توصیف گراف Graph Description در آیلتس

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

1712833600505.png

Describing a Graph Over Time
این مبحث توضیح می دهد که چگونه یک نمودار خطی و یا میله ای را برای task 1 آزمون IELTS در زمان مشخص توصیف کنیم . در اینجا مثالی از یک نمودار میله ای را بیان می کنیم که دقیقاً مشابه همان نمودار خطی می باشد. زمانیکه یک نمودار و یا گرافی به شما داده میشود برای توصیف کردن ، این مطلب که چارچوب زمانی (بیان تغییرات در یک بازه زمانی مشخص) دارید یا خیر حائز اهمیت است . چنانچه چارچوب زمانی وجود داشته باشد احتیاج به استفاده از “زبان بیان تغییرات “دارید.
آنچه که مهم است و می بایست به آن توجه داشته باشید این مطلب است که چنانچه هر موردی را به تنهایی و بدون در نظر گرفتن ارتباط آن با سایر المان ها توصیف کنید (ActiveX, Java and Net) دراین مثال کافی نیست ، بلکه می بایست چگونگی ارتباط آن ها را با هم در نظر بگیرید.
به این سوأل نگاه کنید ! از شما خواسته شده داده ها را مقایسه کنید. توجه داشته باشید در پاسخ دادن به سوآل می بایست در مقایسه داده ها آن جایی راکه بهم ارتباط دارند در task 1 آزمون IELTS بیان کنید.
همچنین به منظور اطمینان از اینکه سازماندهی صحیحی داشنید و پاسخ منسجمی ارائه می دهید می بایست داده ها را با هم و در یک گروه در نظر بگیرید .
برای انجام این کار می بایست به شباهت ها و تفاوت ها توجه داشته باشید .زمانیکه در ابتدا نمودار را برای task 1 آزمون IELTS تحلیل می کنید، می بایست تصمیم بگیرید چگونه می توانید بطور منطقی داده ها را باهم ارتباط دهید و یا اگر امکان ارتباط نیست این موضوع را نیز مشخص سازید.
حال به نمودار میله ای که در زیر آمده است دقت داشته باشید و نمونه ای از پاسخ به task 1 آزمون IELTS را ملاحظه کنید.



You should spend about 20 minutes on this task.
The bar chart shows the number of times per week (in 1000s), over five weeks, that three computer packages were downloaded from the internet.
Summarize the information by selecting and reporting the main features and make comparisons where relevant.
Write at least 150 words.

Model Answer
The bar chart illustrates the download rate per week of ActiveX, Java and Net computer packages over a period of five weeks. It can clearly be seen that ActiveX was the most popular computer package to download, whilst Net was the least popular of the three.
To begin, downloads of ActiveX and Java showed similar patterns, with both gradually increasing from week 1 to week 5. However, the purchases of Active X remained significantly higher than for the other product over this time frame. In week 1, purchases of ActiveX stood at around 75,000, while those for Java were about 30,000 lower. With the exception of a slight fall in week 4, downloading of ActiveX kept increasing until it reached a peak in the final week of just over 120,000. Java downloads also increased at a steady rate, finishing the period at 80,000.
The product that was downloaded the least was Net. This began at slightly under 40,000, and, in contrast to the other two products, fell over the next two weeks to reach a low of approximately 25,000. It then increased sharply over the following two weeks to finish at about 50,000, which was well below that of ActiveX.
(Words 198)
Language of Change
همانطور که می بینید چندین نمونه از تغییر در نمودار وجود دارد ، بنابراین مهم است که طرز صحیح پاسخ دادن را به منظور با موفقیت گذراندن رایتینگTask1 IELTS بیاموزید. در اینجا برخی از مثال ها را برای نحوه بیان تغییرات می بینید:
  • gradually increasing بتدریج افزایش یافتن
  • a slight fall کاهش اندک
  • kept rising افزایش یافت،روند رو به افزایش
  • reached a peak به اوج رسیدن
  • increased at a steady rate افزایش یافتن با یک نرخ ثابت
  • fell نزول
  • increased sharply به شدت افزایش یافتن
  • a low of حداقل
  • finish at تمام شدن
  • stood at ساکن در، روند ثابت شده
  • finishing the period at اتمام دوره در
بنابراین به تمرین اینگونه از زبان و نحوه بیان تغییرات نیاز دارید و نیز اطمینان حاصل کنید دامنه گسترده ای از ساختار ونحوه بیان تغییرات را برای اخذ امتیاز بالاتر می دانید .چنانچه استفاده از کلمات و عبارات را دائماً تکرار کنید نشان دهنده ی دانش واژگانی و گرامری محدود شما می باشد.



Making Comparisons
در task 1 آزمون IELTS می بایست داده ها و اطلاعات را مقایسه کنید به فراخور موضوع و آنچه که در سوأل مطرح شده است .
چنانچه شما بطور مثال فقط درباره ActiveX،آنچه دربارهJava اتفاق افتاده است و آنچه که بر Net گذشته است، بنویسید بدون بیان ارتباط بین آن ها ، به تنهایی کافی نیست .
در اینجا مثال هایی از مقایسه ها بین انواع داده ها و اطلاعات در نمودارهای task 1 آزمون IELTS و چگونگی بیان این مقایسه بصورت برجسته و با رنگ قرمز مشخص گردیده است.
It can clearly be seen that ActiveX was the most popular computer package to download, whilst Net was the least popular of the three
Downloads of ActiveX and Java showed similar patterns, with both gradually increasing from week 1 to week 5
However, the purchases of Active X remained significantly higher than for the other product over this time frame
In week 1, purchases of ActiveX stood at around 75,000, while those for Java were about 30,000 lower
Java downloads also increased at a steady rate, finishing the period at 80,000
The product that was downloaded the least was Net. This began at slightly under 40,000, and, in contrast to the other two products, fell over the next two weeks
It then increased sharply over the following two weeks to finish at about 50,000, which was well below thatof ActiveX
Grouping the Data
یک ایده خوب تقسیم بندی پاسخ هایتان به پاراگراف های مشخص و سازماندهی شده است. برای این منظور بهتر است اطلاعات مشابه را باهم در یک پاراگراف و یا یک بخش دسته بندی کنید . چنانچه به نمودار نگاهی بیندازید ، خواهید دید ActiveX و Java یک الگوی مشابه دارند ، هر دو بطور پیوسته در یک بازه زمانی افزایش یافته اند ( جدا از نزول تدریجی ActiveX در هفته 4 ( ، بنابراین بهتر است با هم آورده شوند .
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

Describing an IELTS Pie Chart
در این مبحث نکات و روش هایی برای چگونه نوشتن Pie Chart که درtask 1 آزمون IELST سوأل می شود آورده شده است.
برای شروع ، نگاهی به نمودار دایره ای و پاسخی که به آن داده شده است در زیر داشته باشیم :
You should spend about 20 minutes on this task.
The pie charts show the main reasons for migration to and from the UK in 2007.
Summarize the information by selecting and reporting the main features and make comparisons where relevant.
Write at least 150 words.


IELTS Pie Chart Quiz
1-What is the best way to organize your answer?
A) Write one paragraph about immigration and one about emigration
B) Write about the pie charts together, comparing each of the reasons

2-What tense should you use to write about the IELTS pie chart?
A) Past
B) Present

3-Can you talk about ‘increases’ and ‘decreases’ when describing the information?
A) Yes
B) No
حال به پاسخ سوأل فوق توجه داشته باشید:
The pie charts illustrate the primary reasons that people came to and left the UK in 2007. At first glance it is clear that the main factor influencing this decision was employment.
Having a definite job accounted for 30 per cent of immigration to the UK, and this figure was very similar for emigration, at 29%. A large number of people, 22%, also emigrated because they were looking for a job, though the proportion of people entering the UK for this purpose was noticeably lower at less than a fifth.
Another major factor influencing a move to the UK was for formal study, with over a quarter of people immigrating for this reason. However, interestingly, only a small minority, 4%, left for this.
The proportions of those moving to join a family member were quite similar for immigration and emigration, at 15% and 13% respectively. Although a significant number of people (32%) gave ‘other’ reasons or did not give a reason why they emigrated, this accounted for only 17% with regards to immigration.
173 words
همانطور که ملاحظه می کنید ، توصیف pie chart و ترتیب آن در نگارش ساده می باشد. در اینجا برخی از نکات مهم و کلیدی به منظور سازماندهی پاسخ هایتان بیان می گردد.
مهم ترین نکات را برای نگارش در ابتدا انتخاب کنید
این مهم ترین نکته و همچنین بخش اعظم نگارش می باشد. همانطور که در مثال می بینید،definite job , looking for work formal study از بخش هایی هستند که در تحلیل نمودار میله ای در ابتدا به ترتیب اهمیت آورده شده اند. زیرا این ها از دلایل اصلی برای جابجایی هستند. مواردی که تحت عنوان 'other ' آورده می شوند معمولاً از درجه اهمیت کمتری برخوردارند و مقادیر کمتری را به خود اختصاص داده اند بنابراین می توانند در آخر بیان شوند.



روان بنویسید
زمانیکه writing task 1 را انجام می دهید ،بهتر است داده ها و اطلاعات را به طریقی منطقی در یک گروه جای دهید تا به هنگام خواندن ساده باشند .منطقی ترین راه برای تحلیل pie chart در task 1 این است که داده هایی که دسته بندی شدند باهم مقایسه کنید و در این مقایسه به شباهت ها و تفاوت های آن ها توجه داشته باشید و از توصیف هر بخش به طور جداگانه تا حد امکان اجتناب کنید. چنانچه درباره هر بخش بطور جداگانه بنویسید شخصی که آن را می خواند ناگزیر می بایست به پاراگراف ها توجه کند که هر کدام به کدام بخش از نمودار دلالت دارد و این نوعی از هم گسیختگی در تحلیل می باشد .داشتن انسجام در نگارش مسئله ای مهم است این را بخاطر داشته باشید.
تنوع زبانی در نگارش داشته باشید
در نگارش هر نوعی از task 1 بخاطر داشته باشید بسیار مهم است از تکرار بپرهیزید و اصل تنوع در انتخاب واژگان را رعایت کنید و یک ساختار را عیناً تکرار نکنید. زبان کلیدی در تحلیل نمودارها بیان نسبت ها و درصدها می باشد. از عبارات رایج برای بیان نسبت ها و درصدها 'the proportion of…' or 'the percentage of…' می باشد.
هر چند می توانید از سایر کلمات و عبارات برای بیان نسبت ها استفاده کنید . در ادامه برخی از این نمونه ها را می بینید:
  • A large number of people
  • over a quarter of people
  • a small minority
  • A significant number of people
  • less than a fifth
جدول زیر مثال هایی از چگونگی تغییر درصدها به نسبت ها و نرخ ها را بیان می کند:

چنانچه درصدهای موجود در نمودار دقیقاً مشابه درصدهای بالا نبودند می توانید برای توصیف از عباراتی مشابه آنچه که در جدول زیر می بینید استفاده کنید:

جدول زیر نمونه هایی از تغییر درصد اعداد به سایر عبارات نشان می دهد:

کلمات بالا قابل تغییر هستند و همچنان که می دانید اعداد برای اسامی قابل شمارش و مقادیر برای نام های غیرقابل شمارش استفاده می گردند.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

IELTS Process Diagram
نوع دیگری از سئوال بخش اول Graph Description میتواند Process Diagram باشد که علی رغم کمتر دیده شدن در IELTS، باید با تکنیک های آن کاملا آشنا بود.
  1. معرفی دیاگرام
  2. دادن دید اجمالی از نکات اصلی
  3. بیان جزئیات
گونه های متفاوتی از task 1 آزمون IELTS وجود دارد (نمودار خطی،نمودار میله ای، نقشه و غیره) که هر کدام به دانش مختص و زبان خودش برای توضیح نیاز دارند.در این مبحث نگاهی به چگونه نوشتن و توصیف دیاگرام در IELTSداریم.
توصیف Process Diagram در آزمون IELTS به چه شکل است؟
برای شروع به سوأل زیر نگاهی داشته باشید:
You should spend about 20 minutes on this task.
The diagram illustrates the process that is used to manufacture bricks for the building industry.
Summarize the information by selecting and reporting the main features and make comparisons where relevant.
Write at least 150 words.

یک فرآیند شامل تعدادی از مراحل می باشد که به ترتیب در یک بازه زمانی روی می دهند. بنابراین شما می بایست از اولین مرحله شروع کنید و تا آخرین مرحله آن را توصیف کنید.
در مثال بالا این کاملا واضح است .ابتدای توصیف دیاگرام با مرحله نخست آغاز می شود و با آخرین مرحله آن پایان می یابد. فرآیندها همیشه شفاف نیستند و شما ممکن است دو فرآیند را داشته باشید که همزمان باهم روی داده اند.باید دقت داشته باشید که آغاز را درست انتخاب کنید، از این رو بهتر است به مثال هایی از سایر فرآیندها نگاهی داشته باشید تا درک بهتری از انواع فرآیندها و نحوه ی تفسیر آن ها پیدا کنید.



بطور کلی در بخش اول رایتینگ آیلتس، با معرفی یک دیاگرام می توانید این کار را با بیان موضوع اما بگونه ای دیگر آغاز کنید بطور مثال:
The diagram explains the way in which bricks are made for the building industry.
همانطور که می بینید معرفی دیاگرام از سوأل گرفته می شود اما دقت داشته باشید که عیناً عبارت را کپی نکنید . می بایست با استفاده از دانش واژگانی خودتان بنویسید.

نکات اصلی را مشخص کنید
فرآیند توصیف یک دیاگرام درIELTS با توصیف نمودار خطی و میله ای و دایره ای تفاوت دارد زیرا تغییرات اساسی و یا روندی که قابل شناسایی باشد را ندارند . در اینجا می توانید نگاه مختصری به چگونه نوشتن تحلیل فرآیند یک دیاگرام داشته باشید.
نکته مهم و اصلی در توصیف دیاگرام برای دست یابی به نمره 6 IELTS و یا بالاتر این است که زبان آموزان می بایست یک دید کلی از Task 1 فراهم کنند.
برای نمونه می بایست از تعداد مراحل داده شده طی یک فرآیند، و چگونه شروع شدن و خاتمه یافتن آن صحبت کنید.
Overall, there are eight stages in the process, beginning with the digging up of clay and culminating in delivery
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
در اینجا یک مثال از نمودار میله ای و خطی را باهم ملاحظه می کنید. غیرمعمول نیست که دو گراف را باهم برای توصیف در یک زمان برای IELTS داشته باشید . ممکن است در درجه نخست نگران کننده به نظر بییاید ولی وقتی با دقت نگاه کنید خواهید دید خیلی دشوارتر از داشتن یک گراف نمی باشد. حال به سوأل و گراف داده شده در مثال زیر توجه داشته باشید:

You should spend about 20 minutes on this task.
The line graph shows visits to and from the UK from 1979 to 1999, and the bar graph shows the most popular countries visited by UK residents in 1999.
Summarize the information by selecting and reporting the main features and make comparisons where relevant.
Write at least 150 words.

در اینجا مراحلی که نیاز دارید یک نمودار خطی و میله ای را توصیف کنید با زمانی که یک نمودار برای توصیف دارید متفاوت است.



Introduction
زمانی که بیان می کنید گراف چه چیزی را نمایش می دهد، می بایست به هر دوی آن ها اشاره داشته باشید. در اینجا نمونه ای از نخستین جمله برای introduction را ملاحظه می کنید.

The line graph illustrates the number of visitors in millions from the UK who went abroad and those that came to the UK between 1979 and 1999, while the bar chart shows which countries were the most popular for UK residents to visit in 1999.

به یاد داشته باشید این قسمت را با دانش واژگانی خود بنویسید و از سوأل کپی برداری نکنید .سپس می بایست نکات اصلی نمودار را ذکر کنید. زمانی که شما در حال انجام این مرحله هستید سعی کنید نکات مهم و جالب توجه را ذکر کنید :

Overall, it can be seen that visits to and from the UK increased, and that France was the most popular country to go to.

Body Paragraphs
چنانچه دو نمودار به همراه مقدار زیادی اطلاعات دارید ، می بایست توجه داشته باشید که همه موارد را لازم نیست توصیف کنید صرفاً چون مقدار زیادی اطلاعات دارید.

همچنین توجه داشته باشید ممتحن به این مطلب که شما نکات مهم و ضروری را برای بیان انتخاب می کنید و یا به توصیف جزئیات می پردازید توجه زیادی دارد.بنابراین مهارت اصلی زمانی که دو نمودار برای توصیف دارید، توانایی برگزیدن اطلاعات و داده های مهم و نیز خلاصه نمودن مطالب باهم است، در غیر این صورت متن writing ایلتس شما طولانی شده و احتمالاً خارج از وقت مشخص شده تمام خواهد شد. در زیر مثالی از توصیف نمودار خطی و میله ای را باهم ملاحظه می کنید:

To begin, the number of visits abroad by UK residents was higher than for those that came to the UK, and this remained so throughout the period. The figures started at a similar amount, around 10 million, but visits abroad increased significantly to over 50 million, whereas the number of overseas residents rose steadily to reach just under 30 million.
By far the most popular countries to visit in 1999 were France at approximately 11 million visitors, followed by Spain at 9 million. The USA, Greece, and Turkey were far less popular at around 4, 3 and 2 million visitors respectively.

همانطور که ملاحظه می کنید، پاراگراف نخستین درباره نمودار خطی و پاراگراف بعدی درباره نمودار میله ای صحبت می کند. معمولاً لازم ندارید که توصیفات را باهم ادغام نمایید با این کار تنها متن نوشتاری خود را از لحاظ ادراکی پیچیده تر و مشکل تر می نمایید. نوشتن درباره نخستین نمودار در پاراگراف ابتدایی و درباره دومین نمودار در پاراگراف بعدی بهترین روش است . در هر task 1 ، می بایست از به کار بردن زبان صحیح، بیان مقایسه ها، و دسته بندی داده ها بطور مناسب اطمینان حاصل کنید.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
در این مبحث با برخی از واژگان رایج و گرامر مورد نیازکه برای توصیف روند نمودار لازم است آشنا می گردید.

زبانی که برای توصیف نمودار در IELTS می تواند استفاده گردد بسیار وسیع و متنوع است.

در این درس برخی از متداول ترین زبان نگارش را معرفی می کنیم.


همچنین با نحوه ی بکار بردن آن ها از لحاظ گرامری در جمله هم آشنا می شویم.


تمرین


به جدول زیر نگاهی داشته باشید. به شما کمک می کند که چگونه روند نوشتاری یک نموداردر IELTS را توصیف نمایید ، تصمیم بگیرید کدام کلمه برای قرار گیری در جای خالی مناسب است .


Public Expenditure in Hong Kong 1995-1998
Describing Graph Trends - Gap Fill
Public expenditure on education in Hong Kong (1) _____________ continuously from 1995 to 1998. In academic year 1995-6 it (2)_________________ HK$33,611 million, (3)______________ to $39,165 million in 1996-7 and $45,315 million in 1997-8. As a percentage of the government’s budget spending on education also (4)______ each year, from 17.6% to 18% and then to 18.2%.
However, the percentage of expenditure spent on primary, secondary and tertiary education did not show the same consistent (5)_______. In 1995-6 expenditure on primary education was 22.2% of the education budget, 33.7% (6)_________ on secondary, and 35.9% on tertiary.
In 1996, (7) ____________ of 0.8% in spending on tertiary education was financed by a (8)_________ in spending of 0.7% in primary and 0.5% in secondary schooling.
In 1997-8 tertiary spending as a percent of the education budget (9)_________ to its 1995-6 level. The percentage spent on primary education (10)__________ to 21.6% and that on secondary to 33.5%, both figures being less than 1995-6 levels.



Choose the correct word to fit in the gap
(1
A) increases
B) increased
C) increasing
________________________________________
(2
A) was
B) rose to
C) reached
________________________________________
(3
A) increased
B) dropping
C) rising
________________________________________
(4
A)an increase
B) increased
C) increasing
________________________________________
(5
A)rise
B) rose
C) rising
________________________________________
(6
A) spent
B) spending
C) was spent
________________________________________
(7
A)an increase
B)increase
C) was increased
________________________________________
(8
A) increase
B) drop
C) dropped
________________________________________
(9
A) dropped
B) increased
C) returned
________________________________________
(10
A)rised
B) rose
C) increase
1. B-2) A- 3) C-4) B-5) A-6) C- 7) A- 8) B- 9) C- 10)B

این مبحث شما را با برخی از روش های توصیف روند و چگونگی نموداردر IELTSدر و نیز برخی از ساختارهای متنوعی که می توانید استفاده کنید آشنا ساخت. به یاد داشته باشید این ها فقط برخی از واژگان هستند که می توانید برای بیان تغییرات استفاده کنید و دامنه زیادی از این واژگان و ساختارها وجود دارد.

آنچه مهم است استفاده از واژگان و ساختارهای متنوع در توصیف روند نمودار می باشد.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
مبحث پر کردن جای خالی در توصیف نمودار میله ای BAR CHART در واقع فرصتی برای تمرین و نحوه بیان مقایسه ها، تضادها و بیان درصدها و کمیت ها می باشد. به نمودار توجه داشته باشید و سپس نمونه ای از پاسخ داده شده را ملاحظه کنید. عبارت صحیح را برای پر کردن جای خالی برگزینید.


You should spend about 20 minutes on this task.
The chart shows the percentage of drugs taken by girls and boys in a school in New Zealand.

Summarize the information by selecting and reporting the main features and make comparisons where relevant.Write at least 150 words.



عبارت صحیح را از لیست پایین انتخاب و در جای خالی قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که عیناً همان واژه را کپی می کنید در غیر این صورت پاسخ شما غلط محسوب می شود. در انتها پاسخ های صحیح را ملاحظه می کنید.

at approximately 8% / the least /
school children / are similar / gender /
in percentages / more than / equal /
at the same level / percentages for /
at only 5% / around 33% / is exactly /
4% for / bar chart illustrates

Bar Chart Exercise – Answer

The 1. bar chart illustrates information on the quantity of drugs 2. school children in New Zealand take, divided by 3. gender and measured 4. in percentages. Overall, it is immediately apparent that hashish or marijuana is used 5. more than any of the other drugs, whereas LSD is used 6. the least. At first glance we can see that boys take more drugs than girls for 6 out of 7 of the drugs listed, however an 7. equal number of boys and girls take cocaine.

To begin with, boys use more hashish or marijuana than girls at 8. around 33% and 29% respectively. Following this, boys take heroin, opium or morphine 9. at approximately 8%, but girls 10. at only 5%.

On the other hand, the 11. percentages for amphetamines and solvents 12. are similar for both boys and girls at 2% and 3% for girls and 13. 4% for both drugs for boys. Next, the pattern for LSD and medical drugs 14. is exactly the same for both genders at 1% for girls and 3% for boys. Finally, boys and girls take cocaine 15. at the same level, 4%
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

IELTS Graphs - A Common Mistake
با دقت به نمودارهای داده شده و عناوین آن نگاه کنید در قسمت پایین هرکدام یک توضیح مختصری آورده شده است.
به نظر شما مشکل آن ها چیست؟

From 1975 to 2000, hamburgers increased dramatically from 10 to 100 times per year. At the same time, fish and chips fell significantly to just under 40.

While buses fell from just over 25% to around 16% in 2000, cars increased dramatically to over 35%. Meanwhile, bikes fell over this time frame.
متوجه مشکل شدید؟
همبرگرها می توانند افزایش یابند و فیش اند چیپس ها نزول پیدا کند؟ یک خودرو می تواند افزایش یابد و یک اتوبوس و دوچرخه کاش یابد؟ و یا مقدار مصرف همبرگرها و فیش اند چیپس است که دچار افزایش و یا کاهش می گردد؟ همچنین میزان استفاده از خودرو ، دوچرخه و اتوبوس است که دستخوش تغییر در میزان استفاده از آن ها می شود؟
در اینجا تعدادی از روش هایی که نمودارهای آزمون IELTS را می توان به طرز صحیحی پاسخ داد ملاحظه می کنید :
From 1975 to 2000, the consumption of hamburgers increased dramatically from 10 to 100 times per year. At the same time, the number of times that fish and chips were eaten fell significantly to just under 40.
While bus usage fell from just over 25% to around 16% in 2000, cars as a mode of travel increased dramatically to over 35%. Meanwhile, the use of bikes fell over this time frame.



Check Your Subject
فاعل جمله را تشخیص دهید.زمانیکه شما در حال تحلیل task 1 هستید قبل از شروع به نوشتن با دقت نگاه کنید و فاعل جمله را بیابید یا به عبارت دیگر آنچه که اندازه گیری می شود را به طرز صحیحی تشخیص دهید . اشتباه رایج و متداول در نگارش task 1 آزمون IELTS به غلط تشخیص دادن فاعل جمله می باشد بگونه ای که این اشتباه به طور چشمگیری کل پاسخ شما را تحت تأثیر قرار می دهد:
  • The first graph is about the consumption
  • The second graph is about the use
در ادامه برخی از نمونه هایی که در تحلیل نمودار آ زمونIELTS فاعل اشتباه تشخیص داده شده است را ملاحظه می کنید. در انتهای هر جمله داخل پرانتز کلمه ای که نادیده گرفته شده است را ملاحظه می کنید. این کلمه را می توانید به همراه سایر عبارات همچون 'the number of' و یا سایر حالات تغییر شکل یافته آن کلمه استفاده نمایید.
1. Cinema's increased from 2000 to 2005. (attendance)
Cinemaattendance increased from 2000 to 2005.
The number of people attending / who attended the cinema increased from 2000 to 2005.
2. Saudi Arabia fell significantly to 270 million barrels a year. (oil production).
Oil production in Saudi Arabia fell significantly to 270 million barrels a year.
The amount of oil produced in Saudi Arabia fell significantly to 270 million barrels a year.
Saudi Arabia's oil production fell significantly to 270 million barrels a year.
3. 2000 to 2010 saw DVDs drop from 70% to 60%. (purchased).
2000 to 2010 saw the number of DVDs puchased drop from 70% to 60%.
2000 to 2010 saw the purchase of DVDs drop from 70% to 60%.
مثال های متعددی در این زمینه وجود دارد اما نکته حائز اهمیت این مطلب است که دقت داشته باشید می بایست به توصیف کدامین عبارت بپردازید.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

IELTS Table
فرآیند توصیف یک جدول مشابه توصیف گراف و نمودارها می باشد . از همان ساختار بیان مقایسه ها و تضادها و زبان متناسب برای بیان تغییرات استفاده می گردد. یک جدول در واقع روشی دیگر برای بیان اطلاعات می باشد. و به یادگیری گونه خاصی از زبان و شیوه ای جدید برای سازماندهی اطلاعات نیاز نمی باشد.بلکه با همان محفوظات و طرق گفته شده در مباحث پیشین می توان به راحتی به این گونه سوألات پاسخ داد. برای مثال به جدول زیر که بیانگر کیفیت زندگی در 4 کشور می باشد نگاه کنید:
Table: The Quality of Life in Four Countries

همچنین می توان این اطلاعات را به شیوه زیر در یک نمودار میله ای بیان کرد:

هر چند ، همانطور که ملاحظه می کنید ارائه اطلاعات در یک جدول روشی مناسب تر است زیرا در نمودار میله ای تفاوت گسترده بین USA و دیگر کشورها بسادگی واضح نیست. بنابراین یک جدول بهتر به نظر می آید ، و در هر دو تحلیل و نگارش به شیوه ای مشابه صورت می گیرد.



Analysing the IELTS Table
همانند نمودارها و گراف ها ، زمانی که جدولی را توصیف می کنید به نکات ذیل توجه داشته باشید:
  • لازم نیست تمامی داده های داده شده را وصف کنید بلکه می بایست نکات مهم و اصلی را از هر بخش بیان کنید.
  • به دنبال داده های قابل توجه و چشمگیر باشد بعنوان مثال بیشترین ها ، کمترین ها و غیره.
  • سعی کنید داده ها و اطلاعات را دسته بندی کنید این امر ممکن است نیاز به داشتن اطلاعاتی وسیع از مورد مطرح شده در سوال ، بعنوان مثال توسعه یافته بودن کشور و در حال توسعه بودن آن کشور داشته باشد.
Practice
به جدول داده شده در بالا و پاسخی که به آن در ادامه داده شده است توجه کنید:
You should spend about 20 minutes on this task.
The following table gives statistics showing the aspects of quality of life in five countries.
Summarize the information by selecting and reporting the main features and make comparisons where relevant.
Write at least 150 words.
What is the table measuring?
What type of language do you need to use (Change? Comparing and contrasting?)
What tense would you use?
Which country has the best quality of life and which has the worst?
What information could you use for an overview / conclusion?
How could you group the information?
How many paragraphs would you have and what you would write about in each one?
Making a Plan
شما می بایست همیشه از خود انواع سوألات ممکن در TASK 1 را بپرسید سپس شروع به نوشتن کنید.می توانید با توجه به آن ها برنامه ای منسجم را برای پاسخگویی به سوالات منظم کنید و طبق آن پیش بروید. در ادامه برخی از نمونه نت ها و کامنت هایی که یک زبان آموز در حین پاسخگویی به سوال مطرح کرده و طبق آن برای خود Plan را مشخص کرده ملاحظه می کنید
PLAN
Topic – standard of living, 5 countries
Language – comparison
Time / tense – 1982 = past
Overview – USA far higher
Groups –
USA = highest
Egypt, Indo, Bol = similar
Bangladesh = very low
حال به نمونه پاسخ داده شده توجه داشته باشید و ببینید چگونه طبق برنامه از پیش تعیین شده ، پاسخ ها سازماندهی شده است.ملاحظه کنید که چگونه داده ها مطابق شباهت هایی که با یکدیگر دارند ، دسته بندی گردیده اند. ساختارهای بیان کننده تضادها و قیاس ها مشخص گردیده اند.
Model Answer
infant mortalitylife expectancy at birthdaily calorie supply per headGNP per headcountry
132401877140Bangladesh
124502086570Bolivia
97562950690Egypt
87492296580Indonesia
1274365313160USA

The table uses four economic indicators to show the standard of living in five selected countries in 1982. Overall, it can be seen that the quality of life in the USA was far higher than the other four countries.
To begin, the USA, which is a developed country, had the highest GNP at 13,160 dollars per head. It also had a much higher daily calorie intake and life expectancy, and the lowest rate of infant mortality.
The other developing countries had quality of life ratings that were significantly lower. The range of indicators for Egypt, Indonesia and Bolivia were similar, with Egypt having the highest quality of life amongst the three. However, the infant mortality rate in Egypt’s was slightly higher than Indonesia’s at 97 deaths per 1000 compared to 78 in Indonesia.
Bangladesh had by far the lowest quality of life in all the indicators. Its GNP was one hundred times smaller than the USA’s. Its calorie intake and life expectancy were about half those of the USA, and its infant mortality rate was 10 times greater.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

در این مبحث به نمودار خطی نگاهی خواهیم داشت به منظور درک بهترو روش های پاسخ دهی بهتر و نشان دادن اینکه چگونه یک پاسخ را به روش های مختلف می توان سازماندهی کرد.

معمولاً روش های مختلفی برای نوشتن درباره یک نموداررایتینگ ایلتس وجود دارد. هر کسی ممکن است به گونه ای ببیند و به طریقی متفاوت پاسخ دهد. یک روش الزاماً به روش دیگر برتری ندارد. اگر یک روش دشوار است برای پاسخ دهی بنابراین نمی تواند انتخاب صحیحی باشد.آنچه که اهمیت دارد زمانیکه شما درباره پاسخ دهی task 1 برنامه ریزی می کنید این نکته می باشد که چگونه می توانید گراف را به طریقی منطقی و شفاف سازماندهی کنید.این اغلب بدین معنی می باشد که دسته بندی داده ها به طریقی مناسب و نیز جستجو برای نمونه ها و الگوها بطور مثال جستجو برای شباهت ها و تفاوت ها می تواند روشی مناسب برای پاسخ دهی به گراف و نمودار باشد.

این نمونه از writing task 1 آزمونIELTS به گروه های مختلف سنی دسته بندی شده است .اگرچه یک گراف همانند مثال داده شده در یک بازه ی زمانی مشخص تعریف نشده باشد، می توان مشاهده کرد چگونه برخی تغییرات در بازه های سنی مختلف روی می دهند. در این مثال ملاحظه می کنید چگونه فاکتورهای مورد نظر در همسایگی زمانیکه یک خانه را برای سکونت برمی گزینید بر اساس سن تفاوت می کند . به سوأل و پاسخی که در ادامه مطرح می گردد توجه داشته باشید:


You should spend about 20 minutes on this task.
The line graph shows the percentage of people of different age groups and how they rate a set of factors in terms of importance when buying a new home.
Summarize the information by selecting and reporting the main features and make comparisons where relevant.
Write at least 150 words.

Model Answer 1 - Organizing by Factors
The line graph illustrates the importance, measured in percentages that four ages groups place on five different factors when they move to a new home. It is immediately apparent that a low crime rate is the most important variable across all the age groups.
Of all the factors, the desire for a low crime rate is by far the most important. Amongst the all the age groups this figure stands at around 80%, with the middle aged and elderly viewing it as slightly more important. Next, schools are seen as very important by a significant proportion of 25 to 44 year olds although the percentages drop markedly as people get older, with just under 25% of 55 to 64 year olds viewing this as important.
Shopping facilities, being chosen by around 13%, are not viewed with such importance as schools and crime by the younger age groups. However, as people get older, this increases in importance to approximately 30%, and, as would be expected, is actually more important than schools to those over 55. Finally, although increasing in importance with age, neither parks nor public transport are viewed to be as important as the other factors by any of the groups.



Comments
همانطور که می بینید زبان آموز پاسخ خود را به این سوأل حول فاکتورها دسته بندی کرده است. هر بخشی توضیح داده شده است و همچنین با مهم ترین قسمت شروع گردیده است.کمترین مقادیر مربوط به بخش هایی است که گفتن آن ها اهمیت چندانی ندارد مانند parks و public transport. دقت داشته باشید که نمودار به تنهایی درباره هر فاکتور صحبت نمی کند بلکه مقایسه ای بین فاکتورها و گروه ها انجام می دهد . بطور مثال :

Of all the factors, the desire for a low crime rate is by far the most important.
Shopping facilities are not viewed with such importance as schools and crime by the younger age groups.
توجه داشته باشید در توصیف گراف در task 1 IELTS از توصیف یک عبارت و یک مقدار را به تنهایی بپرهیزید و همواره آن عبارات در مقایسه با سایر موارد بسنجید و مطرح کنید .

Model Answer 2 - Organizing by Age Groups
The line graph illustrates the importance, measured in percentages that four ages groups place on five different factors when they move to a new home. It is immediately apparent that a low crime rate is the most important variable across all the age groups.
The factors that are very important when purchasing a new house are very similar for the first two age groups. A low crime rate represents the greatest percentage of these groups at around 80%, though it is slightly higher for those aged 35 to 44. Schools as a factor is again very similar at around 60% for the younger age group, but dropping to around 45-50% for 35 to 44 year olds. A much lower percentage rate shopping, parks and public transport as important.
Turning to those aged over 45, low crime accounts for the largest proportion at approximately 80%, similar to those of a younger age. In contrast to the younger groups though, schooling was far less important, falling to below 25% for those aged over 55. This older group rate them as less important than shopping facilities. In fact, shopping facilities, parks and public transport all become more important factors as people get older.
Comments
این نمونه از نمودار خطی عمدتاً پیرامون گروه های سنی سازماندهی گردیده است . زبان آموز اینگونه تصمیم گرفته است که دو گروه سنی ابتدایی تقریباً مشابه هستند و می توان باهم در یک گروه جای گیرند و دو گروه سنی بعدی با یکدیگر شباهت دارند . تفاوت بین گروه سنی زیر 44 سال و نیز گروه سنی بالای 44 سال بطور مشخصی بیان گردیده است .بطور مثال :
Turning to those aged over 45, low crime accounts for the largest proportion at approximately 80%, similar to those of a younger age.
Summary
این مبحث به چگونه نوشتن درباره گروه های سنی و مثال هایی از اینکه چگونه پاسخ ها به طرق مختلفی ممکن است دسته بندی شوند، می پردازد .اگرچه این مطلب در ارتباط با نمودار خطی task 1 IELTS می باشد اما درباره هر نمودار و یا گرافی که درtask 1 مطرح شود روشی مشابه به کار برده می شود. برای اینکار می بایست ظرف مدت زمان چند دقیقه ای به دسته بندی داده ها پرداخته و برای مناسب ترین روش دسته بندی که دنبال کردن و خواندن آن هم برای ممتحن آسان باشد، تصمیم گیری کنید .
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

Prepositions for graphs


در نگارش writing task 1 دانستن این نکته خیلی مهم است که چگونه به طرز صحیحی از حروف اضافه درمتن خود استفاده کنیم. برخی واژگان به همراه حروف اضافه مشخصی به کار می روند و معنی خاصی می دهند. چنانچه آن ها را در جای نادرستی قرار دهید و حروف اضافه نا صحیحی را به کار برید کاملا بی معنی خواهند شد و دچار سردرگمی می شوید که به چه صورت گفته ی خود را بیان کنید.

در ابتدا، نگاهی به نمونه پاسخ داده شده داشته باشید و توجه داشته باشید چگونه حروف اضافه به کار گرفته شده اند. در ادامه حروف اضافه در متن مشخص شده اند.


Sample Task 1 Answer

The line graph compares the number of car thefts for every thousand vehicles in four countries from 1990 to 1999. Overall, it can be seen that car thefts were far higher in Great Britain than in the other three counties throughout the whole time frame.
To begin, car thefts in Sweden, France and Canada followed a fairly similar pattern over the first five years, all remaining between 5 and 10 per thousand. The general trend though for France and Canada was a decline in the number of vehicles stolen over the period, with both at around 6 in 1999. In contrast, Sweden experienced an upward trend, starting the period at approximately 8, and finishing at just under 15.
Interestingly, car thefts in Great Britain started at 18 per thousand, which far exceeded that of the other countries. It then fluctuated over the next nine years, reaching a peak of 20 thefts per 1000 in 1996, and ending the period slightly lower than where it began, at approximately 17 per thousand.



Practice
حال به جملات زیر توجه کنید و تصمیم بگیرید کدام یک از حروف اضافه قرار داده شده در جدول برای پر کردن جای خالی مناسب می باشد .

1. In May, the price of gold rose slightly $ 1,500.
2. Holidays to foreign destinations remained constant about 85,000 per month for the last two months of the year.
3. Profits increased 4 million dollars to 6 million dollars last year.
4. From 2001 to 2010, the price of electricity has increased 125%.
5. Bike sales reached a peak 20,000 in September.
6. There is a sharp increase in traffic levels from 8am to 9am, nearly 3000 cars traveling on the road.
7. The last decade has seen a steep increase the number of people diagnosed with diabetes.
8. At the start of the year, the turnover of the company stood £1.3 million.
9. During the summer, student numbers at the school fluctuate 150 and 170 per week.
10. Following this, the number then fell a low of 20 per month.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Correct answers:
1. to
2. at
3. from
4. by
5. of
6. with
7. in
8. at
9. between
10. to
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

A graph in the future

برخی اوقات می بایست در مورد گرافی بنویسید که در زمان آینده رخ داده لست. زمانیکه برای تحلیل به شما نمودار خطی یا میله ای داده می شود می بایست دقت داشته باشید متعلق به چه بازه ی زمانی می باشد. چنانچه بازه زمانی را اشتباه دریابید تأثیر نامطلوبی بر روی نمره شما خواهد داشت چون که به موجب آن انبوهی از اطلاعات را اشتباهاً بیان می کنید. برای روشن شدن این مطلب به نمودار خطی زیر توجه داشته باشید:

1. چارچوب زمانی آن به چه شکل است؟
2. از چه گزاره زمانی می بایست استفاده نمایید؟


همانطور که ملاحظه می کنید نمودار خطی داده شده شامل یک بازه زمانی از سال 2012 تا 2022 می باشد. در برخی از نمودارها ممکن است بازه زمانی گذشته و آینده با هم داده شود. در این مثال می بایست خیلی دقت داشته باشید چه زمانی بهتر است از ساختار فعلی در زمان گذشته و چه زمانی صرف فعل در آینده را به کار گیرید. در اینجا برخی از عبارات رایج که برای توصیف در زمان آینده بکار می رود ملاحظه می کنید:
  • will + infinitive
  • is/are expected to + infinitive
  • is/are predicted to + infinitive



حال به نمودار خطی داده شده و نمونه پاسخ آن توجه داشته باشید:
برای اینکه به وضوح ملاحظه کنید که چگونه زمان گذشته و آینده بیان گردیده است با رنگ قرمز زمان گذشته و با رنگ سبز زمان آینده مشخص شده است.

Graph in the Future - Model answer
You should spend about 20 minutes on this task.
The line graph shows the past and projected finances for a local authority in New Zealand.
Summarize the information by selecting and reporting the main features and make comparisons where relevant.
Write at least 150 words.

The line graph illustrates the financial position of a New Zealand local authority from 2012 to 2022. It is measured in millions of New Zealand dollars. Overall, it can be seen that while rates revenue and user charges are predicted to increase over the period, borrowings and grants and subsidies will remain much lower.
Rates revenues and user charges will follow a very similar pattern over the time frame. Rates revenue stood at just under 1.5 billion in 2012, which was the highest of the four criteria.Though they remained stable until 2013, they are expected to climb to approximately 2.4 billion dollars in 2022. Like rates revenues, use charges are predicted to continuously increase. They began the period at 1 billionand will stand at twice this level by 2022.
Borrowings, on the other hand, are expected to show considerable fluctuation. Although having initially increased, they will drop to a low of 600 million in 2016, before reaching a peak of just under 1.5 billion in 2020. Borrowings will finish the period at around the same level that they began. Grant and subsidies were the lowest of the four, at under 500 million in 2012. Despite moving up to exceed borrowing briefly in 2016, this low level will continue until 2022.
(209 words)
 
بالا