سرويس كيف ياهو تعطيل مي‌شود

anahita shams

عضو جدید
کاربر ممتاز
سرويس ذخيره‌سازي آنلاين Briefcase ياهو كه به مدت تقريبا 10 سال با ظرفيت 30 مگابايت فعاليت كرد سرانجام تعطيل خواهد شد.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، كاربران اين سرويس رايگان كه به افراد امكان مي‌دهد فايل‌هايي به بزرگي پنج مگابايت را بارگذاري و آن‌ها را در فولدرهايي سازماندهي كنند، پيامي دريافت كرده‌اند كه به‌ آن‌ها اطلاع داده كه بايد تا دو ماه ديگر فايل‌هاي خود را حذف يا دانلود كنند و پس از 30 ماه مارس اكانت‌ها بسته و فايل‌ها حذف مي‌شوند.

موتور جست‌وجوي ياهو در بيانيه‌اي اعلام كرد كه فعاليت Briefcase را به دليل رشد بيش از اندازه كاربران آن متوقف مي‌كند. سرويس‌هاي ديگر ياهو مانند ياهوميل و فليكر ظرفيت ذخيره‌سازي بيش‌تري عرضه مي‌كنند و استفاده از Briefcase در سال‌هاي اخير كاهش يافته است.

اين اقدام به ياهو كمك مي‌كند تا برروي سرويس‌هايي كه به طور گسترده‌تري مورد استفاده‌اند متمركز شود؛ همچنانكه ياهو در عرصه جست‌وجو با گوگل و مايكروسافت رقابت مي‌كند تمركزش را برروي سرويس‌هاي پرطرفدار بيش‌تر مي‌كند.

شايد زمان براي Briefcase گذشته باشد اما ايده ذخيره‌سازي آنلاين فايل‌ها به قوت خود باقي است. مايكروسافت سال گذشته Live Mesh را معرفي كرد كه اكنون در مرحله آزمايشي بتاست و به كاربران امكان مي‌دهد فايل‌هاي خود را به صورت آنلاين ذخيره و آن‌ها را بين دستگاه‌هاي قابل حمل و رايانه‌هاي شخصي همگام‌سازي كنند.

برنامه رايگان DropBox نيز قابليت‌هاي مشابهي ارايه مي‌كند. از سوي ديگر اين موضوع شايع شده كه گوگل به‌زودي سرويس ذخيره‌سازي آنلاين به‌نام GDrive را عرضه خواهد كرد.

 
بالا