[ فستیوال های ورزشی ] المپیک 2012

[ فستیوال های ورزشی ] المپیک 2012

  • درخشان

    رای: 0 0.0%
  • خوب

    رای: 4 44.4%
  • متوسط

    رای: 5 55.6%
  • ضعیف

    رای: 0 0.0%

  • مجموع رای دهندگان
    9
  • نظرسنجی بسته .

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
پسرفرانسوی خوش چهره ترین ورزشکار المپیک لندن

پسرفرانسوی خوش چهره ترین ورزشکار المپیک لندن



لاکورت،شناگر فرانسوی به عنوان خوش چهره ترین ورزشکار حاضر در المپیک 2012 شناخته شد. به گزارش خبرآنلاین؛کامیل لاکورت شناگر بیست و هفت ساله فرانسوی که موفق به کسب عنوان قهرمانی در اروپا و جام جهانی شده است، به عنوان...
لاکورت،شناگر فرانسوی به عنوان خوش چهره ترین ورزشکار حاضر در المپیک 2012 شناخته شد.

به گزارش خبرآنلاین؛کامیل لاکورت شناگر بیست و هفت ساله فرانسوی که موفق به کسب عنوان قهرمانی در اروپا و جام جهانی شده است، به عنوان خوش چهره‌ترین ورزشکار حاضر در المپیک 2012 معرفی شده است. چهره این ورزشکار مشهور فرانسوی قبلا هم مورد توجه قرار گرفته بود تاجایی که در سال 2011 بعنوان بهترین چهره فرانسه انتخاب شد.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
تمام حاشيه‌هاي روز اول المپيك 2012 لندن

نخستين روز بازي‌هاي المپيك 2012 لندن با حاشيه‌هاي جالبي همراه بود كه از جمله آن‌ها مي‌توان به اخراج مربي قايقراني بادباني كره جنوبي به دليل مصرف مشروبات الكلي و ورود يك سگ به مسير حركت دوچرخه‌سواران استقامتي جاده اشاره كرد.
به گزارش مشرق، حاشيه‌هاي روز اول بازي‌هاي المپيك 2012 لندن به اين شرح است:

1- كميته ملي المپيك كره جنوبي مربي تيم قايقراني بادباني خود را به خاطر رانندگي پس از مصرف مشروبات الكلي از بازيهاي المپيك اخراج كرد. پليس بريتانيا "لي جائه چول" مربي قايقراني بادباني تيم ملي المپيك كره جنوبي را به خاطر رانندگي در حالت مستي دستگير كرد كه اين اقدام باعث شد تا كميته ملي المپيك كره جنوبي او را از اين رقابت‌ها كنار بگذارد. فدراسيون قايقراني كره جنوبي در بيانيه‌اي از اين اقدام چول رسما عذرخواهي كرد. اين مربي كره‌اي بعد از مراسمي كه در شهر ساحلي ويماوث محل برگزاري رقابت‌هاي قايقراني برگزار شد، پس از مصرف مشروبات الكلي پشت اتومبيل خود نشست. اين مربي كره‌اي علاوه بر كنار گذاشته شدن از اين رقابت‌ها 250 پوند هم جريمه شده است.

2- داور بوكس تركيه اي به خاطر سكته قلبي پيش از شروع بازي‌هاي المپيك جان سپرد. "غريب اوز كويومكو"، داور تركيه‌اي بوكس كه براي قضاوت به بازي‌هاي المپيك 2012 دعوت شده بود، پيش از آغاز اين رقابت‌ها در هتلي در لندن جان سپرد. بنا بر گزارش‌ها اين داور 73 ساله ترك به خاطر سكته قلبي جان باخته است. قرار است كه جسد وي كالبدشكافي شود.

3- سه مامور امنيتي المپيك ساعاتي پيش از آغاز مراسم افتتاحيه اين بازي‌ها در لندن بازداشت شدند. اين سه مامور امنيتي كه وظيفه حفظ امنيت ورزشگاه "سنت جيمز پارك" نيوكاسل را برعهده داشتند، از مهاجران غيرقانوني بوده و مجوز اقامت در انگليس را نداشتند. آنها از جمله 500 مامور امنيتي بودند كه پس از اخراج شركت G4S از ورزشگاه سنت جيمز پارك به كار گرفته شده بودند. اين وزشگاه ميزبان تعدادي از رقابت‌هاي فوتبال بازي‌هاي المپيك است.

4- ساعاتي پيش از آغاز افتتاحيه المپيك، لندن شاهد دو اعتصاب در شرق و مركز شهر بود. رانندگان تاكسي لندن در اعتراض به محدوديت‌هاي جديد ترافيكي در زمان برگزاري المپيك، در هايد پارك در مركز پايتخت انگليس تجمع كردند. ميك بيلي يكي از رانندگان تاكسي به شبكه تلويزيوني سي ان ان گفت: همگي درون تاكسي‌هايمان نشسته‌ايم و ترافيك قفل شده است. تا چشم كار مي‌كند، فقط دريايي از تاكسي ديده‌ مي‌شود.

رانندگان تاكسي معتقدند كه بايد به آن‌ها نيز اجازه تردد در خط ويژه المپيك داده شود. بيلي كه 30 سال است به رانندگي اشتغال دارد مي‌گويد محدوديت‌هاي جديد ترافيكي باعث كاهش درآمدش شده است. وي گفت: اختصاص يك خط مخصوص المپيك دردسرهاي زيادي را براي رانندگان و مسافران ايجاد كرده است. ديگر نمي‌توانيم كسي را در سمت چپ خيابان سوار كنيم.

رانندگان تاكسي پس از يك ساعت به اعتصاب خود پايان دادند اما در طرف مقابل شهر، صدها نفر در اعتراض به حضور شركت شيميايي Dow به عنوان يكي از حاميان مالي المپيك، در بيرون پارك المپيك در شرق لندن دست به تجمع زدند. شركت Dow مسئول نشت مواد شيمايي در سال 1984 در هند است كه منجر به كشته شدن حدود 15 هزار نفر شد. انتخاب اين شركت به عنوان يكي از اسپانسرهاي المپيك لندن اعتراضات زيادي را در هند و ساير نقاط جهان برانگيخته است و حتي هندي‌ها زماني تهديد كرده بود كه المپيك لندن را تحريم خواهند كرد.

ناوين شاه كه اصالتا هندي و عضو شوراي شهر لندن است، در جمع معترضان گفت: خوشحالم كه بازي‌هاي المپيك در لندن برگزار مي‌شود و معترضاني همچون من به حضور شركت Dow اعتراض مي‌كنند.

5- مقامات عربستان سعودي درباره ممنوعيت استفاده از حجاب توسط جودوكار زن خود به كميته بين‌المللي المپيك شكايت كردند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، فدراسيون بين‌المللي جودو روز جمعه اعلام كرد كه ورزشكاران زن حق ندارند در رقابت‌ها از حجاب اسلامي استفاده كنند. دليل اين موضوع «حفظ امنيت ورزشكاران» عنوان شده است. به اين ترتيب حضور نخستين زن ورزشكار عربستاني در بازي‌هاي المپيك در هاله‌اي از ابهام قرار گرفته است. با وجود اين كه برخي رسانه‌ها از از جمله بي بي سي از حضور اين جودوكار 18 ساله عربستاني بدون حجاب در بازي‌هاي المپيك خبر داده بودند، خبرگزاري فرانسه اعلام كرد كه مسئولان اين كشور نسبت به تصميم فدراسيون بين‌المللي جودو به IOC شكايت كرده است. يك سخنگوي كميته‌ بين‌المللي المپيك گفت: در حال حاضر در حال مذاكره با مسئولان فدراسيون بين‌المللي جودو هستيم تا بتوانيم راه حلي براي حضور ورزشكار زن عربستاني در بازي‌هاي المپيك پيدا كنيم.

عربستان سعودي پيش از المپيك 2012 لندن در هيچ يك از دوره‌هاي المپيك ورزشكار زن نداشت، اما سرانجام تحت فشار مسئولان IOC موافقت كرد كه ورزشكاران زن خود را به بازي‌هاي لندن اعزام كند.نواف بن فيصل رييس سازمان جوانان عربستان سعودي پيش از اين اعلام كرده بود كه ورزشكاران زن اين كشور تنها در صورت برخورداري از پوشش كامل اسلامي اجازه حضور در بازيهاي المپيك را خواهند داشت.

6- جودوكاران لبناني در اعتراض به رژيم اشغالگر قدس حاضر به تمرين كنار جودوكاران اين رژيم نشدند. روزنامه‌‌ ديلي تلگراف انگليس خبر داد كه كميته‌ المپيك رژيم اشغالگر قدس اعلام كرده كه جودوكاران لبناني وقتي پي بردند كه مكان تمرين آنها با ورزشكاران صهيونيستي يكي است به نشانه اعتراض به برگزار كنندگان بازي‌ها مراجعه كردند و آنها مانعي را بين دو طرف قرار دادند تا بدون ديدن هم تمرين كنند.

نيتران ويرارو سخنگوي كميته‌ المپيك رژيم اشغالگر قدس گفت: وقتي جودوكاران لبنان در مكان تمرين با جودوكاران ما مواجه شدند واكنش خوبي از خود نشان ندادند و به طرف برگزار كنندگان رقابت‌ها رفتند و خواستار جدايي محل تمرين شدند كه در نهايت حجابي را بين ما قرار دادند.

7- ورود ناگهاني يك سگ در مسير حركت رقابت‌هاي دوچرخه‌سواري جاده المپيك باعث تعجب شركت‌كنندگان و تماشاگران شد. در حالي كه دوچرخه‌سواران گروه پيشرو رقابت‌هاي دورچرخه‌سواري استقامت المپيك لندن در كيلومتر 74 مسير بودند، يك سگ مشكي از ميان تماشاگران وارد جاده شد و عرض مسير را به صورت رفت و برگشت طي كرد. البته دوچرخه‌سواران تعادل خود را حفظ كرده و با اين سگ برخورد نداشتند. رقابت‌هاي دوچرخه‌سواري جاده هم‌اكنون در حال برگزاري است.

8- كاروان ايرلند در بازي‌هاي المپيك 2012 لندن با رسوايي تباني مواجه شده است. پت هيكي رئيس كميته المپيك ايرلند اعلام كرد كه اين كميته گزارش‌هايي درباره تباني يكي از اعضاي كاروان اين كشور در المپيك لندن دريافت كرده است.

روزنامه ايندپندنت ايرلند گزارش كرده است وكيل اين ورزشكار در پاسخ به اين اتهام، نامه‌اي به كميته المپيك ايرلند ارسال كرده و اين پرونده هم اكنون در حال بررسي است. اين ورزشكار متهم شده كه در دو شرط‌ بندي شركت كرده و شكست تيم خودش را پيش‌بيني كرده است. كميته ملي المپيك ايرلند اعلام كرده كه از طريق نامه‌اي كه يك فرستنده ناشناس برايشان ارسال كرده، در جريان اين موضوع قرار گرفته است. هيكي اعلام كرد كه اگر اين ورزشكار، گناهكار شناخته شود با مجازات سنگيني مواجه خواهد شد.

9- رئيس كميته بين‌المللي المپيك از سامانه حمل و نقل عمومي لندن ابراز رضايت و اعلام كرد خودش هم قصد دارد با حمل و نقل عمومي به تماشاي بازي‌هاي المپيك برود. ژاك روخه در پاسخ به انتقاداتي كه درباره ناكارآمدي سامانه حمل و نقل عمومي شهر لندن در زمان برگزاري بازي‌ها مطرح مي‌شود، گفت: گزارش‌هايي كه دريافت كردم نشان مي‌دهد كه حمل و نقل عمومي لندن به خوبي كار مي‌كند. وي گفت: هنوز از حمل و نقل عمومي لندن استفاده نكرده‌ام اما وقتي به دهكده المپيك بروم، به طور نظام‌مند از سامانه حمل و نقل عمومي استفاده خواهم كرد.

اين اظهارات رئيس IOC در حالي مطرح مي‌شود كه خبرنگار اعزامي ايسنا به لندن گفته كه شب گذشته و در پايان مراسم افتتاحيه المپيك 2012 حدود 80 هزار نفر كه در ورزشگاه حضور داشتند با مشكل جدي بازگشت به مركز شهر مواجه بودند، چرا كه براي انتقال اين 80 هزار نفر تمهيدات خاصي در نظر گرفته نشده بود و ايستگاه مترو تنها راهي بود كه اين 80 هزار نفر مي‌توانستند به خانه‌ها و هتل‌هاي خود برگردند كه ترافيك بزرگ توده‌اي از مردم به وجود آمده بود و پشت در متروها انبوهي از جمعيت منتظر رسيدن قطارها بودند.

روخه در ادامه اعلام كرد كه ميزان آمادگي لندن براي ميزباني المپيك با ميزان آمادگي سيدني و پكن دو شهري كه در سال‌هاي 2000 و 2008 ميزبان المپيك بودند برابري مي‌كند اما قضاوت نهايي تنها پس از پايان بازي‌ها امكان‌پذر است. وي گفت: از لحاظ آمادگي، لندن تفاوتي با سيدني و پكن ندارد ولي اكنون نمي‌توان نتيجه‌گيري كرد. اين سئوال را در نشست خبري پس از رقابت‌ها از من بپرسيد.

منبع: ایسنا

__________________
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
نتایج کامل رقابت ورزشکاران ایران در روز اول المپیک + جدول

در اولین روز المپیک ورزشکاران ایران صاحب یک مقام ششمی توسط الهه احمدی بانوی تیرانداز کشورمان و اولین برد تنیس روی میز ایران در تاریخ المپیک شدند.
به گزارش سرویس ورزشی مشرق، اولین روز رسمی المپیک 2012 لندن پس از افتتاحیه با رقابت 9 ورزشکار ایرانی در 4 رشته تیراندازی، تنیس روی میز، دوچرخه سواری و روئینگ آغاز شد و همانطور که از قبل پیش بینی می شد در برخی رشته ها انتظارات برآورده نشد اما برخی نفرات هم بالاتر از حد انتظار ظاهر شده و نتایج خوبی کسب کردند.

ندا شهسواری اولین حذف شده ایران

اولین ورزشکار ایرانی که بر حسب قرعه و زمان بندی رقابت خود را در المپیک آغاز کرد تنها نماینده زن تنیس روی میز کشورمان یعنی ندا شهسواری بود که اتفاقا به حریفی برخورد کرده بود که سابقه حضور 5 باره در المپیک را داشت.
همانطور که انتظار می رفت شهسواری این دیدار را البته با نتیجه نزدیک 4 - 3 واگذار کرد تا لقب اولین حذف شده کاروان ایران را به خود اختصاص دهد.



جهت مشاهده در اندازه واقعی اینجا کلیک کنید. اندازه اصلی این عکس 649x350 می باشد.





درخشش بانوی تيرانداز ايران با کسب مقام ششم


الهه احمدی تیرانداز خوب کشورمان در رقابت‌های تفنگ بادی 10 متر زنان المپیک 2012 لندن در مرحله مقدماتی موفق شد با امتیاز 397 و قرار گرفتن در جایگاه پنجم مشترک به مرحله پایانی (شوت‌آف) راه یابد. وی در این مرحله موفق شد با کسب 52 امتیاز به عنوان نفر پنجم راهی مرحله نهایی رقابت‌های تیراندازی شود.

الهه احمدی در فینال به مصاف حریفانی از آمریکا (دو نماینده)، چین (2 نماینده)، لهستان، روسیه و جمهوری چک رفت که در پایان به مقام ششمی بسنده کرد. الهه احمدی با کسب 1/499 امتیاز به عنوان ششمی المپیک رسید. در این رقابت ورزشکاران کشورهای چین، لهستان، چین، جمهوری چک و آمریکا به ترتیب در رتبه‌های اول تا پنجم قرار گرفتند.





در همین ماده مه‌لقا جام بزرگ دیگر نماینده کشورمان با کسب 391 امتیاز در جایگاه چهل و سوم قرار گرفت و از صعود به فینال بازماند.

البته احمدی به همراه جام بزرگ در ماده تفنگ خفيف سه وضعيت هم که در فضای روباز برگزار می شود مسابقه خواهند داشت.

مقام ششم قایقرانان در بین 6 نفر!

ورزشکاران بعدی ما در این روز قایقرانان زن و مرد رشته روئینگ بودند که نتایج قابل توجهی بدست نیاوردند.
محسن شادی در گروه اول این رقابت‌ها با حریفانی از مکزیک، بلژیک، شیلی، کوبا و هند رقابت کرد و در نهایت با زمان 7 دقیقه 27 ثانیه و 42 صدم ثانیه ششم شد و شانس صعود مستقيم به يك چهارم نهايي را از دست داد. در اين رقابت پاروزن بلژيكي با زمان 6:42:52 ركورد المپيك را جابجا كرد.
شادي بايد در مرحله‌ رپه شارژ براي رسيدن به يك چهارم نهايي فردا از ساعت 13:20 به وقت تهران تلاش كند.



جهت مشاهده در اندازه واقعی اینجا کلیک کنید. اندازه اصلی این عکس 645x230 می باشد.



در بخش زنان هم رقابت‌هاي روئينگ تك‌نفره المپيك در بخش مقدماتي انجام شد كه سولماز عباسي با زمان 8:17:46در گروه خود ششم شد و از راه‌يابي مستقيم به مرحله‌ي يك چهارم نهايي باز ماند. در اين گروه روئيينگ سواران از كشورهاي ليتواني، آرژانتين، برزيل، نيوزلند و ايرلند قرار داشتند كه رويينگ سوار نيوزلندي در گروه در رده‌ي نخست قرار گرفت و به همراه دو ورزشكار ليتواني و ايرلند به طور مستقيم به يك چهارم نهايي راه يافت.

عباسي كه در گروه خود ششم شده بايد در مرحله رپه شارژ شانس خود را براي رسيدن به مرحله‌ي يك چهارم نهايي فردا از ساعت 13:50 به وقت تهران امتحان كند.



جهت مشاهده در اندازه واقعی اینجا کلیک کنید. اندازه اصلی این عکس 642x232 می باشد.



برخورداری از رسیدن به فینال بازماند

در ادامه رقابت‌های روز اول المپیک 2012 لندن و در رشته تپانچه بادی 10 متر، ابراهیم برخورداری، تنها نماینده کشورمان با امتیاز 569 در بین 44 نفر به مقام سی و سومی المپیک رسید. ورزشکاران کره جنوبی، ایتالیا و صربستان به ترتیب مدالهای طلا، نقره و برنز را کسب کردند.



جهت مشاهده در اندازه واقعی اینجا کلیک کنید. اندازه اصلی این عکس 638x359 می باشد.



مقام یکی مانده به آخر تنها دوچرخه‌سوار ایرانی که از خط پایان گذشت!

مسابقات دوچرخه سواری المپیک 2012 لندن در ماده استقامت جاده با حضور 144 رکابزن در قالب 62 تیم، از ظهر امروز به مسافت 250 کیلومتر در حالی آغاز شد که امیر زرگری رکابزن ملی پوش کشورمان پس از طی 90 کیلومتر به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه قوزک پا راهی بیمارستان شد.
برخی از رکابزنان که تعدادشان به بیش از 15 نفر می‌رسید، در اثر برخورد با یکدیگر از حرکت بازایستاده و اینگونه دچار سانحه شدند.
امیر زرگری و علیرضا حقی، نمایندگان ایران در مسابقات دوچرخه سواری جاده نیز جزو نفراتی بودند که دچار سانحه شدند.





علیرضا حقی با برطرف شدن مشکلش به کار ادامه داد. البته حقی هم پس از طی مسیر 163 کیلویی از دور رقابت خارج شد.
مهدی سهرابی دیگر نماینده ایران با ثبت زمان 6 ساعت و 7 دقیقه و 43 صدم ثانیه در بین 114 نفری که به خط پایان رسیدند به مقام صد و سیزدهم رسید. رکابزن قزاقستان با 5 ساعت و 45 دقیقه و 57 ثانیه طلا گرفت و رکابزنان کلمبیا و نروژ دوم و سوم شدند.



نخستین پیروزی پینگ‌پنگ ایران در تاریخ المپیک را عالمیان رقم زد


رقابت‌هاي پينگ پنگ المپيك در بخش مردان شنبه شب آغاز شد كه نوشاد عالميان پينگ پنگ باز ايران در بخش مردان در نخستين ديدار خود در مقابل جاستين هان حريف استراليايي اما چيني الاصل، به ميدان رفت و در 4 ست پياپي به برتري رسيد.

عالميان در اين ديدار كه تنها 20 دقيقه به طول انجاميد با نتايج 11-5، 11-7، 11-7، 13-11به راحتي به برتري رسيد.



جهت مشاهده در اندازه واقعی اینجا کلیک کنید. اندازه اصلی این عکس 651x429 می باشد.



پينگ پنگ باز المپيكي ايران با اين پيروزي به دور دوم و جمع 32 نفر راه يافت و در این دور فردا ساعت 18 به وقت تهران با "تانگ پنگ"، پینگ پنگ باز هنگ کنگی و رنکینگ 31 جهان مصاف خواهد کرد.


برنامه رقابت المپیکی‌های ایران در روز یکشنبه 91/5/8


شمشیربازی (اسلحه سابر): مجتبی عابدینی از ساعت 14:20 به وقت تهران مقابل فلورین زالومیر از رومانی به میدان می‌رود که در صورت برتری از ساعت 16 باید با گو بانگیل از کره‌جنوبی که در دور اول استراحت داشت مبارزه کند.

بوکس: امین قاسمی‌پور در وزن 69 کیلو از ساعت 2:30 بامداد دوشنبه به وقت تهران گابریل پرز حریفی از ونزوئلا را پیش‌رو دارد و در صورت پیروزی باید با برنده بوکسور عراق و آفریقای جنوبی مبارزه کند.

تنیس روی میز: نوشاد عالمیان بعد از برد روز شنبه خود برابر حریف استرالیایی ساعت 18 روز یكشنبه به وقت تهران باید دومین بازی خود را برابر نماینده هنگ گنگ انجام دهد.

روئینگ مردان (شانس مجدد): محسن شادی نماینده قایقرانی كشورمان در ماده روئینگ یكشنبه باید در گروه دوم جدول بازندگان به مصاف حریفانی از تایوان، نیجریه، لیتوانی و زیمبابوه برود. رقابت‌های این رشته ساعت 13:20 دقیقه به وقت تهران برگزار می شود.

روئینگ زنان (شانس مجدد): سولماز عباسی نماینده قایقرانی كشورمان در ماده روئینگ زنان یكشنبه باید در گروه دوم جدول بازندگان به مصاف حریفانی از میانمار، السالوادور و تونس برود. رقابت‌های این رشته ساعت 13:50 دقیقه به وقت تهران برگزار می شود.

__________________
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
یک زن دلیل تصادف دوچرخه‌سواران المپیکی

وضعیت مصدومیت عضو تیم ملی دوچرخه سواری ایران در بازی‌های المپیک لندن مشخص شد.
به گزارش مشرق، دکتر لطفعلی پورکاظمی، رئیس کمیسیون پزشکی کمیته ملی المپیک که در لندن حضور دارد در گفتگو با مهر در مورد آخرین وضعیت امیر زرگری که در مسابقات روز شنبه دچار سانحه شده بود، گفت: پس از مصدومیتی که برای ایشان به وجود آمد این ورزشکار را در بیمارستان مستقر در دهکده مداوا کردیم و پس از گرفتن عکس مشخص شد که خوشبختانه پای وی دچار شکستگی نشده است.

پورکاظمی افزود: با این حال از آنجا که آقای زرگری در یکی از تیم‌های فرانسوی رکاب می‌زند برای اطمینان خاطر بیشتر توصیه کردیم از پای وی MRI هم گرفته شود تا میزان مصدومیت به طور دقیق‌تری مشخص شود و بتوانیم اقدامات لازم را انجام دهیم.

امیر زرگری که امروز شنبه به همراه علیرضا حقی در مسابقات جاده بازی‌های المپیک شرکت کرده بودند در کیلومتر 90 به خاطر حضور یک زن در جاده برای گرفتن فیلم با چند دوچرخه سوار برخورد کرد که طی آن دوچرخه سوار اسپانیایی دچار شکستگی از ناحیه پا شد و چند ورزشکار دیگر مصدوم شدند. قرار است زرگری فردا به تهران برگردد.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
پس از کسب نخستین برد در تاریخ المپیک
پاداش 500 دلاری برای نوشاد عالمیان

رئیس فدراسیون پینگ پنگ پس از کسب نخستین پیروزی نوشاد عالمیان در مسابقات المپیک به وی پاداش داد.


به گزارش مشرق به نقل از فارس، نوشاد عالمیان شنبه شب توانست با برتری مقابل حریف استرالیایی نخستین پیروزی تاریخ پینگ پنگ ایران در المپیک را کسب کند و تاریخ ساز شود.


*پس از این پیروزی خبرنگاران ایرانی، زارع‌پور رئیس فدراسیون پینگ پنگ و رمضان‌پور، مسئول حراست وزارت ورزش و جوانان او را تشویق کردند و تبریک گفتند.

* زارع‌پور که پیش از این قول داده بود، برای هر پیروزی به نمایندگان ایران پاداش خواهد داد، امشب بلافاصله پس از برد عالمیان به وی پاداش نقدی اهدا کرد که گفته می‌شود این مبلغ حدود 500 دلار بوده است.

نوشاد عالمیان با این برد به مرحله دوم صعود کرد و فردا ساعت 18 برابر تانگ پنگ از هنگ کنگ، رنکینگ 31 جهان قرار خواهد گرفت.

__________________
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
عذرخواهی دختر تیرانداز ایران برای ششمی در المپیک

او که یک سالی است از همه زندگی اش برای مدال زده می گوید: «من همه تلاشم را کردم تا جایگاه بانوان را درالمپیک تثبت کنم. می خواستم استارتی باشد برای بقیه المپیک ها .حالا هم اگر مدال نگرفتم و بعضی ها دلگیر شدند ، عذرخواهی می کنم.»
الهه احمدی دختر تیرانداز ایرانی، با بدشانسی به مدال المپیک نرسید.

به گزارش خبرآنلاین، او که در دور مقدماتی با 397 امتیاز و پنجمی گروهش فینالیست شده بود، کاروان ایران را به اولین مدال امیدوار کرد، اما نشد. دو اشتباه موقع شلیک تیرهای ششم و هفتم کار را خراب کرد تا او از حالا با سودای مدال المپیک 2016 ریو دوژانیرو سر کند. او در فینال با تیراندازان چین، آمریکا، چک، لهستان و روسیه مسابقه داد و با امتیاز 499.1 ششم شد.

خودش درباره مدال نگرفتن می گوید: «شاید بدشانسی بود که مدال نگرفتم. چرا که فقط یک و سه دهم امتیاز مدال را از دستم گرفت. آن هم به خاطر دو اشتباه کوچک.»

او که یک سالی است از همه زندگی اش برای مدال زده می گوید: «من همه تلاشم را کردم تا جایگاه بانوان را درالمپیک تثبت کنم. می خواستم استارتی باشد برای بقیه المپیک ها .حالا هم اگر مدال نگرفتم و بعضی ها دلگیر شدند ، عذرخواهی می کنم.» او که همه برنامه اش مدال بوده می گوید:«من برای مدال آمده بودم. به چیزی کمتر از آن هم فکر نمی کردم. یک سال سخت و پرفشار را پشت سرگذاشتم، دوری از خانواده را تحمل کردم تنها به امید مدال. من وخانواده ام فشار زیادی را تحمل کردیم . اما نشد. البته من در جمع هفت فینالیست کم تجربه تر بودم. شاید دو، سه نفر بودیم که تجربه زیادی نداشتیم اما بقیه مدال جهانی و المپیک داشتند.تجربه زیادی داشتند. با همه این مسائل من قبل از المپیک گفته بودم اگر رکوردهای مسابقه داخلی و خارجی ام را بزنم به فینال می رسم که رسیدم.»

ششمین تیرانداز تفنگ بادی المپیک قبول دارد که دو اشتباه کارش را خراب کرده: «البته موفقیت در فینال هم بستگی به شرایط خاص دارد. من حتی تا حدودی استرسم را هم کنترل کردم اما دو اشتباه کار دستم داد. این اشتباه هم فنی بود نه تکنیکی. یعنی اگر تیرهای 6 و 7 را پشت سر هم نمی زدم و مثل قبل کار می کردم حالا وضعیت فرق می کرد.»

او اما معتقد است باید این اتفاق در دوره بعد بیفتد: «با این حال از حالا به ریودوژانیرو فکر می کنم. البته فرقی ندارد چه من چه دختر دیگری باید با مدال در المپیک جایگاه دختران ایران را تثبیت کند.» با این حال کار فوق العاده دختر ایرانی چشم همه را خیره کرده: «برای بقیه کشورها تعجب آور بود. آنها ششمی ام را طوری به من تبریک می گفتند که انگار قهرمان شده ام. برایشان جالب بود که برای اولین بار یک دختر مسلمان ششم المپیک شده است.»
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
کشورها به مدال آوران خود چقدر پاداش می‌دهند/ مالزی بالاتر از آمریکا

کشورها به مدال آوران خود چقدر پاداش می‌دهند/ مالزی بالاتر از آمریکا


روزنامه "ساندی تایمز" انگلستان در جریان برگزاری رقابت‌های المپیک 2012 لندن به بررسی میزان پاداش کشورها به مدال آوران طلا پرداخته است و نکته جالب توجه پرداخت اندک پاداش از سوی آمریکایی‌ها و آلمانی‌هاست.
به گزارش خبرگزاری مهر، ورزشکاران بریتانیایی که در المپیک لندن صاحب مدال طلا می‌شوند برای همیشه خود را در خاطره ملی جاودانه خواهند کرد اما برای شرکت کنندگان دیگر کشورها، این افتخار نمی‌تواند انگیزه‌ای کافی برای پیش راندن آنها باشد.
تمام کمیته‌های ملی المپیک کشورها به ورزشکاران خود که مدال طلا می‌برند پاداش‌هایی اهدا خواهند کرد. البته بریتانیا شامل این موضوع نمی‌شود، چراکه خود پیروزی برای این ورزشکاران جنبه پاداش دارد. یک مدال‌آور طلا از کشور مالزی به عنوان مثال 400 هزار پوند پاداش دریافت خواهد کرد. حال اگر مدال‌آور در رشته بدمینتون به این موفقیت برسد از آنجا که این ورزش اول کشور مالزی است، علاوه بر این میزان، یک شمش طلا به ارزش تقریبی 380 هزار پوند، دریافت خواهند کرد.
بر پایه گزارش ساندی تایمز، یک مدال آور طلا از منطقه دورافتاده "چلیابینسک" روسیه، 600 هزار پوند جایزه خواهد گرفت. پاداش ستارگان بریتانیا به طور بسیار محسوسی دور از کشورهای دیگر است. از زمانی که یک ورزشکار بریتانیایی مدال طلا می‌گیرد، "رویال میل" تصویر وی را روی تمبر حک می‌کند و روز بعد 500 دفتر پست اقدام به فروش این تمبرها می‌کنند. این تمبرها در دسته‌های شش‌تایی به قیمت 60/3 پوند و یا به طور تکی تا 60 پوند به معرض فروش گذاشته می‌شود. این تمبرها می‌توانند در نزد تمبربازها به یادگار باقی بمانند. اما ورزشکاران بریتانیایی به میزان پاداش‌های رقبای بین المللی خود با حسادت نگاه می‌کنند که این می‌تواند آنها را به دست فراموشی بسپارد. براساس این گزارش، "آجای ماکن"، وزیر ورزش هند گفته است که مدال‌آوران طلای هند در سمت مربیگری مشغول به کار می‌شوند. از میان کشورهایی که در میان 10 تیم برتر المپیک 2008 پکن قرار گرفتند، ایتالیاست که با اهدای 116 هزار پوند، نسبت به ستارگان خود بذل و بخشش دارد. آمریکا به ورزشکاران خود که مدال طلا کسب می‌کنند 15 هزار پوند پاداش می‌دهد و اتریش و آلمان زیر 13 هزار پوند. ستارگان بریتانیایی با اینکه ممکن است با کسب این مدال‌ها بتوانند با حامیان مالی قراردادهای پرو پیمانی ببندند و یا بتوانند در آینده به عنوان مفسر با شبکه‌ها کار کنند با این حال آنها بعید است که تشنه موفقیت در سال‌های پیش رو باشند.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
عالمیان از مسابقات تنیس روی میز حذف شد/ شکست برابر اسطوره آلمانی نوشاد عالمیان در مرحله یک شانزدهم نهایی مسابقات تنیس روی میز بازی‏های المپیک 2012 لندن مقابل "تیمو بول" اسطوره آلمانی شکست خورد و از دور رقابت‏ها کنار رفت. به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه رقابت‏های تنیس روی میز سی‎امین دوره بازی‏های المپیک لندن و در مرحله یک شانزدهم نهایی این مسابقات، امروز دوشنبه نوشاد عالمیان در ورزشگاه Excel به مصاف "تیمو بول" رفت و مقابل این اسطوره آلمانی که رنکینگ هفتم جهان و مدال نقره تیمی المپیک پیشین را در اختیار دارد، با نتیجه 4 بر صفر شکست خورد.
نوشاد عالمیان که صاحب رنکینگ 77 جهان است، دو امتیاز اول گیم ابتدایی را به نام خود ثبت کرد. البته بازیکنی آلمانی خیلی زود نقش خود را در رقابت پایاپای این دیدار نشان داد طوریکه دو بازیکن تا امتیاز مساوی پنج هم پیش رفتند اما بعد از آن حملات بهتر "تیمو بول" وی را پیش انداخت تا اینکه برنده 11 بر 8 این گیم شد.
یک بر یک نتیجه‏ای بود که در همان ثانیه‏های ابتدایی گیم دوم برای دو بازیکن رقم خورد. رقابت نزدیک دو بازیکن آنها را در امتیاز 4 هم مساوی کرد اما بعد از آن بازهم این تیمو بول بود که با بهره گرفتن از سرعت بهتر و زدن توپ‏های محکم، اختلاف امتیاز خودش با نوشاد عالمیان را دو برابر کرد و در نهایت هم این گیم را با نتیجه 11 بر 5 برد.
پینگ‎پنگ‎باز ایران وقتی اولین امتیاز خود در گیم سوم را به دست آورد که حریف آلمانی او دو امتیاز گرفته بود. تیمو بول از برتری خود تا رسیدن به امتیاز پنج استفاده کرد اما بعد از آن نوشاد عالمیان با استفاده از خطاهای حریفش و البته تمرکز بیشتر تا چهار اختلاف امتیاز از حریفش پیش افتاد (9 بر 5)؛ اما این برتری خیلی دوام نداشت چون بازیکن آلمانی به سرعت این فاصله امتیازی را از بین برد و پس از تساوی در عدد 10 موفق شد با نتیجه 12 بر 10 این گیم را هم از آن خود کند.
پیروزی تیمو بول در گیم چهارم برتری نهایی وی را به دنبال داشت. این بازیکن آلمانی با اشراف به این موضوع این گیم را هم با کسب امتیاز آغاز کرد. سرعت بازی در این گیم هم به اندازه سه گیم دیگر زیاد بود با این حال نوشاد عالمیان تا امتیاز مساوی 5 و بعد از آن امتیاز مساوی 10 هم پیش رفت. البته نوشاد عالمیان به سختی خود را در عدد 10 هم امتیاز با تیموبول کرد و در نهایت هم این گیم را نتیجه 12 بر 10 واگذار کرد.
بدین ترتیب نوشاد عالمیان با متحمل شدن شکست برابر "تیمو بول" از صعود به جمع 16 بازیکن برتر بازی‏‎های المپیک بازماند و با مجموع دو پیروزی برابر "جوستین هان"، بازیکن چینی الاصل استرالیا و "تانگ پنگ" هنگ کنگی و یک شکست، به کار خود در مرحله یک شانزدهم نهایی مسابقات تنیس روی میز المپیک پایان داد. این در حالی است که در ادوار گذشته المپیک هیچ یک از نمایندگان ایران صاحب پیروزی نشده بودند.
نوشاد عالمیان در حالی مقابل "تیمو بول" تن به شکست داد که دو سال پیش در رقابت‏های تور حرفه‏ای ژاپن نیز با نتیجه 4 بر یک مغلوب این بازیکن شده بود. "تیمو بول" چهارمین حضور متوالی در المپیک را تجربه می‏کند. این بازیکن چندین حضور در مسابقات جهانی و اروپایی همراه با کسب عنوان را درکارنامه دارد.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
هند خواستار عذرخواهی برگزارکنندگان المپیک شد هندی‌ها از برگزارکنندگان بازی‌های المپیک 2012 لندن درخواست کرده‌اند تا در خصوص دختر متقلبی که پیشاپیش کاروان این کشور در مراسم افتتاحیه حرکت کرد عذرخواهی کنند. به گزارش خبرگزاری مهر، در حین برگزاری مراسم افتتاحیه دختری با پیراهن قرمز و شلوار فیروزه‌ای پیشاپیش کاروان هند حرکت کرد که بعدا مشخص شد جزو نفرات این کشور نبوده است.
"لرد کو"، رئیس کمیته برگزاری رقابت‌های المپیک گفته که شخص متخلف، داوطلبی بوده که بیش از اندازه تحت تاثیر جو مراسم قرار گرفته و هیجان زده شده است.
جهت مشاهده در اندازه واقعی اینجا کلیک کنید. اندازه اصلی این عکس 595x414 می باشد.
لرد کو گفت: او یکی از اعضای اجرای مراسم افتتاحیه بود که دچار هیجان بیش از اندازه شد. ما در این خصوص با هیات هندی صحبت خواهیم کرد.
"مورالیداران راجا"، رئیس کاروان هند در این خصوص اظهار داشت: او نمی‌بایست آنجا می‌بود. این یک ورود بدون اجازه بود. این موضوع را با برگزارکنندگان در میان می‌گذاریم. ما این دختر را نمی‌شناسیم و دلیل اینکه چرا اجازه پیدا کرد رژه برود را نمی‌دانیم. شرم‌آور است که او با ورزشکاران ما قدم زده است. مقامات المپیک باید از ما عذرخواهی کنند.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
جودوکار زن عربستانی تهدید به کناره گیری از المپیک کرد
جودوکار زن عربستانی گفت اگر مجبور باشد برای حضور در تاتامی حجاب خود را بردارد از بازی‌های المپیک کنار می‌کشد.
به گزارش خبرگزاری مهر، "وجدان علی سراج عبدالرحیم شاحرکانی"، یکی از دو زن ورزشکار عربستانی حاضر در المپیک است که قرار است در وزن 78+ کیلوگرم جودو روز جمعه به روی تاتامی برود. درحالی که یکی از مقامات عربستانی پیش‌تر گفته بود زنان عربستانی حاضر در المپیک باید به قوانین اسلامی احترام بگذارند، هفته گذشته "ماریوس ویزر"، رئیس فدراسیون بین المللی جودو گفت شاحرکانی طبق مقررات و روح جودو باید بدون روسری روی تشک حاضر شود. روزنامه "الوطن" چاپ روز یکشنبه عربستان سعودی به نقل از علی شاحرکانی، پدر این جودوکار زن گفت دخترش چنانچه مجبور شود برای حضور در مسابقات حجاب از سر بردارد از المپیک کنار می‌کشد.
"نیکلاس مسنر"، سخنگوی فدراسیون بین المللی جودو گفت طبق قوانین بین المللی هیچ جودوکاری حق سر کردن روسری را ندارد و در حال حاضر مقامات کمیته بین المللی المپیک و عربستان سعودی در این خصوص با یکدیگر در حال گفتگو هستند تا مشکل را حل کنند. وی گفت ممنوعیت حجاب به دلیل رعایت سلامت ورزشکار است و جودوکار در حین مبارزه می‌تواند لباس حریف را بکشد. این در حالی است که استفاده از روسری از آن جهت غیرقانونی است که می‌تواند منجر به یک حرکت اشتباه شود. تا همین امسال، عربستان سعودی در کنار قطر و برونئی جزو سه کشوری بود که ورزشکار زن به المپیک نمی‌فرستاد. پس از آن گروه‌های حقوق بشر وارد عمل شدند و کشورها را از حضور در المپیک منع کردند مگر آنکه به زنان اجازه دهند تا در مسابقات حضور پیدا کنند.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
یک‌طلای دیگر از دست اسطوره المپیک پرید

مايكل فلپس در ادامه ناكامي‌هاي متوالي خود طلاي شناي 200 متر پروانه را هم از دست داد.
جهت مشاهده در اندازه واقعی اینجا کلیک کنید. اندازه اصلی این عکس 638x359 می باشد.


به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، چادله كلوس از آفريقاي جنوبي موفق شد با ثبت زمان يك دقيقه و 52 ثانيه و 96 صدم ثانيه مدال طلاي ماده 200 متر پروانه را از آن خود كند.


مايكل فلپس شناگر سرشناس آمريكايي با ثبت زمان يك دقيقه و 53 ثانيه و 1 صدم ثانيه در جايگاه دوم ايستاد تا يك بار ديگر از رسيدن به مدال طلا بازبماند. تاكشي ماتسودا از كشور ژاپن نيز مدال برنز را بر گردن آويخت.

اگرچه مايكل فلپس نتوانست طلاي المپيك را از آن خود كند اما با كسب اين مدال تعداد مدال‌هاي خود در ادوار مختلف المپيك را به عدد 18 رساند كه با ركورد لاريسا لاتينينا، ژيمناست سابق شوروي برابري مي‌كند.

فلپس آمريكايي تا ساعتي ديگر در فينال ماده 200 * 4 متر آزاد تيمي نيز شركت خواهد كرد و چنانچه موفق به كسب مدال شود، تبديل به ركورددار بازي‌هاي المپيك از نظر تعداد مدال خواهد شد.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
آغاز نمونه گیری از کاروان ورزش ایران/ میلاد وزیری تست الکل دادکماندار مرد ایران در بازی‎های المپیک پس از شکست برابر حریف مکزیکی و حذف شدن از این رقابت‎ها در پروسه تست دوپینگ و الکل شرکت کرد.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
ژیمناست زن ازبک به دلیل دوپینگ از دهکده المپیک اخراج شد کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد، "لوئیزا گالیولینا"، ژیمناست ازبکستانی به دلیل مثبت اعلام شدن آزمایش دوپینگش از دهکده بازی‌های المپیک 2012 لندن رسما اخراج شده است. به گزارش خبرگزاری مهر، "مارک آدامز"، سخنگوی کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد گالیولینا به دلیل استفاده از ماده ممنوعه "دیورتیک فوروسمید" از دهکده المپیک اخراج شده است.
این ژیمناست هیچ مدالی کسب نکرده و امیدی هم برای درخشش در این رقابت‌ها نداشت. این دومین ورزشکاری است که به دلیل مثبت اعلام شدن تست دوپینگ از دهکده بازی‌ها اخراج می‌شود.
هفته گذشته نیز "هیسن پولاکو"، وزنه بردار آلبانیایی به دلیل مثبت اعلام شدن تست دوپینگش از حضور در رقابت‌های المپیک محروم و از دهکده بازی‌ها اخراج شده بود.
 

gharybeh

عضو جدید
کاربر ممتاز
این داور بی شعور بوکس چرا اینجوری کرد با علی مظاهری؟؟
واقعا سر تر از حریف کوبایی بود ، راحت میتونست ببره
خیلی حالم گرفته شد ، حقش نبود اینجوری ، من خیلی بهش امید داشتم ، نامردی کردن در حقش
واقعا پریشب بازی روزبهانی داور 5-6 بار فقط و فقط تذکر داد به حریفش اما این یکی زرتی تو کمتر از یه دقیقه اخطار دوم و سوم رو هم داد ، خدا بگم چیکارشون کنه آخه
مظاهری داشت حمله میکرد آخه ای بابا ....

مظاهری دوستت داریم
 
آخرین ویرایش:

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
مدال آورترین ورزشکار المپیک

مایکل فلپس پس از کسب یک طلا و یک نقره دیگر در رقابت‌های روز گذشته شنا نام خود را به عنوان مدال‌آورترین ورزشکار تمام ادوار برگزاری بازی‌های المپیک به ثبت رساند.
به گزارش مشرق به نقل از فارس، شناگر آمریکایی موفق شد با کسب نوزدهمین مدال خود در بازی‌های المپیک نامش را به عنوان مدال‌آورترین ورزشکار این مسابقات جاودانه کند.

مایکل فلپس پس از کسب یک طلا و یک نقره دیگر در رقابت‌های روز گذشته شنا نام خود را به عنوان مدال‌آورترین ورزشکار تمام ادوار برگزاری بازی‌های المپیک به ثبت رساند.

شناگر آمریکایی در رقابت‌های 200 متر پروانه پس از چاد لو کلوس از آفریقای جنوبی در مکان دوم قرار گرفت تا در کسب 18 مدال المپیک با لاریسا لاتینینا، ژیمناست شوروی در سال 1964 برابر شود.





وی بعد از آن در رقابت‌های 4 در 200 متر آزاد شرکت کرد و با کسب مدال طلا، تعداد مدال‌هایش را به عدد 19 ارتقا داد تا بیشترین مدال المپیک در تمام ادوار برگزاری این بازی‌ها را به نام خود ثبت کند.

وی در رقابت‌های المپیک 2008 پکن موفق شده بود 8 مدال طلا را کسب کند.

 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
مدعيان در يك‌چهارم نهايي فوتبال مردان المپيك

» سرویس: ورزشي - المپيك لندن
کد خبر: 91051207454
پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۷


دور گروهي رقابت‌هاي فوتبال مردان بازي‌هاي المپيك به پايان رسيد و چهره تيم‌هاي حاضر در مرحله يك چهارم‌نهايي اين رقابت‌ها مشخص شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در پايان دور گروهي رقابت‌هاي فوتبال مردان المپيك 2012 هشت تيم ژاپن، مصر، مكزيك، سنگال، برزيل، هندوراس، بريتانيا و كره‌جنوبي راهي دور يك‌چهارم نهايي شدند. در اين ميان درخشش تيم‌هاي آسيايي و آفريقايي نمود روشني داشت. حضور 2 تيم آسيايي (ژاپن و كره جنوبي) و آفريقايي (مصر و سنگال) از رشد فوتبال در اين دو قاره حكايت داشت. بريتانيا تنها تيم اروپايي باقي‌مانده در رقابت‌هاي فوتبال المپيك سي‌ام كار دشواري براي دفاع از فوتبال قاره سبز در بازي‌هاي المپيك دارد.

بزرگ‌ترين شگفتي رقابت‌هاي فوتبال المپيك پيش‌تر با حذف اسپانيا رقم خورده بود. در رقابت‌هاي چهارشنبه شب شگفتي بزرگي رخ نداد و نتايج همان‌گونه رقم خورد كه انتظار مي‌رفت. برزيل كه پيش از آغاز رقابت‌ها عزم خود را براي رسيدن به نخستين طلاي المپيك جزم كرده بود، سومين بازي خود را هم با پيروزي پشت سر گذاشت و با 9 امتياز كامل از سه ديدار گروهي خود را به جمع هشت تيم پاياني رقابت‌هاي فوتبال بازي‌هاي المپيك رساند. مكزيك هم با راهيابي به دور حذفي سوئيس را ناكام گذاشت. بريتانيا نيز در راه رسيدن به نخستين مدال فوتبالي خود در يك سده اخير موفق عمل كرد و با شكست يك بر صفر اروگوئه صدرنشين گروه نخست رقابت‌ها لقب گرفت و راهي دور حذفي شد تا در ورزشگاه ميلنيوم كارديف با كره جنوبي پيكار داشته باشد. تك گل آخرين ديدار دور گروهي بريتانيا را دانيل استاريج در دقيقه نخست وقت‌ اضافه پايان نيمه نخست به ثمر رساند.

بريتانيا كه در اين بازي چهار بازيكن ولزي را در تركيب اصلي خود داشت، بار ديگر شاهد خوانده نشدن سرود ملي‌اش از سوي اين بازيكنان به هنگام آغاز بازي بود. نكته قابل توجه ديگر درباره اين بازي نيمكت نشيني رايان گيگز و كاپيتاني هموطنش كريگ بلامي بود. تصميمي كه از سوي استيوارت پيرس، سرمربي تيم فوتبال زير 23 سال‌هاي بريتانيا گرفته شد.

برزيل براي نزديكتر شدن به نشان طلاي رقابت‌هاي فوتبال بازي‌هاي المپيك بايد مانع هندوراس را در دور يك چهارم نهايي پشت سر بگذارد. هم بازيان نيمار در سومين بازي دور گروهي نيوزيلند را سه بر صفر شكست دادند و با اقتدار روانه دور حذفي شدند. دانيلو (23) ، لئاندرو داميائو ( 29) و ساندرو (52) گل‌هاي سلسائو، صدرنشين گروه C را در ورزشگاه سنت جيمز پارك شهر نيوكاسل به سمت رساندند. الكس ساندرو با دريافت كارت قرمز در دقيقه 76 اين بازي از حضور در بازي دور يك چهارم نهايي باز ماند. مصر مسابقه‌اش با بلاروس را با نتيجه‌ سه بر يك به پايان برد. اين نتيجه‌ در حالي رقم خورد كه دو تيم در پايان 45 دقيقه نخست بدون گل به رختكن رفته بودند. محمد صلاح (56)، مروان محسن (73) و محمد ابوتريكه (79) گل‌هاي تيم‌هاي آفريقايي را به ثمر رساندند. مصر قهرمان هفت دوره جام ملت‌هاي آفريقا در دور بعد با ژاپن در ورزشگاه اولدترافورد پيكار خواهد داشت. اسپانيا قهرمان جهان در اروپا پس از تساوي بدون گل برابر مراكش بدون گل و پيروزي و تنها با يك امتياز به كار خود در گروه چهارم رقابت‌هاي فوتبال المپيك پايان داد و به خانه برگشت. همزمان ديدار ژاپن و هندوراس گلي در بر نداشت.

سوئيس هم با نااميدي تمام رقابت‌هاي فوتبال المپيك را به پايان رساند. اين تيم پس از شكست يك بر صفر برابر مكزيك مجبور شد تنها با يك امتياز به كشورش بازگردد.

نگاهي به نتايج

گروه A

بريتانيا يك - اروگوئه صفر

سنگال يك - امارات متحده عربي يك

گروه B

مكزيك يك - سوئيس صفر

كره جنوبي صفر - گابن صفر

گروه C

مصر 3 - بلاروس يك

برزيل 3 - نيوزيلند صفر

گروه D

اسپانيا صفر - مراكش صفر

ژاپن صفر - هندوراس صفر


برنامه دور يك چهارم نهايي


شنبه :

ژاپن ـ مصر

مكزيك ـ سنگال

برزيل ـ هندوراس

بريتانيا ـ كره جنوبي


__________________
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
حذف زودهنگام 11 ایرانی دراولین هفته المپیک/ هفته‌ای برای نوشاد و احمدی
خبرگزاری مهر - گروه ورزشی:هفت روز رو به پایان ورزش ایران با وجود پیگیری مسابقات فوتبال لیگ برتر، متاثر از المپیک بود و اخباری که حکایت از عملکرد خوب نوشاد عالمیان و الهه احمدی در مقابل عملکرد ناموفق دیگر المپین‌ها،حذف زودهنگام11 نفر آنها و حتی درگیری در یکی از فدراسیون پرامید در مدال‌آوری المپیک، داشت.
به گزارش خبرنگار مهر، ورزش ایران در حالی این هفت روز خود را به پایان می‎برد که همانند ورزش دیگر کشورها بیشتر از هر اتفاق و حادثه‏ای، تحت الشعاع سی‏امین دوره بازی‏های المپیک قرار داشت، رویدادی که از جمعه شب گذشته با برگزاری مراسم افتتاحیه به طور رسمی در لندن آغاز شد. اعضای کاروان ورزش ایران پیش از مراسم افتتاحیه و با حضور کمانداران در مسابقات تعیین سطح، رقابت‏های خود در این بازی‎ها را آغاز کردند و طی روزهای آینده با برگزاری مسابقات کشتی، وزنه برداری و تکواندو آن را پربارتر و جدی‏تر دنبال خواهند کرد. در این هفت روز رو به پایان، ورزشکاران ایران رقابت‌های المپیکی خود را در رشته‌های تیروکمان، تیراندازی، تنیس روی میز، روئینگ سنگین وزن تک نفره، شنا، بوکس، شمشیربازی و دوچرخه سواری آغاز کردند و بعضا خیلی زود به کار خود پایان دادند. در چارچوب این رقابت‌ها، نماینده تنیس روی میز (زنان)، شنا، شمشیربازی، بوکس (وزن 69 کیلوگرم و 91 کیلوگرم) با واگذاری نتیجه اولین رقابت خود خیلی سریع از دور رقابت‌ها کنار رفتند. همانطور که مه لقا جام بزرگ و ابراهیم برخورداری با عملکرد ناموفق در مرحله مقدماتی مسابقات تیراندازی از صعود به مرحله نهایی بازماندند و حذف شدند و امیر زرگری و علیرضا حقی هم پیش از رسیدن به خط پایان رقابت‎های دوچرخه سواری استقامت جاده، از ادامه رقابت بازماندند. زهرا دهقان هم یکی از ورزشکاران المپیکی بود که خیلی زود حذف شد. این کماندار در اولین رقابتی که پس از حضور در مسابقات تعیین سطح داشت، باخت و حذف شد. هم تیمی وی یعنی میلاد وزیری نیز اولین دیدار خود در مرحله حذفی را به یک مکزیکی واگذار کرد و از گردونه بازی‎ها کنار رفت. علاوه بر این 11 ورزشکار نوشاد عالمیان هم یکی از ورزشکارانی ایرانی بود که در این هفته از المپیک از گردونه رقابت‎ها حذف شد البته او پس از دو برد ارزشمند، نتیجه سومین دیدارش را واگذار کرد و از دور مسابقات کنار رفت. عالمیان یکی از موفق‏ترین ورزشکاران این هفته ورزش ایران بود. مانند الهه احمدی که با کسب عنوان تاریخی ششمی به کار خود در مسابقات تیراندازی المپیک پایان داد؛ عنوانی که تاکنون توسط هیچ یک از تیراندازان ایرانی در المپیک کسب نشده بود. البته طی یک هفته گذشته ضربان ورزش کشور در داخل هم احساس می‏شد حداقل به خاطر اینکه در این هفته رقابت‏های لیگ برتر فوتبال پیگری شد اما حتی توقف پرسپولیس هم اخبار المپیکی دیگر رشته‎ها را در سایه قرار نداد! مهمترین رویدادهای این هفته ورزش ایران عبارتند از:
ورزشکاران ایران با برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‎های المپیک لندن به طور رسمی رقابت خود در این بازی‎ها را آغاز کردند
وزیر زودتر از موعد به لندن سفر کرد
محمد عباسی، وزیر ورزش و جوانان پنجشنبه گذشته به محل برگزاری بازی‌های المپیک لندن سفر کرد. این در حالی است که قرار بود سفر وی 10 مردادماه انجام شود اما عباسی پنج روز زودتر ایران را ترک کرد تا به هنگام برگزاری مراسم افتتاحیه در محل بازی‎ها حضور داشته باشد. مشخص شدن جایگاه کمانداران المپیکی پیش از افتتاحیه
جمعه گذشته و پیش از آنکه بازی‎های المپیک با برگزاری مراسم افتتاحیه به طور رسمی آغاز شود، کمانداران کشورمان در مرحله مقدماتی و تعیین سطح مسابقات تیراندازی با کمان به میدان رفتند که طی آن زهرا دهقان با پرتاب 72 تیر، موفق شد با امتیاز 614 در بین 64 شرکت کننده در جایگاه پنجاه و پنجم قرار گیرد. میلاد وزیری هم در مجموع پرتاب 72 تیر در دو راند 36 تیری، موفق شد با امتیاز 662 در بین 64 شرکت کننده در جایگاه سی و نهم بایستد. ندا شهسواری آبرومندانه حذف شد
تنها پینگ‎پنگ‎باز زن ایران در بازی‎های المپیک لندن، شنبه گذشته نخستین دیدار خود در این بازی‎ها را به "اوشانایکه" از نیجریه، بازیکنی که پنجمین حضور در المپیک را تجربه می‎کرد، واگذار کرد و از دور رقابت‎ها کنار رفت. شهسواری با وجود اینکه هیچ تجربه‎ای از حضور در المپیک ندارد، در این بازی عملکرد خوبی داشت و با نتیجه 4 بر 3 باخت. شهسواری اولین ورزشکار ایرانی بود که از المپیک لندن کنار رفت. عنوان ششمی الهه احمدی در مقابل حذف جام بزرگ و برخورداری
در چارچوب مسابقات تیراندازی بازی‏های المپیک لندن و در ماده تفنگ بادی 10 متر زنان، شنبه گذشته مه لقا جام بزرگ با کسب 361 امتیاز در رده چهل و سوم قرار گرفت و از رسیدن به فینال بازماند. این در حالی است که الهه احمدی موفق شد با کسب 397 امتیاز به فینال این رقابت‎ها صعود کند. احمدی در مرحله فینال 1/499 امتیاز گرفت و به عنوان ششم دست یافت. در بخش تپانچه بادی 10 متر مردان نیز ابراهیم برخورداری با کسب 569 امتیاز در جایگاه سی و سوم جدول 44 نفره قرار گرفت و از صعود به مرحله نهایی بازماند.
عنوان ششمی الهه احمدی در مسابقات تیراندازی با کمان المپیک، برای ورزش ایران ارزشمند بود
دو رکابزن به خط پایان نرسیدند
علیرضا حقی و امیر زرگری دو نماینده ایران در رقابت‎های دوچرخه سواری استقامت جاده بازی‏های المپیک بودند که هیچ یک از آنها به خط پایان نرسیدند. این دو رکابزن ایران هر دو در جریان مسابقاتی که شنبه گذشته برگزار شد، در اثر برخورد تعدادی از دوچرخه سواران به یکدیگر دچار سانحه شدند که طی آن زرگری از ادامه رقابت بازماند. وی که از ناحیه تاندون پا آسیب دید چند ساعتی در بیمارستان بستری شد. علیرضا حقی هم با وجود اینکه به حرکت خود ادامه داد در کیلومتر 168 از ادامه رقابت‎ها بازماند. در میان رکابزنان ایران مهدی سهرابی تنها ورزشکاری بود که به خط پایان رسید. او با قرار گرفتن در جایگاه یکصدو سیزدهم به کارش خاتمه داد. سهرابی با حدنصاب 6 ساعت و 7 دقیقه و 43 ثانیه از خط پایان گذشت و تنها یک نفر بعد از او به خط پایان رسید. در واقع سهرابی یکی مانده به آخر شد. تنها شمشیرباز ایران حذف شد
مجتبی عابدینی تنها نماینده شمشیربازی ایران در بازی‌های المپیک بود که در همان رقابت اول متحمل شکست شد و از دور مسابقات کنار رفت. این شمشیرباز اسلحه سابر یکشنبه گذشته در مصاف با "فلورین زالومیر" از رومانی با نتیجه 18 بر 7 باخت. وداع زودهنگام اولین بوکسور ایران
امین قاسمی‌پور، نخستین بوکسور ایران بود که مبارزات خود را در بازی‏های المپیک آغاز کرد. این بوکسور وزن 69 کیلوگرم بامداد دوشنبه مقابل "گابرئیل پرز" از ونزوئلا با نتیجه 4 بر 2 باخت و از دور رقابت‎ها کنار رفت.
مسابقات شمشیربازی المپیک لندن با حذف زودهنگام تنها نماینده ایران همراه بود
نوشاد عالمیان حذف شد
پرونده تنیس روی میز ایران در بازی‎های المپیک دوشنبه گذشته با حذف نوشاد عالمیان بسته شد.عالمیان شنبه شب گذشته با پیروزی 4 بر صفر مقابل "جیستون هان" بازیکن چینی الاصل استرالیا به جمع 48 نفر برتر صعود کرد. این بازیکن عصر یکشنبه در دیداری نفسگیر مقابل "تانگ پنگ" هنگ کنگی به پیروزی 4 بر 3 دست یافت و وارد مرحله یک شانزدهم نهایی شد اما در رقابت‏های این مرحله که دوشنبه برگزار شد، مقابل "تیمو بول" آلمانی 4 بر صفر باخت و حذف شد. دیدار تیم ملی والیبال در انتخابی لیگ جهانی به تعویق افتاد
بنا به درخواست مصری‏ها که اولین حریف تیم ملی والیبال ایران در رقابت‏های گزینشی لیگ جهانی 2013 هستند، دو دیدار نخست تیم ملی کشورمان در این رقابت‎ها به تعویق افتاد. براین اساس دوشنبه گذشته اعلام شد که دو دیدار تیم ملی والیبال ایران برابر مصر به ترتیب طی روزهای دهم و دوازدهم شهریورماه برگزار می‎شود. پیش از این قرار بود این دو دیدار سوم و پنجم شهریورماه برگزار شود. دیدار تیم ملی ایران برابر مصر در قاهره برگزار می‎شود. درگیری در فدراسیون پرامید
ورزشکاران یکی از رشته‌ها که اتفاقا امید زیادی به مدال آوری آنها در بازی‌های المپیک وجود دارد، طی هفته رو به پایان آخرین تمرینات خود را انجام دادند تا به لندن سفر کنند و از هفته آینده رقابت‎های‎شان را در این بازی‌ها آغاز کنند این درحالی است که میان مسئولان این فدراسیون درگیری‏های لفظی صورت گرفته است که نگرانی‏ها را در مورد این فدراسیون برای بعد از المپیک موجب شده است.
هر دو نماینده تنیس روی میز ایران در المپیک لندن عملکردی قابل قبول داشتند
روزبهانی به جمع 16 بوکسور برتر صعود کرد
در ادامه رقابت‎های بوکس بازی‎های المپیک و در وزن 81 کیلوگرم، بامداد سه شنبه احسان روزبهانی به مصاف "وارلا مونروی وارلا" از کلمبیا رفت و با کسب پیروزی 3 بر 2 موفق شد به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند. روزبهانی رقابت خود در این مرحله را برابر "بهرام مظفر" ترکیه‎ای برگزار می‌کند. این مبارزه شنبه آینده برگزار خواهد شد. عباسی برای یکی از عناوین سیزدهم تا بیست و چهارم المپیک تلاش می‌کند
سولماز عباسی، بانوی روئینگ سوار ایران که در گروه یک مرحله مقدماتی این رقابت‎ها با ثبت زمان 8 دقیقه و 17 ثانیه و 46 صدم ثانیه در جایگاه ششم قرار گرفت، سه شنبه گذشته در گروه بازنده‎ها با ثبت زمان 8 دقیقه و 5 ثانیه و 99 صدم ثانیه در جایگاه دوم گروه خود قرار گرفت و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد. عباسی پس از ناکامی در راهیابی به جمع 12 قایقران برتر المپیک امروز پنجشنبه برای کسب یکی از عناوین سیزدهم تا بیست و چهارم این رقابت‌ها با حریفانش رقابت می‌کند. حذف بانوی کماندار ایران
زهرا دهقان سه شنبه گذشته در مرحله حذفی مسابقات تیراندازی با کمان بازی‎های المپیک مقابل حریفی از مکزیک باخت و حذف شد. این کماندار که در مرحله مقدماتی این رقابت‎ها با پرتاب 72 تیر و امتیاز 614 در بین 64 شرکت کننده در جایگاه پنجاه و پنجم قرارگرفت، در مرحله حذفی مقابل "ماریانا آویتیا" از مکزیک با نتیجه 6 بر 2 بازی را واگذار کرد و از گردونه بازی‎ها کنار رفت.
هر دو کماندار ایران (زهرا دهقان و میلاد وزیری) اولین دیدار خود در مرحله حذفی المپیک را واگذار کردند و حذف شدند
تنها شناگر ایران از گردونه مسابقات کنار رفت
محمد بیداریان، تنها شناگر ایرانی حاضر در بازی‏های المپیک با قرار گرفتن در جایگاه ششم گروه خود از صعود به مرحله نیمه پایانی ماده 100 متر آزاد بازماند و از دور رقابت‌ها کنار رفت. این شناگر سه شنبه گذشته با زمان 52 ثانیه و 93 صدم ثانیه در جایگاه ششم دسته سوم بازی‌های المپیک لندن قرار گرفت این در حالی است که رکورد داخلی بیداریان 51 ثانیه و 32 صدم ثانیه بود. وقفه در یک بازی در هفته توقف پرسپولیس و سقوط صبا
سومین هفته رقابت‌های فوتبال لیگ برتر باشگاه‏های کشور، سه شنبه شب با برگزاری هفت دیدار به پایان رسید. در جریان این رقابت‏ها تیم‎های فجرسپاسی و فولاد خوزستان هر یک با زدن دو گل و بدون اینکه گلی را دریافت کنند مقابل صنعت نفت و سایپا پیروز شدند. دیدار تیم‌های نفت تهران و آلومینیوم هرمزگان بدون رد و بدل شدن هیچ گلی به پایان رسید در حالی که در دیدار سپاهان برابر راه آهن چهار گل به ثمر رسید که هر یک از تیم‏ها سهم مساوی در گل‏های زده شده داشتند. دیدار تیم‌های داماش و پیکان هم با جشنواره گل همراه بود که سهم گیلانی‎ها از آن پنج گل و تهرانی‎ها سه گل بود. در چارچوب این هفته از رقابت‎ها دیدار تیم‎های تراکتورسازی و مس کرمان به دلیل قطع برق ورزشگاه یادگار امام تبریز (ره) متوقف شد و پس از 40 دقیقه وقفه ادامه پیدا کرد که طی این رقابت تراکتورسازان برتری 2 بریک را از آن خود کردند. دوشنبه شب گذشته نیز پرسپولیس در مصاف با گهر درود با نتیجه یک بر یک متوقف شد. ضمن اینکه تیم ملوان نیز در مصاف با صبا 3 بریک پیروز شد. این نتیجه منجر به سقوط صبا از صدر جدول شد و به جای این تیم، فجری‏ها صدرنشین شدند. این نتایج درحالی رقم خورد که تیم استقلال در آخرین بازی هفته با یک گل از سد ذوب آهن گذشت و به رده پنجم جدول رده بندی لیگ برتر صعود کرد. طلوتی؛ دومین بوکسور برنده ایران در المپیک
مهدی طلوتی سومین نماینده بوکس ایران در بازی‏های المپیک لندن بود که عصر سه شنبه رقابت‏های خود را در وزن 64- کیلوگرم آغاز کرد. طلوتی، اولین مبارزه خود را برابر "آلونسو" از اسپانیا برگزار کرد و با نتیجه 16 بر 12 صاحب پیروزی شد و با این برد به جمع 16 نفر برتر صعود کرد. طلوتی دومین رقابت خود را شنبه آینده برابر "دانیل یلیو سنیوف" از قزاقستان برگزار می‏کند. طلوتی دومین بوکسور برنده ایران در المپیک لندن بود. پیش از وی احسان روزبهانی اولین مبارزه خود را با پیروزی تمام کرده بود.
در هفته‎ای که استقلال به یک به پیروزی رسید، پرسپولیس متوقف شد
بسکتبالیست‎های جوان از عقد قرارداد محروم شدند
رئیس فدراسیون بسکتبال طی نامه‏ای به بازیکنان تیم جوانان اعلام کرد که آنها تا پایان رقابت‎های قهرمانی آسیا (27 مردادماه تا 5 شهریورماه - مغولستان) حق عقد قرارداد با هیچ یک از تیم‎های باشگاهی را ندارند. این خبر چهارشنبه گذشته اعلام شد. هت تریک شادی در مسابقات روئینگ
محسن شادی که با کسب عنوان ششم در مرحله مقدماتی و یک چهارم نهایی مسابقات آب‎‌های آرام به مرحله نیمه نهایی فینال C صعود کرده بود، روز چهارشنبه در رقابت‏های این مرحله نیز به عنوان ششم دست یافت. هت تریک محسن شادی در کسب مقام ششمی با رکورد 8 دقیقه و 20 ثانیه و 29صدم ثانیه انجام شد. شادی با این رکورد و این جایگاه باید رقابت‎های خود را برای کسب یکی از عنوان نوزدهم تا بیست و چهارم در فینال D دنبال کند.
دو نفر از چهار بوکسور المپیکی ایران نتیجه اولین مبارزه خود را واگذار کردند و حذف شدند
پایان کماندارن المپیکی با حذف وزیری
میلاد وزیری چهارشنبه گذشته در نخستین دیدار مرحله حذفی رقابت‌های تیزاندازی با کمان بازی‎های المپیک با نتیجه 7 بر یک مقابل "لوئیز ادواردو" مکزیکی باخت و از گردونه بازی‏ها کنار رفت. با حذف وزیری و با توجه به اینکه پیش از وی زهرا دهقان هم از گردونه رقابت‎ها کنار رفته بود، پرونده کمانداران ایران در المپیک لندن بسته شد. حقی نفر دوم از آخر شد!
عنوان سی و ششمی، عنوانی بود که توسط علیرضا حقی، رکابزن ایران در رقابت‌های تایم تریل انفرادی بازی‎های المپیک کسب شد. در این رقابت‎ها که عصر چهارشنبه برگزار شد، علیرضا حقی با ثبت زمان 57 دقیقه و 41 ثانیه و 44 صدم ثانیه در جایگاه سی و ششم قرار گرفت. حقی آخرین رکابزن ایران در بازی‏های المپیک بود که به عنوان نفر سوم رقابت‏های خود را دراین ماده آغاز کرد و در نهایت نفر دوم از آخر شد! حل دیر هنگام مشکلات خادم برای سفر به لندن
فدراسیون جهانی کشتی مدت‎ها پیش از امیررضا خادم به عنوان تنها نامزد ایرانی برای حضور در انتخابات اعضای هیات رئیسه خود دعوت به عمل آورد. این انتخابات در حاشیه بازی‎های المپیک لندن 13 مردادماه برگزار خواهد شد اما تا روز گذشته از سوی کمیته ملی المپیک و فدراسیون کشتی هیچ اقدام جدی برای اعزام وی انجام نشده بود در حالیکه کشتی ایران پس از سال 2010 و رفتن دکتر محمد توکل از جمع اعضای هیات رئیسه فیلا، نتوانست کرسی جدیدی در این مقر بین‎المللی کسب کند. البته روز گذشته با مساعدت کمیته ملی المپیک، مشکل ویزا و آی دی کارت خادم حل شد تا وی راهی لندن شود. پرچمدار ایران ناعادلانه حذف شد
علی مظاهری، چهارمین و آخرین بوکسور ایران بود که بامداد امروز پنجشنبه به وقت ایران مبارزات خود در بازی‎های المپیک را آغاز کرد. "کومز لاردیوت" در وزن 91 کیلوگرم حریف کوبایی مظاهری بود. بوکسور کشورمان در این مبارزه راند اول را با قدرت آغاز کرد و با تدبیر موفق شد مبارزه را کنترل کند و با حملات حساب شده حریف خود را شکست دهد اما در راند دوم داوران این مبارزه در اقدامی عجیب علی مظاهری را با اخطار بازنده کردند و بدین ترتیب مظاهری از دور رقابت‎ها حذف شد. مظاهری پس از رای ناعادلانه داوران حاضر به حضور در کنار داور برای بالا بردن دست حریفش نشد و به حالت اعتراض رینگ را ترک کرد.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
این داور بی شعور بوکس چرا اینجوری کرد با علی مظاهری؟؟
واقعا سر تر از حریف کوبایی بود ، راحت میتونست ببره
خیلی حالم گرفته شد ، حقش نبود اینجوری ، من خیلی بهش امید داشتم ، نامردی کردن در حقش
واقعا پریشب بازی روزبهانی داور 5-6 بار فقط و فقط تذکر داد به حریفش اما این یکی زرتی تو کمتر از یه دقیقه اخطار دوم و سوم رو هم داد ، خدا بگم چیکارشون کنه آخه
مظاهری داشت حمله میکرد آخه ای بابا ....

مظاهری دوستت داریم

مظاهری: هیچ کجای دنیا چنین قضاوتی ندیده بودم/ معلوم بود بازنده می‌شوم!
پرچمدار کاروان ورزش ایران در سی‌امین دوره بازی‌های المپیک و عضو تیم ملی بوکس پس از بازنده اعلام شدن از سوی داوران در نخستین مبارزه خود گفت: در هیچ کجای دنیا چنین قضاوت ناعادلانه‌ای را ندیده بودم و معلوم بود که داوران می‌خواستند بوکسور کوبایی برنده شود.
به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به لندن، علی مظاهری چهارمین بوکسور ایران در سی‌امین دوره بازی‌های المپیک بامداد امروز پنجشنبه به وقت تهران در سالن بوکس مجموعه ورزشی "اکسل" شهر لندن به مصاف "گومز" کوبایی رفت و در شرایطی که راند اول را با قدرت و با نتیجه 6 بر 4 از حریف برده بود، در دقیقه اول راند دوم سه اخطار از سوی داوران گرفت و بازنده شد. علی مظاهری در پایان این مبارزه که با ناداوری و ناجوانمردانه بازنده شد، حاضر به دست دادن به داور و شرکت در مراسم بالا بردن دست حریف کوبایی نشد و به حالت اعتراض رینگ را ترک کرد. در حالی که خبرنگاران حاضر در میکسدزون سالن بوکس در انتظار صحبت‌های تند علی مظاهری بودند وی تنها به گفتن چند جمله کوتاه بسنده کرد و رفت. پرچمدار کاروان ایران در مورد این مبارزه گفت: در هیچ کجای دنیا چنین قضاوتی را ندیده بودم که در شروع راند دوم و در دقیقه اول داور سه بار اخطار پشت سر هم بدهد. وی افزود: این نشان می‌دهد که کوبایی‌ها روی داوران نفوذ کرده‌اند و چون می‌دانستند که من برنده این مبارزه می‌شوم سعی کردند از این راه مرا بازنده کنند.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
ارزش ریالی مدال‌های المیپک لندن مدال‌هایی که در بازی‌های المپیک 2012 لندن به ورزشکاران برتر اهدا می‌شود هم از نظر اندازه و هم از نظر وزن بزرگ‌ترین مدالی هستند که در تاریخ رقابت‌های المپیک طراحی شده است. به گزارش خبرگزاری مهر، این مدال‌ها بیش از 2 برابر بزرگ‌تر از مدال‌هایی است که در بازی‌های المپیک 2008 پکن به ورزشکاران برتر اهدا شد.
برای ورزشکاران این مدال ها بی‌نهایت ارزش دارند و نمی‌توان بر روی آنها قیمتی گذاشت اما اگر بخواهیم ارزش ریالی آنها را بررسی کنیم برخی از آنها 10 هزار تومان هم نمی‌ارزند!
تمام ارزش ریالی این مدال‌ها به مواد خامی است که در آنها به کار برده شده است نه اینکه اینها در رقابت‌های المپیک به بزرگان ورزش دنیا اهدا شده است.
جهت مشاهده در اندازه واقعی اینجا کلیک کنید. اندازه اصلی این عکس 595x414 می باشد.

در مدال‌های طلا در واقع تنها یک درصد طلای خالص به کار برده شده است. باقی حجم مدال 92.5 درصد نقره و 6.16 درصد مس است و ارزش آن تنها 644 دلار (یک میلیون و دویست و هشتاد هشت هزار تومان) است. در مدال نقره به جای طلا بیشتر از مس استفاده شده که ارزش تقریبی آن را به 330 دلار (660 هزار تومان) می‌رساند.
مدال برنز نیز شامل 97 درصد مس، 2.5 درصد فلز روی و 0.5 درصد فلز قلع است که ارزش آن تنها 4.70 دلار معادل تقریبی 9 هزار و چهارصد تومان است.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
ایران در رقابت‏های روز جمعه 6 نماینده دارد/ آغاز رقابت دوومیدانی‏کاران و وزنه‎برداران روز جمعه و همزمان با آغاز رقابت‎های روز هشتم بازی‎های المپیک 2012 لندن، رقابت 6 نماینده ایران در رشته‏های دوومیدانی و وزنه برداری این دوره از بازی‏ها آغاز می‌شود و محسن شادی هم برای تعیین جایگاه نهایی‎اش پارو می‎زند. به گزارش خبرنگار مهر، سی‏امین دوره بازی‏های المپیک تابستانی که با حضور بیش از 10 هزار ورزشکار به میزبانی لندن در جریان است، از روز جمعه وارد هفته دوم می‏شود. در آغاز این هفته از بازی‏ها کاروان ورزش ایران که در مدال‌آوری از مسابقات هفته نخست ناکام بود، رقابت‏های خود را در دوومیدانی و وزنه برداری دنبال می‏کند با این امید که با آغاز رقابت‌های این رشته و به دنبال آن برگزاری مسابقات تکواندو و کشتی، طلسم مدال‌آوری ورزشکاران ایران شکسته شود.
کاروان ورزش ایران در رشته‌های دوومیدانی و وزنه برداری به ترتیب با 10 و 6 ورزشکار در بازی‌های المپیک لندن شرکت کرده است. البته از مجموع آنها، فردا سه دوومیدانی کار و دو وزنه بردار کشورمان رقابت‌های خود را آغاز می‌کنند.
محسن شادی هم یکی از ورزشکاران ایرانی است که در روز هشتم بازی‏های المپیک لندن، آخرین رقابت خود را با حریفانش برگزار می‎کند. شادی پس از کسب مقام ششمی مرحله مقدماتی و یک چهارم نهایی مسابقات روئینگ تک نفره سنگین وزن مردان به مرحله نیمه نهایی فینال C صعود کرد.
این قایقران روز چهارشنبه و در این مرحله از رقابت‏ها به مصاف حریفانی از کرواسی، کره جنوبی، هند، شیلی و موناکو رفت و در پایان با ثبت زمان 8 دقیقه و 20 ثانیه و 29 صدم ثانیه در جایگاه ششم قرار گرفت و راهی فینال D شد. حالا شادی باید در این مرحله رقابت‏هایش را دنبال کند تا یکی از جایگاه‏های نوزدهم تا بیست و چهارم را از آن خود کند. رقابت پایانی محسن شادی هم روز جمعه برگزار می‏شود.
برنامه رقابت نمایندگان ایران در روز هشتم سی‌امین دوره بازی‏های المپیک لندن به شرح زیر است:
جمعه 13 مردادماه
قایقرانی - ورزشگاه Eton Dorney , ETD Rowing
* روئینگ تک نفره سنگین وزن مردان: محسن شادی (ساعت 13)
دوومیدانی - ورزشگاه Olympic Stadium
* پرتاب وزنه : امین نیک فر (ساعت 13:30)
* پرتاب چکش: کاوه موسوی (ساعت 14:45)
* پرش طول: محمد ارزنده (ساعت 23:30)
وزنه برداری - ورزشگاه ExCel South Arena3
* دسته 85 کیلوگرم: محمد رستمی
* دسته 85 کیلوگرم: سهراب مرادی
- رقابت‌های وزنه برداری دسته 85 کیلوگرم از ساعت 23:30 آغاز می‎شود.
مرحله نهایی رقابت‏های دوومیدانی در بخش پرش طول و پرتاب چکش به ترتیب شنبه و یکشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد. در صورتی که محمد ارزنده و کاوه موسوی فینالست شوند، رقابت‏های خود را در این دو روز پیگیری خواهند کرد.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
توزیع 229 مدال میان نمایندگان 49 کشور/ صعود میزبان و پیشی گرفتن چین
از مجموع 229 مدال طلا، نقره و برنزی که تا پایان رقابت‎های روز ششم میان ورزشکاران توزیع شده است، نمایندگان 49 کشور سهم داشته‏اند که در میان آنها چین از نظر تعداد مدال‏ها و مجموع مدال‏ها همچنان پیشتاز است.
به گزارش خبرنگار مهر، از میان کشورهایی که نمایندگان آنها در بازی‎های المپیک 2012 لندن شرکت کرده‏اند تاکنون و در پایان رقابت‎های روز ششم نام 49 کشور در جدول توزیع مدال‏ها ثبت شده است که در میان آنها چین بالاترین سهم را از مجموع مدال‏های توزیع شده دارد و کشورهایی مانند آذربایجان، بلژیک، بلاروس، یونان، هند، مولداوی، مغولستان، قطر، سنگاپور، صربستان و ازبکستان هم با حداقل مدال آنهم به رنگ برنز در این جدول صاحب جایگاه شده‏اند. بامداد امروز پنجشنبه به وقت ایران، رقابت‏های روز ششم بازی‏های المپیک لندن به پایان رسید. در جریان این روز از رقابت‌ها 62 مدال میان نمایندگان کشورهای مختلف توزیع شد. ونزوئلا، جمهوری چک، اسپانیا، بلاروس، یونان و سنگاپور 6 کشوری هستند که نمایندگان آنها در این روز برای نخستین بار صاحب مدال شدند. یکی از تغییرات مهمی که در چارچوب رقابت‌های روز چهارشنبه در جدول توزیع مدال‌ها ایجاد شد، مربوط به صعود 10 پله‌ای کشور میزبان بود. کاروان ورزش بریتانیا روز گذشته توسط "هلن گلاور" و "هیتر استانینگ"، دو قایقران زن خود برای نخستین بار در این بازی‎ها صاحب مدال طلا شد. بریتانیایی‌ها در این روز یک مدال، یک نقره و دو برنز دیگر هم گرفتند و با مجموع 9 مدال در رده یازدهم ایستادند. در هر صورت با مدال‌آوری ورزشکاران این کشورها و دیگر کشورها تاکنون و در پایان رقابت‌های روز ششم مجموع 229 شامل؛ 73 مدال طلا، 74 نقره و 82 برنز میان نمایندگان 49 کشور آسیایی، آفریقایی و آمریکایی توزیع شده است. در میان کشورهایی که نام آنها در جدول توزیع مدال‌ها ثبت شده است، چینی‌ها با 30 مدال پیشتاز هستند. آنها روز گذشته 4 مدال طلا و3 نقره دیگر گرفتند و در مجموع مدال‌ها با یک مدال بیشتر از آمریکا پیشی گرفتند. این در حالی است که چین و آمریکا طی دو روز گذشته از نظر مجموع مدال‌ها در عدد 17 و 23 مساوی بودند.
جدول توزیع مدال المپیک
ردیف کشور طلا نقره برنز مجموع مدال‎ها
1 چین 17 9 4 30
2 آمریکا 12 8 9 29
3 کره جنوبی 6 2 4 12
4 فرانسه 5 3 5 13
5 کره شمالی 4 - 1 5
6 آلمان 3 8 2 13
7 ایتالیا 3 4 2 9
8 قزاقستان 3 - - 3
9 ژاپن 2 4 11 17
10 روسیه 2 4 5 11
11 بریتانیا 2 3 4 9
12 مجارستان 2 1 1 4
13 اوکراین 2 - 4 6
14 آفریقای جنوبی 2 - - 2
15 استرالیا 1 6 2 9
16 رومانی 1 3 2 6
17 برزیل 1 1 1 1
17 هلند 1 1 1 1
19 گرجستان 1 - - 1
19 لیتوانی 1 - - 1
19 اسلونی 1 - - 1
19 ونزوئلا 1 - - 1
23 کلمبیا - 2 1 3
23 کوبا - 2 1 3
25 مکزیک - 2 - 2
26 کانادا - 1 5 6
27 اندونزی - 1 1 2
27 نروژ - 1 1 2
29 جمهوری چک - 1 - 1
29 دانمارک - 1 - 1
29 مصر - 1 - 1
29 اسپانیا - 1 - 1
29 لهستان - 1 - 1
29 سوئد - 1 - 1
29 تایلند - 1 - 1
29 چین تایپه - 1 - 1
37 نیوزلند - - 2 2
37 اسلواکی - - 2 2
39 آذربایجان - - 1 1
39 بلژیک - - 1 1
39 بلاروس - - 1 1
39 یونان - - 1 1
39 هند - - 1 1
39 مولداوی - - 1 1
39 مغولستان - - 1 1
39 قطر - - 1 1
39 سنگاپور - - 1 1
39 صربستان - - 1 1
39 ازبکستان - - 1 1
مجموع 73 74 82 229

 

dr.che

عضو جدید
کاربر ممتاز
او بازنده اعلام شد و ناراحت از این اتفاق به مربی اش می گفت:« این همه زحمت کشیدم که این طور حقم را بخورند؟»

او بازنده اعلام شد و ناراحت از این اتفاق به مربی اش می گفت:« این همه زحمت کشیدم که این طور حقم را بخورند؟»

اولین مدال ایران شکست...!!


او بازنده اعلام شد و ناراحت از این اتفاق به مربی اش می گفت:« این همه زحمت کشیدم که این طور حقم را بخورند؟»






علی مظاهری اسیر ناداوری فرانک شالما ، داور آلمانی شد تا باری دیگر حقش در ورزش بوکس جهان را بخورند.






باری دیگر ناداوری گریبان کاروان ورزشی ایران را گرفت. این بار این علی مظاهری پرچمدار کاروان کشورمان بود که اسیر ناداوری شد و درحالی که رقابتی برتر داشت نسبت به حریف کوبایی ، با شوکی که داور مسابقه به او داد از ادامه مسابقه محروم شد. درحالی که پرچمدار کاروان کشورمان در راند اول 6 بر 4 از حریف کوبایی اش پیش بود ، در شروع راند دوم حریف کوتاه قد کوبایی مدام با سر به سمت علی مظاهری یورش می آورد و هر بار در آغوش بوکسور کشورمان گیر می کرد.

داور وسط این بازی انگار منتظر نشسته بود تا پرچمدار کاروان ایران را ناکام کند. سه اخطار متوالی درحالی که این مظاهری بود که داشت به حریف می تاخت ، دلاور کرمانشاهی مان را از رقابت های بوکس محروم کرد. او بازنده اعلام شد و ناراحت از این اتفاق به مربی اش می گفت:« یک این همه زحمت کشیدم که این طور حقم را بخورند؟»


او بعد از این هم به سمت مربیان کوبا رفت با آنها دست داد و از رینگ بیرون آمد بی آنکه حاضر شود وسط رینگ برود و اجازه دهد که داور دست رقیبش را بالا ببرد. با این اتفاق به احتمال فراوان ، مظاهری باید همین فردا دهکده بازی ها را ترک کند و ممکن است با محرومیت هایی هم روبرو شود. علی دو سال قبل هم در بازی های آسیایی چین با ناداوری از رسیدن به مدال طلا محروم شده بود.



شوک حذف ناباورانه علی مظاهری سبب شد تا بسیاری از بزرگان بوکس ایران در این باره اظهار نظر کنند. صادق پور داور بین المللی کشورمان درباره این بازی می گوید:« واقعا داوری به این بدی در عمرم ندیده بودم.این کار برنامه ریزی شده بود. شک نکنید. داور زمانی که می خواهد اخطار بدهد باید هشدار بدهد . باید این کار را مشخص کند نه اینکه در 56 ثانیه 3 تا اخطار بدهد. »



دلشاد پیشکسوت بوکس کشورمان هم می گوید:« واقعا این کار فاجعه بود ، حریف کوبایی داشت کشتی می گرفت ولی نمی دانم این چه نوعی از قضاوت است.»

 
بالا