روشی متفاوت در مخفی سازی فایلها و فولدرها

parnian82

عضو جدید
شاید برای همه ما پیش آمده باشد که بخواهیم یک فایل و یا پوشه ای را از دسترس همگان دور نگه داریم . اکثر کاربران فایل یا پوشه را به صورت مخفی ( Hidden ) در می آورند، اما با این کار خیلی راحت میشود فایل را از حالت مخفی خارج کرد. برنامه هایی وجود دارند که میتوانند قسمت Folder option را از نوار ابزار مخفی کنند ، اما اکثر اینبرنامه ها به ساختار ویندوز لطمه وارد می کنند. برنامه های دیگری هم مثل Folder lock وجود دارند که فایلها را به فولدر دیگری انتقال می دهند وبرای دیدن آنها باید یک کلمه عبور وارد کنید. ولی اگر به هر دلیلی ویندوز شما مشکل پیدا کند و مجبور شوید ویندوز جدید نصب نمایید ، فایلهای شما صد در صد از دست میروند. در این روش که احتمالا یکی از امکانات ویندوز XP به حساب می‌ آ ید شما به هیچ عنوان فولدر مخفی خود و فایلهای درون آن را از دست نمی دهید و با نصب ویندوز جدید کلیه فایلها به حالت اول باز می گردند !


به این ترتیب می توانید با خیالی آسوده پوشه های محتوی فایلهای مهم خود را پنهان نمایید ( بدون اینکه فردی متوجه آنها شود( .
برای فراگیری این روش با ادامه مقاله همراه باشید.


ابتدا یک فولدر بسازید و یک نام دلخواه برای آن انتخاب کنید.
روی فولدر خود راست کلیک کرده و گزینه "Properties" را انتخاب نمایید.
وارد شاخه Customize شده و روی دکمه Change Icon در پایین صفحه کلیک نمایید .
با فشردن دکمه Change Icon صفحه ای برای شما ظاهر می شود که درون آن آیکنهای مختلف سیستمی را مشاهده خواهید کرد. در میان این آیکنها به دنبال یک جای خالی بگردید و روی این جای خالی کلیک نمایید تا به رنگ تیره در آید.
سپس بر روی دکمه OK کلیک نمایید و در پیغامی که ظاهر می شود ، بر روی دکمه Yes کلیک نمایید.
پس از این کار مشاهده خواهید کرد که فولدر شما فاقد هر گونه تصویری است ( آیکنی برایش وجود ندارد(
پس از این کار بر روی فولدر راست کلیک کرده و گزینه Rename را انتخاب نمایید.
کلیه نوشته های نام فولدر را انتخاب نموده و سپس دکمه ALT را بر روی کیبورد نگه داشته و عدد 0160 را بر روی کیبورد بفشارید ( توجه داشت هباشید که چراغ NumLock باید روشن باشد ) ، سپس دکمه ALT را رها کنید.
پس از اینکار شما دیگر چیزی را در صفحه مشاهده نخواهید کرد. فولدر شما نه آیکن دارد و نه نام !!! با فشردن دکمهEnter عملیات خاتمه میابد.
به این ترتیب یافتن این فولدر بسیار کار دشواری می شود و به این سادگی ها کسی که جای آن را نداند نخواهد توانست آن را پیدا کند.
شما درون این فولدر می توانید هر فایل و یا فولدر دلخواهی را ایجاد نمایید.
توصیه می کنم نام پوشه ای که در ابتدا میسازید را حروف پایانی انگلیسی درنظر بگیرید ( برای مثال X و یا Z ) زیرا به این ترتیب پوشه می توانید با مرتب کردن پوشه ها بر حسب نام الفبا ، آن را به انتهای قرار گیری در ترتیب بفرستید و به این ترتیب جای خالی آن در میان سایر پوشه ها نمایان نخواهد شد.
دقیقا مشابه همین عملیات را می توانید برای مخفی سازی یک فایل خاص نیز انجام دهید با این تفاوت که باید در قسمت تغییر آیکن فایل حتما از آیکن تهی Shell32.DLL استفاده نمایید
 

farzad.20

کاربر فعال
سلام دوست عزیز
ممنون به خاطر تاپیک و زحمتی که کشیدین
به نظر من هیچ وقت درمورد چنین مطالبی با اطمینان کامل نظر ندیم بهتره
لازم دونستم چند تا از معایب این روش رو هم بگم

_ وقتی توی اون پوشه ای که این پوشه رو مخفی کردیم عمل رفرش رو رنجام بدیم پوشه ی مخفی شده یه مدت زمان خیلی کوتاهی دیده میشه
حدود یه ثانیه
_ اگه نحوه نمایش بر اساس جزئیات باشه درسته این پوشه دیده نمیشه اما جزئیاتش معلوم میشه و مشخص میشه که اینجا یه پوشه هست

_ اگه تو پوشه ای که پوشه مورد نظرمون رو مخفی کردیم فایل ها یا پوشه های دیگه ای باشه خیلی اوقات این پوشه قبل از همه قرار می گیره و اون جای خالی مشخص میکنه که یه پوشه وجود داره
_ اگه نمایش آیکن ها روی حالت نمایش بزرگ باشه وقتی وارد اون پوشه بشیم پوشه ای رو که مخفی کردیم نشون نمیده اما کادر دور اون رو کاملا مشخص میکنه
و...
 
آخرین ویرایش:

hedayat94

عضو جدید
حالا بزار اینم بگیم خیلی وقته پست ندادیم

حالا بزار اینم بگیم خیلی وقته پست ندادیم

یه روش دیگه استفاده از دستور cacls توی خط فرمان هستش.
اگه این دستور رو توی خط فرمان وارد کنید دستورالعملشو بهت گفته اما من یکی از گزینه هاشو براتون مینویسم: cacls FILENAME /p USERNAME:n با این کار سطح دسترسی کاربر رو به یک فایل در
حالت none قرار میدید اگرم خواستید دسترسی رو بهش بر گردونید به جای n حرف f رو که همون full control هستش قرار بدید اما یه مثال: مثلا فایلون اسمش movie.avi و تو درایوE قرار داره و یوزر هم
admin هستش: cacls e:\movie.avi /p admin:n به این صورت admin به این فایل دسترسی نخواهد داشت. البته ابا یوزرهای دیگه هم امتحان کنید ولی بازم باز نمیشه حتی بعد از نصب مجدد ویندوز.
با این دستور میتونید یه درایو رو هم قفل کنید اما بهتون بگم تو win XP یه درایو رو اینطوری قفل نکنید چون شاید بعدا تو باز کردنش دچار مشکل بشید.
اینم بگم تو سون میتونی رو فایل properties رو بزنی بری سربرگ security و همونجا سطح دسترسی رو کنترل کنید
 
آخرین ویرایش:

l-mohajeri

عضو جدید
آموزش مخفی کردن اسم فایل ها و فولدر ها در ویندوز​
• مراحل مخفی کردن اسم فایل ها و فولدر ها در ویندوز ویستا و 7 :

1- درایو یا پوشه ای را که می خواهید اسم فایلها و فولدر های درون آن را مخفی نمایید باز کنید.

2- در ناحیه ای خالی در پنجره کلیک راست کرده و گزینه Customize This Folder را انتخاب کنید. شما همچنین می توانید این کار را از طریق ورود به منوی View و انتخاب گزینه Customize This Folder انجام دهید.

3- این کار باعث نمایش یک Tab به نام Customize از پنجره Properties می شود. حال در منوی باز شویی که برای انتخاب Template تعبیه شده است، گزینه Pictures and Videos را کلیک کنید. در ویندوز 7، گزینه های Pictures و Videos به صورت مجزا در این منوی باز شو ارائه شده اند و شما می توانید هریک از این دو را که می خواهید انتخاب کنید.

نکته: اگر می خواهید فولدر های درونی شامل این مخفی سازی نشوند، تیک گزینه Also apply this template to all subfolders را حذف کنید. در غیر اینصورت آنرا فعال کنید.


4- حال گزینه ی Apply و سپس Ok را در پنجره فوق کلیک کنید.

5- اکنون وارد منوی View شوید. خواهید دید که گزینه جدیدی به نام Hide File Names در این منو اضافه شده است. انتخاب این گزینه باعث مخفی سازی اسم فایلها و فولدرها میشود.



• روش مخفی کردن اسم فایل ها و فولدر ها در ویندوز XP :
در ویندوز XP می توان نام فایلها یا پوشه ها را با فشردن کلید Shift و انتخاب گزینه Thumbnails از منوی View مخفی نمود.
نتیجه ی انجام این کار در ویندوز XP در شکل زیر نشان داده شده است.

امیدواریم این ترفند ویندوز مورد توجه شما قرار گرفته باشد.
 
بالا