خـــــــــــلاقیت : طراحـــــی های صنعتــــی ِ خــــلاقانه

*Maedeh.archi*

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دست به کار شوید(26)-زندگی دوباره‌ی چوب‌رختی‌ها!
موضوع:لوازم منزل ، کاردستی ، بازیافت ،


چوب‌رختی‌هایی که می‌خواهید دور بیاندازید را دور نیاندازید!! لوسترهای بالا از چوب‌رختی ساخته شده‌اند. انواع چوبی، فلزی و پلاستیکیِ این چوب‌لباسی‌ها را می‌توانید شبیه آنچه در ادامه می‌بینید به شکل‌های مختلفی دربیاورید و جهت تزئین خانه استفاده کنید.

















 

*Maedeh.archi*

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ثانیه شمار چراغ قرمز
موضوع:طراحی شهری ،


ثانیه‌شمارهای خیابان‌های خودمان را از ذهنتان دور کنید. آنقدر غیرواقعی هستند که نمی‌شود روی آن برنامه‌ریزی کرد. اما این چراغ قرمز که به شکل دیگری طراحی شده همان کار را انجام می‌دهد با این تفاوت که احتمالا دروغ نمی‌گوید. شما متناسب با زمان باقیمانده می‌توانید زمان را در نظر گرفته و موتور را خاموش کنید هم مصرف سوخت کمتر می‌شود و هم آلودگی هوا. کافی‌ست صبر کنید تا تمام چراغ‌های قرمز اطراف دایره تمام شود و شما به مسیرتان ادامه دهید.








 

*Maedeh.archi*

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=2]ژیان برقی[/h]موضوع: صنعت و تکنولوژی ،



ایده خلاقانه یک خودروی برقی که غیر از پاک بودنش یک ویژگی خوب دیگر هم دارد. محلی برای قرار گرفتن دو دوچرخه بدون مزاحمت برای طراحی بیرونی خودرو. گروه هدف این خودرو مردمی بودند که علاوه بر علاقه به دوچرخه سواری محل سکونتشان فاصله ده تا چند ده کیلومتری با شهر و محل کار داشت و طی مسافت با دوچرخه کمی سخت می‌شد. موتور شارژ شونده در مرکز چرخ ها قرار دارد و نیازی به فضای اضافی برای موتور خودرو نیست. شما اهل دوچرخه سواری هستید؟
طراح: Daniel Rauch














 

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
طراحی روشنایی مارپیچ با سیم های رنگی

طراحی روشنایی مارپیچ با سیم های رنگی

در واقع این روشنایی ایستاده با استفاده از یك فناوری صنعتی و تركیبی از طراحی نوین طراح شیكاگویی تولید شده است كه در حین برخورداری از طراحی جذاب به مصرف بهینه انرژی نیز كمك خواهد كرد.

این در حالی است كه هر یك از كاربران قادر خواهند بود از طریق انواع سیم‌های رنگی الكتریكی، این لامپ ایستاده را در رنگ‌های متنوع و جذاب طراحی كرده و مورد استفاده قرار دهند.



 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
ظرف میوه زیبا و ابتکاری

ظرف میوه زیبا و ابتکاری

ظروف زیبا، جالب و مدرنی به عنوان ظرف میوه طراحی شده است که به شما کمک می کند میوه های خود را در حالات و چیدمان دلخواه خود بیارایید.



ظرف میوه ی حباب شکل
این ظرف شامل حالات کروی شکل و گودی است که به ما این امکان را می دهد تا اشکال مختلف میوه ها را با اندازه های مختلف درون آن بچینید.



ظرف میوه ی خم شو
این ظرف میوه که از جنس چوب است توسط فردی به نام Eliezer Chissick طراحی شده است.



ظرف میوه ی مثلثی شکل
این ظرف با الهام گرفتن از مثلث بلیارد که برای شروع بازی از آن استفاده می شود طراحی شده است.



ظرف میوه ی پیله ابریشمی شکل
این ظرف که توسط Philippi طراحی شده است دارای شکل و ساختار منحصر به فردی می باشد. دهانه ی بیضی شکل این ظرف جلوه ی زیبایی به میوه ها می دهد.




ظرف میوه ی کشتی شکل
این ظرف زیبای چوبی توسط یک طراح بلژیکی به نام Helena Schepens طراحی شده است.



ظرف میوه ی سرسره ای
سرسره را با میوه ی مورد علاقه خود پر کنید، حالا وقتی یکی از میوه ها را بردارید بقیه ی میوه ها شروع به غلتیدن می کنند.



ظرف میوه ی مسطح کروی
این ظرف متشکل از یک ورق مسطح فلزی است که زمانی که میوه ها در آن قرار می گیرند به حالت خمیده و کروی شکل در می آید.



ظرف میوه ای به شکل سطح کره زمین
ظرف های زمینی کارهای خلاقانه و ابداعی هستند. شما می توانید قسمتی از زمین را که مورد نظرتان است انتخاب کنید.



ظرف میوه استوانه
چیدمان عمودی به میوه ها اجازه می دهد تا بدون ضرب دیدگی و فشار به خوبی برسند.



ظرف میوه ی حلقه ای شکل
ظرف میوه ی گرد به شما اجازه می دهد تا حلقه ای از یک میوه را به میز آشپزخانه خود اضافه کنید.



ظرف میوه ی Zack Stiletto
با استفاده از این ظرف میوه ی استیل فضای زندگی خود را افزایش دهید.



ظرف میوه ی حلقه ای شکل
این ظرف میوه ی غیر عادی از جنس چینی است وکه قابل نصب روی دیوار نصب است.



سینی غلتان
این سینی میوه توسط Janne Kyttanen طراحی شده است و گنجایش 9 پرتقال و یا سیب را دارد.



ظرف میوه با اشکال میوه
این ظرف جالب توسط فردی به نام Siri Brekke طراحی شده است که میوه هایی شبیه میوه های واقعی روی آن کشیده شده است.



ظرف میوه ی حلقوی
این ظرف چوبی توسط Helena Schepens طراحی شده است.



ظرف میوه بدون ته
طراحی این ظرف به گونه ای است که میوه ها در فضای خارج از آن قرار می گیرند.​




منبع:پرشین جی اف ایکس

 

masib

عضو جدید
کاربر ممتاز
گرد بر

گرد بر

نه یک چاقوی دسته‌بلند و نه یکی از آن تیغه‌بلندهای خطرناک! این یک چاقوی دیسک‌مانند است که میوه‌های کروی مانند سیب را به راحتی تکه تکه می‌کند. می‌توانید با این چاقو سیبتان را به قطعات حلقوی‌ای قسمت کنید و هسته‌های سیب سرجایشان بمانند





 

masib

عضو جدید
کاربر ممتاز
سیل یکی از بلایای طبیعی است که جان بسیاری انسانها را تا کنون گرفته و خرابیهای زیادی به بار آورده است. چاله های وسط خیابان یا گودبرداری هایی جهت تعمیرات و عملیات لوله گذاری در سطح شهر از جمله خطرناکترین مناطق در زمان وقوع سیل هستند. ایده ی خلاقانه ی ما یک علامت هشدار ترافیکی است که یک باتری حساس به آب دارد. یعنی اگر کارگران این وسیله را روی زمینی که حفر شده قرار دهند زمانی که سیل بیاید و آب به نوک هرم برسد چراغ به طور خودکار روشن میشود و از وجود یک حفره و چاله ی عمیق پر از آب و احتمالا پر از کارگران در حال غرق شدن خبر میدهد.




 

masib

عضو جدید
کاربر ممتاز
پاک زباله

پاک زباله

ایده مفهومی جالب پاکت زباله که توسط akarchitectes ارائه شده است، پاکتی است جمع و جور و قابل حمل که بعد از باز شدن به ۶ محفظه مجزا برای قرار دادن زباله ها و بازیافت آسان آنها تبدیل میشود. این پاکت از کاغذ و مقوا ساخته شده که خود نیز به راحتی قابل بازیافت است. از این پاکت می توان در مواقعی که به گشت و گذار در اطراف شهر و یا مسافرت میرویم، استفاده کرده و با تفکیک زباله ها، محیط زیستی پاک و سالم برای خود و سایر مردمی که بر روی این کره خاکی زندگی میکنند، فراهم کنیم











 

masib

عضو جدید
کاربر ممتاز
چراغ رو میزی صفحه به صفحه

چراغ رو میزی صفحه به صفحه

چراغ رومیزی خلاقانه “صفحه به صفحه” دارای یک لامپ کوچک ۵ ولتی LED است که میتواند از طریق USB به هر نوع رایانه ای وصل شود. شما میتوانید از این چراغ جالب در هنگام روز به جای پوستری برای تزئین کردن روی میز و با فرا رسیدن تاریکی به عنوان یک چراغ کوچک استفاده کنید. نکته جالب توجه در طراحی خلاقانه این چراغ، امکان تعویض پس زمینه این چراغ است که به آسانی ورق زدن و چرخاندن صفحات آن می باشد.










 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
گنبدهاي بادي لوميناريا ؛ تجربه اي همه جانبه از رنگ، نور و فرم

گنبدهاي بادي لوميناريا ؛ تجربه اي همه جانبه از رنگ، نور و فرم

شركت بريتانيايي معماران هوا يكي از پنوماتيك هاي تنديسي شگفت انگيز خود را در جشنواره 2012 فرانسه برپا كرده است ؛ اين نمايش تا 13 ژانويه 2013 ادامه دارد. اين سازه بادي رنگارنگ از فرم هاي خالص هندسه و طبيعت الهام گرفته شده است. نوآوران معماري اسلامي و معماري مدرن همچون باكمينستر فولر و فراي اوتو، بازديدكنندگان را به يك تجربه همه جانبه از نور، رنگ، صدا و عملكرد دعوت مي كنند.
اين فضاي ارگانيك از نوعي پلاستيك PVC ساخته شده است تا بتواند مسيرهاي پر پيچ وخم و تونل هاي تودرتوي سازه را ايجاد كند. اين لوميناريوم از حدود بيست قسمت مجزا درست شده است كه در زميني به مساحت هزار متر مربع به هم متصل و زيپ شده اند و از چهار رنگ اصلي در رنگ آميزي آن استفاده شده است كه با عبور نور روز از آنها، روشناييشان تشديد مي شود.
بازديد كنندگان به اين فضاي پرشكنج با گنبدهاي خاص دعوت مي شوند و به حركت در اين بازتاب هاي رنگي روشن و ديوارهاي مواج تشويق مي شوند تا به جهاني ديگر پا گذاشته باشند.​



گنبدهاي بادي لوميناريا



گنبدهاي بادي لوميناريا



گنبدهاي بادي لوميناريا



گنبدهاي بادي لوميناريا



گنبدهاي بادي لوميناريا



گنبدهاي بادي لوميناريا



گنبدهاي بادي لوميناريا



گنبدهاي بادي لوميناريا



گنبدهاي بادي لوميناريا



گنبدهاي بادي لوميناريا

مـنـــــــبـع : www.designboom.com


 

V A N D A

عضو جدید
کاربر ممتاز
خلاقیت

کیسه‌های پلاستیکی و پاکت‌های کاغذی که این روزها هم به واسطه‌ی خرید آخر سال دست مردم زیاد دیده می شه، معمولا یکی از بسترهای خوب تبلیغاتی هستند. چون یه جورایی بیلبورد محرک و بدون هزینه ای برای شرکت تبلیغ کننده به حساب میان.
اما خب کم‌تر مثل این نمونه‌های زیر، ایده های خلاقانه مشاهده می شه در این تبلیغ‌ها؛ در صورتی که خلاقیت های این چنینی گاهی یک پیام روتا یک عمر در ذهن یک نفر تثبیت می‌کنن....


برگرفته شده از یانون دیزاین

(www.yanondesign.com )




.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

 

masib

عضو جدید
کاربر ممتاز
یادآوری دیواری

یادآوری دیواری

استیکرها (کاغذهای چسبان) را برای این روی دیوار می‌چسبانیم که کارهایمان را فراموش نکنیم. اما وقتی کارهای زیادی برای انجام باشد، استیکرها هم به درد نمی‌خورند. این میخ‌های نوری برای این طراحی و ساخته شده‌اند که یادداشت خود را به کمک آنها روی دیوار بچسبانید، و با پیچاندنِ آن، ساعت انجامِ کار را تنظیم کنید. به محض اینکه زمانِ موردنظر فرا برسد، چراغِ الارم روشن می‌شود و هشدار می‌دهد که موقع انجام چه کاری‌ست!







 

V A N D A

عضو جدید
کاربر ممتاز
خلاقیت با مداد رنگی

داشتن یک ذهن خلاق و پویا را چطور تعریف می کنید؟ به نظر شما علت خلاق بودن بعضی از افرادنسبت به بقیه در چیست؟
Federico Uribe توانسته با استفاده از مداد رنگی و بست های پلاستیکی، مجسمه هایی به شکل انسان و در ابعادواقعی بسازد. Federico Uribe با ذهن خلاق خود کاربرد جدیدی برای مداد ارائه کرده است. با مشاهده تصاویر متوجه ظرافت کاری این هنرمند میشوید و زمان زیادی که برای تراشیدن، بریدن و وصل کردن این تعدادزیاد مداد و بست های پلاستیکی صرف کرده است.

منبع : تهران کید ، پرتال اینترنتی

.
.

.


.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.
 

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
گلدان خلاق و خنده دار

گلدان خلاق و خنده دار

گروه طراحی kazahstan شکل متفاوتی از یک گلدان را به نمایش گذاشت.




گروه طراحی kazahstan شکل متفاوتی از یک گلدان را به نمایش گذاشت. در این گلدان ها، بوته گیاه و صورت انسان با یکدیگر ترکیب شده است. این ترکیب که ارتباط ویژه ای بین گل در گلدان و چهره انسان ایجاد می کند، حاوی پیغام جالبی است.

ایجاد ارتباط بصری با بیننده و انتقال شادابی و جذابیت به مخاطب. در این طراحی سعی شده است که نوع گیاه یا گل با خصوصیات چهره تناسب داشته باشد.
















منبع: سایت خبری معماری نیوز


 

Similar threads

بالا