طراحی موتور خودرو

hobab

عضو جدید
اگه اطلاعاتی(مطلب یا شکل) در مورد قطعات موتور خودرو و اندازه این قطعات دارین لطف کنید برام بفرستین.
 

hadi rezaei

عضو جدید
سلام من یک power point از موتور زانتیا دارم

سلام من یک power point از موتور زانتیا دارم

اگه اطلاعاتی(مطلب یا شکل) در مورد قطعات موتور خودرو و اندازه این قطعات دارین لطف کنید برام بفرستین.

سلام
من یک power point از موتور زانتیا دارم فقط من تازه عضو شدم نمی دونم چطوری باید برات بفرستم
 

aynaz

عضو جدید

تعریف موتور:
موتوردستگاهی است که انرژی حرارتی حاصل ازسوخت را تبدیل به انرژی مکانیکی نموده وموجب به حرکت درآوردن خودرومی شود.دراطراف موتوردستگاههایی نصب می گردد که برای تکمیل کار موتور بسیار موثر می باشد.
قسمتهای تشکیل دهنده موتور:
الف) سرسیلندر ب ) سیلندر(تنه ) ج ) کارتر
سرسیلندر: سرسیلندر دربالای موتورروی سیلندر قرار دارد. بین سیلندر وسرسیلندر ورقه ای از جنس نسوز به نام واشر سرسیلندر قرار می گیردوعمل واثرآن بستن تمام منافذ سیلندر است به نحوی که هیچگونه منفذی برای عبور گازها وجود نداشته باشد.
سیلندر (تنه ): تنه موتور یا سیلندر قسمت اصلی موتور بوده وقطعات دیگر به اطراف آن وصل می شود ودارای استوانه توخالی به نام سیلندر می باشد .دراطراف استوانه های سیلندر مجاری آب وروغن تعبیه شده است . تنه موتور ازبالا به وسیله سرسیلندر واز پائین به وسیله کارتر روغن محدود می شود وهمچنین محل های استقرار موتور روی شاسی (دسته موتورها ) درتنه قرار دارد.
کارتر: کارتر ظرف ومخزن روغن می باشد که زیرموتوربسته می شود وروغن پس ازطی کانالهای روغن مجددا به آن برمی گردد.
 

aynaz

عضو جدید
اینم یه سری لغات و اصطلاحات مربوط به اجزای موتور


Piston
پيستون
Piston Pin
گژن پين
Piston Ring
رينگ پيستون
Piston Rod
شاتون- دسته پيستون
Piston Skirt
بدنه يا دامنه پيستون
Tappet
بالابر سوپاپ- تايپيت
Tappet adjusting screw
پيچ تنظيم بالابر سوپاپ
Tappet clearance
لقي يا خلاصي بالابر سوپاپ
Tappet guide
راهنماي بالابر سوپاپ- گايد تايپيت
Tappet roller
غلطك بالابر سوپاپ
Tappet stem
ميله بالابر سوپاپ
Sleeve
بوش- محفظه- بوش سيلندر
Piston stroke
ضربه پيستون- كورس پيستون
Piston surface
سطح فوقاني پيستون
Piston travel
طول ضربه پيستون- كورس پيستون
Connecting rod
شاتون
Pitman
شاتون
Pitman arm
بازوي شاتون
Gudgeon pin
گژن پين- انگشتي پيستون- خار پيستون
Piston pin bosses
ياتاقان‌هاي انگشتي پيستون
Piston pin lock
قفل تثبيت انگشتي پيستون
Piston pressure
فشار پيستون
Piston scraper ring
رينگ روغن
Piston displacement
تغيير مكان پيستون
Cam
بادامك- برجستگي‌هاي روي ميل بادامك كه براي حركت دادن ميل تايپيت و باز و بستن سوپاپ‌ها تعبيه مي شوند
Cam shaft
ميل سوپاپ- ميل بادامك
Cam lobe
برجستگي بادامك كه باعث بالا رفتن ميل تايپيت يا استكاني مي‌گردد
Cam shaft bearing
ياتاقان ميل سوپاپ
Cam shaft gear
دنده سر ميل سوپاپ
Cam follower
پيرو بادامك- بالابر بادامك
Cam lifter
پيرو بادامك- بالابر بادامك
Cam angle
زاويه بادامك
Cam shaft timing
تايمينگ ميل بادامك (همزماني ميل بادامك با دور موتور)
Cam shaft sprocket
چرخ زنجير ميل سوپاپ- چرخ زنجير ميل بادامك
 

niyaz_sepas

عضو جدید
کاربر ممتاز
موتورهاى خطي و وي شكل

موتورهاى خطي و وي شكل

آيا بين موتورهاى خطي و وي شكل اختلافي هست؟ (ترجمه: کاوه متمادی )
در بين موتورهاى معمول استفاده شده در اتومبيل ها 3 نوع موتور وجود دارد:
1- خطي: سيلندرها در يك خط قرار مى گيرند و در يك سري
2 – وي شكل : سيلندرها به صورت دو سري با زاويه نسبت به هم قرار مي گيرند
3- مسطح: (اغلب با نام افقي يا باكسر معروف است) كه در اين حالت سيلندرها به صورت دو سري در مقابل هم (180 درجه) قرار مى گيرند.
شما ممکن است موتورهاي خطي 6 سيلندر, موتور مسطح 6 سيلندر و موتور وي شكل 6 سيلندر را دیده باشید.اگر شما بخواهيد اين 3 نوع موتور 6 سيلندر را با مشخصات مشابه هم بسازيد (يعني كورس برابر , سيستم ورود و خروج يكسان, و سوپاپ هاي يكسان .. ) آنها عملكردي مشابه هم دارند.
با وجود اين , بين اين موتورها در عمل اختلافاتي وجود دارد. در اينجا تعدادي از اين اختلافات را بيان مى كنيم.
• موتورهاي خطي بلند و باريك هستند . در خودروهاي كوچك به ويژه, موتورهاي بلند و باريك سوار شده بطور اريب اجازه داشتن يك كاپوت كوچك را مى دهد. در موتورهاي خنك شونده با هوا , تركيب موتور خطي اغلب مواقع سخت تر خنك مى شود.
• موتورهاي مسطح , عريض و مسطح هستند.اين نوع موتور به داشتن مركز ثقل پايين خودرو كمك مي كند.
• موتور وي شكل در حالت ميان آن دو است و شكلش مكعب مانند است.
• شكل خطي فقط به نصف تعداد ميل بادامك در مقايسه با موتور وي شكل نياز دارد كه مى تواند كمى باعث كاهش وزن شود.
• ممكن است شاهد اختلافي بين مقدار فلز بكار رفته در بلوك موتور باشيم , يعني نوعي از موتور ممكن است كه سبكتر از ديگري باشد.
• ممكن است اختلافي در قيمت تمام شده موتورها در طول توليد وجود داشته باشد.
طراحان خودرو براي انتخاب موتور مناسب براي يك خودرو پارامترها و متغيرهاي زيادي را در نظر مى گيرند.
اين متغيرها شامل قيمت , فضاي موجود زير كاپوت, امكانات موجود كارخانه , نسبت قدرت به وزن و ساير پارامترها مي باشد
 

parsa s

عضو جدید
یه نوع موتور دیگه هم هست که من فقط اسمشو شنیدم : موتور W شکل
اگه در موردش اطلاعاتی دارین بگین

ممنون
 

mmmppp

عضو جدید
سلام
کار درست
لطفا به سوال این سوالم جواب بده
علت چرخش میلنگ در یک سمت خاص در زمان انفجار سوخت چیست ؟
چرا در سمت مخالف نمی چرخه
mehdipaiam@gmail.com
 

msb95

عضو جدید
نحوه چیدمان و زاویه قرار گیری زانوهای لنگ نسبت به هم طوری است که در هنگام اولین ضربه پیستون و ادامه دور میل لنگ در جهت معین می باشد
 

amir_as

عضو جدید
سلام
من یک power point از موتور زانتیا دارم فقط من تازه عضو شدم نمی دونم چطوری باید برات بفرستم

سلام دوست عزيز اميدوارم حالتون خوب باشه
من شديدا اسلايد هاش رو لازم دارم خيلي ممنون ميشم اگه بتوني برام بفرستي حالا اگه نتونستي متنش رو برام ايميل كن.
اگه بخواي ميتونم تبادل اطلاعات كنم.
خيلي ممنون​
 

amir_as

عضو جدید
نحوه چیدمان و زاویه قرار گیری زانوهای لنگ نسبت به هم طوری است که در هنگام اولین ضربه پیستون و ادامه دور میل لنگ در جهت معین می باشد

سلام دوست عزيز
من احتمال ميدم جواب سوال اين نباشه و دليلش اين نيست شايدم اشتباه ميكنم اما نظر من :
دليلش طراحي پيستون هاست قسمت پرفشار و كم فشار پيستون باعث چنين عملي ميشه اگه از پايين به پيستون نگاه كنيد متوجه ميشيد كه من چي ميگم يه طرف پيستون حجمش نسبت به طرف ديگه كوچيكه كه قسمت پر فشار ميشه و اگه از جلو به موتور نگاه كنيم طرف پر فشار در سمت چپ موتور ميوفته
نظر من اينه اگه اشتباه ميكنم بگيد.
 

آراد

عضو جدید
سلام
بگم كه نه نحوه چيدمان ميل لنگ و نيروي وارده به پيستون همگي كاملا يكسان و داراي تقارن مي باشد كه در غير اين صورت موتور دچار معايب زيادي خواد شد
براي اينكه موتور كار كند نياز به مخلوط سوخت و هوا و جرقه شمع هست كه بايد متراكم شود و براي تراكم نياز به چرخش ميل لنگ در يك حداقل دور تعيين شده مثلا 100 دور بر دقيقه
اين كارا را استارت انجام ميدهد كه با چرخاندن فلايول باعث چرخش ميل لنگ شده و موتور شروع به كار مي كند و در ادامه هم با توجه به قانون اينرسي كه توسط فلايول هم بيشتر شده اين روند ادامه پيدا مي كند
 

3003

عضو جدید
نحوه چیدمان و زاویه قرار گیری زانوهای لنگ نسبت به هم طوری است که در هنگام اولین ضربه پیستون و ادامه دور میل لنگ در جهت معین می باشد
دلیل آن این است که استوانه سیلندر با محور میل لنگ (اگر از جلو به موتور نگاه کنیم) در یک راستا نیست و با توجه به جهت چرخش به همان سمت انحراف دارد
 

mehdi.s

عضو جدید
منم با نظر دوستمون آراد کاملا موافقم و فکر می کنم که هنگام راه اندازی استارت و در ادامه فلایویل این نظم حرکتی رو کنترل می کنه
 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
یه نوع موتور دیگه هم هست که من فقط اسمشو شنیدم : موتور W شکل
اگه در موردش اطلاعاتی دارین بگین

ممنون

سلام

این یه فرم از موتور W شکله


در تکمیل صحبت شما در موتور ها باید بگم که موتور وانکل که مزدا در یکی از تولیداتش7 RX
موتور وانکل سوار کرده از خوصوصیاتش اینه که هر چی بهش گاز بدی براش خیالی نیست و ازت تشکرهم میکنه
این عکس موتور وانکل به همراه مخترع / دکتر وانکل






، ستاره ای شکل که بیشتر روی هواپیماهای ملخی سوار میشه








یه نوع دیگه هم هست که موتور 6 زمانه بهش میگن
عمل احتراق خارج از سیلندر انجام میشه و طی یک مرحله ی دیگه وارد سیلندر میشه
البته اگه فکر میکنید که احتراق خارجیه اشتباه کردید چون این موتور از نوع احتراق داخلی محصوب میشه




موتور های 2 زمانه
در این موتور نسبت به موتور های 4 زمانه دو برابره
همون طور که میدونید دو عمل در یک کورس انجام میشه
یعنی مکش تخلیه
تراکم و انفجار
ایراد این موتور نقص در روغن کاری و خنک کاری بود​







ودر آخر اگه موتوری رو از قلم انداختم عذر میخوام به حساب آشفتگی افکار بگذارید
سلام
کار درست
لطفا به سوال این سوالم جواب بده
علت چرخش میلنگ در یک سمت خاص در زمان انفجار سوخت چیست ؟
چرا در سمت مخالف نمی چرخه
mehdipaiam@gmail.com

سلام
به چند دلیل
1.فرم طراحی پیستون که دوستان اشاره داشتند
3.سوراخ گژن پین روی پیستون نسبتا در وسط قرار نداره و کمی انحراف به سمت چرخش موتور
2.راه اندازی اولیه استارت و ذخیره نیرو توسط فلایویل
 
آخرین ویرایش:

sed ali

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
آقا امین دمت گرم توضیحاتت کامل بود .:gol::gol:

یه سوال : موتور w شکل یا 6 زمانه همان موتور دورانی هست ؟
 

msalimasadi

عضو جدید
هر دو تا درسف میگید برای انجام یک اتفاق همه عوامل باید دست در دست هم دهند تا این عمل اتفاق بیافتد ما بنظر من این دوستمون پاسخ علمی تری میخوان . من میتونم یکی از اون عوامل رو هم اینرسی میل لنگ نام ببرم چون برای بار اول اون با سرعت زیادی به راست میچرخه با وجود فلایویل دوست داره در همان جهت چرخش داشته باشه .
 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
آقا امین دمت گرم توضیحاتت کامل بود .:gol::gol:

یه سوال : موتور w شکل یا 6 زمانه همان موتور دورانی هست ؟

سلام سيد عزيز
موتور هاي دواراني به موتوري گفته ميشه كه مجموعه ي پيستون و ميل لنگ دوران داشته باشه يا كل قسمت هاي دروني دوران كنه
مثل موتور وانكل و يا موتور توربو جت توربو پراپ توربو شفت

موتور هاي W شكل موتور هاي رفت و برگشتي به حساب ميان ، 4 بلوك سيلندر و يك يا دو ميل لنگ
اگه دو ميل لنگ باشه در آخر به وسيله ي يك متوازن كننده نيروي هر دو ميل لنگ يكي ميشه به فلايويل منتقل خواهد شد
 

Zaneti

مدیر تالار مهندسی مکانیک
مدیر تالار
من یه سئوال برام پیش اومده توی موتور های سه سیلندر نوبت کاره سیلندرها چطوریه؟
در مورد موتور های وانکل و رفت و برگشتی هم این نکته را اضافه کنم که راندمان موتور وانکل زیادتر اما سر و صدای بیشتری داره
 

محمدعرب

عضو جدید
من میتونم باکمک چندتاازدوستانم موتوری طراحی کنیم که بدون سوخت کار کنه؟ولی کسی نبوده که برای ساختش کمک کنه به نظر شماچکارکنم
 

hesamsattari

عضو جدید
در مورد اينكه چرا ميل لنگ به جهت خاص ميچرخد

در مورد اينكه چرا ميل لنگ به جهت خاص ميچرخد

درون موتور اتومبيل يك چرخ طيار است كه يك طرف آن سنگينترر از طرف ديگر است و همين اختلاف وزن سبب چرخيدن آن به جهت خاص است.
 

parsa s

عضو جدید
درون موتور اتومبيل يك چرخ طيار است كه يك طرف آن سنگينترر از طرف ديگر است و همين اختلاف وزن سبب چرخيدن آن به جهت خاص است.

دوست عزیز میشه بیشتر توضیح بدین ... چطوری می تونه یه طرفش سنگین تر از طرف دیگه باشه ... منظور از طرف دیگه چه ؟؟ بالانسش به هم نمی خوره ؟!
 

abbas.nassaji

عضو جدید
سلام دوست عزیز. حرکت اولیه میلنگ از چرخش دنده استارت با فلایویل صورت میگیره نه با احتراق سوخت در محفظه احتراق. استارت اول میلنگ رو می چرخونه بعد که احتراق صورت گرفت این حرکت تداوم پیدا میکنه. لازمه بدونی این حرکت قراردادی.یعنی اینکه اگه بخواهیم می تونیم این کارو انجام بدیم به شرطی که جای استارت رو عوض کنیم. حرکت دنده سر استارت پاد ساعتگرده که به وسیله یک سیستم سیاره ای صورت می گیره که وقتی با فلایویل درگیر می شه حرکت فلایویل و میلنگ متصل به اون ساعتگرد می شه و وقتی این حرکت ایجاد شد با احتراق درون محفظه احتراق تداوم پیدا میکنه.ایدوترم که تونستهباشم کمکت کنم:)))))))
 

abbas.nassaji

عضو جدید
اصلاً همچین چیزی غیر ممکنه. توضیحاتی که دادم درسته. روی فلایویل یه سری سوراخ ایجاد می شه که این کار برای بالانس کردن اونه نه اینکه یه طرف از طرف دیگه سنگین تر باشه.
 

honafa12

عضو جدید
با سلام
خوب میرویم روی بحث انوا ع چیدمان سیلندرهای موتور که به صورت ستاره(برای هواپیمای قدیمی که بیشترین کاربرد را درجنگ جهانی دوم داشتند به کار رفته است این موتورها به دل گشتاور قابل توجه در دور پایین نیازی به گیربگس نداشتند پس ملخک به صورت مستقیم با موتور کوپل بودند)
موتورهای خطی(موتورهای خطی بیشترین کاربرد را در خودرو سازی دارند که این موتورها به دو صورت عرضی و طولی در خودرو جای میگیرید که بیشتر به محور های محرک خودرو بستگی دارد که محرک جلو باشند یا محرک عقب اما خودروهایی هم وجود دارد که موتور به صورت عرضی قرار گرفته باشد که محرک عقب باشد که در صورت علاقه مندی دوستان عکس هاشو میگذارم . زاویه قرار گیری موتور در خودرو زوایای 45 درجه و 30 درجه که در ایران موجود است البته زاویه قرار گیری موتور بستگی به طراحان موتور دارد که در صورت علاقه مندی دوستان در این مورد هم توضیح میدیم)
موتورهای v شکل( سيلندرها به صورت دو سري با زاويه نسبت به هم قرار مي گيرند این موتورها همانطور که از اسمشون پیداست به صورت v هستند این موتورها بسیار نرم تر از موتورهای خطی هستند به این دلیل که ضربات موتور در یک نقطه جمع میشود (نقطه اتصال v) وبه دلیل وی شکل بودن
ضربات( حاصل از احتراق) که در یک نقطه جمع شده اند خنثی میشوند که به زوایای مختلفی وجود دارد)

موتورهای مسطح که سیلندر ها در مقابل هم قرار میگیرند ... موتورهای مسطح یا موتورهای افقی بحث بسیار طولانیی هست که ما به همین مقدار بسنده میکنیم



موتورهای پیستون متقابل که تشکیل شده از دو سیلندر رو به روی هم ومیشه گفت یک اتاق احتراق که اتاق احتراق نصفش در یک پیستون و نصف دیگرش در یک پیستون دیگر است

این موتورها به دلیل کاهش کورس قدرت و راندمان حجمی پایین و پیچیده بودن طراحی گیربوکس به دلیل دو میل لنگه بودن صرفه اقتصادی نداشته و به تولید انبوه نرسیده

موتورهای سه پیستون متقابل که یکی از پیستون ها وظیفه پیش تراکم را دارد ودر یک نوع دیگر بر روی هر سه پیستون در یک زمان عمل کار انجام میشود


و چند مورد دیگر که در صورت علاقه مندی دوستان انها را هم توضیح خواهیم داد



بحث اصلی ما یعنی موتورهای w که این موتورها به دلیل بیچیدگی ساخت و تکنولوژی بسیار بالا به تولید انبوه نرسیده است

موتور w قلب خودروهای مثل


Golf gti w12

Audi a8 w12

Audi a8L w12

bugatti veyron w16


طراحان این موتور المانی ها یا همون نژاد خالص اریای هستند این موتور در شرکت فولکس واگن المان طراحی شده است

طراحی و ساخت این موتور به صورت انحصاری در اختیار شرکت فولکس واگن است و این موتورها رو فعلا فقط اون میسازه
که موتور خودروهای مثل ائودی و کلف به سفارش انها به شرکت فولکس واگون بوده 2.jpg
وقتی که شرکت فولکس واگن سهام شرکت بوگاتی را خرید به فکر طراحی موتور w افتاد به خاطر اینکه شرکت بوگاتی از همان زمان تائسیس موتورهایش تعداد سیلندر زیادی داشت مثل v16 که عکسشو براتون میگذارم
وبه این فکر افتاد که این فضای اشغال شده زیاد را کم کند که موتورهای w را طراحی کردنند که این طرح در اویل به شکست مبدل شد اما که پس از تلاش بسیار توانستند اولین مدل دبلیو 12 را تولید کنند
پس از ان موتوری تولید کردند که موتور w16 بود که 960 اسب بخار قدرت داشت که بر روی نمونه های اول بوگاتی نصب شد و پس از اعمال سبک سازی و اضافه کردن 2 توربو شارژر دیگر یعنی 4 توریور شارژر
قدرت را به 1001 اسب بخار رساندند و بعد با تغییر بر سیستم سوخت رسانی و جرقه قدرت را به 1024 اسب رساندند
و اخرین ورژن که در سال 2011 رو نمایی شد قدرت این موتوربه 1200 اسب بخار رسیده و هنوز مقام پرقدرت ترین و سریع ترین و پرشتاب ترین خودروی دنیا را با خود یدک می کشد
این موتور می تواند درحالت حداکثر قدرت 45000 لیتر هوا مصرف کند البته این مصرف مربوط به موتور 1024 اسب بخاری بوده

زندگی نامه مختصری از صاحب شرکت بوگاتی

اتوئو بوگاتي به عنوان بنيانگذار برند بوگاتي شناخته مي‌شود. وي در سال 1881 در ميلان ايتاليا چشم به جهان گشود و در حالي كه تنها 18 سال بيشتر نداشت، دست به كار بزرگي زد و خودروي دو سيلندري ساخت كه توجه بسياري را به خود جلب كرد. پس از پيروزي در يك دوره مسابقه اتومبيلراني و پس از صرف حدود 2 سال، خودروي 4 سيلندري طراحي و ارائه كرد كه از آن به عنوان مبناي اصلي شكل‌گيري خودروهاي بوگاتي امروز ياد مي‌شود. او به عنوان طراح براي چندين شركت ازجمله Deutzكار كرد و به دليل طراحي و ساخت اتومبيلي كوچك با موتور 4 سيلندر 1208 سي‌سي آن هم در خانه خود مشهور شد. طرح اين خودرو پايه و زيربنايي شد براي ساخت خودرويي در سال 1910 كه بلافاصله نيز به بازار عرضه شد. در آن سال 5 دستگاه بوگاتي با موتور 1327 سي‌سي ساخته شد و در سال بعد اين تعداد به 75 دستگاه افزايش يافت.

و بعد از طراحی موفقیت امیز موتور
w16
1024 اسب بخاری تصمیم به طراحی موتور w18 افتادند که طراحی این موتور متاسفاته به شکست مبدل شده است ولی هنوز w18 یکی از پروژهای شرکت فولکس واگن است
کارخانه فولکس به دستور هیتلر برای خودروهای نظامی ساخته شد که در ان زمان اسمش فولکس نبود
در ان زمان که قیمت خودرو بسیار بالا بود و هر کسی توان خرید خودرو را نئاشت برای همین به دستور هیتلر خودروی ساخته شد با قیمتی بسیار کمتر و از ان به بعد اسم کارخانه عوض شد (از ابتدا اسم فولکس بر روی کارخانه نبود متاسفانه من اسمشو یادم نمی یاد)
و این اسم انتخاب شد فولکس واگن یعنی خودروی مردمی
پس شرکت فولکس واگن اولین خودرو را برای قشر متوسط جامعه ساخت که همان فولکس قورباغه ای خودمان است که کم و بیش هنوز داخل ایران است
اومیدوارم که مفید بوده باشه ادامه بحث انشاا.... باشه برای یک وقت دیگه
به اومید دیدار
 

پیوست ها

  • 1.jpg
    1.jpg
    24.9 کیلوبایت · بازدیدها: 0
آخرین ویرایش:

honafa12

عضو جدید
سلام سيد عزيز
موتور هاي دواراني به موتوري گفته ميشه كه مجموعه ي پيستون و ميل لنگ دوران داشته باشه يا كل قسمت هاي دروني دوران كنه
مثل موتور وانكل و يا موتور توربو جت توربو پراپ توربو شفت

موتور هاي W شكل موتور هاي رفت و برگشتي به حساب ميان ، 4 بلوك سيلندر و يك يا دو ميل لنگ
اگه دو ميل لنگ باشه در آخر به وسيله ي يك متوازن كننده نيروي هر دو ميل لنگ يكي ميشه به فلايويل منتقل خواهد شد


با سلام به سید
موتور های w
به همان شکل v هست فقط دو ردیف پیستون در هر طرف سیلندرها وجود دارد پس فقط دوتا سر سیلندر داره
اما فعلا فقط شرکت فلکس واگن قدرت ساخت یه همچین موتور گردن کلفتی رو داره و فقط یک میل لنگ داره
با تشکر
 

پیوست ها

  • W16.jpg
    W16.jpg
    22.8 کیلوبایت · بازدیدها: 0
آخرین ویرایش:

امین قیاسی 1986

عضو جدید
با سلام به سید
موتور های w
به همان شکل v هست فقط دو ردیف پیستون در هر طرف سیلندرها وجود دارد پس فقط دوتا سر سیلندر داره
اما فعلا فقط شرکت فلکس واگن قدرت ساخت یه همچین موتور گردن کلفتی رو داره و فقط یک میل لنگ داره
با تشکر
شكل ساخت ميتونه متفاوت باشه
عرض كردم كه بعضا يك يا دوميلنگه
به اين موضوع هم اشاره كردم
 

Similar threads

بالا