به نظر مياد سوراخهايي كه روي ديسك قرار داده شده باعث جمع آوري ذرات حاصل از سايش لنت ترمزها خواهد شد. همچنين چنانچه ذرات آلودگي (همچون ذرات ماسه) زير لنتها قرار بگيره از اين سوراخها ميتونه به راحتي از زير لنت خارج بشه و مانع از آسيب ديدن ديسك خواهد شد.
به جاي استفاده از ديسكهاي ضخيم تر اين ديسكها ديسكها دوبل هستند و بينشون پره هاي مارپيچ قرار داده شده. اين پره ها به كمك سوراخهايي كه در بدنه ديسك ديده ميشه باعث ميشوند كه در هنگام چرخ جريان هواي خيلي خوبي از بين دو جدار ديسك عبور بكنه. عملا مانند يك فن مارپيج كار ميكنند و با اين روش اين ديسكها سريعتر خنك ميشوند كه موضوع خنك شدن ديسكها و لنتها يكي از دقدقه هاي اصلي سازندگان سيستمهاي ترمز هست.
اين ديسكها بسيار مورد استفاده قرار ميگيره البته با كمي تفاوت در خودروهاي مختلف.
مثلا ديسك 405 خودمون مثل همينها دوبل هست و بينشون هم شبكه وجود داره براي جريان هوا. اما سوراخها رو نداره و ضمنا طرح اون شبكه ها هم خيلي ساده تر از اينها هست. يا ديسك موتور سيكلتهاي جديد كه در ايران مونتاژ ميشه بسيار شبيه ديسك آخري هست.
درمورد انبساط و انقباظ اگر حفره اي رو بخواهند روي قطعات قرار بدهند عموما به شكل دايره قرار نميدهد. البته صد در صد مطمئن نيستم.