دانلود فیلم های مهندسی عمران ( نکات اجرایی )

rasool.civil

مدیر بازنشسته
دانلود فیلم های مهندسی عمران ( نکات اجرایی )

نقل قول:

اینبار برای شما دوستان 4 فیلم اجرایی قرار داده ایم که درواقع این فیلمها با نشان دادن عکس ها و توضیحات گوینده سعی دارد موضوع فیلم را بصورت اجرایی به شما بیاموزد این فیلمها بسیار مفید است و دانلود آنها را به همه دانشجویان و مهندسین عمران توصیه می شود :
(البته مورد اول در منبع چون داراي لينك معيوب بود قرار داده نشده است)

دانلود فیلم کلاف های ژونن
 

tm-civil

عضو جدید
کاربر ممتاز
با توجه به زياد شدن روزافزون اهميت ساختمانها در نقاط مختلف جهان، ريسک زمين لرزه در يک منطقه روز به روز در حال افزايش مي باشد. به همين علت نياز به مقاوم تر کردن و ايمن تر نمودن بناها الزامي مي باشد . در مبحث مقاوم سازي و طراحي لرزه اي دو ديدگاه مي تواند مدنظر باشد. در ديدگاه نخست افزايش سختي و يا شکل پذيري سازه و پيش بيني مفاصل پلاستيک در نقاط مناسب مد نظر مي باشد. از ديدگاه ديگر، جلوگيري از انتقال کامل نيروهاي ديناميکي زمين لرزه از زمين به سازه مد نظر مي باشد .
از ديدگاه علمي راه دوم مناسب است، زيرا باعث کاهش عکس العمل ها، ممان ها و نيرو هاي کششي، فشاري جاري شده در المان هاي سازه اي مي گردد، درنتيجه مقاطع کوچک تر و ساختمان سبک تر و ايمن تر مي گردد . براي تحقق اين امر از جداکننده ها استفاده مي شود.جداکننده ها نقش موثری بر کاهش خسارات احتمالی ناش از زمین لرزه بر سازه دارند.در این فیلم استفاده از جداکننده ها در یک ساختمان مسکونی ۳ طبقه را مشاهده می نمایید.

به طور کلی باعث میشه موقع زلزله ساختمون ثابت بمونه و زمین بلرزه!
البته به کمک این ایزولاتورها!!!


لينك دانلود
حجم:11.49MB
منبع: ايران عمران
 
بالا