زلزله امروز ژاپن! (یکی از ده زلزله بزرگ تاریخ!)

amirhm

عضو جدید
کاربر ممتاز
سانتریفیوژها همون استوانه های بلند هستند؟

سانتریفیوژ برای بدست آوردن خلوص حدود 3 تا 4 درصد بکار میرن و جاشون تو نیروگاه نیست اون استوانه های قرمز در حقیقت همون میله های سوخت هستند که حاوی اورانیوم 235 با خلوص 3 ت 4 درصد هستند و استوانه های زرد همون کنترلر ها هستند .کنترلرها هرچه بیشتر وارد سیستم بشن باعث جذب بیشتر نوترون میشن که نتیجش کند شدن فرایند آزاد شدن انرژیه .
 

BIGHAM

عضو جدید
کاربر ممتاز
تو متن نوشته به خاطر نبود برق کنترلر ها و خنک کنده ها درست کار نکردند. مجبور شدند با آب دریا خنکش کنند. چون دما هم هی بالاتر میره فشار بخارات آب بالا رفته پوشش زیرکونیم ترک خورده و بخارات رادیو اکتیو آزاد شده ولی هنوز معلوم نیست اورانیوم آب شده یا نه؟
 

amirhm

عضو جدید
کاربر ممتاز
کنترلرها درست کار کردند و با رفتن برق در جای صحیح قرار گرفتن و سیستمو خاموش کردن( احتمالا بصورت ثقلی کار میکنن) ولی مشکل اینجاس که حتی در حالت خاموش هم باید قسمت کولینگ حتما کار کنه تا بتونه راکتور رو خنک نگه داره ولی برق کل نیروگاه قطع شده بوده و برق سراسری هم به همچنین در مورد راکتور اول دیزل ژنراتور ها رو روشن کردند که بعد از سونامی اونم از بین رفته! ( تو سری عکسهای قبل و بعد سونامی اگه دقت بکنی عکس آخری مربوط به فوکوشیماس) ظاهرا چون مقدار آب ورودی از مقدار تبخیر شده کمتر بوده میله های سوختی بیرون از آب قرار گرفتن که باعث ترک خوردن میله ها شده و اورانیوم نشت کرده این وسط مقدار زیادی هیدروژن هم آزاد شده ،بعد از زیاد شدن فشار محفظه اول بدلیل مقدار بخار زیاد ،مجبور شدن اونو به محفظه دوم انتقال بدن اونجا بوده که هیدروژن و اکسیژن با هم ترکیب شدن و باعث انفجار شده ، به هر حال این بخارات هم آلوده هستن
مشاهده رادیواکتیو در 60 مایلی نیروگاه هسته ای ژاپن


 

amirhm

عضو جدید
کاربر ممتاز
بحران هسته‌ای ادامه دارد
سایه انفجار برفراز راکتور شماره2 نیروگاه داییچی

مقامات مسوول شرکت تپکو که مدیریت نیروگاه داییچی را برعهده دارد، اعلام کردند میله‌های سوخت راکتور شماره2 برای بار دوم خارج از ماده خنک‌کننده قرار گرفته‌اند و ممکن است قلب راکتور ذوب شود.
انفجار گاز هیدروژن در راکتور شماره3 که روز گذشته اتفاق افتاد، به ازکارافتادن سیستم خنک‌کننده راکتور شماره2 منجر شد. افت شدید مایع خنک‌کننده استخر محافظ قلب راکتور شماره2 در ظهر امروز موجب شد میله‌های سوخت حاوی اورانیوم به‌مدت 2.5 ساعت خنک نشوند و دمای درون قلب راکتور به‌شدت افزایش یابد. این اتفاق به‌دلیل تمام شدن سوخت یکی از پمپ‌های تزریق‌کننده آب دریا به درون راکتور اتفاق افتاد. هرچند با تلاش کارشناسان، سطح آب درون مخزن به سرعت افزایش یافت، ولی کارشناسان این احتمال را مطرح کردند که بخشی از میله‌های سوخت ممکن است ذوب شده و تغییر شکل داده باشند.
اما به گزارش دایکو، در ساعت 23:59 امروز به وقت مرکزی ژاپن (18:29 بیست‌وسوم اسفند به‌وقت ایران) مقامات تپکو اعلام کردند که سطح آب خنک‌کننده دوباره افت کرده است و خطر فراداغ‌شدن و ذوب‌شدن، میله‌های سوخت راکتور شماره2 را تهدید می‌کند. از قرار معلوم در ساعت 23 به وقت محلی، یکی از دریچه‌های فشار بخار کنترل به‌دلایلی نامعلوم بسته شده و موجب افت سطح آب خنک‌کننده در راکتور شده است.
کارشناسان ژاپنی به‌شدت تلاش می‌کنند تا از بروز انفجار هیدروژن در سازه راکتور شماره 2 جلوگیری کنند. ساعت 9 شب به وقت محلی، سخنگوی ارشد دولت ژاپن در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که در بدترین حالت، ابعاد انفجار راکتورهای نیروگاه داییچی به‌مراتب کمتر از فاجعه چرنوبیل خواهد بود.
آخرین خبر (19:30 به وقت ایران /1:00 بامداد به وقت ژاپن)
سطح تشعشات رادیواکتیو به مقدار دو برابر آن‌چه تاکنون مشاهده شده بود، در محوطه نیروگاه هسته‌ای داییچی ثبت شد. احتمال نشت مواد رادیواکتیو وجود دارد.​
 

amirhm

عضو جدید
کاربر ممتاز
رآکتور آب جوشان، BWR

در رآکتور آب جوشان، از آب سبک استفاده مي شود. آب سبک، آبي است که در آن فقط هيدروژن معمولي وجود دارد. ) BWR اختلاف زيادي با رآکتور آب تحت فشار ندارد، غير از اينکه در BWR فقط يک چرخه خنک کننده وجود دارد و آب مستقيما در قلب راکتور به جوش مي آيد. فشار آب در BWR کمتر از PWR است، به طوري که در بيشترين مقدار به 75 برابر فشار جو مي رسد ( 5/7 مگا پاسکال ) و بدين ترتيب آب در دماي 285 درجه سانتي گراد به جوش مي آيد.
رآکتور BWR به شکلي طراحي شده که بين 12 تا 15 درصد آب درون قلب رآکتور به شکل بخار در قسمت بالاي آن قرار مي گيرد. بدين ترتيب عملکرد بخش بالايي و پاييني هسته رآکتور با هم تفاوت دارند. در بخش بالايي قلب رآکتور، کند سازي کمتري صورت مي گيرد و در نتيجه بخش بالايي کمتر است.
در حالت کلي دو مکانيسم براي کنترل BWR وجود دارد: استفاده از ميله هاي کنترل و تغيير جريان آب درون راکتور.
الف – بالا بردن يا پايين آوردن ميله هاي کنترل، روش معمولي کنترل توان رآکتور در حالت راه اندازي رآکتور تا رسيدن به 70 درصد حداکثر توان است. ميله هاي کنترل حاوي مواد جذب کننده نوترون هستند؛ در نتيجه پايين آوردن آنها موجب افزايش جذب نوترون در ميله ها، کاهش جذب نوترون در سوخت و درنهايت کاهش آهنگ شکافت هسته اي و پايين آمدن توان رآکتور مي شود. بالا بردن ميله هاي سوخت دقيقاً نتيجه معکوس مي دهد.
ب – تغييرات جريان آب درون رآکتور، زماني براي کنترل رآکتور مورد استفاده قرار مي گيرد که راکتور بين 70 تا صد درصد توان خود کار مي کند. اگر جريان آب درون رآکتور افزايش يابد، حباب هاي بخار در حال جوش سريع تر از قلب راکتور خارج مي شوند و آب درون قلب رآکتور بيشتر مي شود. افزايش مقدار آب به معني افزايش کندسازي نوترون و جذب بيشتر نوترونها از سوي سوخت است و اين يعني افزايش توان راکتور. با کاهش جريان آب درون رآکتور، حباب ها بيشتر در رآکتور باقي مي مانند، سطح آب کاهش مي يابد و به دنبال آن کندسازي نوترونها و جذب نوترون هم کاهش مي يابد و در نهايت توان رآکتور کاهش مي يابد.
بخار توليد شده در قلب رآکتور از شيرهاي جدا کننده بخار و صفحات خشک کن ( براي جذب هر گونه قطرات آب داغ ) عبور مي کند و مستقيماً به سمت توربين هاي بخار که بخشي از مدار رآکتور محسوب مي شوند، مي رود. آب اطراف رآکتور همواره در معرض تابش و آلودگي راديواکتيو است و از آنجا که توربين هم در تماس مستقيم با اين آب است، بايد پوشش حفاظتي داشته باشد. اغلب آلودگي هاي درون آب عمر کوتاهي دارند ( مانند N16 که بخش اعظم آلودگي هاي آب را تشکيل مي دهد و نيمه عمرش تنها 7 ثانيه است )، بنابراين مدت کوتاهي پس از خاموش شدن رآکتور مي توان به قسمت توربين وارد شد.
در رآکتور BWR، افزايش نسبت بخار آب به آب مايع درون رآکتور موجب کاهش گرماي خروجي مي شود. با اين حال، يک افزايش ناگهاني در فشار بخار، سبب بروز يک کاهش ناگهاني در نسبت بخار به آب مايع درون رآکتور مي شود که خود، سبب افزايش توان خروجي مي شود. اين شرايط و ديگر حالت هاي خطرساز، موجب شده است از سيستم کنترلي اسيد بوريک ( بورون ) نيز استفاده شود، بدين شکل که در سيستم پشتيبان خاموش کننده اضطراري، محلول اسيد بوريک با غلظت بالا به چرخه خنک کننده تزريق مي شود. خوبي اين سيستم اين است که اسيد اوريک، يک خورنده قوي است و معمولا در PWR سبب مي شود تلفات ناشي از خوردگي قابل توجه باشد. در بدترين شرايط اضطراري که تمام سيستم هاي امنيتي از کار افتاد، هر رآکتور به وسيله يک ساختمان حفاظتي از محيط اطراف جدا شده است. در يک رآکتور BWR جدي، حدود 800 دسته واحد سوخت قرار مي گيرد و در هر دسته بين 74 تا 100 ميله سوخت قرار مي گيرد. اين چنين حدود 140 تن اورانيوم در قلب رآکتور ذخيره مي شود.​
 

ZEUS83

عضو جدید
کاربر ممتاز
صاویر حیرت انگیز از قبل و بعد از زلزله و سونامی در ژاپن





 

arash1990

عضو جدید
حالا اگه ایران بود تعداد زندهها حدود 100نفر بود
درصورتی که اکثر کشته های ژاپن ماله سونامی بود
 

amirhm

عضو جدید
کاربر ممتاز

حوادث > خارجی - تلاش برای جلوگیری از انفجار در رآکتور شماره دو به شکست انجامیده و در بامداد سه شنبه انفجار در این رآکتور رخ داد.
به گزارش خبرگزاری کیودو بامداد سه شنبه رآکتور شماره دو نیز منفجر شد و با وقوع سومین انفجار مردم و کارشناسان نگران انتشار سطح گسترده ای از رادیو اکتیو در سطح منطقه بحران زده هستند.گفتنی است بعد از انفجار ابرهای سمی تا 40 کیلومتر دورتر از نیروگاه پخش شده است.(قبل از انفجار 600 میکرو بوده که در حال حاضر به 8 هزار میکرو رسیده است و هزار میکرو واحدی است که انسان در طول یکسال می تواند با خطر کم با آن مواجه شود )
نیروگاه فوکوشیما بر این اساس سومین انفجار خود را در حالی شاهد بود که کارشناسان برای ساعتها از رآکتور شماره دو بعد از شکست در سیستم خنک کننده نا امید شده بودند. در همین حال سطح تشعشعات رادیو اکتیو به گفته یکی از وزیران دولتی نزدیک نیروگاه بالا رفته است، هر چند 450 هزار نفر از سکنه این منطقه دو روز پیش خانه های خود را ترک کرده بودند.
در همین حال از ژاپن گزارش می رسد که 500 هزار نفر از مردم بی خانمان شده و میلیونها نفر ژاپنی برای چهارمین روز متوالی بدون برق و آب و امکانات ساده زندگی بسر می برند. هر چند نیروهای امداد از 90 کشور دنیا راهی ژاپن شده و کمک های بین المللی به این کشور رسیده، اما عمق فاجعه بسیار زیاد است.
در انفجار دوم که روز دو شنبه در راکتور سوم رخ داد، 11 نفر زخمی شدند.
 

amirhm

عضو جدید
کاربر ممتاز
فوری/آتش سوزی در رآکتور شماره چهار

به گزارش کیودو ساعت 9:42 دقیقه صبح به وقت محلی آتش سوزی در رآکتور شماره چهار در نیروگاه فوکوشیما رخ داده است.
علت آتش سوزی اعلام نشده و کارشناسان در حال بررسی موضوع هستند. این در حالی است که کارگران بعد از انفجار رآکتور دوم در صبح سه شنبه به طور موقت منطقه را ترک کرده ا ند.
افت 1200 واحدی بورس توکیو
امروز صبح شاخص بورس نیکی توکیو بعد از هجوم مجدد مردم برای فروش سهام خود بیش از 1200 واحد کاهش پیدا کرد و بانک ژاپن با تزریق 3 تریلیون ین دیگر سعی کرد جلوی فاجعه اقتصادی ناشی از زلزله و سونامی و بحران هسته ای را بگیرد.
ارزش ین نیز پایین امده و نفت به زیر 95 دلار رسیده است.
موقعیت رآکتورها به سمت ذوب شدن پیش می رود و میزان انتشار رادیو اکتیو حدود 8 هزار میکرو شده است که می تواند لطمات جبران ناپذیری را به انسان و محیط زیست وارد کند. ابزار و اتصالات خنک کننده رآکتور شماره دو کاملا تخریب شده و امکان خنک کردن ان با سیستم های نصب شده وجود ندارد. در همین حال کارگران شرکت توکیو الکتریک به گفته مقامات هسته ای ژاپن به طور موقت محل نیروگاه را ترک کرده اند. نائوتو کان نخست وزیر از برخی مردمی که در شعاع 20 تا 30 کیلومتری هنوز در خانه های خود مانده اند خواست حداقل از خانه خارج نشوند. این در حالی است که مقامات پیشتر گفته بودند 450 سکنه در شعاع 20 کیلومتری خانه های خود را ترک کرده اند. نخست وزیر گفت بحران وارد مرحله جدی تری شده و انتشار رادیو اکتیو می تواند خطرناک باشد. یوکیو اودانو از مقامات ارشد کابینه ژاپن نیز گفته انفجار در رآکتور دوم ناشی از انفجار هیدروژن بوده است.
خدایا فرشتگان نجاتت را به اطراف نیروگاه فوکوشیما بفرست
این دعایی است که ویلیامسون استرالیایی در حالی که اشک دور چشمانش حلقه زده، می کند. او و سایر مردم جهان بعد از انفجار سوم در بامداد سه شنبه و احتمال ذوب شدن رآکتورهای نیروگاه فوکوشیما تنها راهی که به ذهنشان می رسد، درخواست از خداوند برای جلوگیری از فاجعه انسانی است که ممکن است جان میلیونها نفر را تهدید کند.
 

amirhm

عضو جدید
کاربر ممتاز

راکتور شماره 2 نیروگاه داییچی بر اثر نشت هیدروژن پرفشار منفجر شد و بخشی از سازه اصلی راکتور آسیب دید. سطح مواد رادیواکتیو در سطح نیروگاه به‌شدت افزایش یافته و احتمال هر خطری وجود دارد.
آخرین خبر (13:14 به وقت ژاپن، 7:44 به وقت ایران): سطح مواد رادیواکتیو در اوتسونومیا (150 کیلومتری جنوب غربی نیروگاه داییچی) به 33 برابر حالت معمول و در چیبا (250 کیلومتری جنوب نیروگاه داییچی) به 4 برابر حالت معمول رسیده است.
تلاش مهندسان و دانشمندان هسته‌ای ژاپن برای مهار راکتور فراداغ شماره2 نیروگاه داییچی برخلاف دو راکتور قبلی کاملا موفقیت‌آمیز نبود و انفجار شدیدی که ساعت 6:10 به وقت محلی (00:40 بامداد سه‌شنبه 24 اسفند به وقت ایران) روی داد، نه‌تنها به طبقه فوقانی راکتور، که به بخشی از سازه فولادی نگهداره قلب راکتور نیز آسیب وارد کرده است. از قرار معلوم این انفجار به «مجرای فرونشانی» اتاقک زیرین راکتور آسیب وارد کرده است، سازه‌ای فولادی و متصل به قلب راکتور که وظیفه خنک‌سازی جریان بخار و کاهش فشار درون راکتور را برعهده دارد.




به گزارش خبرگزاری کیودو
به نقل از کارشناسان، شواهد نشان می‌دهد این انفجار نیز همانند دو انفجار قبلی در راکتورهای شماره 1و 3 ناشی از نشت هیدروژن و ترکیب آن با اکسیژن هوا است. هرچند هنوز تصاویر دقیقی از آسیب‌های بعداز انفجار مخابره نشده، اما افزایش سطح تشعشعات رادیواکتیو نشان از نشت مواد رادیواکتیو دارد. نخست‌‌وزیر ژاپن دستور داده است ساکنین در فاصله 20 تا 30 کیلومتری از نیروگاه از خانه‌های خود بیرون نروند.
حسگرهای موجود در ورودی نیروگاه فوکوشیما میزان تشعشع را در ساعت 7 بامداد 965.5 میکرو سیوِر بر ساعت اندازه‌گیری کردند که به سرعت رو به افزایش گذاشت. در ساعت 8:31 به‌وقت محلی (ساعت 3:00 بامداد به وقت ایران) این میزان به 8217 میکرو سیوِر بر ساعت رسید که هشت‌برابر مقدار تابشی است که یک انسان می‌تواند بدون آسیب دیدن در طول یک سال دریافت کند!
به هنگام وقوع این اتفاق، باد از شمال به جنوب در حال وزیدن بود و به همین دلیل در نواحی جنوبی، افزایش سطح تابش‌های رادیواکتیو مشاهده شده است. در ایباراکی سطح تابش رادیواکتیو به 100 برابر حالت معمول رسیده و در ساعت 12:37 به‌وقت ژاپن (7:07 به وقت ایران) اعلام شد مقادیری در شهر توکیو، پایتخت ژاپن نیز مقادیر اندکی تابش رادیواکتیو مشاهده شده است.
عامل انفجار چه بود؟
آن‌چه اوضاع راکتور شماره2 را از دو راکتور دیگر بدتر کرد، دو انفجاری بود که به‌دلیل نشت گاز هیدروژن در اطراف سازه این راکتور اتفاق افتاد. انفجار راکتور شماره1 در روز شنبه و انفجار بزرگ‌تر راکتور شماره3 در روز یک‌شنبه به بخشی از سازه راکتور2 آسیب زد و موجب شد سیستم خنک‌کننده از کار بیفتد. علی‌رغم تلاش مهندسان، سطح آب استخر محافظ قلب راکتور دو بار به‌شدت افت کرد و میله‌های سوخت برای چندین ساعت بدون خنک‌کنندگی به‌شدت داغ شدند.
در بعد از ظهر دیروز ، هنگامی که سوخت یک پمپ آتش‌نشانی که آب خنک دریا را به راکتور پم‌پاژ می‌کرد؛ تمام شد، میله‌های سوخت به مدت تقریبی 140دقیقه بالاتر از سطح آب قرار گرفتند و مدتی طول کشید تا کارگران بخار را از راکتور خارج کنند و سطح فشار را پایین بیاورند.
اندکی بعد، سطح آب در راکتور شماره 2 بالا رفت تا بیش از نیمی از میله‌های سوخت را بپوشاند، که طول بعضی از آنها به 4 متر می‌رسید. شرکت نیروی برق توکیو بعد از اینکه عملیات قبلی خنک کردن در آن روز با شکست مواجه شدند، شروع به پاشیدن آب خنک کننده به داخل راکتور کرد.
قبل از این که در ساعت 11 شب به وقت محلی، میله‌های سوخت برای بار دوم به طور کامل بیرون از سطح مایع قرار بگیرند، به گفته TEPCO، سطح تشعشعات در ساعت 9:37 دقیقه شب، در دو برابر بیش‌ترین مقداری که تا پیش از ان دیده شده بود قرار داشت: 3130 میکرو سیور بر ساعت.
برای کاهش نگرانی‌ها، یوکیو ادانو، وزیر کشور و سخنگوی هیئت وزیران گفت که بر این باور است که مشکل نیروگاه هسته‌ای، حتی در بدترین حالت هم «به وضعیتی شبیه به بحران چرنوبیل تبدیل نخواهد شد».
مسئولین سازمان ایمنی صنعتی و هسته‌ای همچنین اعلام کردند که در بدترین حالت هم، این بحران خسارتی بسیار کمتر از سانحه چرنوبیل خواهد داشت، چرا که TEPCO با رها کردن بخار رادیواکتیو؛ فشار راکتور را کاهش داده است.
تلاش‌های مشابهی برای خنک کردن راکتورهای شماره یک و شماره سه انجام شده و در هر دوی این راکتورها نیز انفجارهای مشابهی رخ داده است، که منجر به فروریختن سقف و دیوارهای ساختمان‌هایی شده است که راکتورها در آن قرار دارند.
ادانو این احتمال را که در راکتور شماره 2 هم، حوادث مشابهی رخ دهند رد کرد، با این استدلال که انفجار راکتور شماره 3 سوراخی را در دیوار ساختمان راکتور شماره 2 ایجاد کرده است. به گفته وی، هیدروژن از این سوراخ آزاد خواهد شد.
انفجاری که پیشتر در همین روز اتفاق افتاد، سبب زخمی شدن 11 نفر شد، ولی محفظه نگه‌دارنده راکتور آسیب ندید، و دولت هم با توجه به عدم جهش سطح تشعشعات، احتمال انتشار مقادیر زیاد مواد رادیواکتیو را رد کرده است. به گفته تپکو، هفت کارگر که در ان لحظه مشغول به کار در آنجا بودند و همچنین چهار عضو نیروهای دفاعی زخمی شده‌اند.
از زمانی که زلزله 9 ریشتری شمال شرقی ژاپن را در روز جمعه لرزاند، برخی از راکتورهای نیروگاه شماره یک فوکوشیما، سیستم خنک کننده خود را از دست داده‌اند، امری که منجر به افزایش سطح تشعشعات شده است. در نتیجه، هسته راکتورهای شماره یک و شماره سه، تا حدی ذوب شده‌اند.
دولت در روز شنبه و پس از انفجار راکتور شماره یک نیروگاه، به ساکنین مناطق تا شعاع 20 کیلومتری نیروگاه دستور داد تا محل سکونت خود را ترک کرده و به مناطق امن بروند. ولی به گفته سازمان هسته‌ای، هنوز 354 نفر محل را ترک نکرده‌اند. سازمان، احتمال گسترش مناطق در معرض خطر و تخلیه ساکنین مناطق دورتر را رد کرده است.
 

SAMAN_747

عضو جدید
میگم فکر نکنم دیگه ژاپن مثل اولش شه. یاد یه مستند افتادم که طبق پیشگویی های نوسترداموس تو تاریخ 21 دسامبر 2012 ( همون تاریخ کذایی ) تعادل و تراز زمین و اسمون بهم میخوره و زمین نابود میشه میگم با این اوضاع اشفته زمین ( سونامی ژاپن - انقلاب های نو ظهور در کشور های عربی - جنگ در کشور های مثل عراق، افغانستان، پاکستان و ... ) نکنه واقعا اون تاریخ تاریخ نابودی زمین باشه؟!!
 

amirhm

عضو جدید
کاربر ممتاز

اصل بوجود اومدن ژاپن از برخورد سه صفحه تکتونیکی بزرگه این صفحات ضمنا باعث بوجود آمدن یکی از عمیقترین مکانهای اقیانوس (بیش از 9000 متر عمق) در 300 کیلومتری توکیو شدن و بخاطر همین صفحات این کشور شدیدا مستعد زلزله و آتشفشانه فقط فکر میکنم اونا بیش از حد به راکتورهای هسته ایشون اعتماد داشتن .اینارو باید کسانی ببینن که معتقدن انرژی هسته ای پاکترین انرژی موجوده ! این نیروگاه ها 40 سال انرژی پاک تحویل دادن و حالا میرن که ژاپن رو از صفحه روزگار پاک کنن !
 

BIGHAM

عضو جدید
کاربر ممتاز
پراکندگی مواد رادیواکتیو در سطح ژاپن- به‌روزشده در 10:10 صبح / اینفوگراف

دانش > فناوری - به‌دنبال انفجار راکتور شماره 2 نیروگاه داییچی و آسیب‌دیدگی احتمالی بخشی از سازه فولادی متصل به قلب راکتور، سطح تابش رادیواکتیو در نیروگاه به 20هزار برابر و در نواحی جنوبی ژاپن افزایش یافت.
پس از تلاش ناموفق در مهار حرارت فوق‌العاده زیاد راکتور شماره 2 نیروگاه داییچی که به نشت هیدروژن و انفجار در بخشی از سازه راکتور منجر شد، سطح پرتوهای رادیواکتیو در نیروگاه به شدت افزایش یافت و به 20هزار برابر حالت معمول رسید. این مقدار، 400 برابر بیش‌تر از 1000 میکرو سیوِر بر سال است که بدن انسان می‌تواند بدون آسیب دیدن تحمل کند.
به گزارش خبرگزاری کیودو، به هنگام انفجار باد از شمال به جنوب می‌وزید و به همین دلیل، شدت پرتوهای رادیواکتیو در برخی نواحی جنوبی نیروگاه افزایش یافته است. در کیوتو، پایتخت ژاپن مقادیر اندکی آلودگی رادیواکتیو مشاهده شده است. هنوز از خطرساز بودن این آلودگی‌ها و شدت بحران گزارش ارسال نشده است.
نخست‌وزیر ژاپن دستور داده است تا شعاع 30 کیلومتری نیروگاه داییچی، منطقه «پرواز ممنوع» اعلام شود. وی همچنین از ساکنان محدوده 20 تا 30 کیلومتری نیروگاه نیز درخواست کرد به دلیل آلودگی احتمالی رادیواکتیو از خانه‌های خود خارج نشوند.
در راکتور شماره 4 نیروگاه داییچی نیز آتش‌سوزی اتفاق افتاد. این حریق که در بخش سوخت‌های مصرف‌شده رخ داد، خوشبختانه به‌سرعت مهار شد و دیگر خطرساز نیست
نقشه به‌روزشده در ساعت 10:10 صبح 24 اسفند.


نقشه بزرگتر
 

amirhm

عضو جدید
کاربر ممتاز


اخلال در سیستم رآکتورهای 5 و 6 نیروگاه اتمی فوکوشیما /فاجعه بعدی در راه است

بعد از آتش سوزی در رآکتور شماره چهار و انفجار در رآکتور دو در صبح سه شنبه، اینک مقامات ژاپنی تمهیدات امنیتی را اطراف رآکتورهای 5 و 6 در حالی افزایش داده اند که ظاهرا این دو راکتور حالت عادی عملیاتی خود را از دست داده اند.
نیروگاه هسته ای فوکوشیما دارای 6 رآکتور فعال و دو رآکتور در حال ساخت است که ممکن است دو رآکتور باقیمانده 5 و 6 در معرض خطر باشند. به گفته مقامات شرکت توکیو الکتریک از روز سه شنبه دو رآکتور 5 و 6 دچار اختلال شده و ممکن است همان بلایی سرشان بیاید که بر سر 4 رآکتور قبلی آمده است.
ادانو از اعضای ارشد کابینه تکذیب کرد که مواد رادیو اکتیو از رآکتور شماره چهار به بیرون نشت کرده است. آتش سوزی در رآکتور چهار همچنان ادامه داشته و رو به وخامت می رود.
انتشار حجم وسیعی از رآکتورها باعث شده تا مردم توکیو نیز در معرض خطر قرار گرفته و دولت به آنها هشدار دهد که در خانه های خود بمانند و سیستم های تهویه مطبوع را نیز روشن نکنند.
بادی به سرعت 11 کیلومتر نیز شروع به وزیدن از نیروگاه هسته ای فوکوشیما کرده که این موضوع نیز بر وخامت اوضاع افزوده است.
/
 

دانیال پارسی

عضو جدید
میگم فکر نکنم دیگه ژاپن مثل اولش شه. یاد یه مستند افتادم که طبق پیشگویی های نوسترداموس تو تاریخ 21 دسامبر 2012 ( همون تاریخ کذایی ) تعادل و تراز زمین و اسمون بهم میخوره و زمین نابود میشه میگم با این اوضاع اشفته زمین ( سونامی ژاپن - انقلاب های نو ظهور در کشور های عربی - جنگ در کشور های مثل عراق، افغانستان، پاکستان و ... ) نکنه واقعا اون تاریخ تاریخ نابودی زمین باشه؟!!

دیگه از جنگ جهانی دوم که بدتر نیست .اون موقع هیچی نبود غیر از چند تا ادم جنگلی .شدند این.
الان که همه چی هستند.
 

amirhm

عضو جدید
کاربر ممتاز
دیگه از جنگ جهانی دوم که بدتر نیست .اون موقع هیچی نبود غیر از چند تا ادم جنگلی .شدند این.
الان که همه چی هستند.

ژاپن کشور عقب افتاده ای نبود تا اونجاییکه میدونم نیروی دریایی ژاپن در سال 1905 تونست نیروی دریایی روسیه تزاری رو شکست بده تو جنگ جهانی دوم هم تا وقتی که آمریکا مداخله نکرده بود شرق آسیا زیر تاخت و تاز ژاپنیها بود حتی پیشرفتهای آسیای جنوب شرقی رو بخاطر ژاپن میدونن چون تنها استعمارگر اون دوران بود که تو مستعمراتش کارخونه میساخت و باعث پیشرفت زیرساختهای اونا میشد بعد از شکست در جنگ جهانی تمام اون کشورها دارای صنایع قوی و مدرنی بودند که میراث ژاپنیها بود. تو جنگ جهانی دوم دو شهر ژاپن با بمب اتمی هدف قرار گرفت و کل ژاپن تخریب شد ولی الان وضعیت خیلی خرابتره خدا نکنه مثل چرنوبیل بشه چون حتی ممکنه بخشهایی از چین و کل دو کره آلوده بشن فقط در نظر داشته باشید که توی هر راکتور حداقل 140 تن اورانیوم وجود داره با پخش شدن محتویات فقط یکی از اونا کل ژاپن غیر قابل سکونت میشه اونم برای صدها سال !
 
آخرین ویرایش:

دانیال پارسی

عضو جدید
ژاپن کشور عقب افتاده ای نبود تا اونجاییکه میدونم نیروی دریایی ژاپن در سال 1905 تونست نیروی دریایی شوروی سابق رو شکست بده تو جنگ جهانی دوم هم تا وقتی که آمریکا مداخله نکرده بود شرق آسیا زیر تاخت و تاز ژاپنیها بود حتی پیشرفتهای آسیای جنوب شرقی رو بخاطر ژاپن میدونن چون تنها استعمارگر اون دوران بود که تو مستعمراتش کارخونه میساخت و باعث پیشرفت زیرساختهای اونا میشد بعد از شکست در جنگ جهانی تمام اون کشورها دارای صنایع قوی و مدرنی بودند که میراث ژاپنیها بود. تو جنگ جهانی دوم دو شهر ژاپن با بمب اتمی هدف قرار گرفت و کل ژاپن تخریب شد ولی الان وضعیت خیلی خرابتره خدا نکنه مثل چرنوبیل بشه چون حتی ممکنه بخشهایی از چین و کل دو کره آلوده بشن فقط در نظر داشته باشید که توی هر راکتور حداقل 140 تن اورانیوم وجود داره با پخش شدن محتویات فقط یکی از اونا کل ژاپن غیر قابل سکونت میشه اونم برای صدها سال !

البته تو خبرها هست که اینقدر ها هم جدی نیست و داره کنترل میشه
ولی باز هم فکر نکنم این فاجعه بدتر از جنگ جهانی دوم باشه.
امار کشته ها را شما درنظر بگیر
 

karkard

متخصص موشک
کاربر ممتاز
اطفای حریق انبار سوخت نیروگاه فوکوشیما/ پس لرزه 6 ریشتری در هونشو

اطفای حریق در انبار سوخت رآکتور شماره 4 نیروگاه هسته ای فوکوشیما و وقوع پس لرزه ای به قدرت 6 ریشتر در سواحل شرقی هونشو از آخرین اخبار شدیدترین زلزله قرن است.به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شینهوا، آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارشی به نقل از مقامات ارشد ژاپنی نوشت: آتش سوزی در انبار سوخت رآکتور شماره 4 نیروگاه هسته ای فوکوشیما خاموش شده است.
در بیانیه قبلی آژانس بین المللی انرژی اتمی آمده که مقامات ژاپنی آژانس را مطلع کردند مخزن انبار سوخت رآکتور شماره 4 نیروگاه هسته ای فوکوشیما آتش گرفته و مواد رادیواکتیو در فضا منتشر شده اند.
مقامات ژاپنی پیش از این اعلام کرده بودند که این احتمال وجود دارد تا آتش سوزی به انفجار هیدروژنی منجر شود.
خبر دیگر اینکه زمین لرزه ای به قدرت 6 ریشتر ساعت 5:49 دقیقه بعد از ظهر سواحل شرقی هونشو را لرزاند.
خبر دیگر اینکه وزیر خارجه فرانسه در دیدار با اعضای گروه 8 گفت: تهدید رآکتور هسته ای نیروگاه فوکوشیما بسیار خطرناک است.
همچنین الجزیره لحظاتی قبل اعلام کرد که میزان تشعشعات هسته ای در شهر مایباشی در شمال توکیو10 برابر بیشتر از حد استاندارد است.
 

karkard

متخصص موشک
کاربر ممتاز
انتشار تشعشعات رادیواکتیو در ژاپن، در مرز خطر

ساعت خبر: 15:55 - تاريخ خبر: 24/12/1389


رسیدن میزان تشعشعات یکی از نیروگاههای هسته ای آسیب دیده ژاپن به سطح خطرناک، ژاپن را وادار کرد، از 140 هزار نفر از مردم این کشور بخواهد در خانه هایشان بمانند.

واحد مرکزی خبر به نقل از آسوشیتدپرس گزارش داد، نائوتو کان نخست وزیر ژاپن در بیانیه ای تلویزیونی اعلام کرد: تشعشعات رادیواکتیو از چهار رئاکتور آسیب دیده نیروگاه هسته ای دائی چی فوکوشیما در ساحل شمال شرقی ژاپن منتشر شده است.
مقامات ژاپن به آژانس بین المللی انرژی اتمی گفتند، آتش سوزی این رئاکتور در حوضچه ذخیره سازی سوخت هسته ای صورت گرفته است و تشعشعات رادیواکتیو ناشی از آن مستقیما به هوا منتقل می شود.
با این که کان و مقامات دیگر ژاپن از مردم این کشور خواسته اند آرامش خود را حفظ کنند اما تحولات روز سه شنبه وحشت فزاینده ای را در ژاپن و کشورهای جهان در بحبوحه عدم اطمینان از وقایع بعدی در این کشور به وجود آورده است.
بدترین حالت ممکن زمانی است که یک یا چند هسته رئاکتور به طور کامل ذوب شود که در نتیجه آن مقادیر زیادی تشعشعات رادیواکتیو به بیرون منتقل می شود.
یوتا تادانو یکی از مهندسان نیروگاه فوکوشیما گفت:"من درباره احتمال رویداد باران رادیواکتیو بسیار نگرانم. اگر ما می توانستیم این تشعشعات را ببینیم فرار می کردیم اما قابل رویت نیست."
کان و مقامات ژاپن هشدار دادند خطر انتشار تشعشعات بیشتر وجود دارد از این رو از کسانی که در نوزده مایلی نیروگاه دائی چی فوکوشیما ساکن هستند خواسته شده است به منظور در امان ماندن از تشعشعات در خانه هایشان بمانند.
حدود هفتاد هزار نفر از شعاع دوازده مایلی نیروگاه دائی چی تخلیه شده اند. حدود صد و چهل هزار نفر دیگر در منطقه هشدار جدید قرار دارند.
مقامات رسمی اعلام کردند: هفتاد کارگر این نیروگاه در تلاشی سخت برای رفع هزاران مشکل موجود در این نیروگاه هستند.
هشتصد کارمند دیگر این نیروگاه تخلیه شده اند.
چهارده لوله برای انتقال آب دریا به رئاکتورهای دیگر آماده شده است اما هنوز انتقال آب به واحد چهار نیروگاه فوکوشیما آغاز نشده است.
در همین حال خبرگزاری کیودو گزارش داد، سطح تشعشعات رادیواکتیو در استان کاناگاوا در نزدیکی توکیو 9 برابر حالت طبیعی است.
 

karkard

متخصص موشک
کاربر ممتاز
از خود زنی ما تا خوشبختی آنها(درباره زلزله ژاپن)

نکته بسیار مهمی در نوع پوشش خبری زلزله های ژاپن و نیوزیلند و سیل استرالیا وجود دارد که به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفته است.اگر به تصاویر و گزارشات داده شده از سیل ژاپن توجه کنید تا جایی که شخصا پیگیری کرده ام حتی تصویر یک جسد نمایش داده نمی شود در حالی که طبق آمارها دست کم هزار و پانصد نفر مرده اند.یا حتی در زلزله اخیر نیوزیلند پوشش بسیار محدودی از مصیبت دیده ها داده شد.در سیل استرالیا که یک سوم این کشور زیر آب رفت جز تصاویر هوایی از زمینهای آب گرفته چیزی ندیدیم و نه آواره ای نشان داده شد ،نه سیل زده ای.چنین پوشش خبری که با هماهنگی کامل رسانه ها "فلاکت"را سانسور می کند و از نمایش آواره و بدبخت و مرده و زخمی اجتناب می کند هدفی مهم دارد و آن اینکه همه کشورها و ملت های وابسته به یک فرهنگ را برتر ،مرفه و "نامیرا" نشان دهد.مقایسه کنید با گزارشات مستند متعددی که بی بی سی روزانه درباره آوارگان سومالی ،سنتهای خرافی فلان قوم بدبخت نکبت زده آسیایی و آفریقایی، آدمهای شپشوی غیرغربی که از بهداشت و اولیات تمدن محروم اند و آواره ها و سیل زده ها و مرده ها و زخمی های دیگر فرهنگها نمایش می دهد.همین بی بی سی کی حاضر است کوچک گزارشی از کارتن خواب های لندن یا نیویورک ارائه دهد؟
حال از این سو نگاه کنید:کارگردانهای ما مرتب از کولیها و بدبختهایمان به جشنواره های آن سو فیلم هدیه کرده اند و فرانسویها را از اینکه بدبخت و بوگندو و عقب مانده نیستند خوشحال کرده اند.مرتب در حال خودزنی و ناله و محکوم کردن خود هستیم.تا حالا چند بار پیش بینی شد در تهران زلزله می شود و مردم باور کردند؟حال کجایند آنها که ببینند ژاپن هم بلد نیست زلزله را پیش بینی کند؟هم اکنون خبری خواندم که ژاپن شدت زلزله را که اول ۹/۸ اعلام کرده بود گفته است ۹ است.کافی است یک چنین تغییری در اعلام یک عدد در کشور ما اتفاق بیفتد تا کل مشروعیت نظام آماری رسمی ما زیر سوال برود.برگردیم سر سوال اصلی:چرا ما همیشه خودزنی می کنیم و آنها مواظبند که همیشه خوشبخت جلوه کنند؟
 

amirhm

عضو جدید
کاربر ممتاز
البته تو خبرها هست که اینقدر ها هم جدی نیست و داره کنترل میشه
ولی باز هم فکر نکنم این فاجعه بدتر از جنگ جهانی دوم باشه.
امار کشته ها را شما درنظر بگیر
امیدوارم همینطور باشه و بتونن نیروگاههارو تحت کنترل داشته باشن. تا اینجا فقط یک زلزله با تلفاتی کم و سونامی با خسارات و تلفات متوسط بوده (با توجه به شدت و قدرت آندو) و اصلا قابل مقایسه با جنگ جهانی دوم نیست در صورتی که حتی یکی از آنها از ذوب بشن باز هم قابل مقایسه با تلفات جنگ جهانی دوم نخواهد بود.
 

amirhm

عضو جدید
کاربر ممتاز
از خود زنی ما تا خوشبختی آنها(درباره زلزله ژاپن)

نکته بسیار مهمی در نوع پوشش خبری زلزله های ژاپن و نیوزیلند و سیل استرالیا وجود دارد که به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفته است.اگر به تصاویر و گزارشات داده شده از سیل ژاپن توجه کنید تا جایی که شخصا پیگیری کرده ام حتی تصویر یک جسد نمایش داده نمی شود در حالی که طبق آمارها دست کم هزار و پانصد نفر مرده اند.یا حتی در زلزله اخیر نیوزیلند پوشش بسیار محدودی از مصیبت دیده ها داده شد.در سیل استرالیا که یک سوم این کشور زیر آب رفت جز تصاویر هوایی از زمینهای آب گرفته چیزی ندیدیم و نه آواره ای نشان داده شد ،نه سیل زده ای.چنین پوشش خبری که با هماهنگی کامل رسانه ها "فلاکت"را سانسور می کند و از نمایش آواره و بدبخت و مرده و زخمی اجتناب می کند هدفی مهم دارد و آن اینکه همه کشورها و ملت های وابسته به یک فرهنگ را برتر ،مرفه و "نامیرا" نشان دهد.مقایسه کنید با گزارشات مستند متعددی که بی بی سی روزانه درباره آوارگان سومالی ،سنتهای خرافی فلان قوم بدبخت نکبت زده آسیایی و آفریقایی، آدمهای شپشوی غیرغربی که از بهداشت و اولیات تمدن محروم اند و آواره ها و سیل زده ها و مرده ها و زخمی های دیگر فرهنگها نمایش می دهد.همین بی بی سی کی حاضر است کوچک گزارشی از کارتن خواب های لندن یا نیویورک ارائه دهد؟
حال از این سو نگاه کنید:کارگردانهای ما مرتب از کولیها و بدبختهایمان به جشنواره های آن سو فیلم هدیه کرده اند و فرانسویها را از اینکه بدبخت و بوگندو و عقب مانده نیستند خوشحال کرده اند.مرتب در حال خودزنی و ناله و محکوم کردن خود هستیم.تا حالا چند بار پیش بینی شد در تهران زلزله می شود و مردم باور کردند؟حال کجایند آنها که ببینند ژاپن هم بلد نیست زلزله را پیش بینی کند؟هم اکنون خبری خواندم که ژاپن شدت زلزله را که اول ۹/۸ اعلام کرده بود گفته است ۹ است.کافی است یک چنین تغییری در اعلام یک عدد در کشور ما اتفاق بیفتد تا کل مشروعیت نظام آماری رسمی ما زیر سوال برود.برگردیم سر سوال اصلی:چرا ما همیشه خودزنی می کنیم و آنها مواظبند که همیشه خوشبخت جلوه کنند؟

با کلیتش موافقم ولی یه مقدار بنظر من اغراق کرده در مورد استرالیا و نیوزلند چون پیگیرش نبودم و تلوزیونم نگاه نمیکنم چیزی ندیدم ولی در مورد ژاپن شدیدا پیگیرم صحنه جسد فقط یه مورد دیدم ! ولی آوارگی بیخانمانی تا دلت بخواد ولی کلا این صحنه ها هم استقامت این مردمو به من القا میکرد و فکر میکنم این یک حقیقته و کلا انسانها در موارد بحرانی ،همبستگی توان و تحملشون بالا میره .
 

IRANema

عضو جدید
ژاپن چهار متر جابجا شد

ژاپن چهار متر جابجا شد

خطوط ساحلی ژاپن در پی وقوع زمین لرزه روز جمعه که شدت آن به تازگی 9 ریشتر اعلام شده به اندازه 4 متر به سمت شرق جابجا شده است.
به گزارش مهر، اطلاعات به دست آمده از شبکه زمین شناسی ژاپن که از کنترل وضعیت زمین با استفاده از هزار و 200 پایگاه GPS به دست می آید این میزان جابجایی را در خطوط ساحلی ژاپن اعلام کرده است.

راجر ماسون از محققان مرکز مطالعات زمین شناسی بریتانیا این میزان جابجایی را نتیجه وقوع چنین زمین لرزه عظیمی می داند. احتمال می رود این زمین لرزه محور زمین را به اندازه 16.5 سانتیمتر تغییر داده و منجر به چرخش سریعتر سیاره زمین و کوتاهتر شدن روزها به اندازه 1.8 میلیونیوم ثانیه شده باشد. این در حالی است که در مطالعه ای دیگر که توسط موسسه ژئوفیزیک و آتشفشان شناسی ایتالیا انجام گرفته، میزان تغییر محور چرخش زمین 10 سانتیمتر اعلام شده است.

ژاپن در میان منطقه ای که به حلقه آتش شهرت دارد قرار گرفته است، خطی که وقوع زمین لرزه و فورانهای آتشفشانی در آن رواج دارد. اکنون صفحه سنگی که در زیر کشور ژاپن بستر اقیانوس آرام را تشکیل داده با حرکت به سوی غرب و به سوی اروپا - آسیا جمع شده و ابعاد آن در هم فشرده شده است.

محققان می گویند این زمین لرزه با نزدیک شدن دو صفحه تکتونیکی پاسیفیک در شرق و صفحه ای دیگر در غرب به وجود آمده است. با نزدیک شدن صفحه پاسیفیک به سمت غرب، صفحه دیگر که امتداد آن به صفحه آمریکای شمالی ختم می شود را به سمت غرب و پایین کشانده است.

با وقوع زمین لرزه، لایه رویی به سمت بالا و شرق حرکت کرده و با حرکت دو صفحه در مسیر متضاد یکدیگر، فشار زیادی به وجود می آید که این فشار نیز منجر به جابجا شدن حجم زیادی از آب دریا و وقوع سونامی می شود.

به گفته محققان صفحه پاسیفیک در این رویداد در حدود 20 متر به سمت غرب حرکت کرده اما میزان حرکات صفحه ها درون گسل متفاوت خواهند بود. این به آن معنی نیست که کل کشور به اندازه 20 متر به سمت غرب کشیده شده است. اطلاعات به دست آمده از شبکه زمین شناسی ژاپن نشان می دهد خطوط ساحلی این کشور در حدود 4 متر جابجایی داشته اند.

محققان معتقدند این تغییر کوچک به اندازه ای تاثیرگذار است که منجر به تغییر یافتن تنظیمات GPS، نقشه ها، مسیرهای رانندگی و مرزهای زمینی شود.

بر اساس گزارش ان بی سی، در پی این زمین لرزه ژاپنی ها باید تمامی نقشه های کشور خود را از دریایی تا زمینی، تغییر دهند و در مورد مرزهای زمینهای شخصی و تجاری نیز تجدید نظرهایی انجام دهند.


:surprised::surprised::surprised::razz::confused:
 

karkard

متخصص موشک
کاربر ممتاز


مروری بر اخبار بحران هسته ای ژاپن/ نجات زلزله زده ژاپنی بعد از 96 ساعت

حوادث > خارجی - * نیروهای امداد در شهر ایشینوماکی مردی بعد از 96 ساعت زنده از زیر آوار بیرون آورده شد.
*کره جنوبی در برنامه های ساخت تاسیسات هسته ای خود تجدید نظر می کند.
*بدنبال کاهش ارزش سهام در ژاپن شاخص سهام در تایوان 3.8 درصد، 3.5 درصد در تایوان و در سنگاپور 2.5 درصد کاهش یافت.
*کارشناسان هسته ای امریکا که برای کمک به ژاپنی ها در این کشور به سر می برند به 10 تن رسید.
*ادانو از مقامات ارشد کابینه می گوید میزان نشر رادیو اکتیو نزدیک رآکتور شماره چهار 400 برابر حد معمولی است و می توان گفت برای انسان خطرناک می باشد.
*پروازها از چین به ژاپن تا اطلاع ثانوی ممنوع شد.
*مهندسان در اتاق مانیتورینگ نیروگاه فوکوشیما در معرض رادیو اکتیو قرار گرفتند. اخبار تایید نشده حاکی از آلوده شدن آنها علی رغم رعایت اصول ایمنی دارد.
*پرزیدنت بورس توکیو از سهامداران خواست آرامش و اطمینان خود را حفظ کرده تا بازار نیز وضعیت مناسبی پیدا کند. این در حالی است که بورس توکیو نیز دو درصد کاهش را نشان می دهد.
*بانک ژاپن سه شنبه نیز 100 میلیارد دلار پول به بورس تزریق کرد اما هجوم برای فروش سهام همچنان ادامه دارد. این علی رغم هشدار دولت به مردم توکیو برای ماندن در خانه است.
*جیره بندی برق از چهارشنبه ابعاد وسیعتری به خود می گیرد.
*بدلیل نبود برق وضعیت راهنمایی راندگی در اغلب شهرها بحرانی است.
 

Similar threads

بالا