عجیب‌ترین اشتباه مهندسی کشور در رشت

وضعیت
موضوع بسته شده است.

salman hatami

کاربر فعال
سلام

ابتدا از دوستانی که به جامعه مهندسی عمران توهین کردن مراتب ناراحتی و اعتراضم رو اعلام می کنم
.....
و اما بحث اصلاح این مشکلکه خیلی همچندان دور از دسترس نیست
در حقیقت دیگر اتصال بین این دو قسمت ناممکن می باشد و و در صورت اتصال این دو با هم عمل نخواهندکرد و باید در محل اتصال بین آن دو دو ستون برای انتقال نیرو به فنداسیون و زمین اقدام کرد چون دیگر با یک ستون نمی شود مگر اینکه نسبت میلگردهای طفین ستون را برای دو تیر غیر همسطح طراحی نمود و بحث اختلاف ارتفاع رو در روسازی سطح پل با تغییر کدهای آن اصلاح نمود

یاحق

سلام

فکر کنم راه حل درستش همونیه که تو اول این پست مطرح شده "ایجاد دو ستون اضافی" . البته باید به محل قرار گیری ستون ها هم توجه کرد.
درباره راه حل دوم "ایجاد یک ستون و طراحی برای دو تیر غیر همسطح و ..." ، فکر می کنم ضوابط طراحی برای تنش های حاصل از خستگی رو جواب نمی ده.


ازاین مسائل زیاد اتفاق می افتد ونباید زیاد نگران بود. همانطورکه 50سانت دردنای مهندسی عدد بزرگی است، درعوض برای چنین ایراداتی راه حلهایی هم وجودد ارد. تاریخ مهندسی ازاین جور مشکلات پراست وپیشرفت مهندسی مرهون چنین مسائلی است. اما نکته مهم که ارسال کننده مهم حق بزرگی برگردن بقیه دارد، اطلاع رسانی وآگاه سازی سایرین می باشد تا چنین موردی درنقطه دیگری ازکشورمان تکرارشود. چیزی که وظیفه رسانه ملی است ولی متاسفانه به دلیل یک سری سیاستهای غلط ازانجام آن سر باز می زنند وفکر می کنند اگر گزارش تهیه نکنند واطلاع ندهند، ایران بهشت برین خواهدبود.
اظهارنظرفنی درموردارایه راه حلی برای این مشکل نیاز به اطلاعات بیشترونقشه های پل دارد. آنچکه ازعکسها مشخص است، پل ازنوع بتنی پش تنیده قوطی شکل (post-tensioned box girder) می باشد. هرچند قطعات بتنی آن نرمی لازم برای تغییرشکل راندارند ولی به عنوان یک ایده کلی می توان چند بلوک آخر راازطرف (بطول 10 الی 20متر) درآورده وقطعاتی را بتن ریزی کرد که در طول 10 متر بایک شیب 5% این اختلاف ارتفاع 50سانتی رابپوشاند. البه قطعات تازه ریخته شده، از شکل قطعات قبلی نبوده ومقداری انحنا درهرقطعه 2 متری خواهد داشت تادرطول 5 قطعه، بتواند سیب 5درصد راگم کند. ایده اصلی چنین راه حلی از ایجاد قوس درتونلهای مترو توسط استفاده از سگمنتهای بتنی گرقته شده است. اگر اطلاعات بیشتر دردست باشد، اینجانب حاضرم راه حلی برای این موضوع به صورت کامل ارایه نمایم.
درپایان مجددا از ارسال کننده محترم این موضوع کمال تشکررادارم.


انصافاً آدم با چند تا مهندس با دید باز و دانش خوب که برخورد می کنه لذت می بره . چون بیشتر از یک بار نمی تونستم از این دو تا دوست تشکر کنم این پست رو نوشتم .

در رابطه با این دو تا پست یاد این جمله افتادم :

به جای اینکه به تاریکی لعنت بفرستید یک شمع روشن کنید


حاتمی
 

sepehrkhosrowdad

مدیر بازنشسته
تاپیک منتقل شد!
خوب دوستان حسابی نظرات غیر تخصصی دادین، عین تاپیک های تالار عکس، از این به بعد اجازه بدید 2تا متخصص حرفاشونو بزنن!
ممنون!
 

فرشید_civil

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
منبع : http://rashtcity.blogfa.com/post-239.aspx

در پاسخ به انتشار برخی شایعات پیرامون پل جانبازان


با سلام و احترام به تمامی همشهریان محترم و دلسوز به ویژه اصحاب جراید
در ابتدا به استحضار می رساند که اگر چه ارسال جوابیه برای اخبار کذب مندرج شده حقی قا نونی است ، اما اکنون نه به این قصد بلکه تنها به صرف اینکه آگاهی عموم شهروندان محترم و اطلاع رسانی به آنان در خصوص عملکرد خویش را مقدم بر تمامی وظایف خویش می دانیم ، بر آن شدیم به این امر مبادرت ورزیم تا با ارائه واقعیت ، افکار عمومی به قضاوت نشسته و تشخیص سره از ناسره بر عهده وجدان بیدار و آگاه جامعه قرار گیرد ؛ چه آنجا که حقیقت بیان شود مجالی برای غیر وجود نخواهد داشت .
قابل توجه است که در مطالب مندرج شده در تعدادی از سایت ها که متاسفانه برخی از جراید نیز بدون توجه به اصالت منبع نسبت به انتشار آن اقدام نموده اند ، توجهی به رعایت اخلاق حرفه ای رسانه ای توسط نگارنده خبر در خصوص استناد به مدارک ، اظهار نظر کارشناسان و یا حتی نقل از منابع آگاه و اجرایی این
پروژه نشده است ، همچنین اشاره به خبر های متعلق به چند ماه پیش به نقل ازشهردار محترم و ریاست محترم شورای اسلامی شهر رشت ، با توجه به شرایط کنونی که عصر ارتباطات و اطلاعات نامیده می شود


آن هم در شهری مانند رشت که خوشبختانه اکثر رابطه ها شفاف و بدون پرده پوشی است و می توان با تماسی کوتاه از چگونگی صحت و یا سقم خبر مطلع گشت ، جای بسی تامل باقی می گذارد و ما را در این اندیشه که آیا صداقتی که در طبق اخلاص گذاشته ایم کافی نبوده است ؟
ذکر این نکته نیز ضروری به نظر می رسد که علت محدود بودن مطالب منتشر شده از قول شهردار محترم و ریاست محترم شورا ومعاونت محترم عمرانی در خصوص پل جانبازان به این دلیل بوده است که با توجه به مشکلات موجود در خصوص اجرای این پروژه به عنوان اولین پل غیر هم سطح درون شهری ، عزم مجموعه مدیریت فعلی شهرداری بر آن است که به جای توجه به حواشی ، تمامی تلاش خویش را در راستای انجام هر چه بهتر امور به کار گیرند تا نتیجه عملکردشان مدافع کارشان باشد .


همچنین از یک سو با توجه به تعامل مثبت روابط عمومی شهرداری و شورا به عنوان روزنه برون سازمانی با دوستان تشنه کشف حقیقت و اصحاب جراید و مطبوعات و سایر رسانه ها به منظور رفع هر گونه شبهات احتمالی و از سوی دیگر برای شفاف سازی و انعکاس واقعیت ها به دور از هر گونه ظاهر سازی ، چگونگی اجرای پروژه ها و امور انجام شده در چندین مرحله که آخرین آن در ماه مبارک رمضان بود، طی بازدیدی میدانی از پروژه های عمرانی سطح شهر، در معرض دید تمامی پیگیران دلسوز قرار گرفت ؛ انتظار می رفت تا چنانچه پرسشی وجود دارد با استعلام از مراجع ذیربط و دست اندرکاران اجرای پروژه ها ، اقدام به اظهار نظر و نقد شود نه اینکه با کلی گویی از استناد به واقعیت پرهیز شود و رسالت واقعی خویش را که همانا نشر واقعیات بر مبنای مستندات است فراموش نمایند .
با تمامی اینها مجموعه مدیریت شهری رشت بر اساس وظیفه خویش تمامی انتقاد ها را به گوش جان شنیده و از گذشته تا کنون پذیرای هر گونه پیشنهادات سازنده در جهت دستیابی به اهداف مشترک ، به منظور تحقق خواسته های شهروندان فهیم در راستای اعتلای شهر خویش می باشد ؛ از همین رو برخی ناملایمات و اظهار نظر های غیر منصفانه را نه نیشتری مغرضانه که قلقلکی دوستانه می داند و لا غیر .
باشد که پس از اتمام این پروژه، تسهیل تردد خودروها ، کاهش بار ترافیکی و رضایتمندی شهروندان ،با پشتوانه گرم حمایت های مردمی توشه ای در جهت برداشتن گام هایی بهتر در اجرای سایر پروژه های شهری برای مجموعه مدیریت شهری رشت محیا گردد.
در ادامه به منظور رفع ابهاماتی که برای برخی از شهروندان محترم و دوستان مطبوعاتی پیرامون طراحی این پل وجود داشته و دارد ، سعی نموده ایم تا نظر مهندسین ناظر و مجری پروژه پل جانبازان را به تفضیل ارائه نماییم .

مهندس فانی سر پرست گروه نظارت پل جانبازان :
شایعات اخیر پیرامون اختلاف سطح طرفین پل جانبازان کذب محض است .
مهندس فانی سرپرست گروه نظارت تقاطع غیر هم سطح جانبازان رشت در خصوص عملیات اجرایی این پل اظهار داشت: زمان آغاز این پروژه در مورخ 4/4/85 و مبلغ قرارداد با احتساب 25 % مازاد ، بالغ بر 3 میلیارد و 750 میلیون تومان بوده است که پیش بینی می شود با توجه به تغییر مقادیرکار و اقدامات جدید برآورد نهایی آن به 5 میلیارد تومان برسد وتا اکنون نیز با داشتن پیشرفت فیزیکی بیش از 90% و پیشرفت ریالی 60%، رقمی معادل 3 میلیارد و 100 میلیون تومان هزینه شده است .
وی در خصوص طولانی شدن زمان اجرای پروژه نسبت به مدت مقرر شده در قرارداد تصریح کرد: با توجه به تاسیسات زیر بنایی شهر رشت ، متاسفانه با مشکلات پیش بینی نشده ای در حین اجرای پروژه مواجه شدیم که از آن جمله می توان به جابجایی تاسیسات زیر زمینی و هوایی مانند دکل برق فشار قوی به مدت 11 ماه به لحاظ محدوده مسکونی و تجاری موجود در حواشی پل ، جابجایی لوله فاضلاب شهری به مدت 3 ماه و همچنین نا مساعد بودن شرایط جوی شهر رشت به جهت تعداد زیاد ماه های بارندگی و به توافق رسیدن با مالکین مسیر برای آزاد سازی املاک و مستقلات پیرامون ، اشاره نمود .
مهندس فانی شایعات اخیر مبنی بر وجود اشتباه مهندسی و محاسباتی و اختلاف سطح در پل را کذب محض دانست و گفت: این پل با داشتن 102 متر طول عرشه که با احتساب رمپ های دو طرف به 600 متر می رسد ، با طراحی و نظارت مهندسین مشاور و حائز رتبه در کشور و اجرای پیمانکاران مجرب احداث شده است و هیچگونه مشکل اجرایی برای بهره برداری از آن وجود ندارد .
مهندس سر پرست گروه نظارت پل جانبازان با تشریح جزئیات ساخت این پل گفت : طراحی و اجرای این پل از لحاظ سازه ای در رده پل های صندوقه ای پیش ساخته پس تنیده قرار می گیرد که در این شیوه قطعات از پیش ساخته به کارگاه انتقال داده شده و سپس سایر مراحل فنی اعمال خواهد شد وی با ایراد توضیحات فنی در خصوص وجود فاصله 40 سانتی متری در پل گفت: به دلیل وجود فاصله 50 متری بین دو ستون پل و عدم وجود ستون در قسمت های میانی در این نوع از طراحی این روش اتخاذ شده است و از لحاظ فنی این خلا برای کشش کابل ها تعبیه شده است تا پس از اتمام عملیات کشش کابلی این قسمت که به نام کلید در جا ریز مصطلح است با بتن مسلح احاطه گردد که این نوع اجرا یکی از تکنیک های احداث پل با قطعات پیش ساخته است که هم اکنون در لاین جنوبی انجام شده است و دقیقا بر مبنای طراحی اولیه پل می باشد و مغایرتی با محاسبات اولیه ندارد و به زودی درلاین شمالی پس از اتمام نیز برای اتصال دو طرف پل به همین صورت اعمال خواهد شد .


مهندس فانی افزود : طراحی سازه این پل بر حسب موقعیت مکانی آن به لحاظ قرار گرفتن در محور ورودی شرق استان به شهر رشت و با در نظر گرفتن حجم بار ترافیکی و مجاورت با وادی تازه آباد بوده است ، چنانچه در بررسی های اولیه مطالعاتی حتی در خصوص احداث پار کینگ یا ایجاد بازار چه در زیر پل انجام
پذیرفت اما به لحاظ ازدیاد تردد خودرو ها و افراد و ایجاد گره ترافیکی بیشتر در کنار گذر های طرفین پل که مغایر با هدف اولیه احداث پل و کاهش بار ترافیکی بود ، از این امر صرف نظر شد .
وی در تشریح دلایل طراحی پل در محور شرق به غرب در راستای بلوار شهدا به سمت بلوار امام رضا نیز گفت : از یک سو به دلیل عبور لوله چند منظوره نفت بنزین و گاز متعلق به شرکت نفت که از شهرستان انزلی به سمت قزوین پمپاژ می شود ، از محور میانی بلوار خرمشهر و به دلیل مکاتبات انجام شده توسط شرکت نفت با شهرداری برای رعایت حریم لوله ، و از سوی دیگر به لحاظ شمارش آماری عبور خودروها در دو محور به لحاظ بار ترافیکی ، فندانسیون پل در محورشمالی - جنوبی اجرا نشد .

مهندس علیمی سر پرست کارگاه پل جانبازان :
تا کنون تغییر پیمانکاری در این پروژه انجام نشده است .
در همین راستا مهندس علیمی سر پرست کارگاه پل جانبازان نیز به تشریح برخی ابهامات بیان شده پیرامون اجرای این پروژه پرداخت و گفت : از آغاز عملیات اجرایی شرکت بالاست که یکی از شرکت های وابسته به راه آهن جمهوری اسلامی ایران است ، عهده دار انجام مسئولیت بوده است و تا کنون تغییر پیمانکاری در این پروژه انجام نشده است .
وی در پایان خاطر نشان کرد : این شرکت با تمامی قدرت و تلاش خویش به لحاظ حساسیت این پروژه و همچنین با توجه به تاکید شهرداری وشورای شهر رشت مبنی بر اتمام هر چه سریعتر ، به طور شبانه روزی و در دو شیفت در تمامی جبهه های کاری فعال است و امید است با روند موجود در صورت عدم بروز مشکلات جوی در آینده نزدیک این پروژه مورد بهره برداری قرار گیرد .
 

salman hatami

کاربر فعال
منبع : http://rashtcity.blogfa.com/post-239.aspx

در پاسخ به انتشار برخی شایعات پیرامون پل جانبازان


......
مهندس فانی سر پرست گروه نظارت پل جانبازان :
شایعات اخیر پیرامون اختلاف سطح طرفین پل جانبازان کذب محض است .
.....

سلام

تاپیک بامزه ای بود . پست هاش هم که محشر بود !!! مشکل اینجا نیست که بعضی مهندسا بی سوادن ، مشکل اینجاست هر کسی تو هر کاری دخالت می کنه که اصلاً هیچ چیزی در موردش نمی دونه . باز هم گلی به گوشه جمال مهندسای عمران . تا حالا دیدین یه مهندس عمران آتش گرفتن (1400) هزار و چهارصدمین پژو رو تو بوق و کرنا بکنه ؟ اصلاً در مورد مدیران مجموعه های دولتی و خصوصی که حرفی واسه گفتن نیست !!! همه مهندسان صنایع حاذق ماهر کاردان کاربلد مدیر مدبر ... . بقیه رشته ها رو هم بگم ؟ یکی نیست بگه آخه تا حالا چند بار از روی پل رد شدید که میاید در مورد کل عمران حرف می زنید ؟
اصالت این موضوع هم باید بررسی بشه . یادمه یه برنامه به نام "چراغ خاموش" یا یه اسم پرت و پلای مشابهی یه گزارش در مورد پل امامزاده هاشم در جاده قزوین رشت نشون داد که اصلاً جعلی بود . هر چه هم مدیران و مسولان پروژه اعتراض کردند به جایی نرسید .

http://www.fardanews.com/fa/pages/?cid=50483

بد نیست در مورد اصالت خبر ، کیفیت طراحی و اجرا و خیلی موارد دیگه مطمئن بشیم بعد اظهار نظر کنیم . ( البته این قسمت آخر به همکارای خودم بود ، الباقی که تکلیفشون معلومه)


حاتمی


سلام


باز هم تأکید می کنم هر حرفی رو نزنیم !!! اصالت خبر خیلی مهمه !!! به باعث و بانی این تاپیک باید اخطار داد . ( با یک درجه تخفیف البته !!! اگر نه که باید کشتش !!! )


حاتمی
 

amin_amirlatifi

عضو جدید
به نظر منم بعید به نظر میرسه یه همچین مسئله ی پیش پاافتاده ی نظارتی اونم تو یه طرح حیثیتی :warn:
 

dadashkaiko

عضو جدید
از قرار معلوم اتوبان تهران - شمال هم به هم نمیرسن . اگه می خواست تا حالا رسیده بود . تازه یه سوتی دیگه هم دارم .هر وقت عکسشو پیدا کردم واستون میفرستم
 

bmd

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
:surprised::surprised::surprised:

برای این جامعه ( همون مهندسی عمران :w12:) متاسفم

من فقط این سپهرم رو قبول دارم، بقیش کشکن، یکیش دوماده داییم اینا :w00: چجوری مدرک بش دادن نمیدونم :surprised: چجوری میره سره کار نمیدونم :surprised:
من هم براي يه جامعه ديگه متاسفم (جامعه شيمي) كه به جاي حل جدول مندليف مي آن شباي چهار شنبه سوري براي بچه ها ترقه, فيزا ,بمب شكلاتي, دارت انفجاري, درست مي كنند تا بزنن چش و چال همديگه رو در بيارند.
:w02:
 

m_m_civil

عضو جدید
شما مطمئن باشین که مهندسش(در حقیقت تیم مهندسی)خیلی از امثال ما ها بیشتر بارشه
بحث در اینجا به تئوری ضعیف مهندس نیست ،بحثه نظارته ضعیف و باند بازیه

منم با شما موافقم. بايد ديد مهندس ناظرش چند جاي ديگه نظارت داشت كه فرصت نكرده يه تك پا اين پروژه رو ديد بزنه!
كاش به جاي چندتا يكيشو كامل انجام بدن تا هم خوب از آب در بياد هم واسه ما هم كاري بمونه!!!!!!:redface:
 

danial_bs

عضو جدید
این مزخرفات چیه اینجا گفتین!!!
انسان اینقدر هم ابله میشه؟
تا یکی یه تایپیک زد پشت سرش بدون فکر باید حرف مفت بزنین
شما ها که اطلاعات پل سازی ندارین باید بدونین همه جای دنیا برای پل پیش ساخته بتنی در آخرین قطهات مقداری جای خالی میذارن که بعد از بارگذاری به مرور زمان لیفت بشه به پایین و کاملا پیچ بشه
اصلا فکر کردین اگه همه هم اندازه بودن آخرین قطعه چطوری میخواست جا بخوره؟
جواب بدین دیگه آقایون و خانومای به اصطلاح مهندس
 

Keivan Keihanipour

عضو جدید
کاربر ممتاز
این مزخرفات چیه اینجا گفتین!!!
انسان اینقدر هم ابله میشه؟
تا یکی یه تایپیک زد پشت سرش بدون فکر باید حرف مفت بزنین
شما ها که اطلاعات پل سازی ندارین باید بدونین همه جای دنیا برای پل پیش ساخته بتنی در آخرین قطهات مقداری جای خالی میذارن که بعد از بارگذاری به مرور زمان لیفت بشه به پایین و کاملا پیچ بشه
اصلا فکر کردین اگه همه هم اندازه بودن آخرین قطعه چطوری میخواست جا بخوره؟
جواب بدین دیگه آقایون و خانومای به اصطلاح مهندس


دوست عزیز به باشگاه مهندسان ایران خوش اومدین!!!!
باید به اطلاعتون برسونم که بنده سر رشته‌ای از پل‌سازی ندارم. اما این رو بدونین که الان دو سال هست در فرمانداری رشت در مورد این پل داره بحث می‌شه. چرا که اختلاف ارتفاع ایجاد شده اون قدر فاحش هست که سازنده‌ی اون " قرارگاه خاتم‌الانبیاء" مجبور به عذر خواهی شده.
در ضمن این مستندات همین الان هم در خانه‌ی مهندسان موجود هست.
برادر بنده هم یک بار به عنوان بازرس تشریف برده بودن برای برآورد ضرر مالی. چون تخصصش عمران هست و ....

در مورد تاپیک‌هاب باشگاه دوستان معمولاً شیطنت‌هایی دارن اما این طور نیست که حرفی اشتباه باشه و شما بخواهین از کلمات نامناسب استفاده کنین.
پس بهتره ضمن حفظ آرامشتون ابتدا شما هم نسبت به صحت خبر اطلاع پیدا کنین بعد ......

باز هم سپاس دارم که به جمع اعضای باشگاه پیوستین و سعی در گسترش علوم دانشجویان دارین.
 

sepehrkhosrowdad

مدیر بازنشسته
از توضيحات دوست خوبم، آقاي كيهاني پور ممنونم و اميدوارم دوستمون هم به اشتباهشون پي برده باشند.
ممنون
 

danial_bs

عضو جدید
اولا رئیس شورای شهر رشت مدیر عامل ما جناب موسی ناصح هستن نه برادر قاسمی
این از اولین اشتباه تایپیک
بعدشم میشه اسم برادر شما رو بدونم، چون تمام افرادی که وارد کارگاه میشن اسماشون توی لیست روزانه ثبت شده
حالا عکسو ببینین بعدش به خودتون جواب بدین که آخرین قطعه که با رنگ قرمز مشخص شده چطوری باید نصب بشه؟
حتما از بالا باید زور بزنن به سمت پائین دیگه!!!
 

The Lunatic

عضو جدید
اولا رئیس شورای شهر رشت مدیر عامل ما جناب موسی ناصح هستن نه برادر قاسمی
این از اولین اشتباه تایپیک
بعدشم میشه اسم برادر شما رو بدونم، چون تمام افرادی که وارد کارگاه میشن اسماشون توی لیست روزانه ثبت شده
حالا عکسو ببینین بعدش به خودتون جواب بدین که آخرین قطعه که با رنگ قرمز مشخص شده چطوری باید نصب بشه؟
حتما از بالا باید زور بزنن به سمت پائین دیگه!!!


تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزهااااااااااااااااا
دوست عزیز شما پی چی هستی؟
 

sepehrkhosrowdad

مدیر بازنشسته
آقاي دانيال، ميشه يكم بيشتر توضيح بدين كه چرا بخاطر جاگذاري همچين اختلاف ارتفاعي بايد باشه؟!
حداكثر سرعت مجاز روي پل چنده؟
 

danial_bs

عضو جدید
حداكثر سرعت مجاز روي پل چنده؟
خیلی جالبه مدیر عمران این سوال رو میکنه
از این به بعد پل که ساختن یه تابلو میزنن و مینویست رانندگان عزیز تورو خدا با فلان سرعت برین چون اگه تند تر برین پل میریزه!!!
دوست عزیز در پل سازی اصلا بحث سزعت نیست و بحث بار مطرحه
در مورد سوالتون راجع به اختلاف ارتفاع هم اگه بحث "خیز منفی " رو مطالعه کنین به جوابتون میرسین، میتونی از استادت یا ترم بالائیهات بپرسی
اختلاف ارتفاع بعد از بارگذاری نهائی افت میکنه و با دنده روبروئی قفل میشه
اون فاصله هم دقیقا واسه همینه
 

yasser_eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
حداكثر سرعت مجاز روي پل چنده؟
خیلی جالبه مدیر عمران این سوال رو میکنه
از این به بعد پل که ساختن یه تابلو میزنن و مینویست رانندگان عزیز تورو خدا با فلان سرعت برین چون اگه تند تر برین پل میریزه!!!
دوست عزیز در پل سازی اصلا بحث سزعت نیست و بحث بار مطرحه
در مورد سوالتون راجع به اختلاف ارتفاع هم اگه بحث "خیز منفی " رو مطالعه کنین به جوابتون میرسین، میتونی از استادت یا ترم بالائیهات بپرسی
اختلاف ارتفاع بعد از بارگذاری نهائی افت میکنه و با دنده روبروئی قفل میشه
اون فاصله هم دقیقا واسه همینه

ندانستن عیب نیست شاید تو بحث های دیگه جنابعالی تخصص نداشته باشید و سوال بی ربطی رو مطرح کنید :w08::twisted:
 

oomidd

عضو جدید
نمي دونم چي بگم ولي خب شايد بشه گفت نتيجه خروجي هاي دانشگاه آزاد ميشه هميني كه مي بينين........(خدايي نكرده به كسي توهين نشه)
 

6707

عضو جدید
خب این نیم مترم وصله بزنین;)
تو جامعه ما از این سیاه کاریا زیاد نیشه:mad:
 

mmbidhendi

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
از اونجایی که هرکی اومد برای خودش یک سری استدلال اورد و به درد هیچ کدوم ما نخورد ، تا موقعی که عکس جدید از این پل به دست شخص بنده نرسه ، تاپیک قفل میشه :) شما هم کمتر حرص بخورید ... :)
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا