تولید برق از گیاه /تصاویر

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
«موس تیبل» یک میز با مقداری گیاه است که تولید برق می‌کنند.

محققان در یک پروژه تحقیقاتی در دانشگاه کمبریج میزی ساخته‌اند و با گیاهانی که بر روی آن قرار داده‌اند قادر به تولید برق است و می‌تواند تمام ابزارهای برقی را شارژ کند؛ این میز قادر به تولید برق از فتوسنتز است و در واقع محققان با ساخت این میز قدرت زیستی فتوولتانیک در آینده را نشان دادند.

دانشمندان این میز را از تخته و الوار فوم ساخته‌اند؛ انرژی تولید شده در طول روز در باتری ذخیره می‌شود و می‌تواند لامپ را روشن کند.

در حال حاضر این تولید برق در حد روشن کردن لامپ یا ساعت دیجیتال است و در آینده برای شارژ یک لپ تاپ و دیگر ابزارها مانند گوشی هوشمند مورد استفاده قرار خواهد گرفت.





[h=3]تولید برق توسط فتوسنتز+تصاویر - فارس[/h]
 

natanaeal

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
شارژ موبایل با برگ درخت انجیر

http://www.www.www.iran-eng.ir/il.php?file=midimages/890207/15223/15223_1.jpg


مطلب این است که می توان باتری موبایل را با اتصال پایانه های آن به برگ نوعی درخت به نام ((peepal)) یا ((انجیر هندی)) شارژ کرد. البته هنوز دلیل علمی برای چنین فرآیندی شناخته نشده است.



روش کار : ۱- در حالی که موبایل شما در حالت Battery Low قرار دارد درب باتری موبایل را باز کرده و باتری را خارج کنید. ۲- پایانه های فلزی آن را با پارچه ای نرم کاملا تمیز کنید. ۳- دو یا سه عدد برگ درخت انجیر هندی!! (شاید با درخت انجیر خودمان هم کار کند…) را به این پایانه ها اتصال دهید. به گونه ای که نوک انتهای برگ مطابق شکل با ترمینال های باتری تماس داشته باشد. ۴- برگ ها را به مدت ۲ دقیقه در این حال نگه دارید. به گفته ی عده ای که این کار را آزمایش کرده اند اگر اکنون باتری را در موبایل خود قرار دهید شارژ آن مقدار زیادی پر شده است. و هر چه مدت زمان اتصال برگ به ترمینال های باتری را افزایش دهید باتری بیشتر شارژ می شود.

منبع:http://www.bitrin.com/ARTICLE15223.html
 
آخرین ویرایش:
بالا