zx1
عضو جدید
زنان ایرانی هفتمین مصرف کننده لوازم آرایش در جهان
http://www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=19879&stc=1&d=1271106897
http://www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=19879&stc=1&d=1271106897
در حال حاضر جمعيت 14 ميليون نفري زنان ايراني 29 درصد و به عبارتي 2/1 ميليارد دلار از بازار 7/2 ميليارد دلاري خاورميانه را به خود اختصاص دادهاند.
سايت آفتاب نيوز به نقل از آخرين شماره فصلنامه توسعه مهندسي بازار نوشته است:
موسسه تحقيقات بين الملل وابسته به مركز صادرات كانادا در گزارش سال 2007 خود اندازه بازار لوازم آرايشي را در ايران، برابر 1/2 ميليارد دلار، مركز تحقيقات بهارات كه يك مركز تحقيقات معتبر مستقر درلندن است، اين اندازه را برابر با 2 ميليارد دلار، و مركز تحقيقات بازارهاي بين الملل وابسته به اتحاديه اروپا انداره اين بازار را برابر 2/1 ميليارد دلار تخمين زده اند.
اين گزارش مي افزايد:
براساس يك تحقيقات ميداني مختصر كه در ميان خانم هاي ايراني در تهران و مراكز شش استان بزرگ كشور انجام شده ، نشان مي دهد كه گروه خانمهاي شهرنشين بين 15 تا 45 سال كه براساس تخمين مركز آمار ايران جمعيت شان در سال 1389 در حدود چهارده ميليون نفر است، به طور ميانگين ماهيانه 12 هزار تومان براي لوازم آرايشي خود مصرف مي كنند كه در اين صورت مي توان تخمين زد كه مقدار مصرف كل ساليانه برابر با 2/1 ميليارد دلار خواهد بود.
بنابر گزارش يورومونيتور، كل مصرف لوازم آرايشي در خاورميانه در سال 2008 در حدود 7/2 ميليارد دلار است كه با ميانگين رشد حدود هشت درصد در سال، بعد از كشورهاي اروپاي شرقي بالاترين رشد را دارد و اين بدان علت است كه تقريبا نيمي از جمعيت منطقه زير 30 سال هستند.در اين حال 14 ميليون خانم ايراني از نظر مصرف لوازم آرايشي گوي سبقت را تقريبا ازكل كشورها منطقه ربوده اند به نحوي كه تقريبا 29 درصد كل مصرف كنندگان منطقه خاورميانه را تشكيل مي دهند. به عبارت ديگر اگر جمعيت زنان خاورميانه 155 ميليون نفر باشد، 9 درصد اين زنان يعني 14 ميليون نفر زنان ايراني حدود يك سوم يعني 2/1 ميليارد دلار هزينه لوازم آرايشي از 7/2 ميليارد دلار بازار لوازم آرايشي خاورميانه را پرداخت مي كنند.
طبق گزارش مزبور درميان كشورهاي اين منطقه، ايران با 2/1 ميليارد دلار درفاصله كمي بعد از عربستان با 2/2 ميليارد دلار و در رده هفتم مصرف در دنيا قرار دارد.