جذب ویتامینD با روزی ۳۰دقیقه پیاده روی

L_1363

عضو جدید
کاربر ممتاز
آپارتمان نشینی و تغییر شیوه زندگی موجب شده ۸۰درصد ایرانی ها با کمبود ویتامین D مواجه شوند.
کمبود ویتامین D مشکلاتی مانند پوکی استخوان را برای افراد ایجاد می کند. این ویتامین تأثیر بسیاری در فرایند استخوان سازی دارد و در صورت کمبود آن در بدن، احتمال ابتلا به پوکی استخوان افزایش می یابد.
ایجاد اختلال در رشد کودکان و ابتلا به بیماری های قلبی عروقی از دیگر عوارض کمبود ویتامینD در بدن است. ویتامینD از طریق مواد غذایی جذب بدن می شود. منبع اصلی این ویتامین نیز لبنیات است. مصرف روزانه ۲۰۰ تا ۶۰۰واحد از انواع مواد غذایی حاوی ویتامینD توصیه می شود. این ویتامین در انواع گوشت ها، مخصوصاً گوشت آبزیان وجود دارد. قرارگرفتن در معرض تابش آفتاب موجب افزایش جذب ویتامینD در بدن می شود و در صورتی که اختلالی در جذب این ویتامین باشد، از این طریق رفع می شود.
۸۰درصد ایرانی ها و ساکنان کشورهای جنوب غرب آسیا با کمبود ویتامینD مواجه هستند. تغییر شیوه زندگی و افزایش آپارتمان نشینی از عوامل مؤثر در کمبود این ویتامین در بدن ایرانی ها است.
به افرادی که کمتر در معرض تابش نور خورشید قرار می گیرند، مخصوصا زنان توصیه می شود روزانه نیم ساعت در نور آفتاب پیاده روی داشته باشند تا ویتامین های وارد شده به بدن، جذب شوند.

روزنامه کیهان

شاد و تندرست باشید:gol:
 

Similar threads

بالا