خواص اعجاب انگیز آلوی خشک

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز

[h=3]خواص اعجاب انگیز آلوی خشک[/h] توصیه می شود مصرف آلوخشک را در وعده های غذایی خود بگنجانید. البته می توانید در مواقعی که میل شدیدی به خوردن دارید آلو خشک میل کنید.


همه ما آلو خشک را به خاطر خواص ملینی آن می شناسیم؛ اما باید گفت که این میوه خشک خواص دیگری نیز دارد.
آلو خشک کاهش وزن را تسهیل می کند، جلوی گرسنگی را می گیرد، ضد چروک است و با فشار خون بالا مقابله می کند. در مقاله زیر با خواص اعجاب انگیز آلو خشک بیشتر آشنا می شوید:
آلو خشک کاهش وزن را تسهیل می بخشد
می پرسید چرا؟ در پاسخ باید گفت که آلو خشک طعم شیرینی دارد، اما قندهای موجود در آن طبیعی و تصفیه نشده اند و بدن آنها را بسیار راحت تر از قندهای سفید می سوزاند، بنابراین مصرف معقول آلو خشک نه تنها باعث چاقی نمی شود، بلکه به خاطر غنی بودن از فیبرها( 7 گرم فیبر در 100 گرم آلو خشک) به کاهش وزن و لاغری بدن کمک می کند. فیبرها باعث احساس سیری زود هنگام می شوند و از آنجا که دیرهضم هستند و مدت زمان طولانی در معده می مانند احساس گرسنگی را به تأخیر می اندازند.
از این گذشته فیبرها به ویژه به دلیل دفع چربی غذاهای مصرف شده از طریق مدفوع، ذخیره سازی کالری ها را محدودتر می کنند.
توصیه می شود مصرف آلوخشک را در وعده های غذایی خود بگنجانید. البته می توانید در مواقعی که میل شدیدی به خوردن دارید آلو خشک میل کنید.
آلو خشک ملین است
آلو خشک راه حلی طبیعی برای دفع راحت است! میزان فیبر موجود در آن تقریباً معادل بلغور جو دوسر است. در واقع 4 عدد آلو خشک حدوداً 3 گرم فیبر حل شدنی و حل نشدنی در خود دارد.
آلو خشک خاصیت ملینی خود را مدیون فیبرهای حل شدنی است و فیبرهای حل نشدنی موجود در آن باعث سرعت بخشیدن به عبور مواد دفعی از روده می شوند، البته این میوه خشک فوق العاده همچنین دارای دو ملین طبیعی، دی فنیل ایزاتین( diphenylisatine) و سوربیتول( sorbitol) می باشد.
دکتر فرانک سینگر، متخصص تغذیه، توصیه می کند در صورتی که دچار یبوست هستید، هر روز 2 یا 3 عدد آلو خشک را با صبحانه میل کنید. البته می توانید با توجه به عکس العمل مزاجی خود مقدار مصرف خود را تنظیم کنید.
آلو خشک جلوی گرسنگی را می گیرد
این خاصیت آلو خشک از فیبرهای موجود در آن ناشی می شود. آلو خشک دارای فیبر زیادی است: در 100 گرم آلو خشک 7 گرم یا به اندازه بلغور جو دو سر فیبر وجود دارد. در تغذیه وجود فیبر برای از بین بردن اشتها ضروری است.
برای اینکه به میل شدید خود برای خوردن غلبه کنید، آلو خشک را در برخی از غذاهای تان بگنجانید. همچنین می توانید این میوه خشک را به عنوان چاشت میل کنید. دکتر فرانک سینگر، متخصص تغذیه، خاطر نشان می کند اگر دچار یبوست نیستید، از مصرف زیاد آلو خشک در روز بپرهیزید تا دچار اختلالات مربوط به روده نشوید.

آلو خشک از پیری پوست جلوگیری می کند
دکتر سینگر می گوید:« خاصیت و فایده اصلی آلو خشک که ناشناخته نیز مانده است، سرشار بودن این میوه از آنتی اکسیدان هایی است که با ظاهر شدن چین و چروک روی پوست مبارزه می کنند». یک پژوهش آمریکایی در سال 2004 نشان داد در میان میوه ها و سبزیجاتی که قادرند رادیکال های آزاد منشأ پیری پوست را از بین ببرند، آلو خشک رتبه نهم را از نظر غنای آنتی اکسیدانی به خود اختصاص داده است.
دکتر سینگر، متخصص تغذیه، خاطر نشان می کند از سن 30 سالگی، همه می توانند به طور مرتب و روزانه 1 تا 2 عدد آلو خشک مصرف کنند. همچنین می توان با مصرف روزانه 1 یا 2 عدد آلو خشک اقدام به یک دوره درمانی 3 ماهه کرد( حداقل 1 ماه وقفه بین هر دوره لازم است).

آلو خشک ضد فشار خون بالا است
می پرسید چرا؟ به خاطر اینکه آلو خشک سرشار از پتاسیم است و فواید پتاسیم در کاهش فشار خون بالا به اثبات رسیده است . در 100 گرم آلو خشک، 800 میلی گرم پتاسیم وجود دارد.
به این ترتیب آلو خشک یک میوه بسیار غنی از مواد معدنی به حساب می آید. از طرف دیگر، دکتر سینگر تصریح می کند که به طور معمول، پتاسیم و فلاوونوئیدهای آلو خشک از بروز بیماری های قلبی- عروقی پیشگیری می کنند.
گفتنی است مصرف 1 یا 2 عدد آلو خشک در بین غذا یا به عنوان چاشت کافی است. توجه داشته باشید به خاطر اثرات ملینی آلو خشک از زیاده روی در مصرف آن بپرهیزید.
آلو خشک انرژی زاست
آلو خشک سرشار از کربوهیدرات ها است: 100 گرم آلو خشک حاوی 49 گرم کربوهیدرات می باشد، به همین دلیل این میوه خشک انرژی زاست. این کربوهیدرات ها متنوع هستند (گلوکز، فروکتوز و سوربیتول) و به تدریج جذب بدن می شوند و این امر از بالا رفتن قند خون و در پی آن احساس گرسنگی جلوگیری می کند، بنابراین مصرف این میوه خشک برای افرادی که زیاد ورزش می کنند، توصیه می شود.
البته میزان مصرف آلو خشک باید با توجه به فعالیت های بدنی روزانه شما متفاوت باشد؛ در صورتی که تحرک بدنی کمی دارید، 1 یا 2 عدد آلو خشک برای بدن کافی است، اما اگر به گردش های طولانی می روید، بیشتر از این مقدار میل کنید. در صورت مصرف بیش از 3 عدد به تأثیرات ملینی آن نیز توجه داشته باشید.
آلو خشک از آلو تهیه می شود
آلو خشک از آلوهایی تهیه می شود که از نظر سفتی گوشت و میزان قند موجود در آن متفاوت است. آلوی تازه را در مقابل نور خورشید یا در کوره ها خشک می کنند. برخلاف آلوی تازه، آلوی خشک حاوی آب اندکی است و از این رو انرژی (قندها) و مواد مغذی (مواد معدنی و ویتامین ها) آن بیشتر است

*باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/ قدس آنلاین / کد خبر: 90410
 

Similar threads

بالا