جشن پوریم و تراژدی قتل عام غمبار ایرانیان بدست یهودیان

babi charlton

عضو جدید
کاربر ممتاز
بسم الله رحمن الرحیم


جشن پوریم و تراژدی قتل عام غمبار ایرانیان بدست یهودیان :جشن پوریم که در برخی از نقاط اروپا و آمریکا برگزار می‌شود به جشن ایرانی‌کشی نیز مشهور است. این جشن براساس داستانی در تورات است .در این 3 روز 70 هزار نفر از ایرانیان که در میانشان زنان و کودکان نیز قرار داشتند با بی‌رحمی تمام به قتل رسیدند و اموالشان به غارت برده شد. این نسل‌کشی بی‌سابقه مطابق با روز 13 فروردین بوده است.جشن پوریم مراسمی است صهیونیسم جشن می گیرند علت آن قتل و عام مردم ایران توسط یهودیان در زمان خشایارشاه است
ماجرای پوریم :
"مُردخای" و بردارزاده اش "استر" دو یهودی نفوذی دربار هخامنشینی بودند . "استر" با حیله و نیرنگ باعث دل فریبی خشایار می شود و مقام ملکه را از آن خود می کند نفوذ آن دو آنقدر زیاد می شود که بر اساس توطئه ای هامان وزیر اعظم هخامنشی و اعضای خانواده اش را به اتهام ضدیت با یهود به طرز فجیعی به قتل می رسانند.
ولی "مُردخای" و "استر" به این جنایت بسنده نکردند و در پایان همان روز با دسیسه دیگر 75000 نفر از مردم ایران را به جرم مخالفت با یهود قتل و عام کردند

حال هر ساله یهودیان صهونیسم کشته شدند 75000 نفر مردم ایران را جشن می گیرند
این مدارک را کتاب عهد عتیق ، کتاب استر (البته با مظلوم نمایی) موجود است .



روز عید پوریم- آنقدر شراب می خورند که دیگر فرق خوب وبد را نمی دهند و تمام این شادی برای پیروزی یهودیان بر ایرانیان است که با توهم تهدیدی خیالی یک دوازدهم مردم ایران را در زمان خشایارشا به قتل رسانیدند.




 
آخرین ویرایش:

babi charlton

عضو جدید
کاربر ممتاز
فاجعه پوریم به عنوان بزرگترین واقعه تمدن سوز تاریخ بشر، به دستور شاه هخامنشی و یهود به وقوع پیوسته است!
« [FONT=arial, helvetica, sans-serif]یهودیان در تمام ولایت های اخشورش پادشاه (خشایارشا) جمع شدند تا بر کسانی که قصد آزار آنان را داشتند غلبه کنند… و تمام روسای ولایت ها و امیران و والیان و عاملان پادشاه به یهودیان کمک کردند…[/FONT]
[FONT=arial, helvetica, sans-serif]پس یهودیان جمیع دشمنان خود را به دم شمشیر زده کشتند و هلاک کردند و با آنان هرچه خواستند انجام دادند… تمام یهودیانی که در ولایت های پادشاه بودند ، جمع شده و برای جان های خود مقاومت نمودند و چون هفتاد و هفت هزار نفر از دشمنان خویش را کشته بودند، از آنان آرامی یافتند ولی دست خود را به تاراج نگشودند [/FONT]» ([SIZE=+0]عهد عتیق، استر ، ۹[/SIZE])

ملل و اقوام گیتی جشنها و آیینهای گوناگونی دارند که هر کدام به مناسبتی برگزار میشوند اما مناسبت برخی از این جشنها بسیار ناراحت کننده و غیر انسانی است.ی کی از این جشنها جشنی است به نام پوریم که هر سال روزهای سيزدهم ، چهاردهم و پانزدهم ماه آذار ( که برابر با ۱۳ اسفند یا فروردین بسته به ۱۲ ماهه یا ۱۳ ماهه بودن سال عبری) توسط یهودیان برگزار میشود . این جشن یادآور قتل عام و نسل کشی بزرگی است که در زمان خشایارشا ، یهودیان بر ایرانیان روا داشتند و در عرض ۳ روز در حدود77 هزار ایرانی را با عنوان دشمن یهود بودن به قتل رساندند.



[SIZE=+0]شادی یهودیها در اروپا و امریکا از جشن پوريم يا جشن ايراني کشي[/SIZE]
[SIZE=+0]نماد استر و خشایارشا[/SIZE]



برمبنای مندرجات كتاب استر ، ابتدا هامان - وزیر ضد یهودی خشایارشا - برنامه‌ای را برای قتل عام یهودیان تدارك می‌بیند و آن‌گاه اشرافیت یهود به رهبری مردخای در مقام "دفاع از خود" برآمده و در یك برنامه به اصطلاح ضد كودتا كه نقش اصلی آن را استر برعهده می‌گیرد ، رأی و نظر خشایارشا یا اخشورش پادشاه به تعبیر تورات را صد و هشتاد درجه تغییر می‌دهد و به جای آن كه در روز "‌سیزدهم و چهاردهم ماه اذار" یهودیان قتل عام شوند، ناگهان "77 هزار نفر" از ساكنان ایالات مختلف امپراتوری ، از دم تیغ یهودیان و عوامل آنها، می‌گذرند. به یقین باید گفت ماجرای پوریم جز سركوب بیرحمانه و خونین اقوام ایرانی به جان آمده از حاكمیت و سلطه اشرافیت یهود بر دستگاه سلطنتی و نیز ظلم و جور و فساد یهودیان ساكن در مناطق مختلف كه تحت حمایت حكومت مركزی ، از آزادی عمل كامل برخوردار بودند ، نیست و این مسئله دقیقاً با سیر تاریخی حوادث و رویدادهای پس از قتل كمبوجیه و به دست‌گیری قدرت توسط داریوش ، همخوان و هماهنگ است. همچنانکه از متن تورات بر می آید یهودیان تمام ایالات امپراتوری ایران را از غرب تا شرق درنوردیدند و همه دشمنان را از دم تیغ گذراندند! در روزگاران باستان عدد 77 هزار يعني 77 شهر که با خاک يکسان شد . یهودیان هنوز هم آن کشتار سراسری و وسیع را، به ‌عنوان روز سپاسگزاری، روز امحای دشمنان یهود و روز «پوریم» جشن می‌گیرند. بسیاری از یهودیان اروپا و امریکا به جای پوریم، این مراسم را [SIZE=+0]جشن «ایرانی کشی»[/SIZE] می‌نامند و بقول یکی از یهودیان شراب خوردن در این روز مستحب است این جنایت هنوز هم با گذشت ۲۶ قرن هرساله توسط یهودیان در تمام دنیا جشن گرفته میشود ، یهودیان در این روز لباسهایی شبیه شخصیتهای این داستان پوشیده و با بازی کردن نقشهای آنها این جنایت بزرگ را با نام از بین بردن دشمنان یهود تجدید خاطره میکنند.

برخی اعتقاد دارند که این نسل کشی را میتوان نوعی [SIZE=+0]هولوکاست[/SIZE] به حساب آورد. هولوکاستی که به گفته کتاب مقدس در طی ۳ روز اتفاق افتاده و در طی آن 77 هزار ایرانی به قتل رسیده اند. هولوکاستی که روز به انجام رسانیدن آن یکی از بزرگترین جشنهای آیینی محسوب میشود ،در روز اول آن برای شکرگزاری به درگاه خدا روزه گرفته و در روزهای بعد به رقص و پایکوبی پرداخته و خدا را به خاطر این معجزه و نسل کشی عظیم شکر میکنند. چگونه است که یهودیان در قبال واقعه ای مانند هولوکاست که سندیت آن مورد تردید است اینگونه آه و فغان سرداده و داستانها و فیلمهای متعددی برای محکوم کردن آن میسازند و اجازه نمیدهند هیچکس درباره وجود داشتن آن به خود تردیدی راه دهد اما به خود اجازه میدهند روزی را که قتل عامی بدتر از نازیها را در قبال ایرانیان به اسم ضدیهود داشته جشن بگیرند؟ آن هم ایرانیانی که آنها را پس از آواره شدن در کشور خود راه داده و اجازه زندگی مستقل و آزاد را به آنها داده اند؟ این جشن گرفتن قوم یهود در تمام دنیا حتی در ایران در حالی صورت میگیرد که همه سعی میکنیم در دنیایی زندگی کنیم که در آن زندگی انسانها مهم است و کشته شدن حتی یک انسان جنایتی بزرگ محسوب میشود و یهودیان نیز خود را موجوداتی بی آزار و مظلوم میدانند . چگونه میتوان چنین عملی را توجیه کرد؟ آیا این جنایت چیزی جز نژادپرستی و بی ارزش دانستن اقوام دیگر است؟

[SIZE=+0]آرامگاه یا بقعه استر و مردخای، مقبره‌ای در همدان . آرامگاه استر و مردخای[/SIZE]

[SIZE=+0]که عاملان اصلي جنايات پوريم هستند [/SIZE]








[FONT=arial,helvetica,sans-serif]عکسهایی جالب از مراسم یهودی پوریم[/FONT]

http://www.upi.com/News_Photos/gallery/Purim_Celebrations_in_Jerusalem/1646/
 

babi charlton

عضو جدید
کاربر ممتاز
جشن پوریم که در برخی از نقاط اروپا و آمریکا برگزار می‌شود به جشن ایران‌کشی نیز مشهور است. این جشن براساس داستانی در تورات است .
نام این جشن از کلمه پور به معنای قرعه گرفته شده است. از آن جهت که هامان برای یافتن مناسب‌ترین روز برای اجرای نقشه این قرعه را انداخت.
به گزارش «فردا»، بر مبنای کتاب استر, خشایار شاه در روز جشن تاجگذاری در حال مستی از ملکه «وشتی» می‌خواهد در برابر مردان آمده تا زیبایی او را به رخ میهمانان بکشد.
اما ملکه به دلیل حجب و حیا و عفت ایرانی‌اش قبول نمی‌کند و پادشاه خشمگین شخص دیگری را به عنوان ملکه انتخاب می‌کند. ملکه جدید که «هدسه یا استر» نام دارد, به همراه عده‌ای از زنان زیبا به قصر آمده تا با همکاری پسر عمویش مردخای که قیم او نیز هست هامان وزیر خشایار شاه را برکنار کرده و بکشند. بعد از هامان, مردخای را جانشین وی می‌کنند.
آنها سپس از خشایار شاه اجازه کشتن دشمنان یهود را در 3 روز متوالی می‌گیرند.
این جمع در این 3 روز 70 هزار نفر از ایرانیان که در میانشان زنان و کودکان نیز قرار داشتند, با بی‌رحمی تمام به قتل رسانده و اموالشان را به غارت می‌برند.
گفتنی است یهودیان هنوز هم با گذشت 26 قرن به مناسبت این پیروزی و قتل عام بی‌سابقه تاریخی جشن می‌گیرند.
آنها در این روز لباس‌هایی شبیه شخصیت‌های داستان پوشیده و با بازی‌ کردن نقش‌های آنها این جنایت بزرگ را تجدید خاطره می‌کنند.
این نسل‌کشی بی‌سابقه مطابق با روز 13 فروردین بوده است. این نحسی 13 که برخی از آن اسم می برند مرتبط با پوریم و این نسل کشی است.
ایرانیان از همان زمان, سیزدهم فروردین را به عنوان نماد مبارزه و اعتراض به جنایت برخی یهودیان آن زمان که آنها را سراسیمه از خانه و کاشانه‌اشان فراری داده‌ بودند, برگزیده و سر به کوه و صحرا می‌گذارند.
این نسل‌کشی را می‌توان نوعی هولوکاست به حساب آورد. هولوکاستی که در طی 3 روز 70 هزار ایرانی (البته بسیاری از منابع و کارشناسان این رقم آورده شده در تورات را دور از ذهن می دانند)به قتل رسید. هولوکاستی که تبدیل به یکی از بزرگترین جشن‌های آیینی یهودیان شده است.
یهودیان در این روز برای شکرگزاری به درگاه خدا روز گرفته و به رقص و پایکوبی می‌پردازند.
استر نام آخرین دفتر از کتاب تورات است. این کتاب در اواخر عهد هخامنشی و یا پس از آن نوشته شده است. بنابر نوشته بسیاری از مورخین و کارشناسان تاریخ, مطالب کتاب استر تماما در خدمت مصالح رباخواران حاکم بر جهان ، یعنی صهیونیست ها و فراماسون ها است.
این کتاب عمق نفرت و انزجار تند برخی یهودیان نسبت به غیر یهودیان به ویژه ایرانیان را نشان می دهد. شدت و تندی نفرت بحدی است که خاخام ها و فقیهان قوم یهود در سده اول میلادی مطمئن و متفق القول نبودند که آیا باید کتاب استر را در کتاب مقدس بیاورند یا نه؟
مارتین لوتر از رهبران پروتستان ها نقل شده است که « ای کاش این داستان وجود نداشت.»
این جشن گرفتن یهویان در تمام دنیا در حالی صورت می‌گیرد که کشته شدن حتی یک انسان جنایتی بزرگ محسوب می‌شود. این جنایت چیزی جز نژاد پرستی و بی‌ارزشی یک قوم نیست.
یهودیانی که, هیتلر را متهم به یهودی سوزی (هولوکاست) نموده‌اند, باید به پیشینه سیاه تاریخی خود برگردند و هولو کاست واقعی را در تاریخ اقوام خود جستجو کنند.
در جنگ جهانی دوم یهودیان, میلیون‌ها مسیحی را کشتند و در ادامه, راه کشتار در فلسطین را در پیش گرفتند و هزاران تن از مسلمانان و مسیحیان به دست صهیونیست‌ها قتل عام می‌شوند.
صهیونیستها تمام اقوام به جز خودشان را از جنس اسب می دانند.
آنها در گذشته به سپاهیان خود می گفتند که به سرزمین ایران و یا اعراب و یا حتی مسیحی‌ها رسیدید رحم نکنید. زنان، کودکان، الاغ، شتر و چهارپایانشان را بکشید تا دو سوم جهان تمام شود و تنها یک سوم جهان که همان یهودی‌ها هستند بمانند.
این کشتار فقط برای یافتن سرزمینی برای یهودیان و صهیونیستهای بی جا ومکان صورت می گرفت.
از کشتارهای عصر جدید به دست صهیونیست‌ها می‌توان ترور کندی رئیس جمهور اسبق آمریکا را نام برد که هنوز به صورت معمایی باقی مانده است.
صهیونیستها, در حالی که فریاد حمایت از آزادی و نجات بشر سر می دهند هر روز هولوکاست تازه ای رقم می زند. از نمونه های بارز این جنایتها قتل عام اخیر مردم غزه است.
در روزی که یهودیان در اکثر نقاط دنیا به جشن و پایکوبی برای مراسم پوریم دارند صدها کودک و زن فلسطینی به شهادت می رسند.
یک بار دیگر صهیونیزم در جنگی بدون مرز و با عنوان نبرد پیشگیرانه به کشتار زنان ، کودکان ، اندیشمندان و نخبگان مسلمان دست یازیده است. سربازان تا دندان مسلح آمریکایی و انگلیسی بدون هیچگونه پشتوانه فکری و عقلی با بیرحمانه ترین شیوه ها آمال و آرزوی سران یهودی دنیا را برآورده می سازند.
 
آخرین ویرایش:

takavar84

عضو جدید
فاجعه پوریم به عنوان بزرگترین واقعه تمدن سوز تاریخ بشر، به دستور شاه هخامنشی و یهود به وقوع پیوسته است!
« [FONT=arial, helvetica, sans-serif]یهودیان در تمام ولایت های اخشورش پادشاه (خشایارشا) جمع شدند تا بر کسانی که قصد آزار آنان را داشتند غلبه کنند… و تمام روسای ولایت ها و امیران و والیان و عاملان پادشاه به یهودیان کمک کردند…[/FONT]
[FONT=arial, helvetica, sans-serif]پس یهودیان جمیع دشمنان خود را به دم شمشیر زده کشتند و هلاک کردند و با آنان هرچه خواستند انجام دادند… تمام یهودیانی که در ولایت های پادشاه بودند ، جمع شده و برای جان های خود مقاومت نمودند و چون هفتاد و هفت هزار نفر از دشمنان خویش را کشته بودند، از آنان آرامی یافتند ولی دست خود را به تاراج نگشودند [/FONT]» ([SIZE=+0]عهد عتیق، استر ، ۹[/SIZE])

ملل و اقوام گیتی جشنها و آیینهای گوناگونی دارند که هر کدام به مناسبتی برگزار میشوند اما مناسبت برخی از این جشنها بسیار ناراحت کننده و غیر انسانی است.ی کی از این جشنها جشنی است به نام پوریم که هر سال روزهای سيزدهم ، چهاردهم و پانزدهم ماه آذار ( که برابر با ۱۳ اسفند یا فروردین بسته به ۱۲ ماهه یا ۱۳ ماهه بودن سال عبری) توسط یهودیان برگزار میشود . این جشن یادآور قتل عام و نسل کشی بزرگی است که در زمان خشایارشا ، یهودیان بر ایرانیان روا داشتند و در عرض ۳ روز در حدود77 هزار ایرانی را با عنوان دشمن یهود بودن به قتل رساندند.



[SIZE=+0]شادی یهودیها در اروپا و امریکا از جشن پوريم يا جشن ايراني کشي[/SIZE]
[SIZE=+0]نماد استر و خشایارشا[/SIZE]



برمبنای مندرجات كتاب استر ، ابتدا هامان - وزیر ضد یهودی خشایارشا - برنامه‌ای را برای قتل عام یهودیان تدارك می‌بیند و آن‌گاه اشرافیت یهود به رهبری مردخای در مقام "دفاع از خود" برآمده و در یك برنامه به اصطلاح ضد كودتا كه نقش اصلی آن را استر برعهده می‌گیرد ، رأی و نظر خشایارشا یا اخشورش پادشاه به تعبیر تورات را صد و هشتاد درجه تغییر می‌دهد و به جای آن كه در روز "‌سیزدهم و چهاردهم ماه اذار" یهودیان قتل عام شوند، ناگهان "77 هزار نفر" از ساكنان ایالات مختلف امپراتوری ، از دم تیغ یهودیان و عوامل آنها، می‌گذرند. به یقین باید گفت ماجرای پوریم جز سركوب بیرحمانه و خونین اقوام ایرانی به جان آمده از حاكمیت و سلطه اشرافیت یهود بر دستگاه سلطنتی و نیز ظلم و جور و فساد یهودیان ساكن در مناطق مختلف كه تحت حمایت حكومت مركزی ، از آزادی عمل كامل برخوردار بودند ، نیست و این مسئله دقیقاً با سیر تاریخی حوادث و رویدادهای پس از قتل كمبوجیه و به دست‌گیری قدرت توسط داریوش ، همخوان و هماهنگ است. همچنانکه از متن تورات بر می آید یهودیان تمام ایالات امپراتوری ایران را از غرب تا شرق درنوردیدند و همه دشمنان را از دم تیغ گذراندند! در روزگاران باستان عدد 77 هزار يعني 77 شهر که با خاک يکسان شد . یهودیان هنوز هم آن کشتار سراسری و وسیع را، به ‌عنوان روز سپاسگزاری، روز امحای دشمنان یهود و روز «پوریم» جشن می‌گیرند. بسیاری از یهودیان اروپا و امریکا به جای پوریم، این مراسم را [SIZE=+0]جشن «ایرانی کشی»[/SIZE] می‌نامند و بقول یکی از یهودیان شراب خوردن در این روز مستحب است این جنایت هنوز هم با گذشت ۲۶ قرن هرساله توسط یهودیان در تمام دنیا جشن گرفته میشود ، یهودیان در این روز لباسهایی شبیه شخصیتهای این داستان پوشیده و با بازی کردن نقشهای آنها این جنایت بزرگ را با نام از بین بردن دشمنان یهود تجدید خاطره میکنند.

برخی اعتقاد دارند که این نسل کشی را میتوان نوعی [SIZE=+0]هولوکاست[/SIZE] به حساب آورد. هولوکاستی که به گفته کتاب مقدس در طی ۳ روز اتفاق افتاده و در طی آن 77 هزار ایرانی به قتل رسیده اند. هولوکاستی که روز به انجام رسانیدن آن یکی از بزرگترین جشنهای آیینی محسوب میشود ،در روز اول آن برای شکرگزاری به درگاه خدا روزه گرفته و در روزهای بعد به رقص و پایکوبی پرداخته و خدا را به خاطر این معجزه و نسل کشی عظیم شکر میکنند. چگونه است که یهودیان در قبال واقعه ای مانند هولوکاست که سندیت آن مورد تردید است اینگونه آه و فغان سرداده و داستانها و فیلمهای متعددی برای محکوم کردن آن میسازند و اجازه نمیدهند هیچکس درباره وجود داشتن آن به خود تردیدی راه دهد اما به خود اجازه میدهند روزی را که قتل عامی بدتر از نازیها را در قبال ایرانیان به اسم ضدیهود داشته جشن بگیرند؟ آن هم ایرانیانی که آنها را پس از آواره شدن در کشور خود راه داده و اجازه زندگی مستقل و آزاد را به آنها داده اند؟ این جشن گرفتن قوم یهود در تمام دنیا حتی در ایران در حالی صورت میگیرد که همه سعی میکنیم در دنیایی زندگی کنیم که در آن زندگی انسانها مهم است و کشته شدن حتی یک انسان جنایتی بزرگ محسوب میشود و یهودیان نیز خود را موجوداتی بی آزار و مظلوم میدانند . چگونه میتوان چنین عملی را توجیه کرد؟ آیا این جنایت چیزی جز نژادپرستی و بی ارزش دانستن اقوام دیگر است؟

[SIZE=+0]آرامگاه یا بقعه استر و مردخای، مقبره‌ای در همدان . آرامگاه استر و مردخای[/SIZE]

[SIZE=+0]که عاملان اصلي جنايات پوريم هستند [/SIZE]








[FONT=arial,helvetica,sans-serif]عکسهایی جالب از مراسم یهودی پوریم[/FONT]

http://www.upi.com/News_Photos/gallery/Purim_Celebrations_in_Jerusalem/1646/


جالب است كه آثار تارخي خود را ازبين ميبريم اما آرمگاه دوجنايت كار كه هولوكستي بر عليه ملت ايران انجام داده اند هنوز پس از سالها پا برجاست
لعنت به كساني كه باعث پابرجا ماندن مقبره اين دو شيطان كردن
 

کاپلو

عضو جدید
کاربر ممتاز
"استر" بانوی خشایار شاه

خشایار شاه - شاه وقت - که بر سرزمینی از هند تا دانوب و از استپ های شمالی خاوری آسیای میانه تا لیبی حکومت می کرد٬ پس از فرو نشاندن شورش بابل ( عراق جنوب غربی امروز ) در ۴۸۲ پیش از میلاد و تصرف آتن در سال ۴۸۰ پیش از میلاد و بازگشت از لشکر کشی به اروپا٬ در چهارم فوریه ۴۷۹ سال پیش از میلاد (۱۵ بهمن) توسط همسر یهودیش " استر" از خاندان شائول که در شهر همدان مدفون است از توطئه هامان "بزرگ وزیر" خود برای کشتار اتباع یهودی امپراتوری ایران آگاه شد و همان شب دستور لغو آن را صادر کرد که به نوشته مورخان یونانی و یهود٬ این دستور در سه روز به سراسر امپراتوری رسید که با وسایل آن زمان رکوردی بی سابقه است. طبق کتاب استر که ۲۴ قرن قدمت دارد٬ هامان به دروغ از قول خشایار شاه به شهربانان ایران ابلاغ کرده بود که همه یهودیان ٬ از خرد و بزرگ را بکشند. در آن زمان همه یهودیان جهان از اتباع امپراتوری ایران بودند٬ در قلمرو این امپراتوری زندگی می کردند و در وفاداری آنان به شاه ایران تردید نبود.
خشایارشاه ( پسر داریوش کبیر و نوه دختری کوروش بزرگ) پس از لغو بخشنامه هامان ٬ وی را به دادگاه سپرد که محاکمه و در شهر شوش ( پایتخت اداری ایران) اعدام شد و از آن زمان تاکنون یهودیان هر سال (مطابق تقویم خودشان) به این مناسبت جشن می گیرند که به جشن "پوریم" معروف است .
 

nooshafarin

عضو جدید
کاربر ممتاز
کاری با اینکه جشن میگیرن و اینکه در عهد عتیق ذکر شده ندارم؛ ولی پوریم هیچ سندیت تاریخی نداره! و با فکت تاریخی هم نمیخونه! این به قول این متن "بزرگترین واقعۀ تمدن سوز تاریخ بشر" چرا هیچ کجا ذکر نشده پس؟!!
نحسی سیزده هم هیچ ارتباطی به پوریم نداره و ریشه های خیلی قدیمی تری داره!
راستی بالاخره 75 هزار تا یا 77 هزار تا یا 70 هزار تا؟!!! :confused: تکلیف خودتونو معلوم کنید اول! پای جون چند هزار نفر در میونه!! :دی
ولی "مُردخای" و "استر" به این جنایت بسنده نکردند و در پایان همان روز با دسیسه دیگر 75000 نفر از مردم ایران را به جرم مخالفت با یهود قتل و عام کردند
ناگهان "77 هزار نفر" از ساكنان ایالات مختلف امپراتوری ، از دم تیغ یهودیان و عوامل آنها، می‌گذرند
ر این 3 روز 70 هزار نفر از ایرانیان که در میانشان زنان و کودکان نیز قرار داشتند با بی‌رحمی تمام به قتل رسیدند و اموالشان به غارت برده شد.
و محض اطلاعتون عرض میکنم: در کتاب استر عنوان شده که هیچ غارتی صورت نگرفت!!!
 

somayeh_63

عضو جدید
کاربر ممتاز
:eek::eek::eek::eek::eek:
این دقیقا قیافه من بعد از خوندن این تایپک بود!!!

babi charlton عزیز شما برای یه لحظه فک نکردین اگه این حرفها به این صورتی که شما( و یا منابعی که گذاشتین) میگید درست بود چرا با وجود مخالفت آشکار ما با اسرائیل و ...حتی یه خطش رو توی کتابهای تاریخی مدرسه هامون به عنوان سند جنایت یهود نداریم.....
لینکی که براتون میزارم مربوط به کلیمیان تهرانه که فک کنم تا حدودی ابهامات شما رو در مورد جشن پوریم رفع کنه.....مخصوصا به قسمت گستردگی ایران در اون زمان توجه کنید!
ممنون!
http://www.iranjewish.com/essay/Essay_37_poorim.htm
 

Sarp

مدیر بازنشسته
کاری با اینکه جشن میگیرن و اینکه در عهد عتیق ذکر شده ندارم؛ ولی پوریم هیچ سندیت تاریخی نداره! و با فکت تاریخی هم نمیخونه! این به قول این متن "بزرگترین واقعۀ تمدن سوز تاریخ بشر" چرا هیچ کجا ذکر نشده پس؟!!
نحسی سیزده هم هیچ ارتباطی به پوریم نداره و ریشه های خیلی قدیمی تری داره!
راستی بالاخره 75 هزار تا یا 77 هزار تا یا 70 هزار تا؟!!! :confused: تکلیف خودتونو معلوم کنید اول! پای جون چند هزار نفر در میونه!! :دی
و محض اطلاعتون عرض میکنم: در کتاب استر عنوان شده که هیچ غارتی صورت نگرفت!!!
بالاخره این تاریخ و نقلش از اول توسط یهودیها و یهودی پرستها بنا شده

شاید قستمیش باب مبل نباشه
ولی فکر کنم قسمت عظیمش به دلها میچسبه
 

mostafanokhodian

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
استر به پادشاه آگاهی داد که خود او از قوم یهود است و هامان قصد دارد همه یهودیان را در امپراطوری ایران از دم تیغ بگذراند. چون پادشاه ایران به این توطئه هامان پی‌برد سخت به خشم آمد و دستور داد همان کیفری که هامان برای یهودیان در نظر گرفته بود و با ترفند قصد داشت اجازه آن را از پادشاه بگیرد، درباره خود او، خانواده‌اش و افراد قومش اجرا گردد.


روز سیزدهم آدار فرا رسید. در این روز، دشمنان یهود امیدوار بودند بر یهودیان غلبه یابند، اما قضیه برعکس شد و یهودیان بر دشمنان خود پیروز شدند. یهودیان به دشمنان خود حمله کردند و آنها را کشتند آنها در شهر شوش ۵۰۰ نفر از جمله ۱۰ پسرهامان به نام‌های فرشنداتا، دلفون، اسفاتا، فوراتا، ادلیا، اریداتا، فرمشتا، اریسای، اریدای و ویزاتا را کشتند.


بعد از این کشتار استر از پادشاه خواست تا اجساد ده پسر هامان را به دار بیاویزند و از پادشاه خواست تا به یهودیان اجازه بدهد تا کارشان را فردا نیز ادامه بدهند (استر 9:13)با موافقت پادشاه (استر 9:14)، یهودیان ۳۰۰ نفر دیگر را در پایتخت کشتند.در سایر شهرها نیز یهودیان از خود دفاع کردند و آنها ۷۵۰۰۰ نفر از دشمنان خود را وحشیانه کشتند ولی اموالشان را غارت نکردند. این کار در روز سیزدهم ماه آدار انجام گرفت و آنها روز بعد، یعنی چهاردهم آدار پیروزی خود را جشن گرفتند.


استر ۹:۱
استر ۹:۵
استر ۹:۷ - ۹:۱۰
استر ۹:۱۳
استر ۹:۱۴
استر ۹:۱۵
استر ۹:۱۶
استر ۹:۱۷

استر از پادشاه خواست تا کارشان را فردا ادامه دهند؟
مگر در روز اول فرزندان هامان و خودش تسلیم نشده بودند؟
 

2Del

عضو جدید
پس از قتل و سلاخی فرمانده هامان سپاه بنی اسرائیل گوش های بریده شده ی هامان رو برای ملکه استر پیشکش آوردند.
هر ساله در جشن های پوریم شیرینی مخصوصی با همین نام " گوش هامان" توزیع و تناول میشه....
متاسفم برای برخی که از این قوم وحشی و خونخوار با فرافکنی دفاع می کنن!


 

babi charlton

عضو جدید
کاربر ممتاز
عزیزم میشه از یاوه براکنی دست بردارین حداقل یک عاقل تایید نکرد اینارو
یاوه رو امثال شما میگن که هیچ سندی ندارن تا این واقعه تاریخیرو که ثبتم شده ردش کنن پس برای دفاع از جنایت کاران و خونخاران وهمپیمانانشون به یاوه گویی میوفتن.
 

زيگفريد

عضو جدید
کاربر ممتاز
ای کاش این دوستان در کنار پرداختن به قتل عام ایرانیها بتوسط یهودیان که چندان پشتوانه تاریخی هم نداره قدری هم به فجایع و جنایاتی که اعراب در طول تاریخ نسبت به ایران و ایرانی روا داشتند می پرداختند .

واقعه پوریم اگر هم صحت داشته باشه مربوط به گذشته های دور هستش در حالیکه جنایات اعراب جدیدتره ! اخرین اونها همین جنگ بین ایران و عراق بود که با پشتیبانی قاطع کشورهای عربی هم همراه بود و خسارات عمده ای به این مملکت وارد کرد .

تا جنایتکارانی اینچنین داریم چرا به واقعه ای مشکوک و احتمالا ساختگی در گذشته ای دوردست بپردازیم .
 

زيگفريد

عضو جدید
کاربر ممتاز
ممنون دوست عزیز من تاپیک هایی راجع به این موضوع زدم ولی اینطور که معلومه حاضر به بحث نیستن دوستان مسلمان
مثل :
ورود اسلام و پايان امپراتوری بزرگ ايران

چگونه اعدام حافظ رند شیرازی



و تاپیک هایی که قفل یا حذف شدن

دوست عزیز اینجور تاپیکها سریع بسته میشن !! http://www.www.www.iran-eng.ir/images/icons/wink.gif

ولی تاپیکهای ابدوغ خیاری تا دلت بخواد هست و هیچوقت هم گرفتار قیچی مدیران زحمتکش اینجا نمیشند . :eek:
 

پسر فنی

اخراجی موقت
ای کاش این دوستان در کنار پرداختن به قتل عام ایرانیها بتوسط یهودیان که چندان پشتوانه تاریخی هم نداره قدری هم به فجایع و جنایاتی که اعراب در طول تاریخ نسبت به ایران و ایرانی روا داشتند می پرداختند .

واقعه پوریم اگر هم صحت داشته باشه مربوط به گذشته های دور هستش در حالیکه جنایات اعراب جدیدتره ! اخرین اونها همین جنگ بین ایران و عراق بود که با پشتیبانی قاطع کشورهای عربی هم همراه بود و خسارات عمده ای به این مملکت وارد کرد .

تا جنایتکارانی اینچنین داریم چرا به واقعه ای مشکوک و احتمالا ساختگی در گذشته ای دوردست بپردازیم .
آیا عراقی ها به مناسبت کشتار در ایران جشن میگیرن ؟ آیا اعراب جشن میگیرن؟
حمله عراق به ایران هم توسط اعراب پشتیبانی مالی میشد و هم توسط غرب حمایت مالی و تسلیحاتی میشد.
 

afshin-18

عضو جدید
تا اونجا که من خوندم هیچ قتل عامی اتفاق نیافتاده
قرار بود یهودی ها قتل عام شن که نشد
(مراجعه کنید به کتاب تاریخ 10000 ساله ی ایران)
 

mohsen 13-68

عضو جدید
درود بر همه ايرانيان
در ابتدا بايد گفت كه توي جزييات اين رخداد دردناك اختلافات زيادي هست كه منطقي هم هست چون منبع قابل اطميناني نيست، ولي چيزي كه بين اين منابع مشتركه اينه كه نسل كشي بزرگي بدست يهوديان صورت گرفته و قرباني هاي اين نسل كشي ايراني ها بودن كه اينو ما نميگيم خود يهوديا ميگن و تو كتاب عهد عتيقشون نوشته و جشن هم براش ميگيرن! (چون يه سري افراد ميگن اينو ايراني ها در آوردن و تو همين تاپيك يكي گفته مزخرفاته )
البته به نظر من اينجور ادما يا بي مغزن يا عوامل يهود كه ميخوان همون ره چندين و چند ساله ي مظلوم نمايي يهوديان رو در پيش بگيرن!!
شواهد نشون ميده اين نسل كشي در زمان ساخت پارسه(تخت جمشيد) رخ داده.
به اين لينك بريد:
http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=77644&categoryID=7193
نكته اي كه لازم ميدونم اينجا بگم اينه كه به اين رخداد بزرگ و اندوهگين نميشه گفت: هولوكاست. چون هولوكاست در لغت به معني زنده سوزي ادم هاست و اين مورد رو بهتره بگيم نسل كشي.

اما در جواب پست شماره4 (takavar84) كه گفته بودن معبد استر و مردخاي بايد نابود بشه كه به نظرمن بايد بمونه تا تك تك ايرانيان ماجراي اين دو تن رو بدونن كه در تاريخ كشورشون چه نقش شومي داشتن!

پست شماره ي 6 (كاپلو) شما لطف كنيد منبع مطلبتون رو بگذاريد!

پست شماره ي7 (kambiz91) شما 2500 سال پيش اونجا بودي كه ميگي ياوه پراكني!! نكته ي مهمي كه بايد در مورد اين قبيل دوستان گفت اينه كه يه طرفه در مورد مسائل نظر ميدن.

پست شماره ي8(nooshafarin) پست اين دوستمون خيلي جالبه از سند تاريخي حرف زدن و گفتن" كاري به اينكه در عهد عتيق از پوريم گفته شده ندارم ولي هيج جا اين كلمه نيست". قول ميدم خودشون هم نفهميدن چي گفتن!!! شما سند به اين مهمي رو اگه حذف كني معلومه هيج جا ديگه ازين كلمه استفاده نشده! چشم بسته غيب گفتيا!!
در مورد تعداد كشته ها هم كه گفتن چرا امار دقيق نيست؟!!! شما منطقتون اينه كه چون امار دقيق نيست پس اين ماجرا دروغه؟! بنازم به اين منطق! الان كه قرن 21 ايم و ژاپن آخره تكنولوژيه امار دقيق تعداد كشته هاي سونامي رو نداده اون كه ماله 2500 سال پيشه! حالا ما به خاطر شما 20 هزارتاشا كم ميكنيم ميشه 50 هزارتا. شما 50 هزارتا كشته رو ول كرديد رفتيد سراغ اينكه غارت صورت گرفته يا نه؟؟؟؟!!!!! آشكار شد كه شما فرق كوچك و بزرگ و خرد و كلان رو هنوز نفهميديد!
ببخشيد اگه تند حرف زدم آخه بعضي اظهار نظرها....

پست شماره ي9(somayeh-63)كتاباي تاريخ مدرسه هاي ماكه مال 20 سال پيشه واونم غربي ها برامون نوشتن اين ماجرا چند سالي بيشتر نيس رو شده! شما به اين لينك بريد و ببينيد تاريخ ايران دستكاري شده!
http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=77644&categoryID=7193
در مورد سايت كليميان تهران بگم كه اونا منبع اصلي خودشون رو هم تحريف كردن . شما برو فصل استر از كتاب عهد عتيق خودشون رو بخون سپس با سايت كليمي ها مقايسه كن! سايت همش مظلوم نماييه.

پست شماره ي15 و همچنين شخصيت kambiz91 خيلي برام جالبه. عزيز من ويكي پديا كه مال خود غربي هاست! تا وقتي كه ما از منابع غربي ها در مورد تاريخ خودمون استفاده كنيم واي به حال ما. شك نكن يهوديا هم توي ويكي نقش دارن.توي اين مطلبي كه خودت از ويكي آوردي اشاره اي به كشتار 75000 هزار ايراني نشده و اين در حاليه كه توي عهد عتيق خودشون نوشته شده 75000 هزار ايراني رو يهوديا كشتن! اينا را برا من وشما كه حالشو نداريم بريم كتابهاي تاريخي رو بخونيم نوشته دوست من! ايرانيان عزيز(هم مسلمون هم كافر!!)حواسمون جمع باشه سرمون شيره نمالن.

پست شماره ي16(زيگفريد) شما هم به اين لينك برو
http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=77644&categoryID=7193
من نمي خوام از اعراب دفاع كنم ولي مدركي كه ثابت كنه موقع اومدن اسلام ايراني هارو كشتن وجود نداره(منظور كشتار بزرگه) وگرنه كشتار كه بوده چون در اون زمان جنگ رخ داده ! حال اگر فرض هم بگيريم كه كشتار شده خوب عمر فرمانده بوده ! از عمر كه انتظاري نبوده! به نظرتون بايد بذاريم پاي اسلام؟!!
بعدش هم در ادامه پستتون گفتيد" جنايت يهوديا مال خيلي دوره در صورتي كه جنايت عربا زودتر بوده" عزيز من جنايت جنايته ، دور و زود نداره كه!
جنگ ايران و عراق رو هم كه گفتيد با پشتيباني كشورهاي عربي بود بايد بگم كخ همه ي سران وقت(و البته هنوز) اعراب غير از چند مورد همه دست نشانده غرب هستن كه بهتره گفت نوكران غرب. شما بهتره بريد تاريخ معاصر رو حتما بخونيد به خصوص رخدادهاي مربوط به تجزيه عثماني!

پست شماره ي 20 رو هم كه خوندم جاتون خالي كلي خنديدم!!!:biggrin:

در آخر اميدوارم همه مون توي زندگيمون هميشه با منطق پيش بريم.

با سپاس
محسن
 

nooshafarin

عضو جدید
کاربر ممتاز
پست شماره ي8(nooshafarin) پست اين دوستمون خيلي جالبه از سند تاريخي حرف زدن و گفتن" كاري به اينكه در عهد عتيق از پوريم گفته شده ندارم ولي هيج جا اين كلمه نيست". قول ميدم خودشون هم نفهميدن چي گفتن!!! شما سند به اين مهمي رو اگه حذف كني معلومه هيج جا ديگه ازين كلمه استفاده نشده! چشم بسته غيب گفتيا!!
در مورد تعداد كشته ها هم كه گفتن چرا امار دقيق نيست؟!!! شما منطقتون اينه كه چون امار دقيق نيست پس اين ماجرا دروغه؟! بنازم به اين منطق! الان كه قرن 21 ايم و ژاپن آخره تكنولوژيه امار دقيق تعداد كشته هاي سونامي رو نداده اون كه ماله 2500 سال پيشه! حالا ما به خاطر شما 20 هزارتاشا كم ميكنيم ميشه 50 هزارتا. شما 50 هزارتا كشته رو ول كرديد رفتيد سراغ اينكه غارت صورت گرفته يا نه؟؟؟؟!!!!! آشكار شد كه شما فرق كوچك و بزرگ و خرد و كلان رو هنوز نفهميديد!
ببخشيد اگه تند حرف زدم آخه بعضي اظهار نظرها....
اولا كه ادب..!!! اون هم در بدو ورود و با دو تا پست..! خب ادب هر كس نشونه شخصيتشه! راحت باشيد!
محض اطلاعتون عرض ميكنم، وقتي از گيومه استفاده ميكنيد، بايد نقل قول من رو دقيق بذاريد، نه كه برداشت ناقص و كج فهمانه خودتونو بنويسين!! ظاهرا! نقل قول گرفتن هم بلد نيستين! شايد هم با توجه به لهجه اي كه تو پستتون مشهوده، فارسي رو درست متوجه نميشين! و متوجه پست من نشدين! وگرنه من خيلي خوب فهميدم و ميفهمم كه چي نوشتم! (پستم رو هم اينجا ميذارم)
«دروغ» و «دروغ پردازي» در زندگي من هيچ جايي نداره! ولي براي شما ظاهرا خيلي خوشايند و دلچسبه، كه مثلا براي تأثيرگذاري بيشتر، همون يه منبع موجود رو هم دستكاري كنيد، و به خورد ديگران بديد! وقتي در خود كتاب استر نوشته شده غارت صورت نگرفته، شما حق نداريد بگيد گرفته، مگر با ذكر منبع مشخص! بجاي اينهمه طومار بالابلند و تاپيك خيلي وقت پيش رو آپ كردن، كاش پستها رو دقيق ميخوندين! من عرض كردم سنديت تاريخي نداره! و نداره! اگه داشت شما حداقل يه منبع (بجز كتاب استر كه معلوم نيست نويسنده ش كيه و كي نوشته شده و هيچ جايي از اين ماجرا تو تاريخ ذكرش نرفته، در حاليكه اتفاق و فاجعه مهمي بوده) مياوردي!! بجاي اينكه ديگران رو بي مغز و عوامل يهود و كافر بخونيد! بقيه ش ديگه برميگرده به استارتر كه ميتونست بجاي چند تا عدد مختلف مثلا بگه بيش از 70 هزار تا، چون اينطوري مخاطب فكر ميكنه استارتر خودش هم يه دور نخونده تاپيك رو!
ضمنا شما كه انقدر دقيق ميدوني چي شده و چي نشده، و گويا خودت هم حي و حاضر اونجا در صحنه حضور داشتي، ميشه تعريف كني بعدش چي شد؟!
جواب ندادن ديگران هم حمل بر جواب نداشتنشون نشه، اين تاپيك مربوط به يك سال و نيم پيشه و شايد خيليا به هر دليلي (مثل خود من كه كاملا اتفاقي ديدم لينك اين تاپيك رو در يه تاپيك ديگه) فرصت نداشته باشن اينجا سر بزنن!
کاری با اینکه جشن میگیرن و اینکه در عهد عتیق ذکر شده ندارم؛ ولی پوریم هیچ سندیت تاریخی نداره! و با فکت تاریخی هم نمیخونه! این به قول این متن "بزرگترین واقعۀ تمدن سوز تاریخ بشر" چرا هیچ کجا ذکر نشده پس؟!!
نحسی سیزده هم هیچ ارتباطی به پوریم نداره و ریشه های خیلی قدیمی تری داره!
راستی بالاخره 75 هزار تا یا 77 هزار تا یا 70 هزار تا؟!!! :confused: تکلیف خودتونو معلوم کنید اول! پای جون چند هزار نفر در میونه!! :دی
و محض اطلاعتون عرض میکنم: در کتاب استر عنوان شده که هیچ غارتی صورت نگرفت!!!
 

Similar threads

بالا