قبيله زنان گردن دراز

MOJTABA 77

عضو جدید
کاربر ممتاز
تايلند کشوري زيبا در منطقه تروپيکايي است که بر خلاف مالزي داراي فرهنگي غني و تاريخي چند هزار ساله مي باشد که اين کشور را از ديرباز مورد توجه گردشگران از اقصي نقاط جهان قرار داده است. زباني تاريخي (تايي) بناهاي فوق العاده تاريخي و زيبايي هاي طبيعي همواره عوامل سفر ساز به کشور تايلند را تشکيل داده اند اما در اين ميان ديدني ها و جاذبه هاي جديدي نيز به تايلند اضافه شده که گردشگران چندي را به سوي خود مي کشاند از آن جمله مي توان به زنان گردن دراز برمه اي اشاره کرد که به تايلند آمده اند و هنوز حلقه هاي برنجي را به عنوان رسمي به جاي مانده از ساليان دور در گردن دارند.
iranpardis.com


در انتهاي يك جاده در عمق جنگل‌هاي تايلند، گروهي از زنان در سايه نشسته‌اند كه يك لوله‌ برنجي مانند مار دور گردون بسيار بلند آنها پيچيده شده است و با اين شكل، به آنها نمي‌توان خيره نشد.



بي‌بي‌سي در گزارشي ازاين قبيله مي نويسد: سال‌هاست كه ديدن زنان گردن‌دراز از روستاي كايان (‌Kayan) در گوشه‌اي دورافتاده در شمال غربي تايلند در نزديكي مرز برمه سبب جذب گردشگر به اين منطقه شده است.


گردشگران كمك كرده‌اند تا درآمد اندكي را براي اين سه زن و خانواده‌هاي آنها كه همه از برمه به تايلند پناهنده شده‌اند، فراهم كنند اما سازمان ملل اعلام كرده كه گردشگران ديگر نبايد براي ديدن اين 3 زن بيايند زيرا اين كار گردشگران ، آنها را در انتهاي جنگل اسير كرده است.


سازمان پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) اعلام كرده است كه مسئولان تايلندي در دو سال گذشته مانع خروج اين سه زن و خانواده‌ آنها از كشور شده‌اند. به علاوه، پيشنهادهايي را مبني بر حضور آنها در فنلاند و نيوزلند نيز داشته‌اند .


اين بدگماني سازمان ملل به‌خاطر آن است كه اين زنان فقط به‌دليل نقش موثري كه در جذب گردشگران دارند و درآمدي كه از طريق آنها براي گردشگري محلي حاصل مي‌شود، در تايلند نگهداري مي‌شوند.

در اين قبيله هر سال يک حلقه به گردن دختران اضافه مي کنند تا گردنشان دراز تر و زيبا تر بشود! به طوري كه بعد از سالها داراي گردني دراز و كشيده مي شود و لازم به ذكر است اين دختران هرگز نمي توانند اين حلقه ها را از گردن خود باز كنند زيرا به دليل ضعف عضلات گردن در نگه داشتن سر , به محض باز كردن حلقه ها با افتادگي گردن و سرشان روبرو مي شوند.
 

Similar threads

بالا