درباره خودرو های سنگین (اتوبوس)

حامد۲۵

عضو جدید
پاشش سوخت بیش از حد مجاز باعث حرارت زیاد و تغییر شکل پیستون در دراز مدت میشود،
 

حامد۲۵

عضو جدید
یاتاقان زدن و عواملی که باعث یاتاقان زدن میشوند

یاتاقان زدن و عواملی که باعث یاتاقان زدن میشوند

فرق میلنگ صفر با میلنگ۱۰؟در هر تعمیر چند صدم از میلنگ را تراش میدهند؟
 

a.tahoori

عضو جدید
سلام
در مورد سیستم تعلیق اتوبوس های اسکانیا میشه توضیح بدین...؟
طوری طراحی شدن که اصلا برامدگی های جاده احساس نمشه (یا اینکه خیلی کمتر احساس میشه) فقط مثل کشتی به سمت چپ و راست میره... می خواستم بیشتر توضیح بدین یا یه لینکی یا کتابی معرفی کنید تا موضوع کامل جا بیفته...
ممنون.
 

کاکایی

عضو جدید
سلام
در اتوبوس های اسکانیا همانند سایر خودروهای سنگین از سیستم تعلیق ثابت با فنر بندی هوای (کیسه های هوا) در محور جلو وعقب استفاده شده است ، تعلیق اصطلاحی است که به سیستم محور چرخهای خودرو و فنربندی آن که نوعی حالت معلق بودن را نسبت به شاسی بوجود می آورد گفته می شود. که به علت بالا بودن استحکام محور و ثابت بودن زوایای چرخها و جذب نیروهای جانبی وارد بر چرخها ونیز هدایت راحت خودرو در جاده های لغزنده در کامیون ها و اتوبوس ها از آن استفاده می شود .
سیستم تعلیق هوایی(air suspension) ،کارخانه های خودرو سازی از تعلیق به عنوان تجهیزات اضافی برای خودرو های خود استفاده می کنند .
تعلیق های هوایی به دو صورت بکار می روند .
1- تعلیق هوایی برای چهار چرخ (بیشترین کاربرد در اتوبوس ها )
2-تعلیق هوایی برای هر دو چرخ ( بیشترین کاربرد در کامیون ها)
در این تعلیق ها برای هر چرخ از یک کیسه هوا استفاده می شود،هر فنر هوایی یک کیسه قابل ارتجاع می باشد که بوسیله یک روکش فلزی پوشیده شده است .این کیسه ها از هوای فشرده پر می شوند که وزن خودرو را تحمل می کند . زمانی که یک چرخ در جاده با یک مانع برخورد می کند هوای داخل کیسه ها متراکم شده و ضربه وارده از سوی جاده را مستهلک می کند.
سیستم تعلیق هوای توسط سامانه الکترونیکی کیسه های هوا را کنترل می کند.
 

حامد۲۵

عضو جدید
سلام،سنسور پدال گاز چطور کار میکنه و تعویض یا تعمیرش کار مکانیکه یا باطریساز؟
 

حامد۲۵

عضو جدید
سلام آقای کاکایی یه ماشین تراکر خوب استارت میخوره و دیر روشن میشه فیلترش هم عوض شده اتصالات هم سالم و تمیزه
متشکرم
 

کاکایی

عضو جدید
سلام آقای کاکایی یه ماشین تراکر خوب استارت میخوره و دیر روشن میشه فیلترش هم عوض شده اتصالات هم سالم و تمیزه
متشکرم
سلام مهندس
یه سوالی داشتم چه کاری روی تراک انجام دادید؟ وضعیتش قبل از تعمیرات چطور بود ؟ فیلتر گازوئیل هم تعویض کردید ؟
 

کاکایی

عضو جدید
سلام،سنسور پدال گاز چطور کار میکنه و تعویض یا تعمیرش کار مکانیکه یا باطریساز؟
سلام
پدال گاز در این نوع از خودرو ها برقی است و به صورت پتانسیومتری می باشد که براساس ولتاژ متفاوتی که به کنترل یونیت موتور ارسال می کند . کنترل یونیت براساس بار و شرایط رانندگی کنترل میزان پاشش انژکتورها را انجام می دهد.
تعویض این سنسور کار چندان دشواری نیست و مکانیک هم می تواند آنرا انجام دهد.
 

کاکایی

عضو جدید
خیلی باعث تاسف که تو کشورمون مکانیک ،برق ، جلوبندساز ، صافکار فقط کارهای که مرتبط با حوزه فعالیت کاریشون هست رو انجام میدند . ولی تو کشور های دیگه مکانیک باید باید تو همه حوزه ها کار کرده باشه و بتونه انجامشون بده .
چراااااااااااااااااا؟
 

حامد۲۵

عضو جدید
با سلام،مکانیکهای ما اکثرا بیسوادن کارهاشون تجربیه،منم تا حالا فقط عملا مکانیکی کار کردم،و کارهای برقی و لنت کوبی و با سیستم ترمز بادی آشنایی ندارم،نیاز به اطلاعات دارم،متشکرم.
 

حامد۲۵

عضو جدید
سلام آقای کاکایی،مهندس یادم رفت بگم فوق دیپلم مکانیک هستم چند ساله از کتاب دور بودم هرچی هم از برق و بقیه مباحث میدونستم فراموش کردم
 

کاکایی

عضو جدید
با سلام،مکانیکهای ما اکثرا بیسوادن کارهاشون تجربیه،منم تا حالا فقط عملا مکانیکی کار کردم،و کارهای برقی و لنت کوبی و با سیستم ترمز بادی آشنایی ندارم،نیاز به اطلاعات دارم،متشکرم.
لنت کوبی کار مزخرفیه اصلا به دردسرش نمی ارزه ،گرده لنتش سرطان زاست آزبست داره بهتره که حین کار از ماسک استفاده کنی. در بقیه موارد تا جای که بتونم در خدمت هستم
 

کاکایی

عضو جدید
سلام آقای کاکایی،مهندس یادم رفت بگم فوق دیپلم مکانیک هستم چند ساله از کتاب دور بودم هرچی هم از برق و بقیه مباحث میدونستم فراموش کردم
برق مبحث سنگینیه که نیاز داره به صورت تخصصی زمان صرف کنی تا یاد بگیری و عیب یابی کنی بتونی نقشه بخونی علائم رو بشناسی از مولتی متر استفاده کنی ولی واسه یادگیری هیچ وقت دیر نیست
 

حامد۲۵

عضو جدید
جای لوله های رو پمپ رو جابجا بستم چندتا مکانیک نتونستن عیبشو پیدا کنن،
 

حامد۲۵

عضو جدید
ممنون دوست عزیز راجع به ترمزهای بادی و لوله کشی باد چطور میتونم یاد بگیرم؟کتاب یا سی دی آموزشی هم معرفی کنین ممنون میشم،
 

حامد۲۵

عضو جدید
یه کامیون تراکر داریم وقتی موتور سرده با تک استارت روشن میشه ولی موتور که گرم بشه چند دیقه باید استارت بزنیم که روشن بشه نظرتون؟
 

حامد۲۵

عضو جدید
یه کامیون تراکر تو کارگاه داریم وقتی موتور سرده سریع روشن میشه ولی وقتی موتور گرم میشه بسختی روشن میشه،نظرتون؟
 

کاکایی

عضو جدید
سلام
تا بحال این قضیه واسم پیش نیومده برعکس شو تو تعمیرگاه دیدم
 

حامد۲۵

عضو جدید
منم برعکسشو دیدم،علامتedcرو صفحه ظاهر میشه،بنظرتون سوختی که میره قطعاتedcرو خنک میکنه زیادی سوخت رو داغ نمیکنه که هوا بکشه؟یکی ار دوستان میگفت سنسور رو میل سوپاپ،فک نمیکنم درست باشه
 

کاکایی

عضو جدید
منم برعکسشو دیدم،علامتedcرو صفحه ظاهر میشه،بنظرتون سوختی که میره قطعاتedcرو خنک میکنه زیادی سوخت رو داغ نمیکنه که هوا بکشه؟یکی ار دوستان میگفت سنسور رو میل سوپاپ،فک نمیکنم درست باشه
سلام حامد جان اگه سنسور میل سوپاپ باشه یه کد خطا تو حافظه کامپیوتر میندازه . ماشینی رو که میگید چه نوع است و یه سوال دیگه edc چه نوع سیستمیه ؟
 

حامد۲۵

عضو جدید
اگه منظورتون سیستم سوخترسانیه یونیت انژکتور هستش،حتما میدونینedcهمون بقول مکانیکها کامپیوتر ماشین هستش،الکترونیک دیزل کنترل،کد رو صفحه دیده نمیشه،
 

کاکایی

عضو جدید
سلام آقا حامد من از ساعت 8 تا 12 آنلاین هستم کاری داشتی در خدمتم یا علی
 

mosen3758

عضو جدید
با سلام . بنده علاقه مند به کار در زمینه عیب یابی و تعمیر سیستم الکتریکی و الکترونیکی و تعمیر کنترل یونیت خودروهای سنگین اسکانیا هستم .لطفا منو راهنمایی کنید.
 

حامد۲۵

عضو جدید
سلام آقای کاکایی،اگه نقشه ای از تقسیم باد و مسیرهای باد و طرز کار ترمز پنوماتیکی داری بزار استفاده کنیم متشکرم
 
بالا