دومین شاتل ناسا در انتظار خداحافظی با ایستگاه فضایی

امین قیاسی 1986

عضو جدید
سلام
دومین پرواز آخر شاتلهای ناسا در آستانه آغاز است و شاتل اندیور نیز در پی پایان یافتن عمر کاری شاتل دیسکاوری، با قرار گرفتن بر روی سکوی پرتاب در پایگاه فضایی کندی برای آغاز آخرین سفر فضایی خود آماده می شود. آخرین پرواز اندیور بیست و پنجمین سفر این شاتل به فضا خواهد بود که قرار است در تاریخ ۱۹ آوریل آغاز شود. اندیور درست یک روز پس از فرود آمدن شاتل دیسکاوری بر روی سکو قرار گرفته و اکنون در انتظار فرارسیدن روز آخر به سر می برد. اندیور به همراه ۶ فضانورد همراهش ساعت ۷:۴۸ عصر روی ۱۹ آوریل زمین را ترک کرده و به سوی ایستگاه فضایی خواهد شتافت.
فرماندهی این پرواز آخر به عهده مارک کلی، همسر سناتور گابریل گیفوردز است که در تاریخ هشتم ژانویه از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت. اما از آنجایی که گیفوردز به سرعت مراحل بهبود را پشت سر گذاشته است، “کلی” که در ابتدا از حضور در آخرین ماموریت اندیور انصراف داده بود، تصمیم گرفت در این ماموریت حضور داشته باشد.
در این ماموریت یکی از مهمترین و ارزشمندترین ابزارهای فیزیکی که تا به حال به فضا ارسال شده به ایستگاه انتقال خواهد یافت: طیف سنج مغناطیسی آلفا که قرار است در ایستگاه فضایی برای یافتن پاسخ سئوالات متعددی که درباره طبیعت و تکامل جهان هستی وجود دارد مورد استفاده قرار گیرد.
بر اساس گزارش یو اس ای تودی، برای آخرین ماموریت اندیور چهار راهپیمایی فضایی برنامه ریزی شده است تا فضانوردان طی این راهپیمایی ها قطعات مختلف را بر روی ایستگاه نصب کرده و جا به جا کنند.












منبع :خبرگذاري مهر
 

Similar threads

بالا