دانلود نرم افزار zend studio for eclipse

dellamir

عضو جدید
در دنياي برنامه‌نويسي تحت وب، بي‌گمان يكي از پركاربردترين، محبوب‌ترين و توانمندترين زبان‌ها php است كه تاكنون توانسته است توجه بسياري از برنامه‌نويسان و توسعه‌دهندگان وب را به خودش جلب كند. پيش از اين php با وجود وسعت كاربردش، يك محيط كار مجتمع و توانمند نداشت و برنامه‌نويسان ناچار بودند برنامه‌هاي خود را در ويراستارهاي معمولي نوشته و در سرورهاي خود آزمايش و اشكال‌زدايي كنند.
با اين وجود به كارخود با اين زبان ادامه مي‌دادند، اما بسياري از شركت‌ها محصولات متنوعي براي اين زبان به بازار عرضه كردند تا كار برنامه‌نويسان را با اين زبان راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر كنند، اما شركت Zend كه يكي از پيشگامان يا بهتر است بگوييم در صدر توسعه‌دهندگان زبان php بوده است كامل‌ترين و توانمندترين ابزار براي php را كه در حقيقت يك IDE تمام و كمال براي اين زبان به‌شمار مي‌رود يعني Zend Studio را به بازار نرم‌افزار عرضه كرد.

نسخه‌هاي پيشين

نرم‌افزار زنداستوديو از اولين نسخه‌ سعي بر اين داشته است كه ابزاري مفيد براي توسعه‌دهندگان وب و برنامه‌نويسان php فراهم آورد و هر بار در نسخه‌هاي جديدتر امكانات نويني به آن اضافه كرده و اشكالات پيشين را رفع كرده است تا جايي كه در نگارش 5/5، اين نرم‌افزار به يك ابزار توانمند و با امكانات فراوان تبديل شد و بسياري از افراد حرفه‌اي در زمينه برنامه‌نويسي php آن را به‌عنوان نرم‌افزار شماره يك براي اين زبان پذيرفته بودند. البته اين نرم‌افزار رايگان نيست و شايد بزرگ‌ترين اشكالي كه بتوان به آن گرفت همين باشد و اين مساله باعث شود بسياري از افراد به نرم‌افزارهاي رايگان يا ارزان‌تر روي بياورند؛ اما جدا از مساله قيمت، مسلما نرم‌افزاري نمي‌تواند در حال حاضر با اين نرم‌افزار از نظر فناوري، امكانات و توانمندي رقابت كند. اين گفته شايد براي نسخه‌هاي قديمي يا حتي نگارش 5/5 كمي اغراق‌آميز به‌نظر برسد، اما شايد بتوان گفت كه براي نسخه‌هاي 6 به بعد عين واقعيت است.

نگارش 6

تيم نرم‌افزاري زند تاكنون براي ارتقاي محصول خود با فناوري‌هاي روز نرم‌افزاري پيش رفته است. احتمالا توسعه‌دهندگان نرم‌افزار به زبان‌هاي جاوا و++ C، نرم‌افزار قدرتمند Eclipse را كه يك IDE تمام عيار براي اين زبان‌ها به شمار مي‌رود، مي‌شناسند.

حدود دو ميليون برنامه‌نويس از اين IDE رايگان و منبع‌‌باز استفاده مي‌كنند و اين نشان از محبوبيت اين نرم‌افزار دارد. اما اشخاصي كه با زبان php‌ كار مي‌كردند و قابليت‌هاي ايكليپس را ديده بودند، خواهان اين بودند كه اين نرم‌افزار امكانات مشابه براي زبان php را نيز فراهم آورد. البته بسته نرم‌‌افزاري ديگري به نام (PDT (Php Developers Tools‌ نيز براي برنامه‌نويسان php وجود دارد. اما امكاناتي كه ايكليپس براي كاربران خود فراهم مي‌كرد چيزي بود كه نظر كاربران PDT را نيز به خود جلب كرده بود.

اينجا بود كه زند در يك گام بلند، بدون اين‌كه نگارش 6/5 يا از نرم‌افزار زنداستوديو را عرضه كند، يك‌باره با بهره‌گيري از فناوري قدرتمند و غني IDE نرم‌افزار ايكليپس و امكانات PDT و همچنين تجربيات و حاصل تلاش خود در نرم‌افزار زنداستوديو نگارش 5/5 و چندين فناوري نوين ديگر از نگارش 6 برنامه زنداستوديو رونمايي كرد. به اين ترتيب كاربران و برنامه‌نويسان php به‌جز قيمت 400 ‌دلاري اين نرم‌افزار هيچ بهانه ديگري نداشتند كه به اين نرم‌افزار روي نياورند.
هم‌اكنون كه اين مقاله نوشته مي‌شود، آخرين نگارش از اين برنامه 0/1/6 است كه در آن بسياري از اشكالات نگارش پيشين يعني 1/0/6 برطرف شده و بسياري از بخش‌‌هاي آن بهينه‌سازي شده است.

نگارش 6 به بعد اين نرم‌افزار به‌دليل به‌كارگيري فناوري‌هاي ايكليپس به zend studio for eclipse تغيير نام يافت.

امكانات و توانمندي‌ها

اولين چيزي كه براي يك IDE به ذهن مي‌رسد داشتن يك ويراستار خوب است. زنداستوديو تنها IDE موجود براي توسعه‌دهندگان حرفه‌‌اي php است كه تمام امكانات مورد نياز ويرايش كد براي ساخت برنامه‌هاي مدرن تحت وب را در بر دارد.

ويراستار توانمند اين نرم‌افزار تمام قالب‌هاي تحت وب را پشتيباني مي‌كند و امكانات لازم براي كار با سرويس‌هاي وب را براي توسعه‌دهندگان فراهم مي‌آورد. ضمن اين كه صدها قالب كد از پيش تعريف شده دارد كه كار را براي كدنويسي‌‌هاي معمولي راحت مي‌سازد.

اين نرم‌افزار با پشتيباني وسيع از جاوا اسكريپت، Ajax و... بهترين ابزار براي توسعه برنامه‌هاي كاربردي غني وب (RIA) به‌شمار مي‌رود. RIA (Rich Internet Application) برنامه‌هاي تحت وبي هستند كه خصوصيات و كارايي برنامه‌هاي معمولي دسكتاپ را دارند. اين برنامه‌ها معمولا پردازش‌هاي لازم براي واسط كاربر را در رايانه كاربر انجام مي‌دهد اما داده‌ها و منطق برنامه را در سرويس‌‌دهنده نگه مي‌دارد و در هر زمان و به هر ميزان كه لازم بود با كمترين نرخ نقل و انتقال داده، آنها را از سرويس‌دهنده به رايانه كاربر منتقل مي‌كند.

ممكن است براي كاربران اين سوال مطرح شود كه استفاده از فناوري‌هاي موجود در ايكليپس چه امكاناتي به زنداستوديو اضافه كرده است كه در نسخه‌هاي پيشين وجود نداشته است. در پاسخ به اين دسته افراد بايد گفت كه علاوه بر امكانات كوچك و بزرگ فراواني كه يك IDE كامل بايد داشته باشد، قابليت اضافه كردن امكانات جديد از طريق Plugin از ايكليپس به زنداستوديو به ارث رسيده است. در حال حاضر بيش از 850 پلاگين براي ايكليپس عرضه شده است كه هر كدام امكانات خاصي را به IDE اضافه مي‌كند. با سازگار شدن زنداستوديو با ايكليپس ، مي‌توان از اين پلاگين‌ها در نرم‌افزار جديد بهره گرفت. هر كدام از اين پلاگين‌ها، خصوصيتي به نرم‌افزار مي‌دهد كه اگر قرار بود برنامه با همه آن خصوصيات عرضه مي‌شد اولا برنامه بسيار سنگين و پيچيده مي‌شد و ثانيا به محض ايجاد يك امكان جديد، بايد نسخه جديد برنامه عرضه مي‌شد. در واقع با يك طراحي اصولي به برنامه اين قابليت داده شده است كه تحت يك روال و قانون خاص، پلاگين‌هاي جديد توليد شده و به برنامه اضافه شود تا ضمن بخشيدن انعطاف‌پذيري بيشتر به برنامه، هر كس محيط كار خود را براساس علاقه، نيازها و سليقه خود تنظيم كند تا بتواند حداكثر بهره‌برداري را از برنامه داشته باشد. به دليل اين گونه امكانات پيشرفته، اين IDE نسل جديد IDEها به‌شمار مي‌رود.

قيمت اين برنامه 400 دلار است كه مي‌توانيد نسخه كامل، اما 30 روزه آن را با حجم 317 مگابايت از سايت رسمي اين برنامه دريافت كنيد

کسی می دانه کرک شده اش را از کجا دانلود کنم؟
 

Similar threads

بالا