سایر اخبار و رویداد های والیبالی

abandon

عضو جدید
سلام-تبریک

سلام-تبریک

تبریک به همه دوستان و دست بچه هامون طلا.ایشالله برن کربلا.:)
به جرآت میتونیم بگیم که اگه دفاع عقب زمینمون هم خوب باشه میتونیم به اول تاسومیه جهان فکر کنیم ولی خب ایندوره که گذشت...ایشالله دوره های بعدی.:):gol:
 

khanommohandes

عضو جدید
کاربر ممتاز
هوراااااااااا0-3 بردن

اونم ازالمان
این ماله برگشتشونه ها!!!


 

amir.s.m

عضو جدید
کاربر ممتاز
آلمان در جهنم آزادي تحقير شد

آلمان در جهنم آزادي تحقير شد


آلمان در جهنم آزادي تحقير شد





تيم ملي واليبال ايران با پيراهن‌هاي يکدست سفيد مقابل سرخ‌پوشان آلمان در حالي در هفته پاياني مرحله مقدماتي ليگ جهاني واليبال به ميدان رفتند که سفيد پوشان ايران در پايان ست‌هاي اول ، دوم و سوم توانستند با نتايج 25 بر 19 ؛ 25 بر 18 و 25 بر 20 قدرت خود را به آلمان‌ها ديکته کند و لوکوموتيو ژرمن‌ها را در ايران متوقف کند.

به گزارش ايسنا، آلماني‌ها با ترکيب فورم، کاليبردا، کولين، اسکاپس، کامپا و استوارد و با هدايت "ويتال هلن" بلژيکي مقابل ايران به ميدان آمدند. در مقابل محمد موسوي، سعيد معروف، علي مباشري، رحمان داودي، امير غفور و فرهاد ظريف ترکيب تيم ملي واليبال ايران را در آغاز اين ديدار شکل مي‌دادند.

از حدود يک ساعت قبل از مسابقه تمام ظرفيت سالن 12 هزار نفري آزادي پر شد. در برخي از سکوها حتي جاي سوزن انداختن هم نبود. هواداران تيم ملي واليبال ايران با فرياد‌هاي بلند خود يکصدا تيم ملي را تشويق مي‌کردند. موج حضور هواداران ايراني به قدري بود که آلمان‌ها حدود 5 دقيقه پس از ورود به سالن با بهت به تماشاگران نگاه مي‌کردند و بعد از دقايقي که به تدريج يخ‌شان باز شد گرم کردن را شروع کردند.

با وجود اينکه تمام سکوها پر شده بود شمار زيادي از علاقه‌مندان به تماشاي مسابقه پشت درب ورودي منتظر مانده بودند تا نيروهاي يگان ويژه اجازه ورود به آنها را بدهند ولي اين طور نشد. متاسفانه برخي از سربازهاي يگان ويژه توجيه نشده بودند و حتي با خبرنگارها هم برخورد مناسبي نداشتند و اصرار مي‌کردند که بايد آنها را بازرسي بدني کنند و کيف و لوازم شخصي‌ آنها را بازبيني کنند.

اگر چه در آغاز اين مسابقه تهويه سالن دچار مشکل شد و دسترسي به اينترنت براي خبرنگاران همم قدري با مشکل روبرو شد اما بلافاصله با اقدام سريع مسئولان اين مشکلات تا حدي برطرف شد.

محمدرضارحيمي معاون اول رييس جمهور و محمد عباسي وزير ورزش و جوانان از نزديک شاهد عملکرد ملي‌ پوشان واليبال بوند. رييس فدراسيون واليبال آلمان به همراه تعدادي از روساي فدراسيون‌هاي ورزشي ايران در کنار محمدرضا داورزني نظاره‌گر اين ديدار بودند.

*ست نخست:25 بر 19 ايران

آلماني‌ها مي‌دانستند که اگر کار را شُل بگيرند ديگر در جو سالن آزادي محال است بتوانند به بازي برگردند به همين خاطر خيلي محکم کار را شروع کردند و در چهار پنج امتياز نخست پاياپاي با ايران پيشش رفتند. با اين حال بازي خوب محمد موسوي و آبشارهاي ويرانگر او روند بازي را به سود ايران پيش مي‌برد. اميرغفور واقعا سرويس‌هاي تماشايي و بي نقصي را به زمين حريف مي‌فرستاد چنانکه دريافت کننده هاي اسم و رسم دار آلمان هم نمي توانستند سرويس هايش را مهار کنند. ايران خيلي زود اختلاف امتياز هاي خود را به عدد چهار رساند. سد دفاع مستحکم معروف و موسوي غفور شکستني نبود.

در مقابل اما بازي خوب "کاليبردا" تنها بارقه اميد آلماني ها براي ادامه کار به نظر مي رسيد. ملي پوشان واليبال ايران کاملا بر جريان بازي مسلط بودند. آن ها بارها در ست نخست سرويس هاي تماشايي زدند که قلب زمين آلمان ها را ويران مي کرد. ايران وقت استراحت فني دوم را با اختلاف امتياز به سود خود تمام کرد. دريافت هاي عالي علي مباشري بازيکن ايران امان اسپکرهاي حريف را ربوده بود. عادل غلامي حالا به عنوان يک سرعتي زن تمام عيار نقش موثري در کارهاي ترکيبي داشت و به تنهايي مهاجمان بلند آلماني را دفاع مي کرد. ايران تيم برتر اين ميدان بود و توانست در پايان ست اول اين برتري را با نتيجه 25 بر 19 به حريف ديکته کند.

*ست دوم:25 بر18 ايران

تيم ملي واليبال ايران ست دوم مسابقه را هم مقتدارنه آغاز کرد. شاگردان خوليو ولاسکو خيلي زود چهار امتياز از حريف پيش افتادند. لوکوموتيو امتيازآوري تيم ملي ايران همچنان در حرکت بود. دريافت‌هاي عالي و بازي سازي هاي ديدني سعيد معروف اختلاف امتياز را با حريف به عدد شش رساند.

اين نسل طلايي واليبال ايران کاملا آلمان ‌ها را مقهور توانايي هاي خود کرده بود. هواداران سر از پا نمي شناختند. همه جا پرچم سه رنگ ايران در اهتزاز بود. رحمان داودي همچنان يکي از موثرترين بازيکنان ايران بود.او خوب دريافت مي‌کرد, عالي سرويس مي زد و آبشارهاي تماشايي داشت. هيچ يک از بازيکنان آلمان حرفي براي گفتن نداشتند. ديگر هيچ کس اميدي به پيروزي آلمان‌ها نداشت. سعيد معروف يک‌تنه دفاع روي تور حريف را جا مي‌گذاشت و موسوي مقتدرانه از عنوان خود به عنوان بهترين دفاع روي تور ليگ جهاني دفاع مي‌کرد. ولاسکو حتي نيازي به تعويض نمي‌ديد. جشني ديگر در راه بود.

محمودي و مهدوي که اواخر ست دوم به ميدان آمده بودند نقش زيادي در پيروزي 25 بر 18 ايران در اين ست داشتند.

*ست سوم:25 بر 20ايران

ژرمن ها در ست سوم چيزي براي از دست دادن نداشتند. آن ها با تمام توان آمده بودند تا به باخت 3بر صفر برابر ايران تن ندهند. اما ديگر چيزي نمي توانست مانع ملي پوشان مقتندر واليبال ايران شود. عادل غلامي در اين ديدار يک ستاره بود. علي مباشري حالا ديگر ششمين برد خود را از مجموع هفت بازي ملي جشن مي گرفت. سعيد معروف بهترين پاسور آسيا يک تنه ساختار دفاعي حريف را بهم مي ريخت. خوليو ولاسکو بارضايت کار شاگردانش را زير نظر داشت. ايران مثل دو ست قبل چهار امتياز پيش افتاده بود و با حاشيه امنيت کار را دنبال مي کرد. اميرغفور با هوشمندي بالاي خود گاهي با دست دفاع کار مي کرد و گاهي هم اسپک هاي طلايي خود رابه قلب زمين آلمان مي کوبيد. بازيکنان ايران از همه جاي زمين توپ را جمع مي کردند و اجازه نمي دادند حريف مفت امتياز بگيرد. تجلي غرور ملي در سالن طنين انداز شد. سيد محمد موسوي همچون کوهي استوار مقابل مهاجمان حريف مي ايستاد. بلندبالاهاي ايران پنجمين پيروزي خود را در ليگ جهاني جشن مي گرفتند.



 
آخرین ویرایش:

gharybeh

عضو جدید
کاربر ممتاز
این بازی آخر منو یاد بازی با چین تو جام جهانی انداخت که بعد از برد جلوی لهستان و صربستان و فکر کنم آرژانتین راحت 3-0 به چین باختیم
یا بازیهای انتخابی المپیک که به استرالیا باختیم و تو ادامه نتونستیم بریم المپیک
اما خوب در کل برای اولین دوره خیلی خوب بودیم ، دستشون درد نکنه
 

*tasnim*

کاربر فعال تالار پزشکی ,
کاربر ممتاز
عاقا چ افتضاحی دیشب ب بار آوردن ! ولی کاش میبردن تا دماغ سرمربی آلمان بسوزه ! حیف شد !

باز خوب بودن !

درکل دیشب خیییلی حرص خوردم !!!!! بیشترم از حمزه حرصم گرفته بود با اون سرویساش!
 
آخرین ویرایش:

...scream...

عضو جدید
کاربر ممتاز
نگاهي به کارنامه ايران در ليگ جهاني

نگاهي به کارنامه ايران در ليگ جهاني

[h=1]نگاهي به کارنامه ايران در ليگ جهاني[/h]
[h=2] نسل طلايي واليبال ايران در مسابقات ليگ جهاني خوش درخشيد و موجب تجلي غرور ملي و خشنودي مردم شد.[/h]

مسابقات ليگ جهاني واليبال در سال 2013 با شرکت 18 تيم برگزار شد. بر خلاف 23 دوره‌ قبل که اين رقابت‌ها با 16 تيم و در چهار گروه استارت مي‌خورد. فدراسيون جهاني واليبال تصميم گرفت در سال 2013 براي پوشش بيشتر تبليغاتي و درآمدزايي بالا دو تيم ديگر به جدول مرحله مقدماتي ليگ جهاني اضافه کند. به اين ترتيب مرحله مقدماتي جهاني 2013 با حضور 18 تيم و در سه گروه شش تيمي کليد خورد.

به گزارش ايسنا ، دو تيم به انتخاب کميته‌ مسابقات فدراسيون جهاني به گروه سوم اضافه شدند و طبق تصميم دپارتمان اين مسابقات در لوزان سوئيس قرار شد علاوه بر آرژانتين، ميزبان مرحله نهايي ليگ از گروه‌هاي اول و دوم، چهار تيم و از گروه سوم نيز يک تيم به مرحله نهايي راه پيدا کنند.

** قرعه ايران در ليگ جهاني واليبال

تيم ملي واليبال ايران که در چهار سال گذشته همواره تلاش کرده بود سهميه جهاني ليگ واليبال را به دست آورد، با پيروزي در مسابقات انتخابي مقابل مصر و ژاپن موفق شد در بيست و چهارمين اين رقابت‌ها سرانجام سهميه ليگ جهاني را کسب کند.

ملي‌پوشان واليبال ايران در مرحله مقدماتي اين رقابت‌ها تيم‌هاي روسيه، ايتاليا، صربستان، آلمان و کوبا هم گروه شدند. پيش از شروع اين رقابت‌ها هيچ کس فکر نمي‌کرد که تيم ايران بتواند در نخستين سال حضورش توفيق چنداني کسب کند. حتي کميته‌ مسابقات فدراسيون جهاني واليبال هم کمترين احتمال را به صعود تيم ملي واليبال ايران از مرحله مقدماتي نداد و براي حضور در مرحله نهايي در آرژانتين براي تيم ملي ايران بليت هواپيما رزرو نکرد.

با توجه به تغيير جدول اين مسابقات نسبت به سال‌هاي قبل 12 تيم حاضر در گروه اول و دوم مرحله مقدماتي به نوعي در حاشيه امنيت قرار گرفتند، آنها مي دانستند که در هر صورت سهميه کشورشان براي حضور در مسابقات ليگ جهاني بعد حفظ خواهد شد و به هيچ عنوان از جدول مسابقات سقوط نمي‌کنند. همين موضوع موجب شد تا بسياري از تيم‌هاي بزرگ در سال بعد از مسابقات المپيک دست به جوانگرايي بزنند و با ترکيبي جوان در مسابقات ليگ جهاني شرکت کنند و به نوعي بازيکنان آينده‌دار خود را براي مسابقات قاره‌اي و همچنين ليگ جهاني سال 2014 آماده کنند.

**درخشش تيم ملي ايران و حيرت جهانيان

اما ملي‌پوشان واليبال ايران در ادامه روند موفقيت‌هاي خود در سال‌هاي اخير بار ديگر انگشت حيرت به دهان جهانيان گذاشتند. تيم ملي واليبال ايران موفق شد در نخستين بازي‌هايش مقابل روسيه يک ست از قهرمان المپيک بگيرد و بازي پاياپاي و برابري را با اين تيم مقتدر نشان دهد.

تيم ملي ايران همچنين در نخستين ميزباني خود مقابل صربستان از مجموع دو بازي با قهرمان اروپا موفق به کسب سه امتياز شد و اولين شگفتي خود را در تقويم اين مسابقات رقم زد.

واليباليست‌هاي ايران در گام بعدي با ايتاليا نيز از بازي اول سه امتياز گرفتند (برد سه بر يک) و در بازي دوم نيز در حالي بازي را واگذار کردند که در ست پنجم 12-9 از لاجوردي‌پوشان پيش بودند. آنها کاري کردند که دومين تيم پرافتخار مسابقات واليبال جهان در برابر توانايي‌هاي آنها زانو بزند. اما کاروان ايران بلافاصله پس از بازي‌هاي ايتاليا به کوبا سفر کرد. تيم ملي واليبال ايران که روزهاي اوج خود را پشت سر مي‌گذاشت با تکيه بر نسل طلايي خود به دو پيروزي برابر کوبا در هاوانا دست يافت و با کسب 5 امتياز کلکسيون موفقيت‌هاي خود را تکميل کرد. در آخرين گام ملي‌پوشان واليبال ايران در تهران ميزبان آلماني‌ها بودند.

شب رويايي واليبال ايران با برد مقتدرانه سه بر صفر مقابل آلمان کليد خورد. اگر چه تيم ملي از فرط خستگي ناشي از سفرهاي طولاني و همچنين کم تجربگي در آخرين بازي مقابل آلمان تن به شکست داد، اما افکار عمومي مردم ايران و همچنين همه کارشناسان از کارنامه درخشان واليباليست‌ها در ليگ جهاني ابراز رضايت کردند.

**ولاسکو برگ برنده ايران...

بدون شک خوليو ولاسکو، سرمربي تيم ملي واليبال ايران يکي از عوامل اصلي و تعيين کننده در موفقيت‌هاي تيم ملي واليبال در ليگ جهاني به شمار مي‌رود . پيرمرد معروف و با تجربه واليبال ايران که سال‌ها تجربه قهرماني در مسابقات مختلف از جمله پنج مدال ليگ جهاني را در ايتاليا در کارنامه داشت، موفق شد يک بار ديگر توانايي‌هايش را با تيم ملي واليبال ايران به رخ جهانيان بکشاند.

مديريت حرفه‌اي او و همچنين فرصت دادن به جوانان آينده‌دار يکي از مهم‌ترين عوامل موفقيت تيم ملي واليبال ايران به شمار مي‌رفت، چنان که مردم واليبال دوست ايران نيز در طول ليگ جهاني براي ولاسکو سنگ تمام گذاشتند و همواره حمايت همه جانبه خود را از حضور اين مربي در راس کادر فني ابراز کردند. ولاسکو مربي نامدار ايران در گوشه و کنار جهان شناخته شده است و نفس حضور او روي نيمکت تيم ملي براي تيم ملي ايران اعتبار قابل توجهي مي آورد.

**نسل طلايي واليبال همچنان مي درخشد

اما از حق نگذريم، نمي‌توان همه موفقيت‌هاي واليبال را به پاي ولاسکو نوشت. اگر چه او برگ برنده ايران در رويارويي با حريفان نامدار لقب گرفت، اما نبايد فراموش کنيم که ترکيبي بازيکنان که ولاسکو در اختيار داشت در دوره‌هاي قبلي مسابقات جوانان و نوجوانان جهان مدال طلا گرفته بودند. بيراه نيست اگر بگويم که تک تک بازيکنان تيم ملي واليبال ايران در پست‌هاي مختلف حالا مدعي کسب عنوان بهترين‌هاي جهان هستند.

محمد موسوي در مسابقات ليگ جهاني به پختگي کامل رسيد و عنوان بهترين مدافع روي تور اين رقابت‌ها را تا پايان مرحله مقدماتي به دست آورد.

سعيد معروف به عنوان ارزشمندترين پاسور ايران و آسيا و همچنين کاپيتان تيم ملي نيز نقش بسيار پررنگي در پيروزي‌هاي تيم ملي ايران داشت. به طوري که براي مثال در هشت امتياز نخست يک ست مقابل آلمان، معروف به تنهايي دو امتياز مستقيم براي ايران به ارمغان آورد.

علي مباشري، پوريا فياضي، فرهاد قائمي، حمزه زريني و رحمان داودي هر کدام به عنوان يک دريافت کننده قدرتي تمام عيار پس از سال‌ها خيال کارشناسان واليبال را از اين پست راحت کردند.

عادل غلامي و آرمين تشکري نيز نشان دادند که ولاسکو بي‌دليل به آنها اعتماد نکرده و قطعا جايگزين‌هاي شايسته‌اي براي عليرضا نادي در پست سرعتي هستند.

شهرام محمودي و امير غفور نيز تقريبا به عنوان امتياز‌آورترين در مسابقات ليگ جهاني شناخته شدند. پروازهاي پشت خط زن‌هاي مقتدر ايران بدون شک يکي از نقاط قوت تيم ملي در رقابت‌هاي ليگ جهاني به شمار مي‌رفت.

مهدي مهدوي، پاسور دوم تيم ملي واليبال ايران که در طول سال‌هاي اخير همواره نقش موثري در پيروزي‌ها و موفقيت‌هاي واليبال ايران ايفا کرده هم يکي از ستون‌هاي اصلي درخشش ملي‌پوشان در ليگ جهاني به شمار مي‌رفت. تفاوت سبک کار او با معروف دست سرمربي تيم ملي و کادر فني براي تغيير ارنج و تاکتيک‌ها در مقابل حريفان مختلف باز مي‌گذاشت.

**ميزباني‌هاي خوب ايراني‌هاي مهمان نواز

ايران با تجربه چهار ميزباني در مسابقات ليگ جهاني واليبال ثابت کرد که توانايي زيادي در برگزاري رقابت‌هاي جهاني و بين‌المللي دارد. تجهيز مناسب، نور و تهويه سالن 12 هزار نفري آزادي . همچنين امکانات مناسب هتل و رفت و آمد موجب شد تا تيم‌هاي صربستان و آلمان از برگزاري ميزباني‌ها و مسابقات در ايران ابراز رضايت کنند.

همچنين ناظر فدراسيون جهاني نيز در هر چهار ميزباني ايران بالاترين نمره‌ها را در کارنامه مسئولان برگزاري اعمال کردند. با اين حال همچنان نقاط ضعف کوچکي نيز وجود داشت. شايد مساله قطع و وصل اينترنت خبرنگاران، برخوردهاي شديد امنيتي نيروهاي يگان ويژه با مردم ، ‌هواداران و حتي ميهمانان و خبرنگاراني که به سالن مي‌رفتند و همچنين محدوديت حضور بانوان در سالن مهم‌ترين چالش‌هاي پيش روي ميزباني ايران در اين مسابقات بود.

اگر چه مسئولان فدراسيون براي فرار از پرسش ناظر جهاني به تعداد محدودي از بانوان اجازه دادند که به سالن بيايند. در ميان آنها چهره‌هاي شاخص تلويزيون و سينما نيز به چشم مي‌خورد، اما مسکوت ماندن مساله چگونگي حضور بانوان در سالن‌هاي ورزشي و فرار مسئولان از اين موضوع همچنان چالشي براي ميزباني‌هاي ايران در رشته‌هاي ورزشي مختلف ليگ جهاني به شمار مي‌آيد.

سرمربي تيم ملي واليبال ايران پس از مسابقات ليگ جهاني 2013 به مسئولان فدراسيون ايران پيشنهاد داد تا براي ميزباني در دوره‌هاي بعد ثبت‌نام کنند، ولاسکو معتقد است که ايران پتانسيل مناسبي براي برگزاري مسابقات دارد، اما چگونگي تطبيق با شرايط و مقررات فدراسيون جهاني به ويژه درباره چگونگي حضور بانوان مساله‌اي است که پيش از هر چيز بايد مديريت شود.

**اين صدا و سيماي نازنين...!

دامنه انتقاد از صدا و سيما در پوشش تصويري مسابقات ليگ جهاني واليبال از نقد کارشناسان و اهالي فن فراتر رفت و فرياد گلايه مردم ، علاقمندان به واليبال و حتي خود ملي‌پوشان هم در پي داشت. سانسور پي در پي صحنه‌هاي مسابقه و جا ماندن از بسياري از صحنه هاي حساس و همچنين گزارش‌هاي نه چندان مطلوب اين مسابقات به هيچ وجه رضايت خاطر علاقمندان به واليبال و جامعه اين رشته ورزشي را به همراه نداشت.

يکي از ملي‌پوشان به کنايه و انتقاد از گزارشگران صدا و سيما مي‌گفت که در طول يک مسابقه 120 دقيقه‌اي تنها يک بار نام من توسط گزارشگر عنوان شد و او هر بار از شماره پيراهنم براي معرفي من بهره مي‌برد. يعني واقعا وي هنوز نام من را نمي‌داند و يا اين که نمي‌خواهد اسمم را به زبان بياورد!؟

قطعا پوشش رسانه اي مسابقات ليگ جهاني واليبال بسيار مهم و تعيين کننده است. اگر چه اشکالات بسيار زياد صدا و سيما را در پخش مسابقات ليگ جهاني واليبال از جمله جا ماندن از دو ست مسابقه ايران و کوبا را بتوان با اين دليل توجيه کرد که در نخستين سال حضور ايران همه عوامل و دست اندرکاران برگزاري قدري کم تجربگي داشتند، اما جا دارد تا رسانه ملي خيلي بيشتر و موثرتر در برابر واليبال موضع گيري کند.

**مديريت داورزني در افتخارات واليبال

مردم بختياري در غرب ايران حکايتي از گذشتگان نقل مي‌کنند، مي‌گويند: چرا ايران زمان نادر شاه غرب و شرق را شکست مي‌داد، اما چند سال قبل از آن زمان شاه سلطان حسين صفوي مغلوب همسايگان خود مي‌شد؟ و جواب مي‌دهند که زيرا ايران در آن زمان رهبري نادر را داشت. فدراسيون واليبال در هفت سال گذشته از رتبه ششم آسيا به ترتيب به عنوان نايب قهرماني و قهرماني در قاره کهن رسيده است. واليباليست‌هاي ايران در جام جهاني واليبال درخشش خيره کننده‌اي داشتند و مقابل تيم‌هاي بزرگي چون لهستان و آرژانتين به برتري رسيدند.

همچنين براي نخستين بار سهميه ليگ جهاني را کسب کردند و در مسابقات ليگ نيز خوش درخشيدند. علاوه بر اين فدراسيون واليبال در سال 90 الي 92 در پنج رده سني آقايان و بانوان نيز تيم داري مي‌کند.

برگزاري اردوهاي بلند مدت داخلي و برون مرزي براي تيم‌هاي ملي نوجوانان ، جوانان، بزرگسالان و زير 23 سال و همچنين بانوان نشان مي‌دهد که موفقيت‌هاي واليبال اتفاقي نيست.

محمدرضا داورزني، رييس فدراسيون واليبال در راس هرم اين خانواده بزرگ نقش تعيين کننده اي در موفقيت‌هاي واليبال ايران ايفا مي‌کند. همان طور که بختياري‌ها در حکايات خود مي‌گويند : "رهبري و مديريت در يک مجموعه مهم‌ترين عامل براي پيشرفت است" انصافا بايد به رييس فدراسيون واليبال خسته نباشيد گفت که گام‌هاي بزرگي در توسعه قهرماني واليبال برداشته است.

** نتايج تيم ملي واليبال در ليگ جهاني 2013

* روسيه 3- ايران صفر

* روسيه 3- ايران يک

* ايران 2- صربستان 3

* ايران 3 – صربستان 2

* ايتاليا 1 – ايران 3

* ايتاليا 3- ايران 2

* کوبا 2- ايران 3

* کوبا يک – ايران 3

* ايران 3 – آلمان صفر

* ايران صفر – آلمان 3

** جدول رده‌بندي مرحله مقدماتي ليگ جهاني واليبال

- گروه A

1- برزيل 22 امتياز

2- بلغارستان 19 امتياز

3- فرانسه 15 امتياز

4- لهستان 14 امتياز

5- آمريکا 12 امتياز

6- آرژانتين 5 امتياز

- گروه B

1- ايتاليا 19 امتياز

2- روسيه 19 امتياز

3- آلمان 17 امتياز

4- صربستان 16 امتياز

5- ايران 15 امتياز

6- کوبا 4 امتياز

- گروه C

1- کانادا 23 امتياز

2- هلند 22 امتياز

3- کره جنوبي 12 امتياز

4- فنلاند 12 امتياز

5- پرتغال 11 امتياز

6- ژاپن 9 امتياز

به اين ترتيب تيم‌هاي برزيل، بلغارستان، آرژانتين ايتاليا ، روسيه و کانادا به مرحله بعد صعود کردند و تيم‌هاي پرتغال و ژاپن نيز بايد براي حضور در سال آينده رقابت‌هاي ليگ جهاني در رقابت‌هاي انتخابي شرکت کنند.

 

مسعود.م

متخصص والیبال باشگاه ورزشی
کاربر ممتاز
تقریبا یک ست بازی رو دیدم و تو همون ست اول هماهنگی بین دفاع جلو و عقب زمین المان کاملا محسوس بود ضمن این که در مقابل سرویس های پرشی تیم ما هم نسبت به روز اول دریافت های بهتری داشتند و بهترین گزینه المان هم در حمله مارکوس بومه بود که از برتری قدیش خوب استفاده می کرد


در مسابقات امسال لیگ جهانی بعضی جملاتی که سرمربی تیم های مختلف بعد از بازی میگفتن برام جالب بود
بعد از دو بازی اول سرمربی روسیه گفت در ادامه مسابقات متوجه این ۶ امتیاز با ارزش ما میشید
بعد از بازی اول با ایتالیا سرمربی این تیم گفت اول بازی که به چهره بازیکنان ایرانی نگاه می کردم اعتماد به نفس و حس پیروزی رو در ان ها میدیدم
اما جالب ترین و اموزنده ترین صحبت ها رو ولاسکو داشت که بعد از پیروزی ها میگفت ما باید یاد بگیریم... هدف اول ما یادگیری هست و بعد به پیروزی فکر می کنیم
اخرین صحبت ها هم مربوط به سرمربی المان بود که بعد از شکست بازی اول گفت من فکر می کردم که این بازی دو حالت داره یا سه به صفر می بریم و یا با همین نتیجه می بازیم که البته در بازی دوم جبران کردن و سه به صفر بردن‏!‏

به هرحال عملکرد تیم ما در سال اول حضورش قابل تحسین بود
ان شاء الله با برنامه ریزی مناسب بتونیم سال اینده به جمع ۶ تیم برتر صعود کنیم
 
آخرین ویرایش:

abandon

عضو جدید
تبریک به همه دوستان و دست بچه هامون طلا.ایشالله برن کربلا.:)
به جرآت میتونیم بگیم که اگه دفاع عقب زمینمون هم خوب باشه میتونیم به اول تاسومیه جهان فکر کنیم ولی خب ایندوره که گذشت...ایشالله دوره های بعدی.:):gol:
حرفمو تصحیح میکنم،
اگه بچه ها واسه بازی رو فرم باشن و دفاع عقب زمینمونو قوی کنیم میشه به سکوها فکر کرد.:)
 

abandon

عضو جدید
تقریبا یک ست بازی رو دیدم و تو همون ست اول هماهنگی بین دفاع جلو و عقب زمین المان کاملا محسوس بود ضمن این که در مقابل سرویس های پرشی تیم ما هم نسبت به روز اول دریافت های بهتری داشتند و بهترین گزینه المان هم در حمله مارکوس بومه بود که از برتری قدیش خوب استفاده می کرد


در مسابقات امسال لیگ جهانی بعضی جملاتی که سرمربی تیم های مختلف بعد از بازی میگفتن برام جالب بود
بعد از دو بازی اول سرمربی روسیه گفت در ادامه مسابقات متوجه این ۶ امتیاز با ارزش ما میشید
بعد از بازی اول با ایتالیا سرمربی این تیم گفت اول بازی که به چهره بازیکنان ایرانی نگاه می کردم اعتماد به نفس و حس پیروزی رو در ان ها میدیدم
اما جالب ترین و اموزنده ترین صحبت ها رو ولاسکو داشت که بعد از پیروزی ها میگفت ما باید یاد بگیریم... هدف اول ما یادگیری هست و بعد به پیروزی فکر می کنیم
اخرین صحبت ها هم مربوط به سرمربی المان بود که بعد از شکست بازی اول گفت من فکر می کردم که این بازی دو حالت داره یا سه به صفر می بریم و یا با همین نتیجه می بازیم که البته در بازی دوم جبران کردن و سه به صفر بردن‏!‏

به هرحال عملکرد تیم ما در سال اول حضورش قابل تحسین بود
ان شاء الله با برنامه ریزی مناسب بتونیم سال اینده به جمع ۶ تیم برتر صعود کنیم
بچه ها برا بازی دوم خیلی خسته بودن این کاملا از قیافه هاشون معلوم بود... مثل اینکه تو گزارشی که ازشون گرفته بودن اینو گفته بودن.
به هرحال عملکرد تیم ما در سال اول حضورش قابل تحسین بود;)
الان لوله کردن چین و کره و ژاپن خیلی حال میده راستی استرالیا رو یادمون نره...
 

...scream...

عضو جدید
کاربر ممتاز
رنکينگ جديد FIVB اعلام شد

رنکينگ جديد FIVB اعلام شد


پس از پايان رقابت‌هاي ليگ جهاني واليبال
[h=1]رنکينگ جديد FIVB اعلام شد[/h]
[h=2] تيم ملي واليبال ايران در جديد‌ترين رنکينگ فدراسيون جهاني در رده دوازدهم در کنار استراليا و بالاتر از ساير حريفان آسيايي خود قرار گرفت.[/h]

تيم ملي واليبال مردان ايران در رده‌بندي جديد فدراسيون جهاني با 68 امتياز در مکان دوازدهم جهان ايستاد. استراليا ديگر نماينده قاره آسيا نيز با همين امتياز در رده دوازدهم جهان قرار دارد.

تيم‌هاي چين و ژاپن از قاره آسيا نيز به ترتيب با 53 و 47 امتياز در جايگاه‌هاي شانزده و نوزده جهان قرار گرفتند.

در اين رده‌بندي تيم ملي واليبال برزيل (نايب قهرمان ليگ جهاني) با 345 امتياز همچنان صدرنشين است و تيم‌هاي روسيه قهرمان ليگ جهاني 2013 و المپيک 2012 با 330 امتياز و ايتاليا دارنده عنوان سوم ليگ جهاني امسال با 286 امتياز به ترتيب در مکان هاي دوم و سوم قرار دارند.

رده‌بندي جديد فدراسيون بين‌المللي واليبال (FIVB):

1-برزيل 345 امتياز

2-روسيه 330 امتياز

3-ايتاليا 286 امتياز

4-لهستان 195 امتياز

5-ايالات متحده 179 امتياز

5-کوبا 179 امتياز

7-صربستان 177 امتياز

8-آرژانتين 171 امتياز

9-بلغارستان 165 امتياز

10-آلمان 112 امتياز

11-کانادا 75 امتياز

12- استراليا 68 امتياز

12-ايران 68 امتياز

14-مصر 63 امتياز

15-تونس 62 امتياز

16-چين 53 امتياز

16- کامرون 53 امتياز

18-فرانسه 50 امتياز

19-ژاپن 47 امتياز

20- ونزوئلا 45 امتياز

 

...scream...

عضو جدید
کاربر ممتاز
واليبال بانوان ايران در رده 93 جهان!

واليبال بانوان ايران در رده 93 جهان!

[h=1]واليبال بانوان ايران در رده 93 جهان![/h]
[h=2] در آخرين رنکينگ فدراسيون جهاني واليبال تيم ملي بانوان ايران با 13 پله سقوط در رده 93 جاي گرفت.[/h]

تيم ملي واليبال زنان ايران در جديدترين رنکينگ فدراسيون جهاني واليبال با کسب تنها پنج امتياز، 13 پله سقوط کرد و در رده 93 جاي گرفت.

در اين رنکينگ تيم‌هاي آمريکا، برزيل و ژاپن به ترتيب با 330، 315 و 362 امتياز رده‌هاي اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

 

...scream...

عضو جدید
کاربر ممتاز
تداوم صدر‌نشيني بسکتبال ايران در روز دوم

تداوم صدر‌نشيني بسکتبال ايران در روز دوم


بسکتبال جام ملت‌هاي آسيا - فيليپين؛
[h=1]تداوم صدر‌نشيني بسکتبال ايران در روز دوم[/h]
[h=2] تيم بسکتبال ايران با کسب دومين برد خود مقابل کره جنوبي در جام ملت‌هاي آسيا همچنان در صدر جدول گروه C باقي ماند.[/h]

تيم ملي بسکتبال کشورمان موفق شد امروز جمعه در دومين بازي خود در بيست و هفتمين دوره مسابقات جام ملت‌هاي آسيا مقابل کره جنوبي 76 بر 65 به پيروزي رسيده و دومين برد خود را در اين مسابقات کسب کند.

به گزارش فارس، تيم ايران با اين برد و با کسب 4 امتياز در گروه C همچنان در صدر جدول رده‌بندي باقي ماند.

تيم‌هاي چين و کره جنوبي با يک برد و مالزي هم بدون پيروزي در مکان‌هاي دوم تا چهارم قرار گرفتند.

تيم ايران که صعود خود به دور دوم را قطعي کرده است فردا ساعت 14 و 15 دقيقه در سومين بازي خود به مصاف چين خواهد رفت.

 

behnazfarhadi

عضو جدید
قوانین و مقررات والیبال ساحلی

قوانین و مقررات والیبال ساحلی

قوانین جدید تا پایان آبان سال ۱۳۸۰ به طور آزمایشی در جهان انجام می شود که تصمیم کلـی بعد از تأیید آن از طرف فــدراسیون والیبال جهانی در آینده به کلیه فدراسیون های جهان ابـلاغ خواهد شد که به شرح زیر می باشد . 1.بازی در ۲ ســت از ۳ ســت به صورت رالی انجام می شود که ست های اول و دوم ۲۱ امتیازی و در صورت مساوز ســت سوم ۱۵ امتیازی می باشد و تیمی برنــده است که ۲ امتیاز از حریف خود بیشــتر با شــد 2.در ســـت های اول و دوم پس از کسب هر ۱۰ امتیاز توسط دو تیــم با یک تیــم که به دست می آورند تیم ها ۵ امتیاز کسب کردند زمین خود را عوض می کنند که باید بدون تأخیــر باشد . 3.استراحت هر ســت ۲ زمان ۳۰ ثانیه ای می باشـــد . 4.طول زمین ۱۶ متر و عرض آن ۸ متر می باشد و هر نیمه زمین ۸×۸ می باشد که این برای طولانی شــدن رالی و بــاقــی ماندن توپ در صحنه بازی و لذت بردن تماشاگران می باشد. [h=2] قوانین و مقررات والیبال ساحلی[/h]

[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]1.تعداد کل بازیکنان : ۲ نفر[/FONT] [FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]2.بازیکنان داخل زمین ۲ نفر[/FONT] [FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]3.تعداد کل داوران : ۷ نفر که شامل ۲ داور و ۴ داور خط و نویســنده می باشد .[/FONT] [FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]4.اندازه زمین : طول ۱۶ متر و عرض ۸ متر می باشد.[/FONT] [FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]5.خطوط زمین پارچه ای که متـفاوت با رنگ ماسه باشد و به عرض ۵ ســانتــی متــر .[/FONT] [FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]6.مقدار باد توپ : بیشتـــر از توپ سالن ، میکاسا ۲۰۰ متر[/FONT] [FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]7.محیط و رنــگ توپ : محیط آن ۶۸ سانتی متر و مخلوطی از زرد و آبی و سفید و یا سفیــد و غیره .[/FONT] [FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]8.شروع بازی : قرعه کشــی برای انتخاب زمین و یا توپ انجام می شود.[/FONT] [FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]9.زمان بازی : ۳ گیم – ۲ گیم ۲۱ امتیازی و یک گیم ۱۵ امتیازی[/FONT] [FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]۱۰٫ تعداد استراحت : ۲ استراحت ۳۰ ثانیه ای در هر ســــت[/FONT] [FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]۱۱٫ نوع توپ : کروی و ساخته شده از یک رویه مواد قابل انعطاف ( چرم و با چرم مصنوعی ) که رطوبت را جذب نکند .[/FONT] [FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]۱۲٫ شماره بازیکنان : اعداد ۱و۲[/FONT] [FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]۱۳٫ آرنج تیم : تعویض یا جانشینی برای بازیکنان وجود ندارد ( آزاد ) .[/FONT] [FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]۱۴٫ اخراج و جریمه آن : چون بازیکن سوم وجود ندارد بازی تمام می شود .[/FONT] [FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]۱۵٫ وسایل اضافی : استفاده از کلاه و عینک اشکال ندارد.[/FONT] [FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]۱۶٫ باخت فنی ( حاضر نشدن در زمین ) : صفر بر ۲۱ بازنده است . در جمع ست تیم حاضر نشده صفر بر ۲ بازنــده است . اگر تعداد بازیکن ناقص اعلام شود امتیازات و ست های کسب کرده را حفظ می کند و به تیم حریف امتیاز هایی برای بــرنـــده شدن می دهیم .[/FONT] [FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]۱۷٫ بازیکنان بدون کفش بازی می کنند و در صورت نامناسب بودن ماسه داور اول می تواند اجازه دهد که بازیکنان کفش یا جوراب بپــوشنـــد .[/FONT] [FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]۱۸٫ بازیکنان در دفاع به عنوان ضربه اول تیم محسوب می شود.[/FONT] [FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]۱۹٫ لمس توپ در دفاع به عنوان ضربه اول تیم محسوب می شود.[/FONT] [FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]۲۰٫ ضربه دوم توسط هر کسی حتــی دفاع کننده می تواند انجام شود و ضربه دوم محسوب می شود.[/FONT]




 

eti68

عضو جدید
کاربر ممتاز
برا ما چه فرقی میکنه!!
ما که والیبال ساحلی نداریم...
ما چی داریم؟!!

والیبال ساحلی زنانم هست تو ایران؟تیم داره؟
 

...scream...

عضو جدید
کاربر ممتاز
آغاز دور جديد تمرينات تيم ملي واليبال

آغاز دور جديد تمرينات تيم ملي واليبال

[h=1]آغاز دور جديد تمرينات تيم ملي واليبال[/h]
[h=2] دور جديد اردوي تيم ملي واليبال زير نظر خوليو ولاسکو آغاز شد.[/h]

اردوي تيم ملي واليبال با حضور 15 ملي‌پوش عصر امروز در تالار فدراسيون واليبال پيگيري شد.

به گزارش ايسنا، ولاسکو پس از استراحت دو هفته‌اي تمرين ملي‌پوشان را زير نظر گرفت. در اين اردوي تمريني که براي آمادگي پيش از مسابقه‌هاي قهرماني مردان آسيا و انتخابي جام جهاني برگزار مي‌شود، رحمان داودي، محمد موسوي، امير غفور، فرهاد ظريف، عادل غلامي، سعيد معروف، مسعود غلامي، فرهاد قائمي، مهدي مهدوي، عليرضا جديدي، حمزه زريني، عليرضا مباشري، آروين تشکري، رضا قرا و مهدي مرندي حضور داشتند.

کادر فني تيم ملي درخواست چند بازي دوستانه را پيش از آغاز مسابقه‌هاي قهرماني مردان آسيا داده است بر همين اساس گفته مي‌شود تيم ملي واليبال مصر دعوت ايران را براي برگزاري سه ديدار دوستانه پذيرفته است.

 

...scream...

عضو جدید
کاربر ممتاز
ليست 19 نفره تيم ملي واليبال بانوان اعلام شد

ليست 19 نفره تيم ملي واليبال بانوان اعلام شد

براي حضور در رقابت‌هاي آسيايي
[h=1]ليست 19 نفره تيم ملي واليبال بانوان اعلام شد[/h]
[h=2] ميترا شعبانيان 19 بازيکن اعزامي به مسابقات قهرماني آسيا را انتخاب کرد.[/h]

به نقل از سايت فدراسيون واليبال، ميترا شعبانيان سرمربي تيم ملي واليبال بانوان ليست 19 نفره (اوليه) ايران را جهت حضور در رقابت هاي قهرماني زنان آسيا که از 23 شهريور تا دوم مهر در تايلند برگزار مي شود، اعلام کرد.

بر اين اساس نيلوفر ابراهيمي، الهام فلاح، نگار کياني، فرزانه مراديان، ندا چملانيان، شبنم عليخاني، فاطمه رشيدي، مهسا صابري، مينا روستا، فرانک بابليان، مهسا کدخدا، زينب گيوه، تهمينه درگزني، پوران زارع، شکوفه صفري، فرنوش شيخي، فرزانه زارعي، مائده برهاني و مهتاب رحماني 19 بازيکن معرفي شده ايران به کنفدراسيون واليبال آسيا هستند.


 

...scream...

عضو جدید
کاربر ممتاز
برنامه مسابقات واليبال انتخابي قهرماني جهان

برنامه مسابقات واليبال انتخابي قهرماني جهان

[h=1]برنامه مسابقات واليبال انتخابي قهرماني جهان[/h]
[h=2] برنامه گروه B مسابقات واليبال انتخابي جهان در قاره آسيا در تهران اعلام شد.[/h]

مسابقات انتخابي جهان (2014 لهستان) در قاره آسيا با 4 گروه 4 تيمي در کشورهاي استراليا، ايران، چين و ژاپن در فاصله زماني 3 تا 30 سپتامبر برگزار مي‌شود که در گروه B تيم‌هاي ايران، پاکستان، بحرين و اندونزي از 20 تا 22 شهريور در تهران سالن واليبال مجموعه ورزشي آزادي با هم به رقابت مي‌پردازند که در پايان تنها يک تيم از هر گروه به رقابت‌هاي جهاني 2014 لهستان صعود خواهد کرد.

بر اساس اعلام کميته رويدادهاي بين‌المللي فدراسيون واليبال برنامه اين رقابت‌ها به قرار زير است:

چهارشنبه 20 شهريور

اندونزي – بحرين

ايران – پاکستان

پنجشنبه 21 شهريور

پاکستان – بحرين

ايران – اندونزي

جمعه 22 شهريور

پاکستان – اندونزي

ايران – بحرين

بر اساس مقررات فدراسيون جهاني واليبال نه بازيکن از ترکيب هر تيم شرکت کننده در مسابقات قهرماني جهان بايد از ترکيب 12 نفره رقابت‌هاي انتخابي اين مسابقات باشد.

 

...scream...

عضو جدید
کاربر ممتاز
تمرينات آماده‌سازي تيم واليبال کاله آغاز شد

تمرينات آماده‌سازي تيم واليبال کاله آغاز شد

براي حضور در رقابت‌هاي جهاني و ليگ برتر؛
[h=1]تمرينات آماده‌سازي تيم واليبال کاله آغاز شد[/h]
[h=2] تمرينات آماده‌سازي تيم واليبال کاله مازندران براي حضور در رقابت‌هاي جهاني و ليگ برتر واليبال از امشب آغاز شد.[/h]

تمرينات آماده‌سازي تيم واليبال کاله مازندران براي حضور در رقابت‌هاي جهاني و ليگ برتر واليبال از امشب آغاز شد.

به گزارش فارس از آمل، اين تمرينات که نخستين روز خود را تجربه کرده است زير نظر بهروز عطايي، سرمربي اين تيم و ابوالقاسم نائيجي، دستيارش در سالن سرپوشيده مجموعه ورزشي اين باشگاه ورزشي دنبال شد.

هفت واليباليست کاله مازندران که در بين آنها بيشتر بازيکنان جوان و جوياي نام به چشم مي‌آيند دور جديد تمرينات اين تيم را استارت زدند.

عادل غلامي و رضا قرا که هم‌اکنون در تمرينات تيم ملي واليبال بزرگسالان کشورمان حضور دارند در اين تمرين مشاهده نمي‌شود.

کاله مازندران که طي دو دوره گذشته ليگ برتر با غلبه بر برترين‌هاي واليبال کشور قهرمان اين مسابقات شد و با قهرماني در جام باشگاه‌هاي واليبال آسيا جواز حضور در جام باشگاه‌هاي جهان را کسب کرده و امسال عازم ريودوژانيرو برزيل خواهد بود با تصميم اعضاي هيئت‌مديره ترکيبي جوان، نسبتاً بومي با کيفيت متوسط رو به بالا را تجربه مي‌کند.

توجه به زيرساخت و ساخت سالن 8 هزار نفري کاله مازندران يکي از مهم‌ترين دغدغه عوامل باشگاه ورزشي کاله است که باعث شده تا بخشي از بودجه‌هاي تيمداري در ليگ برتر به اين سو سوق داده شود.

عنوان هايي همانند کسب دو دوره مقام سومي در بين تيم‌هاي ليگ برتري واليبال کشورمان و مقام سوم جام باشگاه‌هاي واليبال آسيا نيز ديگر افتخارات کاله مازندران در ابتداي پنجمين سال تيمداري در عرصه حرفه‌اي در اين رشته ورزشي است.

 

...scream...

عضو جدید
کاربر ممتاز
سايت جهاني واليبال رفع فيلتر شد

سايت جهاني واليبال رفع فيلتر شد

مشکلات فني دليل فيلتر شدن
[h=1]سايت جهاني واليبال رفع فيلتر شد[/h]
[h=2] رئيس اداره نظارت کارگروه تعيين مصاديق گفت: مشکلاتي براي سايت فدراسيون جهاني واليبال به وجود آمده بود که حل و اين سايت رفع فيلتر شد.[/h]

در حالي‌که تقريباً بيشتر مکاتبات فدراسيون‌هاي داخلي با فدراسيون‌هاي جهاني است و اين ارتباط از طريق سايت اين فدراسيون‌ها انجام مي‌شود، سايت فدراسيون جهاني واليبال به آدرس http://www.fivb.org فيلتر شد، اما پس از اينکه اين خبر منتشر شد، مسئولان موضوع را پيگيري کردند و اين سايت را رفع فيلتر کردند.

مهدي اميري، رئيس اداره نظارت کارگروه تعيين مصاديق در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، درخصوص علت فيلتر شدن سايت فدراسيون جهاني واليبال اظهار داشت: اختلالي پيش آمده بود که باعث شد صفحه فيلترينگ روي سايت فدراسيون جهاني واليبال اعمال شود؛ پس از اينکه خبر فيلتر شدن اين سايت منتشر شد ما متوجه اين موضوع شديم و سايت را رفع فيلتر کرديم.

وي ادامه داد: تنها چند ساعت اين سايت از دسترس خارج شده بود که با تلاش مسئولان بار ديگر به روال سابق بازگشت. در سال 91 هم يک بار چنين اتفاقي رخ داده بود که خوشبختانه با پيگيري‌هاي انجام شده آن مشکل هم در همان زمان حل شد.

اميري گفت: برخي از سايت هاي ورزشي عکس‌هايي از ورزش بانوان روي خروجي خود قرار مي‌دهند که موجب مي‌شود سيستم‌هاي هوشمند ما اين سايت‌ها را جز سايت‌هاي غيراخلاقي تلقي کنند، اما به هر حال اين موضوع را پيگيري کرديم و اميدوارم ديگر چنين اتفاقي براي سايت واليبال رخ ندهد.

رئيس اداره نظارت کارگروه تعيين مصاديق گفت: در مجموع اتفاق خاصي نبود؛ يک مشکل فني بود که از طريق کارگروه تعيين مصاديق پيگيري شد و به نتيجه هم رسيد.

 

...scream...

عضو جدید
کاربر ممتاز
آرژانتين هم مغلوب ايران شد

آرژانتين هم مغلوب ايران شد

واليبال قهرماني جوانان جهان - ترکيه؛
[h=1]آرژانتين هم مغلوب ايران شد[/h]
[h=2] تيم ملي واليبال جوانان ايران در دومين مسابقه خود توانست از سد آرژانتين عبور کند.[/h]

تيم‌هاي ملي واليبال ايران و آرژانتين در دومين روز از رقابت‌هاي قهرماني جوانان جهان برابر هم قرار گرفتند که در اين مسابقه شاگردان فرهاد نفرزاده توانستند با نتيجه قاطع سه بر صفر از سد حريف خود عبور کنند.

به گزارش فارس، تيم ايران که در نخستين مسابقه هم از سد استوني عبور کرده بود توانست آرژانتين را با نتايج 25-19، 25-20 و 25-18 مغلوب کند تا جمع امتيازهاي خود را به شش برساند. با اين نتيجه جوانان ايران صدرنشين گروه دوم شدند.

در اين مسابقه تيم ايران بازي را با ترکيب مصطفي باقري( پاسور)، جواد حسين آبادي(قطر پاسور)، آرش تقوي، ميلاد عبادي پور(دريافت کننده)، امير علي فتحعلي، محمد فلاح(دفاع وسط)، ابوالفضل قلي‌پور (ليبرو) آغاز کرد.

ملي‌پوشان جوان ساعت 17 يکشنبه سوم شهريور ماه مقابل تيم ملي ژاپن (قهرمان آسيا) مصاف مي‌دهند.

آخرين بازي تيم ملي جوانان ايران در اين مرحله از رقابت‌ها ساعت 17 دوشنبه چهارم شهريور ماه برابر مکزيک انجام خواهد شد.


 

arjenakm

عضو جدید
ده کلید موفقیت در آبشار برای مبتدیان والیبال

ده کلید موفقیت در آبشار برای مبتدیان والیبال

۱) با پاسور خود صبحت کنید.

بگذارید او بداند چه پاسی می خواهید. اگر پاسور یا مربی نقشه دیگری دارد با پاس مرد نظر بازی کنید.

۲) پاس پاسور را نگاه کنید.

این به شما کمک خواهد کرد که تصمیم بگیرید آیا پاس به شما داده خواهد شد.

۳) در پرش سریع عمل کنید .

فشار نصفه و نیمه وجود ندارد وقتی نزدیک شدن به تور را شروع کردیدُ سرعت را تا حد امکان بالا ببرید.

۴) به گام ها یتان نگاه کنید.

نحوه نزدیک شدن شما باید بر مبنای پاسی که به شما خواهد رسید زمان ببرید.

۵) بازو را خوب عقب بکشید.

اگر می خواهید در آبشار قدرتمندانه خود کترل داشته باشید در زمانی که پاها برای پرش قرار می گیرند باید بازوها را خوب عقب بکشید.

۶) بدن را پایین آورید.

در طول نزدیک شدن ُ بدن را پایین آورید تا موقع پرش پاها منقبض و آماده فشار به سمت بالا باشند.

۷) بکشید و فشار بیاورید.

در موقع پرش ُ بازوان را از پشت شانه ها پایین اورید و موقعی که پاها با قدرت به زمین فشار وارد می کنند آنها را بالا ببرید. به خاطر داشته باشید که آبشار از قبل جدا شدن شما از زمین تامین می شود.

۸) نشانه رفتن و کشیدن دستها

دست چپ را به طرف توپ گرفته دست راست را به عقب بکشید. این عمل به شا در ضربه زدن و خواباندن توپ در زمین کمک خواهد کرد.

۹) بالا کشیدن

مطمئن شوید که از هر سانتمتر ارتفاع با ضربه ای توسط دست کشیده استفاده کرده اید.

۱۰) مچ و دست را راحت بگذارید.

مرحله آخر کار رها کردن مچ است که به توپ چرخش و مسیر می دهد.نکاتی در باب آموزش زدن آبشار
ابشار پر تحرک ترین و مهیج ترین قسمت مهارتهای والیبال است. تکنیک زدن ابشار بسیار مهم است. باید طوری به تور نزدیک شوید که بتواند در حد امکان به بالاترین ارتفاع بپرید. بنابراین باید اندازه کافی با تور فاصله داشته باشید. نزدیک شدن به تور حداقل از فاصله 3 متری ان اغاز می شود و معمولا با سه گام انجام می گیرد. اغاز پرش با هر دو پا انجام می شود. مرحله اول ابشار گام هاست تا با توپ هماهنگ شود. مرحله دوم لحظه ای است که پرش انجام می شود و مرحله سوم اوردن پای عقب کنار پای جلو می باشد. در مرحله اخر با تماس پاشنه یا با زمین و باز شدن پشت به عقب انجام می گیرد. هر دو دست با قدرت به طرف جلو و بالا حرکت می کند حداگثر ارتفاع و تعادل را برای ابشار زدن مهیا کند. شما بدون اینکه زیاد به جلو بروید و به بالا ترین ارتفاع ممکن بپرید. دست چپ برای تعادل (اگر راست دستید) استفاده می شود و دست راست به طرف بالا رفته و از ارنج خم می شود تا بیشترین فاصله ممکن را با توپ داشته باشد. توپ در بیشترین ارتفاع قابل دسترسی با دست باز زده می شود.سعی کنید مچ دستتان ریلکس باشد. دست شل نباشد و انگشتان محکم بوده ولی سفت نیاشد حرکت دست باید سریع و تهاجمی باشد. بعداز همه اینها شما باید سعی کنید ضزبه ای بزنید که تیم مقابل قادر به برگرداندن ان به زمین شما نباشد. بعد از زدن توپ دست به حرکت خود ادامه می دهد تا عمل ضربه زدن کامل باشد. بعد از زدن توپ با تور تماس پیدا نکنید و مواظب باشید پایتان وارد زمین تیم مقابل نشود.

وضیعت مناسب برای شروع حرکت معمولا 3 یا 4 متری تور و اغاز ان از کنار خط طولی می باشد. حرکت و سرعت گامها بستگی به نوع پاس (از نظر ارتفاع و سرعت) دارد.

نکات مهم :

زدن اسپک از پشت خط یک سوم حتما باید پرش افقی خوبی هم داشته باشید.

زدن ابشار های سرعتی (کوتاه یا بریده) محل پرش و فرود باید یکی باشند.

اگر با یک دفاع در روی تور مواجه هستید سعی کنید ابشار خود را با قدرت و در فاصله 6 یا 7 متری زمین مقابل وارد کنید.

اگر با دو دفاع منسجم مواجه هستید سعی کنید فاصله 12 یا 13 متری زمین مقابل را هدف بگیرید و با قدرت ابشار خود را به دست مدافعان بزنید. در این حالت می توانید توپ را به دست های کناری مدافعان بزنید یا توپ را با ارامی به محلی از زمین تیم حریف که بازیکنی در ان قرار ندارد وارد کنید. اگر روشهای فوق را متناوبا انجام دهید باعث سر در گمی مدافعان روی تور و داخل زمین حریف می شوید.
 

مسعود.م

متخصص والیبال باشگاه ورزشی
کاربر ممتاز
والیبال قهرمانی آسیا - دبی
ولاسکو: کره‌جنوبی خطرناک است/ نمی‌دانم چه تیمی قهرمان می‌شود
سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: فردا باید به مصاف کره‌جنوبی برویم که به عقیده من تیم خطرناکی است.






به گزارش [URL="http://www.farsnews.com/"]خبرگزاری فارس[/URL]، خولیو ولاسکو پس از پیروزی 3 بر صفر برابر عراق اظهار داشت: مسابقه با قزاقستان و عراق خوب بود، اما مقابل کویت به دلیل سطح پایین بازی این تیم، حفظ تمرکز بازیکنان در طول مسابقه سخت بود. سه مسابقه قبلی برای ما جنبه تدارکاتی برای مراحل بالاتر را داشت. مسابقات مرحله مقدماتی برای تیم‌های مدعی خیلی آسان بود، اما از این به بعد رقابت‌ها به سطح بالایی می‌رسد.
وی ادامه داد: فردا باید به مصاف کره‌جنوبی برویم که در رقابت‌های انتخابی قهرمانی جهان موفق شد ژاپن را با نتیجه 3 بر صفر شکست دهد. کره‌جنوبی تیم خطرناکی است. مسابقه تیم‌های کره‌جنوبی و قزاقستان را از نزدیک تماشا می‌کنم تا نحوه بازی کره‌ای‌ها را بررسی کنم.
ولاسکو گفت: فقط ایرانی‌ها نمی خواهند قهرمان شوند و همه تیم‌ها به دنبال این هدف هستند؛ بنابراین کار سختی در این رقابت‌ها دارم، اما در ایران همه درباره این می‌پرسند که آیا می‌توانیم قهرمان شویم؟ این مسئله برایم عجیب است چون هیچ‌کسی نمی‌داند. اگر من این موضوع را می‌دانستم اینجا نبودم و در ایتالیا در خانه‌ام نشسته بودم.
وی افزود: مردم می‌خواهند بدانند که آیا ما قهرمان می‌شویم تا به آرامش برسند، اما همانطور که ما تلاش می‌کنیم و رنج می‌کشیم آنها هم تا آخرین توپ و رسیدن ما به قهرمانی پای تلویزیون بنشینند.
سرمربی تیم ملی والیبال ایران درباره تغییر زیاد بازیکنان در مسابقه با عراق گفت: فرهاد قائمی معمولاً خوب بازی می‌کند، اما در این مسابقه دریافت‌های خوبی نداشت و به همین دلیل رحمان داودی را به جای او به میدان فرستادیم. باید تغییر بازیکنان را آزمایش کنیم تا این شرایط تمرین شود.
وی ادامه داد: محمد موسوی هم در زدن سرویس اشتباهات زیادی داشت و در اسپک زدن هم خیلی خوبی نبود به همین دلیل آرمین تشکری را جایگزین او کردیم تا اگر در مراحل بالاتر دچار مشکل شدیم جایگزین خوبی داشته باشیم.
ولاسکو خاطرنشان کرد: کارایی امیر غفور هم در اسپک زدن تقریباً صفر بود و کاملاً مشخص است که باید شهرام محمودی را به جای او روانه میدان می‌کردیم.
 

مسعود.م

متخصص والیبال باشگاه ورزشی
کاربر ممتاز
والیبال قهرمانی آسیا - دبی

لبنان حریف بعدی شاگردان ولاسکو شد
تیم ملی والیبال ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات قهرمانی آسیا به مصاف لبنان می‌رود.

به گزارش خبرگزاری فارس، مراسم قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های قهرمانی آسیا در هتل محل اقامت تیم‌ها برگزار شد و تیم‌های راه یافته به مرحله یک چهارم نهایی حریفان خود را شناختند.

بر اساس قرعه کشی انجام شده برنامه مسابقات این مرحله به این شرح است:

استرالیا – کره جنوبی

ژاپن – تایلند

چین – هند

ایران – لبنان

تیم ملی جمعه از ساعت 14 (13:30 به وقت تهران) در سالن حمدان بن محمد بن راشد شهر دبی به مصاف لبنان می‌رود.

در صورت پیروزی در این مرحله، در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف برنده مسابقه تیم‌های ژاپن و تایلند می‌رود.

رقابت‌های مراحل یک چهارم، نیمه‌نهایی و فینال هفدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی آسیا در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه برگزار خواهد شد.
 

مسعود.م

متخصص والیبال باشگاه ورزشی
کاربر ممتاز
والیبال قهرمانی آسیا - دبی

شاگردان ولاسکو از سد لبنان هم گذشتند


تیم ملی والیبال ایران در پنجمین دیدار خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا مقابل لبنان به پیروزی رسید.



به گزارش خبرگزاری فارس، تیم ملی والیبال ایران که مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌های قهرمانی آسیا است در مرحله یک‌چهارم نهایی هفدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا امروز مقابل لبنان قرار گرفت و توانست با نتیجه 3 بر صفر حریف خود را شکست دهد.
شاگردان ولاسکو با ترکیب سعید معروف، محمد موسوی، عادل غلامی، فرهاد قائمی، حمزه زرینی، امیر غفور و فرهاد ظریف وارد میدان شدند. مهدی مهدوی، علیرضا مباشری، رحمان داودی، شهرام محمودی و آرمین تشکری نیز بازیکنان ذخیره ایران در این مسابقه بودند. ایران در 3 گیم متوالی و با نتایج 25-19، 25-18 و 25-17 به برتری رسید.
پیش از این تیم ملی والیبال ایران توانسته بود مقابل کره‌جنوبی، عراق، کویت و قزاقستان به برتری دست یابد.
در دیگر دیدار این مرحله ژاپن 3 بر صفر تایلند را شکست داد. به این ترتیب تیم ملی ایران در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف ژاپن می‌رود.
 

مسعود.م

متخصص والیبال باشگاه ورزشی
کاربر ممتاز
والیبال قهرمانی آسیا - دبی

ولاسکو: بازیکنان مقابل لبنان خود را از پیش برنده می‌دانستند

سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: بازیکنان ما در بازی مقابل لبنان خود را از پیش‌ برنده می‌دانستند و به بازی فردا مقابل ژاپن فکر می‌کردند.



به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت فدراسیون والیبال، خولیو ولاسکو پس از پیروزی سه بر صفر تیم ملی کشورمان مقابل لبنان اظهار داشت: بازیکنان ما از آغاز مسابقه به بازی فردا مقابل ژاپن فکر می‌کردند و خود را مقابل لبنان از پیش برنده می‌دانستند. تلاش کردند که نمایش خوبی ارائه کنند اما می‌دانستند که پیروز این مسابقه خواهند بود و به همین دلیل حفظ تمرکز بازیکنان در طول بازی برای ما سخت بود اما توانستیم این کار را انجام دهیم و لبنان را سه بر صفر شکست دهیم.
وی درباره دیدار مقابل ژاپن در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های قهرمانی آسیا گفت: ژاپن در حال حاضر شرایط خوب همیشگی خود را ندارد اما ژاپن همیشه ژاپن است و سابقه‌ای طولانی در والیبال جهان و سبکی خاص خود را دارد. مقابل این تیم باید بازی بهتری از قبل ارائه کنیم تا این تیم را شکست دهیم. در مسابقه با لبنان در دریافت و حمله اول خیلی خوب کار کردیم اما در دفاع روی تور و توپ‌گیری عملکرد خوبی نداشتیم. باید این مشکلات را در بازی مقابل ژاپن رفع کنیم تا به فینال صعود کنیم.
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
Matrix سایر اخبار و رویداد های بسكتبالی ورزش های گروهی 206

Similar threads

بالا