شیراز دیگری در جهان وجود دارد!

Mʀ Yᴀsɪɴ

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=2]شیراز دیگری هم در جهان وجود دارد!![/h]
در نزدیک روستا هتلی قرار گرفته که برای اسکان مسافران و بازدید کنندگان فراهم شده و مهم تر از همه به دلیل سابقه ترویج اسلام در این محل و در نتیجه…
در ۶۵ کیلومتری شهر مومباسا در کشور آفریقایی کنیا، روستایی قرار گرفته که نام آن شیراز است.به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این نام به دلیل مهاجرت و استقرار شیرازی‌ها در سواحل شرقی کنیا، برای اولین بار برای این روستا انتخاب شده است.
نخستین بار(۹۵۰ میلادی) حسن بن علی تاجر ایرانی (شیرازی) به این منطقه وارد شد و اسکان یافت و مرکزی برای تجارت ایجاد کرد و توانست به تبادل و عرضه کالاها و مصنوعات ایرانی از قبیل پارچه با اجناس محلی شرق افریقا بپردازد و به تدریج در منطقه تسلط یافته و به نوعی با ماهیت اسلامی حکومت نماید.
اکنون آثار آمیختگی نژادی ایرانی‌ها با مردم بومی و بناهای آن دوره برجای مانده که گویای حضور طولانی‌شان در این منطقه است.
ویژگی‌های روستای شیراز از نظر طبیعی به شکل سابق خود برجای مانده است.
مکان‌هایی کاملا طبیعی، محصور در جنگل با حیوانات وحشی و پرندگان و رودخانه‌ای که از میان آن جاری است و جزیره‌ای که آن را در محاصره خود دارد منطقه را از لحاظ زیستی، زنده و با نشاط نشان می‌دهد.
در نزدیک روستا هتلی قرار گرفته که برای اسکان مسافران و بازدید کنندگان فراهم شده و مهم تر از همه به دلیل سابقه ترویج اسلام در این محل و در نتیجه مسلمان بودن مردم آن، مسجدی در آن قرار گرفته و نام الله اکبر از فراز آن شنیده می‌شود.




 

Similar threads

بالا