شما هم می توانید ثروتمند شوید !

غضنفرخان

عضو جدید


سلام عزیزم. ناراحت نشو . من قصد نوشتن چنین مطلبی رو نداشتم . ولی مطلب اصلی رو نتونستم کامل با جداولش بزارم . در ثانی تایپیک رو هم نتونستم حذف کنم.... دیدم حالا که این طوریه مطلب رو ویراش کنم بعد ...............

لینک مطلب اصلی رو می زارم . استفاده کنین.
 
آخرین ویرایش:

غضنفرخان

عضو جدید
پیشه کامیاب، تولید ثروت می کند حتی اگر در مخارج صرفه جویی نکنید. پیشه ناموفق ثروت را بر باد می دهد، هر چقدر در مخارج صرفه جویی کنید.
 
  • Like
واکنش ها: NGH

غضنفرخان

عضو جدید
ثروت هرگز به خودی خود منشاء احترام نیست. باید آن را تبلیغ کرد. بهترین تبلیغ خرید کالاهای گرانقیمتی است که چشم همه به دنبال آن است.
 

غضنفرخان

عضو جدید
ثروت تجملات اما کند ذهنی می آفریند و فقر استانداردهای پایین اما مهارت.
 

غضنفرخان

عضو جدید
راز و رمز پولدار شدن

http://www.salijoon.info/
در این مقاله سعی داریم چهار کلید موفقیت را به شما معرفی کنیم البته نوعی از موفقیت که در آینده شغلی شما و کسب در آمد بیشتر کمک کننده باشد. مطمئنیم شما نیز می توانید موفقیت خود را با آن ها تضمین کنید ...
کلید اول
تخصص عبارت است از توانایی شما در بكار بستن استعدادتان آنهم در قسمتی حیاتی كه برای شما یا مشتریانتان ارزشمند است. انتخاب این قسمت كه در چه زمینه ای تخصص داشته باشید در موفقیت بلند مدت شما بسیار تعیین كننده است. شما در چه زمینه ای تخصص و مهارت دارید؟
جنبه های مثبت خود را تقویت کرده ، موارد ضعیف را در اولین فرصت ممکن ، شناسائی و اصلاح نمائید.

کلید دوم
تمایز عبارت است از اینكه چگونه در یك یا چند زمینه كه تخصص دارید یا كارایی شما بهتر است برتری خود را نشان دهید.
توانایی شما در متمایز كردن خود براساس كیفیت كار بالا بسیار مهم و كانون فعالیت شغلی شماست.
شما به عنوان یك فرد باید حداقل در یك زمینه كاری برتر باشید. اگر از كارفرما یا كارمندان شما درباره شما بپرسند:
«برتری او در چه زمبنه ای است؟» آنها چه جوابی در مورد شما خواهند داد؟ در كدام قسمت كار ،شما برجسته هستید؟
چه كاری را بهتر از هر كسی انجام می دهید؟ چه كاری را اگر شما انجام دهید سود زیادی نصیب سازمان شما می شود.
اگر تاكنون در حرفه خود یك زمینه را مشخص نكرده اید تا در آن بهترین باشید، باید زودتر اقدام كنید.
نقشه شما برای تبدیل شدن به فردی برجسته ،در حرفه خود چیست؟ و چگونه میزان برتری خود را چه از نظر دانش و چه از نظر مهارت در یك زمینه كاری اندازه می گیرید؟ این اندازه گیری، استاندارد شما را برای كارایی نشان می دهد.
بهترین بودن در یك زمینه مهم از شغل و حرفه شما بیشتر از هر چیزی به پیشرفت شما كمك می كند.
اغلب شما می توانید خط مشی شغلی خود را با توجه به نیاز مشتریان مهم برای ساختن آینده تغییر دهید.

کلید سوم
تقسیم بندی عبارتست از توانایی شما در مشخص كردن افراد و سازمانهایی كه سود بیشتری برای شما دارند. نحوه كار بدین صورت است كه شما به طور واضح مهمترین مشتریان خود را مشخص می كنید. و برای جلب رضایت این گروه خاص از مشتریان تصمیم گیری می كنید. اغلب شما می توانید خط مشی شغلی خود را با توجه به نیاز مشتریان مهم برای ساختن آینده تغییر دهید. مشتری های اصلی خود را درست بشناسید و به آنها نزدیکتر شوید. تا با نیاز آنها آشنا شوید.
کلید آخر
تمركز عبارتست از توانایی شما در تمركز ذهنی بر روی خدماتی است كه برای آن شخص یا سازمان اهمیت دارد. این چهار استراتژی نقطه كانونی حیاتی برای رسیدن به دست آوردهای فوق العاده در سازمان و حرفه شماست.
توجه: از خود بپرسید:« كدام مهارت است كه اگر آن را در خود تقویت كنید بیشترین اثر مثبت را در حرفه شما به جا می گذارد؟ پاسخی كه به این سؤال می دهید را به عنوان یك هدف بنویسید و برای آن یك ضرب العجل تعیین كنید. برای خود طرح و نقشه داشته باشید و برای رسیدن به هدف پر تلاش باشید تا بر آن نائل شوید. این كلید واقعی رسیدن به موفقیت شغلی است
 

غضنفرخان

عضو جدید
از فقر تا ثروت-افسانه یا حقیقت

از فقر تا ثروت-افسانه یا حقیقت

Glenn Beach ، شاعر، نویسنده و کارآفرین کسب و کارهای خانگی در Nova Scotia کانادا است. شما قادر هستید با جیبی خالی از پول و پر از صورت حساب­های پرداخت نشده، کسب و کار خود را آغاز کنید و از طریق اینترنت، درآمدی منظم و حتی ثروتی بی­حساب کسب کنید!
از آنجایی که این مسیر، به مثابه جاده­ای سخت و طولانی است، باید خود را از قبل آماده کنید و نقشه مناسبی همراه داشته باشید.
قبل از هر چیز بهتر است به آماده­سازی خود بپردازید. اگر جوان هستید باید در زمینه کاری مورد نظرتان تحصیلات و دانش لازم را کسب کنید.باید مدتی را برای فرد دیگری کار کنید و تجربه وشهرت مورد نظر را کسب کنید. پس از این مرحله میتوانید اقدام به گرفتن یک وام مختصر جهت شروع کار، اجاره دفتر کار و خرید تجهیزات، ابزار و مبلمان مورد نیاز خود کنید. برای کارتان تبلیغات کنید و آنقدر به این کار ادامه دهید که از بدهی خارج و به سود برسید.
اگر شما جوان نیستید، تشکیل خانواده داده­اید و کلیه مخارج و بدهی­های مربوط به آن را متقبل شده­ایدو برای فرد دیگری کار میکنید که درآمد خوبی نیز ندارید، وضعیت شما از آنچه مطرح شد متفاوت است. ممکن است شما به مدرسه شبانه­­روزی رفته باشید و تحصیلات خود را به صورت نیمه وقت به پایان برده باشید و اکنون نیز در هر قدمی که برمیدارید طلبکاران به دنبال شما باشند. در اینصورت کاملا اشتباه است که شما کامپیوتر خود را روشن کنید و انتظار داشته باشید که یکی از روش­های سریع پولدار شدن در مورد شما محقق شود.
▪ به عنوان یک کارآفرین اینترنتی، گامهای نخست به شرح زیر است:
۱) خود ارزیابی صادقانه:
برای اینکه تبدیل به یک خوداشتغال شوید، باید برخی از کیفیت­های لازم در شما وجود داشته باشد. صادقانه بگوییم، اگر شما فردی با انگیزه، مصمّم، با اعتماد به نفس، صبور، با پشتکار و اندکی لجباز باشید، از کیفیت لازم برخوردار هستید.
۲) تحقیقات:
شما به صرف زمان جهت تحقیق در مورد شرکتها، محصولات و افرادی که کار مورد نظر شما را انجام میدهند نیاز دارید. آیا این شرکتها استوار و قابل اعتماد هستند؟ آیا مسُولین اجرایی این شرکتها در دسترس و پاسخگو هستند؟ آیا محصولات از کیفیت و مطلوبیت کافی برخوردارند؟ و از همه مهمتر، آیا یک تیم با تجربه و موفق و دوستانی که از شرکت حمایت کنند در دسترس هستند؟
۳) حمایت:
پیرامون شما باید افراد با معلومات، منتورها و رهبران انگیزه بخش، به صورت آنلاین و آفلاین وجو داشته باشند. خانواده شما، شرکت شما و سایر افرادی که در مسیری که شما گام برمیدارید موفق بوده­اند، باید در دسترس شما باشند. هیچ­گاه نباید حس کنید که تنها هستید.
۴) زیر ساخت­ها:
هرچه را که نیاز دارید تعیین کنید: کامپیوتر، پرینتر، فکس، تلفن و به­طور کلی هر چیزی را که کسب و کارتان به آن نیاز دارد فراهم کنید. فضای دفتر خود را به گونه­ای طراحی کنید که با شیوه زندگی و نیازهای کاری شما همخوانی داشته باشد.
اگر تمایل دارید صبح­ها به کار بپردازید، یک گوشه از خانه شما برای کارتان کافی است، البته به شرطی که بچه­هایتان مدرسه باشند و یا صدای آنها شما را اذیت نکند. اما اگر تمایل دارید که بعد از ظهرها کارکنید، نیاز به اتاقی مجزا دارید. شما محتاج همکاری نزدیکانتان هستید.
۵) واقع­بینی:
آغاز کاری که دست یافتن به اهداف آن بعید مینماید، کار صحیحی نیست. بسیاری از افراد برای شما تعریف میکنند که شخصی با سرمایه بسیار اندک در عرض یک هفته و یا کمی بیشتر، هزاران دلار به دست آورده است، اما هیچ­کدام از این افرا د به شما نمیگویند که ممکن است شما یکی از هزاران نفری باشید که قبل از اینکه حتی یک سنت به دست آورند مجبور به ترک کار خود شده­اند. ممکن است امروز شما درآمدی کسب کنید اما آیا این روند همیشگی خواهد بود؟ زمان به درآمد رسیدن هر کسب و کار با سایر کسب و کارها متفاوت است. ممکن است شما در دو ماه به درآمدزایی برسید و یا این فرآیند یکسال به طول انجامد. هر چقدر هم این زمان طولانی باشد، شما باید پیش­بینی­های کافی را به عمل آورید و قادر به اداره این کسب و کار باشید.
آگاه باشید که حرکت شما به سمت قله اهدافتان، صعودی یکنواخت نخواهد بود بلکه با پستی و بلندی مواجه خواهید شد.
۶) فروش محصول خود یا دیگران:
پرواضح است که درآمد بیشتر برای شما، در فروش محصول خودتان حاصل خواهد شد. هرچندکه فروش محصولات شرکتی دیگر، راهی مطمُن برای آشنایی با تجارت الکترونیک است. در گام نخست، شما با اقیانوس ژرفی از اطلاعات مواجه میشوید اما کمی که به پیش بروید آنچه مد نظرتان است به دست می­آورید. کار کردن برای یک شرکت خوب باعث میشود که شما هر اطلاعاتی را که جهت کارکردن برای خودتان نیاز دارید به دست آورید.
۷) طرح کسب و کار:
تهیه طرح کسب و کار به شما تمرکز میدهد، شما را در توسعه اهداف، استراتژیها و طرح­های عملیاتی یاری میکند و به شما کمک میکند که نتایج کارتان را ارزیبی کنید.
این طرح میتواند دربرگیرنده پیش­بینی­های آینده شما نیز باشد. طرح کسب و کار یک فرمت نوشته شده ندارد و همانگونه که میدانید با گسترش کسب و کار شما، این طرح نیز گسترش خواهد یافت.اکنون که شما نقشه راه را دارید، قدم اول را بردارید. آینده شما از همین امروز آغاز خواهد شد.
www.marketingideashop.com مترجم: مهتا وزوایی
 

غضنفرخان

عضو جدید
هر ساله در ماه فوریه، فهرستی ۶۰نفره از بزرگترین خبرهای جهان و به دنبال آن در ماه مارس فهرستی از ثروتمندترین افراد جهان توسط مجله آمریکایی و معتبر( فوربس )(Forbes) منتشر میشود. در نتایج منتشرشده سال گذشته این مجله اقتصادی، تنها یک اسم در هر دو فهرست به چشم میخورد: «Warren E. Buffet». او دارای لیسانس از دانشگاه نبراسکالینکولن و فوق لیسانس از دانشگاه کلمبیا است. ثروت او موروثی نیست و اکنون صاحب سرمایه های کلان در زمینه های گوناگونی از بیمه و تولید انرژی گرفته تا بازار قالی و جواهرات و مبلمان است. از جمله شرکتهای معروفی که «وارن بافت» سهامدار آنها است، آمریکن اسپرس و ژیلت هستند که تیغ ریشتراشی آن شهرت دارد.
این شخص که تا سال گذشته پس از بیل گیتس در رتبه دوم ثروتمندترین فرد جهان قرار داشت و در ماه ژوئن سال ۲۰۰۶ با اهدای حدود ۳۷میلیارد دلار (۸۳درصد دارایی خود) به بنیاد بیل و ملیندا گیتس (اهداف اصلی تاسیس این بنیاد از سوی بیل گیتس و همسرش، افزایش سلامت و کاهش فقر شدید در سطح دنیا و در آمریکا گسترش دادن فرصتهای آموزشی و دسترسی به تکنولوژی اطلاعات است.) جامعه ثروتمندان را شوکه کرد و بزرگترین کمک خیریه تاریخ را رقم زد، در سال جاری میلادی به حاکمیت مطلق بیل گیتس بر عنوان ثروتمندترین فرد جهان پس از ۱۳ سال پایان داد. بر این اساس، در ادامه به جالبترین نکات زندگی اقتصادی وارن بافت براساس مصاحبه نیمساعته اش با NCBC میپردازیم:
۱) او نخستین سهام خود را در ۱۱ سالگی خریداری کرد و اکنون افسوس میخورد که آغازی دیرهنگام داشته است. پس به عنوان اولین پند برای کسب موفقیت:
- فرزندانتان را کوچک مپندارید و آنها را به سرمایه گذاری تشویق کنید.
۲) او در سن ۱۴سالگی و با درآمد توزیع روزنامه، یک مزرعه کوچک خرید. نتیجه اینکه:
- کسی هم بوده که بتواند با پسانداز اندک چیزهای زیادی بخرد.
- قدر آنچه را به دست میآورید، بدانید.
- فرزندانتان را به راه اندازی کسب وکار تشویق کنید.
۳) او هماکنون در خانه سه خوابه کوچکی واقع در مرکز شهر، اوماها در ایالت نبر اسکای آمریکا زندگی میکند. خانه ای که پس از ازدواجش و در حدود نیم قرن پیش با قیمت ۳۱۵۰۰ دلار خریداری کرده است.
او میگوید در منزلش صرفا آنچه وجود دارد که لازم دارد. او برای محافظت از خانه اش هرگز به حصار یا دیواری نیاز نداشته است.
● نتیجه:
- هرگز بیش از آنچه که نیاز واقعی شما است، نخرید و به فرزندانتان نیز بیاموزید که چنین بیاندیشند و رفتار کنند.
۴) او خود راننده خودروی شخصی اش است و راننده یا محافظی ندارد.
- پیشرفت انسان، باوری درونی و نه برتریجویی میطلبد.
۵) او هیچ گاه با هواپیمای شخصیاش سفر نمیکند. هرچند او صاحب بزرگترین شرکت هواپیمایی خصوصی است.
- همیشه به این فکر کنید که چگونه میتوانید اقتصادیتر عمل کنید.
- موفقترین مردمان لزوما از بهترین امکانات بهره نمیجویند.
۶) شرکت او (برکشایر هات وی Brekshire Hathaway، ۶۳ زیرمجموعه دیگر دارد که در آمریکای شمالی و حتی برخی نقاط اروپا به خرید و فروش املاک مشغول هستند.
او سالانه تنها یک بار با هر یک از روسای هیات مدیره این شرکتها مکاتبه میکند. آن هم برای تعیین اهداف سالانه. او هیچ گاه براساس یک قاعده معین اقدام به تشکیل جلسه یا مکالمه تلفنی با شرکتهای زیرمجموعه اش نمیکند.
- کارهای درست را به افراد مناسب واگذارید.
۷) او تنها دو قانون برای روسای هیات مدیره این شرکتها وضع کرده است.
- قانون نخست: پول سهام هیچ یک از سهامدارانتان را از بین نبرید.
 

Ho$$ein

کاربر فعال مهندسی مواد و متالورژی ,
کاربر ممتاز
متاسفم كه اينو ميگم ولي خيلي چرند بود!

واقعا تاپيك افتضاحي يه......!!!!!
چرا وقت بچه ها رو ميگيري؟‌!!!!
 

غضنفرخان

عضو جدید
شش راه برای تبدیل اشتیاق به طلا:
1- مبلغ مورد نیاز خود را دقیقاً مشخص سازد.
2- مشخص كنید برای رسیدن به هرچیز، باید چه چیز را از دست بدهید.
3- تاریخ مشخصی برای دستیابی به هدف خود درنظر بگیرید.
4- برنامه‌ای قطعی برای اجرای برنامه خود بریزید.
5- درباره از خودگذشتگی خود تصمیم بگیرید.
6- یادداشت خود را به صدای بلند، روزی دوبار بخوانید و باور كنید كه صاحب این پول و دارایی شده‌اید.
 

غضنفرخان

عضو جدید
در كار برنامه ریزی برای ثروتمند شدن به كسی اجازه ندهید كه رویای شما را از بین ببرد. باید با موفق های روزگار و دوران گذشته خود آشنا شوید. باید با زندگی كسانی آشنا شوید كه رؤیای آنچه را كه ارزشمند است به دنیای ما ارزیانی داشته است؛ به من و شما امكان داده است تا استعدادهای خود را بروز دهیم.
 

غضنفرخان

عضو جدید
در خرج کردن پول‌های کم با موفقیت عمل کنید!

پول‌های کم و محدود شاید در ظاهر چندان تاثیر‌گذار در زندگی نباشند اما اگر کمی با برنامه و اصولی حرکت کنید می‌توانید بهترین استفاده‌ها را از منابع مالی محدود خود داشته باشید.
در این مطلب قصد داریم تا شما را با این نکات آشنا کنیم:
▪ همیشه برای خرید کالاهای کوچک برنامه‌هایی از پیش تعیین شده داشته باشید. مثلا خوب است که در مواقع خاص و تصادفی کالاهایی که نیاز به خرید آنها را احساس می‌کنید روی فهرستی نوشته و همیشه آنها را جلوی چشمان خود داشته باشید.
▪ پیشنهاد می‌کنیم که از تعیین اولویت‌ها هرگز غافل نشوید. مزیت اولویت‌بندی در کارهای مختلف این است که در خرید کالاهای مختلف و اختصاص منابع مالی اندک خود به آنها با مشکل مواجه نخواهید شد. رهایی از سردرگمی به هنگام خرید آیتم‌های مختلف بهترین نتیجه از اولویت‌بندی کالاهای مورد نظر است.
▪ اهل پس‌انداز‌کردن باشید. شاید همیشه نیازی به خرید انواع کالاها نباشد و در این زمان است که ارزش پس‌انداز کردن بیش از پیش مشخص می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم که تا می‌توانید پول‌های اندکی را که به دست می‌آورید پس‌انداز کنید و در هزینه کردن آنها عجله نداشته باشید. این یک ضرب‌المثل برزیلی است که هرگز بیشتر از آنچه که در می‌آورید خرج نکنید. اگر برای پولی که به دست می‌آورید برنامه داشته باشید، جدا از آنکه در هزینه کردن آن با برنامه پیش رفته و مقروض نمی‌شوید، همیشه اندوخته‌ای نیز خواهید داشت.
 

غضنفرخان

عضو جدید
صرفه جویی و ثروت

برای رسیدن به ثروت، تنها یک راه وجود ندارد و تمام روشهای بالا برای عده خاصی ثروت به بار آورده است. اما شما با پیروی از چند دستور ساده میتوانید تمام احتمالات برای ایجاد ثروت را به نفع خود به کار ببرید.
۱) خرج شما باید کمتر از دخل باشد
این روش بیش از هر روش دیگر مورد بی توجهی قرار میگیرد، به این دلیل که بسیاری از افراد تصور میکنند برای انجام این کار باید استانداردهای فعلی زندگی خود را تقلیل دهند- که برای بسیاری از افراد غیر ممکن است.
مطمئنا شما میتوانید بیلان شخصی خود را با صرفه جویی در سرگرمیهایی نظیر بیرون غذا خوردن، تغییر دهید. تهیه یک قوری چای یا قهوه در محل کار به جای نوشیدن یک فنجان قهوه ۱۰۰۰ تومانی یا چای ۸۰۰ تومانی (و بیشتر) بر نقدینه شما تاثیر خواهد داشت. اما بزرگترین تفاوت در زمانی است که شما درآمد خود را افزایش دهید.
بهتر است بودجه خود را به عنوان یک کیک در اندازه مشخص که باید برای تامین مخارج روزمره و صورت حسابها، به اندازه های مختلف بریده شود، در نظر نگیرید. بلکه به این فکر کنید که چگونه باید اندازه این کیک را افزایش دهید.
ابتدا ببینید که اوقات خود و البته پولتان را چگونه صرف میکنید. اگر زمان نسبتا زیادی را به کاری که آنرا "وقت گذرانی" می نامیم سپری میکنید و در طی آن مسلما پول خرج میکنید، باید تغییر روش داده و از وقت خود برای انجام کارهایی که درآمدی هم نسیب شما میکنند استفاده کنید.
این کارهای نیمه وقت میتوانند شامل استفاده از هر فن و هنری که دارید بشوند، از جمله نگهداری از کودکان، سالمندان یا بیماران، فروشندگی، ترجمه، تدریس خصوصی و مانند اینها. به یاد داشته باشید که درآمد حاصل از این کار اضافه را به طور صحیح سرمایه گذاری کنید تا بهترین استفاده را از آن برده باشید.
۲) کاری کنید که پولتان به نفع شما کار کند نه بر علیه شما همانطور که تصمیم گیری صحیح مالی و دنبال کردن یک برنامه مرتب در سرمایه گذاری میتواند پول شما را به یاری قدرتمند تبدیل کند، تصمیمهای نادرست موجب میشوند که راه رسیدن به موفقیت پر از دست انداز شود.
مثال خوب این مورد استفاده از کارتهای اعتباری است. (از آنجایی که استفاده از این کارتها در ایران هم معمول شده است، مطالعه این بخش هم به کار ما می آید.) در آمریکا که استفاده از کارت اعتباری بسیار رایج است، تصمیمهای نادرست و نا آشنا بودن به حساب و کتابهای پنهان در پشت این ابزار ساده خرید، سالانه موجب ورشکستگی عده بسیاری میشود.
توجه کنید که بسیاری از کالاهایی که با کارت اعتباری خریداری میشوند، مدتها قبل از اینکه پرداخت قسطشان تمام شود از بین رفته یا مصرف شده اند. اگر در حال حاضر مقروض هستید، توجه کنید که با دوبرابر کردن حداقل مقدار قسط ماهانه یا تنها با افزودن مبلغ کوچکی به آن، سریعتر از زیر بار بدهی خود خارج خواهید شد.
۳) به خاطر داشته باشید، اگر آنرا نبینید، خرجش هم نمیکنی به فیش حقوقی خود با دقت نگاه کنید، متوجه میشوید که قبل از اینکه به مبلغ نهایی برسید، مقداری از حقوق شما برای پرداخت بیمه، مالیات و مانند اینها کسر شده است. این پول قبل از اینکه شما بتوانید برایش تصمیمی بگیرید، به طور خودکار از فیش شما برداشته شده است.
شما میتوانید چنین برنامه ای را برای پس انداز شخصی خود مورد استفاده قرار دهید. شما میتوانید با بانک خود مشورت کنید و مقداری از مبلغ دریافتی خود را هر ماه برای یک سرمایه گذاری خاص یا خرید اوراق بهادار مصرف کنید یا اینکه مبلغ مشخصی را هر ماه در حساب طولانی مدتی قرار دهید. این کار را با هماهنگی محل کار و بانک هم میتوانید انجام دهید تا این پس انداز دچار وقفه نشود. نکته مهم این است که اگر این پول در دست شما نباشد و "آنرا نبینید" خرجش هم نمیکنید.
۴) برای پس انداز و سرمایه گذاری خود اهدافی قائل شوید آیا میل دارید در سنین ۴۰ یا ۵۰ سالگی صد میلیون تومان داشته باشید؟ هدفتان هر چه هست، باید برایتان مشخص باشد اما هرگز نباید برای خود هدفی در نظر بگیرید که کنترل روشهای رسیدن به آن از عهده شما خارج باشد.
اهداف شما نباید بر اضافه حقوق احتمالی شما تکیه کند، بلکه باید بر کوشش و توانایی شخص شما استوار باشند. شما میتوانید با تحصیل بیشتر، بر روی خودتان سرمایه گذاری کنید، به این ترتیب پس از پایان تحصیل یا به دست آوردن تخصص یا آموختن یک فن تازه، در شغل خود ارتقا یافته یا کار پردرآمد و جدیدی را آغاز کنید.
شاید لازم باشد در زمینه سرمایه گذاری بیشتر ریسک کنید یا شیوه زندگی خود را با پرداختن به شغلی که به جای حقوق ثابت، از کمیسیونهای بالا برخوردار است، تغییر دهید. قبل از هر چیز، ریسک و توانایی خود را ارزیابی کنید و ببینید که اگر بیشتر احتمالات به سود شما تمام شود، تا چه حد بر مبلغ دریافتی شما افزوده خواهد شد.
 

غضنفرخان

عضو جدید
آیا می خواهید پولدار شوید؟

۱) رویاهای بزرگی در سر داشته باشید. افکار بزرگ زندگی شما را متحول خواهد ساخت.
۲) یک تصویر خاص از مقصد مسیر خود در ذهن تان ترسیم کنید. هر اندازه این تصویر مشخص تر و خاص تر باشد امکان دستیابی شما به آن بیشتر خواهد بود.
۳) به گونه ای رفتار کنید که گویی شما مالک کسب و کارتان میباشید. ولو آنکه برای شخص و شرکت دیگری کار میکنید. این نگرش شما بذرهای موفقیت و استقلال شغلی را در سرنوشت شما خواهد کاشت.
۴) شغل خود را دوست داشته باشید. چنانچه به آن علاقه مند نمیباشید آن را رها کنید. با "نه" گفتن به شغلی که تنها برای پول انجامش میدهید شغل دلخواه خود را همچون آهن ربا جذب خود خواهید کرد.
۵) یک گروه خوش فکر تشکیل دهید. با افرادی که متعهد به ایجاد یک شغل بزرگ هستند جلسه تشکیل دهید. اندیشه ها و ایده های خود را با یکدیگر در میان بگذارید و از یکدیگر پشتیبانی کنید.
۶) همواره ضوابط اخلاق کاری را رعایت کنید.
۷) پیشرفت و بهبودی دائم و بی وقفه در شغل خود را سر لوحه اعمال خود قرار دهید. همیشه به علم خود بیفزایید.
۸) به شغل خود بعنوان یک خدمت رسانی بنگرید. یاری رساندن به دیگران کسب و کار شما را رونق خواهد بخشید.
۹) از تمام جزئیات و ریزه کاریهای شغل خود آگاهی یابید. این پیشه شماست.
۱۰) مترصد فرصتها باشید. هر لحضه ممکن است بر در شما بکوبد. آیا شما آماده هستید؟
۱۱) تناسب اندام خود را حفظ کنید. ذهن توانمند جسم نیرومندی پدید می آورد. بدن ضعیف معلول ذهن ضعیف میباشد. سلامت جسمانی و روانی شما اساس موفقیت شما در زندگی میباشد.
۱۲) زندگی خود را اولویت بندی کنید. ابتدا کارهای مهم تر را به انجام رسانید.
۱۳) پیش از آنچه مشتری انتظار دارد به وی خدمت ارائه دهید. این عمل اعتماد سازی کرده و مشتریان شما را افزایش میدهد.
۱۴) فرد منظبطی باشید. زندگی خود را از فعالیتها و افرادی که موجبات پیشرفت و بالنگی شما را فراهم می آورند، پر کنید. فعالیتهایی که بر زندگی شما اثر منفی می گذارند را از خود دور سازید.
۱۵) نخست به خودتان پرداخت کنید. این نخستین قانون متمولان است. پس انداز را هیچگاه فراموش نکنید.
۱۶) هر از چند گاهی تنهایی را تجربه کنید. در زمان تنهایی به ندای درون و اندیشه های ذهن خود گوش فرا دهید و برنامه ریزیهای خلاقانه کنید.
۱۷) بسوی برتری گام بردارید. بهترین را ارج دهید و به کمتر از آن قانع نباشید.
۱۸) صداقت و درستکاری بهترین سیاست است. خود و خواسته های خود را بشناسید و آنها را همیشه صادقانه بیان دارید
۱۹) در روند تصمیم گیری سریع عمل کرده و در تغییر آنها کند و آهسته باشید.
۲۰) شکست گزینه شما نخواهد بود. تمام افکار شما باید بر موفقیت متمرکز باشد. شما باید موفق گردید.
۲۱) در دستیابی به اهدافتان مصمم باشید. پافشاری سرسختانه اعتماد بنفس شما را تقویت کرده و شما را به پیروزی نهایی نزدیک میکند.
۲۲) بر خلاف جریان آب شنا کنید.هیچگاه از ایده ها،عقاید و رویکردهای نو نهراسید.
۲۳) برروی فرصتها تمرکز کنید و نه برروی موانع.
۲۴) سه عنصر ترس، پشت گوش اندازی و تنبلی را از زندگی خود بیرون اندازید.
۲۵) به خاطر داشته باشید اغلب افرادی که در کنار شما زندگی میکنند از پیشرفت و ثروتمند شدن شما خوشنود نخواهند شد و ممکن است در این مسیر مرتبا شما را از دستیابی به اهدافتان دلسرد سازند. تنها به اهداف خود بیندیشید و آنها را نادیده بگیرید.
۲۶) یاد بگیرید خودخواه باشید. خودخواهی به معنی نادیده گرفتن حقوق دیگران نیست. بلکه به مفهوم ارج نهادن به خواسته ها و آرزوهای خودتان و مقدم دانستن آنها بر خواسته های دیگران است.
 

غضنفرخان

عضو جدید
چطور پولدار می‌شوید؟

در این‌که همه‌مان دنبال پول هستیم و می‌خواهیم راحت زندگی کنیم، هیچ شکی نیست.
اما قبل از هر چیز باید بدانیم که بعد از داشتن مال و اموال فراوان که برای‌مان رؤیایی بزرگ است، چه کار می‌خواهیم بکنیم. لطفا خنده‌تان نگیرد و نگویید که بگذارید به آن برسیم، بعدا فکر می‌کنیم. طبق آمار، آرزوی ۷۰درصد مردم این است که بعد از پولدارشدن، تنها خودنمایی کنند و آنچه مدت‌ها خواهانش بوده‌اند را بخرند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید و هر شب قبل از خواب، خودتان را در اتومبیل آخرین سیستم‌تان تصور می‌کنید، در حالی که پالتویی گران‌قیمت به تن کرده‌اید، کیف پولتان پر از چک‌پول‌های طلایی است و دیگر هیچ غم و غصه‌ای بابت پرداخت بدهی و قسط و وام ندارید و... راه را اشتباه رفته‌‌اید چرا که تصور شما از داشتن پول فراوان، بسیار سطحی و بدون عمق است.
شاید باز خنده‌تان بگیرد و بگویید فعلا راه درازی در پیش دارید و با این حقوقی که دریافت می‌کنید، باید سال‌ها منتظر معجزه بمانید... .
اگر در این حال‌وهوا گرفتار شده‌اید، سعی کنید به این حقیقت اعتقاد پیدا کنید که خداوند بهترین‌ها را برای شما در نظر گرفته و تنها با ایمان‌تان می‌توانید آنها را به دست بیاورید. معنی این گفته این است که اگر باور داشته باشید که بهترین‌ها از آن شماست، حتما این اتفاق می‌افتد.
پس شروع کنید؛ بیندیشید که فرداروز با دارایی‌تان که امروز در حال تلاش برای داشتنش هستید، چه خواهید کرد. کاری نداشته باشید که حرفه‌تان چیست و چه خواهد شد بلکه تنها مطمئن باشید که این اتفاق خواهد افتاد.
خب، اگر تا اینجای کار به یک عقیده مشترک رسیده‌ایم، باید شروع کنیم و یاد بگیریم که آدم‌های پولدار متفکر چه صفاتی دارند. چرا می‌گوییم متفکر؟ چون این دسته از افراد، تنها به فکر خودنمایی و زرق‌وبرق پول نیستند و خوب می‌دانند که چنانچه به این طریق رفتار کنند، طولی نخواهد کشید که به جرگه هزاران هزار بدهکار دیگر خواهند پیوست.
پس با هم، چند صفت برتر را مرور کرده و با امید به آینده، در زندگی‌مان پیاده می‌کنیم:
۱) ریسک‌کردن
اگر در هر شغل و حرفه‌ای هستید، باید بدانید که ریسک، بخشی از کسب درآمد است. سرمایه‌گذارهای بزرگ اعتقاد دارند که هر قدر ریسک بزرگ‌تر باشد، میزان سرمایه برگشتی بالقوه آن نیز بیشتر خواهد بود؛ بنابراین اگر هوس پولدارشدن به سرتان زده، باید باور داشته باشید که از یک راه امن و بدون هیچ‌گونه پستی و بلندی، به جایی نخواهید رسید. باید مثل یک سرباز شجاع از موقعیت‌ها استفاده کنید و به دل خطر بزنید.
۲) سخاوت هوشیارانه
عده‌ای از ما سخاوتمندبودن را نوعی دست‌ودل‌بازی می‌دانیم که همه اطرافمان را شامل ‌شود. حاضریم همه دوستان‌مان را به‌راحتی برای نهار مهمان کنیم، برایشان نوشیدنی بخریم، هنگام حساب‌کردن کرایه پیش‌قدم باشیم و... و آن‌قدر به این روش ادامه می‌دهیم که بعد از مدتی متوجه می‌شویم این نوع رفتارها برای دیگران به یک عادت تبدیل شده و آنها دیگر متوقع شده‌اند... . اگر دچار این رفتارها هستید، باید بدانید که افراد پولدار متفکر، هوشیارانه سخاوتمند هستند؛ یعنی بر حسب قدرشناسی و ارزش هر فرد حاضر به خرج‌کردن برای او هستند و در کنار این روابط، درصد قابل‌توجهی از دارایی‌شان را نیز صرف امور خداپسندانه می‌کنند!
۳) نشست‌وبرخاست با افراد ممتاز جامعه
به اطراف‌تان نگاهی بکنید! آیا دوروبرتان را کسانی پر کرده‌اند که از زندگی‌کردن، تنها گلایه و آه و شکایت را آموخته‌اند یا افرادی که سرزنده و پویا و با وجود تمام سختی‌ها، در حال دویدن به دنبال اهدافشان هستند؟ این موضوع را جدی بگیرید چرا که انعکاسی بسیار قوی در زندگی‌تان خواهد داشت. هر دسته از این افراد می‌توانند شما را به‌راحتی در حال‌وهوایی تازه قرار دهند.
۴) نظارت بر سرمایه‌گذاری
سرمایه‌گذاری حتما نباید شامل یک پروژه تجاری سنگین باشد بلکه می‌تواند از یک حساب ساده بانکی یا خرید سهام آغاز و به موردهای دیگر ختم شود. باید هم‌پای مراکز فوق حرکت کنید و تا آنجا که می‌توانید به اطلاعات مالی خود از طریق خواندن مجلات در روزنامه‌های اقتصادی اضافه کنید.
۵) دوراندیشی
دوراندیشی و آینده‌نگری مستلزم داشتن اطلاعات مالی است که به مرور زمان، شما را صاحب حس ششم مالی می‌کند؛ پس چشم‌هایتان را برای فرصت‌های ایجاد درآمد، تیز کنید.
۷) محول‌کردن امور
افراد موفق شخصا به دنبال امور مختلف نمی‌روند و وقت و انرژی‌شان را هدر نمی‌دهند. چنانچه در مساله‌ای حقوقی مشکلی داشته باشند، به‌سرعت سراغ وکیل می‌روند، در امور مالیاتی به یک حسابدار مراجعه می‌کنند و... .
۸) تمرکز
یک فرد ثروتمند برای خود، ماموریتی شفاف با اهدافی معین در نظر می‌گیرد. او نگاهی مصمم و پایدار به نتیجه کارش دارد و هرگز از مسیرش تغییر جهت نمی‌دهد؛ بنابراین شما نیز شروع کنید. دیدگاه شخصی‌تان و نحوه رسیدن به آن را بنویسید. هرگاه در مشکلات کوچک روزانه گرفتار آمدید، آن اهداف را به خود یادآوری کنید. بعد از برخورد و حل هر مساله، باانگیزه‌تر خواهید شد.
۹) خریدهای برتر
پولداران متفکر، خریدهای برتر را برای خود در نظر می‌گیرند چرا که سزاوارش هستند؛ پس شما نیز ایده‌های بزرگ در سر داشته باشید و بهترین‌ها را برای خود، خانواده و اطرافیان‌تان بخواهید!
... و در نهایت به داشتن پول وانمود کنید تا به دستش آورید و به خاطر داشته باشید که پول، جذب افرادی می‌شود که می‌دانند چگونه باید با آن رفتار کنند.
 

ofakur

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام. اینایی که نوشتی روشهای سختیه.
بهترین راه برای پولدارشدن دو تاست.
1- میری وام های کلان میگیری و پس نمیدی.
2- با فرزند یک ادم خیلی پولدار ازدواج میکنی.
 

ofakur

عضو جدید
کاربر ممتاز
متاسفم كه اينو ميگم ولي خيلي چرند بود!

واقعا تاپيك افتضاحي يه......!!!!!
چرا وقت بچه ها رو ميگيري؟‌!!!!
تو دنیای ما ایرانی ها همه راههای علمی رو چرندیات میگن.
اینایی هم که ایشون نوشتن راههای علمی برای پولدارشدنه که میشه همون.
معنی افتضاح رو هم نفهمیدیم. بیشتر توضیح بده
اینام نظرات منه و نمیتونی اعتراض کنی.
من هم به نظرات شما اعتراضی ندارم.
بچه ها هم وقتی ندارن که گرفته بشه.
شما اگه دوست نداری برو سر کوچه خودت بازی من و اینورا نیا.
تاپیک خیلی خوبی هم هستش .
اصلا تاپیک چیه ؟ کتابه. شاید هم دائرة المعارفه.
هر چی که هست خوبه.
بله خوبه.
شما هم وکیل و وصی بچه ها شدی مدرک بیار تا حرفتو قبول کنیم.
 

ofakur

عضو جدید
کاربر ممتاز
خوب بچه جون کی گفته تو وقتت رو اینجا بزاری ... برو پفکت رو بخور/:biggrin:
سلام داداش . نصف شبی این پفک رو یاد من انداختی که اینجام نداریم.
حالا باید برم آب خنک بخورم تا فردا که ببینم چی میشه.
ایشون هم منظوری نداره فقط خواسته بگه که این چیزارو درک نمیکنه . همین.
اصلآ به من چه که منظوری داره یا نه.
 

غضنفرخان

عضو جدید
چرا ثروتمندان خسیس اند ؟

چرا ثروتمندان خسیس اند ؟

آنهایی که اخبار مربوط به میلیاردرها را پیگیری می کنند ، هر ساله از اواسط ماه فوریه تا اواسط مارس اخبار جالبی در مورد آنها می شنوند . به گزارش موج ، هر ساله در ماه فوریه فهرست ۶۰ نفری بزرگترین کمک های خیرهای جهان و به دنبال آن فهرست ثروتمندترین افراد جهان در ماه مارس توسط مجله معتبر Forbes منتشر می شود . اما اینبار تنها یک اسم درهر دو لیست به چشم می خورد : Warren E. Buffet . این شخص پس از بیل گیتس که برای چندمین سال متوالی ثروتمندترین فرد جهان شناخته شده ، در رتبه دوم این لیست قرار گرفته است .
با این حال ، او با اختلاف بسیار زیادی نسبت به نفرات دیگر ، رتبه نخست بزرگترین اهدا کنندگان کمک های خیریه را به خود اختصاص داده است . وی سال گذشته با اهدا ۴۲ میلیارد دلار ، جامعه ثروتمندان را شوکه کرد و بزرگترین کمک خیریه تاریخ را رقم زد . این مبلغ معادل تمامی کمک های این شش سال اخیر بود . عکس العمل و چهره مبهوت دیگر میلیاردرها بسیار جالب بود . آنها می گفتند : می خواهد ۴۲ میلیارد دلار کمک کند ؟! مگر دیوانه شده ؟! در واقع آنها آنها هرگز نمی خواستند با ثروت خود چنین کاری را انجام دهند .
اما این اقدام Buffet این سوال را در ذهن ایجاد می کند که دیگر میلیاردرها دقیقا می خواهند با پولشان چه کار کنند ؟! طبق گفته Christopher Carrol اقتصاد دان دانشگاه جانز هاپکینز در مقاله: (( چرا پولدارها پول های خود را ذخیره می کنند ؟ )) ، این پرسش که "چرا مردم این همه پول می خواهند ؟ " به یک معمای واقعی تبدیل شده است .استدلال اقتصادی معقولانه اینست که آنها ثروت خود را برای خرج کردن ، بخشیدن آن به خانواده خود برای بالابردن استانداردهای زندگی شان و یا درراه کمک به دیگران می خواهند . اما وقتی به لیست ۶۰ نفری خیران نگاه می اندازیم ، متوجه می شویم که هدف اصلی شان کمک های خیریه نبوده است . آنها هر چقدر هم که بخشنده باشند ، هیچ وقت تمام ثروت خود یا بخش زیادی ازآن را در این راه صرف نمی کنند .
این حرکتBuffet به همین دلیل در کانون توجه همگان قرار گرفت . کمک های خیریه این لیست در سال ۲۰۰۶ بدون در نظر گرفتن Buffet ، در مجموع ۷ میلیارد دلار بوده است . این در حالی است که ثروت ۶۰ نفر از پولدارترین افراد آمریکا ۶۳۰ میلیارد دلار برآورد شده که نسبت به سال قبل ۶۲ میلیارد دلار یعنی ۱۰ درصد افزایش داشته . آنها بیشتر ثروت خود را پس انداز می کنند تا اینکه بخواهند آنرا در راه خیر بخشش کنند . آقایCarrol می گوید افراد ثروتمند هدفشان از پول جمع کردن ، خرج کردن هم نیست چون هیچ کس نمی تواند آن مقدار پول را خرج کند .اگر بخواهند پول خود را خرج کنند ، می بایست هفته ای میلیاردها دلار خرج کنند تا به ثروتشان افزوده نشود .
آخرین استدلال منطقی این است که میلیاردرها قصد دارند ثروت خود را به فرزندان خود به ارث دهند . اما باز هم ثروتشان در حال افزایش است . بنابراین فرزندانشان نیز در خرج کردن ثروتشان با همین مشکل روبرو خواهند شد .پس اگر هدف این ثروتمندان خرج کردن ثروتشان ، بخشیدن به فرزندانشان یا کمک های خیریه نیست پس چرا این همه پول پس انداز می کنند ؟!
آقای Carrol می گوید : شاید هدفشان چیزی غیر از پول است ! نفوذ ، قدرت ، سلطه بر صنعت ! یا شاید می خواهند با دیگر افرادی که دراین لیست هستند رقابت کنند .
 

Similar threads

بالا