حسینیه باشگاه مهندسان ایران

سرمد حیدری

مدیر تالارهای مهندسی شیمی و نفت
مدیر تالار
[FONT=&quot]ای زینب، ای زبان علی در کام با ملت خویش حرف بزن.[/FONT]
[FONT=&quot]ای زن، ای آنکه مردانگی در رکاب تو جوانمردی آموخت.[/FONT]
[FONT=&quot]
زنان ملت ما اینا که نام تو آتش عشق بر جانشان میافکن به تو مهتاجند. بیش از همه وقت. جهل از یکسو به اسارت و ذلتشان نشانده است و غرب از سوی دیگر به اسارت پتهان و ذلت تازه‌شان میکشاند و از تو و از خویش بیگانشان میسازد. آنان را بر استکبار کهنه و نو و ملعبه سازان تعصب قدیم و تفنن جدید به نیروی فریادهایی که بر سر یک شهر، شهر قصاوت و وحشت میکوبیدی و پایه‌های یک قصر، قصر جنایت و قدرت را می‌لرزاندی برآشوب. تا در خویش برآشوبند وتار‌و‌پود این پرده‌های این عنکبوت فریب را بدرند تا در برابر این طوفان بر باد دهنده‌ای که نلرزید را آغاز کرده است ایستادن را بیاموزند. تا این ماشین هولناک را که از آنان بازیچه‌های جدیدی میسازد باز برای استسمار جدید، برای اغفال جدید، برای پر کردن ایام فراغت و برای لذت بخشیدن به هوسهای کثیف ، برای شور آفریدن به تالارها و خلوتهای بی شور و بی روح اشرافیت جریح، و برای سرگرمی زندگی پوچ و بی هدف جامعه رفاق در هم بشکند. و خود را از حرمهای اسارت قدیم و بازارهای بی حرمت جدید به امامت تو ای زینب نجات بخش.
[/FONT]
 
آخرین ویرایش:

نگين...NeGiN سبز

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام بر همگي

بچه ها امشب شب ابالفضل من بود
شب آقا و مولا و سرور من بود
امشب تا صبح به ياد اون قراره يه كار كوچولو انجام بدم


بچه ها دعا كنيد كه براي فردا خوب بشم بتونم نذرمو ادا كنم


التماس دعا
 

artemiss

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام بر همگي

بچه ها امشب شب ابالفضل من بود
شب آقا و مولا و سرور من بود
امشب تا صبح به ياد اون قراره يه كار كوچولو انجام بدم


بچه ها دعا كنيد كه براي فردا خوب بشم بتونم نذرمو ادا كنم


التماس دعا
انشالله که بتونی انجامش بدی
 

سرمد حیدری

مدیر تالارهای مهندسی شیمی و نفت
مدیر تالار
سلام بر همگي

بچه ها امشب شب ابالفضل من بود
شب آقا و مولا و سرور من بود
امشب تا صبح به ياد اون قراره يه كار كوچولو انجام بدم


بچه ها دعا كنيد كه براي فردا خوب بشم بتونم نذرمو ادا كنم


التماس دعا


به حق ابالفضل که بتونید ادا کنید.
 

jentleman_arch

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام بر همگي

بچه ها امشب شب ابالفضل من بود
شب آقا و مولا و سرور من بود
امشب تا صبح به ياد اون قراره يه كار كوچولو انجام بدم


بچه ها دعا كنيد كه براي فردا خوب بشم بتونم نذرمو ادا كنم


التماس دعا


سلام...انشالله كه بتونيد نذرتونو ادا كنيد:gol:
 

علي110

عضو
پیام های کوتاه ویژه محرم

پیام های کوتاه ویژه محرم

دل را اگر از حسین بگیرم چه کنم
بی عشق حسین اگر بمیرم چه کنم
فردا که کسی را به کسی کاری نیست
دامان حسین اگر نگیرم چه کنم




محرم ماه غم نیست ماه عشق است محرم مَحرم درد حسین است




گویند که در روز قیامت علمدار شفاعت زهراست . . . علم فاطمه دست قلم عباس است.




اردوی محرم به دلم خیمه به پا کرد
دل را حرم و بارگه خون خدا کرد




محرم آمد و ماه عزا شد
مه جانبازی خون خدا شد
جوانمردان عالم را بگویید
دوباره شور عاشوار به پا شد




حسین میا به کوفه ، کوفه وفا ندارد …
ای به دل بسته ، قدری آهسته
کن مدارا با ، زینب خسته …
یا حسین مظلوم




دوست دارم هر چی دارم بدم به راه تو حسین
تا که سینه خیز بیام میون بین الحرمین
 

neda_shafa

عضو جدید
یا سجاد بن الحسین ادرکنی!

یا سجاد بن الحسین ادرکنی!

امام سجاد (علیه السلام)

مختصر حالات ششمين معصوم ، چهارمين اختر امامت
آن حضرت روز جمعه يا پنج شنبه ، 15 جمادى الثّانى يا 23 شعبان ، سال 36 يا 38 هجرى
(3)، در شهر مدينه منوّره تولّد يافت .
نام : علىّ
(4) صلوات اللّه و سلامه عليه .
كنيه : ابوالحسن ، ابومحمّد، ابوالقاسم و... .
لقب : سجّاد، زين العابدين ، زين الصّالحين ، سيّد العابدين ، سيّد السّاجدين ، ذو الثّفنات ، ابن الخيرتَيْن ، مجتهد، عابد، زاهد، خاشع ، بكّاء، امين و... .
نقش انگشتر: حضرت داراى سه انگشتر بود، كه نقش هر كدام به ترتيب عبارتند از: للّه للّه
((وَما تَوْفيقى إ لاّ بِاللّه )) ، ((الْحَمْدُ لِلّهِ العَلِيِّ)) ، ((إ نَّ اللّهَ بالِغُ اءَمْرِهِ)) و ((الْعِزَّةُ لِلّهِ)) .
دربان : ابو خالد كابلى ، ابو جبلة ، يحيى بن امّ طويل .
پدر: امام ابو عبداللّه الحسين ، سيّد الشّهداء عليه الصّلاة والسّلام .
مادر: معروف به شهربانو، شاهزاده ايرانى ، دختر يزدجرد - كه آخرين پادشاه فارس بود - مى باشد؛ و در زمان عُمَر به اسارت مسلمين در آمد و امام علىّ عليه السّلام از فروش او مانع شد و فرمود:
او شريف زاده است ، آزادش بگذاريد تا از مسلمين هر كه را بخواهد با او ازدواج نمايد و مهريه اش از بيت المال پرداخت شود.
پس با انتخاب خود، امام حسين عليه السّلام را براى همسرى خويش ‍ برگزيد كه پس از ازدواج با او، امام سجّاد عليه السّلام از ايشان تولّد يافت .
حضرت در صحرا و صحنه كربلاء حضور داشت و مصائب سخت و دلخراشى را متحمّل شد، كه عُمْر آن حضرت را در آن لحظات ، بين 22 تا 24 سال گفته اند؛ و نسل شجره مباركه بنى الزّهراء توسّط امام سجّاد عليه السّلام تكثير و منتشر گرديد.
آن حضرت پس از شهادت پدر بزرگوارش امام حسين عليه السّلام مبارزات گوناگونى عليه دستگاه حكومتى بنى اميّه داشت و به شيوه هاى مختلفى در فرصت هاى مناسب ، در هوشيارى بخشيدن جامعه نسبت به دستگاه ظالم لحظه اى سكوت و آرامش نداشت ، از طريق سخنرانى ، تشكيل جلسات دعا و مناجات ، گريه و اظهار مظلوميّت و تظلّم و... .
آن حضرت يكى از چهار نفر گريه كننده گان عالم به شمار آمده ، كه پس از جريان دلخراش كربلاء مرتّب در هر فرصت مناسبى بر مظلوميّت پدرش ‍ امام حسين عليه السّلام و ياران باوفايش مى گريست ، و جنايات دستگاه بنى اميّه را افشاء مى كرد.
مدّت عمر: آن حضرت مدّت دو سال و چند ماه در حيات جدّش امام اميرالمؤ منين عليه السّلام ، و حدود دوازده سال در حيات عمويش امام مجتبى عليه السّلام ، و 23 يا 24 سال نيز با پدرش ، و حدود 35 سال امامت و رهبريّت جامعه اسلامى را بر عهده داشت كه جمعا عمر آن حضرت را حدود 57 سال گفته اند.
مدّت امامت : آن حضرت روز دهم محرّم الحرام ، سال 61 هجرى پس از شهادت پدر بزرگوارش ، در سنين 23 يا 24 سالگى به منصب امامت و خلافت نايل آمد و تا 12 يا 25 محرّم سال 94 يا 95، امامتش به طول انجاميد كه جمعا حدود 35 سال امامت و رهبريّت را بر عهده داشته است .
شهادت : حضرت روز شنبه ، دوازدهم يا بيست و پنجم محرّم ، سال 94 يا 95 هجرى قمرى
(5)، توسّط هشام بن عبدالملك مروان به وسيله زهر، مسموم و به درجه رفيع شهادت نائل گرديد.
محلّ دفن : پيكر مطهّر و مقدّس آن بزرگوار در قبرستان بقيع كنار عمويش ‍ امام حسن مجتبى عليهماالسّلام دفن گرديد.
تعداد فرزندان : مرحوم سيّد محسن امين تعداد پانزده پسر و چهار دختر براى حضرتش نام برده است .
خلفاى هم عصر آن حضرت : يزيد بن معاويه بن ابى سفيان ، فرزندش ‍ معاوية بن يزيد، مروان بن حكم ، عبدالملك بن مروان ، وليد ابن عبدالملك .
نماز آن حضرت : دو ركعت است ، كه در هر ركعت پس از قرائت سوره حمد، صد مرتبه آية الكرسى يا سوره توحيد خوانده مى شود، و بعد از سلام نماز، تسبيحات حضرت زهراء عليهاالسّلام گفته شود؛ و پس از آن حوايج مشروعه خود را از درگاه خداوند منّان تقاضا و درخواست نمايد.
(6)
 

neda_shafa

عضو جدید
امام سجاد در روز عاشورا

در زمینه وضعیت جسمانی حضرت سجاد علیه السلام در روز عاشورا نقلهای تاریخی متفقند که آن حضرت در این روز دچار بیماری شدیدی بودند، به صورتی که مطلقاً از امکان حضور در نبرد برخوردار نبوده و در خیمه مخصوص استراحت می کردند و حضرت زینب سلام الله علیها مرتب از ایشان پرستاری می نموده اند و حالشان طوری بوده که حتی نمی توانستند در مقابل پای پدر بایستند.

اولین نقل قولی که از حضرت علی بن الحسین علیه السلام _ در روز عاشورا انجام شده این است که حضرت فرمود: چون سپاه دشمن به دست حضرت حسین علیه السلام رو نمود. آن حضرت دستش را بلند نموده و عرض کرد: «اللهم انت ثقتی فی کلَ رب. . . » تا آخر دعای بلند و ملکوتی حضرت حسین علیه السلام نقل قول دیگری که از حضرت سجاد علیه السلام در روز عاشورا رسیده، مربوط به قصه تناول یک سیب از طرف پدرشان است. نقل قولی از حضرت که امام سجاد علیه السلام می فرمایند: از او شنیدم که این را ساعتی قبل از شهادتش می فرمود.

همچنین حضرت زین العابدین علیه السلام فرموده اند: چون که امر بر حضرت حسین بن علی بن ابی طالب سخت شد کسانی که با او بودند به او نگریستند پس حضرتش به خلاف همه آنان بود. چرا که آنان هر چه امر مشکلتر و سخت تر می شد، رنگشان تغییر می کرد و ارکان بدنشان می لرزید و قلوبشان فاتف بود. ولی امام حسین علیه السلام و بعضی از همراهانش که از خصائص اصحاب او بودند، رنگهایشان می درخشید و اعضاء و جوارحشان آرام می گرفت و نفوسشان از حالت آرامش برخوردار بود. پس بعضی از آنان به بعض دیگر گفتند که: نگاه کنید ابداً از مرگ باکی ندارد.

و سپس حضرت سجاد علیه السلام سخنان گوهر بار پدر را خطاب به اصحابش نقل می کنند. (برای مطالعه بیشتر مراجعه کنید به «موسوعه کلمات الحسین » اعداد و عهد تحقیقات باقرالعلوم صفحه 497)

همچنین از حضرت زین العابدین علیه السلام روایت شده است که فرمود: پدرم در روزی که کشته شد، در حالی که خونها { از بدنش } می جوشید من را به سینه چسبانید و فرمود: «ای پسرم، از من حفظ کن دعایی را که فاطمه صلوات الله علیها من را تعلیم نمود و رسول الله صلی الله علیه و آله او را تعلیم کرده بود و جبرئیل به پیامبر در حاجتها و امور مهم و غم و غصه ها تعلیم داده بود و همچنین در امور مهمی که از آسمان نازل می شود و کارهای بزرگ و سهمگین؛

فرمود بخوان: بحق یس والقرآن الحکیم، و بحق طه و القرآن العظیم، یا من یقدر علی حوائج السائلین، یا من یعلم ما فی الضمیر، یا منفّس ان المکروبین، یا راحم الشیخ الکبیر، یا رازق الطفل الصغیر، یا من لا یحتاج الی التفسیر، صلی علی محمد و آل محمد و افعل بی کذا و کذا » و بالاخره آخرین مطلبی که از حضرت زین العابدین علیه السلام در روز عاشورا تا قبل از شهادت حضرت امام حسین علیه السلام نقل شده است مربوط به آخرین وداع ایشان با پدرشان می باشد.

منابع:

بحارالانوار،ج 45،ص54

معانی الاخبار، ص 218

دعوات راوندی، ص 54، حدیث 137
 

سرمد حیدری

مدیر تالارهای مهندسی شیمی و نفت
مدیر تالار
[FONT=&quot]ای زینب ای زبان علی در کام [/FONT]
[FONT=&quot]ای رسالت حسین بر دوش[/FONT]
[FONT=&quot]ای که از کربلا می‌آیی و پیام شهیدان را در میان هیاهوی همیشگی قدار غدار جلادان به گوش تاریخ میرسانی .[/FONT]
[FONT=&quot]ای زینب با ما سخن بگو[/FONT]
[FONT=&quot]ای دختر علی، نگو که بر شما چه گذشت، نگو که در آن صحرای سرخ چه دیدی، نگو که جنایت آنجا تا به‌کجا رسید، مگو که خداوند آن روز عظیم‌‌ترین و با شکوه‌ترین ارزشها و عظمتهایی را که آفریده است یکجا، در ساحل فرات و ر روی ریگزارهای تفدیده‌ی بیابان چگونه به نمایش آورد و بر فرشتگانش عرضه کرد تا بدانند که چرا میبایست بر آدم سجده کنند.[/FONT]
[FONT=&quot]آری ای زینب، نگو که در آنجا بر شما چه رفت ، نگو که دوستانتان چه کردند، دشمنانتان چه کردند. ما همه را میدانیم، همه را شنیده‌ایم.[/FONT]
[FONT=&quot]آری ای پیامبر انقلاب حیسن. تو پیام کربلا و شهیدان را بدرستی گذارده‌ای. تو خود شهیدی هستی که از خون خویش کلمه ساختی همچون برادرت که با قطره قطره خون خویش سخن میگفت.[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]ای زینب. مگو که بر شما چه گذشت، ببین که بر ما چه میگذرد.[/FONT]
[FONT=&quot] دمی هم به ما گوش کن تا مصائب خویش را با تو واگوییم ای رسول امین حسین.[/FONT]
 

Sparrow

مدیر تالار مهندسی هوافضا
مدیر تالار
یا ساقی تشنه لب

یا ساقی تشنه لب



یا ابالفضل

التماس دعا
 

کربلایی

مدیر بازنشسته
سلام
در حديثي از امام رضا(ع) نقل شده كه به يكي از اصحابش فرمود: «هر وقت خواستي گريه كني، بر حسين ابن علي ابن اب طالب گريه كن! چراكه او را چون گوسفندي سر بريدند!»

اين حديث يه نكته ريز داره كه حيفم مياد نگم
اگه دقت كنيد امام ميگه چون گوسفندي سر بريدند!
شما اگه الان سر خيابون ببينيد كه يه عده دارن سر يه گربه رو مي برند اعتراض مي كنيد كه آقا اين چه كاريه؟ حيون بيگناه رو چرا سر مي بريد!
اما اگه ببينيد سر يه گوسفند رو مي برند چي؟ اعتراض مي كنيد؟ خب معلومه كه نه! ميگيد دارن مي برند كه از گوشتش استفاده كنند! شايد هم قربوني باشه و بريد تشويقشون هم بكنيد! كلا لياقت گوسفند به اينه كه سرش رو ببرند!
امام هم به اين مصيبت اشاره ميكنه كه سر حسين(ع) رو بريدند و حتي يه نفر هم اعتراض نكرد كه چرا؟؟؟
چون مردم اونقدر خر شدند كه فكر مي كردند كار ثواب مي كنند! كار ثواب با بريدن سر دردانه پيغمبر! يعني انسان تا اين حد ميتونه غافل بشه از حقيقت!
براستي كه :
«قسم به زمان!
همانا انسان هر لحظه در خسران است!
بجز كساني كه ايمان آوردند و كار نيك كردند و به حق و صبر چنگ زدند!

و چه كم بودند مومناني كه با جهاد خير به ريسمان حق و صبر دست آويختند!
موفق باشيد
 

نگين...NeGiN سبز

عضو جدید
کاربر ممتاز
هنگامي كه حضرت آدم عليه السلام به عرش نگاه كرد و نامهاي پنج تن از آل عبا را ديد جبرئيل آنها را به او معرفي كردو گفت : براي اينكه توبه ات قبول شود اين مطالب را بگو

(( يا حَميدُ بِحقّ محمّد وَ يا عالِيُ بِحقّ علي و يا فاطرُ بِحقّ فاطمه وَ يا مُحسِنُ بِحقّ الحَسن وَ يا قَديم الاِحسان بِحقّ الحُسين )) .


هنگامي كه حضرت آدم عليه السلام پنجمين نام آل عبا را به زبان آورد ، از گونه هايش اشك سرازير شد و قلب او اندوهگين گرديد و گفت :


چرا ياد و نام پنجمين را به زبان آوردي قلبم را آزرده ميكند و اشك از ديدگانم جاري ميشود ؟


در اين موقع جبرئيل شروع به نوحه سرايي درباه ي مصائب امام حسين عليه السلام كرد و آدم عليه السلام به همراه فرشتگان همگي گريستند .


جبرئيل گفت : بر فرزندت حسين عليه السلام در راه حق و عدالت ، مصيبتي فرود مي آيد كه همه مصائب ، در برابر آن كوچك است .


حضرت آدم عليه السلام پرسيد : آن مصيبت چيست ؟


جبرئيل گفت : او تنها و غريبانه و بدون هيچ يار و ياوري ، و با لب تشنه به شهادت مي رسد . اي كاش امام را در سرزمين كربلا ميديدي كه از شدّت تشنگي فريادش به آسمان بلند بود اما كسي جز شمشيرها به كمك او نمي شتافتند . سر او را از قفا بريدند و خيمه ها و حرم او را غارت كردند و سر مقدّس او و اصحاب و يارانش به همراه بانوان حرم ، در شهرها مي گردانند .*

منبع:وبلاگ قرآن وعترت



التماس دعا
 

نگين...NeGiN سبز

عضو جدید
کاربر ممتاز
السلام علي الحسين و علي علي بن الحسين
و علي اولاد الحسين و علي اصحاب الحسين


سلام . . .

توروخدا با اون قبلاي پاكتون من و بقيه رو فراموش نكنيد ...

ميون اشكايي كه براي مظلوميت سيدالشهدا ميريزيد مارو فراموش نكنيد ...

از همتون التماس دعا دارم ...
 
آخرین ویرایش:

نگين...NeGiN سبز

عضو جدید
کاربر ممتاز
بچه ها مي دونم همتون توي اين شبا زيارت عاشورا رو يك بار رو حتما مي خونيد
التماس دعا

نمي دونم تا حالا كدوماتون زيارت حضرت ابالفضل رو خوندين
من تا 2 سال پيش نمي دونستم چنين زيارتي وجود داره
خوب آخه من كه كل مفاتيح الجنان رو نخونده بودم
خلاصه اين كه نمي خوام سرتونو درد بيارم

اما بهتون توصيه مي كنم يك بار بخونيد
راستي معنيشو يادتون نره ، يه نگاه گذرا هم شده بندازيد



التماس دعا
 

فانوس تنهایی

مدیر بازنشسته
نمیدونم کسی به امضای من نگاه کرده یا نه
امظام واسه امروزه
میخوام یه بار دیگه اینجا بنویسم
فقیر تو هستم
کرم نما به دستم
نماز عشقمو
به تو اقامه بستم
 

نگين...NeGiN سبز

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام رها
تو هم ما رو دعا کن
اگه میتونی از نت پیدا کن اینجا بذار
منظورم زیارت حضرت ابالفضله

فكر نمي كنم توي نت باشه
اما فكر كنم الان وقت داشته باشم بتايپم
در اسرع وقت اين كارو مي كنم

التماس دعا تنهايي و ساير دوستان
 
  • Like
واکنش ها: 2st

نگين...NeGiN سبز

عضو جدید
کاربر ممتاز
تنهايي صوتش رو پيدا كردم
اجازه بدي متنش رو هم مي نويسم با هم مي زارم
امضاتونو ديده بودم و واقعا زيباست

التماس دعا
 
  • Like
واکنش ها: 2st

ne_sh67

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام به همه ی دوستان! به نظر من به حای گوش دادن به مداحی ها که غالبا محتوای زیادی برای دانشجوی امروزی نداره و همش تکرار مکررات بی آبی و تشنگی است و بیشتر احساسات آنسانی تحت الشعاع قرار میده تا عقل بشری. کتاب " شهید جاوید " دانلود کرده و مطالعه کنید. اگه کسی تونست لینک دانلودش اینجا بذاره خوشحال میشو!!;)
 

R@mtin.eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام به همه ی دوستان! به نظر من به حای گوش دادن به مداحی ها که غالبا محتوای زیادی برای دانشجوی امروزی نداره و همش تکرار مکررات بی آبی و تشنگی است و بیشتر احساسات آنسانی تحت الشعاع قرار میده تا عقل بشری. کتاب " شهید جاوید " دانلود کرده و مطالعه کنید. اگه کسی تونست لینک دانلودش اینجا بذاره خوشحال میشو!!;)
اونم خوبه ... هرچی جای خودش ;)
 
بالا