خوندنش خالی از لطف نیست :سوالات مربوط به موضوعات مالی قبل از ازدواج

nana_IT

عضو جدید

در عشق و يا زماني که افراد با هم ازدواح کرده‌اند، باز هم صحبت از پول است:
معمولا افرادي که عاشق يکديگر مي‌شوند در رابطه با موضوع پول کمتر با يکديگر صحبت مي‌کنند،اما در اين مقاله ما به شما آموزش مي‌دهيم که چگونه در اين مورد با فردي که به او علاقه مند هستيد صحبت کنيد :

شما بايد چند سئوال از او بپرسيد:
در اين چند سئوال تمام سئوالات و مسائلاتي که شما مايل هستيد راجع به مسائل مالي طرف مقابلتان بدانيد را براي شما توضيح مي‌دهيم بدون اينکه شخصي که از او اين سئوالات را مي‌پرسيد ناراحت شود، تمام اين سئوالات از کتاب جان ژرمن گرفته شده است ، زيرا شما قبل از اينکه وارد يک زندگي جديد شويد به اطلاعات مالي احتياج داريد تا بتوانيد برنامه ريزي بهتري را براي آينده ي خود و همسرتان داشته باشيد .

اکنون به پنج سئوالي مي‌پردازيم که شما بايد از همسر آينده‌تان بپرسيد:

* از برنامه هاي مالي که براي امسالتان داشته ايد چه نتايجي گرفته ايد ؟
اين سئوال را بدون هيچ گونه سانسوري از طرف مقابلتان بپرسيد. همسر آينده‌تان مي‌تواند به اين سئوال اين چنين پاسخ دهد : "
نتايجي که مد نطر داشتم را به دست نياوردم، يا بيش از نتايجي که فکر مي‌کردم نصيبم شد ، يا اينکه با کاري که امسال انجام دادم ، حساب بانکي ام را براي چند سال غني کرده ام،نتايج خوبي به دست نياوردم اما از تلاش نا اميد نمي‌شوم " تمام اين پاسخ ها قابل قبول است .

فقط اطمينان حاصل کنيد که او در دوازده ماه آينده قادر است تغييري را در زندگي‌تان ايجاد کند زيرا اين مسئله فوق العاده اهميت دارد، شخصي که با او ازدواج مي‌کنيد ،تلاش و کوشش هايش را در هر سال افزايش دهد زيرا شما در هر سال مشکلات مالي‌تان زيادتر مي‌شود، شما در سال دوم يا سومي که ازدواج کرده‌ايد بايد منتظر يک فرد جديدي در خانواده‌تان باشيد و با ورود فرزندتان ، شما يک خانواده سه نفري خواهيد شد مسلما از لحاظ مالي بايد بيشتر در مضيغه قرار بگيريد، به همين دليل قبل از اينکه با ورود فرزندتان مواجه شويد بايد به فکر روزهاي آتي‌تان باشيد ، به همين دليل اين توضيه به شما شد که از همسرتان بپرسيد و بخواهيد که تا سال آينده تغييراتي را در زندگي‌تان اعمال کند و زندگي شما به همين منوال نگذرد.
اجازه ندهيد زندگي‌تان با سستي پيش برود رمز موفقيت شما در زندگي‌تان اين است که طرح هاي‌تان را دنبال کنيد نه اينکه تنها به يک مدت کوتاه محدود شود .

* در حال حاضر چه مقدار پول در حساب بانکي‌تان داريد ؟
باز هم پاسخ هايي را که خواهيد شنيد بسيار متفات خواهند بود. شايد پاسخي که شما خواهيد شنيد، بدين ترتيب باشد:
ممکن است شخصي مبلغ بالايي را بگويد ، يا اينکه شخصي مبلغ کمي را عنوان کند يا اين که شخصي مدعي شود اصلا پولي در حساب بانکيش ندارد و هنگامي که شما دليل اين موضوع را بپرسيد او پاسخ دهد : چون يک کارمند است و در يک شرکت کار مي‌کند به همين دليل حقوق ثابتي را دارد و نمي‌تواند از آن مبلغي که مي‌گيرد پولي را پس‌انداز کند . با شنيدن پاسخ اين سئوال شما متوجه خواهيد شد که آيا قادر به زندگي با اين شخص با اين مشحصات مالي هستيد يا خير ؟ زيرا بسياري از افراد نمي‌توانند با شخصي که پس‌اندازي ندارد يا درآمد ماهيانه زيادي ندارد زندگي کنند به همين دليل اگر اين موصوع را از ابندا متوجه شويد سريع تر مي‌توانيد تصميمي را اتحاذ کنيد. يا بر عکس افراد زيادي هسند که تنها مسئله اي که براي شان اهميت دارد خود شخصي است که مي‌خواهند با او ازدواج کنند نه درآمد مالي ماهيانه او !

* براي زندگي آينده‌تان از لحاظ مالي چه تصميماتي را داريد؟

البته اين سئوال در وحله ي اول به سن شخص بستگي دارد زيرا شخصي که داراي سن33 است و با شخصي که داراي سن 25 است از لحاط مالي کاملا متفاوت است و بعد به شغل همسر آينده‌تان بستگي دارد،زيرا در بعضي از مشاغل جاي پيشرفت بسيار ديده مي‌شود
اما در مشاغلي مانند : کارمند ادارات نهايتا پيشرفتي که وجود دارد بالاتر رفتن درجه ي شخص مي‌باشد که حداکثر با افزايش حقوق کمي همراه است اما در مشاغل آزاد جاي پيشرفت بيشتري ديده مي‌شود پس در اين سئوال به اين دو نکته اي که توضيح داده شد دقت بفرماييد .

* آيا از لحاظ مالي اين توقع را داريد که من نيز در اين مسير با شما همراه شوم و در محيط بيرون شغلي را داشته باشم ؟
معمولا پاسخي که در رابطه با اين سئوال از آقايان مي‌شنويد مثبت است زيرا به دليل شرايط سختي که بر اوضاع مالي افراد حاکم است ،آقايان براي اين که پيشرفت مالي‌تان سريع تر باشد با کار کردن بيرون از خانه ي ، خانم هاي شان موافق هستند .

اگر خانم و آقا هر دو شاغل باشند و در محيط بيرون کار کنند مسلما زندگي شان با پيشرفت هاي سريعتري روبرو مي‌شود.

صحبت کردن راجع به پول :
معمولا در تمام ازدواج ها پول است که حرف اول را مي‌زند حتي قبل از عشق . موارد محدود و کمي هستند که عشق را بر پول ارجح مي‌دانند .اشخاص در رابطه هاي دوستي که با يگديگر برقرار مي‌کنند از زمان کافي برخوردار هستند که يگديگر را بشناسند و از لحاظ موقعيت مالي ديگري نيز اطلاعاتي را پيدا کنند.

اين مساله تنها به خانم ها محدود نمي‌شود بلکه در اين روزها، آقايان نيز به دنبال خانم هايي هستند که از لحاظ موقعيت مالي داراي شرايط مطلوبي باشد .
در اين صورت و اگر دو نفر تنها به خاطر پول و ماليات شخص ديگر با او ازدواج کرده باشند ، اين موضوع سبب مي‌شود که ازدواح شان زمان زيادي دوام نداشته باشد زيرا ازدواج هايي که به اين دليل باشد زود هم پاشيده مي‌شود . در ازدواج هايي که به اين سبک باشد بيشتر راجع به پول صحبت مي‌شود تا از عشق و علاقه !!

صحبت هايي که در بالا و با پنج سئوال مطرح شد را بايد در شرايط مناسب از همسرتان يا نامزدتان بپرسيد زيرا اگر شرايط مناسبي نباشد ،شما پاسخ هايي قانع کننده اي را نيز نخواهد شنيد . و شايد حتي اين بحث به ناراحتي و دلخوري يکي از شما دو نفر به پايان برسد .

پس در نتيجه شرايط را بسنجيد بعد سئوال را بپرسيد . سئوالات را آرام آرام و يکي يگي بپرسيد و در اين راه استراتژي خاصي را اتخاذ کنيد تا باعث ناراحتي طرف مقابلتان نشود . به همسرتان از همان ابتدا بياموزيد که بايد در تمام مسائل مالي با يکديگر مشورت داشته باشيد زيرا هميشه گفته مي‌شود دو فکر بهتر از يک فکر پاسخ مي‌دهد .

در تمام مسائل مالي‌تان با همسرتان يک دل باشيد ، اگر شاغل هستيد ، مبلغ حقوقي را که مي‌گيريد به درستي به او انتقال دهيد نه اين که کم تر بگوييد . اگر موقعيت مالي خوبي نداريد هيچ گاه ديکران را با خودتان مقايسه نکنيد و مخصوصا اين موضوع را در حضور همسرتان مطرح نسازيد زيرا باعث مي‌شود که او اعتماد به نفسش را از دست دهد و احساس کند که تلاش هايي که تا کنون براي شما و زندگي‌تان انجام داده است بي هيچ ارزشي بوده است .

 
بالا