سلام و خسته نباشید خدمت همه دوستان زحمتکش این تالار
دو تا سوال داشتم از دوستانی که توی صنعت کار میکنند؛
1 . توی واحدهای پالایشگاهی یه سری دسته تیوب توی جای جای واحد وجود دارن که مربوط به استیم و کندانس های متفاوت فرایند مربوطه و مورد نیاز اون واحده. اونایی که استیم ترپ (Steam Trap) ندارند مربوط به لاین های Tracing و جهت گرماسازی لاین های دیگر میباشند. اما یه سری دیگه هستند که Trap دارند. اونای که تله بخار دارن هم به دو دسته تقسیم میشن؛
یه سری از اونا لاینهایی هستند که یک تله بخار بین دو ولو (Valve) قرار گرفته و دسته دیگه لاینهایی بدون شیر هستند که در انتهای آنها فقط یک Trap نصب شده.
سوال من در مورد تفاوت این دو دسته تیوبهاست که چرا بعضی از تله ها بین دو شیر هستند و یک عده دیگه اصلا شیر نداند. کاربرد و هدف از این کار چیه؟
2. سوال دوم اینکه فرض کنیم یه پمپی داریم که روغن رو پمپاژ میکنه (مثلا پمپ مربوط به Lub Oil یه کمپرسور) بر اثر سهل انگاری Level مربوط به روغن تموم شده و کمپرسور تریپ خورده یا بهتره بگیم پمپ از سرویس خارج شده. بعد از لـول گیری مجدد و ریختن روغن، پمپ رو در سرویس قرار میدیم اما مشاهده میکنیم که بازهم پمپ فشار نمیگیره و توی سرویس نمیاد، دلیل یا دلایل این اتفاق چه مشکلاتی میتونه باشه (لاین ها گرفتگی ندارند و فیل تر هم کاملا تمیز است)