از مقطعی که تو مکس میزنیم چه طور میشه رندر گرفت ؟؟
رندرای من سیاه میاد!!
رندرای من سیاه میاد!!

سلام دوست عزيز من يه كم اطلاعات دارم . ميذارم شايد به درد بخورهچند تا سوال که به خیلیا کمک میکنه و سوال خیلی از دوستانه اولا اینکه vray چیه؟چرا
ستفاده مکنیم؟برای شروع باید ازکجا شروع کنیم؟چجوری به مکس اضافه میشه؟انواع مختلفی داره؟
دوست عزیز پیشنهاد من اینه که از آبجکت و برنامه rpc استفاده کنی چون درختهای خود مکس زمان رندر رو بالا میبره ولی اگه از آبجکتهای rpc استفاده کنی زمان رندر بالا نمیره.الان میخوام رندر بگیرم خواستم ببینم واسه طراحی فضای اطرافش باید چیکار کنم آدم و درخت و آبنما و جدول و اینا چجوری باید بزارم و اینکه آسمانش چی میشه ممنون میشم اگه کامل برام توضیح بدین
شما اگه کتاب فارسی میخوای من کتاب جامع 3dmax نوشته مهندس هانی محمدی رو پیشنهاد میکنم چون خودم هم ازش استفاده کردم راضی هم بودم. برای معماری هم میتونی کتاب 3dmax در معماری خود هانی محمدی رو بگیری..میشه یه لطف کنید اگه کتابی وجود داره که به صورت اجرایی دقیق تردیو بیان کرده باشه8 معرفی کنیدممنون میشم
براش بک گروند بزارسلام چندتا سوال داشتم ممنون میشم کمکم کنید کارم گیر کرده من یه حجم و از اتوکد آوردم توی مکس نور \ردازی و دوربینشم درست کردم کاملم بهش متریال دادم الان
میخوام رندر بگیرم خواستم ببینم واسه طراحی فضای اطرافش باید چیکار کنم آدم و درخت و آبنما و جدول و اینا چجوری باید بزارم و اینکه آسمانش چی میشه ممنون
میشم اگه کامل برام توضیح بدین
یه مکعب دارم می خوام هر وجهش رو یه متریال بدمبراش بک گروند بزار
کلید 8 رو فشار بده
اول به مکعبت modifier: edit poly رو اختصاص میدی بعد polygonهای مکعبتو یکی یکی اتنخاب میکنی در آخر modifier edit یه عدد بهش اختصاص میدی.یه مکعب دارم می خوام هر وجهش رو یه متریال بدم
چطوری اینکارو انجلم بدم؟
البته میدونم باید از polygan rslj قسمت select object رو عدد بدم و تو متریال multy sub object رو بزنم اما یه وجه که متریال دادم، متریال میگیره اما وجه دوم که متریال دادم اون قبلیه هم محو میشه
چکار کنم؟؟؟
وقتی میخوای متریال بدی یه پیغم برات میاد واسه اینکه قبلی از بین نره گزینه دومی (keep material..) رو انتخاب کن. گزینه اول متریال قبلی رو از بین میبره.یه مکعب دارم می خوام هر وجهش رو یه متریال بدم
چطوری اینکارو انجلم بدم؟
البته میدونم باید از polygan rslj قسمت select object رو عدد بدم و تو متریال multy sub object رو بزنم اما یه وجه که متریال دادم، متریال میگیره اما وجه دوم که متریال دادم اون قبلیه هم محو میشه
چکار کنم؟؟؟
یه مکعب رسم کردموقتی میخوای متریال بدی یه پیغم برات میاد واسه اینکه قبلی از بین نره گزینه دومی (keep material..) رو انتخاب کن. گزینه اول متریال قبلی رو از بین میبره.
وقتی میخوای متریال دومی رو بدی یه پیغام بهت میده که میخوای متریال اولی رو نگه داری یا نه گزینه اولش متریال اولی رو پاک میکنه گزینه دومی متریال رو نگه میداره دومی نوشتهkeep material...یه مکعب رسم کردم
بعد براش edit poly رو میآرم و بعد polygan ها رو یکی یکی از select id عدد میدم
بعد تو متریال multy sub oject رو انتخاب میکنم و هر وجه رو متریال میدم
اما به محض اینکه وجه دوم رو متریال دادم اولی از بین میره
قبلا هم این مشکل رو داشتمبعد نمیدونم چکار کردم که درس شد
الان دوباره همین طوریه
نتونستم
ممنون مشکلم حل شدوقتی میخوای متریال دومی رو بدی یه پیغام بهت میده که میخوای متریال اولی رو نگه داری یا نه گزینه اولش متریال اولی رو پاک میکنه گزینه دومی متریال رو نگه میداره دومی نوشتهkeep material...
اینو نمیدونم ولی خودم که هیدن میکنم رندر میگیرم اون وجهی که هیدن کردمو نشون نمیده..!!!ممنون مشکلم حل شد
یه جایی اشتباه مبکردم که اگه نگم بهتره
یه سوال دیگه
یه باکس کشیدم به عنوان یه اتاق
دوتا از وجه هاشو hide کردم
یعنی از Edit poly , polyganاون رو محو کردم
با اف 9 میخوام رندر بگیرم اما تو رندر قسمت های hide شده نمایان میشه
چکار کنم که وجوهه هاید شده تو رندر با اف 9 نیاد؟؟؟
جواب سوالها:چند تا سوال که به خیلیا کمک میکنه و سوال خیلی از دوستانه اولا اینکه vray چیه؟چرا
ستفاده مکنیم؟برای شروع باید ازکجا شروع کنیم؟چجوری به مکس اضافه میشه؟انواع مختلفی داره؟
دوست عزیزسلام.
من برنامه رو نصب کردم.چند تا سوال داشتم.فایل کرکشو کجا باید کپی کنیم؟من خواستم طبق آموزش هایی که بچه ها گذاشتن پیش برم ولی وقتی F10 رو میزنم به جای VRAY RENDER گزینه MENTAL RAY رو داره.باید چیکار کنم؟![]()
Mesh export بهترین راه حله شاید راه های بهتری هم باشه ولی من هیمن وبلدمسلام. تو 3dmax وقتی می خواهیم یه آبجکت مانند درخت رو به مقدار زیاد در پروژه ای تکرار کنیم برای اینکه حجم فایل زیاد نشه بهترین راه حل چیه؟
سلام دوستان .
من تازه تریدی مکس رو دارم یاد می گیرم .
میخواستم بپرسم که توی تری دی وقتی میخوایم واحد رو از سانتیمتر به متر و بر عکس تبدیل کنیم از کدوم قسمت باید این کارو بکنیم؟ کلا برای تبدیل واحد ها کدوو قسمت باید برم؟
مرسی
از rpc می تونی استفاده کنی.فقد rpc هایی که زیاد استفاده می کنی را لایه بندی کن و وقتی باهاشون کار نداری لایشونو خاموش کنسلام. تو 3dmax وقتی می خواهیم یه آبجکت مانند درخت رو به مقدار زیاد در پروژه ای تکرار کنیم برای اینکه حجم فایل زیاد نشه بهترین راه حل چیه؟
از منوی customize که بالای صفحه max هست برو تو units setup بقیش هم معلومهسلام دوستان .
من تازه تریدی مکس رو دارم یاد می گیرم .
میخواستم بپرسم که توی تری دی وقتی میخوایم واحد رو از سانتیمتر به متر و بر عکس تبدیل کنیم از کدوم قسمت باید این کارو بکنیم؟ کلا برای تبدیل واحد ها کدوو قسمت باید برم؟
مرسی
تا اون جایی که من اطلاع دارم نمیشه.از max توی اجرا ورژن های پایین مشکلی نداره.ولی مثل cad که بشه save as 2003 یا امثال اونو بگیری.اگه یه فایلو رو با مکس 9 کار کنیم چطوری باید سیوش کنم که با مکس ورژن پایین تر بشه بازش کرد؟
اگه شما به هر وجه یک عدد نسبت بدید که این کار توی edit poly میتونه اتفاق بی افته و در multi/sub objrct از 10 material که داره 6 تا شونو استفاده کنی.یعنی هر وجه بنا به عددی که به اون نسبت دادی 1 material دیگه مشکلی نباید وجود داشته باشهیه مکعب دارم می خوام هر وجهش رو یه متریال بدم
چطوری اینکارو انجلم بدم؟
البته میدونم باید از polygan rslj قسمت select object رو عدد بدم و تو متریال multy sub object رو بزنم اما یه وجه که متریال دادم، متریال میگیره اما وجه دوم که متریال دادم اون قبلیه هم محو میشه
چکار کنم؟؟؟
از پلاگین vray scatter که تویه مرکز دانلود مکس هست می تونی استفاده کنی.برای کاهش حجم آبجکتهای درخت در مکس باید چیکار کنم؟ از چندین درخت باید استفاده کنم که حجم بالایی میشه. کمکم کنید لطفا.
یکی بگه چه طوری میشه کاری کرد که رندر با کیفیتر باشه؟
در ضمن صفحه مشکی رنگ پیشفرض رندر رو چه طوری میتونم عوض کنم و عکس دلخواه خودم رو بذارم؟
http://rapidshare.com/files/414062279/1.bmp
چطور میشود یک عکس پاناراما در تری دی مکس گرفت لطفا سریعا کمک کنید
چجوری میشه یه عکس و با merge آورد تو محیط تری دی مکس؟راه دیگه ایم غیر از این وجود داره؟
ممنون می شم،اگه جواب بدین.
ممنون از توضیح کاملتون.منتها من متریال نمی خوام بدم.فرضا عکس یه مبل یا یه درخت و می خوام وارد مکس کنم.به من گفته بودن فقط از طریق merge کردن این کار شدنیه.دوست خوبم وارد کردن عکس به محیط تری دی مکس معمولا به دلایل مشخصی انجام میشه . 1- اگر قراره که عکس شما به عنوان متریال داخل محیط باشه که باید از قسمت متریالها و انتخاب گزینه bitmap عکس مورد نظرتون رو فراخونی کنید و بعد با انتصاب متریال به یک آبجکت اون رو توی محیط ببینید و بتونید رندرش کنید .
2- اگر خواسته باشید از روی عکس مدل سازی کنید طوری که فقط عکس رو داخل ویوپورتها ببینید می تونید از کلید alt +b استفاده کنید و تصویر مورد نظرتون رو به عنوان تصویر پس زمینه داخل هر ویوپورتی که هستید بندازید . دقت کنید که تنظیمات این بخش خیلی مهمه .
3- راه دیگه ایی که می تونید به راحتی یک تصویر رو drag کنید و داخل محیط بیارید از منوی utility هست . بخش asset browser رو فعال کنید و عکسهای مورد نظر رو از هارد فراخونی کنید و به راحتی با درگ کردن اونها رو روی آبجکتها بندازید .
ممنون از توضیح کاملتون.منتها من متریال نمی خوام بدم.فرضا عکس یه مبل یا یه درخت و می خوام وارد مکس کنم.به من گفته بودن فقط از طریق merge کردن این کار شدنیه.
آخر نفهمیدم این قضیه ی merge چیه؟و دقیقا عکسو باید به چه صورتی درش بیارم تابتونم mergeاش کنم.
با اجازه استادبرای یهتر شدن کیفیت رندر نمیدونم ولی برای تغییر رنگ پس زمینه رندر می تونی از مسیر زیر استفاده کنی.
rendering-------------------->environment
بعد اگه خواستی رنگشو عوض کنی رو گزینه color کلیک میکنی اگر هم خواستی یه تصویر بزاری روی noneکلیک میکنی بعد هم bitmapبعد هم انتخاب تصویر مورد نظر.
با تغيير سايز عكس در تنظيمات ابعاد و ذخيره كردن با پسوند tifمي توني كيفيت كارتو بالا ببري ولي اينم بگم كه زمان رندر اگه سيستم پائين باشه بالا مي رهیکی بگه چه طوری میشه کاری کرد که رندر با کیفیتر باشه؟
در ضمن صفحه مشکی رنگ پیشفرض رندر رو چه طوری میتونم عوض کنم و عکس دلخواه خودم رو بذارم؟
http://rapidshare.com/files/414062279/1.bmp
برای کاهش حجم آبجکتهای درخت در مکس باید چیکار کنم؟ از چندین درخت باید استفاده کنم که حجم بالایی میشه. کمکم کنید لطفا.
Thread starter | عنوان | تالار | پاسخ ها | تاریخ |
---|---|---|---|---|
![]() |
رفع اشکال مریوط به:VRAY FOR 3DMAX | 3dMAX | 532 | |
![]() |
آموزش مربوط به :کتاب جامع VRAY | 3dMAX | 8 | |
R | دانلود پلاگین و اسکریپت مربوط به:3DMAX | 3dMAX | 37 | |
م | دانلود و اموزش مربوط به:HDRI | 3dMAX | 22 | |
![]() |
دانلود متریال های مربوط به:3DMAX | 3dMAX | 101 |