عاقبت عشق و ازدواج های اینترنتی - 2

Elaheh.1

عضو جدید
وقتی که خانواده ها از فرزندان خود غافل شده و بدون داشتن شناخت کافی نسبت به دنیای اینترنت و فقط جهت رفع تکلیف و رسیدن به کارهای خود ( دنیا طلبی ، چشم هم چشمی و غیره ) اقدام به خرید کامپیوتر ، اینترنت و ماهواره نمایند ، خوب نتیجه ای غیر از این هم نباید انتظار داشته باشند . منظور از این جملات نفی مطلق فوائد این تکنولوژی نیست ، بلکه منظور غفلت از آسیب های موجود در این دنیای مجازی می باشد . بهرحال درصد خطا در ازدواج های اینترنتی اصلاً با ازدواج های سنتی قابل قیاس نیست . لذا به چند نمونه از ازدواج های اینترنتی اشاره می کنیم ، تا با دید بازتری وارد این میدان شویم .

مرد میانسالی که از طریق اینترنت با دختر جوانی آشنا شد و تصمیم به ازدواج داشت، نمی دانست در دام یک شبکه کلاهبرداری گرفتار شده است.
زندگی پسری که با دختر مورد علاقه اش از طریق چت ازدواج کرده بود ،با خودکشی پایان یافت.
احسان که از طریق چت و اینترنت با مهسا آشنا شده بود برای آخرین بار تهدید کرد که تصمیم خودش را گرفته است و می خواهد ازدواج کند.
او عاشق شده بود و هر چه من و پدرش گفتیم این دختر به درد تو نمی خورد فایده ای نداشت. احسان حرف های ما را به مسخره می گرفت و می گفت اگر به خواستگاری دختر مورد علاقه اش نرویم دست به خودکشی خواهد زد.

من و شوهرم در چندین جلسه راجع به این مسئله با هم صحبت کردیم اما به نتیجه ای نرسیدیم و به پسرمان گفتیم که ، این ازدواج به صلاح تو نیست و باید مثل برادرت با دختر اصل و نسب دار وصلت کنی.
احسان که از طریق چت و اینترنت با مهسا آشنا شده بود ، برای آخرین بار تهدید کرد که ، تصمیم خودش را گرفته است و می خواهد ازدواج کند.
پسرم بالاخره یکه و تنها به خواستگاری رفت و با مهسا ازدواج کرد . این ماجرا قلب ما را شکست و از نظر عاطفی خیلی برای مان گران تمام شد ، چون جلوی دوست و آشنا سر افکنده شده بودیم .
مادر عزا دار چنین می گوید : احسان بعد از ازدواج ، با من و پدرش قطع ارتباط کرد و هیچ خبری از او نداشتیم ، تا این که پس از گذشت یک سال ، یک روزسرو کله اش پیدا شد و در حالی که نادم و پشیمان بود و گریه می کرد ؛ گفت: مهسا با باندهای فساد رابطه دارد و در این مدت نقشه داشته ، که او را نیز اغفال کند و به گناه و معصیت بکشاند.
شنیدن این حرف ها از زبان پسری که آرزوهای زیادی برایش داشتیم قلب ما را به درد آورد. من و شوهرم اشتباهات او را نادیده گرفتیم و پسرمان را با آغوش باز پناه دادیم و کمکش کردیم تا همسرش را طلاق بدهد .
اما افسوس که این شکست بزرگ ، پسرم را افسرده و بی حوصله کرد و او با احساس پوچی و دلتنگی که داشت خانه نشین شد.
اوایل فکر می کردیم اعتیاد پیدا کرده است ولی این طور نبود و احسان فقط از نظر روحی و روانی دچار مشکل شده بود .

ما چندین برنامه مسافرت گذاشتیم وسعی کردیم جو خانه را آرام و شاد نگه داریم تا پسرم روحیه بگیرد ولی او که از کرده خود پشیمان شده بود کارش به مصرف داروهای آرام بخش کشیده شد.
متاسفانه چند روز قبل زمانی که من و شوهرم برای کاری به خانه خواهرم رفته بودیم و احسان داخل خانه تنها بود با توجه به وضعیت روحی که داشت دست به خودکشی زد و وقتی ما به بالای سرش رسیدیم ، که بدنش غرق در خون بود و نفس می کشید.
مادر دل شکسته با چشمانی اشک بار گفت: ما پس از انجام تشریفات قانونی جسد پسرم را به خاک سپردیم و از بچه ای که با هزار خون و دل بزرگ کرده بودیم یک قاب عکس برای مان ماند اما این مصیبت درس عبرتی است برای جوانانی که دل به عشق های اینترنتی می بازند و نمی دانند شاید این کار اشتباه شان به مرگ اینترنتی ختم شود و هستی شان را تباه کند.
مرد میانسالی که از طریق اینترنت با دختر جوانی آشنا شد و تصمیم به ازدواج داشت، نمی دانست در دام یک شبکه کلاهبرداری گرفتار می شود.
مرد میانسال که از طریق اینترنت با دختر جوانی آشنا شد و تصمیم به ازدواج داشت، نمی دانست در دام یک شبکه کلاهبرداری گرفتار می شود.
سال گذشته مرد میانسالی که خود را کارمند معرفی می کرد با مراجعه به پلیس از دختر جوانی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد. او گفت: چند ماه قبل از طریق اینترنت با دختر ۲۷ساله ای آشنا شدم که خودش را دانشجوی پزشکی یکی از دانشگاه های معروف ترکیه معرفی می کرد. حدود سه یا چهار ماه به صورت اینترنتی با هم ارتباط داشتیم تا این که بشدت به یکدیگر علاقه مند شدیم. او دو بار هم به اصرار من تلفن هایش را در اختیارم گذاشت اما هیچگاه موفق به تماس نشدم. فقط در این مدت چند بار خودش تلفن کرد که هیچ شماره ای هم روی صفحه تلفن نیفتاده بود.
سرانجام وقتی از او تقاضای ازدواج کردم پاسخ مثبت داد و قرار شد برای دیدار حضوری و طی مقدمات لازم به تهران بیاید. چند روزی از او خبر نداشتم تا این که در ارتباط بعدی گفت برای بازگشت به ایران باید از تحصیل در دانشگاه انصراف دهد و از آن جا که بورسیه است باید ضرر و زیان انصراف را نیز بپردازد.
چند روز بعد یکی از دوستان سارا دختر جوان از طریق اینترنت با من تماس گرفت و مدعی شد «سارا» نیاز شدیدی به چهار میلیون تومان پول دارد. شاکی در ادامه گفت: در حالی که بشدت نگران سارا بودم، از دوستش خواستم نحوه ارسال پول را اعلام کند. او نیز مرد جوانی را که ساکن ارومیه بود به من معرفی کرد و گفت: او واسطه ایرانی ها در ترکیه است و پس از دریافت پول ایرانی، در ترکیه دلار تحویل می دهد. بدین ترتیب با تلفن مرد جوان تماس گرفتم. بعد هم طی سه مرحله پول را به شماره حسابی که مرد دلال اعلام کرده بود واریز کردم. وقتی دو هفته از زمانی که «سارا» برای بازگشت به ایران تعیین کرده بود گذشت و از او خبری نشد و در اینترنت هم نتوانستم ردی از او بیابم با مرد دلال تماس گرفتم. اما در کمال ناباوری متوجه شدم شماره تلفن او نیز قطع شده و کسی هم پاسخگو نیست. بنابراین تصمیم به شکایت گرفتم.

قاضی سلیمانی سرپرست شعبه دوم دادیاری دادسرای جنایی تهران در این باره به خبرنگار ما گفت: پس از شکایت این مرد پرونده در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

سرانجام پس از یکسال تلاش، پسر جوانی که در این ماجرای کلاهبرداری نقش واسطه و دلال را بازی می کرد در ارومیه شناسایی و دستگیر شد. او در بازجویی ها، ضمن اعتراف به همدستی با پسری به نام «رامین» نقشه اخاذی و کلاهبرداری اینترنتی از مردان را فاش کرد. حال آن که «فرشید» تاکنون حاضر به معرفی دختر جوان و همدستان احتمالی اش نشده است.
فرشید با قرار قانونی، بازداشت شد و دستور دستگیری همدستش رامین و دختر جوان ناشناس نیز در دستور کار پلیس قرار گرفت. قاضی پرونده گفت: با توجه به پرونده اتهامی اعضای این شبکه، احتمال وقوع جرایم مشابه از سوی آنها وجود دارد که موضوع همچنان در حال بررسی است.
 

Similar threads

بالا