رايانه‌هاي ضد سرقت هرآنچه كه بزرگان نمي‌توانند

anahita shams

عضو جدید
کاربر ممتاز
هر سال با فرا رسيدن سال نو، كاربران مختلف از سراسر دنيا با استفاده از سرويس‌هايي همچون پست الكترونيك سال جديد را به يكديگر تبريك مي‌گويند. اما فرارسيدن سال جديد براي هكرها و سازندگان ويروس‌هاي رايانه‌اي نيز فرصتي مناسب است چرا كه در قالب پيام تبريك سال نو اقدام به پخش فايل‌هاي مخرب در ميان كاربران مي‌كنند و نه‌تنها رايانه آنها را به ويروس‌هاي مختلف آلوده مي‌سازند، بلكه اطلاعات مهمي همچون رمزهاي ورود گوناگون آنان را نيز به‌سرقت مي‌برند.


مراقب باشيد!

براي جلوگيري از اين حملات خرابكارانه راه‌ها و روش‌هاي مختلفي وجود دارد كه بهترين آنها استفاده از نرم‌افزارها و ابزارهاي امنيتي و ضدويروس است. برخي از بهترين ويروس‌ياب‌هايي كه در حال حاضر براي اين كار مورد استفاده قرار مي‌گيرند و از محبوبيت بسياري نيز در بين كاربران برخوردارند عبارتند از: ‌32NOD، Norton Antivirus، McAfee، BitDefender وKaspersky.

هيچ چيز كامل نيست

همان‌طور گه گفتيم يكي از بهترين راه‌هاي مقابله با اين‌گونه حملات استفاده از نرم‌افزارهاي امنيتي است. اما به‌نظر شما استفاده از اين نرم‌افزارها براي حفظ امنيت رايانه كافي است؟

در پاسخ به اين سوال بايد بگوييم: خير! چرا كه اكثر نرم‌افزارهاي ويروس‌ياب با كمك بانك اطلاعاتي كه در اختيار دارند، به شناسايي ويروس‌ها و فايل‌هاي مخرب مي‌پردازند در نتيجه چنانچه نرم‌افزار ويروس‌ياب شما به‌روز نباشد، احتمال آلوده‌شدن سيستم شما به انواع ويروس‌هاي جديد و ناشناخته بسيار زياد است.

همچنين در صورتي‌كه نرم‌افزار شما كاملا به‌روز باشد اما يك ويروس قبل از شناسايي توسط نرم‌افزارهاي ويروس‌ياب و ثبت در بانك اطلاعاتي آنها به رايانه شما نفوذ كند، به‌راحتي مي‌تواند رايانه شما را آلوده كند و فعاليت خود را به انجام برساند. ‌با يك بررسي ساده مي‌توان به اين نتيجه رسيد كه براي حفظ امنيت كامل در رايانه بايد از ابزارهاي ديگري نيز كمك گرفت كه از روش متفاوت‌تري براي تامين امنيت در رايانه شما استفاده كنند. يكي از اين ابزارهاي قدرتمند نرم‌افزار Zemana AntiLogger است. اين نرم‌افزار از 6 بخش مجزا تشكيل شده است كه هر كدام با روش خاص خودشان به برقراري امنيت در بخش‌هاي مختلف رايانه شما مي‌پردازند.

بخش يكم: نگهبان خدمات بانكي آنلاين

واحد Anti-SSL Logger كه براي نخستين بار در دنيا توسط كمپاني Zemana ساخته شده است و يكي از بهترين و كامل‌ترين ابزارها براي جلوگيري از سرقت اطلاعات محرمانههنگام استفاده از خدمات بانكي آنلاين و خريدهاي اينترنتي است.

بخش دوم: نگهبان وب‌كم

برخي ويروس‌ها و فايل‌هاي مخرب قادرند بدون اجازه شما دوربين متصل به رايانه‌تان را روشن كرده و تصاوير ضبط شده توسط آن را براي هكر يا سازنده ويروس ارسال كنند.

واحد Anti-WebCam Logger در اين نرم‌افزار مسووليت جلوگيري از اين‌گونه خراب‌كاري‌ها را به‌عهده دارد.

بخش سوم: نگهبان صفحه كليد

تا‌به‌حال واژه Keylogger به گوشتان خورده است؟ كي‌لاگرها ابزارهاي مخربي هستند كه تمام كليدهاي فشرده شده توسط صفحه‌كليد در رايانه را ثبت كرده سپس آنها را در يك فايل جمع‌آوري كرده و براي هكرها ارسال مي‌كنند. به اين ترتيب شما در هر صفحه و در هر بخشي هر چيزي را تايپ كنيد توسط كي‌لاگر به‌ثبت مي‌رسد و در نهايت نيز براي هكر ارسال مي‌شود. در اين حالت تمام اطلاعات شما و حتي متون تايپ شده در نرم‌افزارهاي پيام‌رسانتان براي هكر ارسال مي‌شود. واحد Anti-Key Logger در اين نرم‌افزار قادر است تمام فعاليت‌هاي مرتبط با كي‌لاگرها را خنثي كند و مانع از فعاليت آنها شود.

بخش چهارم: نگهبان تصاوير

گاهي اوقات يك كپي از تصاوير سايت‌هايي كه مشاهده مي‌كنيد، عكس‌هايي كه در نمايش‌گر مشاهده مي‌كنيد و به‌طور كلي تصاويري كه در صفحه‌نمايش توسط چشمان خود مي‌بينيد، با كمك ابزارهاي خلاف‌كارانه براي هكرها نيز ارسال مي‌شود. واحد Anti-Screen Logger قادر است، مانع از ارسال تصاوير صفحه‌نمايش شما براي هكرها شود و از اين نظر نيز استفاده بي‌دردسر از رايانه را براي شما تضمين مي‌كند.

بخش پنجم: نگهبان كليپ‌برد

همان‌طور كه گفتيم يكي از ابزارهاي مورد استفاده هكرها استفاده از كي‌لاگر براي ثبت كليدهاي وارد شده توسط صفحه‌كليد است.

فرض كنيد براي جلوگيري از اين نوع سرقت اطلاعات رمز‌عبور مورد نظرتان را در يك فايل متني ذخيره كرده‌ايد و براي هربار استفاده از آن به‌جاي اين‌كه آن را تايپ كنيد با استفاده از نشانگر ماوس آن را در حافظه موقت (كليپ‌برد) ويندوز كپي كرده سپس در محل مربوطه قرار مي‌دهيد. به‌نظر شما هنگام استفاده از اين روش احتمال سرقت رمز عبور شما به صفر مي‌رسد؟ متاسفانه پاسخ خير است چرا كه برخي ابزارهاي خرابكارانه قادر‌ند اطلاعات ذخيره شده در حافظه موقت ويندوز را نيز براي هكرها ارسال كنند. براي جلوگيري از اين نوع سرقت اطلاعات نيز واحد Anti-Clipboard Logger در اين نرم‌افزار در نظر گرفته شده است.

بخش ششم: نگهبان فايل‌هاي سيستمي

يكي از بهترين روش‌ها براي مخفي نگاه‌داشتن فعاليت‌فايل‌هاي خراب‌كارانه افزودن آنها به فايل‌هاي سيستمي ويندوز است. هكرها و سازندگان ويروس‌ها با چسبانيدن ابزارهاي خرابكارانه خود به فايل‌هاي ضروري سيستم‌عامل كاري مي‌كنند تا نه‌تنها فعاليت‌هاي آنها توسط ابزارهاي امنيتي كنترل نشود و همه نوع فعاليت آنها مجاز شناخته شود بلكه حذف آنها از روي سيستم‌عامل نيز منجر به‌بروز اشكال در آن شده و در بسياري از موارد يا حذف اين‌گونه فايل‌ها امكان‌پذير نيست و يا حذف آنها برابر با نصب مجدد ويندوز است.

بخش منحصر‌به‌فرد System Defense در اين نرم‌افزار قادر است به محافظت از فايل‌هاي سيستمي ويندوز در برابر هرگونه تغيير توسط فايل‌هاي خرابكارانه بپردازد و به اين ترتيب به اين‌گونه فايل‌ها اجازه نمي‌دهد تا خود را پشت فايل‌هاي سيستمي شما مخفي كرده و به ادامه فعاليت بپردازند. سازگاري نصب اين نرم‌افزار در كنار بيش از 20 ابزار امنيتي و ويروس‌ياب گوناگون آزموده شده است و از قابليت‌هاي قابل توجه آن نيز عدم‌كاهش سرعت رايانه هنگام حفاظت از رايانه است.

براي دريافت اين نرم‌افزار به سايت زير مراجعه كنيد: ‌ ‌

http://www.zemana.com


منبع:جام جم
 
بالا