درباره این دو موتور نظر بدهید ....

rmi-ansys

عضو جدید
سلامموضوع دو موتور TU5 و EF7 است.هر دو موتور مشخصات خوبی دارند. در حد هم هستند. از لحاظ عددی زیاد فرق ندارند.ولی ...کدام تیزتر است؟کدام سریعتر دور می‌گیرد؟کشش کدام بیشتر است؟تو سربالایی کدام بهتر عمل می‌کند؟و مواردی که حتما تجربه استفاده از این دو را می‌خواهد.چون باید شرایط یکسان باشد، مثلا روی سمند (206 را نگفتم چون EF7 نداره)خواهشا واقعی نظر بدهید. ممنون
 

sed ali

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
سلامموضوع دو موتور TU5 و EF7 است.هر دو موتور مشخصات خوبی دارند. در حد هم هستند. از لحاظ عددی زیاد فرق ندارند.ولی ...کدام تیزتر است؟کدام سریعتر دور می‌گیرد؟کشش کدام بیشتر است؟تو سربالایی کدام بهتر عمل می‌کند؟و مواردی که حتما تجربه استفاده از این دو را می‌خواهد.چون باید شرایط یکسان باشد، مثلا روی سمند (206 را نگفتم چون EF7 نداره)خواهشا واقعی نظر بدهید. ممنون

موتور TU5 یک موتوری است که برای هاچبک طراحی شده واسه همین هم اولین بار در ایران رو 206 نصب شد و بعد از مدتی به علت اینکه نسبتا خوب بود روی 405 و سمند هم نصب شد .
حجم موتور 1600 سی سی هستش البته می توانید برای اطلاعات بیشتر به سایت ایرانخودرو بدست آورد !
موتور EF7 که با همکاری آلمان طراحی شده هم موتور خوبی هستش که ایران خودرو رو سمند سوار کرده .
از اونجایی که EF7 حجم بیشتری داره و خوردو مورد تست هم سمند باشه تاحدودی باید عملکرد بهتری داشته باشه . و نکته بعدی که اهمیت داره گیربکس مناسبی براش انتخاب بشه .
موتور EF7 در دورهای پایینتری به گشتاور بالای خود میرسد که یک برگ برنده در شتاب و خصوصا شتب سربالایی می باشد .
در کل باید با هردو موتور رانندگی کرد بعد گفت .
 

Arminiya

عضو جدید
موتور TU5 یک موتوری است که برای هاچبک طراحی شده واسه همین هم اولین بار در ایران رو 206 نصب شد و بعد از مدتی به علت اینکه نسبتا خوب بود روی 405 و سمند هم نصب شد .
حجم موتور 1600 سی سی هستش البته می توانید برای اطلاعات بیشتر به سایت ایرانخودرو بدست آورد !
موتور EF7 که با همکاری آلمان طراحی شده هم موتور خوبی هستش که ایران خودرو رو سمند سوار کرده .
از اونجایی که EF7 حجم بیشتری داره و خوردو مورد تست هم سمند باشه تاحدودی باید عملکرد بهتری داشته باشه . و نکته بعدی که اهمیت داره گیربکس مناسبی براش انتخاب بشه .
موتور EF7 در دورهای پایینتری به گشتاور بالای خود میرسد که یک برگ برنده در شتاب و خصوصا شتب سربالایی می باشد .
در کل باید با هردو موتور رانندگی کرد بعد گفت .
مشکل خودرو ساز های داخلی اینه که غیرت ندارن موتور قوی روی محصولاتشون بندازن
یه کارایی میکنن که خداوکیلی خارجیا قش قش بهشون میخندن
موتور پیکان روی آر دی
موتور 206 روی سمند و 405 و هزار گند کاری دیگه
کروت zr1 یه موتور 7.5 لیتری داره که اگه با اون موتور دنده ی آخر هم باشی حرکت میکنه
نمیگم اینجور باشن ولی دیگه ظلم هم نکنن
 

Turk-oglu

مدیر بازنشسته
سلامموضوع دو موتور TU5 و EF7 است.هر دو موتور مشخصات خوبی دارند. در حد هم هستند. از لحاظ عددی زیاد فرق ندارند.ولی ...کدام تیزتر است؟کدام سریعتر دور می‌گیرد؟کشش کدام بیشتر است؟تو سربالایی کدام بهتر عمل می‌کند؟و مواردی که حتما تجربه استفاده از این دو را می‌خواهد.چون باید شرایط یکسان باشد، مثلا روی سمند (206 را نگفتم چون EF7 نداره)خواهشا واقعی نظر بدهید. ممنون

سلام
موتور EF7 برای پلتفرم سمند بسیار مناسب هستش و توان خروجی اون بالالاست اما موتور TU5 همانطور که میدونین برای 206 هستش
به نظر من قدرت EF7 بهتر از TU5 هستش (توی خودروی سمند)
 

Zaneti

مدیر تالار مهندسی مکانیک
مدیر تالار
در مورد EF7 خیلی تعریف شنیدم الان یکی از دوستام سمند داره می گه واقعا عالی کار می کنه
خدا را چه دیدی شاید وضع خودرو سازی داره بهتر میشه
 

sed ali

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
مشکل خودرو ساز های داخلی اینه که غیرت ندارن موتور قوی روی محصولاتشون بندازن
یه کارایی میکنن که خداوکیلی خارجیا قش قش بهشون میخندن
موتور پیکان روی آر دی
موتور 206 روی سمند و 405 و هزار گند کاری دیگه
کروت zr1 یه موتور 7.5 لیتری داره که اگه با اون موتور دنده ی آخر هم باشی حرکت میکنه
نمیگم اینجور باشن ولی دیگه ظلم هم نکنن

بنظر تو روی سمند موتور 7 لیتری نه ولی 3 لیتری ببندن خوبه !
EF7یکی از سه موتور برتر گازسوز دنیا شده .
به نظر حجمش اصلا مهم نیست بلکه کیفیت وعملکردش مهمه که کسانی که دارنش راضین .
این موتو روهم چندسال پیش یعنی سال 86 صحبتش بود که درست کردن اما تا به تولید اقتصادی و گسترده برسه وقت میگیره .
 

Arminiya

عضو جدید
بنظر تو روی سمند موتور 7 لیتری نه ولی 3 لیتری ببندن خوبه !
EF7یکی از سه موتور برتر گازسوز دنیا شده .
به نظر حجمش اصلا مهم نیست بلکه کیفیت وعملکردش مهمه که کسانی که دارنش راضین .
این موتو روهم چندسال پیش یعنی سال 86 صحبتش بود که درست کردن اما تا به تولید اقتصادی و گسترده برسه وقت میگیره .
سمند یه موتور 2.5 لیتری خوراکشه
فرمودید هرکی داره راضیه : ملت ایران به پرایدشم راضین چه برسه به موتور EF7
 

rmi-ansys

عضو جدید
من خودم یادم است پارسال پاییز در جاده بین همدان و سنندج یه سمند دیدم پشت آرم (تقریبا بزرگ) EF7 را داشت. البته نمی‌دانم چرا دیگه همچین ماشینی ندیدم. شاید هم اول سمندهای EF7 اینطوری تولید می‌شده و (بعد cvvt است یا هر چی دیگه شده).
خلاصه، تو اون سربالایی و پیچ و خم و افت و خیز جاده، عین فشنگ گاز می‌خورد. جوری که تا الان که تو اون جاده می‌بینم، سمند عادی و پرشیا و ... می‌ترکند. جور باحالی می‌رفت. حالا شاید هم ماشین تحت تست بوده و موتور توربو شارژ EF7 روش بوده. ولی معمولا روی ماشینهای تست دیدم که می‌نویسند : خودروی تست و ...

در هر صورت این EF7 ای که من دیدم خوشم آمد
 

sed ali

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
سمند یه موتور 2.5 لیتری خوراکشه
فرمودید هرکی داره راضیه : ملت ایران به پرایدشم راضین چه برسه به موتور EF7

چند هه پیش دو دیگاه در تولید خودرو وجود داشت یکی که امریکایی و یکی اروپایی
امرکایی ها فقط به موتور پرحجم تر و گشتاور بیشتر فکر می کردن ولی اروپایی ها سعی در اصلاح متورهای خود داشتن .
شاید در اول راه امریکایی ها گوی سبقت رو ربودند و همه ماشینهای امریکایی رو می پسندیدند ولی حالی چی ؟
امریکایی ها مجبور به تغییر دیدگاه شدند .

وقتی تو ایران موتور پراید رو مگن بدک نیست به EF7 باید بگن عالیه مخصوصا اگر توربوشارژر باشه که معرکه است !

می دونی در مورد ماکسیای 12 سال قبل نیسان چی می گیم ، دیگه آخرشه و قوی تر از این هم مگه میشه . ماکسیمای 3000 سی سی .
 

Arminiya

عضو جدید
آقایان عزیز مهندسین عزیز
هم وطنان عزیز بدون تعارف برم سر اصل مطلب
ما اکثر ملت ایران در سطح متوسط اقتصادی هستند و خیلی هنر کنند یه 405 و نهایتا خونه ی اخرش یه زانتیا بخرند
پس هیچ وقت معنی و درک درستی از یه خودروی خوب ندارند خودم هم از این همینطور

پس نمتونیم بگیم چی خوبه و چی بده ولی همیشه بهترین چیزی رو که زیر دستمون بیاد بهترین میدونیم

من نمیتونم هیچگاه ایران رو با امریکای لعنتی مقایسه کنم
تکنولژی آمریکا لعنتی اخرشه من به شخصه خودرو های آمریکایی رو به اروپایی ترجیح میدم
فراموش نکن که شلبی خودرویی ساخت که بوگاتی رو ویران کرد تاپیک رو هم زدم قسمت دنیای خودرو برو بخون
 

beik

عضو جدید
تجربه شخصي:
ef7 عاليه اصلا كم نمياره اما 17 مليون نمي ارزه

405 با موتور tu5 افتضاحه حيف پول اين موتور فقط به درد 206 مي خوره

زير 20 مليون فقط 405 با موتور l3
 

parsa s

عضو جدید
آقایان عزیز مهندسین عزیز
هم وطنان عزیز بدون تعارف برم سر اصل مطلب
ما اکثر ملت ایران در سطح متوسط اقتصادی هستند و خیلی هنر کنند یه 405 و نهایتا خونه ی اخرش یه زانتیا بخرند
پس هیچ وقت معنی و درک درستی از یه خودروی خوب ندارند خودم هم از این همینطور

پس نمتونیم بگیم چی خوبه و چی بده ولی همیشه بهترین چیزی رو که زیر دستمون بیاد بهترین میدونیم

من نمیتونم هیچگاه ایران رو با امریکای لعنتی مقایسه کنم
تکنولژی آمریکا لعنتی اخرشه من به شخصه خودرو های آمریکایی رو به اروپایی ترجیح میدم
فراموش نکن که شلبی خودرویی ساخت که بوگاتی رو ویران کرد تاپیک رو هم زدم قسمت دنیای خودرو برو بخون

البته هرجور حساب کنین از نظر اصالت و موارد این چنینی کمپانی های اروپایی یه سر و گردن از رقبای امریکایی بالاترن

مثلا همین شلبی تواتارا با 1350 اسب بخار و احتمالا شکستن رکورد ویرون حدود 1 میلیون دلار قیمت گذاری شده ولی ویرون ss با 1200 اسب بخار حدود 2.6 میلیون دلار قیمت داره که نشان از تکنولوژی و اصالت برند و ... هستش

موفق باشید
 

sed ali

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
تجربه شخصي:
ef7 عاليه اصلا كم نمياره اما 17 مليون نمي ارزه

405 با موتور tu5 افتضاحه حيف پول اين موتور فقط به درد 206 مي خوره

زير 20 مليون فقط 405 با موتور l3

واسه چی EF7 ،17 نمی ارزه ؟البته تو بازار ایران ؟
405 با TU5 بدرد نمی خوره ؟ مطمئنی ؟ من ننشستم ولی تجربه دوستان یه چیز دیگه می گفت !
لطفا توضیح بده ؟
 

artinbala999

عضو جدید
ما که یه ef7 پایه گاز سوز داریم تقریبا 1 ساله ازشم راضیم 20 هزار تا کارکرده حالا در مورد حالت گازش بگم دروغ میشه در حالی که به نظرم تو حالت گاز از سمندهای xu7 شتاب بهتری داره ولی رو بنزین که میزاری واقعا کشش بدنه رو داره رسما توان بالای اون تو هر دور موتور معلومه یعنی چقدر گاز میدی بازم جا داره تا تعویض دنده کنی حسابی قدرت داره ولی خوب بازم به نظرم جا داره که توربوشارژرش خرید بشه که دیگه معرکست چون روی سورن دیدم حسابی پر شتاب بود ولی الان شنیدم ایرانخودرو با یه شرکت چینی کار میکنه واسه این موتور که فکر کنم آخر عاقبتش معلوم باشه!!!!
 

artinbala999

عضو جدید
واسه چی EF7 ،17 نمی ارزه ؟البته تو بازار ایران ؟
405 با TU5 بدرد نمی خوره ؟ مطمئنی ؟ من ننشستم ولی تجربه دوستان یه چیز دیگه می گفت !
لطفا توضیح بده ؟
در مورد 17 میلیون باید بگم وقتی شما کمبود فضای اس دی رو احساس کنی بهترین گزینه همینه البته در مورد ال 90 هم اگه با ظاهرش کنار بیای موردی نیس!!!
 

beik

عضو جدید
واسه چی EF7 ،17 نمی ارزه ؟البته تو بازار ایران ؟
405 با TU5 بدرد نمی خوره ؟ مطمئنی ؟ من ننشستم ولی تجربه دوستان یه چیز دیگه می گفت !
لطفا توضیح بده ؟
گرونه آخه آدم 17 تومن بده سمند سوار شه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ببين tu5 براي 206 طراحي شده نه بدنه سنگين 405 نتيجش ميشه آردي
 

amin.2000

عضو جدید
مشخصات موتور TU5
110اسب در 5600 دور در دقیقه و 137 نیوتن متر گشتاور در 4000موتور 1600 سی سی 16 سوپاپ
مشخصات موتور EF7
حجم موتور 1.7 قدرت موتور در دور 6000 RPM بنزینی : اسب بخار113 ‌گاز : اسب بخار 103
حداكثر گشتاور در 4500 دور بر دقيقه : بنزيني 155 نيوتن متر گاز 136 نيوتن متر
سيستم تايمينگ متغيير
بابررسي اين مشخصات در موتور هاي در حال بررسي موتورEF7 به دليل داشتن حجم موتور بيشتر در حدود 100 سي سي مشخصا بايد داراي قدرت و گشتاور بيشتري باشد كه اين مقدار در قدرت 3 اسب و در گشتاور نيوتن 18 نيوتن مي باشد ميباشد . اما يك نكته وجود دارد آن هم ان است كه اگر دقت كنيد مي بينيد كه مقدار قدرت و گشتاور موتور در حداكثر ممكن دور است يعني 6000 دور قدرت و4500 دور گشتاور. كه 500 RPM نسبت به موتور TU5 بيشتر مي باشد . اين اعداد نشان مي دهد كه موتور EF7 به دليل داشتن قدرت بيشتر در دور بالا،در داخل شهر به اين مهم دست نخواهد يافت .و تقريبا هردو موتور در داخل شهر يك حالت را خواهند داشت و به دليل داشتن حجم بيشتر داراي مصرف بيشتري خواهد بود . اما در جاده اگر بتوانيد دور موتور خود را به 6000 برسانيد با موتور EF7 قدرت و در دور 4500 گشتاور بيشتري خواهيد داشت
به نظر من در كشور ما به دليل مشكلات سوخت و ميل به گازسوز كردن خودرو ها موتور EF7 با نسبت تراكم بيشتر بهتر در حالت گاز سوز جواب مي دهد و قدرت و گشتاور اين موتور در حالت گاز سوز به نظر ايده آل مي باشد . نكته ي ديگر اين است كه دور موتور 6000 عمر موتور را كاهش خواهد داد. يكي از مزيت هاي ديگر موتورEF7 داشتن سيستمتايم متغيير مي باشد كه سيستم به روزي است .
من شخصا در ايران موتور EF7 را انتخاب مي كنم .
 

parsa s

عضو جدید
مشخصات موتور TU5
110اسب در 5600 دور در دقیقه و 137 نیوتن متر گشتاور در 4000موتور 1600 سی سی 16 سوپاپ
مشخصات موتور EF7
حجم موتور 1.7 قدرت موتور در دور 6000 RPM بنزینی : اسب بخار113 ‌گاز : اسب بخار 103
حداكثر گشتاور در 4500 دور بر دقيقه : بنزيني 155 نيوتن متر گاز 136 نيوتن متر
سيستم تايمينگ متغيير
بابررسي اين مشخصات در موتور هاي در حال بررسي موتورEF7 به دليل داشتن حجم موتور بيشتر در حدود 100 سي سي مشخصا بايد داراي قدرت و گشتاور بيشتري باشد كه اين مقدار در قدرت 3 اسب و در گشتاور نيوتن 18 نيوتن مي باشد ميباشد . اما يك نكته وجود دارد آن هم ان است كه اگر دقت كنيد مي بينيد كه مقدار قدرت و گشتاور موتور در حداكثر ممكن دور است يعني 6000 دور قدرت و4500 دور گشتاور. كه 500 RPM نسبت به موتور TU5 بيشتر مي باشد . اين اعداد نشان مي دهد كه موتور EF7 به دليل داشتن قدرت بيشتر در دور بالا،در داخل شهر به اين مهم دست نخواهد يافت .و تقريبا هردو موتور در داخل شهر يك حالت را خواهند داشت و به دليل داشتن حجم بيشتر داراي مصرف بيشتري خواهد بود . اما در جاده اگر بتوانيد دور موتور خود را به 6000 برسانيد با موتور EF7 قدرت و در دور 4500 گشتاور بيشتري خواهيد داشت
به نظر من در كشور ما به دليل مشكلات سوخت و ميل به گازسوز كردن خودرو ها موتور EF7 با نسبت تراكم بيشتر بهتر در حالت گاز سوز جواب مي دهد و قدرت و گشتاور اين موتور در حالت گاز سوز به نظر ايده آل مي باشد . نكته ي ديگر اين است كه دور موتور 6000 عمر موتور را كاهش خواهد داد. يكي از مزيت هاي ديگر موتورEF7 داشتن سيستمتايم متغيير مي باشد كه سيستم به روزي است .
من شخصا در ايران موتور EF7 را انتخاب مي كنم .

حداکثر گشتاور TU5 رو 5 نیوتن متر کم گفتین .... 142 نیوتن متر درسته

http://www.ikco.com/fa/Product.aspx?ID=4&Section=2&Series=پژو+206
 

Similar threads

بالا