طب سنتي و خداحافظی با دردهاي مفصلي

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
وجيهه سادات ساكي، خانم 53 ساله‌اي است كه با شيوه درماني طب سوزني آشنا شد و تصميم گرفت از اين شيوه درماني براي درمان و تسكين بيماري آرتريت روماتوئيد كه استخوان دست و كتف او را درگير كرده بود، بهره بگيرد.
 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
وجيهه سادات ساكي، خانم 53 ساله‌اي است كه به‌كمك مجله «سيب سبز» با شيوه درماني طب سوزني آشنا شد و تصميم گرفت از اين شيوه درماني براي درمان و تسكين بيماري آرتريت روماتوئيد كه استخوان دست و كتف او را درگير كرده بود، بهره بگيرد. او پس ازمشاوره و بررسي اين شيوه درماني با كمك دكتر فرهاد صبري، توانست بر اين مشكل غلبه كرده و مصرف داروها و مسكن‌هاي شيميايي را پس از 12 سال كنار بگذارد. او در حال حاضر مشغول گذراندن دومين مرحله درماني خود با كمك شيوه درماني طب سوزني است كه يكي از رايج‌ترين شيوه‌هاي طبيعي درمان در مكتب طب سنتي چين محسوب مي شود.
 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
سال از اين بيماري رنج بردم

درد كتف 12 سال پيش به سراغم آمد. اين درد، كتف و مفصل كتف را درگير مي‌كرد و گاهي آن‌قدر شدت مي‌يافت كه استخوان‌هاي ساعد و بازويم را نيز دردناك مي‌كرد. گاهي از شدت درد، احساس مي‌كردم استخوان دستم دچار شكستگي شده و اين درد ناشي از شكستگي يا مو برداشتن استخوانم است. اين‌گونه شد كه به پزشكان و متخصصان متعددي در طب مدرن مراجعه كردم كه برخي از آنها علت بيماري را آرتريت و برخي روماتيسم تشخيص دادند و عده‌اي هم مي‌گفتند اين درد ناشي از تحريكات عصبي است كه گاهي در دستم ديده مي‌شود.

نکته - بعد از 8 جلسه درمان با طب سوزني دردهايم تسكين يافت

تاثير داروهاي شيميايي مقطعي بود

در اين مدت تحت درمان 5 پزشك و متخصص بودم. داروهايي در اين دوره براي من تجويز شد كه غالبا كورتن داشتند. من در اين مدت براي درمان بيماري و تسكين دردم قرص «دگزا» مصرف مي‌كردم كه تاثيرات مقطعي داشت و با قطع آن دوباره درد به سراغم مي‌آمد. از طرفي عوارضي كه اين دارو روي بدنم داشت و مدت زمان طولاني كه به اين بيماري مبتلا بودم، موجب شد از مصرف داروهاي شيميايي خسته و نااميد شوم.
 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
ممكن بود فلج شوم!

زماني كه به متخصصان طب مدرن مراجعه مي‌كردم يكي از پزشكان به من گفت درصورتي كه داروهايم را مصرف نكنم، كارايي دستم را از دست داده و به مرور فلج مي‌شوم. اين مسئله تاثير بدي بر روحيه‌ام گذاشت و باعث شد سال‌ها علاوه بر تحمل درد مفصلي و استخوان‌هايم به لحاظ روحي نيز دچار بحران شوم و به مرور دچار افسردگي شوم اما خوشبختانه شيوه برخورد دكتر صبري از لحظه اول اميدواركننده و اميد بخش بود.

به‌دليل بيماري قدرت نوشتن نداشتم

با تشديد بيماري و دردهاي مفصلي و استخواني بسياري از روزها از انجام كارها و برنامه‌هاي روزانه ناتوان بودم. گاهي اوقات از شدت درد توان نوشتن را از دست مي‌دادم. نمي‌توانستم خودكار را با انگشتانم نگه دارم و نوشتن بسيار برايم دردناك و ناممكن مي‌شد. كيفيت خوابم نيز دچار اختلال شد و شب‌ها نمي‌توانستم خوب و عميق بخوابم و همين مسئله موجب ‌شد تا در برابر بيماري مقاومت كمتري داشته باشم.

 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
« سيب سبز» مرا با طب سوزني آشنا كرد

وقتي نسبت به روند درمانم با طب مدرن مايوس شده بودم، دخترم مرا با سيب سبز آشنا كرد و گفت در اين مجله درباره شيوه‌هاي طبيعي درمان به‌ويژه طب سوزني و امكان درمان بيماري‌ام مطالبي نوشته شده است. به اين ترتيب با دكتر صبري آشنا شديم و براي مشاوره پيش ايشان رفتم. يكي از مهم‌ترين مسائلي كه مرا مصمم به انتخاب اين شيوه درماني كرد، نگرش ايشان نسبت به درمان بيماري بود كه كمتر در پزشكان و متخصصان طب مدرن ديده‌ام. من بارها با پزشكاني روبه‌رو شدم كه فورا بيمار را ويزيت مي‌كنند و نيازهاي روحي بيمار را درك نمي‌كنند. نخستين برخورد با دكتر و توضيحاتي كه ايشان درباره شيوه درمان بيماري مطرح كرد، موجب شد طب سوزني را براي درمان انتخاب كنم.
 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
چگونه دردهايم از بين رفت

با شروع جلسات طب سوزني بخش زيادي از دردهايم برطرف شد. دقيقا پس از 8 جلسه به‌طور كلي دردهايم از بين ‌رفت و من توانستم بدون خوردن ياتزريق مسكن و دارو به‌روال عادي زندگي بازگردم.
دردهايم برطرف شد و با توجه به تمرينات ورزشي و آب درماني كه آقاي دكتر برايم تجويز كرده بود‌ تا حد زيادي اختلال‌هاي حركتي دستم برطرف شد. در حال حاضر كارهاي روزانه‌ام را انجام مي‌دهم و مشكلي براي نوشتن ندارم. در حقيقت دريافت سوزن‌ها و همين طور جلسات شنا، سونا و آب درماني روز به روز شرايط جسماني مرا بهتر مي‌كند و از اين روند بسيار راضي‌ام.
 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
مكمل كلسيم مي‌خورم

پس از گذشت 8 جلسه درماني‌از‌داروهاي شيميايي، قرص‌ها و آمپول‌هاي مسكن بي‌نياز شدم و ديگر نيازي به مصرف آنها ندارم. تنها از قرص‌هاي كلسيم و مكمل‌هاي غذايي براي تقويت بدنم استفاده مي‌كنم تا ميزان كلسيم مورد نياز بدنم را براي بازسازي و درمان ناراحتي‌هاي مفصلي-استخواني‌ام تامين كنم.
 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
اين سوزن‌ها نشاط‌آورند!

پس از گذشت 3 تا 4 جلسه از جلسات درمان، تغييرات جالبي در روحيه خود احساس كردم. در حقيقت سوزن‌هايي كه دريافت كردم تا حد زيادي نگراني و افسردگي مرا كه ناشي از وجود درد و نگراني از وجود بيماري بود برطرف كرد تا حدي كه در حال حاضر كاملا احساس رضايت و خشنودي و نشاط دارم. دردها از من فاصله گرفتند. خواب عميق و آرامي را شب‌ها تجربه مي‌كنم و اين مسئله تاثير زيادي بر روحيه و شرايط زندگي‌ام گذاشته است.
 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
موفقيت طب سوزني در درمان بيماري مفصلي

بيماري‌هاي استخواني و مفصلي از قبيل روماتيسم، آرتريت و آرتريت روماتوئيد از جمله بيماري‌هاي مزمني هستند كه مفاصل را درگير كرده و به مرور موجب بروز التهاب، درد و كم تحركي بيمار در موضع مورد نظر مي‌شوند. اين بيماري‌ها به اين دليل كه غالبا با درد شديد و مدت زمان طولاني با بيمار همراهند، اكثر بيماران را بي‌قرار و مستاصل مي‌كنند. عموما داروهايي كه در طب مدرن براي درمان و تسكين اين بيماري‌ها تجويز مي‌شود داروهايي است كه داراي تركيبات كورتن است و عوارضي بر عملكرد دستگاه گوارش و كليه‌ها دارد. به همين دليل نيز در بسياري از كشورهاي جهان از شيوه‌هاي ديگري براي درمان اين بيماري‌ها استفاده مي‌شود كه يكي از رايج‌ترين شيوه‌ها، طب سوزني چين است.
درمانگران در طب سوزني چين با كمك سوزن‌هاي يك بار مصرف روي نقاطي از بدن كار مي‌كنند كه به تنظيم ترشحات غدد داخلي بدن كمك مي‌كند. به اين ترتيب درمانگر با تحريك غدد داخلي بدن ميزان ترشحات آن‌ها را متناسب كرده و به تسكين دردهاي بيمار به‌صورت طبيعي كمك مي‌كند. گاهي استفاده از موكساباسيون در كنار دريافت سوزن به بيمار كمك مي‌كند تا در مدت زمان كوتاهي بر دردهاي ناشي از التهاب و تورم مفاصل غلبه كند.
سوزن‌هاي طب سوزني در حقيقت با افزايش ميزان جريان خون و جريان انرژي در بدن و رفع ركود و بلوكه‌شدن انرژي و جريان خون در مفاصل و افزايش ميزان گلبول‌هاي سفيد و بالارفتن حالت تدافعي بدن در محل مفاصل به درمان و تسكين دردهاي ناشي از ساييدگي مفاصل، روماتيسم، آرتروز، آرتريت و روماتوئيد و. . . كمك مي‌كند.
علاوه بر اين، آب درماني و استفاده از استخرهاي آب گرم، سونا و جكوزي نيز در تسكين دردها و درمان بيماري‌هاي مفصلي بسيار موثر است. از ديدگاه طب سنتي چين، سرما يكي از مهم‌ترين عوامل تحريك و بروز دردها و بيماري‌هاي مفصلي و استخواني است. به همين دليل است كه اغلب بيماران مستعد ابتلا به بيماري‌هاي مفصلي در فصل‌هاي سرد سال از بروز اين بيماري و تشديد دردهاي‌شان شكايت دارند. طب سوزني بدون شك يكي از شيوه‌هاي موفق در ميان شيوه‌هاي درماني مكمل و جايگزين است كه اين روزها در سراسر جهان از آن براي درمان بيماري‌هاي مفصلي و استخواني استفاده مي‌شود. اين شيوه در شرايطي مي‌تواند بهبود كامل را به بيماران هديه كند كه بيماران همكاري لازم را با روند درماني داشته باشند و 3 مرحله درمان را به‌طور كامل پشت سر بگذارند.
 

Similar threads

بالا