تعمیرگاه تخصصی خودرو زیر نظر متخصصان باشگاه

سروش7

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
تعمیرگاه تخصصی خودرو زیر نظر متخصصان باشگاه

سلام دوستان من قصد دارم تا با زدن یه تعمیرگاه مجازی در باشکاه تا حدودی مشکلات خودرویی اعضای باشگاه رو بر طرف کنم البته به کمک دوستان متخصص به همین دلیل از دوستان کل باشگاه دعوت میشود با مطرح کردن سوالات ومشگلات . خودروی خود رو در کوتاهترین زمان وبه صورت رایگان تعمیر کنند

با تشکر





ضمنا عرض میکنم که در این تاپیک از اطلاعات دوست خوبم آقا مجتبی که عضو باشگاه نیستن هم استفاده میشه...
 
آخرین ویرایش:

solo69

عضو جدید
در مورد گیربکس cvt مطلب میخوام.;)
سلام
این یه تکنولوژی تقریبا نوین و جدیده و اولین بار کارخانه ی فورد ازش استفاده کرد
اتصال به وسیله ی پولی هایی که تغییر زاویه میدن انجام میشه
با تغییر زاویه پولی ها سرعت خروجی و ورودی تغییر میکنه
همون تغیر زوایای دنده هاست که به این صورت عمل میکنه
مطالب بیتشر رو در سایت های تخصصی جستجو کن

به یاد مهندس قیاسی که هرچی بلدم از اون یاد گرفتم ولی چه فایده که قدرشو ندونستن
 

سروش7

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
فک کنم تا حالا شده باشه که از خودتون این سوال رو بپرسین که آیا کم وزیاد کردن ارتفاع خودرو ویا خوابوندن اون از نظر علمی وایمنی کار درستی هست یا نه؟

در جواب باید عرض کنم که متاسفانه خیر این کار هیچگونه توجیع علمی وایمنی ندارد....در سیستم تعلیق خودرو کیفیت سواری دادن(ride)و دیگری قابلیت هدایت وکنترل(handling) مورد بحث است.که این دو مرتبا در تضاد با یکدیگرند.یعنی بهبود یکی باعث بروز اشکال در دیگری می شود مثلا برای یک خودرو جهت سواری و راحتی سفر به یک فنر بندی نرم مناسب است در صورتیکه برای هدایت و کنترل سیستم فرمان به یک فنر بندی سفت و سخت نیازمند است که در این سطح کار طراحان بسیار سنگین می شود. با کم کردن ارتفاع خودرو به دلیل کم کردن از ارتفاع فنر سیستم تعلیق بسیار سفت و سخت میگردد و نرمی و راحتی خودرو حذف می گردد.
 

Turk-oglu

مدیر بازنشسته
سلام
این یه تکنولوژی تقریبا نوین و جدیده و اولین بار کارخانه ی فورد ازش استفاده کرد
اتصال به وسیله ی پولی هایی که تغییر زاویه میدن انجام میشه
با تغییر زاویه پولی ها سرعت خروجی و ورودی تغییر میکنه
همون تغیر زوایای دنده هاست که به این صورت عمل میکنه
مطالب بیتشر رو در سایت های تخصصی جستجو کن

به یاد مهندس قیاسی که هرچی بلدم از اون یاد گرفتم ولی چه فایده که قدرشو ندونستن

سلام آقای جمشیدی
مهندس قیاسی یک کاربر با ارزش برای باشگاه بود و هست ولی ایشون این تالار رو فراموش کردن
شما اگه ایشون رو از نزدیک میشناسید سلام ما رو بهشون برسونید
لطفا شما هم درمورد این باشگاه و کاربران اون اینقدر زود قضاوت نکنید
 

Turk-oglu

مدیر بازنشسته
فک کنم تا حالا شده باشه که از خودتون این سوال رو بپرسین که آیا کم وزیاد کردن ارتفاع خودرو ویا خوابوندن اون از نظر علمی وایمنی کار درستی هست یا نه؟

در جواب باید عرض کنم که متاسفانه خیر این کار هیچگونه توجیع علمی وایمنی ندارد....در سیستم تعلیق خودرو کیفیت سواری دادن(ride)و دیگری قابلیت هدایت وکنترل(handling) مورد بحث است.که این دو مرتبا در تضاد با یکدیگرند.یعنی بهبود یکی باعث بروز اشکال در دیگری می شود مثلا برای یک خودرو جهت سواری و راحتی سفر به یک فنر بندی نرم مناسب است در صورتیکه برای هدایت و کنترل سیستم فرمان به یک فنر بندی سفت و سخت نیازمند است که در این سطح کار طراحان بسیار سنگین می شود. با کم کردن ارتفاع خودرو به دلیل کم کردن از ارتفاع فنر سیستم تعلیق بسیار سفت و سخت میگردد و نرمی و راحتی خودرو حذف می گردد.

متاسفانه تو کشور ما اسپورت کردن خودرو فقط توی خوابیده کردن خودرو و نصب سیستم های صوتی آنچنانی خلاصه میشه
 

yosoufe

متخصص خودرو
کاربر ممتاز
فک کنم تا حالا شده باشه که از خودتون این سوال رو بپرسین که آیا کم وزیاد کردن ارتفاع خودرو ویا خوابوندن اون از نظر علمی وایمنی کار درستی هست یا نه؟

در جواب باید عرض کنم که متاسفانه خیر این کار هیچگونه توجیع علمی وایمنی ندارد....در سیستم تعلیق خودرو کیفیت سواری دادن(ride)و دیگری قابلیت هدایت وکنترل(handling) مورد بحث است.که این دو مرتبا در تضاد با یکدیگرند.یعنی بهبود یکی باعث بروز اشکال در دیگری می شود مثلا برای یک خودرو جهت سواری و راحتی سفر به یک فنر بندی نرم مناسب است در صورتیکه برای هدایت و کنترل سیستم فرمان به یک فنر بندی سفت و سخت نیازمند است که در این سطح کار طراحان بسیار سنگین می شود. با کم کردن ارتفاع خودرو به دلیل کم کردن از ارتفاع فنر سیستم تعلیق بسیار سفت و سخت میگردد و نرمی و راحتی خودرو حذف می گردد.

تا اونجایی که من عقلم میرسه: :دی :
علاوه بر این می خوام اضافه کنم که:
خواباندن شاسی باعث می شه مرکز جرم خودرو پایین تر بیاد. پایین آمدن مرکز جرم سبب می شود که گشتاور نیروی اینرسی (و یا گشتاور به وجود آماده بر اثر نیروی بین چرخ و جاده (بستگی داره چه جوری به مسئله نگاه کنی)) کمتر بشه، (به علت کوتاه شدن بازوی نیرو) در نتیجه به هنگام فرمان پذیری و یا ترمز گیری و شتاب گیری نیاز کمتری به اختلاف نیرو عمودی تایر ها است تا این گشتاور را جبران کنند و این باعث می شود که نیرو عمودی چرخ ها به طور یکسان تری بین چرخ ها تقسیم شوند که این مسئله باعث پایداری بیشتر خودرو می شود.

البته راه های دیگری هم برای پایین آوردن مرکز جرم هست که باز باعث پایداری بیشتر خودرو می شوند :دی
 

HaMiD.TcI

مدیر تالار موبایل متخصص سیستم عامل Apple
مدیر تالار
تا اونجایی که من عقلم میرسه: :دی :
علاوه بر این می خوام اضافه کنم که:
خواباندن شاسی باعث می شه مرکز جرم خودرو پایین تر بیاد. پایین آمدن مرکز جرم سبب می شود که گشتاور نیروی اینرسی (و یا گشتاور به وجود آماده بر اثر نیروی بین چرخ و جاده (بستگی داره چه جوری به مسئله نگاه کنی)) کمتر بشه، (به علت کوتاه شدن بازوی نیرو) در نتیجه به هنگام فرمان پذیری و یا ترمز گیری و شتاب گیری نیاز کمتری به اختلاف نیرو عمودی تایر ها است تا این گشتاور را جبران کنند و این باعث می شود که نیرو عمودی چرخ ها به طور یکسان تری بین چرخ ها تقسیم شوند که این مسئله باعث پایداری بیشتر خودرو می شود.

البته راه های دیگری هم برای پایین آوردن مرکز جرم هست که باز باعث پایداری بیشتر خودرو می شوند :دی
تازه کلی هم از عمر راننده کم میکنه. تمام سرعت گیرا رو باید بگیری. بعد از چند وقت توی ستونا شروع میکنه صدا افتادن.حالا از همه اینا که بگذریم.
خانوم بچه ها رو سوار میکنی ببری یه دوری بزنی. به طور اتفاقی دوستای خانوم بچه ها هم میان سوار شن. وا مصیبتا! با هر موج خیابون. 1 لایه رنگ از زیر ماشینو یک لایه سمباده ی نرم به اعصاب راننده....
 

solo69

عضو جدید
سلام آقای جمشیدی
مهندس قیاسی یک کاربر با ارزش برای باشگاه بود و هست ولی ایشون این تالار رو فراموش کردن
شما اگه ایشون رو از نزدیک میشناسید سلام ما رو بهشون برسونید
لطفا شما هم درمورد این باشگاه و کاربران اون اینقدر زود قضاوت نکنید
سلام باشه سلامتونو میرسونم.باشه زود قضاوت نمیکنم
 

سروش7

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
بالانس چرخ
اکثر افراد بر این باورند که بالانس چرخ ها فقط مربوط به چرخ های جلو میشه در صورتی که پیشنهاد میشه حتما چرخ های عقب رو هم بالانس کنید وقتی این کارو انجام بدین تاثیرات اون رو در سرعت های بالای 120 به خوبی حس میکنید
درستترین روش بالانس چرخ ها در واقع بالانس چرخ ها بدون باز کردن آنهاست
که کل مجموعه های دوار نظیر توپی چرخها نیز بالانس گردنند ولی به دلیل نبود امکانات لازم این کار با باز کردن چرخها انجام میگیرد.
 

ali_is_dragon

عضو جدید
با سلام خدمت شما دوستان عزیز.این عکس در زمانی که خودرو در سرعت های پایین میباشد صحت دارد. که فولی محرک باز شده drive pulley و تسمه در قسمت کوچک مخروط قرار دارد و درفولی متحرک driven pulley تسمه در قسمت بزرگ مخروط فولی قرار گرفته .این همان حالت در سرعت های پایین در گیربکس های دستی است.که یک دنده ی کوچک دور موتور را گرفته و به دنده ی بزرگی که در زیر با آن درگیر است منتقل کرده و سرعت کم وگشتاور زیاد را خارج میکند.دنده 1 یعنی با2 یا 3 دور زدن فولی محرک فولی خروجی فقط 1 دور میزند.
در زمان حرکت خودرو در سرعت های بالا تسمه در فولی محرک drive pulleyتسمه در قسمت بزرگ قرار دارد و در فولی متحرک driven pulleyتسمه در قسمت کوچک فولی میباشد که این حالت سرعت را زیادوگشتاور را کم میکند. با هر 1دوری که فولی محرک میزند فولی خروجی 2 تا 3 دور میزند.البته این در سیستم هایی تقریبا قدیمی بوده و در سیستم های جدید به دلیل لغزش تسمه دیگر از تسمه استفاده نشده و از دو صفحه ی اصطکاکی بین دو فولی استفاده شده که در این حالت فولی ها به صورت افقی کنار هم قرار دارند و دو صفحه ی اصطکاکی بر آنها عمود شده است.یکی در بالا و دیگری در پایین که فولی ها بین این دو صفحه قرار گرفته اند.
اگه کم و کسری داشت به بزرگواریه خودتون ببخشید.
 

HaMiD.TcI

مدیر تالار موبایل متخصص سیستم عامل Apple
مدیر تالار
بالانس چرخ
اکثر افراد بر این باورند که بالانس چرخ ها فقط مربوط به چرخ های جلو میشه در صورتی که پیشنهاد میشه حتما چرخ های عقب رو هم بالانس کنید وقتی این کارو انجام بدین تاثیرات اون رو در سرعت های بالای 120 به خوبی حس میکنید
درستترین روش بالانس چرخ ها در واقع بالانس چرخ ها بدون باز کردن آنهاست
که کل مجموعه های دوار نظیر توپی چرخها نیز بالانس گردنند ولی به دلیل نبود امکانات لازم این کار با باز کردن چرخها انجام میگیرد.
میتونید تاثیرشو توی ترمز گرفتن توی سرعت های بالای 100 تا ببینید. وقتی ترمز میکنید ماشین شروع به لرزیدن می کنه
 

yosoufe

متخصص خودرو
کاربر ممتاز
ZF Nivomat self Leveling System

ZF Nivomat self Leveling System

تازه کلی هم از عمر راننده کم میکنه. تمام سرعت گیرا رو باید بگیری. بعد از چند وقت توی ستونا شروع میکنه صدا افتادن.حالا از همه اینا که بگذریم.
خانوم بچه ها رو سوار میکنی ببری یه دوری بزنی. به طور اتفاقی دوستای خانوم بچه ها هم میان سوار شن. وا مصیبتا! با هر موج خیابون. 1 لایه رنگ از زیر ماشینو یک لایه سمباده ی نرم به اعصاب راننده....

پیشنهاد من به شما اینه که از سیستمی که فایل ویدیویی اونو تو لینک زیر می تونی دانلود کنی، استفاده کن. دیگه نگران دوستای خانوم بچه ها هم می تونی نباشی :دی
http://www.mediafire.com/download.php?r8sh77025ew3oop
اینم دوتا عکس از کلیپ که بفهمی قضیه چیه:

سفارش بدم برات بفرستن؟؟؟؟


 
آخرین ویرایش:

yamaha R6

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
االبته خوابوندن خودرو تا يك حدي خوبه من پرايدمو تا 3 انگشت بالاي لاستيك آوردم پايين سر پيجها راحتر مي پيچم و تا حالا مشكلي نداشتم
 

HaMiD.TcI

مدیر تالار موبایل متخصص سیستم عامل Apple
مدیر تالار
پیشنهاد من به شما اینه که از سیستمی که فایل ویدیویی اونو تو لینک زیر می تونی دانلود کنی، استفاده کن. دیگه نگران دوستای خانوم بچه ها هم می تونی نباشی :دی
http://www.mediafire.com/download.php?r8sh77025ew3oop
اینم دوتا عکس از کلیپ که بفهمی قضیه چیه:

سفارش بدم برات بفرستن؟؟؟؟


از اب گلالود ماهی نگیر فرزندم :دی
االبته خوابوندن خودرو تا يك حدي خوبه من پرايدمو تا 3 انگشت بالاي لاستيك آوردم پايين سر پيجها راحتر مي پيچم و تا حالا مشكلي نداشتم
وقتی ارتفاع ماشین کم میشه تمام سیستم زیر بند ماشین میخوره به هم. شما وقتی ارت میزنی یه نگاه به گردگیر پلوسات بکن ببن یه حالت خم شدگی پیدا میکنن. درست مثل اینه که داعما" ماشینت توی دست اندازه
 

Turk-oglu

مدیر بازنشسته
دوستان عزیز
بهتر نیست جو این تایپیک همون طور که از عنوانش بر میاد ، محلی برای مطرح کردن ایراد های به وجود آمده بر روی خودرو و راهنمایی جهت رفع آنها باشد.
 

ali_is_dragon

عضو جدید
د.ست عزیز : شک نکن هرچیزی که حال بده یه ضرریم داره.این یه قانونه.حالا ضررش از منفعتش بیشتر نباشه کمتر نیست.کارخونه وقتی خودرو رو ساخته یه استاندایی براش مشخص کرده اگه لازم بود که خودش ارتفاع میداد بهش دیگه!!!

زیاد به بیرونه ماشین دقت نکن کلاس ملاسو بیخیال.
 

Turk-oglu

مدیر بازنشسته
چه ماهی گیریی :دی

حالا یکی نمی خواد برا ما بگه چه جوری شاسی ماشین و می خوابونن. اگه تونستید عکسم بزارید. مرسی.

خوابوندن ماشین معمولا با کاهش ارتفاع فنر به وجود میاد
برای این کار از روش های زیر استفاده میشه :
گرم کردن فنر و تغییر حالت ارتجاعی فنر
برش فنر
البته برای کارایی بهتر کمک رو هم عوض کرده و از کمک فنر حرفه ای استفاده کنن بهتر جواب میگیرن و در این صورت خودرو از حالت خشکی در میاد و در هنگام حرکت از روی موانع صدای کمتری از سیستم فنر بندی به گوش خواهد رسید
دوستان برای کاهش ارتفاع عقب خودرو روشی ذکر کنن تا توضیحات تکمیلی داده بشه
 

Turk-oglu

مدیر بازنشسته
االبته خوابوندن خودرو تا يك حدي خوبه من پرايدمو تا 3 انگشت بالاي لاستيك آوردم پايين سر پيجها راحتر مي پيچم و تا حالا مشكلي نداشتم

مهندس برای پراید بیشتر از ارتفاع 3 انگشت بالای لاستیک پایین بیاد دیگه چیزی نمیمونه و سر هر مانعی باید کلی صاف شدن لاستیکت رو تحمل کنی
 

سروش7

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
اگه کیت ساسپنشن برای خودرو خودتون بخرین که علمی ترین و البته گرونترین راه ممکنه که سیستم کمک فنرتون با نمونه ی اسپرت و کم ارتفاع تعویض میشه و باعث میشه با کم شدن ارتفاع ماشینتون در دست اندازها نه تنها خشک نشه بلکه نرمتر هم بشه
 

manwolf

عضو جدید
قطعه یابی

قطعه یابی

هر سوالی در مورد قطعات پژو پارس دارید در خدمت عزیزانم ؟
 

13680311

عضو جدید
سلام ببخشید شما پایان نامه هم دارید در مورد خودرو(مقطع کارشناسی)
 

yosoufe

متخصص خودرو
کاربر ممتاز
در مورد گیربکس cvt مطلب میخوام.;)
یه سر به اینجا ها بزن:

1.
اینجا یک مدل جدید CVT معرفی شده البته هنوز رو خودرو استفاده نشده رو موتور و دوچرخه استفاده شده. جالب توجه:
http://www.fallbrooktech.com/NuVinci.asp
http://www.fallbrooktech.com/
چند تا از pdf های مربوطه شون رو هم در ضمیمه گذاشتم:
مشاهده پیوست 75535
مشاهده پیوست 75534
و بقیش تو این دو تا لینک زیر می تونی دانلود کنی:
http://www.mediafire.com/download.php?9g5bgcr7t061vxd
http://www.mediafire.com/download.php?nule0n5uin98tjc
ویدیوی انیمیشنش رو هم می تونی تو لینک زیر ببینی:
http://www.fallbrooktech.com/02_demo.asp
این نوع CVT خفن جدیده، تو ایران کسی هنوز راجع بهش خیلی اطلاعات نداره

2.
اینجا هم می تونی یه فایل ویدیویی خیلی خوب برای مقایسه CVT و جعبه دنده اتوماتیک AT دانلود کنی:
http://www.mediafire.com/download.php?oovb2o9gkha2155

3.
این یک وبکست webcast ه که هفته پیش انجمن مهندسی خودرو آمریکا در مورد CVT بر گذار کرد.:

http://vshow.on24.com/vshow/globaldrivetrain2011/registration/1965#
باید ثبت نام کنی بعد بری تو بخش theatre ش
گذینه آخرشو انتخاب کن. و attend رو بزن. الیته باید با ADSl ببینی.

CVT Visionaries: Innovation, Change & Case Studies
More designs are featuring continuously variable transmissions -- or CVTs. What is CVT technology? And where is it going? This webcast looks at the evolution of CVT technology, its benefits, its challenges, and its future. Our panel of experts will explore CVT technology, discuss fuel efficiency, and present some illuminating case studies. This webcast is one of three webcasts available as part of the 2011 Global Drivetrain Virtual Summit, a free online event that provides the opportunity for you to explore global advancements in drivetrain technology.

اسلاید هایی رو که در موردشون در این وبکست حرف می زنند رو می تونی تو لینک زیر دانلود کنی:
http://www.mediafire.com/?snjefhs16i7j12j
 
آخرین ویرایش:

yosoufe

متخصص خودرو
کاربر ممتاز
سلام. یه سوال دارم که قبلا جای دیگه پرسیده بودم ولی جواب نگرفته بودم. یه بار دیگه می پرسم

این دیاگ ی که تعمیر کار ها استفاده می کنند چه جور سیستمی داره؟ نرم افزارش قابل دانلوده؟ چه سخت افزاری نیاز داره؟ ممنون می شم اگه چیزی می دونید در اختیارم بزارید.
 

سروش7

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام. یه سوال دارم که قبلا جای دیگه پرسیده بودم ولی جواب نگرفته بودم. یه بار دیگه می پرسم

این دیاگ ی که تعمیر کار ها استفاده می کنند چه جور سیستمی داره؟ نرم افزارش قابل دانلوده؟ چه سخت افزاری نیاز داره؟ ممنون می شم اگه چیزی می دونید در اختیارم بزارید.


در مورد نرم افزارهای دیاگ باید عرض کنم که هم قابل دانلوده وهم خود شرکتهای خودروسازی اون رو در اختیارتون میزارن البته با قیمت بالایی این کارو میکنن اما اگه بخوان اطلاعال کلی رو در اختیارتون بذارم باید عرض کنم که دستگاه Diag2000 ساخت شرکت ACTIA فرانسه بوده و روی یک کامپیوتر پرتابل (کمی بزرگتر و کلفت تر از یک لپ تاپ) و تحت Windows 95 كار مي كند. علاوه بر آن تولید این دستگاه از حدود5 سال پیش متوقف و حدودا از 2 سال پیش هیچ گونه update جدیدی برای این دستگاه ارائه نمی شود. دستگاه جایگزین شرکت پژو برای دیاگ 2000 دستگاه جدیدتری به نام سیستم PPS است که بر روی لپ تاپ IBM نصب و مورد استفاده قرار می گیرد. اگه این اطلاعات قانع کننده نبود بفرمایید تا توضیح بیشتری داده بشه
 

yosoufe

متخصص خودرو
کاربر ممتاز
در مورد نرم افزارهای دیاگ باید عرض کنم که هم قابل دانلوده وهم خود شرکتهای خودروسازی اون رو در اختیارتون میزارن البته با قیمت بالایی این کارو میکنن اما اگه بخوان اطلاعال کلی رو در اختیارتون بذارم باید عرض کنم که دستگاه Diag2000 ساخت شرکت ACTIA فرانسه بوده و روی یک کامپیوتر پرتابل (کمی بزرگتر و کلفت تر از یک لپ تاپ) و تحت Windows 95 كار مي كند. علاوه بر آن تولید این دستگاه از حدود5 سال پیش متوقف و حدودا از 2 سال پیش هیچ گونه update جدیدی برای این دستگاه ارائه نمی شود. دستگاه جایگزین شرکت پژو برای دیاگ 2000 دستگاه جدیدتری به نام سیستم PPS است که بر روی لپ تاپ IBM نصب و مورد استفاده قرار می گیرد. اگه این اطلاعات قانع کننده نبود بفرمایید تا توضیح بیشتری داده بشه

یعنی هیچ نرم افزار دیاگی نیست که بشه رو لپ تاپ معمولی با ویندوز اکس پی راه اندازی کرد؟
 

V A H ! D

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع ,
کاربر ممتاز
اگه کیت ساسپنشن برای خودرو خودتون بخرین که علمی ترین و البته گرونترین راه ممکنه که سیستم کمک فنرتون با نمونه ی اسپرت و کم ارتفاع تعویض میشه و باعث میشه با کم شدن ارتفاع ماشینتون در دست اندازها نه تنها خشک نشه بلکه نرمتر هم بشه


.
.
.
... ؟!

جالبه ...

بازم تشکر ...
 

Similar threads

بالا