تعطیلات هفته گذشته ، 148 کشته داد

babak 123

عضو جدید
کاربر ممتاز
حجم سفرهای تعطیلات عید فطر که امسال به تعطیلات نوروز شبیه شد، 148 کشته روی دست مردم گذاشت.
سرهنگ محمدرضا مهماندار، فرمانده پلیس راه کشور امروز آماری از میزان تخلفات و تذکرات پلیس راه به راننده های جاده ها خبر داد و گفت: "در طرح تابستانی پلیس که از ابتدای تیر ماه آغاز شد 478 هزار و 384 راننده به علت عدم استفاده از کمربند ایمنی سرنشینان عقب خودرو جریمه و بیش از یک میلیون و 300 هزار راننده نیز تذکر دریافت کردند. این در حالیست که در این مدت 65 هزار و 395 خودرو و 59 هزار و 226 موتورسیکلت به علت ارتکاب همزمان 2 تخلف حادثه ساز در جاده های کشور توقیف شدند. در همین مدت 5 هزار و 78 گواهینامه نیز از سوی پلیس توقیف شد."
آنطور که سرهنگ مهماندار می گوید، پلیس راه بیش از 640 هزار نفر را به دلیل سرعت غیرمجاز جریمه کرده است. نکته اینجاست که سرعت حدود 4 هزار نفر از این راننده ها، 50 کیلومتر برساعت، بیش از سرعت مجاز بوده است.
اما در تعطیلات عید فطر، پلیس راه دو خودرو که سرعت نجومی داشته اند را توقیف کرده است. مرسدس بنزی که در اتوبان اصفهان-شیراز با سرعت 208 کیلومتر بر ساعت می تاخته است و اتوبوسی که با 193 کیلومتر بر ساعت در همین جاده، سر می برده.
مهماندار همچنین گفت: "در هر ساعت به طور متوسط 45 دستگاه خودرو از یک ساعت تا 72 ساعت توقیف بودند این در حالیست که 700 هزار نمره مفنی نیز به رانندگان متخلف داده شد."
دوربین برای جریمه
فرمانده پلیس راه کشور بر استفاده از دوربین های نظارتی برای جریمه خودروهای مختلف تاکید کرد: "پلیس با استفاده از دوربین های نظارتی که در محورهای پرتردد قرار دارد رانندگانی که اقدام به تخلفات حادثه ساز یا سبقت می کردند را شناسایی و برای آنها قبض جریمه و نمره منفی صادر کرد. در طول تعطیلات عید فطر 2 هزار راننده از این طریق اعمال قانون شدند."
او همچنین گفت: طی روزهای سه شنبه، چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه هفته گذشته 74 تصادف منجر به فوت در جاده های کشور رخ داد که بر اثر آن 148 نفر کشته شدند. همچنین 456 تصادف منجر به جرح در کشور رخ داد که 769 نفر مجروح شدند.

بستن کمربند ایمنی برای اتوبوس ها اجباری شد
مهماندار با بیان کنترل حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوس ها، گفت: "استفاده از کمربند ایمنی توسط تمامی سرنشینان اتومبیل اجباری است و ماموران موظف اند از تردد اتوبوس های فاقد کمربند ایمنی جلوگیری کنند. همچنین بازرسان نامحسوس در اتوبوس ها حضور دارند و بر کار رانندگان نظارت می کنند.
http://khabaronline.ir/news-171742.aspx
 

R@mtin.eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
دلایل اصلی اینهمه طلفات ایناست:
1)راهنمایی رانندگی در ایران فوق العاده فوق العاده ضعیف کار میکنه، یعنی راننده ها هیچ باکی از خلاف کردن ندارند .
2)نمیخوان پول خرج کنند پلیس استخدام کنند از سربازهای وظیفه استفاده میکنند اونها هم که شغلشون این نیست حقوق هم که نمیگیرند برای همین دل به کار نمیدن و سر سری میگیرن.
3)تعداد پلیس ها خیلی خیلی کمه. و کنترل تخلف در جاده ها خیلی ضعیفه.
4) جاده های غیر استاندارد
5)فرهنگ غلط راننده ها یه جورایی فرهنگ بخور تا خورده نشی و حق گرفتنیه و اینها توی رانندگی ما نهادینه شده.
 

abu_72

عضو جدید
کاربر ممتاز
قانون حقوق بشر

زيستن

جان انسان هميشه فرياد ميزنيم و گوش دنيا رو كر ميكنيم

بعد خودمون ، همش كشته ميديم

توي يك لحظه 200 نفر كشته ، سقوط هواپيما


به نظر من علت اصلي خسارت :

جاده هاي غير استاندارد

ماشين هاي بدون ايمني

و نقص قوانين (خدا رو شكر امسال يكم اصلاح شد)



به قول علي ضيا(مجري تلوزيون) ، جون مردم رو به دمپاي خودشون گرفتن
 

silver light

عضو جدید
کاربر ممتاز
دلایل اصلی اینهمه طلفات ایناست:
1)راهنمایی رانندگی در ایران فوق العاده فوق العاده ضعیف کار میکنه، یعنی راننده ها هیچ باکی از خلاف کردن ندارند .
2)نمیخوان پول خرج کنند پلیس استخدام کنند از سربازهای وظیفه استفاده میکنند اونها هم که شغلشون این نیست حقوق هم که نمیگیرند برای همین دل به کار نمیدن و سر سری میگیرن.
3)تعداد پلیس ها خیلی خیلی کمه. و کنترل تخلف در جاده ها خیلی ضعیفه.
4) جاده های غیر استاندارد
5)فرهنگ غلط راننده ها یه جورایی فرهنگ بخور تا خورده نشی و حق گرفتنیه و اینها توی رانندگی ما نهادینه شده.

شما مهمترین عامل رو فراموش کردین


خودرو های فاقد امنیت
 

زيگفريد

عضو جدید
کاربر ممتاز
شما مهمترین عامل رو فراموش کردین


خودرو های فاقد امنیت

مهمترین عامل مرگ و میر بالا در ایران در تصافات جاده ای همینه . در خوردروهای داخلی امنیت و ایمنی اصلا معنی نداره و فقط بفکر سود بیشتر هستند .

تا زمانیکه باندهای قدرت و ثروت کنترل خودروسازهای کشور رو در دست دارند همچنان این وضعیت ادامه خواهد داشت ومردم بینوا در جاده ها قتل عام میشند .
 
بالا