سلامدر مورد گیربکس cvt مطلب میخوام.
سلام
این یه تکنولوژی تقریبا نوین و جدیده و اولین بار کارخانه ی فورد ازش استفاده کرد
اتصال به وسیله ی پولی هایی که تغییر زاویه میدن انجام میشه
با تغییر زاویه پولی ها سرعت خروجی و ورودی تغییر میکنه
همون تغیر زوایای دنده هاست که به این صورت عمل میکنه
مطالب بیتشر رو در سایت های تخصصی جستجو کن
به یاد مهندس قیاسی که هرچی بلدم از اون یاد گرفتم ولی چه فایده که قدرشو ندونستن
فک کنم تا حالا شده باشه که از خودتون این سوال رو بپرسین که آیا کم وزیاد کردن ارتفاع خودرو ویا خوابوندن اون از نظر علمی وایمنی کار درستی هست یا نه؟
در جواب باید عرض کنم که متاسفانه خیر این کار هیچگونه توجیع علمی وایمنی ندارد....در سیستم تعلیق خودرو کیفیت سواری دادن(ride)و دیگری قابلیت هدایت وکنترل(handling) مورد بحث است.که این دو مرتبا در تضاد با یکدیگرند.یعنی بهبود یکی باعث بروز اشکال در دیگری می شود مثلا برای یک خودرو جهت سواری و راحتی سفر به یک فنر بندی نرم مناسب است در صورتیکه برای هدایت و کنترل سیستم فرمان به یک فنر بندی سفت و سخت نیازمند است که در این سطح کار طراحان بسیار سنگین می شود. با کم کردن ارتفاع خودرو به دلیل کم کردن از ارتفاع فنر سیستم تعلیق بسیار سفت و سخت میگردد و نرمی و راحتی خودرو حذف می گردد.
فک کنم تا حالا شده باشه که از خودتون این سوال رو بپرسین که آیا کم وزیاد کردن ارتفاع خودرو ویا خوابوندن اون از نظر علمی وایمنی کار درستی هست یا نه؟
در جواب باید عرض کنم که متاسفانه خیر این کار هیچگونه توجیع علمی وایمنی ندارد....در سیستم تعلیق خودرو کیفیت سواری دادن(ride)و دیگری قابلیت هدایت وکنترل(handling) مورد بحث است.که این دو مرتبا در تضاد با یکدیگرند.یعنی بهبود یکی باعث بروز اشکال در دیگری می شود مثلا برای یک خودرو جهت سواری و راحتی سفر به یک فنر بندی نرم مناسب است در صورتیکه برای هدایت و کنترل سیستم فرمان به یک فنر بندی سفت و سخت نیازمند است که در این سطح کار طراحان بسیار سنگین می شود. با کم کردن ارتفاع خودرو به دلیل کم کردن از ارتفاع فنر سیستم تعلیق بسیار سفت و سخت میگردد و نرمی و راحتی خودرو حذف می گردد.
تازه کلی هم از عمر راننده کم میکنه. تمام سرعت گیرا رو باید بگیری. بعد از چند وقت توی ستونا شروع میکنه صدا افتادن.حالا از همه اینا که بگذریم.تا اونجایی که من عقلم میرسه: :دی :
علاوه بر این می خوام اضافه کنم که:
خواباندن شاسی باعث می شه مرکز جرم خودرو پایین تر بیاد. پایین آمدن مرکز جرم سبب می شود که گشتاور نیروی اینرسی (و یا گشتاور به وجود آماده بر اثر نیروی بین چرخ و جاده (بستگی داره چه جوری به مسئله نگاه کنی)) کمتر بشه، (به علت کوتاه شدن بازوی نیرو) در نتیجه به هنگام فرمان پذیری و یا ترمز گیری و شتاب گیری نیاز کمتری به اختلاف نیرو عمودی تایر ها است تا این گشتاور را جبران کنند و این باعث می شود که نیرو عمودی چرخ ها به طور یکسان تری بین چرخ ها تقسیم شوند که این مسئله باعث پایداری بیشتر خودرو می شود.
البته راه های دیگری هم برای پایین آوردن مرکز جرم هست که باز باعث پایداری بیشتر خودرو می شوند :دی
سلام باشه سلامتونو میرسونم.باشه زود قضاوت نمیکنمسلام آقای جمشیدی
مهندس قیاسی یک کاربر با ارزش برای باشگاه بود و هست ولی ایشون این تالار رو فراموش کردن
شما اگه ایشون رو از نزدیک میشناسید سلام ما رو بهشون برسونید
لطفا شما هم درمورد این باشگاه و کاربران اون اینقدر زود قضاوت نکنید
میتونید تاثیرشو توی ترمز گرفتن توی سرعت های بالای 100 تا ببینید. وقتی ترمز میکنید ماشین شروع به لرزیدن می کنهبالانس چرخ
اکثر افراد بر این باورند که بالانس چرخ ها فقط مربوط به چرخ های جلو میشه در صورتی که پیشنهاد میشه حتما چرخ های عقب رو هم بالانس کنید وقتی این کارو انجام بدین تاثیرات اون رو در سرعت های بالای 120 به خوبی حس میکنید
درستترین روش بالانس چرخ ها در واقع بالانس چرخ ها بدون باز کردن آنهاست که کل مجموعه های دوار نظیر توپی چرخها نیز بالانس گردنند ولی به دلیل نبود امکانات لازم این کار با باز کردن چرخها انجام میگیرد.
تازه کلی هم از عمر راننده کم میکنه. تمام سرعت گیرا رو باید بگیری. بعد از چند وقت توی ستونا شروع میکنه صدا افتادن.حالا از همه اینا که بگذریم.
خانوم بچه ها رو سوار میکنی ببری یه دوری بزنی. به طور اتفاقی دوستای خانوم بچه ها هم میان سوار شن. وا مصیبتا! با هر موج خیابون. 1 لایه رنگ از زیر ماشینو یک لایه سمباده ی نرم به اعصاب راننده....
از اب گلالود ماهی نگیر فرزندم :دیپیشنهاد من به شما اینه که از سیستمی که فایل ویدیویی اونو تو لینک زیر می تونی دانلود کنی، استفاده کن. دیگه نگران دوستای خانوم بچه ها هم می تونی نباشی :دی
http://www.mediafire.com/download.php?r8sh77025ew3oop
اینم دوتا عکس از کلیپ که بفهمی قضیه چیه:
سفارش بدم برات بفرستن؟؟؟؟
وقتی ارتفاع ماشین کم میشه تمام سیستم زیر بند ماشین میخوره به هم. شما وقتی ارت میزنی یه نگاه به گردگیر پلوسات بکن ببن یه حالت خم شدگی پیدا میکنن. درست مثل اینه که داعما" ماشینت توی دست اندازهاالبته خوابوندن خودرو تا يك حدي خوبه من پرايدمو تا 3 انگشت بالاي لاستيك آوردم پايين سر پيجها راحتر مي پيچم و تا حالا مشكلي نداشتم
از اب گلالود ماهی نگیر فرزندم :دی
چه ماهی گیریی :دی
حالا یکی نمی خواد برا ما بگه چه جوری شاسی ماشین و می خوابونن. اگه تونستید عکسم بزارید. مرسی.
االبته خوابوندن خودرو تا يك حدي خوبه من پرايدمو تا 3 انگشت بالاي لاستيك آوردم پايين سر پيجها راحتر مي پيچم و تا حالا مشكلي نداشتم
یه سر به اینجا ها بزن:در مورد گیربکس cvt مطلب میخوام.
سلام. یه سوال دارم که قبلا جای دیگه پرسیده بودم ولی جواب نگرفته بودم. یه بار دیگه می پرسم
این دیاگ ی که تعمیر کار ها استفاده می کنند چه جور سیستمی داره؟ نرم افزارش قابل دانلوده؟ چه سخت افزاری نیاز داره؟ ممنون می شم اگه چیزی می دونید در اختیارم بزارید.
در مورد نرم افزارهای دیاگ باید عرض کنم که هم قابل دانلوده وهم خود شرکتهای خودروسازی اون رو در اختیارتون میزارن البته با قیمت بالایی این کارو میکنن اما اگه بخوان اطلاعال کلی رو در اختیارتون بذارم باید عرض کنم که دستگاه Diag2000 ساخت شرکت ACTIA فرانسه بوده و روی یک کامپیوتر پرتابل (کمی بزرگتر و کلفت تر از یک لپ تاپ) و تحت Windows 95 كار مي كند. علاوه بر آن تولید این دستگاه از حدود5 سال پیش متوقف و حدودا از 2 سال پیش هیچ گونه update جدیدی برای این دستگاه ارائه نمی شود. دستگاه جایگزین شرکت پژو برای دیاگ 2000 دستگاه جدیدتری به نام سیستم PPS است که بر روی لپ تاپ IBM نصب و مورد استفاده قرار می گیرد. اگه این اطلاعات قانع کننده نبود بفرمایید تا توضیح بیشتری داده بشه
اگه کیت ساسپنشن برای خودرو خودتون بخرین که علمی ترین و البته گرونترین راه ممکنه که سیستم کمک فنرتون با نمونه ی اسپرت و کم ارتفاع تعویض میشه و باعث میشه با کم شدن ارتفاع ماشینتون در دست اندازها نه تنها خشک نشه بلکه نرمتر هم بشه
Thread starter | عنوان | تالار | پاسخ ها | تاریخ |
---|---|---|---|---|
S | اصطلاحات تخصصی اتومبیل و مکانیک خودرو | مکانیک خودرو | 0 | |
R | بحث تخصصی موتور خودرو | مکانیک خودرو | 27 | |
واژه نامه تخصصی خودرو به زبان فارسی | مکانیک خودرو | 2 | ||
Y | معنی چند تا لغت تخصصی خودرو رو میخوام | مکانیک خودرو | 2 | |
تاپیک های غیر تخصصی | مکانیک خودرو | 2 |