؟؟؟؟؟؟؟
 

ahad_judo

اخراجی موقت
مهندس جان دقت کن گفتم نمیتونه مفهوم اون رو برسونه!
ای بابا.
شما راست میگی.
عربی بگیم خوب منظور میرسونه یه زبون دیگه بگیم نمیرسونه.
اصلا اسلام یکی دونه بوده.یه کم تعصبتون رو کم کنید و بعد جواب بدید لطفا.
 

Maenad

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
چه فرقی داره به چه زبونی؟
مهم اینه که ازش دوری کنیم
گفتن که به تنهایی اثری نداره
مهم عمل کردنه که اونم تو همه جای دنیا یه زبان واحده...
 

Maenad

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
لعنت خدا بر این ابلیس ملعون که هرچه بلاست بر سر ما آورده...
ابلیس از خدا بی خبر....

جواد کجا پرواز کجا؟
خودتی؟
بدو برو که الان برادرا میگن نمیزارید تاپیک پیش بره و اخراجمون میکنن...
لعنت بر ابلیس
 

major7

عضو جدید
اين ابليس خنگول كه ميدونه روز قيامت حسابش با كرام الكاتبينه چرا نمياد توبه كنه قال قضيه رو بكنه؟
 

M@HYA-J00N

عضو جدید
کاربر ممتاز
دوستاي گلم
الان شناخت ابليس سخت تر شده
چون به جامعه آماريش انسان هم اضافه شده
(البته دور از جون شما)
 

immigrant

عضو جدید
تو دوره آخرالزمان شناخت حق و باطل خیلی سخته مخصوصا اگه بعضی ها که ادعای دفاع از دین رو دارن خودشون سرسپرده شیطان باشن.خیلی از کسایی که از دین زده شدند و به قول شما با پوشش و رفتارشون پیرو شیطان شدن راه درستی رو پیش رو نداشتن که به بیراهه نرن.به نظر بنده مقصران اصلی کسانی هستند که به نام دین و به کام خودشون زندگی کلی جوون رو تباه کردن .خیلی از کسانی که از اسلام زده شدند واقعا حق دارن چون هیچ مرجع با سوادی نبوده که واقعیت رو با یک منطق درست بهشون بفهمونه .افسوس.........
به امید روز زیبای ظهور منجی بشریت و گردن زدن ابلیس ها ...
 
بالا