تعمیرگاه تخصصی خودرو زیر نظر متخصصان باشگاه

پژو 405

عضو جدید
سلام
ممنون از پاسخ و کمک تمام کارشناسان
یک سئوال هم دارم در صورت امکان با جزییات و کامل توضیح بدید و اون صدای زوزه گیربکس و دیفرانسیله و وجه تمیز بین این دو .
ارادتمند و تشکر بابت توجه و عنایت شما
 

سروش7

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام
ممنون از پاسخ و کمک تمام کارشناسان
یک سئوال هم دارم در صورت امکان با جزییات و کامل توضیح بدید و اون صدای زوزه گیربکس و دیفرانسیله و وجه تمیز بین این دو .
ارادتمند و تشکر بابت توجه و عنایت شما



گیربکس 2 نوع صدا داره
1-یه صدا در طول حرکت هست که یه جورایی شبیه صدای باد میمونه(شبیه)
که به این حالت میگن دنده تیز کردن
شاه دنده(دنده همیشه گرد) تیز شده
لبه های دنده ساییده میشه و از حالت خودش خارج میشه که عموما با تراشکاری و صاف کردنشون رفع میشه
2-یه صدا هست که در هنگام تعویض دنده میاد
مثل صدای اب هویج گیری(معروفه)
در این حالت دنده برنجی ها خورده شدن
که اونم باید گیرب باز شه و دنده برنجی ها تعویض شن(هزینه بره در هر دو حالت)
البته میتونه از رگلاژ نبودن دیسک و صفحه کلاچ هم باشه
یا از بی واسکازین موندن گیربکس(در هر دو حالت واسکازین تاثیر داره)
.
دیفرانسیل از دو چرخ دنده ی اصلی استفاده میکنه
یک دنده ی بزرگ به نام پنیون
یه دنده ی کوچیک به نام کران ویل
صدای دف هم به 2 نوع هست
یکی این که موقع حرکت تق صدا میده(در این حالت باید واشر گیری شه کران ویل)یعنی شل شده و لقی داره
صدای دوم هم زوزه ی دف هست
زوزه ی دف از تیز شدن لبه های پنیون هستش
اون هم با تراشکاری عموما رفع میشه
 

سروش7

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
نحوه تشخیص هم به این شکله
صدای گیربکس یه جور زوزه ی مداوم هست که با گزاشتن پا روی کلاچ قطع میشه
و با کم و زیاد کردن دور موتور کم و زیاد میشه
و صدای برنجی هم در هنگام تعویض دنده(مخصوصا 1 و 2 ) صدای اب هویج میده




صدای دیفرانسیل در اکثر اوقات در دنده 3 و 4 و 5 هستش
اما 1 و 2 هم میشه صدا بده
صدای زوزه ی دف یه مقدار کلفت تر از صدای گیرب هستش
و یکی از خصوصیاتش اینه که تو همه دنده ها فرق میکنه
صدای زوزه ی دنده ها با هم فرق داره و مثل گیربکس یه نواخت نیست

 

پژو 405

عضو جدید
سلام ممنون بابت اطلاعات علمی که ارائه کردید.
صدای زوزه دیفرانسیل اگه گاز بدی باید بیاد و اگه گاز رو ول کنی باید قطع شه درسته؟ و یا زمانی که دنده خلاص هست عملا باید قطع شه یا زمانی که کلاج می گیری (چیزی که در پیکانها و آردی ها مشهور هست).چون در حالت حرکت و کلاج گیری تنها دنده دیشلی ها و پلوس هست که حرکت می کنه و کرانویل و پینیون هم در مسیر مستقیم بی حرکتند اگه اشتباه گفتم لطفا اصلاحش کنید.
 

r.a1390

عضو جدید
اينجا لازم مي دانم تا از راهنمايي هاي بي دريغ Turk-oglu كمال تشكر را بنمايم ، ايشان چند روزي هست كه هر روز به سوالاتي از طرف بنده جواب مي دهند ، از ايشان بسيار بسيار سپاسگزارم اميدوارم هميشه موفق باشند و سلامت
 

پژو 405

عضو جدید
سلام
نه خیر من ماشین رو دستکاری نمی کنم. تنها تغییرش لاستیک فابریکش بود که با نوع تویو teo plusعوضش کردم. البته برخی از مکانیک ها به لاستیک شک داشتند که رینگ و لاستیک 206 رو (هر چهار چرخ)، انداختم زیرش باز تغییری نداشت.
 

چناقبلاغی

اخراجی موقت
سلام
خوروی 405 با ECU زیمنس بعد از روشن شدن و رسیدن به دمای نرمال اگر خاموش شود دیگر روشن نمی شود تا موتور کاملا خنک گردد لطفا دلایل عیب را ذکر کنید؟؟؟؟
متشکرم
 

پژو 405

عضو جدید
405 glx با موتور 206 . امروز بردمش نمایندگی پایلوت گیربکس مهندسش گفت از گیربکسه! اگه کلاج می گرفتی قطع می شد با تعویض ماهکها برطرف می شد ولی این صدا فقط با تعویض گیربکس ممکنه قطع شه!!! چون گیربکس های تعویضی همگی تعمیری هستند!!! حالا می خوام به بازرسی کشوری شکایت کنم نظر شما چیه؟
 

Turk-oglu

مدیر بازنشسته
سلام
خوروی 405 با ECU زیمنس بعد از روشن شدن و رسیدن به دمای نرمال اگر خاموش شود دیگر روشن نمی شود تا موتور کاملا خنک گردد لطفا دلایل عیب را ذکر کنید؟؟؟؟
متشکرم

در دستگاه دیاگ ایرادی مشاهده گردیده است ؟ که مربوط به سنسورها و یا عملگرها باشد؟
 

Turk-oglu

مدیر بازنشسته
405 glx با موتور 206 . امروز بردمش نمایندگی پایلوت گیربکس مهندسش گفت از گیربکسه! اگه کلاج می گرفتی قطع می شد با تعویض ماهکها برطرف می شد ولی این صدا فقط با تعویض گیربکس ممکنه قطع شه!!! چون گیربکس های تعویضی همگی تعمیری هستند!!! حالا می خوام به بازرسی کشوری شکایت کنم نظر شما چیه؟
فایده ای نداره
چون نمایندگی مربوطه خودروی شما را پذیرش و نسبت به رفع ایراد مطرح شده اقدام نموده است حال اگر رفع نشده است امری دیگر
ولی به نظر من اگر شما مکانیک واردی که درباره گیربکس استفاده شده در 405 ماهر باشه سراغ دارید ببرید پیش اون و با تعویض قطعات داخلی گیربکس که معیوب هستن مشکلتون رو برطرف کنید
 

hojjatfarahani

عضو جدید
تحقیق در مورد فرمان هیدرولیک.

تحقیق در مورد فرمان هیدرولیک.

سلام دوستان.تحقیقی در مورد فرمان هیدرولیک میخواستم لطفا کمکم کنید.سپاسگزارم.حجت اله فراهانی.
 

newsoprano

عضو جدید
درخواست مقاله در مورد قطعات خودرو

درخواست مقاله در مورد قطعات خودرو

سلام دوستان!من دنبال یه مقاله درباره قطعات موتور خودرو و معادل انگلیسی اونها میگردم اگه کسی چنین مقاله ای سراغداره لطفن کمک کنه:D
 

HaMiD.TcI

مدیر تالار موبایل متخصص سیستم عامل Apple
مدیر تالار
405 glx با موتور 206 . امروز بردمش نمایندگی پایلوت گیربکس مهندسش گفت از گیربکسه! اگه کلاج می گرفتی قطع می شد با تعویض ماهکها برطرف می شد ولی این صدا فقط با تعویض گیربکس ممکنه قطع شه!!! چون گیربکس های تعویضی همگی تعمیری هستند!!! حالا می خوام به بازرسی کشوری شکایت کنم نظر شما چیه؟
شکایت هیچ کاری انجام نمیده.
صدای گریبکس توی این مدل عادیه. این برای چندمین بار. ماشینتون رو نپاشونید. این صدا فعلا" با هیچ طریقی جز تعویض چرخ دنده و انداختن نوع زانتیایی درست نمیشه.
حساس نباشید!
 

LEGEND.MM

کاربر فعال تالار موبایل
کاربر ممتاز
متاسفانه ایرانخودرو روی 405 TU5 از گیربکس BE3.5 استفاده کرده . پس همونطور که حمید جان گفتن سر و صدای این گیربکس کاملا عادیه !
بازم سمند TU5 خوب بود . حداقل گیربکسش BE4 بود ... :redface:
 

HaMiD.TcI

مدیر تالار موبایل متخصص سیستم عامل Apple
مدیر تالار
متاسفانه ایرانخودرو روی 405 TU5 از گیربکس BE3.5 استفاده کرده . پس همونطور که حمید جان گفتن سر و صدای این گیربکس کاملا عادیه !
بازم سمند TU5 خوب بود . حداقل گیربکسش BE4 بود ... :redface:
البته سمند موتور 1800 هم واسش کمه با اون وزنش!
tu5 یه موتور اسپرته و برای دور های بالا و شتاب زیاد ازش استفاده میشه.
سمند tu5 مثل اینه که شما بری 405 بگیری و همیشه 2تا سرنشین عقب ماشینت داشته باشی.
1600 با این گشتاور واقعا" کمه برای سمند
به نظرم این موتور بهترین بازدهی رو روی 405 داره ولی نه با این گریبکس!
اگه میشد گریبکس GLI رو روش انداخت که محشر می شد!
 

saeed2021

عضو جدید
عزیزان اول به این قانون فیزیک که میگه (جرم در حال حرکت وزن جانبیش صفره وهر چه سرعتش بیشتر باشه راحت تر از مسیر خودش خارج میشه )توجه کنیم و بعد در مورد مرکز وزن و ارتفاع خودرو و... صحبت ...
متاسفانه هیچکس در رانندگی به این مساله توجه نمیکنه وجالبه که حدود 80% تصادفات دلیلش همین هست
 

HaMiD.TcI

مدیر تالار موبایل متخصص سیستم عامل Apple
مدیر تالار
عزیزان اول به این قانون فیزیک که میگه (جرم در حال حرکت وزن جانبیش صفره وهر چه سرعتش بیشتر باشه راحت تر از مسیر خودش خارج میشه )توجه کنیم و بعد در مورد مرکز وزن و ارتفاع خودرو و... صحبت ...
متاسفانه هیچکس در رانندگی به این مساله توجه نمیکنه وجالبه که حدود 80% تصادفات دلیلش همین هست
تئوری ها به انسان خیلی کمک میکنن تا به سوی جلو پیشرفت کنه!
ولی بعضی مواقع باید گذاشتشون کنار و به اون حسی که بهت دست میده موقعی که کلاچ و گاز زیر پاته و فرمون توی دستت اعتماد کنی.
روش کار کن. اکثر مواقع از تمام تئوری ها بیشتر جواب میده.
(این معنیش میشه تجربه)
 

Jaihoon

عضو جدید
من خیلی دنبال کتاب How to convert your car to use water as fuelگشتم ولی نتونستم پیداش کنم . اگه میشه کمکم کنین . ممنون
 

yosoufe

متخصص خودرو
کاربر ممتاز
من خیلی دنبال کتاب How to convert your car to use water as fuelگشتم ولی نتونستم پیداش کنم . اگه میشه کمکم کنین . ممنون

فقط اینو تونستم پیدا کنم:



Run Your Car With Water
Ebook | PDF | 1.5 MB

This book presents complete plans and detailed descriptions sufficient to build a workable water, Hybrid system for your fuel, injected or carbureted motor vehicle. The technology contained herein has not been patented and has been placed in the public domain.

Create your own water hybrid for under $150!

Did you know that you can convert your car to a water-burning car? You can run your car on water, supplemental to gasoline, to increase your car's fuel efficiency and reduce your fuel costs significantly.

- Works on gas or diesel powered cars, vans, trucks, and SUVs. (Not tested on hybrids)
- Your car will become at least 40% more fuel efficient and produce cleaner emissions.
- Convert your car for the lowest price. Similar conversion kits cost up to $600 and up!
- Works with plain tap water. No need for distilled water or special water additives!
- We've simplified the process. The steps are easy, and the materials are affordable.

Our easy conversion guide will show you how to use electricity from your car's battery to separate water into a gas called HHO (2 Hydrogen + 1 Oxygen). HHO, also called Brown's Gas or Hydroxy, burns smoothly and provides significant energy - while the end product is just H2O! HHO provides the atomic power of Hydrogen, while maintaining the stability of water.

Can Water Really Power a Car?
The answer is YES, ABSOLUTELY! We have made the technology to build a water-burning hybrid easy and affordable.

Water can be used to fuel a car when used as a supplement to gasoline. In fact, very little water is needed! only one quart of water provides over 1800 gallons of HHO gas which can literally last for months and significantly increase your vehicle's fuel efficiently, improve emissions quality, and save you money.

Thousands of successful water-conversions around the world are proof that this technology works and will soon catch on! Some industry insiders say its just a matter of time before this water-burning technology will be standard in new automobiles. One expert estimates most cars will be using this technology by 2012, but until the auto manufacturers catch up, you can use this technology for yourself today at a very reasonable set-up cost.


Download:
RapidShare
فایل ضمیمه هم داره اگه از rapidshare سختته. برو تو پست اصلی تا ببینیش.
http://www.www.www.iran-eng.ir/show...-خودرو/page9?p=4454491&viewfull=1#post4454491
 

yosoufe

متخصص خودرو
کاربر ممتاز
سلام دوستان!من دنبال یه مقاله درباره قطعات موتور خودرو و معادل انگلیسی اونها میگردم اگه کسی چنین مقاله ای سراغداره لطفن کمک کنه:D

یه سر بزن اینجا کتابخانه مهندسی خودرو

لیست تمام قطعات یدکی خودرو (سمند)
http://www.mediafire.com/?jqlo8q6ilg26ba6
 

mekatron

عضو جدید
با سلام و خسته نباشید خدمت دوستان عزیز. بنده چند روزیه که به مشکل زیز برخوردم و بعداز گشت و گزارهای فراوان اینجا رو پیدا کردم،که امیدوارم بتونید بنده رو راهنمایی کنیدالبته بازگو کردن خلاصه داستان زیر خالی از لطف نیست هر چند وقتتون رو میگیره،پیشاپیش عذرخواهی میکنم:
بنده جدیدا یه سمند ال ایکس خریدم و بردم باند براش نصب کردن،در حین نصب یک قطعه پشت صندلی پیدا کردم که تا به حال ندیده بودم و از آقای به اصطلاح اوستا کار در موردش سوال کردم که گفت این قطعه یک نوع جی پی اس میباشد که ایران خودرو برای ردیابی ماشینهاش جاسازی میکنه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.منم خیلی تعجب کردم و گفتم مگه میشه؟و ایشون فرمودند که تا به حال تویه چندتا ماشین این قطعه رو دیده و باز کردن تا ردیابی نشن.خلاصه حرفش رو قبول نکردم و اون قطعه جاسوسی رو با خودم آوردم خونه و از چندتا بازهم به اصطلاح متخصص پرسیدم و اونها هم اظهار بی اطلاعی کردن، به همین دلیل تصمیم گرفتم که خودم کاربرد اون قطعه رو پیدا کنم توویه همین گیر و دار بودم که متوجه شدم سنسور دنده عقب هیچ صدایی نداره!!! و بعداز چند صفحه مطالعه فهمیدم اون قطعه جاسوسی ماهواره ای فوق پیشرفته بیزر بیچارهء دنده عقبم بوده که با بی رحمی تمام سیماش از لحیم بیزر جدا شده بود. بعداز پی بردن به این موضوع توویه ماشین رو مجددا" گشتم تا اینکه یک برد الکترونیکی هم پیدا کدم. حالا مشکل اصلی بنده اینه که از برد الکترونیکی بیزر سه تا سیم به رنگهای آبی،مشکی و قرمز اومده بیرون که هرکدوم رو به بیزر که اونم جای سه تا لحیم داره وصل میکنم متاسفانه کار نمیکنه!!اگه از دوستان عزیز کسی میتونه کمکم کنه ممنون میشم.حسابی کلافم کرده.راستی سیمی که از صندوق عقب اومده بیرون و وصل میشه به برد بیزر دارای دو تا سیمه که با سوکت وصل میشه به برد.(((((کاش یاد بگیریم چیزی رو که بلد نیستیم با جرآت بگیم بلد نیستیم))))))) :crying2:با عرض پوزش یه سوال دیگه داشتم و اون اینه که آیا درسته ظبطهای پایونر امکان اتصال به آنتن برقی رو ندارن ؟اگه درسته ،چه راه حلی رو به جز گذاشتن کلید جدا پیشنهاد میکنید؟؟؟؟
 
آخرین ویرایش:

mekatron

عضو جدید
با سلام و خسته نباشید خدمت دوستان عزیز. بنده چند روزیه که به مشکل زیز برخوردم و بعداز گشت و گزارهای فراوان اینجا رو پیدا کردم،که امیدوارم بتونید بنده رو راهنمایی کنیدالبته بازگو کردن خلاصه داستان زیر خالی از لطف نیست هر چند وقتتون رو میگیره،پیشاپیش عذرخواهی میکنم:
بنده جدیدا یه سمند ال ایکس خریدم و بردم باند براش نصب کردن،در حین نصب یک قطعه پشت صندلی پیدا کردم که تا به حال ندیده بودم و از آقای به اصطلاح اوستا کار در موردش سوال کردم که گفت این قطعه یک نوع جی پی اس میباشد که ایران خودرو برای ردیابی ماشینهاش جاسازی میکنه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.منم خیلی تعجب کردم و گفتم مگه میشه؟و ایشون فرمودند که تا به حال تویه چندتا ماشین این قطعه رو دیده و باز کردن تا ردیابی نشن.خلاصه حرفش رو قبول نکردم و اون قطعه جاسوسی رو با خودم آوردم خونه و از چندتا بازهم به اصطلاح متخصص پرسیدم و اونها هم اظهار بی اطلاعی کردن، به همین دلیل تصمیم گرفتم که خودم کاربرد اون قطعه رو پیدا کنم توویه همین گیر و دار بودم که متوجه شدم سنسور دنده عقب هیچ صدایی نداره!!! و بعداز چند صفحه مطالعه فهمیدم اون قطعه جاسوسی ماهواره ای فوق پیشرفته بیزر بیچارهء دنده عقبم بوده که با بی رحمی تمام سیماش از لحیم بیزر جدا شده بود. بعداز پی بردن به این موضوع توویه ماشین رو مجددا" گشتم تا اینکه یک برد الکترونیکی هم پیدا کدم. حالا مشکل اصلی بنده اینه که از برد الکترونیکی بیزر سه تا سیم به رنگهای آبی،مشکی و قرمز اومده بیرون که هرکدوم رو به بیزر که اونم جای سه تا لحیم داره وصل میکنم متاسفانه کار نمیکنه!!اگه از دوستان عزیز کسی میتونه کمکم کنه ممنون میشم.حسابی کلافم کرده.راستی سیمی که از صندوق عقب اومده بیرون و وصل میشه به برد بیزر دارای دو تا سیمه که با سوکت وصل میشه به برد.(((((کاش یاد بگیریم چیزی رو که بلد نیستیم با جرآت بگیم بلد نیستیم))))))) :crying2:با عرض پوزش یه سوال دیگه داشتم و اون اینه که آیا درسته ظبطهای پایونر امکان اتصال به آنتن برقی رو ندارن ؟اگه درسته ،چه راه حلی رو به جز گذاشتن کلید جدا پیشنهاد میکنید؟؟؟؟





نبود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟منتظر یاری سبزتان هستم:(
 

ستار پیروی

عضو جدید
نمونه سوال امتحانی

نمونه سوال امتحانی

سلام بجه ها
من فردا امتحان طرح ریزی واحدهای صنعتی کتاب جیمزم_اپل دارم خواستم اگر کسی نمونه سوال داره واسم بفرسته ممنون
 

Similar threads

بالا