نه نقشه برداری توپوگرافی چند تپه هستش
آیا تعویض ایستگاه در نقشه برداری مسیر یا توپوگرافی فرق میگنه؟
تعویض ایستگاه در نقشه برداری مسیر و توپوگرافی فرقی نداره.سعی کن که عملیات رو با کمترین ایستگاه جمع و جور کنی چون اینجوری خطا کمتر میشه.در برداشت مسیر سعی کن آکس محور و عرض مسیر رو برداشت کنی.یعنی یه نقطه آکس،یه نقطه چپ مسیر و یه نقطه سمت راست مسیر(مثلا بعرض 10 متر از آکس) رو برداشت کنی و سعی کن این ترتیب حفظ بشه.یعنی آکس،چب،راست.و بهتره که هر سه نقطه در یه ردیف باشه.یعنی عواملی که ژالون رو میچرخونن در یه خط قرار داشته باشن.اینجوری موقع تهیه نقشه توپوگرافی مسیر یا محاسبه احجام مشکل کمتری خواهی داشت
در مورد نقشه توپوگرافی هم سعی کن با توجه به مقیاسی که کارفرما ازت میخواد نقطه بخونی.هیچوقت دنبال این نباش که با ساختن نقطه(نرم افزاری) کارت رو پیش ببری چون یه جایی گیر میکنی خلاصه.در برداشت توپوگرافی سعی کن اگه نهر یا جاده یا راه مالرو یا عوارضی مثل ساختمان یا هر چیزی هست رو برداشت کنی و نقاط مربوط به هر عارضه رو یه جا یادداشت که موقع تهیه نقشه بدونی چی به چیه.
درمورد توجیه دوربین هم دوست خوبمون توضضیح مفصلی دادن.البته ایشون یه کمی رو توجیه دوربین وسواس خاصی داشتن که البته این خوبه ولی با دوربینهای جدید که دقت بالایی دارند نیازی به اینهمه وسواس نیست.
من 407 دارم و بارها ازش تست گرفتم.در توجیه دو ایستگاه با فاصله 800 متر از یکدیگر تنها 1 میلیمتر خطا داشت.
راستی در مورد free station اگه از سه یا چهار نقطه با مختصات معلوم استفاده کنی دقت کارت میره بالا