رابطه ایران با آمریکا نزدیک است

وضعیت
موضوع بسته شده است.

www.pacyrus.com

عضو جدید
رابطه ایران با آمریکا نزدیک است

در این تایپیک سعی خواهم کرد اتفاقاتی که در این روز ها در کشور ایران و امریکا می افتد که نشانگر نزدیکی رابطه ایران با امریکا هست را بازگو کنم
دوستانی هم که در این مورد نظر داشته باشند
خوشحال می شوم نظر اونها را هم بشنوم.
 

www.pacyrus.com

عضو جدید
ایران از خریداران عمده گندم آمریکا در فصل جاری



ایران در اقدامی که کارشناسان ناشی از جبر شرایط توصیف می کنند در فصل جاری به یکی از خریداران عمده گندم آمریکا تبدیل شده است.
به گزارش خبرگزاری رویتر ایران برای نخستین بار ظرف 26 سال گذشته برای وارد کردن بیش از یک میلیون تن گندم آمریکا ثبت نام کرده است که ارزش آن حدود 350 میلیون دلار رقم زده می شود.
دولت محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران، گفته که انتظار دارد امسال 4 تا 6 میلیون تن گندم از خارج وارد کند.
معامله گران گندم می گویند ایران علاوه بر یک میلیون تن گندم آمریکایی، یک و نیم میلیون تن گندم از کانادا، یک و نیم میلیون تن از دریای سیاه و یک میلیون تن گندم از اروپا خریداری کرده است.
گفته شده ایران همچنین درحال مذاکره برای وارد کردن 500 هزار تن گندم از استرالیا است.
دولت آمریکا تجارت تقریبا همه انواع کالاها با ایران به جز فرش، میوه های مغزدار، خشکبار و خاویار را ممنوع می کند. با این حال استثناهای دیگری بر این ممنوعیت تجاری وجود دارد که شامل کمک های انساندوستانه، دارو و مواد غذایی می شود.
شان مک کمبریج تحلیلگر در موسسه "پرودنشیال فایننشال" به رویتر گفت: "آنها برای رفع نیازهای خود و خریداری مقدار گندمی که دنبالش هستند، باید سراغ فروشندگان متعددی بروند. من مطمئن هستم که ایران با کمی بی میلی به سراغ آمریکا آمده است."



یک معامله گر گندم در آمریکا نیز به این خبرگزاری گفت: "به نظر من ایران اگر می توانست یک اونس گندم آمریکایی هم نمی خرید. اما مقدار زیادی از گندم ناحیه دریای سیاه کیفیت در سطح خوراک دام دارد و بنادر آنها تنها می تواند مقدار معینی مبادله کند. نگرانی هایی در مورد گندم اروپا نیز وجود دارد."
ایران پس از انقلاب اسلامی خریداری گندم از آمریکا را متوقف کرد درحالی که به گفته وزارت کشاورزی آمریکا، پیش از انقلاب سالانه 150 هزار تا یک میلیون و 300 هزار تن گندم از این کشور وارد می کرد.
به گزارش رسانه های ایران مسعود میرکاظمی وزیر بازرگانی دو ماه پیش گفت که مصرف گندم ایران سالانه 11 میلیون تن است و پیش بینی می شود که شش میلیون آن در داخل تولید شود بنابراین "ما باید 5 میلیون تن گندم وارد کنیم."
این درحالی است که بنابه گزارش ها ایران سالانه 15 میلیون تن گندم تولید می کرده است.
ایران تا چهار سال پیش در زمره بزرگترین وارد کنندگان گندم قرار داشت و بعد از آن در تولید گندم به خودکفایی رسید.
این وضع به انتقادهایی از عملکرد دولت منجر شده است.
روزنامه اعتماد ملی 31 تیر ماه در مطلبی در این باره واردات حدود شش میلیون تن گندم را "ضربه ای بر پیکر اقتصاد کشور" توصیف کرد و نوشت: "آگاهان اقتصادی بر این باورند که مدیریت و عدم درک شرایط اقتصادی ایران دلیل اصلی این سقوط یا جدا شدن از رؤیای خودکفایی است."
دولت می گوید زمستان سرد گذشته و خشکسالی جاری باعث این وضع است.
bbc
 

www.pacyrus.com

عضو جدید
مجوز مذاکره باشگاه های آمریکا با حدادی صادر شد



سایت یاهو اسپورتز، بخش ورزشی سایت یاهو نیوز، از صدور مجوز مذاکره تیم های لیگ بسکتبال حرفه ای آمریکا، با حامد حدادی، بازیکن سرشناس تیم ملی بسکتبال ایران خبر داده است.
در حالی که در هفته اخیر سازمان لیگ بسکتبال حرفه ای آمریکا (NBA) تیم های عضو این لیگ را به استناد "قوانین فدرال" آمریکا از مذاکره با این بازیکن 218 سانتی متری ایران بر حذر داشته بود، این سایت مدعی شده که "سازمان کنترل دارایی های خارجی" در آمریکا مجوز مذاکره با حدادی و صمد نیکخواه بهرامی، دیگر بازیکن تیم ملی بسکتبال ایران را صادر کرده است.
به این ترتیب 30 تیم عضو لیگ NBA منعی برای وضع قرارداد با بازیکنان ایران نخواهند داشت، هر چند به نظر می رسد احتمال پیوستن حامد حدادی به باشگاه ممفیس گریزلیز بیش از دیگر باشگاه ها است.
با این حال آدریان وجناروفسکی، گزارشگر سایت یاهو اسپورتز مدعی شده که تیمهای NBA موظف هستند به دلیل "محدودیت های موجود در نحوه انجام پرداخت های مربوط به این قرارداد" پیش از ثبت قرارداد، سازمان لیگ را در جریان بگذارند.
حامد حدادی، بازیکن 23 ساله تیم ملی اران که 218 سانتی متر قد دارد، با وجود ناتوانی ایران در شکست دادن حریفان خود در رقابت های المپیک، با کسب میانگین 16.5 امتیاز از بهترین مهاجمان مسابقات بوده و کسب میانگین 10.2 ریباند و 2.5 بلاک شات در هر بازی او را در این دو مورد آماری، در صدر آمار تمام ستارگان بسکتبال حاضر در المپیک (در مرحله مقدماتی مسابقات) قرار می دهد.

bbc
 

www.pacyrus.com

عضو جدید
از این طرف مشائی هم گفته که مردم ایران با مردم اسرائیل دوست هست
و از وقتی هم که روی حرفش تاکید داشته
من در بی بی سی، در همین روزها که حدود سه چهار روز میشه
چیزی راجع به این ندیدم
که مقامی از اسرائیل و امریکا چیزی راجع به ایران گفته باشند
و از این طرف هم آقای احمدی نژاد از آقای مشائی طرفداری میکند
و هیچ موضع گیری خاصی راجع به حرف های ایشون ندارد

چند روز پیش هم یک مقام اسرائیلی گفته بود که:
مقامات امریکائی مخالف حمله ما به تاسیسات ایران هستند
یعنی یه جور ماسمالی ( و اینکه حرفمون رو پس گرفتیم)
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

Similar threads

بالا