تصاویری از دیسک های پیشرفته ترمز

كهربا

عضو جدید






 

kakol07

اخراجی موقت
میشه یه توضیحی در مورد مزیتشون نسبت به دیسکهای قدیمی بدین ؟
 

sed ali

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
میشه یکی در موردشون توضیح بده !
مثلا از چه فناوری ساخته شده ؟
اصلا چه مزیت هایی داره ؟
جنسش از چیه ؟
:surprised::surprised:
 

alivolvo

عضو جدید

به نظر مياد سوراخهايي كه روي ديسك قرار داده شده باعث جمع آوري ذرات حاصل از سايش لنت ترمزها خواهد شد. همچنين چنانچه ذرات آلودگي (همچون ذرات ماسه) زير لنتها قرار بگيره از اين سوراخها ميتونه به راحتي از زير لنت خارج بشه و مانع از آسيب ديدن ديسك خواهد شد.
به جاي استفاده از ديسكهاي ضخيم تر اين ديسكها ديسكها دوبل هستند و بينشون پره هاي مارپيچ قرار داده شده. اين پره ها به كمك سوراخهايي كه در بدنه ديسك ديده ميشه باعث ميشوند كه در هنگام چرخ جريان هواي خيلي خوبي از بين دو جدار ديسك عبور بكنه. عملا مانند يك فن مارپيج كار ميكنند و با اين روش اين ديسكها سريعتر خنك ميشوند كه موضوع خنك شدن ديسكها و لنتها يكي از دقدقه هاي اصلي سازندگان سيستمهاي ترمز هست.
 

Zaneti

مدیر تالار مهندسی مکانیک
مدیر تالار
درود
تا حالا این دیسکها روی ماشینی کار گذاشته شده؟
راستی تعدد سوراخهای به علت انقباض و انبساط نمی تونه باشه؟
 

alivolvo

عضو جدید
درود
تا حالا این دیسکها روی ماشینی کار گذاشته شده؟
راستی تعدد سوراخهای به علت انقباض و انبساط نمی تونه باشه؟

اين ديسكها بسيار مورد استفاده قرار ميگيره البته با كمي تفاوت در خودروهاي مختلف.
مثلا ديسك 405 خودمون مثل همينها دوبل هست و بينشون هم شبكه وجود داره براي جريان هوا. اما سوراخها رو نداره و ضمنا طرح اون شبكه ها هم خيلي ساده تر از اينها هست. يا ديسك موتور سيكلتهاي جديد كه در ايران مونتاژ ميشه بسيار شبيه ديسك آخري هست.
درمورد انبساط و انقباظ اگر حفره اي رو بخواهند روي قطعات قرار بدهند عموما به شكل دايره قرار نميدهد. البته صد در صد مطمئن نيستم.

 

Similar threads

بالا