رفع اشکال مربوط به:VRAY FOR SKETCHUP

yeganegi

متخصص sketchup
کاربر ممتاز
تنظیمات شیشه کلا با اون دوتا فرق میکنه. اولا باید حجم مدلش کنید و نه یک صفحه و سپس تو بخش Refraction مقدار Glossiness رو کمتر از یک ،مثلا0.9قرار بدید.
در مورد کاغذ و پارچه اول یه متریال میسازید و سپس یه متریال 2Sided میسازید و اون متریال قبلی رو به هر دو سمتش اختصاص میدید. مراقب باشید ازین به بعد Purge Material وی-ری رو استفاده نکنید چون اون متریالا رو حذف میکنه
 

g.ahmad

عضو جدید
تنظیمات شیشه کلا با اون دوتا فرق میکنه. اولا باید حجم مدلش کنید و نه یک صفحه و سپس تو بخش Refraction مقدار Glossiness رو کمتر از یک ،مثلا0.9قرار بدید.
در مورد کاغذ و پارچه اول یه متریال میسازید و سپس یه متریال 2Sided میسازید و اون متریال قبلی رو به هر دو سمتش اختصاص میدید. مراقب باشید ازین به بعد Purge Material وی-ری رو استفاده نکنید چون اون متریالا رو حذف میکنه
مهندس میشه بیشتر کاغذ و پارچه رو تو ضیح بدید من تازه با وی ری دارم کار میکنم ،منظورتونو نمیدونم چیه؟
 

djmehdi33

عضو جدید
سلام دوستان من تو v-ray رندر میگیرم ولی عکس هام نصفه میفته!!!
مشکل چیه؟؟؟
ممنون میشم جواب بدین:smile:
 

djmehdi33

عضو جدید
سلام استاد مشکلم با move عکس ها حل شد ممنون
اگه لطف کنین چند تا از تنظیمات داخلی و خارجی v-ray رو برامون بزارید ممنون میشم.
خیلی خیلی ممنون
 

yeganegi

متخصص sketchup
کاربر ممتاز
سلام استاد مشکلم با move عکس ها حل شد ممنون
اگه لطف کنین چند تا از تنظیمات داخلی و خارجی v-ray رو برامون بزارید ممنون میشم.
خیلی خیلی ممنون
به این سایت سر بزنید و هرکدوم از رندرا رو که پسندیدید با کلیک روی اون تنظیماتشو دانلود کنید و بعد تو وی-ری (طبق تصویر راهنمای اول اون صفحه) بیارید تو اسکچاپ
http://www.flyingarchitecture.com/visopt-settings/
 

djmehdi33

عضو جدید
سلام دوستان.....
چجوری میتونم متریال کفم رو براق کنم
رفلکت میدم بد میشه!!!
 

*matin

عضو جدید

djmehdi33

عضو جدید
سلام دوستان
چجوری می تونم segment خطوط منحنی و دایره رو تو کف زیاد کنم
تا چند ضلعی نیفته؟؟؟
 

hami_sani

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام دوستان
چجوری می تونم segment خطوط منحنی و دایره رو تو کف زیاد کنم
تا چند ضلعی نیفته؟؟؟
سلام.
بعد از رسم منحنی روی اون راست کلیک کنید و entri info رو بزنید و در قسمت segment عدد دلخواه رو وارد کنید
 

yeganegi

متخصص sketchup
کاربر ممتاز
سلام.
بعد از رسم منحنی روی اون راست کلیک کنید و entri info رو بزنید و در قسمت segment عدد دلخواه رو وارد کنید
روش دیگه اینه که تا دستور دایره رو انتخاب کردید تایپ کنید مثلا 40s و بعد دایره تون رو ترسیم کنید، به اینترتیب ازین به بعد دایرتون 40 سگمنت داره نه 24 تای پیشفرض و تا آخر ترسیمات همین خواهد بود مگه اینکه باز دستور دایره رو انتخاب کنید و عدد جدیدی برای تعداد سگمنتا بدید
 

hami_sani

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
روش دیگه اینه که تا دستور دایره رو انتخاب کردید تایپ کنید مثلا 40s و بعد دایره تون رو ترسیم کنید، به اینترتیب ازین به بعد دایرتون 40 سگمنت داره نه 24 تای پیشفرض و تا آخر ترسیمات همین خواهد بود مگه اینکه باز دستور دایره رو انتخاب کنید و عدد جدیدی برای تعداد سگمنتا بدید
ممنون این روش کارا تره.
 

dadashpoor

عضو جدید
روش دیگه اینه که تا دستور دایره رو انتخاب کردید تایپ کنید مثلا 40s و بعد دایره تون رو ترسیم کنید، به اینترتیب ازین به بعد دایرتون 40 سگمنت داره نه 24 تای پیشفرض و تا آخر ترسیمات همین خواهد بود مگه اینکه باز دستور دایره رو انتخاب کنید و عدد جدیدی برای تعداد سگمنتا بدید

به اضافه ی arc که اونم همچین عددیو داره
 

djmehdi33

عضو جدید
سلام لطف کنید بامپ کردن توی وی ری رو آموزش بدین!!!
کسی متریال سنگ لاشه نما برای وی ری نداره؟؟؟
 

iran988

عضو جدید
ممنون این روش کارا تره.

سلام
واسه احجام چطور میتونیم اینکارو انجام بدیم؟
من یه کار انجام دادم اما حالا یاد گرفتم که چطور لبه هاش رو از بین ببرم ولی مشکل اینه که هیچ کدوم از راه حلهای ارایه شده واسه منحنی که حجم ازش ساخته شده جواب نمیده
لطفا راهنمایی بفرمایید
با تشکر فراواااااااااااااااااااااااااااااااان
 

iran988

عضو جدید
سلام دوستان
یه مشکل دارم تو رندر گرفتن با v-ray
نمیدونم چرا به محض اینکه نور کار میکنم تمام رندر من به غیر از فضایی که نور روش میافته سیاه میشه
یه پروژه دارم که باید سریع تحویلش بدم کمک فوری میخوام
ممنون
این نمونه اتفاقیه که واسم میافته
هرچی load defaulte هم از پنجره option میزنم که گفتم شاید بخاطر تغییرات ناخواسته option باشه میزنم بازهم تاثیر نمیکنه
از هر بیست تا رندر شاید شاید یکیش درست از آب دربیاد
خیلی خسته شدم
 

پیوست ها

  • siahhhhh.jpg
    siahhhhh.jpg
    31.5 کیلوبایت · بازدیدها: 0

iran988

عضو جدید
کمک

کمک

سلام دوست عزیز
یه مشکل دارم تو رندر گرفتن با v-ray
نمیدونم چرا به محض اینکه نور کار میکنم تمام رندر من به غیر از فضایی که نور روش میافته سیاه میشه
یه پروژه دارم که باید سریع تحویلش بدم کمک فوری میخوام
ممنون

این نمونه اتفاقیه که واسم میافته
 

پیوست ها

  • siahhhhh.jpg
    siahhhhh.jpg
    31.5 کیلوبایت · بازدیدها: 0

djmehdi33

عضو جدید
سلام دوستان
نور مخفی هامو توی سقف چجوری بدم که واقعی بیفته؟؟؟
لطفا راهنمایی کنید...
 

djmehdi33

عضو جدید
سلام دوستان
توی رندرهای خارجی چطوری میتونم از انعکاس نور طبیعی زیاد به جسمم جلوگیری کنم
و چطوری میتونم بدون اینکه این انعکاس ها رو داشته باشم نورم مناسب باشه؟؟؟
ممنون از راهنمایی هاتون
 

djmehdi33

عضو جدید
سلام
اگه میشه نحوه استفاده از تصاویر hdr رو آموزش بدین
ممنون
 

shahriar841

عضو جدید
اقا این نور های ies رو هرکار میکنم تو رندر دیده نمیشه :( چرا واقعا ؟؟هر چقدر هم پاورو زیاد میکنم هیچ اتفاقی نمیفته ... کمک لطفا ...
 

shahriar841

عضو جدید
یه چیزایی داره دیده میشه کم کم :) فقط منبع نور دیده نمیشه ... باید چکار کنم ؟ یعنی فقط پرتوها نور رو زمین و دیواراست ... مثلا اگه بخام این نور از یه شیشه مدل هالوژن بیاد بیرون باید چکار کنم ؟
 

yeganegi

متخصص sketchup
کاربر ممتاز
خود منبع نور دیده نمیشه مگر اینکه به قاب نورت متریال منیر یا لایهemissive بدی
 
با سلام خدمت دوستان
من از همه ی دوستان بخصوص آقای یگانگی درخواست دارم که در بخش texture editor در مورد texa color , texbitmap و ..... هر کدوم توضیح بدن که هر کدوم مثلا مربوط به چه چیزی هستن و برای کجاها استفاده میشن ، لطف کنین به صورت تصویری جلو برین و یه سوال دیگه اینکه اگه بخوام به مثلا به یه مبل متریال بدم که حالت برجستگی پارچه خودشو نشون بده چیکار کنم سوالهای زیاد دیگه ای هم دارم که بعدا ازتون می پرسم ممنون میشم زودتر جواب بدین
با تشکر
 

yeganegi

متخصص sketchup
کاربر ممتاز
از میان تکسچرها textbitmap, text sky, text Frsnel معمولا کاربرد بیشتر دارن
Frsnel نحوه تغییر رنگ در زوایای مختلفی که شیئ با چشم داره رو نشون میده و کاربردش در هنگامیه که شما به متریالتون لایه Reflection یا انعکاس اضافه کردید. میزان انعکاس در یک شیئ به ضریب انعکاس یا IOR و همچنین میزان صیقلی بودن یا Glossiness ربط داره
Sky آسمان فیزیکیه که یه طیف رنگیه که نتیجش شبیهسازی نور آسمان در اطراف مدلتونه مثلا وقتی خورشید رو رو ساعات پایانی روز تنظیم میکنید ، اتوماتیک نورش نارنجی میشه و ضعیفتر
Bitmap تصاویر پیکسلدار رو شامل میشه....هروقت شما یه تکسچری دادید ، درواقع از بیت مپ استفاده کردید
http://spot3d.com/vray/help/sketchup/100/V-RayforSketchUpManual_English.pdf
http://www.spot3d.com/vray/help/200R1/examples_material.htm#reflection_color
http://www.spot3d.com/vray/help/200R1/vraysun_sky_param.htm
http://www.spot3d.com/vray/help/200R1/vraydirt_params.htm
 

Similar threads

بالا