parsa s
عضو جدید
سلام
ببخشید که یه کاره میپرم وسط حرهاتون
Adaptive Cruise Control به مجموعه ای اتلاق میشه که بنز اولین بار با ترکیب سیستم کروز کنترل و 2 رادار برد کوتاه و برد بلند اقدام به ایجاد تغییر رفتار در کروز کرد. توی این سیستم که کارهاش توی سالهای 2005 حدودا اولین بار عمومی شد با استفاده از یک جفت رادار پشت جلوپنجره اقدام به اسکن مسیر تا حدود 100 متر میشه. رادار برد بلند با محدودیت زاویه حدودا 10 تا 20 درجه ای موظف به جستجو در فواصل طولانی تر و رادار برد کوتاه تا فاصله حدودا 20 متری رو با زاویه ی نزدیک به 100 درجه در مسیر روبرو اسکن میکنه. در صورت تشخیص مانع و احتمال برخورد سرعت بوسیله ی سیستم کمکی ترمز (در صورت عدم واکنش راننده) یا Brake Assistant تا حد ایمنی کاسته میشه. این سیستم توی مدل های بهینه شده ی بعدی حتی توقف کامل رو هم به صورت خوبی ساپورت میکنه در حالی که توی مدلهای اولیه خیلی خوب نمیتونست از این قابلیت استفاده کنه. در ضمن سیستم ترمز کمکی امروز جزء سیستم های پایه ی مرسدس ها هست.
این رو هم اضافه کنم همزمان توی خودرو سازی های دیگه مثل ولوو به عنوان پیشرو ترین در صنعت ایمنی خودرو پروژه هایی انجام میشد که اسم کروز کنترل تطبیقی رو بنز به صورت تجاری در آورد ولی واقعیت اینه که ایده ی این کار اولین بار توی ولوو زده شد. البته امروز این سیستم توی بنز های اس کلاس و ای کلاس تقریبا حالت استاندارد پیدا کرده.
ببخشید از پرحرفی من
درسته دوست عزیز ... یادم رفته بود که کروز کنترل مرسدس بنزهای جدید از نوع تطبیقی هستش ... واقعا هم سیستم جالبیه مثلا روی مرسدس CL که این سیستم وجود داره و از نوع پیشرفته هست میشه چند هزار کیلومتر توی اتوبان رانندگی کرد بدون اینکه پدال گاز و یا حتی ترمز رو فشار داد ...