قربانیان حوادث رانندگی در ایران بیشتر از جنگ بوسنی!!!

زیبای خفته.

عضو جدید
کاربر ممتاز


تعداد کشته‌های حوادث رانندگی آنقدر در رسانه‌ها تکرار شده و رنگ عادت به خود گرفته که دیگر آمار 17 هزار مرگ و میر در 10ماهه اول سال 90آنقدرها هم برایمان تکان دهنده نیست. این درحالی است که در جنگ بوسنی و هرزگوین که از آن به عنوان جنایت علیه بشریت نام برده می‌شود 11 هزار نفر کشته شدند.به گزارش مهر، کارشناسان حوزه ترافیک و حمل و نقل معتقدند که آمار بالای مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی در کشور تنها از نبود فرهنگ درست رانندگی ناشی نمی شود بلکه بخشی از آن نیز به ناایمن بودن راهها و عدم نظارت درست بر حمل و نقل کشور بازمی گردد.دکتر ساسان افلاکی استادیار دانشکده فنی دانشگاه تهران و عضو مرکز تحقیقات راه و حمل و نقل دانشکده فنی دانشگاه تهران در این زمینه می گوید: متاسفانه در زمان ساخت جاده ها در ایران به موضوع ایمنی زیاد توجه نمی شود و مباحث اقتصادی در اولویت قرار دارد. موضوعاتی مانند اختلاف سطح جاده ها با شانه راهها، شیب نامناسب شیروانی‌ها، خرابیهای سطحی روسازی، تابلوها و علائم ایمنی موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد تا ایمنی راهها تامین شود اما این موارد در جاده های ما در شرایط استاندارد و به روز نیست و به آن کمتر توجه می شود.وی با اشاره به لزوم اطلاع رسانی به موقع به راننده در زمان رسیدن به نقاط حادثه خیز می افزاید: این هم یکی دیگر از مواردی است که در جاده های ما مورد بی توجهی قرار می گیرد و راننده در زمان رانندگی بدون هشدار و آمادگی قبلی وارد مقطعی از راه می‌ شود که باید عکس العمل سریع انجام دهد ولی به دلیل عدم آمادگی درصد خطا افزایش یافته و این امر باعث افزایش آمار تصادفات می شود.این استاد دانشگاه با بیان اینکه اقدامات دستگاههای اجرایی در زمینه حوادث رانندگی همسو نیست، یادآور می شود: هر کدام از ارگان ها و سازمان های دخیل در حوزه حمل و نقل در محدوده عملیاتی خود کار می کنند و این فعالیت های ناهمسو باعث شده ما در برخی حوزه ها پیش بیفتیم و در برخی حوزه ها همچنان عقب باشیم.

 

havij139

عضو جدید
کاربر ممتاز
نه بابا . کی گفته؟ اصلا تقصیر جاده نیست
همش مقصر رانندست و خواب آلودگی و سرعت و ...
بی خودی افکار عمومی رو منحرف نکنید

حیف اون نونی که می خورن. مطمئنا حلال نیست . من که راضی نیستم
اینهمه جریمه میگیرن.هیچ کاری واسه عمران و بهبودی جاده نمی کنن
فقط بلدن پشت درخت جا بخورن و با دوربین سرعت ها رو نگاه کنن

هیچی از علائم راهنمایی و رانندگی هم سرشون نمیشه. یه بچه 10 ساله بهتر می تونه کجاها علائم رو بذاره یا کجاها سرعت گیر بذاره یا کجاها پیچ جاده استاندارد نیست
فقط بلدن سرعت ماشین ها رو محدود کنن. خاک تو سرشون کنم
 

زیبای خفته.

عضو جدید
کاربر ممتاز
نه بابا . کی گفته؟ اصلا تقصیر جاده نیست
همش مقصر رانندست و خواب آلودگی و سرعت و ...
بی خودی افکار عمومی رو منحرف نکنید

حیف اون نونی که می خورن. مطمئنا حلال نیست . من که راضی نیستم
اینهمه جریمه میگیرن.هیچ کاری واسه عمران و بهبودی جاده نمی کنن
فقط بلدن پشت درخت جا بخورن و با دوربین سرعت ها رو نگاه کنن

هیچی از علائم راهنمایی و رانندگی هم سرشون نمیشه. یه بچه 10 ساله بهتر می تونه کجاها علائم رو بذاره یا کجاها سرعت گیر بذاره یا کجاها پیچ جاده استاندارد نیست
فقط بلدن سرعت ماشین ها رو محدود کنن. خاک تو سرشون کنم
با اون جمله ی آخرتون خیلی موافقم
 

araz_heidari

عضو جدید
کاربر ممتاز


تعداد کشته‌های حوادث رانندگی آنقدر در رسانه‌ها تکرار شده و رنگ عادت به خود گرفته که دیگر آمار 17 هزار مرگ و میر در 10ماهه اول سال 90آنقدرها هم برایمان تکان دهنده نیست. این درحالی است که در جنگ بوسنی و هرزگوین که از آن به عنوان جنایت علیه بشریت نام برده می‌شود 11 هزار نفر کشته شدند.به گزارش مهر، کارشناسان حوزه ترافیک و حمل و نقل معتقدند که آمار بالای مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی در کشور تنها از نبود فرهنگ درست رانندگی ناشی نمی شود بلکه بخشی از آن نیز به ناایمن بودن راهها و عدم نظارت درست بر حمل و نقل کشور بازمی گردد.دکتر ساسان افلاکی استادیار دانشکده فنی دانشگاه تهران و عضو مرکز تحقیقات راه و حمل و نقل دانشکده فنی دانشگاه تهران در این زمینه می گوید: متاسفانه در زمان ساخت جاده ها در ایران به موضوع ایمنی زیاد توجه نمی شود و مباحث اقتصادی در اولویت قرار دارد. موضوعاتی مانند اختلاف سطح جاده ها با شانه راهها، شیب نامناسب شیروانی‌ها، خرابیهای سطحی روسازی، تابلوها و علائم ایمنی موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد تا ایمنی راهها تامین شود اما این موارد در جاده های ما در شرایط استاندارد و به روز نیست و به آن کمتر توجه می شود.وی با اشاره به لزوم اطلاع رسانی به موقع به راننده در زمان رسیدن به نقاط حادثه خیز می افزاید: این هم یکی دیگر از مواردی است که در جاده های ما مورد بی توجهی قرار می گیرد و راننده در زمان رانندگی بدون هشدار و آمادگی قبلی وارد مقطعی از راه می‌ شود که باید عکس العمل سریع انجام دهد ولی به دلیل عدم آمادگی درصد خطا افزایش یافته و این امر باعث افزایش آمار تصادفات می شود.این استاد دانشگاه با بیان اینکه اقدامات دستگاههای اجرایی در زمینه حوادث رانندگی همسو نیست، یادآور می شود: هر کدام از ارگان ها و سازمان های دخیل در حوزه حمل و نقل در محدوده عملیاتی خود کار می کنند و این فعالیت های ناهمسو باعث شده ما در برخی حوزه ها پیش بیفتیم و در برخی حوزه ها همچنان عقب باشیم.

موافقم
 

#MaHDi#

عضو جدید
کاربر ممتاز
این جک رو شنیدین که کارشناسان ایرانی دلیل سقوط هواپیمای بدون سرنشین ایرانی رو خواب آلودگی خلبان دانسته اند؟!!!!!!!!
 

dina arian

عضو جدید
کاربر ممتاز
بابا همه اینا درست
جاده خرابه...........
پلیسا بی عرضه...............
درست تابلو گیر نمیکنن.............
همه اینا درست.................................
آخه چرا ماشینا رو طوری میسازن که اگه زدی به بلوار 4 کشته و 1مجروح میده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
به خدا آدم هر چی سوار شه بهتر از این ماشین های ایرانیه..........
دیگه نمیدونم چرا نمیزارن که ماشین خارجی وارد شه .........
با اون نرخ تعرفه هایی که گذاشتن.......
یه گزارش بین المللی چند سال پیش منتشر شد درباره علت عمده تصادفات در ایران........
دلیل عمده مرگ و میر
جاده ها و ماشین ها در اون ذکر شده بود
که بعد از اون گزارش ایران مجبور شد روی یه سری ماشیناش کیسه هوا نصب کنه......
و بعد از اون شد که ایرانیان بالاخره کیسه هوا دار شدند.......
آمار تصادفات توی بعضی از کشور ها بیشتر از ایرانه
ولی مرگ و میر ناشی از تصادفات توی ایران سرسام آوره!!!!!!!!!!
 

eti68

عضو جدید
کاربر ممتاز
همه ی بدبختی ما از بی قانونیه، از بی فرهنگیه.اکثر قانونای ایران خنده داره!!!اصلا همشون اینجورین.
نه تقصیر رانندست نه تقصیر کس دیگه.کشور ما از بیخ و بن مشکل داره.
 

مسعود.م

متخصص والیبال باشگاه ورزشی
کاربر ممتاز
جاده ها که جاده مرگه و ماشین ها هم ارابه مرگ‏!‏ وضع ایمنی هواپیماها که مشخصه‏!‏‏!‏ تمام امیدمون به قطار بود که اون ها هم جدیدا دارن از ریل خارج میشن‏!‏ احتمالا بهترین راه سفر مثل قدیما اینه که با اسب و شتر و همراه قافله سفر کنیم‏!‏
 
بالا