حوزه فعالیت من ماشین های اسکانباست امکان اش هست یه عکس ازش تهیه کنی بفرستیمهندس تو سیستم یونیت انژکتور یه ریتارد روی سر سیلندر هستش چیزی شبیه استکانی که یک خار به استکانی وصل میشود و در زمان ریتارد با نیروی شافت انگشتی ها بالا کشیده میشود شکل اهرم کننده آن با انگشتی ها فرق داره
اگه منظورت عکس یالا ست . این عکس رو گذاشتم تا منظورم رو برسونمسلام،استاتور و روتور واسه کدوم کامیون هستش؟
سلام آقا حامد ببخشید سرم شلوغ بود نرسیدم سر به باشگاه بزنم این عبارت روی پولیهای سر میل لنگ نوشته شده ؟PWM valve air filterبا سلام معنی این عبارت چیه؟بالای پولیها روی قسمت جلو موتور سوار است
مقدار سوخت و زمان بندی تزریق در خودروهای سنگین توسط کنترل یونیت موتور و یونیت های انژکتور صورت میگیرد. هر یونیت انژکتور از یک پمپ اصلی ، شیر برقی و نازل تشکیل شده است بدین ترتیب امکان کنترل تزریق سوخت برای هر سیلندر به صورت جداگانه فراهم می شود.
کنترل یونیت موتور (EMS) یک سیستم الکترونیکی است که مقدار سوختی که هر یونیت انژکتور باید به سیلندر تزریق کند و همچنین زمان تزریق را کنترل می نماید، کنترل تزریق سوخت امکان بهینه سازی احتراق را فراهم می کند که این امر منجر به خروج گازهای اگزوز پاک تر و مصرف سوخت کمتر می شود .
کنترل یونیت موتور اطلاعات را از سنسورها، کنترل یونیت های دیگر جمع آوری کرده و کنترل یونیت موتور پس از پردازش اطلاعات سیگنال هایی را به یونیت انژکتورها ارسال می کند این سیگنال ها تزریق سوخت را کنترل می کنند.
یونیت انژکتورها شامل سه قطعه اصلی می باشند.
۰ بخش پمپ ، حاوی سیلندر و پلانجر متناظر با عنصر پمپ در یک پمپ انژکتور
۰ بخش انژکتور ، با بوش نازل انژکتور ، سوزن نازل انژکتور و فنر
۰ محفظه سوپاپ ، با یک سوپاپ سوخت الکترومغناطیسی
زمانبندی تزریق و مقدار سوختی که باید تزریق شود توسط کنترل یونیت موتور مشخص می شود و کنترل یونیت موتور سوپاپ سوخت الکترومغناطیسی موجود در محفظه سوپاپ یونیت انژکتور را کنترل می کند.
مدت باز بودن انژکتور (زمان بندی تزریق) ،مقدار سوخت تزریقی به داخل سیلندر را مشخص می کند.
متاسفانه تمامی خودروهای سنگین تو ایران استاندارد یورو ۳ هستند و فاقد سیستم های کنترل آلایندگی اما تو کشورهای خارجی سیستم های مثل EGR و ADBLUE دارند که گازهای خروجی رو پالایش میکنند در سال های اخیر شرکت ماموت موتورهاشون سیستم EGR روشون نصب بود اما به دلیل کیفیت پایین گازوئیل ایران برای موتور مشکل ساز شده بود که کیت کورکن سیستم توسط کشور سازننده برای نمایندگی خدمات پس از فروش ارسال کردنند تا کورش کنند .
نه آقای جعفری سنسور اکسیژن ندارند اما سیستم ad blue مثل کاتالیست عمل میکنه
سلام آقا حامد ان شالله که خوب هستیدسلام دوستان.