حمله مهاجمان با چاقو به یک بيمارستان - چهار ساعت درگیری بدون حضور پلیس

babak 123

عضو جدید
کاربر ممتاز
حمله گروهي از اراذل و اوباش به بيمارستان شهيد هاشمي نژاد مشهد موجب مجروح شدن يک کمک بهيار و متشنج شدن ۴ساعته جو اين مرکز درماني شد .

در ساعت حدود 19:30 عصر جمعه دو برادر که گفته مي شود طي يک نزاع دسته جمعي در يک مجلس عروسي به شدت زخمي شده بودند براي مداوا به بيمارستان شهيد هاشمي نژاد انتقال داده شدند وضعيت يکي از اين دو مجروح به حدي وخيم اعلام شده بود که مي بايست هرچه سريع تر به اتاق عمل انتقال مي يافت. به بدن يکي از اين دو نه ضربه کارد و چاقو و تبر وارد شده بود، ۵ ضربه به پشت، ۳ضربه به ران چپ و يک ضربه شديد نيز به سر مصدوم با سلاح برنده اي مثل تبر وارد آمده بود به گونه اي که قسمتي از مغز وي مشاهده مي شد. به شکم و قفسه سينه نفر دوم نيز ۱۰ضربه چاقو وارد آمده بود اين مصدوم نيز در حالت شوک (فشار پايين و درحال مرگ) قرار داشت.

اين مصدوم به بخش CPR (مراقبت هاي ويژه) انتقال يافته و اقدامات اوليه در مورد وي انجام شد. اما وضعيت فرد اول به حدي وخيم بود که مي بايست بلافاصله تحت عمل جراحي قرارگيرد. براي همين با متخصص جراحي بيمارستان تماس گرفته شد تا فرد مجروح را مورد عمل جراحي قرار دهند. با اين تماس دقايقي بعد پزشک جراح خود را آماده جراحي فرد زخمي به نام «ع» کرد اما در همين لحظه گروهي از اراذل و اوباش با سروصدا و فرياد وارد بيمارستان شدند و قصد داشتند تا از انتقال مصدوم به اتاق عمل جلوگيري کنند.

گزارش ها در مورد هويت اين افراد نيز متفاوت است به گونه اي که برخي مي گويند اين افراد از طرف مقابل دو مصدوم بودند و بعضي ديگر نيز اذعان داشتند که اين ها از دوستان دو فرد مجروح مي باشند، گفته مي شود يکي دو نفر از مهاجمان هدف خود از جلوگيري انتقال مصدوم به اتاق عمل را وداع با دوست خود ذکر کرده اند!

ادامه گزارش حاکي است با وجود سروصداها و تهديدها و فحاشي هاي مهاجمان کادر درماني بيمارستان همچنان بر انجام وظيفه خود مبني بر نجات جان فرد مجروح اصرار مي ورزيدند که در همين هنگام يکي از افراد مهاجم با چاقو به سمت پرسنل حمله ور شد و کادر درماني با مشاهده چنين حمله اي پا به فرار گذاشتند حتي يک پزشک عمومي نيز با چاقو مورد حمله قرار گرفت که پزشک مذکور براي نجات جان خود مجبور به ترک محل شد.

بيماران و خانواده ها و همراهان آن ها نيز با مشاهده اين وضعيت دچار ترس و اضطراب شديد شدند، برخي زنان و کودکان جيغ و فرياد مي کشيدند و حتي بعضي از بيماران و همراهان آن ها بخش اورژانس را ترک کرده و فرار کردند. اما مهاجمان که برخي از آن ها سلاح سرد به دست داشتند اقدام به فحاشي هاي رکيک کردند که يکي از کمک بهياران از آن ها خواست تا در حضور پرستاران زن و برخي خانواده ها از فحاشي هاي رکيک خودداري ورزند که اين اقدام وي با عکس العمل يکي از حمله کنندگان مواجه شد و وي با ضربه مشت به گونه سمت چپ کمک بهيار کوبيد به گونه اي که بخشي از صورت و زير چشم او کبود شد.

به دنبال اين موضوع پليس بيمارستان براي ختم غائله وارد عمل شد و از مهاجمان خواست تا بيشتر از اين جو بيمارستان را متشنج نکنند اما يکي از آنان درحالي که چاقويي در دست داشت آن را زير گلوي خودش گذاشت و تهديد کرد اگر مصدوم را به اتاق عمل انتقال دهند، شاهرگ خود را خواهد زد، برخي از افراد حاضر در بيمارستان از پليس خواستند که براي خلع سلاح مهاجم مسلح وارد عمل شود که پليس گفت: با صحبت کردن از اقدامات وي جلوگيري خواهد کرد.

متعاقب اين موضوع پليس شروع به نصيحت فرد مهاجم کرد و از وي خواست براي نجات جان مصدوم دست از اين تهديدها بردارد چرا که زمان براي نجات جان او در حال از دست رفتن است. با ادامه صحبت هاي پليس فرد تهديدکننده دست از اقدام خود کشيد و راضي شد تا فرد مجروح به اتاق عمل انتقال يابد.

يکي از پرسنل بخش اورژانس بيمارستان موضوع حمله و تهديد و فحاشي گروهي از افراد را تاييد کرد ولي گفت: اين موضوع در شيفتي که او حضور داشته رخ نداده است. يکي از پزشکان بيمارستان هم از وضعيت امنيت بيمارستان شهيد هاشمي نژاد ابراز گلايه کرد و گفت: چرا وضع به گونه اي است که اراذل و اوباش به راحتي با تهديد به وسيله سلاح سرد از چند در بيمارستان عبور کرده و خود را حتي به نزديک اتاق عمل مي رسانند وي خواستار جمع آوري سلاح هاي سرد و برخورد با حاملان آن ها شد و گفت: چرا پرسنل درماني که خود جان افراد ديگر را نجات مي دهند بايد در معرض خطر جاني قرار گيرند؟!

تجمع ۱۵۰نفر در محوطه بيمارستان

يکي از مسئولان بيمارستان شهيد هاشمي نژاد مشهد نيز ضمن تاييد حادثه مذکور به خراسان گفت: در پي مجروح شدن دو نفر به نام هاي «ع» و «ح» ش در مجلس عروسي حدود ۱۵۰نفر از نوچه هاي اين افراد وارد محوطه بيمارستان شدند که حدود ۴۰نفر آن ها نيز در نزديکي اتاق عمل آمده بودند تا از وضعيت مصدومان اطلاع پيدا کنند.

وي افزود: «ع» يکي از مجروحان را با پرايد به بيمارستان آوردند و در زماني که مي خواستند وي را براي عمل جراحي به اتاق عمل انتقال دهند يکي از نوچه هاي وي که حالت عادي نداشته مانع از انتقال او به اتاق عمل مي شود و مي گويد اگر او را به اتاق عمل ببرند، خواهد مرد.

وي افزود: اين فرد براي جلوگيري از انتقال مصدوم به اتاق عمل چاقو را روي شاهرگ خود قرار داده و تهديد به خودکشي کرده بود.

اين مقام مسئول همچنين در مورد حمله به کمک بهيار نيز گفت: پرستار زن بخش ICUبيمار را از اتاق عمل تحويل گرفته بود که به بخش ICU انتقال دهد که در همين هنگام حدود ۶۰-۵۰نفر از نوچه هاي «ع» دور بيمار تجمع مي کنند و پرستار از آن ها مي خواهد تا دور بيمار را خلوت کنند و فقط ۲نفر همراه بيمار بيايند که در همين هنگام چند نفر از آنان شروع به فحاشي هاي رکيک به پرستار زن مي کنند و کمک بهيار نيز که اين وضعيت را مشاهده مي کند از آن ها مي خواهد که به پرستار فحاشي نکنند اما يکي از افراد آن گروه ۶۰نفري به کمک بهيار حمله مي کند و با مشت ضربه اي به قسمت گيجگاهي کمک بهيار مي زند که پس از اين حادثه برادر ضارب به بيمارستان آمده و از کمک بهيار عذرخواهي مي کند.

اين مسئول همچنين از وضعيت امنيت بيمارستان ابراز نگراني کرد و گفت: در آن لحظه که اتفاقات در داخل بيمارستان رخ داده بود پليس در محوطه درصدد آرام کردن حدود ۱۰۰نفر از نوچه هاي فرد مجروح بود که در آن جا تجمع کرده بودند. وي افزود: با وجود چنين هجوم گسترده اي به بيمارستان حتي پليس نيز قادر به کنترل موضوع نخواهد بود.

http://www.alborznews.net/fa/pages/?cid=45774
 
بالا