TαβαTαβαξξ
عضو جدید
شوعر نداشت ؟
پس حضرت عیسی از کوجا اومد؟
ربطی به موضوع این تاپیک نداره بزرگوار
با این وجود برای گرفتن جواب (اگه واقعا دنبال جواب باشید!) شما رو ارجاع میدم به آیه ۵۹ سوره آلعمران
ولی این تاپیک بهرحال موضوعش چیز دیگریست
ما میریم کنار دریا همه لخت و پتی ان و هیش کی هم ککش نمیگزه که این شورت پاش نیس یا اون دوتا دارن چی کارا که نمیکنن! حالا شما با دیدن یه فیلم که لباس (بقول شما) نامناسب تنشونه حالی به حالی میشی؟؟؟؟؟
همونجور که خدمتتون عرض کردم این تنها یک دیدگاه ایدئولوژیک هست . یعنی شما با توجه به باورهاتون یه سری چیزارو خوب و یا بد و یا بی تفاوت میدونید.چه بسا که خیلی ها دیدن فیلم های .... رو خیلی هم مفرح میدونن و با شریک جنسی شون تماشا میکنن.برخی هم مثل بعضی ها با دیدن یک لباس آستین کوتاه به خود ارضایی و ...... متوصل میشن.
نمیدونم چرا تا صحبت از کنترل نفس و نگاه و رعایتهای دینی میشه یه عده فکر میکنن اگه رعایت نکنیم قراره حتما حالی به حالی بشیم! و اگه حالی به حالی نشیم دیگه نیازی نیست اونارو رعایت کنیم
نه عزیز من!
شما عکس یه فوتبالیستو تو اتاقت نصب کنی، یواش یواش طرفدار تیمی که اون فوتبالیست توش بازی میکنه میشی.
یا اگه چند بار در زمانهای مختلف یه تبلیغ مبلمان رو بیلبورد ببینی ممکنه چندین بار بیمقدمه در جاها و موقعیتهای دیگه و معمولا بی ربط فکر مبل و صندلی بیاد به ذهنت (و اصلا هم حالی به حالی نشی!)
بحث حالی به حالی شدن نیست! بحث سر اینه که آدم با هر چیزی سروکار داشته باشه گرایشات قلبیش کمکم به همون چیز سمت و سو پیدا میکنه
واسه همینه که بزرگان دین توصیه کردن که حتی در لذتهای حلال هم زیادهروی نکنید!
حالا باز بیا بگو من قویام و کنار دریا هم طوریم نمیشه و شماها ضعیفید و با یه آستین کوتاه به ............ استغفرالله!
نه برادر، تو اون موقعیتهایی که میگی منم بودم ولی فکر و حواسم جایی بوده که اون صحنههایی که شما با این دقت توصیف میکنی رو اصلا نمیدیدم!
همیشه همینطوره! هرجا و در هر مقولهای دین ما ریزکاریهای روانشناسانه رو لحاظ کرده، یه عده اومدن و از موضع بالا بهش حمله کردن! و خودشونو عاقل فرض کرده و پیروان دین رو عوام سطح پایین قلمداد کردن!
اینم یک روایت زیبا از برای عقلا:
القَصدُ الی اللهِ بالقُلوبِ اَبلَغُ مِنَ القَصدِ الیهِ بِالبَدَنِ و حَرَکاتُ القُلوبِ اَبلَغُ مِن حَرَکاتِ الاَعمالِ
قصد بسوی خداوند با قلب رساتر از قصد بسوی او با بدن است و حرکات قلب رساتر از حرکات اعمال است
			
				آخرین ویرایش: