جاوا بهتر است یا c++

parsispars

عضو جدید

سلام دوستان عزیز

در حال حاضر من با زبان c آشنایی دارم می خواستم بدونم در ادامه کار بهتره من c++ یاد بگیرم یا java ؟ ...................
البته فشار دانشگاه بر java هست....

 

Mehdi.A

عضو جدید
سلام:
هیچکدوم. به نظر من باقالی و نمایشگاه ماشین از هر دوتاشون بهترند.
از شوخی بگذریم، احتمالا باید شریف باشی، آخه شریف تنها دانشگاهی که داره روی جاوا سرمایه گذاری جدی می کنه (البته تا اونجایی که من اطلاع دارم). اما در پاسخ به سؤالت، طبق معمول باید گفت که به خودت بستگی داره. ولی برای اینکه بتونی براساس یک مقایسه خوب این انتخاب رو انجام بدی، می تونی بین دو مقوله برنامه نویسی کاربردی (Application Programming) و برنامه نویسی سیستمی (System Programming) یک مقایسه عمیق انجام بدی.
 

salome

عضو جدید
c++هم مي تونه مثل زبان cباشه(كه خيلي نزديك به cهست و ياد گيري اون وقت چنداني رو از شما نمي گيره چون من خودم سابقشو دارم ) هم ميتونه مثل جاوا يك زبان شي گرا باشه كه بازم قسمت شي گرايي و مفاهيم پايه اي شي گراي اون ها شبيه به همه به نظر من اگه هر دوتاشو ياد بگيريد كار دستي كردين .
 

VRWH

عضو جدید
کاربر ممتاز
قیاس این دوتا کار بسیار اشتباهیست این کجا و ان کجا ؟؟!!
هر کدام برای کاری ساخته شده اند.
در مورد سینتکس برنامه نویسی که فقط سینتکس نیست که سی رو یاد بگیر سی پلاس رو یاد می گیری و غیره . این تفکر بسیار اشتباه هست با 2 3 تا کتاب نمیشه برنامه نویس شد .
برای یاد گیری جاوا زمانی بین 5 الی 6 سال در نظر بگیرید (j2ee & j2se )
در مورد سی پلاس هم از کامپایلر gcc استفاده کنید و کتابخانه های qt و gtk
 

VRWH

عضو جدید
کاربر ممتاز
به نظر من که #C از هر دو بهتر هستش
در واقع این زبان برگفته از Java و ++C هستش
این مقایسه ی نسبتا جامع بین #C و جاوا
http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_C_Sharp_and_Java
:gol:

دوست عزیز من عرض کردم قیاس 2 تا زبان اشتباه است
یک طرف زبان c# محصول مایکروسافت انحصار طلب
طرف دیگر java که مستقل از هر محیطیست . یعنی تمامی برنامه های نوشته شده برای لینوکس
یا مک بدون هیچ تغییری می توان در ویندوز هم بکار برد .
ولی زبان سی شارپ زبان راحتیست البته این راحتی رو مدیون ide پرقدرت vs است
و ما هم عادت کردیم به راحتی (در ایران)
ولی حقوقی که یک برنامه نویس java یا سی پلاس در ایران می گیرد (واقعا برنامه نویس)
بسیار بیشتر از برنامه نویسان C# است .
 

turboogle

متخصص برنامه نویسی #C
دوست عزيز من سي شارپ كار ميكنم و هيچ تعصبي بر هيچ زباني ندارم ولي وقتي جاوا مستقل از ماشين و همه منظوره و امن و قدرتمند ترين و آينده دار و 20 درصد بازار جهاني رو داره معلومه كه جاوا بهتره.
البته تو ايران همه چيز فرق ميكنه.
 

parsispars

عضو جدید
قیاس این دوتا کار بسیار اشتباهیست این کجا و ان کجا ؟؟!!
هر کدام برای کاری ساخته شده اند.
در مورد سینتکس برنامه نویسی که فقط سینتکس نیست که سی رو یاد بگیر سی پلاس رو یاد می گیری و غیره . این تفکر بسیار اشتباه هست با 2 3 تا کتاب نمیشه برنامه نویس شد .
برای یاد گیری جاوا زمانی بین 5 الی 6 سال در نظر بگیرید (j2ee & j2se )
در مورد سی پلاس هم از کامپایلر gcc استفاده کنید و کتابخانه های qt و gtk



دوست عزیز میشه کمی در مورد کاربرد های خاص و منحصر به فرد هر کدوم بگین؟
آیا از تفاوت اساسی منظورتون open source بودن java است؟
 
آخرین ویرایش:

elham.nj

عضو جدید
به قول دوستان قیاس این ها باهم کار اشتباهیه.چون تنها ارتباطشون با هم اینه که همشون(java , Cpp, Csharp, C) از یک سینتکس استفاده می کنند.
کاربرد سی بیشتر واسه آموزش و استفاده تو برنامه نویسی های structural است.البته با سی ++ هم structural می نویسن. امکانات برنامه نویسی شی گرا به سی اضافه شد و سی++ به وجود آمد.اما با این حال بازم با سی خیلی فرق داره.
با سی++ میشه همه جای سیستم رو زیر و رو کرد.مثلا می تونید تمام مموری رو بخونید.حتی جایی که سیستم عامل روشه.(یه جورایی ویروس بازیه!) و من خودم با این کار بیشتر از 10 دفعه وین اکس پی رو خراب کردم.اون پوینتر هاش به آدم خیلی آزادی عمل میده.پس این جور زبان ها به درد سیستم عامل هوا کردن می خوره و تو کلاس های سیستم عامل موقع کد نوشتن خیلی به کار میاد.
اما سی شارپ هم مثل جاوا نمی تونه این کار هایی که گفتم رو بکنه.من حس کردم که سی شارپ و جاوا حسابی زیر پای خودشونو محکم کردند تا بتونن به توسعه ی نرم افزاری برسن.اما میگن در موارد مشابه در توسعه ی نرم افزار جاوا خیلی بهتر از سی شارپ عمل کرده.و الان در بیشتر نقاط دنیا به جز ایران و چندین کشور دیگه از ابزار جاوا برای توسعه ی نرم افزار استفاده میشه.اما من رو حساب تجربه ی خودم هم که بگم باید خدمتتون عرض کنم یادگیری جاوا و بند و بساطش خیلی سخت و زمان بر تر از سی شارپه.
یادگیری سی شارپ آسون تره و کمتر زمان می بره و طی مدت کوتاهی آموزش، شما به محصولات نهایی نزدیک تر می شید.علاوه بر اون تو ایران خیلی کار داره و فعلا همه طرفدارشن.البته فعلا! اما همین الانشم دارن نرم افزار های بزرگ و حیاتی مثل کار های ناجا رو با جاوا انجام می دن.پس پیش بینی شده که آینده در ایران هم از ابزار جاوا و اوراکل استفاده بشه.

موفق باشید.
 

mojtaba14405

عضو جدید
Mehdi.A عزیز دانشگاه های دیگری هم هستند که به آموزش java فشار میارند(دانشگاه کردستان که من هستم تا لیسانس it و کامپیوتر java سی شارپ و asp رو یاد میده)
من هم با VRWH موافقم مقایسه درست نیست . ولی از نظر بازار کار C# بهتر از همشونه با اینکه java (به نظر شخصی من) از همه زبانهایی که من بلدم (JAVA SE,ME- C#.NET– ASP.NET – تا حدود زیادی C#و کمی هم VISUAL BASIC) زیباتر و جالب تره.
 

arash_eetemad

عضو جدید
با سلام.
من سوال نویسنده مقاله رو اینطور مطرح میکنم که از نظر قدرت مانور و امکانات یه زبان کدومشون قوی تره؟ منظورم اینه که اگه از تمام جوانب نگاه کنیم مثلا از دید سیستمی از دید شبکه ازدید کاربردی جاوا قویتره یا خانواده C ؟
 

Similar threads

بالا