تصاویری حیرت انگیز از سیر تکاملی انسان از نگاه داروين

نقی1981

عضو جدید
توضیح نظریه تکامل چارلز داروین بسیار ساده هست.
نباید با دید خشک و با تعصب به قضیه نگاه کرد.
نظریه تکاملی بر اصل انتخاب طبیعی استوار هست.
چون اکثر بچه ها رشتشون زیست نیست یک مثال ساده از انتخاب طبیعی می زنم.
انتخاب طبیعی خودش بر صفات سازشی استوار هست به این معنی که مثلآ در زرافه ها فرض کنید همه زرافه ها گردنی اندازه گردن اسب داشتن.
حالا این زرافه ها تکثیر میشن و تولید مثل می کنن و عده ای از اونها به خاطر افزایش رقابت سر منابع غذایی مجبور به کوچ میشن.
حالا فرض کنید توی جمعیت کوچ کرده زرافه 2 زرافه گردنشون بر حسب اتفاق کمی بلندتر از بقیه هست.
حالا رسیدیم به زیستگاه جدید که درختهاش کمی بلندتر هستن و منابع غذایی به خاطر بلند بودن درخت ها در سطح بالاتری قرار دارن.
خب حالا همه می خوان غذا بخورن.
روز های اول همه چی ممکنه خوب باشه اما اون 2 زرافه که گردنشون کمی بلندتر هست در غذا خوردن موفق تر هستن و بقیه به خاطر در دسترس نبودن غذا از بین می رن.
حالا این دو زرافه گردن بلند با هم جفت میشن و فرزنداشون 4 تا زرافه هستن که 2 تا اندازه گردن پدر و مادر رو دارن و دو تا گردن بلندتر از پدر و مادر باز هم شانس زنده موندن گردن بلندتر ها بیشتر هست چون زرافه ها برگ درخت رو می خورن.
دوستان توجه داشته باشید که این سیر در طول زمان بسیار طولانی یعنی میلیون ها سال اتفاق افتاده و اصلآ غیر منطقی به نظر نمیاد.






















میدونی مشکل این نظریه اینه که چرا در مرحله انسان متوقف شده ؟ چرا تکامل ادامه پیدا نکرده و از انشان موجود دیگه ایی خلق نشده؟ مثلا موجودی متکامل تر که قابلیت های بیشتری داشته باشه ؟ و نقایص انسان رو نداشته باشه؟ قبل از مرحله میمون بیشتر شبیه انسان بود بدون مو چرا مو دراورده ودوباره موهاش از بین رفته/؟ این تکامل وجهش ژنتیکی باید ادامه پیدا میکرد ولی ما جهشهایی رو مبینیم که یا به بیماری خاصیدر انسان ختم میشن یا موجوداتی ناقص تر از این انسان بوجود میاد .جهان هوشمند و خلقت هوشمند چرا در این مرحله متوقف شده؟
 
آخرین ویرایش:

Morteza-1440

عضو جدید
دوست من! اولا این علمای که شما میفرمائید قبول ندارین از علما و اسلام شناسای بزرگ دنیای اسلام هستند و اهل سنت که اکثریت عظیم مسلمانان دنیا رو تشکیل میدن اونارو قبول دارن.
خوب اهل سنت هم تفاسیر علمای شیعه رو قبول ندارن.
حلا گیرم علمای شیعه رو همه مسلمانان قبول داشته باشن چه شیعه چه سنی, زن از باقیمونده گلی که برای ساختن آدم باقی مونده بود ساخته شده, ببخشید آفریده شده ؟! این دیگه خیلی جالبه! یعنی این آفریدگار نمیتونست یه خورده بیشتر گل پیدا کنه تا این زن بینوا(حوا) رو از باقیمونده گل جناب آدم یا همون مرد درست نکنه؟ً
اینطور که شما راجع به قران صحبت میکنید و برای کلمه به کلمه اش کلی استدلالهای علمی میارید! این کتاب یک دایرةالمعارف کامل شامل علوم: فیزیک , شیمی, ریاضیات وهندسه, زیست شناسی و
ژنتیک ... میشه, خوب تکلیف خلقت این زن بچاره را هم مشخص میکرد تا انقد ر بین شیعه و سنی هم دعوا راه نمیفتاد!
اون لوح شرک آمیز هم که میفرمائید, اسمش حماسه آفرینشه که مربوط میشه به اقوام ساکن در بین النهرین که هزاران سال پیش برای میلونها انسان ساکن در اون منطقه مثل وحی مونزل بود و بهش اعتقاد داشتن.
عرضم به خدمتتون که جمله های آغازین تورات( سفر پیدایش) میفرماید که: پیش از آفرینش زمین تهی و بایر بود و تاریکی بر روی لجه بود و روح خدا سطح آبها را فرو گرفت
و بر اصل آمیزش دو دریای آب شیرین و آب شور که بخصوص در قرآن از آن سخن رفته است تکیه داره. به حکایت این منظومه، در آغاز Apsou (آب شیرین) و Tiamat (آب شور) لجه (Chaos) را به وجود می آورند و بعد مردوخ خدای بزرگ جریان زمان را برقرار میکند و به فکر آفرینش کائنات و موجودات میافتد که میباید برای خدمت به خدایان ساخته شوند. اسطوره مربوط به آفرینش آدم از خاک و دمیده شدن روح زندگی در بینی او از منظومه ای بابلی متعلق به چهار هزار سال پیش اقتباس شده است که در آن الهه "نین تو" خاک زمین را با خون یکی از خدایان عجین میکند و از این خمیر قالب نخستین انسان را میسازد.مو به مو داره این حماسه بابلی رو ترجمه میکنه.
هزاران ساله که مسلمانان هم خوندن ومیخونن که
:
«آسمان و زمین را در شش روز آفریدیم(بقره117) و شب را تاریک و روز را روشن آفریدیم. ... پس زمین را بگسترانیدیم و کوهها را ستونهای آسمان ساختیم(نازعات 27-33)، و آبها را به صورت دو دریا شور و شیرین آفریدیم و این دو دریا را با حائلی از یکدیگر جدا کردیم (فرقان 53)، و همه جانوران را از آب آفریدیم که برخی از آنان برشکم را روند و برخی بر دو پا و برخی نیز بر چهار پا(نور 45)، و آدم را از خاک آفریدیم(آل عمران 59)و به کامل ترین صورت آفریدیم (مومن 64)، و روح خیش را بر او دمیدیم (حجران 29)، و چراغهای ستارگان را برای راهنمایی او در تاریکی های بیابان و دریا بر افروختیم (انعام ).
حالا شما شباهتی نمیبینید ok! ولی انسانهای هم در هزارو اندی سال قبل بودن که این داستانها رو میدونستن و شباهتهاشون رو تشخیص میدادن و برای همین میگفتن اینها همون افسانه های قدیمیه و با آب وتاب بیشتراز گذشته دارن تکرارشون میکنن.
شما میفرمائید قران کتابیه برای همه فصول و برای همه جهانیان نازل شده! ولی در این آیه صراحتا الله داره میگه:ما چنین قران فصیح عربی را به تو وحی کردیم تا مردم
شهر مکه را و هر انکه در اطراف اوست از روز قیامت بترسانیم! (سورۀ شوری, آیه7)لابد الان میخوای بگی نـــــــــــه! منظور از اطراف مکه کل کائناته آره دوست من؟
بگذریم که چند تا سوال من در پست بالا بی جواب موند عزیزم!
دوست من،بنده اصلا با علما و برادرای سنی که بعضی از افکارشون نشات گرفته از داستان های دروغین گفته شده توسط علمای یهود(مانند کعب الاحبار) که خودرا به دروغ مسلمان جار زده و مورد حمایت خلفای اون زمون و نیز توجیه گر کار آنان بودند،کاری ندارم،اصلا بحث ما شیعه و سنی نیست که شما میگید اونا هم تفاسیر ما روقبول ندارن،خاهشا اگر شما میخواهید منبا و یا دلیل بیاورید،از تفاسیر علمای شیعهمانند آیت الله طباطبایی استفاده کنید تا به این جور جملات عجیب و غریب که به قول شما ساخته ذهن بشرند برنخورید!
دوست گرامی شما که دارید به راحتی و بدون ملاحظه احادیث شریف و سخنان خدای عظیم الشان رو مورد تمسخر قرار میدید،بهتر نیست با دقت بیشتر و عمیقتر،به معنای حقیقی و درست آن پی ببرید؟منظور این حدیث اینه که خداوند ابتدا جسم حضرت آدم را با بخشی از گلی که مهیا بود ساخت و سپس با بقیه ی آن گل،جسم حضرت حوا را ساخت.
دوست من قرآن یک برنامه ی زندگی کامل برای بشر است.اگر خداوند درجاهایی از آن مطالب علمی را به طور کلی بیان میکنند،برای اثبات حق بودن و کامل بودن آن برای انسان های پیشرفته امروزی و اتمام حجت برای آنها میباشد.دوست من اگرقرار بود همه مسائل به طور واضح گفته بشه تا بین شیعه و سنی اختلافی نباشه،پس قضیه ی امتحان الهی بی معنی میشه!عزیزم قرآن در هر کجایی که هست،حتما باید مفسر حقیقی اون ،یعنی اهل بیت عصمت و طهارت،باشه.دلیل حرفم هم حدیث پیامبر اکرم(ص) میباشد;البته چون امام زمانمون به دلیل نشناختن قدر ایشان توسط ما به امر خدا غایبند،با توجه به به آیه 122 سوره توبه که در چند پست پیش نوشتمش و نیز حدیثی که خواهم گفت ،راویان حدیث های ایشان که همان علمای شیعه اند ، مفسر قرآن،البته به کمک احادیث آن حضرت و اهل بیت، هستند. <حدیث ثقلین:من در میان شما دو چیز گران بها میگذارم،کتاب خدا و اهل بیتم را،تا وقتی که به این دو تمسک جویید، هرگز گمراه نمی شوید و این دو هیچگاه از هم جدا نمیشوندتا کنار حوض کوثر بر من وارد شوند>"این حدیث آنقدر از اهل سنت و شیعه نقل شده است که جای تردید ندارد.برای اطلاع از این منابع عدید می توانید به جلد 13 کتاب امام شناسی علامه حسینی مراجعه کنید.<حدیث امام زمان به اسحاق ابن یعقوب که درباره ی رویداد های جدید عصر غیبت سوال میکرد و راه چاره را می جست:در مورد رویداد های زمان به راویان حدیث ما(علمای شیعه،چونفقط شیعیان به زنده بودن امام زمان معتقدند) رجوع کنید که آنان حجت من بر شمایند و من حجت خدا بر آنها می باشم
آقا کوروش کتاب تورات و یا کتاب های آسمانی دیگر اگر با کتاب قرآن شباهت ها یی دارند،به دلیل این است که همه ی آن ها از سوی پروردگار جهانیان است،و یا اگر با هم در مواردی تفاوت های آشکاری دارند،به دلیل تحریف کتاب های تورات و... می باشد.در دلیل تحریفشون همین بس که همین الآن ما دارای نسخه های زیادی از تورات می باشیم که محتوای یکسانی با هم ندارند! در مورد افسانه ها هم همین بس که آنها سرشار از شرک بودند و بدون هیچ اثباتی،اما کتاب عظیم الشان قرآن سرشار از یکتا پرستی و دارای معجزه های علمی و... برای اثبات حق بودنش است که تعداد اندکی از اون ها رو در پست های قبلی بیان کردم.مثلا خداوند درباره فرعون فرموده اند " الْيوْمَ نُنَجِّيكَ بِبَدَنِكَ لِتَكُونَ لِمَنْ خَلْفَكَ آيةً وَإِنَّ كَثِيرًا مِنَ النَّاسِ عَنْ آياتِنَا لَغَافِلُونَ "(يونس/92) (اي فرعون امروز بدن تو را نجات مي‏دهيم براي اين‏كه براي بشر بعد از خود نشانه‏اي باشي! و بسياري از مردم، از آيات ما غافلند!)، اروپاييان به‏طور عملي و جدي اعجاز قرآن را با پيداكردن جسد موميايي‏شده فرعون (رامسس دوم) اثبات كردند و اكنون جسد فرعون تو موزه لندن می باشد.کاشف این جسد،آقای پروفسور بوکای،پس از مطلع شدن از مطرح شدن این موضوع در قرآن،با فریاد میگویند:من به اسلام و به این قرآن ایمان آوردم،اون وقت ما میایم این حقایق رو افسانه در نظر میگیریم و روز به روز به از حقایق قرآن دور می شیم.برای اطلاع بیشتر می تونی به afagherooz.blogfa.com/post-26.aspx مراجعه کنی ویا تو گوگل عکسای جسد رو پیدا کنی.راستی میدونی چرا اون کشیش صهیونیزم احمق می خواست قرآن رو بسوزونه؟چون اومده قرآن رو خونده و دیده نمی تونه از توش اشتباه در بیاره،بیچاره مجبور به سوزوندنش شده!
<سره شوری ایه 7:ما چنین قران فصیح عربی را به تو وحی کردیم تا مردم شهر مکه را و هر انکه در اطراف اوست > دوست من یکی از منظورهای آیه اینکه در تبلیغ به اولویت های مکانی باید توجه کرد و دعوت پیامبر اسلام تدریجی و دارای مراحل متعددی بوده است.(تفسیر نمونه) خداوند در سوره ی یوسف،آیه 104 می فرمایند:"این کتاب جز اندرزی برای مردم جهان نیست،برای کسی که بخواهد به راه راست هدایت شود." پس دوست من اگه من بخوام بگم که منظور از اطراف مکه،کل مردم جهان است،با دلیل عرض میکنم.
کوروش جان من خدای تو رو نمی سناسم،ولی اون خدا یی که پیامبر اکرم به ما و تمام مردم جهان معرفی کرده رو تا حد توانم به کمک خود خدام که خدای عالمیان است می شناسم.خدای من خدایی که برای شناختن خودش به من ،برام فطرت، قرآن و پیامبر فرستاده.اما خدای شما چی؟
دوست من بگو چه سوالی بی جواب موند،اون رو هم به حول و قوه الهی جواب بدیم!!!

 
آخرین ویرایش:

KOOROSH-A

عضو جدید
دوست من،بنده اصلا با علما و برادرای سنی که بعضی از افکارشون نشات گرفته از داستان های دروغین گفته شده توسط علمای یهود(مانند کعب الاحبار) که خودرا به دروغ مسلمان جار زده و مورد حمایت خلفای اون زمون و نیز توجیه گر کار آنان بودند،کاری ندارم،اصلا بحث ما شیعه و سنی نیست که شما میگید اونا هم تفاسیر ما روقبول ندارن،خاهشا اگر شما میخواهید منبا و یا دلیل بیاورید،از تفاسیر علمای شیعهمانند آیت الله طباطبایی استفاده کنید تا به این جور جملات عجیب و غریب که به قول شما ساخته ذهن بشرند برنخورید!
دوست گرامی شما که دارید به راحتی و بدون ملاحظه احادیث شریف و سخنان خدای عظیم الشان رو مورد تمسخر قرار میدید،بهتر نیست با دقت بیشتر و عمیقتر،به معنای حقیقی و درست آن پی ببرید؟منظور این حدیث اینه که خداوند ابتدا جسم حضرت آدم را با بخشی از گلی که مهیا بود ساخت و سپس با بقیه ی آن گل،جسم حضرت حوا را ساخت.
دوست من قرآن یک برنامه ی زندگی کامل برای بشر است.اگر خداوند درجاهایی از آن مطالب علمی را به طور کلی بیان میکنند،برای اثبات حق بودن و کامل بودن آن برای انسان های پیشرفته امروزی و اتمام حجت برای آنها میباشد.دوست من اگرقرار بود همه مسائل به طور واضح گفته بشه تا بین شیعه و سنی اختلافی نباشه،پس قضیه ی امتحان الهی بی معنی میشه!عزیزم قرآن در هر کجایی که هست،حتما باید مفسر حقیقی اون ،یعنی اهل بیت عصمت و طهارت،باشه.دلیل حرفم هم حدیث پیامبر اکرم(ص) میباشد;البته چون امام زمانمون به دلیل نشناختن قدر ایشان توسط ما به امر خدا غایبند،با توجه به به آیه 122 سوره توبه که در چند پست پیش نوشتمش و نیز حدیثی که خواهم گفت ،راویان حدیث های ایشان که همان علمای شیعه اند ، مفسر قرآن،البته به کمک احادیث آن حضرت و اهل بیت، هستند. <حدیث ثقلین:من در میان شما دو چیز گران بها میگذارم،کتاب خدا و اهل بیتم را،تا وقتی که به این دو تمسک جویید، هرگز گمراه نمی شوید و این دو هیچگاه از هم جدا نمیشوندتا کنار حوض کوثر بر من وارد شوند>"این حدیث آنقدر از اهل سنت و شیعه نقل شده است که جای تردید ندارد.برای اطلاع از این منابع عدید می توانید به جلد 13 کتاب امام شناسی علامه حسینی مراجعه کنید.<حدیث امام زمان به اسحاق ابن یعقوب که درباره ی رویداد های جدید عصر غیبت سوال میکرد و راه چاره را می جست:در مورد رویداد های زمان به راویان حدیث ما(علمای شیعه،چونفقط شیعیان به زنده بودن امام زمان معتقدند) رجوع کنید که آنان حجت من بر شمایند و من حجت خدا بر آنها می باشم
آقا کوروش کتاب تورات و یا کتاب های آسمانی دیگر اگر با کتاب قرآن شباهت ها یی دارند،به دلیل این است که همه ی آن ها از سوی پروردگار جهانیان است،و یا اگر با هم در مواردی تفاوت های آشکاری دارند،به دلیل تحریف کتاب های تورات و... می باشد.در دلیل تحریفشون همین بس که همین الآن ما دارای نسخه های زیادی از تورات می باشیم که محتوای یکسانی با هم ندارند! در مورد افسانه ها هم همین بس که آنها سرشار از شرک بودند و بدون هیچ اثباتی،اما کتاب عظیم الشان قرآن سرشار از یکتا پرستی و دارای معجزه های علمی و... برای اثبات حق بودنش است که تعداد اندکی از اون ها رو در پست های قبلی بیان کردم.مثلا خداوند درباره فرعون فرموده اند " الْيوْمَ نُنَجِّيكَ بِبَدَنِكَ لِتَكُونَ لِمَنْ خَلْفَكَ آيةً وَإِنَّ كَثِيرًا مِنَ النَّاسِ عَنْ آياتِنَا لَغَافِلُونَ "(يونس/92) (اي فرعون امروز بدن تو را نجات مي‏دهيم براي اين‏كه براي بشر بعد از خود نشانه‏اي باشي! و بسياري از مردم، از آيات ما غافلند!)، اروپاييان به‏طور عملي و جدي اعجاز قرآن را با پيداكردن جسد موميايي‏شده فرعون (رامسس دوم) اثبات كردند و اكنون جسد فرعون تو موزه لندن می باشد.کاشف این جسد،آقای پروفسور بوکای،پس از مطلع شدن از مطرح شدن این موضوع در قرآن،با فریاد میگویند:من به اسلام و به این قرآن ایمان آوردم،اون وقت ما میایم این حقایق رو افسانه در نظر میگیریم و روز به روز به از حقایق قرآن دور می شیم.برای اطلاع بیشتر می تونی به afagherooz.blogfa.com/post-26.aspx مراجعه کنی ویا تو گوگل عکسای جسد رو پیدا کنی.راستی میدونی چرا اون کشیش صهیونیزم احمق می خواست قرآن رو بسوزونه؟چون اومده قرآن رو خونده و دیده نمی تونه از توش اشتباه در بیاره،بیچاره مجبور به سوزوندنش شده!
<سره شوری ایه 7:ما چنین قران فصیح عربی را به تو وحی کردیم تا مردم شهر مکه را و هر انکه در اطراف اوست > دوست من یکی از منظورهای آیه اینکه در تبلیغ به اولویت های مکانی باید توجه کرد و دعوت پیامبر اسلام تدریجی و دارای مراحل متعددی بوده است.(تفسیر نمونه) خداوند در سوره ی یوسف،آیه 104 می فرمایند:"این کتاب جز اندرزی برای مردم جهان نیست،برای کسی که بخواهد به راه راست هدایت شود." پس دوست من اگه من بخوام بگم که منظور از اطراف مکه،کل مردم جهان است،با دلیل عرض میکنم.
کوروش جان من خدای تو رو نمی سناسم،ولی اون خدا یی که پیامبر اکرم به ما و تمام مردم جهان معرفی کرده رو تا حد توانم به کمک خود خدام که خدای عالمیان است می شناسم.خدای من خدایی که برای شناختن خودش به من ،برام فطرت، قرآن و پیامبر فرستاده.اما خدای شما چی؟
دوست من بگو چه سوالی بی جواب موند،اون رو هم به حول و قوه الهی جواب بدیم!!!



دوست من موضوع مورد بحث نظریه تکامل داروین هستش نه درباره اعتقادات شیعیان و امام زمان و اهل بیت ! مقلطه گویی و مطرح کردن مباحثی که من در این مکان هم بخاطر رعایت احترام به عقاید دیگران وهم بخاطر محدودیت آزادی بیان از پاسخ دادن به آنها معذورم, فقط باعث میشه بحث به بی راهه بره و باعث بی حوصلگی بقیه دوستان بشود.
دوست عزیز آفریدگار من آفریدگار علم و خرد است نه خدای جهل و نادانی , آفریدگار من خدایی نیست که بنده گان خود را آنقدر نادان وگمراه فرض کند که برای هدایت آنها 124000 پیامبر کوچک وبزرگ و چندین کتاب به اصطلاح آسمانی بفرستد.
همچنین برای اثبات اعجاز قران می توان موارد دیگری را نیز ذکر نمود که من در زیر به دو نمونه اکتفا میکنم.
1: در آیات 11-12و 176 سوره نسا . در این آیات شریفه که در مورد نحوه تقسیم ارث است پس از جمع سهام وراث، مجموع سهام بیش از کل دارایی می شود. آیا به اذن الله همه چیز ممکن است؟
2:به آیات (54/اعراف - 3/ یونس -59/ فرقان - 7/ هود) که آفرینش جهان را در 6 روز و در آیات ( 9-10-11-12/ فصلت) که آفرینش جهان را در 8 روز بیان کرده، مراجعه کنید. اعجاز در این است که هنوز علم ریاضیات نتوانسته آنقدر پیشرفت کند که 6 را برابر 8 قرار دهد!!

مرتضی جان پروردگار من همه ی انسانها را اعم از زن و مرد یکسان و با عدالت خدایی خود آفریده، نه آنکه پس مانده ی سرشت انسانی را صرف خلق انسان دیگری کند.
مباحث مطرح شده چون خارج از موضوع بود، فقط به حکم ادب پاسخگوی شما دوست عزیز شدم. اما پیشنهاد می کنم که اگر به مباحث دینی علاقه مندید در تاپیک جدیدی این مسائل را مطرح نمایید. موفق باشید.


گویند بهشت و حور و کوثر باشد
جوی می و شهد و شکر باشد
پر کن قدح باده و بر دستم نه
نقدی ز هزار نسیه بهتر باشد
 

کیسیا

عضو جدید
دوست من،بنده اصلا با علما و برادرای سنی که بعضی از افکارشون نشات گرفته از داستان های دروغین گفته شده توسط علمای یهود(مانند کعب الاحبار) که خودرا به دروغ مسلمان جار زده و مورد حمایت خلفای اون زمون و نیز توجیه گر کار آنان بودند،کاری ندارم،اصلا بحث ما شیعه و سنی نیست که شما میگید اونا هم تفاسیر ما روقبول ندارن،خاهشا اگر شما میخواهید منبا و یا دلیل بیاورید،از تفاسیر علمای شیعهمانند آیت الله طباطبایی استفاده کنید تا به این جور جملات عجیب و غریب که به قول شما ساخته ذهن بشرند برنخورید!
دوست گرامی شما که دارید به راحتی و بدون ملاحظه احادیث شریف و سخنان خدای عظیم الشان رو مورد تمسخر قرار میدید،بهتر نیست با دقت بیشتر و عمیقتر،به معنای حقیقی و درست آن پی ببرید؟منظور این حدیث اینه که خداوند ابتدا جسم حضرت آدم را با بخشی از گلی که مهیا بود ساخت و سپس با بقیه ی آن گل،جسم حضرت حوا را ساخت.
دوست من قرآن یک برنامه ی زندگی کامل برای بشر است.اگر خداوند درجاهایی از آن مطالب علمی را به طور کلی بیان میکنند،برای اثبات حق بودن و کامل بودن آن برای انسان های پیشرفته امروزی و اتمام حجت برای آنها میباشد.دوست من اگرقرار بود همه مسائل به طور واضح گفته بشه تا بین شیعه و سنی اختلافی نباشه،پس قضیه ی امتحان الهی بی معنی میشه!عزیزم قرآن در هر کجایی که هست،حتما باید مفسر حقیقی اون ،یعنی اهل بیت عصمت و طهارت،باشه.دلیل حرفم هم حدیث پیامبر اکرم(ص) میباشد;البته چون امام زمانمون به دلیل نشناختن قدر ایشان توسط ما به امر خدا غایبند،با توجه به به آیه 122 سوره توبه که در چند پست پیش نوشتمش و نیز حدیثی که خواهم گفت ،راویان حدیث های ایشان که همان علمای شیعه اند ، مفسر قرآن،البته به کمک احادیث آن حضرت و اهل بیت، هستند. <حدیث ثقلین:من در میان شما دو چیز گران بها میگذارم،کتاب خدا و اهل بیتم را،تا وقتی که به این دو تمسک جویید، هرگز گمراه نمی شوید و این دو هیچگاه از هم جدا نمیشوندتا کنار حوض کوثر بر من وارد شوند>"این حدیث آنقدر از اهل سنت و شیعه نقل شده است که جای تردید ندارد.برای اطلاع از این منابع عدید می توانید به جلد 13 کتاب امام شناسی علامه حسینی مراجعه کنید.<حدیث امام زمان به اسحاق ابن یعقوب که درباره ی رویداد های جدید عصر غیبت سوال میکرد و راه چاره را می جست:در مورد رویداد های زمان به راویان حدیث ما(علمای شیعه،چونفقط شیعیان به زنده بودن امام زمان معتقدند) رجوع کنید که آنان حجت من بر شمایند و من حجت خدا بر آنها می باشم
آقا کوروش کتاب تورات و یا کتاب های آسمانی دیگر اگر با کتاب قرآن شباهت ها یی دارند،به دلیل این است که همه ی آن ها از سوی پروردگار جهانیان است،و یا اگر با هم در مواردی تفاوت های آشکاری دارند،به دلیل تحریف کتاب های تورات و... می باشد.در دلیل تحریفشون همین بس که همین الآن ما دارای نسخه های زیادی از تورات می باشیم که محتوای یکسانی با هم ندارند! در مورد افسانه ها هم همین بس که آنها سرشار از شرک بودند و بدون هیچ اثباتی،اما کتاب عظیم الشان قرآن سرشار از یکتا پرستی و دارای معجزه های علمی و... برای اثبات حق بودنش است که تعداد اندکی از اون ها رو در پست های قبلی بیان کردم.مثلا خداوند درباره فرعون فرموده اند " الْيوْمَ نُنَجِّيكَ بِبَدَنِكَ لِتَكُونَ لِمَنْ خَلْفَكَ آيةً وَإِنَّ كَثِيرًا مِنَ النَّاسِ عَنْ آياتِنَا لَغَافِلُونَ "(يونس/92) (اي فرعون امروز بدن تو را نجات مي‏دهيم براي اين‏كه براي بشر بعد از خود نشانه‏اي باشي! و بسياري از مردم، از آيات ما غافلند!)، اروپاييان به‏طور عملي و جدي اعجاز قرآن را با پيداكردن جسد موميايي‏شده فرعون (رامسس دوم) اثبات كردند و اكنون جسد فرعون تو موزه لندن می باشد.کاشف این جسد،آقای پروفسور بوکای،پس از مطلع شدن از مطرح شدن این موضوع در قرآن،با فریاد میگویند:من به اسلام و به این قرآن ایمان آوردم،اون وقت ما میایم این حقایق رو افسانه در نظر میگیریم و روز به روز به از حقایق قرآن دور می شیم.برای اطلاع بیشتر می تونی به afagherooz.blogfa.com/post-26.aspx مراجعه کنی ویا تو گوگل عکسای جسد رو پیدا کنی.راستی میدونی چرا اون کشیش صهیونیزم احمق می خواست قرآن رو بسوزونه؟چون اومده قرآن رو خونده و دیده نمی تونه از توش اشتباه در بیاره،بیچاره مجبور به سوزوندنش شده!
<سره شوری ایه 7:ما چنین قران فصیح عربی را به تو وحی کردیم تا مردم شهر مکه را و هر انکه در اطراف اوست > دوست من یکی از منظورهای آیه اینکه در تبلیغ به اولویت های مکانی باید توجه کرد و دعوت پیامبر اسلام تدریجی و دارای مراحل متعددی بوده است.(تفسیر نمونه) خداوند در سوره ی یوسف،آیه 104 می فرمایند:"این کتاب جز اندرزی برای مردم جهان نیست،برای کسی که بخواهد به راه راست هدایت شود." پس دوست من اگه من بخوام بگم که منظور از اطراف مکه،کل مردم جهان است،با دلیل عرض میکنم.
کوروش جان من خدای تو رو نمی سناسم،ولی اون خدا یی که پیامبر اکرم به ما و تمام مردم جهان معرفی کرده رو تا حد توانم به کمک خود خدام که خدای عالمیان است می شناسم.خدای من خدایی که برای شناختن خودش به من ،برام فطرت، قرآن و پیامبر فرستاده.اما خدای شما چی؟
دوست من بگو چه سوالی بی جواب موند،اون رو هم به حول و قوه الهی جواب بدیم!!!



باید یاد آور شوم که اینجا بحث پیرامون نظریه ی داروین بود. آقای مرتضی مطرح کردن موضوعی دیگر باعث دور شدن از بحث می شود و لازم به ذکر است که نظر دادن درباره ی مسائل دینی احاطه ی خاصی به مسائل دینی می خواهد که شاید ما در این حد و اندازه نباشیم.
رفیق عزیز بهتر است به جای توجه به ایدئولوژیِ بیان کننده ی صحبت ها و نظریه ها به خود سخنان و نظریات توجه کنید. شیعه و سنی بودن یا دیندار و بی دین بودن دلیل بر درستی یا نادرستی بیانات نیست. اگر حرف درستی از زبان هر انسانی بیان شود و با عقل و منطق مطابقت کند باید پذیرفت، نه آنکه با رجوع به عقاید شخصی، آن حرف درست را منکر شد. درباره ی سخنان علمای شیعه و سنی باید به عقل رجوع کرد زیرا هیچکدام منافاتی با قرآن ندارند، همانطور که پیامبر اسلام در جهت حجت دانستن عقل فرموده:
«اگر حدیثی از من برای شما نقل شد که با قرآن و عقل انطباق نداشت، آن را به سینه‌ی دیوار بزنید». آری. عقل پیامبر درونی و حجت است. همین که می‌خواهیم بدانیم آیا در کتابی مطلبی غیر عقلانی مطرح شده است، یا خیر؟ دلیلی است که عقل را حجتی معتبر قرار داده‌ایم. ب – حال که عقل حجت است، باید بدانیم که «تعصب»، عقل را حبس و عقلانیت را تعطیل می‌کند. پس نباید اجازه دهیم که افراد به خاطر ناآگاهی‌ها، منافع و یا گرایش‌های خود، تعصب را جایگزین عقل ما نمایند. بدیهی است که انسان بی‌عقل و متعصب جاهل است و جاهل به بهشت وارد نمی‌شود.
در ضمن، اگر الله، پیامبران را برای نوید برابری و برادری به میان انسان ها فرستاد چرا در کتاب خود این عدل و برابری را بین زنان و مردان( که همه آفریده ی اویند و در برابر او یکسانند) برقرار نکرد بلکه برخی را بر برخی دیگر برتری داد(آیه ی 34 سوره نسا)، و نیز حتی به برده داری و کنیز داری دامن زد(در آیات قرآن به مسلمانان اجازه داده شده که با کنیز متصرفی خود همبستر شوند( آیه ی 6 و 7 سوره ی مومنون، آیه 28 و 29 معراج) )...

شیخی به زن فاحشه گفتا مستی
هر لحظه به دام دگری پا بستی
گفتا شیخا، هر آنچه گویی هستم
اما تو چنان که می نامایی هستی؟
 

Morteza-1440

عضو جدید
دوست من موضوع مورد بحث نظریه تکامل داروین هستش نه درباره اعتقادات شیعیان و امام زمان و اهل بیت ! مقلطه گویی و مطرح کردن مباحثی که من در این مکان هم بخاطر رعایت احترام به عقاید دیگران وهم بخاطر محدودیت آزادی بیان از پاسخ دادن به آنها معذورم, فقط باعث میشه بحث به بی راهه بره و باعث بی حوصلگی بقیه دوستان بشود.
دوست عزیز آفریدگار من آفریدگار علم و خرد است نه خدای جهل و نادانی , آفریدگار من خدایی نیست که بنده گان خود را آنقدر نادان وگمراه فرض کند که برای هدایت آنها 124000 پیامبر کوچک وبزرگ و چندین کتاب به اصطلاح آسمانی بفرستد.
همچنین برای اثبات اعجاز قران می توان موارد دیگری را نیز ذکر نمود که من در زیر به دو نمونه اکتفا میکنم.
1: در آیات 11-12و 176 سوره نسا . در این آیات شریفه که در مورد نحوه تقسیم ارث است پس از جمع سهام وراث، مجموع سهام بیش از کل دارایی می شود. آیا به اذن الله همه چیز ممکن است؟
2:به آیات (54/اعراف - 3/ یونس -59/ فرقان - 7/ هود) که آفرینش جهان را در 6 روز و در آیات ( 9-10-11-12/ فصلت) که آفرینش جهان را در 8 روز بیان کرده، مراجعه کنید. اعجاز در این است که هنوز علم ریاضیات نتوانسته آنقدر پیشرفت کند که 6 را برابر 8 قرار دهد!!

مرتضی جان پروردگار من همه ی انسانها را اعم از زن و مرد یکسان و با عدالت خدایی خود آفریده، نه آنکه پس مانده ی سرشت انسانی را صرف خلق انسان دیگری کند.
مباحث مطرح شده چون خارج از موضوع بود، فقط به حکم ادب پاسخگوی شما دوست عزیز شدم. اما پیشنهاد می کنم که اگر به مباحث دینی علاقه مندید در تاپیک جدیدی این مسائل را مطرح نمایید. موفق باشید.


گویند بهشت و حور و کوثر باشد
جوی می و شهد و شکر باشد
پر کن قدح باده و بر دستم نه
نقدی ز هزار نسیه بهتر باشد
دوست من اگر بنده مطلبی رو نوشتم شما مجبور نبودید جواب آن رابنویسید.خود شما با اختیار خودتان جوابها را نوشتید.الآن هم میتونید هیچ جوابی به من ندید!
جالبه خدایی که پیامبر برای هدایت انسانهایی که خودش خلق کرده فرستاده و باعلم بی نهایتی که داره و در اصل چون خالق اونهاست میدونه چه چیزی براشون خوبه وچه چیزی براشون بده و آنها را از طریق وحی بهشون میرسونه ، خدای جهله؟؟؟؟؟؟خدایی که در کتابش از عقل و تعقل و اندیشه بیش از هرکتاب دیگری سخن گفته خدای جهله؟؟؟می دونی مشکل شما چیه؟مشکل شما اینه که فرق بین دین و خرافات رو نمیدونید و دچار اینگونه شبهه ها میشید!
من لااقل اینو میدونم که خدای من پس ازخلقم منو رها نکرده.هم بهم عقل داده تا تفکر کنم و هم وحی که در مواردی که دانشم به آنهاآگاه نیست مانند قیامت ،فرشتگان و ... بدان ها هم آگاه شوم. در مکتب دین من افراد بزرگی در علم چون ابن سینا ، ابوریحان بیرونی ،ملاصدرا ،حافظ سعدی مولانا ،پروفوسور حسابی و... تربیت شده که شهرت علمی در جهان دارند.
ببین آقا کوروش بهتون توصیه میکنم دقت بیشتری در آن آیات کاملا صحیح قرآن کنید و الکی از اونا برای تشویش، غلط ! نگیرید.بهتره مطالعه تونو بیشتر کنید.در ضمن توصیه میکنم ریاضی تونو هم قوی تر کنید!اینجا جاش نیست وگرنه براتون حساب میکردم تاببینی تقسیم ارث مذکور در قرآن غلط نیست. بنده خدا الآن سالهاست با این روش تقسیم ارث میکنند و هیچ مشکلی هم پیش نیومده.گرچه من فکر میکنم شما آیات رو اشتباه فهمیدی .

در مورد خلق آسمانها و زمین اول باید گفت که روز هرگز به معنای روزیکه ما استفاده میکنیم نیست چون اصلا قبل خلقت آسمانها و زمین روز و شبی نبوده.یوم به معنای دوره ی زمانی در اینجا استفاده شده . آیات 9،10،11و12 فصلت ، دو روز(دوره)را برای خلقت زمین و 4 روز
(دوره) را برای ایجاد رزق و روزی همه موجودات و آماده سازی زمین برای سکونت -مانند ایجاد کوهها(و جعل فیها روسی)-بیان داشته _ونه خلق آسمانهاو زمین_و 2 روز هم برای خلق آسمانها.2روز باقی مانده هم مربوط به خلق جانداران است که در این آیات اشاره ای به آن نشده ودر فرقان 59 به آن اشاره کرده.پس 2 روز خلق زمین 2 روز خلق آسمانها وپس از آماده سازی زمین در چهار دوره زمانی 2 روز هم برای خلق جانداران. پس این 4 روز آماده سازی زمین است نه خلق آسمانها و زمین .درنتیجه 3*2=6!
بنده هیچ وقت نگفتم با پسمانده ی!آن گل، حضرت حوا خلق شد بلکه گفتم هرچه قدر گل که برای خلق جسم آن دو حضرت بود نصف آن را خداوند برای خلق حضرت آدم اختصاص داد و نصف دیگه را برای خلق حضرت حوا(علی نبینا وآله و علیهما سلام).
یک سوال از شماها من دارم.در دین ما حضرت فاطمه زهرا ،حضرت خدیجه کبری، حضرت زینب،حضرت ام کلثوم،حضرت معصومه،حضرت رقیه و دیگر حضرات وجود دارند که ما برای آنها یی که میدانستیم مرقد شریفشان کجاست ، بارگاه های شریف قرار دادیم و برای تولد آنها شاد و برای شهادت یا رحلت آنها غمگین هستیم و به مرقد آنها برای زیارتشان میرویم.تبعیت از حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها)را بر خود واجب میدانیم.در کجای دنیا اینگونه زن را تکریم میکنند؟آیااینها تکریم مقام زن نیست؟در قرآن جاهای متعدد داریم که به تساوی معنوی زن و مرد اشاره دارد.مثلا(من عمل صالحا من ذکر او انثی و هو مومن فلنحیینه حیات طیبت...نحل97):"هرکس کار شایسته کند،چه مرد وچه زن در حالیکه مومن باشد او را به زندگی پاکیزه ،حیات میبخشیم و به بهتر از آنچه انجام داده قطعاپاداش میدهیم".و نسا124،غافر40 ،آل عمران195 و همچنین در آیه 13 سوره حجرات خداوند متعال ملاک برتری را تقوا میداند نه جنسیت "ای مردم ما شما را مرد و زن آفریدیم و شما را گروه گروه و ملت ملت قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید،(اینها ملاک برتری نیست)همانا گرامی ترین شما نزد خدا با تقوا ترین شماست."

""پس یکتا پرستانه و حنیف به این دین روی بیاور،فطرت الهی که بشر را بر اساس آن خلق کرد ، تبدیلی در خلق خدا نیست.این است دین پایدار و اما اکثر مردم نمیدانند""روم 30

والسلام علی من اتبع الهدی و رضوانه
 
آخرین ویرایش:

KOOROSH-A

عضو جدید
دوست من اگر بنده مطلبی رو نوشتم شما مجبور نبودید جواب آن رابنویسید.خود شما با اختیار خودتان جوابها را نوشتید.الآن هم میتونید هیچ جوابی به من ندید!
جالبه خدایی که پیامبر برای هدایت انسانهایی که خودش خلق کرده فرستاده و باعلم بی نهایتی که داره و در اصل چون خالق اونهاست میدونه چه چیزی براشون خوبه وچه چیزی براشون بده و آنها را از طریق وحی بهشون میرسونه ، خدای جهله؟؟؟؟؟؟خدایی که در کتابش از عقل و تعقل و اندیشه بیش از هرکتاب دیگری سخن گفته خدای جهله؟؟؟می دونی مشکل شما چیه؟مشکل شما اینه که فرق بین دین و خرافات رو نمیدونید و دچار اینگونه شبهه ها میشید!
من لااقل اینو میدونم که خدای من پس ازخلقم منو رها نکرده.هم بهم عقل داده تا تفکر کنم و هم وحی که در مواردی که دانشم به آنهاآگاه نیست مانند قیامت ،فرشتگان و ... بدان ها هم آگاه شوم. در مکتب دین من افراد بزرگی در علم چون ابن سینا ، ابوریحان بیرونی ،ملاصدرا ،حافظ سعدی مولانا ،پروفوسور حسابی و... تربیت شده که شهرت علمی در جهان دارند.
ببین آقا کوروش بهتون توصیه میکنم دقت بیشتری در آن آیات کاملا صحیح قرآن کنید و الکی از اونا برای تشویش، غلط ! نگیرید.بهتره مطالعه تونو بیشتر کنید.در ضمن توصیه میکنم ریاضی تونو هم قوی تر کنید!اینجا جاش نیست وگرنه براتون حساب میکردم تاببینی تقسیم ارث مذکور در قرآن غلط نیست. بنده خدا الآن سالهاست با این روش تقسیم ارث میکنند و هیچ مشکلی هم پیش نیومده.گرچه من فکر میکنم شما آیات رو اشتباه فهمیدی .

در مورد خلق آسمانها و زمین اول باید گفت که روز هرگز به معنای روزیکه ما استفاده میکنیم نیست چون اصلا قبل خلقت آسمانها و زمین روز و شبی نبوده.یوم به معنای دوره ی زمانی در اینجا استفاده شده . آیات 9،10،11و12 فصلت ، دو روز(دوره)را برای خلقت زمین و 4 روز
(دوره) را برای ایجاد رزق و روزی همه موجودات و آماده سازی زمین برای سکونت -مانند ایجاد کوهها(و جعل فیها روسی)-بیان داشته _ونه خلق آسمانهاو زمین_و 2 روز هم برای خلق آسمانها.2روز باقی مانده هم مربوط به خلق جانداران است که در این آیات اشاره ای به آن نشده ودر فرقان 59 به آن اشاره کرده.پس 2 روز خلق زمین 2 روز خلق آسمانها وپس از آماده سازی زمین در چهار دوره زمانی 2 روز هم برای خلق جانداران. پس این 4 روز آماده سازی زمین است نه خلق آسمانها و زمین .درنتیجه 3*2=6!
بنده هیچ وقت نگفتم با پسمانده ی!آن گل، حضرت حوا خلق شد بلکه گفتم هرچه قدر گل که برای خلق جسم آن دو حضرت بود نصف آن را خداوند برای خلق حضرت آدم اختصاص داد و نصف دیگه را برای خلق حضرت حوا(علی نبینا وآله و علیهما سلام).
یک سوال از شماها من دارم.در دین ما حضرت فاطمه زهرا ،حضرت خدیجه کبری، حضرت زینب،حضرت ام کلثوم،حضرت معصومه،حضرت رقیه و دیگر حضرات وجود دارند که ما برای آنها یی که میدانستیم مرقد شریفشان کجاست ، بارگاه های شریف قرار دادیم و برای تولد آنها شاد و برای شهادت یا رحلت آنها غمگین هستیم و به مرقد آنها برای زیارتشان میرویم.تبعیت از حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها)را بر خود واجب میدانیم.در کجای دنیا اینگونه زن را تکریم میکنند؟آیااینها تکریم مقام زن نیست؟در قرآن جاهای متعدد داریم که به تساوی معنوی زن و مرد اشاره دارد.مثلا(من عمل صالحا من ذکر او انثی و هو مومن فلنحیینه حیات طیبت...نحل97):"هرکس کار شایسته کند،چه مرد وچه زن در حالیکه مومن باشد او را به زندگی پاکیزه ،حیات میبخشیم و به بهتر از آنچه انجام داده قطعاپاداش میدهیم".و نسا124،غافر40 ،آل عمران195 و همچنین در آیه 13 سوره حجرات خداوند متعال ملاک برتری را تقوا میداند نه جنسیت "ای مردم ما شما را مرد و زن آفریدیم و شما را گروه گروه و ملت ملت قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید،(اینها ملاک برتری نیست)همانا گرامی ترین شما نزد خدا با تقوا ترین شماست."

""پس یکتا پرستانه و حنیف به این دین روی بیاور،فطرت الهی که بشر را بر اساس آن خلق کرد ، تبدیلی در خلق خدا نیست.این است دین پایدار و اما اکثر مردم نمیدانند""روم 30

والسلام علی من اتبع الهدی و رضوانه

دوست گرامی، مثل اینکه متوجه منظور من نشدی! من دارم میگم که شما داری بحث رو به نا کجا آباد میکشی و استدلالهای شما ربطی به بحث مورد نظر نداره، و شما میگی مجبور نیستی جواب بدی؟! من توصیه کردم اگه شما به مباحث مذهبی علاقه داری تو یه پست دیگه مطرح بکنی نه اینجا که بحث علمیه.
من اگه وارد این بحث شدم برای اینه که با بحث و رد و بدل کردن اطلاعات با دیگر دوستان بار علمیه خودم رو بالا ببرم، اگه به مسائل دینی و مذهبی علاقه داشتم تو یه بحث دیگه شرکت میکردم که به این موضوعات ربط داشت نه این بحث!
راستی این خالق شما که نشسته این همه مخلوق رو آفریده و فقط خودش میدونه چی براشون خوبه و چی بده! چرا خودش همون اول بهشون نگفت، که این همه پیامبر رو برای هدایتشون به زحمت نندازه!!! بعد هدفش از این کار چی بوده؟! آخرش که چی ؟! بیکار بود این همه انسان رو درست کرد و بعد یه سری انسان دیگه رو مامور کرد برن و اونارو هدایت بکنن و بهشون بگن چی براشون خوبه وچی بده!!! آخه که چی بشه؟! اصلا چرا خودش و بی واسطه با این بندگان از همه جا بی خبرش صحبت نمیکنه؟! هدفش از خلقت بقیه موجودات چی بوده مثلا همین سگ که شما میگین نجسه به چه دردش میخورد که آفریدش؟! شپش رو دیگه برای چی آفرید؟! میشه بفرمائید اون دایناسورها با اون شکل وشمایل و هیبت رو که میلیونها سال قبل از انسان زندگی میکردن برای چی آفریده بود؟!
شما خودت پیش ابو علی سینا و سعدی و حافظ و ... رفتی و دیدی که مثل شما مسلمان دو آتیشه بودن؟! اگه این همه نابغه علمی و فرهنگی از مکتب شما بوجود آمدن، میشه بفرمائید چرا در همین عربستان که به قول شما ام القری مسلمین جهان هستش این همه نابغه و دانشمند پیدا نمیکنیم؟! فکر نمیکنی قضیه چیز دیگه ای باشه و به مکتب شما ربطی نداشته باشه؟
پرفسور؟! شما که استاد ریاضیات و حافظ و مفسر حرفه ای قران هستید بفرمائید محاسبه کنید ما هم یاد بگیریم!
بگو آیا شما به آنکس که زمین را در
دو روز آفرید کافر هستید و برای او همانند هایی قرار میدهید؟! (سوره9 فصلت)
او در زمین کوه ها ی استوار ی قرار داد و برکاتی در آن آفرید و مواد غذایی آن را مقدر فرمود،- اینها همه در
چهار روز بود،درست به اندازه نیاز تقاضا کنندگان!(سوره10فصلت)
سپس به آفرینش آسمان پرداخت...در این هنگام آنها را به صورت هفت آسمان در
دو روز آفرید...(سوره11 و 12 فصلت)
2 روز برای آفرینش زمین + 4 روز برای آفرینش برکات + 2 روز برای آفرینش آسمانها = 8 روز نه 6 روز !!!
شما در پستهای قبلی نگفتی
(حدیثی است که از اهل تسنن روایت شده که امام صادق(علیه السلام) در حدیثی به شدت آن را تکذیب کرده اند و فرموده اند که حضرت حوا از باقی مانده گل حضرت آدم خلق شده.) ؟! حالا میفرمائید
گفتم هرچه قدر گل که برای خلق جسم آن دو حضرت بود نصف آن را خداوند برای خلق حضرت آدم اختصاص داد و نصف دیگه را برای خلق حضرت حوا(علی نبینا وآله و علیهما سلام).

این همون حدیثی بود که گفتی امام صادق فرمودند؟!
دوست عزیز شما برای توجیه و اثبات استدلالهای خودتون دارین احادیث امامان رو هم تحریف میکنید!!!
میفرمائید دین اسلام زنها رو تکریم میکنه!!!!!!
پس این آیه چی میگه؟
زنانی که از ناسازگاری آنها بیم دارید،نخست اندرزشان دهید(اگر سودی نبخشید) و در بستر از آنها دوری کنید!!!،(اگر سودی نبخشید) و آنان را بزنید،پس اگر شما را اطاعت کردند راهی بر زیانشان مجویید.(آیه 34 سوره نساء)
و این است تکریم زن درمکتب شما!!!
و مرد هر غلطی که دوست داشت انجام بده مثلا 4 تا زن رسمی میتونه داشته باشه
تازه صیغه ای که تا دلش بخواد عجب عدالتی واقعا!!!
راستی راستی فکر میکنی حقوق مرد و زن در جامعه اسلامی برابره؟! نمیدونم شاید ما معنی برابری رو نمیدونیم دوست من ؟!
 
آخرین ویرایش:

Morteza-1440

عضو جدید
دوست گرامی، مثل اینکه متوجه منظور من نشدی! من دارم میگم که شما داری بحث رو به نا کجا آباد میکشی و استدلالهای شما ربطی به بحث مورد نظر نداره، و شما میگی مجبور نیستی جواب بدی؟! من توصیه کردم اگه شما به مباحث مذهبی علاقه داری تو یه پست دیگه مطرح بکنی نه اینجا که بحث علمیه.
من اگه وارد این بحث شدم برای اینه که با بحث و رد و بدل کردن اطلاعات با دیگر دوستان بار علمیه خودم رو بالا ببرم، اگه به مسائل دینی و مذهبی علاقه داشتم تو یه بحث دیگه شرکت میکردم که به این موضوعات ربط داشت نه این بحث!
راستی این خالق شما که نشسته این همه مخلوق رو آفریده و فقط خودش میدونه چی براشون خوبه و چی بده! چرا خودش همون اول بهشون نگفت، که این همه پیامبر رو برای هدایتشون به زحمت نندازه!!! بعد هدفش از این کار چی بوده؟! آخرش که چی ؟! بیکار بود این همه انسان رو درست کرد و بعد یه سری انسان دیگه رو مامور کرد برن و اونارو هدایت بکنن و بهشون بگن چی براشون خوبه وچی بده!!! آخه که چی بشه؟! اصلا چرا خودش و بی واسطه با این بندگان از همه جا بی خبرش صحبت نمیکنه؟! هدفش از خلقت بقیه موجودات چی بوده مثلا همین سگ که شما میگین نجسه به چه دردش میخورد که آفریدش؟! شپش رو دیگه برای چی آفرید؟! میشه بفرمائید اون دایناسورها با اون شکل وشمایل و هیبت رو که میلیونها سال قبل از انسان زندگی میکردن برای چی آفریده بود؟!
شما خودت پیش ابو علی سینا و سعدی و حافظ و ... رفتی و دیدی که مثل شما مسلمان دو آتیشه بودن؟! اگه این همه نابغه علمی و فرهنگی از مکتب شما بوجود آمدن، میشه بفرمائید چرا در همین عربستان که به قول شما ام القری مسلمین جهان هستش این همه نابغه و دانشمند پیدا نمیکنیم؟! فکر نمیکنی قضیه چیز دیگه ای باشه و به مکتب شما ربطی نداشته باشه؟
پرفسور؟! شما که استاد ریاضیات و حافظ و مفسر حرفه ای قران هستید بفرمائید محاسبه کنید ما هم یاد بگیریم!
بگو آیا شما به آنکس که زمین را در
دو روز آفرید کافر هستید و برای او همانند هایی قرار میدهید؟! (سوره9 فصلت)
او در زمین کوه ها ی استوار ی قرار داد و برکاتی در آن آفرید و مواد غذایی آن را مقدر فرمود،- اینها همه در
چهار روز بود،درست به اندازه نیاز تقاضا کنندگان!(سوره10فصلت)
سپس به آفرینش آسمان پرداخت...در این هنگام آنها را به صورت هفت آسمان در
دو روز آفرید...(سوره11 و 12 فصلت)
2 روز برای آفرینش زمین + 4 روز برای آفرینش برکات + 2 روز برای آفرینش آسمانها = 8 روز نه 6 روز !!!
شما در پستهای قبلی نگفتی
(حدیثی است که از اهل تسنن روایت شده که امام صادق(علیه السلام) در حدیثی به شدت آن را تکذیب کرده اند و فرموده اند که حضرت حوا از باقی مانده گل حضرت آدم خلق شده.) ؟! حالا میفرمائید
گفتم هرچه قدر گل که برای خلق جسم آن دو حضرت بود نصف آن را خداوند برای خلق حضرت آدم اختصاص داد و نصف دیگه را برای خلق حضرت حوا(علی نبینا وآله و علیهما سلام).

این همون حدیثی بود که گفتی امام صادق فرمودند؟!
دوست عزیز شما برای توجیه و اثبات استدلالهای خودتون دارین احادیث امامان رو هم تحریف میکنید!!!
میفرمائید دین اسلام زنها رو تکریم میکنه!!!!!!
پس این آیه چی میگه؟
زنانی که از ناسازگاری آنها بیم دارید،نخست اندرزشان دهید(اگر سودی نبخشید) و در بستر از آنها دوری کنید!!!،(اگر سودی نبخشید) و آنان را بزنید،پس اگر شما را اطاعت کردند راهی بر زیانشان مجویید.(آیه 34 سوره نساء)
و این است تکریم زن درمکتب شما!!!
و مرد هر غلطی که دوست داشت انجام بده مثلا 4 تا زن رسمی میتونه داشته باشه
تازه صیغه ای که تا دلش بخواد عجب عدالتی واقعا!!!
راستی راستی فکر میکنی حقوق مرد و زن در جامعه اسلامی برابره؟! نمیدونم شاید ما معنی برابری رو نمیدونیم دوست من ؟!
با سلام
دوست گرامی این مطالبی که بنده نوشتم،برمیگرده به مباحث توحیدی و همون طور که شما هم میدونید این نظریه بی ربط با توحید نیست،درنتیجه پست های بنده بی ربط با موضوع نیست.مهم ترین بخش مذهب شیعه علم می باشد پس اگر در جایی حرف از علم است،خود به خود مذهب هم وارد میشه.
آیه 2 و 3 سوره انسان"ما انسان را می آزماییم،لذا او را شنوا و بینا قرار دادیم.ما راه را به او نشان دادیم،خواه شاکر (از بینایی وشنوایی خود به بهترین وجه استفاده کند)باشد یا کفران کند." پس دوست من اگر قرار باشه خدا همه چیز رو به ما بگه پس قضیه امتحان الهی چی میشه؟پس قدرت انتخاب انسان که خدا حکیم به انسان داده چی میشه؟آیا با این وجود خلق خدا عبث نمیشه؟
علت خلق موجودات را می توان در 3 موضوع زیر مورد برسی قرار داد:
1)اولا همه موجودات آیات الهی و دلیل بر وجود خدا هستند.پس دوست من مخلوقات خدا رو که دانشمندان حالا حالا ها دارن پروژه هاشون رو برای بررسی این مخلوقات قرار میدهند،با سوالاتتون مورد تمسخر قرار ندهید!
2)یکی دیگر از دلایل ،یادگیری و استفاده انسانات از حیواناته.مثلا استفاده انسان از باکتریها در مهندسی ژنتیک و یاد گیری پرواز از پرندگان و ساخت هواپیما.
3)دلیل بعدی شبکه پیچیده غذاییه که شامل همه موجوداته و نبود حتی یکی از موجودات در اون موجب اختلال عظیم در آن میشه!
آقا کوروش من پیش این افراد بزرگ نبودم ولی کتابای این انسان های بزرگ اونارو پیش من آوردن!مثلا جابربن حیان که یکی از دانشمندان معروف در تمام جهان بوده شاگرده امام صادق(ع) بود.اگر الآن اروپا مبدا علمه،اگه تاریخ رو مطالعه کرده باشید،این رو متوجه خواهیید شد که اونا که افرادی حتی چندش آور بودند،با مطالعه کتب نویسندگان مسلمان ایرانی مانند بو علی سینا با فرهنگ آشنا شدند!اگر ما هم به کتب با محتوا ی دین خودمون مانند همین دانشمند بزرگ توجه میکردیم وبه جای گرفتن ایراد های بی پایه مانند اروپاییان به آن ها عمل میکردیم،الآن این جوری نبودیم،البته خدا رو شکر کشور ایران داره پیشرفت چشم گیری میکنه.مثلا تو یه حدیثی خونده بودم که پوست کندن میوه ای مانند سیب مکروه است.پس از مدتی یک مستند دیدم که خوردن میوه با پوست رو متذکر شده بود. راستی عبد السلام که یک دانشمند عربیه و به دلیل نظریه اش موفق به گرفتن جایزه نبل شد رو داشت یادم میرفت!
میدونیدچیه؟سوالاتون تقریبا همش شبیه سوالات جواب داده شده سایت http://www.bahaneh.net/hall/topic_show.php?t=6027 هست!عزیزانی هم به طور کامل به سوالات شما پاسخ دادند! برای طولانی نشدن مطلبم شما رو به این سایت ارجاع میدم!
آقا کوروش،اولا که در معنی این آیه ناسازگاری غلط است و نشوز که در این وجود دارد به معنیه سرکشی است.دومندش از نظر روانشناسی تنبیه بدنی در جاهایی لازم است.به گفته آنان بعضی افراد حالت مازوشیسم (آزاد طلبی) پیدا میکنند که برای آنان تنبیه مختصر بدنی لازم است.سومن خدا نگفته که بزن کبودش کن!در کتاب من لا یحضره فقیه شیخ صدوق ج3 و ص 521 از امام صادق نقل شده است که منظور از زدن ،زدن با چوب مسواک(که بسیار کوچک است) و شبیه آن است،زدنی که از روی رفاقت و دوستی باشد.پس با مطالعه بیشتر شما میتوانید به تفاسیر آیات دست یابید. در آیه 14 سوره لقمان خداوند بعد از خود(در آیه قبلش) والدین را توصیه میکنند که در همان آیه خداوند زن و مادر را مورد برسی قرار میدهد.در آیه 18 و 19 سوره نسا داریم که خداوند به مردان میفرمایند:بر آنها سخت مگیرید مگر آنکه مرتکب فحشایی به اثبات رسیده باشند و با آنان به نیکویی رفتار کنید و اگر شما از زنان خوشتان نیامد،باید بدانید که ممکن است شما از چیزی بدتان بیاید در حالی که خدا در آن خیر بسیاری قرار داده است.و اگر خواستید به جای همسری که دارید همسر بگیرید،حتی اگر به همسر اول یک پوست گاو داده باشید،نباید چیزی از آن را پس بگیرید،به چه مجوزی پس بگیرید با اینکه پس گرفتن آن گناهی آشکار است.
دوست من این تکریمه زنه نه اونیکه شما با معلومات کمتون درباره این دین عظیم عرض کردید.



 
آخرین ویرایش:

KOOROSH-A

عضو جدید
با سلام
دوست گرامی این مطالبی که بنده نوشتم،برمیگرده به مباحث توحیدی و همون طور که شما هم میدونید این نظریه بی ربط با توحید نیست،درنتیجه پست های بنده بی ربط با موضوع نیست.مهم ترین بخش مذهب شیعه علم می باشد پس اگر در جایی حرف از علم است،خود به خود مذهب هم وارد میشه.
آیه 2 و 3 سوره انسان"ما انسان را می آزماییم،لذا او را شنوا و بینا قرار دادیم.ما راه را به او نشان دادیم،خواه شاکر (از بینایی وشنوایی خود به بهترین وجه استفاده کند)باشد یا کفران کند." پس دوست من اگر قرار باشه خدا همه چیز رو به ما بگه پس قضیه امتحان الهی چی میشه؟پس قدرت انتخاب انسان که خدا حکیم به انسان داده چی میشه؟آیا با این وجود خلق خدا عبث نمیشه؟
علت خلق موجودات را می توان در 3 موضوع زیر مورد برسی قرار داد:
1)اولا همه موجودات آیات الهی و دلیل بر وجود خدا هستند.پس دوست من مخلوقات خدا رو که دانشمندان حالا حالا ها دارن پروژه هاشون رو برای بررسی این مخلوقات قرار میدهند،با سوالاتتون مورد تمسخر قرار ندهید!
2)یکی دیگر از دلایل ،یادگیری و استفاده انسانات از حیواناته.مثلا استفاده انسان از باکتریها در مهندسی ژنتیک و یاد گیری پرواز از پرندگان و ساخت هواپیما.
3)دلیل بعدی شبکه پیچیده غذاییه که شامل همه موجوداته و نبود حتی یکی از موجودات در اون موجب اختلال عظیم در آن میشه!
آقا کوروش من پیش این افراد بزرگ نبودم ولی کتابای این انسان های بزرگ اونارو پیش من آوردن!مثلا جابربن حیان که یکی از دانشمندان معروف در تمام جهان بوده شاگرده امام صادق(ع) بود.اگر الآن اروپا مبدا علمه،اگه تاریخ رو مطالعه کرده باشید،این رو متوجه خواهیید شد که اونا که افرادی حتی چندش آور بودند،با مطالعه کتب نویسندگان مسلمان ایرانی مانند بو علی سینا با فرهنگ آشنا شدند!اگر ما هم به کتب با محتوا ی دین خودمون مانند همین دانشمند بزرگ توجه میکردیم وبه جای گرفتن ایراد های بی پایه مانند اروپاییان به آن ها عمل میکردیم،الآن این جوری نبودیم،البته خدا رو شکر کشور ایران داره پیشرفت چشم گیری میکنه.مثلا تو یه حدیثی خونده بودم که پوست کندن میوه ای مانند سیب مکروه است.پس از مدتی یک مستند دیدم که خوردن میوه با پوست رو متذکر شده بود. راستی عبد السلام که یک دانشمند عربیه و به دلیل نظریه اش موفق به گرفتن جایزه نبل شد رو داشت یادم میرفت!
میدونیدچیه؟سوالاتون تقریبا همش شبیه سوالات جواب داده شده سایت http://www.bahaneh.net/hall/topic_show.php?t=6027 هست!عزیزانی هم به طور کامل به سوالات شما پاسخ دادند! برای طولانی نشدن مطلبم شما رو به این سایت ارجاع میدم!
آقا کوروش،اولا که در معنی این آیه ناسازگاری غلط است و نشوز که در این وجود دارد به معنیه سرکشی است.دومندش از نظر روانشناسی تنبیه بدنی در جاهایی لازم است.به گفته آنان بعضی افراد حالت مازوشیسم (آزاد طلبی) پیدا میکنند که برای آنان تنبیه مختصر بدنی لازم است.سومن خدا نگفته که بزن کبودش کن!در کتاب من لا یحضره فقیه شیخ صدوق ج3 و ص 521 از امام صادق نقل شده است که منظور از زدن ،زدن با چوب مسواک(که بسیار کوچک است) و شبیه آن است،زدنی که از روی رفاقت و دوستی باشد.پس با مطالعه بیشتر شما میتوانید به تفاسیر آیات دست یابید. در آیه 14 سوره لقمان خداوند بعد از خود(در آیه قبلش) والدین را توصیه میکنند که در همان آیه خداوند زن و مادر را مورد برسی قرار میدهد.در آیه 18 و 19 سوره نسا داریم که خداوند به مردان میفرمایند:بر آنها سخت مگیرید مگر آنکه مرتکب فحشایی به اثبات رسیده باشند و با آنان به نیکویی رفتار کنید و اگر شما از زنان خوشتان نیامد،باید بدانید که ممکن است شما از چیزی بدتان بیاید در حالی که خدا در آن خیر بسیاری قرار داده است.و اگر خواستید به جای همسری که دارید همسر بگیرید،حتی اگر به همسر اول یک پوست گاو داده باشید،نباید چیزی از آن را پس بگیرید،به چه مجوزی پس بگیرید با اینکه پس گرفتن آن گناهی آشکار است.
دوست من این تکریمه زنه نه اونیکه شما با معلومات کمتون درباره این دین عظیم عرض کردید.



دوست عزیز سلام.
اولا خیلیها میدونن که علم با دین، بخصوص ادیان ابراهیمی در خیلی از مسائل در تضاده،
دوما من مثل شما دوستان زیاد اهل وب گردی و توی اینترنت گشت زدن نیستم و از وجود این سایتی که فرمودید بیخبرم و علاقه ایم ندارم برم ببینم، این سوالات همیشه و از کودکی در ذهن من و خیلی انسانهای دیگه هم بوده و هست! خداوند برای چی و به چه هدفی باید موجودی در بیخبری خلق بکنه و بعد اون رو در آزمون الهی قرار بده! برای چی؟! برای سرگرم کردن خودش؟! یا برای اینکه بهشت و جهنمی رو که ساخته خالی نمونه؟! من از کودکی یاد گرفتم که هر مطلبی رو کور کورانه قبول نکنم ودر موردش فکر کنم و سوال بپرسم! سوال ! برادر عزیز.
هوش و زکاوت و هنر و فرهنگ تو خون ما ایرانیها بوده و هست و برای همین در طول تاریخ و حال این همه دانشمند و نابغه داشتیم و این به چیزه دیگه ای ربط نداره!
من کجا مخلوقات رو مورد تمسخر قرار دادم ؟! دوست عزیز مطالب رو با تامل بیشتری بخون بعد جواب بده خواهشا!
در مورد ایه 34 سوره نساء- شما میفرمائید نگفته بزن کبودش کن! ولی ایشون(الله) نفرمودن که کبودشم نکن درسته دوست من؟! اصلا اینجا صحبتی از زنی که مازوشیسم باشه نیست عزیز من!
اصلا گیریم که باشه برای چی و به چه حقی باید اون زن رو بزنن ؟! آیا این کار انسانیه؟ خوب طلاقش بده بره پی کارش حق طلاق رو هم که مکتب شما مثل خیلی از حقوق دیگه داده به مردا! در ضمن اگه مردی به قول شما مازوشیسم( آزاد طلب) باشه تکلیف چیه؟! زن این حق رو داره که اون مرد رو تنبیه بدنی بکنه؟!
زن در دین شما جنس دومه همونطوری که خلقتش از باقیمنده گل تفیلی خالقتون (آدم یا همون مرد) هست! تکریمه زن اینــــــــــــــــــــــــه!!!
این دین از نظر شما عظیمه دوست عزیز همون طوری که ادیان دیگه هم از نظر پیروانشون بی نقص و بهترین هستن! بله دوست گرامی و عالم بزرگ دین عظیم اسلام!!!

زاهداگربه حورو قصور است امیدوار
ما را شرابخانه قصور است و یار حور
 
آخرین ویرایش:

Morteza-1440

عضو جدید
دوست عزیزی که این پست رو بجای آقا مرتضی گذاشته سلام.( نگو نه که دروغ گفتی)
اولا خیلیها میدونن که علم با دین، بخصوص ادیان ابراهیمی در خیلی از مسائل در تضاده،
دوما من مثل شما دوستان زیاد اهل وب گردی و توی اینترنت گشت زدن نیستم و از وجود این سایتی که فرمودید بیخبرم و علاقه ایم ندارم برم ببینم، این سوالات همیشه و از کودکی در ذهن من و خیلی انسانهای دیگه هم بوده و هست! خداوند برای چی و به چه هدفی باید موجودی در بیخبری خلق بکنه و بعد اون رو در آزمون الهی قرار بده! برای چی؟! برای سرگرم کردن خودش؟! یا برای اینکه بهشت و جهنمی رو که ساخته خالی نمونه؟! من از کودکی یاد گرفتم که هر مطلبی رو کور کورانه قبول نکنم ودر موردش فکر کنم و سوال بپرسم! سوال ! برادر عزیز.
هوش و زکاوت و هنر و فرهنگ تو خون ما ایرانیها بوده و هست و برای همین در طول تاریخ و حال این همه دانشمند و نابغه داشتیم و این به چیزه دیگه ای ربط نداره!
من کجا مخلوقات رو مورد تمسخر قرار دادم ؟! دوست عزیز مطالب رو با تامل بیشتری بخون بعد جواب بده خواهشا!
در مورد ایه 34 سوره نساء- شما میفرمائید نگفته بزن کبودش کن! ولی ایشون(الله) نفرمودن که کبودشم نکن درسته دوست من؟! اصلا اینجا صحبتی از زنی که مازوشیسم باشه نیست عزیز من!
اصلا گیریم که باشه برای چی و به چه حقی باید اون زن رو بزنن ؟! آیا این کار انسانیه؟ خوب طلاقش بده بره پی کارش حق طلاق رو هم که مکتب شما مثل خیلی از حقوق دیگه داده به مردا! در ضمن اگه مردی به قول شما مازوشیسم( آزاد طلب) باشه تکلیف چیه؟! زن این حق رو داره که اون مرد رو تنبیه بدنی بکنه؟!
زن در دین شما جنس دومه همونطوری که خلقتش از باقیمنده گل تفیلی خالقتون (آدم یا همون مرد) هست! تکریمه زن اینــــــــــــــــــــــــه!!!
این دین از نظر شما عظیمه دوست عزیز همون طوری که ادیان دیگه هم از نظر پیروانشون بی نقص و بهترین هستن! بله دوست گرامی و عالم بزرگ دین عظیم اسلام!!!

زاهداگربه حورو قصور است امیدوار
ما را شرابخانه قصور است و یار حور
آقا کوروش اون پست بالا رو خودم نوشتم! البته برام اهمیت نداشت که به این پاسخ بدم ولی گفتم که بدونی زیاد باهوش نیستی!
آره دین تحریف شده پیامبران قبل پیامبر اسلام با علم متضاده،اما همون طور که میدونید اولین آیه نازل شده به پیامبر (اقر بسم ربک الذی خلق:بخوان به نام پروردگارت که خلق کرد.علق 1) درباره خواندن و علم آموزی است.(ن وَ الْقَلَمِ وَ ما يَسْطُرُون:قسم به قلم و به آنچه که مینویسند.قلم 1).همچنین روایات بسیاری در دین اسلام وجود داره که علم رو برای مسلمانان واجب میدونه و به ارزش آن تاکید میکند.(طَلَبُ الْعِلْمِ فَرِيضَةٌ عَلَى كُلِّ مُسْلِمٍ وَ مُسْلِمَة:كسب علم و دانش بر هر زن و مرد مسلمان واجب است.
بحار الأنوار، ج ‏1، ص 177)(اطلبوا العلم من المهد إلى اللّحد:از گهواره تا گور دانش بجوئيد. نهج الفصاحة ص 218.)
دوست من اگر این سوالا از کودکی تو ذهنتون بوده،بهتر نبود از همون کودکی دنبال جواباشون میرفتید تا به اینجا نرسید!عزیزم من اونقدر وقت ندارم که هی سوالای تکراری شما رو پاسخ بدم!ولی برای اون عزیزان حق طلبی که شاید این مطالب رو خواهند خوند،توصیه میکنم که برای فهم درست از دلیل وهدف خلقت انسان به سایت آقای قرائتی به آدرس http://gharaati.ir/show.php?page=darsha&id=169 مراجعه کنند.
آقا کوروش خداوند متعال نگفته که زن با حیا و وظیفه شناس رو بزن که شما میگید چه حقی داره اونو بزنه!بلکه آیه 34 سوره نساء زنان سرکش و بی عفت را به چند دسته تقسیم کرده و آخرین مرحله که بعد از نصیحت و ... میباشد را مخصوص زنان طغیانگر قرار داده.
بله این دین عظیمه ولی بادلیل.اگه شما میگید از نظر پیروان مثلا دین مسیحیت ،دینشون بی نقصه،پس چرا به اون قسمت از کتاب آسمانیشون که پیامبر اسلام رو نوید داده عمل نمیکنند؟در انجیل برنابا داریم:در آيات 5، 6، 7، 8 و فصل نود و هفت آيات، 14، 18، 19، "حضرت عيسي از اينكه بعد از او وي را خدا و پسر خدا خواهند خواند، غمگين مي شود و كاهن و والي رومان و هيرودس پادشاه، سعي بر تسلي دادن عيسي ـ عليه السلام ـ مي كنند كه ايشان در جواب مي فرمايند:«و ليكن تسلي من همان در آمدن پيامبري است كه هر اعتقاد دروغ را درباره من از ميان خواهد برد و آئين او امتداد خواهد يافت و همه جهان را فرا خواهد گرفت، زيرا كه خدا به پدر ما ابراهيم چنين وعده داده. همانا آنچه مرا تسلي مي دهد، آنست كه آئين او را هيچ نهايتي نيست، زيرا خدا او را درست نگهداري خواهد فرمود.» كاهن گفت آيا بعد از او پيغمبران خواهند آمد. يسوع در جواب فرمود «بعد از او پيغمبران راستگوي نخواهند آمد. »
آن وقت كاهن پرسيد: به چه ناميده مي شود مسيا و كدام است آن علامتي كه آمدن او را اعلام مي نمايد و حضرت در جواب فرمود: «همانا نام مبارك او محمد است. آن وقت جمهور مردم صداي خود را بلند كرده گفتند: اي خدا بفرست براي ما پيغمبر خود را اي محمد بيا زود براي خلاص جهان." عزیز های حق طلب برای آیات بیشتر میتوانند به سایت http://www.montazeranmonji.ir/thread316.html مراجعه کنند.

در آن نفس که بمیرم در آرزوی تو باشم

بدان امید دهم جان که خاک کوی تو باشم

به وقت صبح قیامت که سر ز خاک برآرم

به گفت و گوی تو خیزم به جست و جوی تو باشم

به مجمعی که درآیند شاهدان دو عالم

نظر به سوی تو دارم غلام روی تو باشم

به خوابگاه عدم گر هزار سال بخسبم

ز خواب عاقبت آگه به بوی موی تو باشم

حدیث روضه نگویم گل بهشت نبویم

جمال حور نجویم دوان به سوی تو باشم

می بهشت ننوشم ز دست ساقی رضوان

مرا به باده چه حاجت که مست روی تو باشم

هزار بادیه سهلست با وجود تو رفتن

و گر خلاف کنم سعدیا به سوی تو باشم.






 

mahanm93

عضو جدید
متاسفانه در کشوری هایی مثل ایران که دین حاکم هست همیشه نظیر این ختلاف هایی که برای این دوستان عزیزمون پیش اومد زیاده .
در این مسائل نباید به هیچ وجه دین رو قرار داد . چون سریعا به یک تضاد می رسیم اون هم آفرینش انسان هست . حالا شاید خیلی از دوستان این نظریه رو به واسطه متضاد بودن با دین رد کنند . به خاطر همین جا داره کمی توضیح بدم . دوستان یه سری بحث هایی هست مثل شیطانی بودن فرگشت ( نظریه داروین ) یا اینکه میگن داروین آخرای عمرش نظریه خودش رد کرده . خب در جواب باید بگم این شایعات کار حکمرانان دینی هست که به واسطه ی اون به سلطه خودشون بر ذهن و عقل مردم ادامه بدن . این افراد بارها و بارها سعی در ایجاد رابطه بین علم و دین بودند و یا سعی در اثبات افسانه های تاریخی خود همچون کشتی نوح بوده اند . ( البته خیلی موفق بودند و چند عدد کشتی نوح پیدا کردند :)))))) ) .
خب از این بگذریم نظریه دروین که بیش از یک صده از ارائه اش می گذره تونسته روز به روز خودش رو به لحاظ علمی ثابت بکنه ولی در عین حال جالبه هنوز در یک مجمع علمی هم نتوستند اون رو رد کنند . بیش از چندین هزار مدرک علمی و یا بیشتر تونستن بر درست بودن این نظریه صحه بگذارند .

خیلی خلاصه بگم داروین سه نظریه رو مطرح کرد :

1. عمر حیات بر روی زمین بسیار قدیمی است . ( بعد این نظریه به طور کامل ثابت شد و خط بطلانی بر ادعای انجیل کشیده شد . ) عمر زمین : 4.700.000.000 سال - عمر حیات : 3.000.000.000 سال
2.فرگشت یا تکامل تدریجی . امروزه به واسطه ی هزاران فسیلی که بر روی زمین پیدا شده این نظریه هم کاملا ثابت شده . و بعد ها به لحاظ علمی ثابت شد : سیر تکامل بدین گونه بوده :

3.5 میلیارد سال پیش : بافت های بنیادی حیات
2 میلیارد سال پیس : سلول های تک هسته ای
0.5 میلیارد سال پیس : جانداران با سر و اندام
400.000 سال پیش : انسان

3. انتخاب طبیعی : امروزه کاملا اثبات شده که تکامل تدریجی به وسیله ی انتخاب نیروی طبیعت بوده و موجود دیگه ای در اون نقش نداشته ( خدا ) . مثلا خدا یه گونه خرس رو در جنگل ننداخته و خرس قطبی هم در قطب ننداخته . بلکه خرس هایی در اثر مهاجرت به قطب شمال خرس های قطبی رو ایجاد کردند .

در نهایت داروین به دوستان خودش گفته بود که شاید برای عموم بهتر باشه که فکر کنند خدایی وجود داره ( منظور خدای ادیان در اینجا انجیل ) . و در تا آخر عمرش به هیچ دینی باور نداشت .

بر من خرده نگیرید دوستان این ها به لحاظ علمی ثابت شده هست . ( و البته کاملا هم عقلانی )

خب دوستان شما می گید علم امروز وجود خدا ( طرح هوشمند ) رو رد نمی کنه . خب درست می گید ولی فرگشت و علم امروز وجود خدای ادیان ( مخصوصا ابراهیمی ) رو رد می کنند . خداوند و یا طرح هوشمندی اگر پشت خلقت باشه علم در حال حاضر نه می تونه تاییدش کنه و نه می تونه ردش کنه . ولی علم تنها خدایی رو رد نمی کنه که بعد از اولین تلنگر خلقت هستی دیگر کاری انجام نداده و بقیه مراحل طی طرح هوشمند یا به زبان عامیانه خداوند طی شده ( هر چند برهان نظم هم تقریبا با کتاب طرح بزرگ استفان هوکینگ رد شده و یک قدم از طرح هوشمند دورتر شدیم ) . حال آنکه خدای ادیان ابراهیمی با انسان ها صحبت می کرده کسی رو بر می گزیده به زبان عربی تسلط داشته ( اگر جهان هستی و عظمتش + تقریبا یه ذره بودن زمین رو در اون می دیدن داستان های عیسی و موسی و بقیه افسانه ها از یادتون می رفت و خنده دار بود ) در ادامه بگم خداوند ادیان ابراهیمی شخصی رو پیش خودش بر روی عرش الهی دعوت می کنه و کلا مانند یک انسان حکم صادر می کند . خشم می گیرد . عذاب می فرستد و ... ) . نه دوستان بین دین و علم رابطه ای وجود نداره . مگر اینکه مذهبیون به دلیل ادعای خودشون مبنی بر کامل بودن دین علم رو نیز به خودشون وصل کننند . ( کتاب برخورد علم و دین برترند راسل پیشنهاد میشه ) .
 
آخرین ویرایش:

mahanm93

عضو جدید
ختم کلام

ختم کلام

دوستان با کسی دشمنی ندارم ولی به عنوان دوست کوچکتون این رو بگم در مورد این مسائل با هم بحث نکنید . اگر کسی آموزه های مذهبی داره و دوست داره به اون ادامه بده میتونه ادامه بده و حال کسی علم رو راه خودش قرار داده میتونه ادامه بده . اگر هم دوست دارید بیشتر بدونید راه بازه میتونین پای صحبت ملایان بشینین که متخصص مذهب هستن یا پای حرف دانشمندان که با زبان عقلانی و روش های علمی صحبت می کنند .

شاید دوستان تعجب کنند ولی اکثر هیات علمی دانشگاه های دنیا یا آگنوستیک هستند یا آتئیست . و به فرض مثال در کشور آمریکا که خیلی کشور دین داری هم هست ( 85 درصد خداباور ) . بیش تر از 93 درصد دانشمندان فعال اون یا آتئیست هستند یا آگنوستیک و به هیچ وجه به ادیان و خدایش معتقد نیستند . ( که واقعا علمی بودن ادیان رو زیر سوال می بره )

البته اضافه کنم که سواد تنها الهام بخش هست و اصل کار درک صحیح هست که متاسفانه دین در اون اختلال شدید ایجاد می کنه . البته این مشکل در ایران به این صورت هست که مثلا کسی کتاب منشا انواع داروین رو نخونده میاد اظهار نظر میکنه یا هر جور شده میخواد بگه که انسان از خون مرده و خاک ساخته شده . از این بگذریم که حتی علم نحوه ی تشکلیل اولین سلول حیات هم پیدا کنه باز هم این انسان ها ادعا دارند که اون سلول از خون مرده ساخته شده که توی خاک بوده و بنابراین کتاب الهی درست می گه . حالا نمی خوام وارد بحث بشم که در همون کتب الهی نیز کلی مشکل علمی هست که چون لازم نمی بینم و با بیش از صد نفر هم در مورد موضوع بحث کردم که آخرش این افراد لایه های اتمسفر رو به پیامبر اسلام ربط می دادند .

سخنم رو با یک جمله از بزرگان تموم می کنم ( که الان حضور ذهن نداریم از کی بود ) که می گفت . دین یک جواب بد برای یک پرسش خوب است .

در هر حال انسان دوست دارد فرشته ای باشد که از آسمان فرو افتاده تا میمونی تکامل یافته .

پیروز باشید و سرفراز و در جستجوی حقیقت .
 
آخرین ویرایش:

smt71

عضو جدید
بسم الله الرحمن الرحیم

علم و دین دو نفر هستند که ادعا می کنند راه رستگاری انسان را بلدند. نماینده علم در انسان عقل و نماینده دین ، روح است . در وجود هیچ کدام شکی نیست .
از طرفی عقل ، دین را و دین ، عقل را تایید می کند. پس باید از هردو پیروی کرد.
عقل و روح انسان درجاتی دارد. تمام افراد مثل هم نیستند.دانشمندان دین و علم همه از مطالبی بی اطلاع هستند.
در مباحثی که به نظر تناقض بین این دو پیش می آید به نظر من نباید قضاوت بیجا کرد و منتظر یک نظریه کامل و واحد باشیم تا آنجا که هم برای خود و هم برای دیگران ثابت شود.
از آنجا که شهید مطهری (به عنوان یک فیلسوف و عالم دین ابراهیمی)نظریه تکامل را قابل توجه دانسته و بسیاری از دانشمندان ژنتیک ، جانورشناسی ، دیرینه شناسی و ... نظریه تکامل را رد کرده اند باید یک فرد یا گروهی پیدا شوند که آشنا به تمام مسائل ارائه شده در باره تکامل مثل زیست شناسی ، ژنتیک ، جانور شناسی ، دیرینه شناسی ، زمین شناسی و نجوم ( برای اینکه ادعا شده زندگی برروی زمین از میلیون ها سال پیش شروع شده و ممکن است در اثر فرایندهای زمین شناسی آن دوران اتفاقاتی برای گونه ها بیافتد)، اسلام شناس به معنی واقعی یعنی آگاه به تمام روایات و آیات درباره خلقت انسان ، فلسفه ، منطق و ... باشند و باهم مباحثه و تبادل نظر کنند تا حقیقت آشکار شود و اشکالات کار خود را پیداکنند.
 

Morteza-1440

عضو جدید
متاسفانه در کشوری هایی مثل ایران که دین حاکم هست همیشه نظیر این ختلاف هایی که برای این دوستان عزیزمون پیش اومد زیاده .
در این مسائل نباید به هیچ وجه دین رو قرار داد . چون سریعا به یک تضاد می رسیم اون هم آفرینش انسان هست . حالا شاید خیلی از دوستان این نظریه رو به واسطه متضاد بودن با دین رد کنند . به خاطر همین جا داره کمی توضیح بدم . دوستان یه سری بحث هایی هست مثل شیطانی بودن فرگشت ( نظریه داروین ) یا اینکه میگن داروین آخرای عمرش نظریه خودش رد کرده . خب در جواب باید بگم این شایعات کار حکمرانان دینی هست که به واسطه ی اون به سلطه خودشون بر ذهن و عقل مردم ادامه بدن . این افراد بارها و بارها سعی در ایجاد رابطه بین علم و دین بودند و یا سعی در اثبات افسانه های تاریخی خود همچون کشتی نوح بوده اند . ( البته خیلی موفق بودند و چند عدد کشتی نوح پیدا کردند :)))))) ) .
خب از این بگذریم نظریه دروین که بیش از یک صده از ارائه اش می گذره تونسته روز به روز خودش رو به لحاظ علمی ثابت بکنه ولی در عین حال جالبه هنوز در یک مجمع علمی هم نتوستند اون رو رد کنند . بیش از چندین هزار مدرک علمی و یا بیشتر تونستن بر درست بودن این نظریه صحه بگذارند .

خیلی خلاصه بگم داروین سه نظریه رو مطرح کرد :

1. عمر حیات بر روی زمین بسیار قدیمی است . ( بعد این نظریه به طور کامل ثابت شد و خط بطلانی بر ادعای انجیل کشیده شد . ) عمر زمین : 4.700.000.000 سال - عمر حیات : 3.000.000.000 سال
2.فرگشت یا تکامل تدریجی . امروزه به واسطه ی هزاران فسیلی که بر روی زمین پیدا شده این نظریه هم کاملا ثابت شده . و بعد ها به لحاظ علمی ثابت شد : سیر تکامل بدین گونه بوده :

3.5 میلیارد سال پیش : بافت های بنیادی حیات
2 میلیارد سال پیس : سلول های تک هسته ای
0.5 میلیارد سال پیس : جانداران با سر و اندام
400.000 سال پیش : انسان

3. انتخاب طبیعی : امروزه کاملا اثبات شده که تکامل تدریجی به وسیله ی انتخاب نیروی طبیعت بوده و موجود دیگه ای در اون نقش نداشته ( خدا ) . مثلا خدا یه گونه خرس رو در جنگل ننداخته و خرس قطبی هم در قطب ننداخته . بلکه خرس هایی در اثر مهاجرت به قطب شمال خرس های قطبی رو ایجاد کردند .

در نهایت داروین به دوستان خودش گفته بود که شاید برای عموم بهتر باشه که فکر کنند خدایی وجود داره ( منظور خدای ادیان در اینجا انجیل ) . و در تا آخر عمرش به هیچ دینی باور نداشت .

بر من خرده نگیرید دوستان این ها به لحاظ علمی ثابت شده هست . ( و البته کاملا هم عقلانی )

خب دوستان شما می گید علم امروز وجود خدا ( طرح هوشمند ) رو رد نمی کنه . خب درست می گید ولی فرگشت و علم امروز وجود خدای ادیان ( مخصوصا ابراهیمی ) رو رد می کنند . خداوند و یا طرح هوشمندی اگر پشت خلقت باشه علم در حال حاضر نه می تونه تاییدش کنه و نه می تونه ردش کنه . ولی علم تنها خدایی رو رد نمی کنه که بعد از اولین تلنگر خلقت هستی دیگر کاری انجام نداده و بقیه مراحل طی طرح هوشمند یا به زبان عامیانه خداوند طی شده ( هر چند برهان نظم هم تقریبا با کتاب طرح بزرگ استفان هوکینگ رد شده و یک قدم از طرح هوشمند دورتر شدیم ) . حال آنکه خدای ادیان ابراهیمی با انسان ها صحبت می کرده کسی رو بر می گزیده به زبان عربی تسلط داشته ( اگر جهان هستی و عظمتش + تقریبا یه ذره بودن زمین رو در اون می دیدن داستان های عیسی و موسی و بقیه افسانه ها از یادتون می رفت و خنده دار بود ) در ادامه بگم خداوند ادیان ابراهیمی شخصی رو پیش خودش بر روی عرش الهی دعوت می کنه و کلا مانند یک انسان حکم صادر می کند . خشم می گیرد . عذاب می فرستد و ... ) . نه دوستان بین دین و علم رابطه ای وجود نداره . مگر اینکه مذهبیون به دلیل ادعای خودشون مبنی بر کامل بودن دین علم رو نیز به خودشون وصل کننند . ( کتاب برخورد علم و دین برترند راسل پیشنهاد میشه ) .

سلام
به نظر شما تو کشورایی مثل آمریکا که دین تو اون حکم فرما نیست،چه گلی به سرشون زدن؟ جز اینکه با قدرت مند کردن خودشون توسط علم جدای از دین،به تجاوز و زور گویی به کشورای دیگه که حق زندگی مستقل را دارند، می پردازند. بمب های هسته ای می سازند و با اون به راحتی آب خوردن جون هزاران نفر و نسل آن ها رو به ویرانه میکشند(مانند هیروشیما و ناکازاکی)!
البته به حول و قوه الهی آمریکا داره شکست میخوره،شرکت اغلب کشور ها در نشست جنبش عدم تعهد گویای این مطلبه،میدونید چرا؟ چون جهان از دست زورگویی ها و دروغ های این کشور ها که به قول شما از دین جدا هستن،خسته شده اند.
دوست من اولا تکامل یک فرضیه هست نه نظریه.اگه شما از مراحل علمی اثبات یک نظریه آگاه بودین میدونستید که وقتی یه فرضیه تا وقتی مورد آزمایش شهودی قرار نگیره،تو همون خماریه فرضیه بودن میمونه.
منم میتونم بیام یه فرضیه رو از دوباره بیان کنم بعدش بیام بگم اثبات شده! اگه میگید هزان مدرک اونو اثبات میکنند ،حداقل 10 تا شو بگو که بگیم داره با استدلال حرف میزنه!آخه وقتی شما که این نظریه رو بلد نیستید! جه جوری دارید از اون دفاع میکنید؟
سیر تکاملی از نظر داروینیسم ها به این صورته:
3.5 میلیارد سال پیش :پروکاریوت بزرگ که یک سلول بدون هسته است(نه بافت های بنیادین حیات!) دوست من بافت از سلول پیچیده تره،آخه چه جوری قبل از سلول به وجود اومده؟
1.5 میلیارد سال پیش:سلول یوکاریوت که بر خلاف یوکاریوت ،دارای هسته هست.(پس دوست من 2 میلیارد سال پیش چیزی رخ نداده!)
و ...

پس دوست من اول برو قشنگ فرضیه تکامل رو بخون،بعدا مثل یک دانشمند نظر بده! اشکالات متعدد تکامل رو میتونید تو پست های قبلی بنده و یا تو سایت http://www.evolutioninternational.net/fa/index2.html (اگه حال ندارید کلشو بخونید، حد اقل قسمت "«اطـلس آفرینـش» و داروین گرایانی که از ایمان به مکتب خویش دست شستند "رو بخونید.) پیدا کنید.
حداقل اگه میگی خدای جهانیان توسط علم امروزی رد میشه! یدونه دلیل بیار.مثلا میشه بگید برهان نظم چه جوری رد شده؟
برای اینکه آقای استفان هوکینگ رو بهتر بشناسید و رابطه ی اونو با آمریکا و صهیونیسم دروغگو ،بهتر درک کنید،برید تو قسمت عکسهای گوگل،اسمشو سرچ کنید.
 

Morteza-1440

عضو جدید
دوستان با کسی دشمنی ندارم ولی به عنوان دوست کوچکتون این رو بگم در مورد این مسائل با هم بحث نکنید . اگر کسی آموزه های مذهبی داره و دوست داره به اون ادامه بده میتونه ادامه بده و حال کسی علم رو راه خودش قرار داده میتونه ادامه بده . اگر هم دوست دارید بیشتر بدونید راه بازه میتونین پای صحبت ملایان بشینین که متخصص مذهب هستن یا پای حرف دانشمندان که با زبان عقلانی و روش های علمی صحبت می کنند .

شاید دوستان تعجب کنند ولی اکثر هیات علمی دانشگاه های دنیا یا آگنوستیک هستند یا آتئیست . و به فرض مثال در کشور آمریکا که خیلی کشور دین داری هم هست ( 85 درصد خداباور ) . بیش تر از 93 درصد دانشمندان فعال اون یا آتئیست هستند یا آگنوستیک و به هیچ وجه به ادیان و خدایش معتقد نیستند . ( که واقعا علمی بودن ادیان رو زیر سوال می بره )

البته اضافه کنم که سواد تنها الهام بخش هست و اصل کار درک صحیح هست که متاسفانه دین در اون اختلال شدید ایجاد می کنه . البته این مشکل در ایران به این صورت هست که مثلا کسی کتاب منشا انواع داروین رو نخونده میاد اظهار نظر میکنه یا هر جور شده میخواد بگه که انسان از خون مرده و خاک ساخته شده . از این بگذریم که حتی علم نحوه ی تشکلیل اولین سلول حیات هم پیدا کنه باز هم این انسان ها ادعا دارند که اون سلول از خون مرده ساخته شده که توی خاک بوده و بنابراین کتاب الهی درست می گه . حالا نمی خوام وارد بحث بشم که در همون کتب الهی نیز کلی مشکل علمی هست که چون لازم نمی بینم و با بیش از صد نفر هم در مورد موضوع بحث کردم که آخرش این افراد لایه های اتمسفر رو به پیامبر اسلام ربط می دادند .

سخنم رو با یک جمله از بزرگان تموم می کنم ( که الان حضور ذهن نداریم از کی بود ) که می گفت . دین یک جواب بد برای یک پرسش خوب است .

در هر حال انسان دوست دارد فرشته ای باشد که از آسمان فرو افتاده تا میمونی تکامل یافته .

پیروز باشید و سرفراز و در جستجوی حقیقت .

بنده نتیجه گیری رو متحمل دوستان گرامی میکنم که این مطلب رو می خونند.
دوستان دانشمندان اسلامی(با توجه به علم دین) میگن که بابا ما انسان ها الکی خلق نشدیم و دارای هدفی متعال که همان خدای جهانیان است هستیم. انسان یک حیوان نیست،بلکه یک حیی است که تمام حیوانات دیگر برای اون خلق شده اند. ما انسان ها به دلیل عقلمون که ما انسانا رو از حیوانات جدا میکند و با توجه به وحی که کاملتر از عقل است و عقل هم اونو میپذیرد، به خدایمون که تنها دلیل زنده بودن ماست باید برسیم و اونو به دلیل مربی بودنش برای همه ی کائنات ، ستایش کنیم.دین میگه اطلبو العلم من المهد الی اللحد.
دانشمندان غیر موحد چی میگن؟ میگن ما انسانا مانند همه ی حیوون های دیگریم و بدون هدف خلق شده ایم .مدتی در این دنیا زندگی میکنیم و پس از مرگمون دیگه هیچ اثری از ما باقی نمیمونه.تو این دنیا هر کاری دلمون می خواد میتونیم انجام بدیم،مثلا با تولید آمونیاک ،هزاران نفر رو با تولید انواع بمبها توسط اون ، بکشیم(تولید آمونیاک توسط دانشمند آلمانی ،آقای هابر). خودمون میایم بمب اتمی میسازیم ، بعد مانع استفاده صلح آمیز اون توسط کشورای دیگه میشیم! البته گسترش علم تو کشورهای غربی انکار ناپذیر است،اما اگه کنار اون دین نباشه همون اتفاقایی که گفتم می افته.

کی گفته دانشجوهای غربی مخالف دینن؟ پس یه مقدار درباره عرفانهای نوظهور چیزی بگم: ( قصه عرفان‌های دروغین از آنجا شروع می‌شود كه پس از كنار گذاشتن دین و اعتقادات مذهبی در غرب، بحران معنویت بنیاد تمدن غرب را متزلزل كرد و زندگی به سبك غربی برای مردم غیر قابل تحمل شد. در پی این بحران‌های معنوی و معرفتی جنبش‌های دانشجویی در دهه‌های 1960 و 1970 آمریكا و اروپا را فراگرفت. این امر باعث شد تمدن غرب در صدد ترمیم خودش برآید. یعنی بعد از سال‌ها كنار گذاشتن دین و كوشش در جهت حذف معنویت و باور به عالم ماوراء ماده، مشكلات و بحران‌های روانی و اجتماعی متنوعی برای غرب پیش آمد كه همه بر آمده از عدم پاسخگویی مدل زندگی مدرن به نیازهای ژرف انسانی بود.) برای مطالعه بیشتر به سایت
http://www.tebyan.net/religion_thoughts/articles/miscellaneous/2008/6/16/68252.html مراجعه کنید.
دوست من دین جهت دهنده است نه محدود کننده.دین میگه این جهان فقط جهان پست مادی نیست،بلکه این عالم دارای جزیی دیگر به نام جهان ماوراء طبیه هست.محدود کننده تفکرات مادیه که انسان رو به همین جهان مادی محدود میکنه.سخن آقای اینیشتین به یکی دیگر از دانشمندان در مورد فیزیک جدید: " این احتمالاتی که ما در مورد اتم میزنیم،خیلی خوب است،اما به نظر من خدا تاس نمی اندازد و حقیقت چیز دیگری است." پس دوست من دینداری باعث اعتماد به جهان علیت خدا و تلاش برای پی بردن به اونا میشه.

دوستان با مطالعه ی تاریخ غربیان خواهید فهمید که اگه الآن اونا به مقامات علمی رسیدن،به دلیل مطالعه ،تفکر عمیق و عمل کردن به تعلیمات دین اسلام بوده است.در حالی که ما (البته این جور افراد انگشت شمارند) با تفکرات القا شده ی کشورهای سود برده از دینمون، از دین اسلام که منبعی عظیم برای به سعادت رسوندن انسان و به کمال رسوندن او در علمه،غافل مانده ایم.

یا علی.
 
آخرین ویرایش:

Elmira2010

عضو جدید
کاربر ممتاز
بحث تکامل یه بحث خیلی مفصلیه که توچندجمله نمیشه خلاصش کردوهرکس هم نمیتونه اونطورکه هست درکش کنه انسانهای عامی براساس تعصبات دینی قبولش میکنن ومخالفان دین هم ردش میکنن ولی بحث تکامل اصلاربطی به دین ومذهب نداره فقط دین شایدیه خورده دربارش حرف زده.
قبل ازاینکه ندونسته درموردتکامل بحث کنیم بایدخودمفهوم تکامل روبدونیم که چی هست
تکامل چیه؟تکامل درمفهوم عمومی ینی کامل شدن ومابه کسانی میگیم که مراحل پیشرفتشونومیگدرونن وکامل میشن
امامفهوم علمی تکامل چیه؟
تکامل ازلحاظ علمیش یعنی حالت خاصی ازتحول که دراون یه شیئی یاموجودی ازحالتی به حالت دیگه درمیادوبه ازلحاظ پیشرفته تریعنی تحول همراه باسیراعتلایی(یعنی موجودی به یه موجودجدیدی تبدیل بشه).برای توضیح تکامل بایداول معنی تحول روبدونیم.تحول یعنی:یه موجودزنده یاغیرزنده یه خصلتی به دست بیاره یاازدست بده
درزبان انگلیسی بحث تکامل روEvolutionمیگن که معنیشم تحول وشکوفایی هستش.درزبان خارجی مفهوم اصلی تکامل روPerfectionمیگن.ازاونجایی که درکتابهاسیرتحولی موجودات روباایولوشن نشون میدن پس مااصلامفهوم تکامل واقعی رونداریم
درسته انسانهادرطول تاریخ یه تغییراتی کردن ازجمله:انسانهای ماقبل تاریخ ازلحاظ قدووزن باانسانهای فعلی خیلی متفاوت بودن وهم چنین ازلحاظ عقلی وفکری خیلی درسطح پایینتری قرارداشتن درطول تاریخ شاهدرشدعقلی انسانهابودیم که چطورانسانهاازنظرعقلی شکوفاشدن هرچه دوره هاروبه جلومیرفت انسانهاقدوطول عمرشون کمترمیشدپس میشه گفت انسانهای اون دوران یه تفاوتهایی باماداشتن.
اینکه انشقاق نسل انسان ومیمونهاروازیه جدبگیم واقعااشتباهه .میمونها(اعم ازگوریل وشامپانزه و..)رشدمغزاونهانسبت به موجودات دیگه بیشترهستش وچین خوردگی مغزشون بیشتره ولی به پای انسانهانمیرسن
انسانهای اولیه ازلحاظ رفتاری شباهت داشتن بامیمونهاداشتن حالاچرا؟
شمافرض کنیدیه فردی یاافرادی دریک جایی زندگی کنن که دسترسی به هیچ کس دیگه جزحیوانات ندارن،نه وسیله اصلاح ونه وسیله حموم و...یه نفرسالهاتوواون شرایط زندگی کنه ینی ازوقتی بدنیااومده بدون هیچ آگاهی ازفرقش باحیوونازندگی کنه چی میشه؟دردرازمدت هم ازلحاظ ظاهری هم عقلی میشه شبیه میمون وشامپانزه.واگه همین آدم واردجمعیت انسانی امروزبشه بعدازسالهامیشه یه آدم معمولی این یعنی تکامل؟ینی اون انسان قبلا یه موجوددیگه بوده حالابه انسان تبدیل شده؟نه اون همون انسانه یعنی قبلا هم بودامامطابق شرایط شباهت زیادی بامیمونهاپیداکرده نه اینکه میمون باشه.
همه ی موجودات هرکدوم ازجدمختص خودشون انشقاق پیداکردن وبه طورجداگانه تحول مخصوص خودشونوپیداکردند.شباهتهای ظاهری موجودات به معنای انشقاق ازیه موجودخاص نیس.میمونهاشباهت خاصی باانسانهادارندامااجدادشون کاملامتفاوته،میمونهاچین خوردگی مغزشون نسبت به موجودات دیگه پیشرفته ترهست اماتوانایی حرف زدن رونداشتن وندارن درصورتی که انسانهاازهمون دوره های ماقبل تاریخ توانایی حرف زدن روداشتن ولی نمیدونستن چطوراستفادش کنن
اگرقراربودهمه ی موجودات تکامل پیداکنن چرامیمونهاتکامل پیدانکردن پس؟
بحث خیلی طولانیه وبایدوقت بیشتری بهش اختصاص بدیم ومنم نمیتونم باهمین چن تاجمله حقیقت تکامل روتوجیه کنم
درموردنظریه های داروین هم بحثش طولانیه ولی همینوبگم که نظریه این دانشمندهم مثل همه دانشمندای دیگه کم وکاستی هایی داره که بعضیاشون ردشده مثل نظریه همه زایی(Pangenesis)
 

KOOROSH-A

عضو جدید
تالار زیست جای بحث عقیدتی و فلسفی نیست باید به تالار اسلام و قرآن منتقل بشه

ظاهرا این دوستان و همفکران شما هستن که اسرار دارن این بحث رو به قول شما عقیدتی و ... دنبال کنن!
البته با انتقال این بحث به تالار مورد علاقشون حتما اوضاع به نفعشون کنترل خواهد شد!
چون این تجربه رو قبلا با مدیریت محترم تالار مذکور داشتیم!
 

* ziba *

عضو جدید
کاربر ممتاز
ظاهرا این دوستان و همفکران شما هستن که اسرار ( اصرار ) دارن این بحث رو به قول شما عقیدتی و ... دنبال کنن!
البته با انتقال این بحث به تالار مورد علاقشون حتما اوضاع به نفعشون کنترل خواهد شد!
چون این تجربه رو قبلا با مدیریت محترم تالار مذکور داشتیم!



سلام دوست عزیز

اتفاقا منم سرم درد میکنه واسه این بحثا

ولی هر بحثی جای خودشو داره

مسلما مطالبی که بین شما و دیگر دوستان رد و بدل شد هیچ ارتباطی به زیست نداره

تالاری که برای این قبیل مباحثه ها طراحی شده با عنوان تالار اسلام و قرآن هست

حالا اگر کسی از کلمه ی اسلام یا قرآن خوشش نیاد منطقی نیست که برای تبادل فکری با دوستان مسلمانش به اون تالار وارد نشه

در مورد اینکه نتیجه ی بحث به نفع کدام گروه تموم بشه :

اگر من در مورد تخصصی ترین موضوعات زیست شناسی با شما که مدیریت می خونید بحث کنم به راحتی می تونم شما رو بپیچونم چون شما به این علم اشراف و تسلط ندارید

این که هنر نیست ! من می تونم مطالب غلطی رو به شما بگم و شما نمی تونی رد کنی

اگر واقعا معتقد هستین که این طرز تفکر شما صحیحه نباید از بحث با افرادی که تو این علم یه سر و گردن از بقیه بالاترن هراسی داشته باشین

اگر من جای شما بودم می رفتم تالار اسلام و قرآن و از عقیدم دفاع می کردم چرا که اگر حق با من باشه حتی اگر 20 نفر که در فن بیان و فلسفه و مغلطه کاملا حرفه ای باشن با هم دست به یکی بکنن بازم حرف حق پیروز میشه

اتفاقا خیلی خوبه که آدم هر چند وقت یکبار عقائدش رو کف دست بگیره و وارد میدون مبارزه بشه

خیلی خوبه که گاهی به درست و غلط بودنش شک کنیم و به حرفای مخالف گوش بدیم

اگه فکر ما درست باشه مبارزه باعث تحکیمش میشه

اگر غلط باشه که حتما حتما باید تجدید نظر کنیم

به قول معروف جلوی ضرر رو هر وقت بگیری منفعته
 

KOOROSH-A

عضو جدید
خوب معلومه آخرش باید بحث رو به این تالار بکشونید دوستان عزیز!
چون جواب قانع کننده و علمی برای این موضوعات ندارین!
چون در باب این موضوع یا باید اعتقادات وتعلیمات دینیتون رو قبول داشته باشید یا استدلال و شواهد علمی رو!
چون وقتی مثلا من نوعی این سوال برام پیش میاد که خوب اگر انسان مثل همه موجودات زنده و یا منقرض شده دیگه محصول سیر تکامل نیست! پس یهو از کجا پیداش شد؟! چه جوابی برای من دارید؟
 

شهریاری 2

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن
کاربر ممتاز
ببخشید ولی من نمیتونم قبول کنم این نظریه رو!
آخه مثلا چجوریه که نسل حیوان شکل اول هنوز وجود داره ولی دومی نیست؟
اصلا فقط اولی و آخری هستن، ولی بقیه وجود ندارن؟!
چی شده که نیستن؟
اصلا فسیلی از اینا کشف شده که دارین شکل اینارو بهم میچسبونین؟
 

RAYSOLM

عضو جدید
با تشکر از شما برای تاپیک
استفاده از عکسهای غیر علمی برای یادآوری بد نیست اما برای اثبات مناسب نیست.
دوستانی که در رابطه با این نظریه نظر مخالفی دارند چند توصیه دوستانه:
1- از خود بپرسید تا چه حد علت مخالفتتان با تکامل این است که عبارت " انسان از نسل میمون است" را توهینی به شخص خود میدانید
2- چطور ممکن است این همه نژاد سگ به تمایزات آشکار ظرف چند هزار سال از حیوان اصلی ( گرگ ) منشعب شده باشد غیر از انتخاب توسط انسان سپس در نظر بگیرید بجای انسان طبیعت و نبرد برای بقا دست به انتخاب بزند
3- باز از این دست مثالها چگونه است که گیاه اصلی ذرت با کمتر از یک اینچ طول امروز با طول بیش از یک فوت عمل می آید.
4- چند کتاب در این زمینه مطالعه کردیم و آیا اساسا بعلت هوش نبوغ آمیزتان لازم است کتابی در این زمینه مطالعه کنید یا دیگران هستند که باید نظرات شما را مطالعه کنند
 

KOOROSH-A

عضو جدید
جناب مدیر تالار! یهو همه موضوع رو حذف کن تا خیالت راحت بشه دیگه!
 

Martin Eco

عضو جدید
کاربر ممتاز
نظریه داروین نظریه ای ثابت شده نیست و نبوده...جدا از مشکلاتی که دینداران با این نظریه دارن...نظریه جدیدی که مطرحه در زمینه خلقت نظریه طرح هوشمند هستش که به دوستان توصیه میکنم درباره اش تحقیق و مطالعه کنن
 
آخرین ویرایش:

Sparrow

مدیر تالار مهندسی هوافضا
مدیر تالار
حقیقتش، این نظریه بیشتر یه بحث زیست‌شناسیه و من اطلاع زیادی از زیست ندارم، این چیزیه که توی ویکی‌پدیا نوشته:

While the term (Darwinism) has remained in use amongst scientific authors when referring to modern evolutionary theory, it has increasingly been argued that it is an inappropriate term for modern evolutionary theory.[SUP][5][/SUP][SUP][8][/SUP] For example, Darwin was unfamiliar with the work of Gregor Mendel,[SUP][9][/SUP] and as a result had only a vague and inaccurate understanding of heredity. He naturally had no inkling of yet more recent developments and, like Mendel himself, knew nothing of genetic drift for example.

ترجمه ش:
در حالی که این واژه هنگامی که به تئوری مدرن تکاملی اشاره می‌کند، در حال استفاده در میان نویسندگان علمی باقی مانده است، بسیار مورد مناقشه است که یک واژه نامناسب برای نظریه تکاملی مدرن است. [SUP][5][/SUP] [SUP][8][/SUP] به عنوان مثال، داروین با به کار گرگور مندل (پدر دانش ژنتیک نوین شناخته می‌شود. گرگور مندل در سال ۱۲۴۴ توانست قوانین حاکم بر انتقال صفات وراثتی را که حاصل آزمایش‌هایش روی گیاه نخود فرنگی بود، شناسایی کند.) ناآشنا بود، [SUP][9][/SUP] و در نتیجه تنها یک درک مبهم و نادرست از وراثت داشت . او به طور طبیعی به حال هیچ اگاهی از تحولات اخیر نداشت و مانند خود مندل، برای مثال چیزی از رانش ژنتیکی نمی دانست.

این یعنی این که، داروین بدون توجه به مسئله قانون وراثت این نظریه رو مطرح کرده در حالی که امروزه با توجه به مباحث مطرح شده از طرف مندل می‌دونیم که:

طبق قوانین وراثت، جانداران دیپلویید (همچون انسان)، برای هر صفت خود، ۲ الل (ژن) دارند که یکی از آن‌ها را از پدر و دیگری از مادرش دریافت کرده اند. در صورتی که این دو الل یکسان باشند، فرد از نظر آن ژن هموزیگوت، و اگر متفاوت باشند هتروزیگوت است.

خلاصه، به طور کلی چیزی که من دستگیرم شد اینه که جاندار از پدر و مادر خودش ژن رو به ارث می‌بره و صفات پدر و مادر، صفات ظاهری نظیر شکل و شباهت، بواسطه ژنهایی که در سلولهاست به اولاد منتقل میشه و معمولا بچه از نظر شکل و شباهت یا به پدر می ره یا به مادر یا به هر دو.

پس این که دو تا گوریل با هم ازدواج کنن بعد حاصل این ازدواج، گوریلی با قیافه و شکل متفاوت باشه که این تفاوت در نهایت منجر به ازدواج دو تا گوریل خیلی پیشرفته و تولد یک انسان باشه (حالا بگذریم که این گوریل از نظر قدرت تعقل و تفکر و تکلم و غیره هم پیشرفت داشته)، بنابراین قانون غیرممکنه.


پ.ن: از اونجایی که شاید بعضی از دوستان مثل یکی از اساتید دانشگاه ما، ویکی پدیا رو مرجع معتبری ندونن، مراجع 9 و 10 رو ذکر می کنم:
Sclater, Andrew (June 2006). "The extent of Charles Darwin’s knowledge of Mendel". Journal of Biosciences (Bangalore, India: Springer India / Indian Academy of Sciences) 31 (2): 191–193. doi:10.1007/BF02703910. PMID 16809850. Retrieved 3 January 2009.^ Laurence Moran (1993). "Random Genetic Drift". TalkOrigins Archive. Retrieved 27 June 2008.
 

nsmcse

عضو جدید
من تمام حرفهای این 6 صفحه رو خوندم مخصوصا بحث آقا مرتضی و آقای کوروش با توجه به اطلاعاتی که دارم و تا اونجای که من اطلاعات کسب کردم حرفای آقای مرتضی کاملا درست و بر اساس منطق هستش و خیلی عذر میخوام این حرف رو میزنم ذهنیت آقای کوروش با توجه به اینکه از اسناد اهل تسنن رو استفاده کردنند کاملا ذهنشون به اون سمت میره و به مسیری میره که اهل تسنن برای تضاد گفته های خداوند این سوال ها رو ایجاد و تفاسیر خودشون رو دارن ترویج میدن
 

شهریاری 2

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن
کاربر ممتاز
من هرچی فکر میکنم میبینم یه عالمه تناقض توی این نظریه وجود داره!

اصلا با علم نمیشه به اثبات رشوندش.
همش باید در ظاهر حیوانات نگاه کنی تا این نظریه اثبات بشه.

مثلا یه چندوقت پیش دستم زخم شد.فکر کردم که چون یه ماده ای میاد جای زخم رو میپوشونه، دیگه خون بند میاد(اخه توی علوممون قبلا خونده بودم).
بعد فکر کردم چطوری میشه که مثلا با نظریه داروین این رو اثبات کرد. یعنی میشه اینقدر یه حیوون به خودش فشار بیاره که این مکانیزم در وجودش به وجود بیاد؟؟؟؟اصلا یه میلیارد سال هم مهلت بهش بدین؟؟؟بازم میشه؟؟؟؟

مدافعین داروین اگه میشه جواب این سوال و سوالی که قبلا مطرح کردم راجع به این نظریه رو برام جواب بدن. ممنون
 

شهریاری 2

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن
کاربر ممتاز
راستی کاشکی عکسای چگونه به وجود اومدن نهنگ و عقاب و گربه و اسب و... اینارو هم میذاشتید تا ببینیم داروین درباره اونا هم چیزی داره بگه؟!(البته با دلیل)
لطفا قبل از اینکه این پستو جواب بدین، اون دوتا سوال قبلیمو جواب بدین.
 

شهریاری 2

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن
کاربر ممتاز

دوستان نظریه داروین با کشف لینک گمشده (ایدا) اثبات شد. در فرگشت موجودی وجود دارد که لینک بین انسان و (میمون,شامپانزه وبوزینه) است. نظریه داروین این لینک را کم داشت اما حال فسیلی از این جاندار(ایدا) کشف شده و این جاندار جد تمامی انسان های روی زمین است و کسی است که انشعاب بین انسان ها با میمون ها را کامل می کند.
در اینجا می توانید مستندی که در مورد این جاندار ساخته شده را تماشا کنید:http://stagevu.com/video/wdqrokfjehto
این هم وبسایت رسمی است که به این جاندار اختصاص داده شده و می توانید تمام اطلاعات را از آن کسب کنید:http://www.revealingthelink.com/

ای خداااااااااااااا!
این چه وضعه شه!آخه این با این قیافش چطوری میتونه بین انسان و میمون که هیچکدومشون دم ندارن، رابطه برقرار کنه؟
آخه دمی که این فسیل داره، فکر کنم به رابطه مارمولکو انسان مارمولکی بیشتر شبیه هست تا انسان و میمون.
خودتون میگید جد انسان و میمون، بعد عکس اول تاپیک میگه انسان از ماهی هست.
چمیدونم والا؟! موافقان داروین خودشون با هم مشکل دارن.


کاشکی این موافقین داروین میشد یکیشون که واقعا از نظر علمی ، تحقیق کرده، میومد توضیح میداد که مام قبولش میکردیم.
همش از روی شکل میان قضاوت میکنن.
من منظورم از تحقیق اینه که در بعد سلولی و دی ان ای، کار کرده باشه.نه اینکه از روی شکل تصمیم گرفته باشه.
 
آخرین ویرایش:

javadazarakhsh

کاربر فعال
زیست شناسی تکاملی-منشا انسان:
با وجود این که شروع تکامل انسان به عنوان یک موجود زنده، مانند تمام موجودات زندهٔ دیگر، به زمان پیدایش حیات بر روی کره زمین باز می‌گردد؛ ولی به طور کلی واژهٔ تکامل انسان به تاریخچهٔ تکامل نخستی‌سانان)پستانداران شبیه انسان) و به خصوص سرده انسان، از جمله پیدایش انسان‌ها به عنوان گونه‌ای مجزا از انسان‌سایان کپی(kapy ) های بزرگ اطلاق می‌شود.
مطــــــــــــــالعهٔ تکامل انسان زمینه‌های مختلف علمی از جمله انسان‌شناسی فیزیکی، نخستی‌شناسی، باستان‌شناسی، زبان‌شناسی، رویان‌شناسی، و ژنتیک را در بر می‌گیرد.
مطالعات ژنتیک نشان می‌دهند که تکامل نخستی‌سانان احتمالاً در اواخر دورهٔ کرتاسه، ۸۵ میلیون سال پیش، شروع شده‌است. مجموعهٔ سنگواره های گردآوری شده نیز بیانگر آنست که این زمان پیش از دورهٔ پالئوسن، ۵۵ میلیون سال پیش، بوده‌است. خانوادهٔ انسان‌سایان، یا کپی‌(kapy)های بزرگ، بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون سال پیش از خانوادهٔ گیبونها جدا شدند. حدود ۱۴ میلیون سال پیش اورانگوتانها از خانوادهٔ انسان‌سایان جدا شدند. راه رفتن روی دوپا ابتدایی‌ترین انطباق در دودمان انسان‌تباران است، و نخستین انسان‌تبارانی که بر روی دوپا راه می‌رفته‌اند، ساحل‌ مردم و اررین بوده‌اند. آردی‌ کپی(kapy) که کاملاً بر روی دوپا راه می‌رفته‌است، اندکی بعد تکامل پیدا کرده‌است. گوریلها و شامپانزه ها حدوداً در یک زمان از این دودمان جدا شدند و احتمالاً ساحل‌مردم یا اررین آخرین نیای مشترک ما و آنها بوده‌است. راه رفتن اولیه بر روی دو پا سرانجام منجر به تکامل جنوبی‌کپی‌آسا و بعدهاسرده انسان گردید. انسان‌های امروزی از انسان‌سایانی که بین ۲٫۳ تا ۲٫۴ میلیون سال پیش در آفریقا می‌زیستند، تکامل یافته‌اند.
نخستین گونه‌های ثبت شده از سردهٔ انسان، انسان ماهر و انسان گاتنگی هستند که در حدود ۲٫۳ میلیون سال پیش تکامل پیدا کردند. بر طبق شواهد موجود، انسان ماهر اولین گونه‌ای بوده که از ابزار استفاده می‌کرده‌است. اندازهٔ مغز این انسان‌های اولیه در حدود اندازهٔ مغز شامپانزه بوده‌است. از آن زمان و در طول این چند میلیون سال تا کنون فرآیند افزایش اندازهٔ مغز ادامه یافته‌است به طوری که با پیدایش انسان راست‌قامت، حجم جمجمهٔ آن به دو برابر حجم جمجمهٔ انسان ماهر افزایش یافته بود. انسان راست‌قامت وانسان کارورز نخستین انسان‌هایی بودند که به خارج از آفریقا کوچ کردند. این گونه‌ها بین ۱٫۸ تا ۱٫۳ میلیون سال پیش در آفریقا، آسیا و اروپا پراکنده شدند. پنداشته می‌شود که این گونه‌ها، نخستین گونه‌هایی بودند که از آتش و ابزار پیچیده استفاده کردند.
دیدگاه غالب در میان دانشمندان این است که مبدا پیدایش انسان‌های امروزی با فرضیه اخیر «خروج از آفریقا» یا «تک مبدائی» توضیح داده می‌شود. که بیان می‌دارد آغاز تکامل انسان‌های امروزی در آفریقا بوده‌است و سپس بین ۵۰٫۰۰۰ تا ۱۰۰٫۰۰۰ سال پیش آنها به خارج از قارهٔ آفریقا مهاجرت کردند و کم کم جایگزین انسان‌های راست قامت در آسیا و نئاندرتالها در اروپا شدند. فرضیهٔ دیگری نیز به نام «فرضیهٔ چند ناحیه‌ای» وجود دارد که عنوان می‌کند انسان‌ها پس از مهاجرت انسان‌های راست قامت از آفریقا به سایر نقاط جهان در حدود ۲٫۵ میلیون سال پیش در مناطق جغرافیایی مختلف به صورت جمعیت‌های جداگانه ولی با پیوند بین نژادها تکامل یافتند. شواهد نشان می‌دهد که هاپلوتیپهای متعددی که منشأ نئاندرتالی دارند در حال حاضر در جمعیت‌های غیرآفریقایی یافت می‌شود. شواهد نشان دهندهٔ آن است که نئاندرتال‌ها و گونه‌های دیگر انسان‌سایان مانند انسان‌تبار دنیسووا تا ۶ درصد در ژنهای انسان‌های امروزی مشارکت داشته‌ اند. (در نژادهای مختلف این مقدار متفاوت است)
انسان امروزی که انسان خردمند نامیده می‌شود تنها گونهٔ بازمانده از انسان‌تباران است. انسان‌های خردمند باستانی بین ۴۰۰٬۰۰۰ تا ۲۵۰٬۰۰۰ سال پیش تکامل یافتند و از آنان انسان‌های به‌کالبد امروزی در اواسط دوره پارینه سنگی، حدود ۲۰۰٬۰۰۰ سال پیش تکامل پیدا کردند. بنابر باور بسیاری از دانشمندان انسان‌هایی با رفتار نوین حدود ۵۰٬۰۰۰ سال پیش تکامل یافتند، هرچند که عده‌ای آغاز رفتار نوین در انسان‌ها را هم‌زمان با تکامل انسان‌های به‌کالبد امروزی می‌دانند.

تاریخچهٔ اندیشه‌ها
آناکسیماندروس، فیلسوف یونان باستان عنوان کرده‌است: «بشر در ابتدا به صورت حیوانی دیگر، شبیه ماهی بوده‌است»
کارل لینه کسی بود که برای اولین بار لغت homo را که امروزه در زیست‌شناسی (در مراجع انگلیسی) برای سردهٔ انسان به کار می‌رود را در سیسستم طبقه‌بندی موجودات خود استفاده کرد. لینه و سایر دانشمندان هم عصرش کپی(kapy) ‌های بزرگ را به عنوان نزدیک‌ترین گونه‌های جانوری به انسان از نظر ریخت‌شناسی و کالبدشناسی دسته بندی کردند. اندیشهٔ امکان وجود نیاکان مشترک برای انسان و کپی‌(kapy)های قدیم تر با انتشار کتاب خاستگاه گونه‌ها توسط چارلز داروین در سال ۱۸۵۹ میلادی مطرح شد. داروین در این کتاب اندیشهٔ تکامل گونه‌های جدید از گونه‌های قدیم‌تر را توضیح داد. کتاب داروین به منشأ پیدایش انسان پاسخی نداد و تنها به این نکته بسنده کرد که «به زودی منشا پیدایش انسان و روند تکامل آن روشن خواهد شد».

سنگوارههای انسان‌سایان در موزه استخوان‌شناسی اوکلاهما در شهراوکلاهما سیتی آمریکا
نخستین مناظره‌ها دربارهٔ ماهیت تکامل انسان بین توماس هاکسلی و ریچارد اون درگرفت. هاکسلی تکامل انسان از کپی‌(kapy)ها را با ارایه موارد بسیاری از شباهت‌ها و تفاوت‌های بین انسان‌ها و کپی‌(kapy)ها توضیح داد. او همچنین در سال ۱۸۶۳ میلادی کتابی با عنوان شواهدی در مورد جایگاه انسان در طبیعت در این زمینه منتشر کرد. اما در هر حال خیلی از طرفداران اولیه داروین ( مانند الفرد راسل والاس و چارلز لایل ) موافق نبودند که منشا قابلیت‌های ذهنی و احساسات اخلاقی انسان‌ها می‌تواند با انتخاب طبیعی توضیح داده شود. داروین کاربرد نظریهٔ تکامل و انتخاب جنسی در مورد انسان‌ها را در کتابش با عنوان تبار انسان، و انتخاب طبیعی در ارتباط با جنسیت که در سال ۱۸۷۱ میلادی منتشر شد، توضیح داد.
مشکل بزرگی که در آن زمان وجود داشت عدم وجود سنگواره‌ های گونه‌های انتقالی بود. با وجودی که او سنگوارهٔ ژن دوبوا در را در سال ۱۸۹۱ میلادی در جزیرهٔ جاوه کشف کرد که هم‌اکنون انسان راست‌قامت نام‌گذاری شده‌است، ولی این مشکل کماکان ادامه داشت تا اینکه در دههٔ ۱۹۲۰ میلادی با کشف نمونه‌های متعددی از سنگواره‌های گونه‌های انتقالی در آفریقا، گردآوری این‌گونه سنگواره‌ها آغاز شد. در سال ۱۹۲۵ میلادی، ریموند دارت گونه جنوبی‌کپی( kapy) افریقایی را از روی نمونه سنگواره‌ای مربوط به یک نوزاد که در اطراف شهر توانگ آفریقای جنوبی در یک غار پیدا شده بود، معرفی کرد. باقیمانده‌های این نوزاد یک جمجمهٔ بسیار کوچک و قالبی از مغز او بود. با وجودی که مغز یافت شده کوچک بود (۴۱۰ سانتی متر مکعب)، ولی شکل آن برخلاف مغز شامپانزه‌ها و گوریل‌ها حالت گرد و به مغز انسان‌های امروزی شباهت داشت. همچنین، نمونهٔ یافت شده دارای دندان‌های نیش کوتاه بود و موقعیت سوراخ پس سری آن نشان می‌داد که این سنگواره مربوط به موجودی دو پا بوده‌است. تمام این شواهد دارت را قانع ساخت که سنگوارهٔ کودک توانگ مربوط به نیاکان دو پای انسان‌ها است که شکل انتقالی بین انسان و کپی‌( kapy) ها بوده‌اند.
طبقه بندی انسان‌ها و وابستگان آنها از سال ۱۹۵۰ میلادی به بعد تغییرات عمده‌ای کرده‌است. به عنوان مثال، قبلا جنوبی‌کپی‌آساهای ظریف به عنوان نیاکان سردهٔ انسان پنداشته می‌شدند جنوبی‌کپی‌آساها و انسان‌های خردمند امروزی هر دو از دودمان انسان‌تباران هستند.
داده‌هایی که در دههٔ ۱۹۷۰ میلادی جمع‌آوری گردید نشان داد که جنوبی‌کپی‌آساها گروه متنوعی بوده‌اند و جنوبی‌کپی‌های آفریقایی ممکن است نیاکان مستقیم انسان نبوده باشند. با طبقه‌بندی مجدد جنوبی‌کپی‌آساها که در ابتدا به دو بخش ظریف و تنومند تقسیم می‌شدند، بخش تنومند به عنوان سرده‌ای جدید با نام پرامردم معرفی شد. آرایه‌شناسان، انسان‌های خردمند امروزی، جنوبی‌کپی‌آساها و سایر گونه‌های وابسته را به مانند کپی‌های بزرگ در خانواده انسان‌سایان قرار می‌دهند. ریچارد داوکینز در کتابش با نام داستان نیاکان عنوان می‌کند که جنوبی‌کپی‌آساهای تنومند نیاکان گوریل‌ها بوده‌اند، پاره‌ای از جنوبی‌کپی‌آساهای ظریف نیاکان شامپانزه‌ها و باقی آنها نیاکان انسان‌های خردمند امروزی بوده‌اند.
پیشرفت‌های عمده در دانش تعیین توالی دی‌ان‌ای در دهه‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ میلادی، به ویژه در زمینهٔ دی‌ان‌ای میتوکندریایی (mtDNA) ودی‌ان‌ای Y یا Y-DNA کمک بزرگی به فهم منشأ پیدایش بشر کرده‌است. تعیین توالی mtDNA و Y-DNA که از گروه‌های گسترده‌ای از جمعیت‌های بومی گردآوری شد اطلاعات نیاکان آنها را که به ژن‌های موروثی مردانه و زنانه مرتبط است، روشن ساخت. مرتب کردن این اطلاعات در درخت ژنتیکی به عنوان پشتوانه‌ای بر نظریهٔ خروج از آفریقا قلمداد شد. تحلیل‌ها نشان دهندهٔ گوناگونی بیشتر الگوی دی‌ان‌ای در آفریقا بوده‌اند که این مطلب با این نظریه که آفریقا موطن حوا ی میتوکندریایی و آدم رنگین‌تن Y بوده، سازگار است.
شواهد موجود
شواهد تکامل انسان در بسیاری از زمینه‌های علوم طبیعی یافت می‌شود. بیشتر این شواهد از سنگواره‌ها گردآوری شده‌است هرچند که دانش ژنتیک نیز نقش تکمیلی و رو به رشدی در این زمینه دارد. مطالعات رشدشناسی،تاریخ نژادی و به ویژه زیست‌شناسی تکاملی در مورد مهره داران و بی مهرگان بینش قابل توجهی در مورد تکامل کل حیات و به ویژه اینکه انسان‌ها چگونه تکامل یافته‌اند فراهم می‌کند. مطالعات خاص در مورد مبدأ حیات انسان‌ها، انسان‌شناسی با گرایش دیرین‌انسان‌شناسی نامیده می‌شود.
سنگواره‌های گردآوری شده از انسان‌سایان نشان می‌دهد که در طول زمان به تدریج ستون فقرات آنان صاف شده، حجم مغز افزایش یافته، ترکیبات صورت ظریف‌تر شده، و عضلات مربوط به جویدن همزمان با تغییر وضعیت دندان‌ها کمتر شده‌است.
در نخستی‌سانان عالی، دُم در لگن خاصره به صورت استخوان خاجی گنجانده شده‌است. تمام مهره داران حداقل در مدتی از زندگی خود دارای دُم هستند. در انسان‌های خردمند امروزی، دُم به مدت چهارهفته در طول مراحل کارنگی ۱۴ تا ۲۲ ماهگی در دورهٔ جنینی وجود دارد. انسان‌های خردمند امروزی دارای پلک سوم می‌باشند که کارآیی ندارد. انسان‌ها همچنین دارای عضلات خارجی گوش هستند.که حیوانات از آنها برای چرخاندن و کنترل گوش‌ها به صورت مستقل از سر استفاده می‌کنند تا بتوانند بر صداهای خاصی متمرکز شوند. انسان‌ها هنوز باقیمانده‌هایی از چنین عضلاتی را دارند ولی این عضلات در طول تکامل ضعیف شده‌اند به گونه‌ای که فقط قادرند گوش‌های انسان را کمی تکان دهند.
عضلهٔ پلانتاریس در پای انسان نیز شاهدی است بر تکامل انسان‌های خردمند امروزی. این عضله در حیوانات برای گرفتن و کنترل اشیاء با پاهایشان استفاده می‌شود و به آنها این قابلیت را می‌دهد که از پاهایشان مانند دستهایشان برای گرفتن اشیا استفاده کنند. در انسان‌ها نیز این عضله وجود دارد ولی در طول تکامل چنان کارآیی خود را از دست داده‌است که امروزه پزشکان هنگام نیاز به بافت‌های ترمیمی برای سایر قسمت‌های بدن آن را خارج و از آن استفاده می‌کنند. این عضله چنان برای بدن انسان بی‌اهمیت شده که ٪۹ انسان‌های امروزی بدون آن متولد می‌شوند . مدرک دیگری بر تکامل، اندام ژاکوبسون است که بخشی از کالبد حیوانات می‌باشد. ریشهٔ این اندام را در انسان می‌توان در پیشینهٔ جنسی انسان‌ها در ماقبل تاریخ جستجو کرد. این اندام که در مجرای بینی واقع است، فرومون‌ها را که مواد شیمیایی تحریک کنندهٔ جنسی، هشدار دهنده یا یابندهٔ غذا هستند، ردیابی می‌کند. این اندام به حیوانات اجازه می‌دهد که هم‌ نوعانشان را برای جفت‌گیری یا اعلام خطر تعقیب کنند. انسان‌ها با اندام ژاکوبسون به دنیا می‌آیند، ولی قابلیت‌های این اندام در مراحل اولیهٔ پس از تولد رفته رفته کم می‌شود تا جایی که دیگر استفاده‌ای ندارد. در مواردی برای اندامهایی که به عنوان اندام‌های زائد شناخته می‌شدند کاربردهایی پیدا شده‌است. دندان‌های عقل دلایل دیگری بر تکامل انسان هستند. نیاکان انسان به مقدار زیادی از گیاهان تغذیه می‌کردند و نیاز داشتند تا مقادیر زیادی از گیاهان را در طول یک روز با سرعتی کافی بخورند تا بتوانند مواد مورد نیاز بدنشان را تأمین کنند. این موضوع خصوصاً زمانی اهمیت داشت که بدن انسان قابلیت هضم سلولز به میزان کافی را نداشت. هنگامی که عادات غذایی بشر تغییر کرد، آروارهٔ انسان کوچک‌تر شد و دیگر نیازی به دندان آسیای سوم یا دندان عقل نبود.
در ژنتیک تکاملی انسان بررسی می‌شود که تا چه میزان یک ژن انسان با بقیه و با گذشتهٔ تکاملی که سبب پیدایش آن شده تفاوت دارد. تفاوت بین ژن‌ها مفاهیم و کاربردهای متنوعی در انسان‌شناسی، پزشکی و پزشکی قانونی دارد. داده‌های ژنتیک بینش عمده‌ای در زمینهٔ تکامل انسان فراهم می‌کند.
در سال ۲۰۰۵ بیش از صد نفر از دانشمندان در ده موسسهٔ پژوهشی بزرگ دنیا، با مطالعهٔ ۲۳۷ میلیون جفت از اجزای تشکیل‌دهندهٔ کروموزوم شماره ۲ انسان، نشان دادند که این کروموزوم از جوش خوردن دو کروموزوم شامپانزه ایجاد شده‌است و به همین دلیل است که انسان‌ها یک جفت کروموزوم کمتر از شامپانزه‌ها دارند. نتایج این مقاله نشان می‌دهد انسان و شامپانزه نیاکان مشترک داشته‌اند.
پیش از انسان
تکامل کپی‌های بزرگ
تاریخچهٔ تکامل نخستی‌سانان به ۶۵ میلیون سال پیش باز می‌گردد. قدیمی ترین گونهٔ پستاندار شبیه به نخستی‌سانان، پلسیاداپیس، ابتدا در آمریکای شمالی می‌زیست و بعدها در شرایط آب و هوایی گرمسیری دورهٔپالئوسن و ائوسن در اوراسیا و آفریقا پراکنده گردید. نخستی‌سانان اولیه با توجه به شواهد موجود در اوراسیا رشد و نمو پیدا کردند و این دودمان که بعدها منجر به پیدایش کپی‌های آفریقایی و انسان‌ها گردید، از اروپا و آسیای غربی به سمت جنوب به طرف آفریقا مهاجرت کردند. آن بخشی از جمعیت آنان، که بیشتر سنگواره‌های آنان در لایه‌های بالایی دورهٔ ایوسن و لایه‌های پایینی دورهٔ الیگوسن در نزدیکی شهر فیوم مصر یافت شده‌است، در واقع نیاکان تمام گونه‌های زنده لمور در ماداگاسکار، لوریس تنبل در آسیای جنوب شرقی، گالاگو در آفریقا، راست‌بینیان یا میمون‌های بر قدیم ، میمون‌های بر جدید، کپی‌های بزرگ و انسان‌های خردمند امروزی محسوب می‌شوند.
قدیمی ترین میمون بر قدیم شناخته شده کامو یا کپی است که قدمت سنگواره‌های یافت شدهٔ آن در لایه‌های بالایی دورهٔ الیگوسن در نواحی شمال کنیا ۲۴ میلیون سال برآورد می‌شود. گمان می‌رود که نیای این میمون بر قدیم، گونه‌ای نزدیک به آجیپتوکپی، پراپلیوکپی و پاراکپی باشد که در حدود ۳۵ میلیون سال پیش در فیوم می‌زیسته‌است. در سال ۲۰۱۰ میلادی، با معرفی سعدان که تخمین زده شده حدود ۲۸ تا ۲۹ میلیون سال پیش می‌زیسته‌است، به عنوان گونه‌ای نزدیک به آخرین نیای مشترک راست‌بینیان، جای خالی موجود در دوره‌ای ۱۱ میلیون ساله در سنگواره‌های گردآوری شده پر شد.

اسکلت بازسازی شده پروکنسول بی دم
تنوع انواع درخت زی میمون‌های بر قدیم و کپی‌ها در شرق آفریقا در اوایل دورهٔ میوسن، حدود ۲۲ میلیون سال پیش، نشانگر تاریخچه‌ای طولانی از پراکنده شدن گونه‌ها از زمان‌های پیشتر از آن است. سنگواره‌هایی که از ۲۰ میلیون سال پیش به جا مانده‌اند شامل تکه‌هایی هستند که به ویکتوریاکپی، قدیمی ترین میمون‌های بر قدیم نسبت داده می‌شوند. از میان سرده‌هایی از دودمان کپی‌ها که گمان می‌رود تا ۱۳ میلیون سال پیش می‌زیسته‌اند می‌توان به پروکنسول، رنگواکپی، دندروکپی، لیمنوکپی،ناچولاکپی، اکواتوریوس، نیانزاکپی، افروکپی، هلیوکپی، و کنیاکپی که همگی در شرق آفریقا می‌زیسته‌اند اشاره کرد. وجود گونه‌هایی غیر از میمونان بر قدیم در اواسط دوره میوسن و در مناطقی دور از هم، مانند اوتاواکپی که سنگوارهٔ آن در رسوبات غارهای نامیبیا پیدا شده و پیرول کپی و درایوکپی که در فرانسه، اسپانیا و اتریش یافت شده‌اند حکایت از تنوع فراوان این گونه‌ها در آفریقا و مناطق مدیترانه در آب و هوای نسبتاً گرم و نامتغیر اوایل و اوسط دورهٔ میوسن دارد. جدیدترین گونه از خانوادهٔ انسان‌سایان در دورهٔ میوسن پیرول کپی های اروپایی می باشد.
حال با توجه به این یافته ها من نمی توانم بین علم و اعتقادات مذهبی و ادعاهایی که در تورات و قرآن بیان شده است رابطه ای منطقی بیابم! آن داستان آفرینش انسان در کتب مذهبی که از آفرینش یکباره آدم در بهشت آغاز گردیده و سپس به زمین رانده شده است و فرزندان آنها چوپان و کشاورز بودند ( که محصولات خود را به خدا تقدیم می کنند و باعث قتل یکی به دست دیگری می شود) اصلا با تکامل اثبات شده و میلیونها سالی که از رام کردن حیوانات و نباتات توسط بشر اولیه گذشته است جور در نمی آید! این سوال بی جواب مهم ترین سوال فلسفی زندگی من است که در طول عمرم هر مطالعه ای که کرده ام مستقیم و غیر مستقیم در پی یافتن پاسخ آن بوده ام.
azarakhsh@chmail.ir
http://javad-azarakhsh.blogfa.com
 

رامين..

عضو جدید
باسلام خدمت همه دوستان و اساتيد عزيز .من تازه در اين انجمن عضو شده ام .منو ببخشيد كه هنوز نيامده اظهار نظر ميكنم.من دانش و معلوماتم در اين زمينه ها در حد شما نيست.ولي يه چيزي رو خدمتتون عرض كنم . هيچ وقت علم و دانش ودين و اعتقادات ديني را مقابل هم قرار ندهيد.اجازه بديد هر كدوم راه خودشنو برن.اگه توي قرآن اشاره اي به تكامل اندامي انسان كرده بود،دوستاني كه الان نظريه داروين وامثال اونو با استناد به دين و قرآن نقد ميكنند و مخالف اون هستند ،چه بسا الان طرفدار سرسخت نظريه تكامل داروين بودند و حتما در اين ضمينه به قرآن هم استناد ميكردند.(مثل نظريه مهبانگ در نجوم ) قرآن كريم و دين اسلام براي علم و دانش ارزش فوق العاده اي قائل شده كه واقعا باعث مباهات مسلمانان است.كتاب قرآن هر چند اشاره هاي كلي به علم و دانش نموده است ولي در اصل يك كتاب هدايتي و تربيتي است.نظريه هاي علمي مدام تغيير پيدا ميكند.حتي بعضي از قوانين علمي نيز به مرور زمان تغيير ميكند.پس اجازه بديد علم و دين هر كدوم راه خودشونو برند. اين دو مقوله را با هم قاطي نكنيد. با تشكر
 
آخرین ویرایش:

Similar threads

بالا