شهرسازي : برنامه ريزي استراتژيك

sheikh.m737

عضو جدید
يه مقاله خوبي درباره برنامه ريزي استراتژيك قبلنا نوشتم. چكيد رو ميزارم كسي خواست بگه كامل بزارم.
چکیده
از آنجایی که دولتها و جوامع محلی در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه به دنبال یافتن شیوه هایی جهت مدیریت اوضاع متغیر اقتصادی – اجتماعی و زیست محیطی می باشند ، تمایل به استفاده از برنامه ریزی استراتژیک در بخش عمومی بار دیگر اوج گرفته است .
برنامه ریزی استراتژیک شیوه ای است جهت اخذ تصمیمات و انجام فعالیت ها برای شکل دهی و رهنمود یک سیستم . سیستم می تواند یک شهر ، منطقه و یا ایالت ، یک کارکرد همچون حمل و نقل ، بهداشت و یا آموزش ، یا یک سازمان خصوصی یا عمومی باشد . آنچه که برنامه ریزی استراتژیک را از دیگر اشکال برنامه ریزی متمایز می سازد ، تاکید بیشتر بر فعالیت و اجرا ، مشارکت از سوی تصمیم گیران کلیدی و تمرکز بر آنچه که واقعاً برای جامعه و یا سازمان مطرح است ، می باشد . عامل مهمتر آنکه هر چیز برنامه ریزی استراتژیک بر تخصص منابع کمیاب به مناطق و وظایف حیاتی ، تاکید دارد .
بدون در نظر گرفتن حیطه کاربردی ( کالبد / زیست محیطی ، اقتصادی ، اجتماعی و یا سازمانی ) و یا سازمانی که مسئولیت انجام آن را بر عهده دارد ف چارچوب برنامه ریزی استراتژیک می تواند بسیار سادهو آشنا باشد .
این گزارش چارچوبی مفهومی برای برنامه ریزی استزاتژیک جهت اجرا در شهرها و مناطق ارایه می کند . در این چارچوب فرآیندی دورانی از شناسایی مقدماتی وظایف ( مرحله اول ) تا نظارت و بازنگری ( مرحله هشتم ) طی می شود .
 

sahebgharani200

عضو جدید
با سلا م می خواستم بدونم رشته شهرسازی ماکت سازی هم داره؟
اگر جواب بدید ممنون میشم.
 

sheikh.m737

عضو جدید
ايول شهرساز

ايول شهرساز

با سلا م می خواستم بدونم رشته شهرسازی ماکت سازی هم داره؟
اگر جواب بدید ممنون میشم.
آره جونم ماكت سازيم داره. اما كم. يه جورايي سليقه استاد توي اين مورد نقش داره. تويبيان معماريا و بعضي طرح هاي. اما ماكت سازي به اون ظرافت معمارا ندارهچون مقياس ها متفاوت ميشه.
 

Similar threads

بالا