قاتل اینترنتی به قصاص محكوم شد

Elaheh.1

عضو جدید
پسر جوانی كه در پی برقراری آشنایی اینترنتی دختر دانشجویی را به قتل رسانده است به قصاص محكوم شد.

بعدازظهر یكی از روزهای مرداد سال ۸۵ پیرمرد كشاورزی وقتی به مزرعه اش در حوالی بیشه «ناژون» اصفهان رفت با جسد دختر جوانی زیر آلاچیق روبه رو شد.مرد كشاورز بلافاصله خود را به تلفن رساند و موضوع را به پلیس اطلاع داد دقایقی بعد مأموران پلیس آگاهی همراه «محمدرضا محمدی جرقویه ای» بازپرس كشیك قتل در محل كشف جسد حاضر شدند.
در نخستین بررسی ها مشخص شد، جسد متعلق به دختر جوانی ناشناس است كه هیچ مدرك شناسایی از او موجود نبود. آثار خفگی روی گردن مقتول نیز كاملاً مشهود بود. پزشك جنایی پس از معاینه اعلام كرد علاوه بر آثار خفگی، آثار اصابت ضربه با جسم سخت نیز بر روی سر دختر جوان وجود دارد.بازجویی از مرد كشاورز نیز نشان می داد قتل بین ساعت ۱۲ تا ۱۵ كه او برای استراحت و صرف ناهار به منزلش رفته بود رخ داده است. در كنار آلاچیق ردی از لاستیك موتوسیكلت دیده می شد كه نشان می داد قاتل یا عاملان جنایت با موتوسیكلت از محل قتل گریخته اند.پس از انتقال جسد به پزشكی قانونی اصفهان و انجام معاینات دقیق مشخص شد، مقتول ۷ ماهه باردار بوده است.
۲ روز پس از كشف جسد، ۲ برادر با مراجعه به پزشكی قانونی جسد خواهرشان را شناسایی كردند.كارآگاهان در جریان تحقیق از آنها دریافتند، مقتول دختر ۲۸ ساله، مژگان نام داشت كه مجرد بود و با پدر و مادرش زندگی می كرد.مژگان دانشجوی یكی از دانشگاه های اطراف اصفهان بود كه روز كشف جسد از خانه خارج و دیگر بازنگشته بود.با توجه به این كه مقتول مجرد بود، احتمال قتل او با انگیزه رابطه غیراخلاقی قوت گرفت. به همین خاطر با دستور بازپرس رایانه شخصی و وسایلش برای بررسی به اداره آگاهی منتقل شد.بدین ترتیب مشخص شد مژگان از طریق چت با پسر جوانی ارتباط برقرار كرده بود. بررسی پرینت تلفن خانه مقتول نیز نشان می داد ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه روز حادثه دختر جوان پس از تماس تلفنی با پسری از خانه خارج شده است.

شماره تلفن مزبور نیز متعلق به خانه مرد ۵۵ ساله ای بود كه ۲ دختر و یك پسر جوان داشت.با توجه به این كه صاحبخانه مرد خوشنامی بود، احتمال رابطه پسر او با مقتول قوت گرفت.با به دست آمدن این سرنخ، كارآگاهان راهی خانه مورد نظر شدند. پدر متهم در بازجویی ها گفت: پسرم از ۲۰ روز قبل در یكی از شهرستان های اطراف اصفهان كاری پیدا كرده و به آنجا رفته است.كارآگاهان كه به دنبال كشف سرنخ برای افشای راز جنایت بودند، در بازرسی اتاق پسر جوان یك جفت كفش كوهنوردی پیدا كردند كه پاشنه آن وضعیت غیرعادی داشت. مأموران كه به موضوع مشكوك شده بودند، پاشنه را از كفش جدا كرده و داخل آن مدارك شناسایی مژگان را یافتند.

آنها سپس با دریافت نشانی محل كار متهم بلافاصله راهی محل مزبور شدند تا این كه ساعت ۴ صبح پس از شناسایی محل استراحت او، آنجا را محاصره كرده و لحظاتی بعد وی را در حالی كه بهت زده بود، دستگیر كردند.پسر جوان وقتی مقابل بازپرس قرار گرفت، گفت: ۸ ماه قبل با مژگان از طریق «چت» آشنا شدم. پس از حدود یك ماه از این رابطه، روزی وی را به خانه دعوت كردم.پس از گذشت مدتی متوجه شدم مژگان باردار است. او دائم از من می خواست برای حل این معضل كاری كنم. به همین خاطر در اثر فشارهای روحی، روانی روز حادثه او را به ناهار دعوت كردم.

بعد هم سوار موتوسیكلت او را به محل جنایت كشاندم. می دانستم صاحب مزرعه ظهرها برای ناهار به خانه می رود. با مژگان درون آلاچیق رفته و یك لحظه دستم را دور گردنش انداخته و فشار دادم، صورت مژگان سیاه شده بود اما نمی توانست كاری انجام دهد. لحظاتی بعد هم بی جان روی زمین افتاد. به خاطر ترس از اینكه مژگان در این باره با دیگران صحبت كند ،تصمیم به قتل او گرفتم.بنابراین به خاطر اطمینان از مرگش با شیشه نوشابه چند ضربه به صورتش كوبیده و فرار كردم.غلامرضا انصاری رئیس كل دادگستری اصفهان دیروز گفت: پس از تكمیل تحقیقات برای پسر جوان به اتهام قتل عمد كیفرخواست صادر و پرونده برای محاكمه به شعبه ۱۲ دادگاه كیفری استان اصفهان فرستاده شد. در جلسه محاكمه اولیای دم برای متهم تقاضای قصاص كردند كه قضات با توجه به تقاضای اولیای دم و اعتراف های متهم به قتل او را به قصاص محكوم كردند.وی در پایان گفت: هم اكنون پرونده برای تأیید نهایی حكم به دیوان عالی كشور ارسال شده است
 

Similar threads

بالا